İÇKİ
GİRİŞ:
İçki insanın aklını giderdiği için küçük çocuk veya akıl hastası gibi olmaktadır, velinin eğitmek ve uslandırmak için dövme yetkisi vardır. Dini veya siyasi velilerin de tecziyeye yetkileri vardır. Sarhoşları başkan toplatıp ayılıncaya kadar hapsedebilir ve dayak cezası vurulur. Alkolik hale gelenler sürülebilir. Alkolikler için siteler yapılır. İsteyen alkolikler sitesine isteyen tedavi sitesine gider.
SORU:1- Şarap içmek haram mıdır?
Numan, Malik, Şafii, Ahmet ve Karagülle- Şarbın azını veya çoğunu içmek haramdır.
SORU:2- Şarap pis midir?
Numan, Malik, Şafii, Ahmet ve Karagülle- Şarap pistir.
SORU:3- Şaraptan az içen de kamşılanır mı?
Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Az içen de kamşılanır.
Karagülle- Şarabın azını içen kamçılanmaz; sarhoş olursa ve sarhoş iken tediben kamçılanır. Ayıldıktan sonra kamşılanmaz. Alkolikler bucaktan sürülür, bunlar için siteler yaptırılır. Bunlardan bir kısmı içmek isteyenler içindir. Bir kısmı ise içkiyi bırakmak isteyenler içindir. Kendisi hangisine isterse oraya gönderilir. Bağımlı hale gelenler için kararı doktoru verir.
SORU:4- İçkiyi mubah gören kafir olur mu?
Numan, Malik ve Şafii- İçkiyi mubah görenler kafir olur.
Karagülle- İçkiyi mubah görenler kafir olur, ancak katledilmezler sadece bucaktan sürülürler. Mubah gören bucakta sakin olurlar.
SORU:5- Şarap nedir?
Numan, Malik ve Şafii- Üzüm suyu mayalanır ve köpük atarsa, sarhoş eder hale gelirse şarap olur.
Ahmet- Üzüm suyu üögün bekletilirse mayalanmasa, köpük atmasa, sarhoş etmese de şaraptır.
Karagülle- Üzüm suyundaki alkol miktarı % 6’dan aşağısında ise fayda ve zararı vardır; faydası çoktur. Alkol oranı %6 ile 24 arasında ise fayda ve zarar vardır, zarar daha çoktur. % 24’ünde ise faydası yok, sırf zarardır.
SORU:6- Her sarhoş edici şarab mıdır ve azı çoğu haram mıdır?
Numan- Her sarhoş edici şarap değildir. Sadece yaş ve kuru üzüm ile hurmadan yapılanlar şaraptır. Her sarhoş edicinin içilmesi az veya çok olsun haramdır.
Malik, Şafii ve Ahmet- Her sarhoş edici şaraptır. Azı çoğu içilmesi haramdır ve pistir.
Karagülle- Her sarhoş edici şarap değildir. Alkol miktarı %6’dan fazla olanlar şaraba kıyasla helaldir. Alkol miktarı %24’ten fazla olanlar evleviyetle ve nasla haramdır. Kıyasla olanların sarhoş etmediği iddia edilebilir ve küfür olmaz. Nasla olanlar iddia edilse küfür olur. Her sarhoş edici haramdır.
SORU:7- Kaynatılmakla şaraplık gider mi?
Numan- Kaynatılıp sarhoş edicilik vasfı gidince şaraplıktan çıkar.
Malik- Kaynatılmakla şaraplıktan çıkmaz. Ancak üçte ikisi giderse ve sarhoşluktan çıkarsa şarap olmaktan çıkar.
Şafii ve Ahmet- Ancak üçte ikisi giderse ve sarhoşluktan çıkarsa şarap olmaktan çıkar.
Karagülle- Şarap mayalanırsa sirkeye dönüşür ve alkol miktarı %6’dan aşağı düşerse şaraplıktan çıkar. Sirkeye dönüşmeden önce % 6’dan aşağı olsa da şaraplık vasfı korunur, çünkü zamanla artmaktadır. Oysa sirkede azalmaktadır.
SORU:8- Şaraptan başka diğer içkileri içene ceza verilir mi?
Numan- Buğday, arpa, darı, prinç, bal ve sütten oluşmuş içkiler sarhoş etmiyorsa, sadece bir hoş ediyorsa haram değildir, bunlara ceza verilmez. Pis de değildirler.
Malik, şafii ve Ahmet- Buğday, arpa, darı, prinç, bal ve süten oluşmuş içkiler sarhoş etmese de haramdır, bunlara da ceza verilir ve pistir.
Karagülle- Buğday, arpa, darı, prinç, bal ve süten oluşmuş içkilerde %6’dan fazla alkol varsa haramdır ve pistir; sarhoş edince cezalandırılır. Alkol miktarı %6’dan azsa haram değildir, mekruhtur. Haram olan mallar heder olsa tazmin edilmez, mekruh olanlar tazmin olunur. Haram mala mütecavizi defedene kısas uygulanır, mekruh mala tecavüz edeni defetse kısas uygulanmaz.
SORU:9- Sarhoş etmeyen her türlü içecek helal midir?
Numan, Malik ve Şafii- Sarhoş etmeyen her türlü içecek helaldir.
Ahmet- Sarhoş etmeyen her türlü içecek helaldir. (Üç günlük üzüm suyu haramdır.)
Karagülle- Sarhoş etmeyen her türlü içecek helaldir. Sarhoşluk, yürüyüşlerdeki dengesizlik, konuşmadaki ses titreşimleri ile ülçülür. Sarhoş olmadan kimseye tedip cezası verilemez. Sarhoşluk geçince de verilmez. Uyuşturucu bağımlılarına kullanmadan önceki hallerde de dayak atılabilir. %6’dan aşağı alkollü olanlar mekruhtur, binde 6’dan aşağı alkollü içkiler mekruh da değildir.
SORU:10- Sarhoşluk nasıl tespit edilir?
Numan- Sarhoşluk yer ile göğü ve erkekle kadını ayıramayacak hale geldiği vakit sabit olur.
Malik- İyi ile kötü onun nazarında bir ise sarhoştur.
Şafii- Sözleri karıştırıp konuşan sarhoştur.
Ahmet- Sözleri karıştıran sarhoştur.
Karagülle- Sarhoşun ses titreşimleri değişir ve konuşmada durgunluk hasıl olur. Bu husus aletle belirlenebilir.
SORU:11- Sarhoşa kaç sopa vurulur?
Numan, Malik ve Şafii- Şarap içene veya sarhoşa seksen sopa vurulur.
Ahmet- Şarab içene veya sarhoşa seksen sopa vurulur. (Kırk sopa vurulur.)
Karagülle- Sarhoşa te'diben velinin veya başkanın veya onlar adına hareket edenin uygun gördüğü kadar sopa vurulur. Ayıldıktan sonra sopa vurulur. Alkolik olmuşsa sürülür. Kendilerine has siteler oluşturulur. Bu siteler değişik olur. Tedavi edilmek isteyen tedavi sitesine, istemeyen ayyaşlar sitesine gönderilir.
SORU:12- Kölelerin cezası nedir?
Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Kölelerin cezası hürün cezasının yarısıdır.
Karagülle- Kölelerin cezası te'diben sahibinin uygun gördüğü kadardır.
SORU:13- Sarhoşun cezası ne ile ikame edilir?
Numan, Malik ve Ahmet- Sarhoşun cezası sopa ile ikame edilir.
Şafii- Sarhoşun cezası sopa ile ikame edilir. (El, ayakkabı ve elbise ile de ikame edilebilir.)
Karagülle- Dayak cezası kamçı ile ikame edilir. Kamçı başa ve edep yerlerine vurulmaz. Te'dib cezaları elle yapılabilir; yüze vurulabilir.
SORU:14- Bir kimse şarap içtiğini ikrar ederse cezalandırılır mı?
Numan- Şarap içtiğini ikrar eder ve koku bulunursa cezalandırılır, bulunmazsa cezalandırılmaz.
Malik, Şafii ve Ahmet- İkrar ederse, koku bulunmasa da cezalandırılır.
Karagülle- Bir kimse şarap içtiğini ikrar etse, koku bulunsa da cezalandırılmaz.
SORU:15- Bir kimsede şarap kokusu bulunsa içmediğini iddia etse cezalandırılır mı?
Numan, Şafii ve Ahmet- Cezalandırılmaz.
Malik- Cezalandırılır.
Karagülle- İçki içen cezalandırılmaz ancak araba kullanmak gibi sarhoş için yasak olan bir fiili hataen işlemişse kısas yapılmaz, ağır diyete mahkum olur.
SORU:16- Bir kimsenin boğazına lokma takılsa şaraptan başka içicek bulamazsa şarapla onu giderebilir mi?
Numan, Şafii, Ahmet ve Karagülle- Şarapla giderebilir.
Malik- Şarapla gideremez. (Giderebilir.)
SORU:17- Susuzluk veya tedavi hallerinde zarureten şarap içilebilir mi?
Numan- Susuzlukta şarab içilebilir, tedavi için kullanılamaz.
Malik ve Ahmet- Susuzluk veya tedavi hallerinde zarureten şarap içemez.
Şafii- Susuzluk veya tedavi hallerinde zarureten şarab içemez. (Tedavi için az kullanabilir.) (Susuzluk için içebilir.)
Karagülle- Zaruret hallerinde şarap ve diğerleri içilebilir. Tedavide maliyet diğer ilaçların iki mislinden fazla oluyorsa şarapla tedavi edilmesi caizdir. Diğer hallerde sarhoş olmadan tedavi bağımlılık olmamak şartıyla helaldir.
SORU:18- Şarabın haramlığının illeti nedir?
Numan- İllet köpürmedir. Şarabın kendisi aynen haramdır. Diğerleri köpürmede ona kıyas edilir.
Malik, Şafii ve Ahmet- İllet köpürmedir.
Karagülle- Şarabın haramlığında illet alkoldür. %6'dan fazla haram, ondan aşağısı mekruhtur. %0.6'dan mubahtır.