4 MEZHEBİN FIKHI VE KARAGÜLLENİN İÇTİHATLARI
Süleyman Karagülle
5411 Okunma
61-HADLER-4-ZİNA

 

ZİNA

 

SORU : 1-Zina büyük günahlardan mıdır?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Zina büyük günahlardandır.

Süleyman- Zina, bir doğurma devresi içinde bir kadının birden fazla kimslerlerle cinsi ilişki kurması veya yakın akrabaların birbirleriyle cinsi ilişki kurmaları veya gizli cinsi ilişki kurulmasıdır. Yakınların cinsi ilişki kurmaları biyolojik ve sosyal yapıyı bozduğu için  gizli veya ihtilatlı cinsi ilişki ise nesebin tesbiti için zorluk doğurduğu için haram edilmiş ve faillere ceza konmuşdur.

 

SORU : 2-Kaç türlü zina vardır?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Zina edene göre iki çeşittir. Evlinin zinası ve evli olmayanın zinası.  

Süleyman- Zinanın ağırı fuhuşdur. Bir kadının bir doğurma devresi içinde birden fazla erkekle cinsi ilişki kurması fuhuşdur. Erkeğin de meşru ilişki içinde iken bir fahişe ile cinsi ilişki kurması fuhuşdur. Evlenmeleri mümkün olmayanların birden fazla cinsi ilişki kurmaları fuhuşdur. Usul ile furu arasında cinsi ilişki kurulması fuhuşdur.  

 

SORU : 3-İhsan şartı nedir?

Numan ve Malik- Hürriyet, buluğ, akıl, duhul ile evlenmiş olmak ihsanı sağlar. Müslim olmak şart değildir.

Şafii ve Ahmet- Hürriyet, buluğ, akıl, duhul ile evlenmiş olmak ihsanı sağlar. Müslim olmak şarttır.

Süleyman- Kölelere fuhuş cezası uygulanmaz, yalnız zina cezası uygulanır. Zinada yarım ceza, fuhuşta tam ceza uygulanır. Baliğ olmayanlara ve  akıl hastalarına ceza uygulanmaz, velileri tarafından tazir yapılır.

Evlenme şartı, bir kadının bir doğurma devresinde birden fazla erkekle buluşması olarak tanımlanır. Erkek için ise meşru cinsi ilişkide bulunma imkanı varken fahişe ile cinsi ilişki kurduktan sonra meşru cinsi ilişki kurmasıdır.

Ayrıca hiçbir vakit evelenemiyecek kimslerle birden fazla cinsi ilişki kurması, usul ve furu ile cinsi ilişki kurması şeklinde tarif ediyoruz.  

 

SORU : 4-Fuhuşun cezası nedir?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- İkisi muhsin ise recmdir.

Süleyman- Fahişe erkekler kısırlaştırılıp serbest bırakılır, fahişe kadınlar köleleştirilip hapsedilirler. Fahişe kadınla evlenip hapse girmeyi kabul eden erkek, kısırlaştırılmaz, fahişe kadınla hapsedilir. Hapisahnede çalışıp yaşarlar. Bir koğuşda kalırlar.  

 

SORU : 5-Fahişlera celd cezası uygulanır mı?

Numan, Malik ve Şafii- Recmedilenlere ayrıca sopa vurulmaz.

Ahmet- Recmedilenlere ayrıca sopa vurulmaz. (vurulur)

Süleyman- Müebbet hapse mahkum olanlara önce sopa vurulur, sonra hapse konur

 

SORU : 6- Erkek köle evli iken zina yapsa recnedilir mi?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Erkek köle evli iken zina yapsa recm edilmez.

Ebu Sevr- Erkek köle evli iken zina yapsa  recm edilir.

Süleyman- Erkek köle evli iken zina yapsa hadim yapılmaz, sadece yüz celd vurulur.

 

SORU : 7-Zina yapanlara ne ceza uygulanır?

Numan- Zina yapanlara yüzer sopa vurulur. Başkan gerek gürürse sürebilir.

Malik- Zina yapanlar yüzer sopa vurulur.  Erkek bir yıl o ülkeden sürülür.

Şafii ve Ahmet- Zina yapanlar yüzer sopa vurulur.  Kadın olsun erkek olsun bir yıl sürülür.

Kurtubi- Hulefa-i Raşidin ve Malik, Şafii ve Ahmet, zani ve zaniyenin sürülmesinde ittifak ettiler. Ebu Hanife muhalefet etti.

Süleyman- Zinaya sürme cezası konmamışdır. Bucak başkanı gerek görürse herkesi sürebilir.

 

SORU : 8-Zina eden kölenin cezası nedir?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Köle kadın ve erkek  zina ve fuhuşda recm edilmez, ellişer sopa vurulur.

Kimi Zahiri-  Köle kadın ve erkek fuhuşta recm edilir ve zinada elli sopa vurulur.   İbni Abbas, Mücahit, Sait, İbni Cübeyr- Zinada cezaları yokdur, fuhuşta elli sopa vardır.

Abdulvahab- Köleler fuhuşta recmedilirler, zinada elli sopa vurulur.

Davut- Fuhuş ve zinada erkeğe yüz, kadına elli sopa vurulur.

Ebu Sevr- Erkek zaninin cezası yüz sopadır.

Süleyman- Köle zani ve zaniyeye elli, fuhuş yapan erkek ve kadın köleye yüz sopa vurulur.

 

SORU : 9-Köleler sürülür mü?

Numan, Malik ve Ahmeet- Köleler sürülemez.

Şafii- Köleler yarım yıl sürülür. (Sürülemez.)

Süleyman- Kölelerin nefyi genelde caiz değildir. Başkan bedelini ödeyerek sahibinden alır ve kendi bucağı dışında satar ve bucağına girişini yasaklar. Girerse kanı heder olur.

 

SORU : 10-Karı kocadan biri ihsana ehil değilse bununla yaptığı meşru vardan ihsan sabit olur mu?

Numan ve Malik- Karısı zimmi veya akıl hastası veya cimaa muktedir olan küçük olsa  ikisinin de ihsanı sabit olmaz.

Şafii ve Ahmet- Karısı zimmi veya akıl hastası veya cimaa muktedir olan küçük olsa ihsan sabit olur. Sabit olan recmedilir, diğeri edilmez.

Süleyman- Yakın akrabalıklarda taraflar eşittir. Yabancı ile yapılan cinsi ilişkilerde  erkeğin fahişe ile yapdığı cinsi ilişkiden sonra meşru olarak birisiyle cinsi ilişki kurması gerekir. Bu karısı, muta nikahlısı köle karısı veya cariyesi olabilir. Buradaki illet zührevi hastalık olduğu için eşit olup fuhuş yapmış sayılır. İki fahişe ile iddet müddeti geçmeden ilişki kursa fuhuş yapmış olur.  

 

SORU : 11-Zimmiye zina cezası uygulanır mı?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Zimmiye zina cezası uygulanır

Süleyman- Ceza hukuku her bucak için değişikdir. Müslüman bir bucakta zina cezası herkese uygulanır. Ancak zimmiler kendi bucaklarında istedikleri cezayı uygularlar. Müslim bucaktan gidip orada zina yapan erkek, dönüp bir iddet içinde eşiyle buluşsa fuhuş yapmış olur. Fuhuş cezası uygulanır. Orda yapdığı zinadan dolayı ceza verilmez. Müslime kadın da orada zina yapsa bu zinadan dolayı ceza uygulanmaz. Ama ordan döndüğünde bir doğurma devresinde cinsi ilişki kursa fuhuş yapmış olur. Onların erkekleri gelse bizde zina yapsa ceza uygulanır, kadınları gelse zina yapsa onlara da ceza uygulanır. Ceza fiilin işlendiği yerde uygulanır. Zina cezasının uygulanması için iddeti içinde subütü gerekir.

   

SORU : 12-Yahudi fuhuş yapsa recmedilirmi

Numan ve Malik- Recmedilmez; çünkü, ihsan için müslim olmak şarttır.

Şafii ve Ahmet- Recmedilir; çünkü, ihsan için müslim olmak şart değildir.

Süleyman- Müslüman bucağı içinde fuhuş yapan zimmi erkek hadim yapılarak serbest bırakılır,  kadın ise hapsedilir ve köleleştirilir.

 

SORU : 13-Bir kimse  akıl hastasıile cinsi ilişki kursa zina olur mu?

Numan- Bir kimse akıl hastası ile cinsi ilişki kursa zina olur. Erkek akıllı ise zina cezası verilir. Akıllı olan kadın ise verilmez.

Malik, Şafii ve Ahmet- Bir kimse akıl hastası ile cinsi ilişki kurarsa zina olur

Süleyman- Akıl hastası ile cinsi ilişki kurmak zinadır. Hastaya ceza uygulanmaz. Akıllıya ceza uygulanır. Ayrıca zina yapan erkekse cenin gurresini ödemekle yükümlüdür.

 

SORU : 14-Karısı sanarak veya kocası sanarak hata ile zina yapsa zina cezası uygulanır mı?

Numan- Yatağında karısı olduğunu sandığı ve kör yabancıyı karısı sanarak zina yaparsa zina cezası uygulanır.

Malik, Şafii ve Ahmet- Yatağında karısı olduğunu sandığı ve kör yabancıyı karısı sanarak zina yaparsa zina cezası uygulanmaz.

Süleyman- Hataen yapılan fillerde ceza uygulanmaz. Üç gün  kefaret orucunu tutar.

 

SORU : 15-Zina kaç şahitle sabit olur?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Zina dört adil şahidin şehadeti ile sabit olur. Zinayı şehadetle tarif etmelidirle.

Süleyman- Zina dört adil şahidin şehadeti ile sabit olur. Zinayı şehadetle tarif etmelidirler. Tüm cezalar dört adil şahidin şehadeti ile sabit olur. Cinayetler de öyledir. Tazminat iki adil şahidin şehadeti ile sabit olur. Talakda adalet istediğine göre bütün şehadetlerde adalet istenir.

 

SORU : 16-Ikrarla zina sabit olur mu?

Numan ve Malik- Akıllı baliğ dört defa ıkrar ettiğinde ıkrarla zina sabit olur.

Şafii ve Ahmet- Akıllı baliğ bir defa ıkrar ettiğinde ıkrarla zina sabit olur.

Süleyman- Cinayetlerin ıkrarla sübütünde bir ıkrar yeterli değildir. Ikrar ettikten sonra ara verilir. Gelmezse ıkrarı muteber değildir. Yeni meclise dört defa gelip ıkrar ederse ceza uygulanır. Karşı tarafını belirtmeden zina ıkrarında da böyledir. Ancak karşı tarafı gösterir zina ıkrarında bulunur dört defa aleyhine şehadet ederse kendisine zina cezası uygulanır. Dört defa ıkrar etmezse kazf cezası uygulanır.

 

SORU : 17-Şahitler ayrı ayrı mecliste şehadet etseler yeterli midir?

Numan, Malik ve Ahmet- Şahitlerin ayrı ayrı mecliste şehadetleri yeterli değildir, bir mecliste şehadet etmeleri gerekir. Herbirine ayrı ayrı iftira cezası uygulanır.

Şafii- Şahitler ayrı ayrı mecliste şehadetleri yeterlidir.

Süleyman- Şahitler şehadet ettikleri sayısınca şehadete ayrılmış meblağı bölüşürler. Suçlar akile velilerine gizlice duyurulur. Akile velileri gizlice şahitlerden tahkik isterler. Şahitler de tahkiki gizli yaparlar. İhbar, şahitleri tavzif, şahitlerin tahkik esnasındaki sözlerden dolayı tecziye yoktur. Şahitler şehadet edeceklerine dair haberi akile velilerine verirler. Akile velileri şehadet edeceğini beyan eden şahide yarım ücret verir. Ceza davalarında dört şahit olduğunda akile velisi şehadet etmelerini ister. Şahitler birlikte meclise gelir ve şehadet ederler.  Biri şehadet etmezse şehadet etmeyen fasık olur, diğerleri  başka dördüncü şahit getiremezlerse onlara kazf cezası uygulanır. Ayrı yarı şahitle istima olunmazlar.

Alenen halkın arasında zina iftirasında bulunanlar aleyhine dört şahit ikame edilir. Onların şehadetinden sonra müfteriye bir hafta izin verilir. Dört şahit getiremezse kazf cezası ikame edilir.      

 

SORU : 18-Şahitlerin meclise birlikte girmeleri gerekir mi?  

Numan ve Malik- Meclise birden gelmeyen şahitlerin şehadeti kabul edilmez, iftira cezası verilir.

Şafii- Meclise birden gelmeyen şahitlerin şehadeti kabul edilir, bir meclis olması şart değildir.

Ahmet- Meclise birden gelmeyen şahitlerin şehadeti kabul edilir, ayrı meclis olunca kabul edilmez.

Süleyman- Şahitler bir akile velisinin huzurunda gizli olarak şehadet edeceklerine dair ittifak ederler. Akile başkanı zanlıya hakem seçmesini bildirir. İtham eden de bir hakem seçer, bucak başkanı baş hakem olur. Şahitler birden meclise gelirler ve şehadet ederler. Şahitle içeriye birden girerler. Tam değilseler girmezler. Tek başına giren şehadet için girmiş olmaz. İçerde ise çıkar ve birlikte girerler. Şehadet elbisesinin şehadet elbisesi yüzünü çevirip giyerler. Şahitlerin şehadet elbisesi bulunur. Halk onların şahit olduğunu böylece bilir. Şehadet edecekleri zaman onu ters çevirip giyerler. Hukuk davalarında çevirmeden şehadet ederler. Elbislerin dış yüzü yeşil içyüzü kırmızıdır.   

 

SORU : 19-Zina yaptığını ikrar eden rucu edebilir mi?

Numan, Şafii ve Ahmet- Zina ikrarından rucu ederse kabul edilir, zina haddi düşer. Bu hırsızlık ve şarap için de böyledir.

Malik- Zina ikrar edenin rucuu kabul edilir, zina haddi düşer. (Mazereti halinde düşer.) Bu hırsızlık ve şarap için de böyledir.

Süleyman- Suç ikrarlarında dört defa ikrar ettikten sonra artık rucu kabul edilmez. İkrarda kısas uygulanmaz.

 

SORU : 20-Arkadan ilişki suç mudur?

Numan- Arkadan ilişki büyük günahlardandır. Tazir suçusdur, devamı halinde katledilir.

Malik- Arkadan ilişki büyük günahlardandır.

Şafii- Arkadan ilişki büyük günahlardandır. Recm edilir. Muhsin recm edilir. Diğerlerine 100 sopa vurulur.

Ahmet- Arkadan ilişki büyük günahlardandır. Recm edilir. (Muhsinler recm edilir, diğerlerine yüz sopa vurulur.)

Süleyman- Arkadan ilişki büyük günalardandır. Fail ve mefula zina cezası uygulanır. Üç defa tekrar olarak mahküm edilmesi halinde fail de mefulde hadim yapılır ve meful müebbeten hapsedilir.

 

SORU : 21-Arkadan ilişki için kaç şahit gerekir?

Numan- Arkadan ilişki için iki şahit yeterlidir.

Malik, Şafii ve Ahmet- Arkadan ilişki için dört şahit gerekir.

Süleyman- Arkadan ilişki için dört şahit gerekir. Ceza davalarının  hepsinde dört şahit gerekir.

 

SORU : 22-Hayvanla ilişki kuranın cezası nedir?

Numan- Hayvanla ilişki kuranın cezası tazirdir.

Malik- Tazirdir. (Had cezası verilir.)

Şafii- Tazirdir. (Muhsinler recm, bekarlar celd edilir.) (Hepsi recm edilir.)

Ahmet- Tazirdir. (Haddir.)

Süleyman- Hayvanla ilişkinin cezsı yoktur. Alışkanlık haline getireni başkan sürer.

 

SORU : 23-İnsan tarafından ilişki kurulan hayvan ne yapılır?

Numan- Hayvan ilişki kuranın ise kesilir. Başkasının ise kesilmez.

Malik- İnsan tarafında ilişki kurulan hayvan kesilimez.

Şafii- Hayvan kesilir. (Kesilmez.)  (Eti yenen hayvan kesilir, diğerleri kesilmez.)

Ahmet- Kesilir, sahibi tazmin eder. ??????

Süleyman- İnsan tarafından ilişki kurulan hayvan kesilmez. Bir hafta içinde sütü ve eti yenmez.

 

SORU : 24-İnsanın cinsi ilişki kurduğu hayvanın eti yenir mi?

Numan- İnsanın cinsi ilişki kurduğu hayvanın etini kendisi yiyemez, başkası yer.

Malik- İnsanın cinsi ilişki kurduğu hayvanın eti yenir

Şafii- Eti yenir. (Yenmez.) (Kendisi yiyemez.)

Ahmet- Eti yenmez.

 

Süleyman- İnsanın cinsi ilişki kurduğu hayvanın eti yenir. Bir hafta içinde kesilirse eti yenmez, bir hafta içinde sağılan sütü içilmez.

 

SORU : 26-Devamlı mahremlerle akit yapıp zina yapsa ceza verilir mi?

Numan- Devamlı mahremlerle yapdığı akit batıldır. Tazir gerekir.

Malik, Şafii ve Ahmet- Akit batıldır. Had gerektirir.

Süleyman- Devamlı mahremlerle yaptığı akit batıldır. Had gerektirir. Bunlar usul ve furu ile kardeşler, yeğenler ve hala teyzelerdir. Duhul yaptığı eşin usulu ve furuudur. Süt emdiği annenin usul ve furuudur.  Bunlarla yapılan cinsi ilişki fuhuşdur.

 

SORU : 27-Geçici mahremlerle akit yapılıp cinsi ilişki kurulsa yine ceza gerekir mi?

Numan- İddet bekleyen bir kadınla nikah yapıp vat' etse had gerekmez, tazir gerekir.

Malik, Şafii ve Ahmet- Geçici mahremlerle akit yapılıp cinsi ilişki kurulsa yine ceza gerkir.

Süleyman- Geçici mahremlerle akit yapılıp cinsi ilişki kurulsa yine ceza gerekir; çünkü, akit batıldır. Ancak iddet bittikten sonra sonra dava ikame edilemez.

 

SORU : 28-Bir kimse bir kadını zina için icarlasa had gerekir mi?

Numan- Bir kimse bir kadını zina için icarlasa had gerekir. (Gerekmez.)  

Malik, Şafii ve Ahmet- Bir kimse bir kadını zina için icarlasa had gerekir.

Süleyman- Bir erkek aralarında mahremiyet olmayan ve iddeti içinde başka erkekle ilişki kurmamış bir kadınla açıkça akit yapıp cinsi ilişki kursa, ne kadına ne de erkeğe ceza verilemez. Ancak başka erkekle evli idiyse o erkekten dört aydan beri uzak olması ve kadının evliliği feshettiğini üç ay önce ilan etmiş olması gerekir. Bu akit muta nikahı mahiyetinde olup bütün nikah ahkamı caridir.

 

SORU : 29-Kadın kölesi başkası ile vat etse zina cezası gerekir mi?

Numan, Malik ve Şafii- Kadın kölesi başkası ile vat etse zina cezası gerekmez.

Ahmet- Kadın kölesi başkası ile vat etse zina cezası gerekir. (Gerekmez.)

Süleyman- Bir kimse vat ettiği bir cariyeyi başkası ile evlendiremez. Ancak satabilir. Azat etse karısı olur. Vat etmediği kadın köleyi başkası ile evlendirdikten sonra artık onunla vat edemez, hatta boşansa bile vat edemez. Artık o onun mahremdir. Zina cezası gerekir. Evli ise fuhuş cezası gerekir. Bir kadın kölesi ile evlense ikisine zina cezası uygulanır ve nikahları sahih olur. Bir kimse karısını boşamadan baldızı ile evlense zina cezası uygulanır, eski karısı haram olur. Bunların nikahı sahih olur.

 

SORU : 30-Şahitler dörde baliğ olmazsa şahitler kazıfdan cezalandırılır  mı?

Numan, Malik ve Ahmet- Şahitler dörde baliğ olmazsa şahitlere kazıf cezası uygulanır.

Şafii- Şahitler dörde baliğ olmazsa şahitlere kazıf cezası uygulanır. (Ceza uygulanmaz.)

Süleyman- Şahitler davacının huzurunda dışarıda ittifak ederler. İçeriye dördü bir girer. Şehadetten istinkaf edenin şehadet ehliyeti düşer, diğerlerine bir haftalık mühlet verilir. Yeni bir şahit getirmezlerse kazf cezası verilir.

 

SORU : 31-Zinanın vasfında ayrılık olsa kazf cezası verilir mi?

Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Kimi isteyerek, kim zorla zina etti dese bu sözlere kazf cezası verilmez. Zina cezası da uygulanmaz.

Süleyman- Kimi isteyerek kim zorla zina etti dese bu sözlere kazf cezası verilmez. Zina cezası da uygulanmaz. Zina veya fuhuşda ihtilaf etseler yine yalnız zina cezası uygulanır, kazif olmazlar.

 

SORU : 32-Ayrı ayrı köşelerde zina ettiğine şehadet etseler şahitlikleri kabul olunur  mu?

Numan ve Ahmet- Şahitlikleri kabul edilir, cezalandırılır.

Malik ve Şafii- Şahitlikleri kabul edilmez, cezalandırılmaz.

Süleyman- Ayrı ayrı köşelerde zina ettiğine şehadet etseler şahitlikleri kabul edilir. Şahitler ayrı ayrı kimselerle zina ettiğini tesbit etseler karşı tarafı belirtmeden de zinaya şehadet ederler. Fuhşa da şehadet edebilirler.  Şahitler dosya hazırlayarak belgeleri tesbit ederler. Kimseye göstermezler. Şahitler aleyhinde dava açılabilir. O zaman üst şahitlere gösterirler. Yalancılıklarına şehadet ederlerse kazf cezası uygulanabilir.

 

 

SORU : 17-Zina, kazf ve içki için ne kadar zaman geçtikten sonra dava mesmu olmaz?

Numan- Uzun zaman sonra zina, kazf ve içki ile ilgili davalar dinlenmez.

Malik, Şafii ve Ahmet- Uzun zaman sonra zina, kazf ve içki ile ilgili davalar dinlenir.

Süleyman- Kadın hamile ve kocası varsa doğurduktan sonra zina davası yapılamaz. Lian da yapılmaz. Ancak kocanın uzak olması hallerinde koca muttalı oldukdan sonra boşama iddeti içinde zina iddiasında bulunabilir. Hamile olmayan kadınlar için zina davası ancak dört ay içinde açılabilir. Ancak dört ay içinde kazf yapanlar dört aleyhine dört ay dava açılabilir ve bunlar dört ay içinde isbat ederlerse zina davası mesmu olur. Sarhoşa dayak atma ceza olmayıp terbiye içindir. Akıl hastaları, küçükleri velilerin nasıl dövme hakkı varsa sarhoş olanlar da hükmen akıl hastası haline geldiği için onlara terbiye dayağı atılır.

Cinayetlerde cinayetlere tekabul eden diyetlerin yevmiye cinsinden değerleri kadar zaman geçtikten sonra dava ikame edilemez. Hırsızlıkta çalınan malın miktarına tekabul eden gün geçtikten sonra dava ikame edilemez.

 

SORU : 18-Zina ikrarları ne kadar zaman sonra dinlenir?

Numan- Şarab dışındaki ikraralar sonra da dinlenir.

Malik, Şafii ve Ahmet- İkraralar sonra da dinlenir.

Süleyman- Zina ikrarı çok sonra da dinlenir. Dört defa tekrar etmese kazf cezası verilir. Kazf ikrarı tebriye olduğu için cezası yoktur. Kazf  uzun zaman geçmiş olsa bile cezalandırılır. Ancak isbat ettiği zaman beraat eder. Ancak dört ay geçmişse ceza verilmez. Sarhoşluğun cezası ayıkken verilemez.

 

SORU : 19-Zina davasında infazdan sonra şahitlerin fasık veya kafir veya köle olduğu veya sarhoş olduğu ortaya çıkarsa hakim tazmin eder mi?

Numan- Hakim tazmin etmez.

Malik ve Şafii- Hakim onu tazmin eder.

Ahmet-

Süleyman- Hakim hakemlerin hükmü ile karar verir. Hakemler şahitlerin şehadetiyle karar verir. Hakim davayı usulüne göre yürütmekle mükellefdir. Usulüne göre yürütülmeyen davalarda haksız mahkumiyet varsa ve bu mahkumiyete şahit ve hakemler sebeb olmamışlarsa hakim tazmin eder. Ancak köle, sarhoş, kafir veya fasık olmaları halinde bu şahitlerin siyasi akilelerine hakim rucu eder.

 

SORU : 20-Başkan infazda hata yapsa kim tamin eder?

Numan- Hazineden tazmin olunur.

Malik- Başkan hata yapsa tazmin olunmaz.

Şafii- Başkan hata yapsa hazineden tazmin olunur. (Akilesi tazmin eder.)

Ahmet- Başkan hata yapsa hazineden tazmin olunur. (Akilesi tazmin eder.)

Süleyman- Kamu görevlileri tarafından verilen zararlar akileleri tarafından tazmin edilir. Başkan ise r'esen hiçbir iş yapmaz, emreder. Görevli görevini yaparken mevzuata ve hakem kararlarına uygun olarak icraya mükellefdir. Başkan sorumlu değildir. Önce hazineden ödenir sonra görevliye rucu edilir.

 

SORU : 21-Bir kimse karısının cariyesi ile vat etse zina cezası verilir mi?

Numan- Zina cezası verilir.

Malik- Zina cezası verilir. Evli ise recm edilir.

Şafii ve Ahmet- Zina cezası verilir. Evli olsada yüz sopa atılır.

Süleyman- İddeti içinde olmamak, gizli olmamak ve akrabalar arasında bulunmamak, başkasına nikahlı olmamak şartı ile yapılan cinsi ilişkiler muta evliliği hükmündedir. Cezsı yoktur. Ücretin verilmesi gerekir. Bu ücret en az üç aylıktır. İddet müddetidir. Bu ücret sahibine verilir.

 

SORU : 22-Hami kölesine zina cezasını  uygulayabilir mi?

Numan- Hami kölesine ve emesine ceza veremez.

Malik- Hüküm huzurunda verilmiş olması şartı ile hami kölesine zina cezasını uygulayabilir. (Uygulayamaz.) Kol kesemez. Emesine ceza verebilir.

Şafii- Hüküm huzurunda verilmiş olması şartı ile hami kölesine zina cezasını uygulayabilir. Kol kesemez. (Kesebilir.) Emesine ceza veremez.

Ahmet- Hüküm huzurunda verilmiş olması şartı ile hami  kölesine zina cezasını uygulayabilir. Kol kesemez. Emesine ceza veremez.

Süleyman- Kısasda infaz davalının akilesine aittir. İnfaz etmezse davacının akilesi eder. Davacının akilesi de etmezse davacılardan biri eder, onlar da etmezse bucak içinde isteyen herkes yapar. Kimse yapmazsa diyete dönüşür. Hırsılıkta kolu mahkumun akilesi keser. Mahkumun akilesi kesmezse davacının akilesi keser, o da kesmezse bucak içinden biri keser. Kimse kesmezse kişi bucaktan sürülür ve kolu kesilmez. Darb davalarında ise kişi üstünü açarak oturtulur, kadına tek gömlek giydirilir. Yanına yüz kamçı konur. Başkan ilan eder, sopa atmak isteyenler gelir sıraya girerler herkes bir kamçı alır vurur ve

 

 

karşı tarafa kamçı bırakır, ister arkadan tekrar sıraya girer. Yüz kamçı bitinceye kadar kamçılamaya devam edilir. Başına ve yüzüne vurulmaz. Edep yerlerine vurulmaz.

 

SORU : 23- Kocası olmayan bir kadın hür veya köle, hamile olsa ceza uygulanır mı?

Malik ve Ahmet- Hata ettim veya zorlandım dese ceza uygulanmaz.

Şafii- Hata ettim veya zorlandım dese yerli ise ancak bunu belgeleyen bir emare olmak şartı ile kabul olunur yoksa cezalandırılır. Yabancı vezalandırılmaz.

Süleyman- Kocası olmayan bir kadın hamile kalsa kimden kaldığını beyan etse o da kabul etse ve evlenmelerinde mani yoksa neseb sabit olup ikisine de zina cezası uygulanmaz. Kimden olduğu beyan etmekle ve evlenerek hamile kaldığını beyan etse erkek de kabul etmese kendisine zina cezası değil, kazif cezası uygulanır. Hata ettim, aldatıldım, zorlandım dese faili gösteremse kendisine zina cezası verilmez. Ben kimse ile ilişki kurmadım ama kendiliğinden hamile kaldım dese yine ceza uygulanamaz. Kadın yıkanırken dışarıdan sperma almış olabilir, Hazreti İsa misali babasız yaratılmış olabilir.

 

 

 

 

 

 

 


4 MEZHEBİN FIKHI VE KARAGÜLLENİN İÇTİHATLARI
1-1-TEMİZLİK
2159 Okunma
2-2-MİSVAK
2130 Okunma
3-3-HİTAN(SÜNNET OLMAK)
2157 Okunma
4-4-NECASET
3377 Okunma
5-5-ABDEST
3009 Okunma
6-6-İSTİNCA
1830 Okunma
7-7-ABDEST-2
2058 Okunma
8-8-GUSÜL
2248 Okunma
9-9-TEYEMMÜM
2523 Okunma
10-10-MESH VE MEST
2314 Okunma
11-11-HAYZ
2108 Okunma
12-12-NAMAZ-1
2086 Okunma
13-13-NAMAZ-2-SETR
2635 Okunma
14-14-NAMAZ-3-İSLAMIN ŞARTI
2519 Okunma
15-15-NAMAZ-4-CEMAAT
3268 Okunma
16-16-NAMAZ-5-SEHV SECDESİ
2454 Okunma
17-17-NAMAZ-6-TİLAVET SECDESİ
4073 Okunma
18-18-NAMAZ-7-SEFER
2253 Okunma
19-19-NAMAZ-8-HAVF NAMAZI
2223 Okunma
20-20-NAMAZ-9-CUMA NAMAZI
3246 Okunma
21-21-NAMAZ-10-BAYRAM NAMAZI
3482 Okunma
22-22-NAMAZ-11-KÜSUF NAMAZI
1920 Okunma
23-23-NAMAZ-12-İSTİSKA NAMAZI
2084 Okunma
24-24-NAMAZ-13-CENAZE NAMAZI
2805 Okunma
25-25-NAMAZ-14-NAFİLE NAMAZLAR
3048 Okunma
26-26-SİYER VE CİHAT-1-KITAL
2065 Okunma
27-27-SİYER VE CİHAT-2-GANİMETLERİN BÖLÜŞÜLMESİ
2588 Okunma
28-28-SİYER VE CİHAT-3-İTAK
2040 Okunma
29-29-SİYER VE CİHAT-4-TEDBİR
1883 Okunma
30-30-SİYER VE CİHAT-5-KİTABE
1932 Okunma
31-31-SİYER VE CİHAT-6-MÜDEBBER
1933 Okunma
32-32-ORUÇ-1
2472 Okunma
33-33-ORUÇ-2-İTİKAF
4451 Okunma
34-34-NEZİR-ADAK
2209 Okunma
35-35-ZEKAT-1
2914 Okunma
36-36-ZEKAT-2-HAYVANLARDA ZEKAT
5798 Okunma
37-37-HACC VE UMRE -1
1873 Okunma
38-38-HACC VE UMRE 2-HACCIN YAPILMASI ÖNCESİ
1865 Okunma
39-39-TAKVİM VE İBADET VAKİTLERİ
1902 Okunma
40-40-TAKVİM-2-NAMAZLARIN HİKMETİ VE VAKİTLERİ
1898 Okunma
41-41-TAKVİM-3-ORUÇ VAKTİ
2086 Okunma
42-42-TAKVİM-4-AYIN VAKTİ
1926 Okunma
43-43-HACC VE UMRE-3-HACCIN VAKTİ
1848 Okunma
44-44-HACC VE UMRE4-İHRAM
4238 Okunma
45-45-HACC VE UMRE-5-HAC NASIL YAPILIR
2313 Okunma
46-46-KURBAN
2206 Okunma
47-47-NİKAH-1
2202 Okunma
48-48-NİKAH-2-REDAA
2024 Okunma
49-49-NİKAH-3-NAFAKA
2041 Okunma
50-50-NİKAH-4-HIDANE
1928 Okunma
51-51-NİKAH-5-İLA
2052 Okunma
52-52-NİKAH-6-ZIHAR
3837 Okunma
53-53-NİKAH-7-LİAN
2114 Okunma
54-54-TALAK-1
1730 Okunma
55-55-TALAK-2-HUL
2597 Okunma
56-56-TALAK-3
3050 Okunma
57-57-TALAK-4-RİCİ TALAK
2204 Okunma
58-58-HADLER-1
1921 Okunma
59-59-HADLER-2-RİDDET
1883 Okunma
60-60-HADLER-3-BAĞY
1811 Okunma
61-61-HADLER-4-ZİNA
5411 Okunma
62-62-HADLER-5-YOL KESME
1796 Okunma
63-63-HADLER-6-İÇKİ
1935 Okunma
64-64-TAZİR
2430 Okunma
65-65-KASAME
1995 Okunma
66-66-SAVUNMA VE TAZMİNAT
2338 Okunma
67-67-HAYVANLARIN VERDİĞİ ZARARLAR
1961 Okunma
68-68-KAZANÇ-1-KAMU ORTAKLIKLARI
1925 Okunma
69-69-KAZANÇ-2-ÖZEL ŞİRKETLER
2118 Okunma
70-70-KAZANÇ-3-MURABAHA-TİCARET
2310 Okunma
71-71-KAZANÇ-4-SATIŞTA İHTİLAF
1674 Okunma
72-72-KAZANÇ-5-SELEM
1807 Okunma
73-73-KAZANÇ-6-İKALE
1749 Okunma
74-74-KAZANÇ-7-İCARE-KİRA VE ÜCRET
2515 Okunma
75-75-KAZANÇ-8-CUALE-MÜKAFAT
1885 Okunma
76-76-KAZANÇ-9-KARZ
1803 Okunma
77-77-KAZANÇ-10-ŞİRKETİ KIRAZ
1969 Okunma
78-78-KAZANÇ-11-MUVAFADA ŞİRKET
2607 Okunma
79-79-KAZANÇ-12-ŞİRKETİ ANNAN
1783 Okunma
80-80-KAZANÇ-13-ŞİRKETİ VÜCUH
1982 Okunma
81-81-LEKİT-KAYIP İNSAN-ÇOCUK
1931 Okunma
82-82-HİBE
2011 Okunma
83-83-VAAD
1827 Okunma
84-84-LUKATA-BULUNTU MAL
1892 Okunma
85-85-VEDİA-EMANET
1886 Okunma
86-86-ARİYET-ÖDÜNÇ
1687 Okunma
87-87-VEKALET
1955 Okunma
88-88-DIMAN-KEFALET
2118 Okunma
89-89-HAVALE
1728 Okunma
90-90-ŞUFA
1795 Okunma
91-91-İHYA-ÖLÜ TOPRAĞIN İHYASI
2392 Okunma
92-92-ZİRAİ ŞİRKETLER
2046 Okunma
93-93-REHİN
1813 Okunma
94-94-İFLAS
1835 Okunma
95-95-HACİR
2165 Okunma
96-96-GASP
1915 Okunma
97-97-SULH-UYUŞMA
1885 Okunma
98-98-KERAHİYET VE İSTİHSA-YİYECEK VE İÇECEKLER
2474 Okunma
99-99-KAZA VE ADABI-YARGILAMA
1757 Okunma
100-100-İKRAR
1850 Okunma
101-101-MİRAS-FERAİZ
6342 Okunma
102-102-ZEBAİH-HAYVAN KESME-BOĞAZLAMA
2181 Okunma
103-103-AVLANMAK
1943 Okunma
104-104-YEMİN
2036 Okunma
105-105-VAKIF
1810 Okunma
106-106-İTAM-YEDİRMEVE DOYURMA-VAKFI
1785 Okunma
107-107-SULAR VAKFI
1735 Okunma
108-108-SİHİR
1787 Okunma
109-109-İSLAMDA ORGAN NAKLİ
2024 Okunma

© 2025 - Akevler