GUSÜL
SORU:1- Meni gelmese cima için yıkanmak gerekir mi?
Numan, Malik, Şafii, Ahmet ve Karagülle- Meni gelmese de başın kapanması ile gusl ikisine vacip olur.
Davut ve sahabelerden bir cemaat- Meni gelmese gusl gerekmez.
SORU:2- Meni gelmeden hayvanla birleşse gusül (yıkanmak) gerekir mi?
Numan- Gerekmez.
Malik, Şafii ve Ahmet- Gusul gerekir.
Karagülle- Hayvanla ilişkede meni gelmezse gusül gerekmez. Kur’an’da "kadınlarla lems ederseniz…" denmektedir. Hayvanlar kadınlara kıyas edilemez.
SORU:3- Tat alınmadan boşalan meni, guslü gerektirir mi?
Numan ve Malik- Gerektirmez.
Şafii ve Karagülle- Gerektirir.
Ahmet-
SORU:4- Yıkandıktan sonra meni çıksa yeniden gusül gerekir mi?
Numan ve Ahmet- İşedikten sonra çıkarsa gerekmez, işemeden önce çıkarsa yeniden yıkanmak gerekir.
Malik- Gerekmez.
Şafii- Gerekir.
Karagülle- Yıkandıktan sonra lezzetsiz çıkması halinde yeniden yıkanmak gerekmez.
SORU:5- Meninin akıntı halinde çıkması yıkanmayı gerektirir mi?
Numan, Malik ve Ahmet- Gerektirmez.
Şafii- Gerektirir.
Karagülle- Meni tat alınmadan boşalırsa ve tat alınmadan çıkarsa yıkanmayı gerektirmez. Tat alınmışsa akıntıyla da çıksa yıkanmayı gerektirir.
SORU:6- Meni çıkmadan boşalma olursa yıkanmayı gerektirir mi?
Numan, Malik ve Şafii- Gusül, meninin dışarı çıkması ile gerekir.
Ahmet- Bakma ve düşünme ile meni belinden boşansa ama dışarı çıkmasa da yıkanması gerekir.
Karagülle- Tat alarak boşalması yıkanmayı gerektirir. Dışarıya çıkmasını beklemeye gerek yoktur. Yıkanma bütün vücuda özel hormonların salınması ve vücudun özel olarak terlemesi sebebiyledir. Bu da tat alındığı zaman meydana gelir. Esas illet budur.
SORU:7- Yeni müslüman olan kimseye yıkanma farz mıdır?
Numan ve Şafii- Müstehaptır.
Malik ve Ahmet- Farzdır.
Karagülle- Müslüman olmadan önce yıkanmış halde ise yeniden yıkanmak gerekmez, değilse yıkanmak gerekir.
SORU:8-Yıkanırken eli beden üzerinde dolaştırmak sünnet midir?
Numan, Şafii ve Ahmet- Müstehaptır.
Malik- Vaciptir.
Karagülle- Yıkanırken eli beden üzerinde dolaştırmak gerekmez. Üstünden suyun akması yeterlidir. Yeter su olmadığı için akma olmuyorsa bu yerleri ıslak elle dolaştırmak yeterlidir. Saçların ve sakalın diplerini yıkamak farz değildir, gerekmez. Islak el ile üstlerinde dolaştırmak yeterlidir. Örgünün çözülmesi de gerekmez.
SORU:9- Yıkanırken artan su temiz midir?
Numan, Malik, Şafii ve Karagülle- Yıkanırken artan su temizdir.
Ahmet- Erkeğin, kadının yıkandığı suyun artığından abdest alması caiz değildir. Erkek kadın yıkanırken yanında idiyse caizdir. Kadın erkeğin yıkandığının artığından abdest alabilir.
SORU:10- Kadın cünüb iken hayızlı olsa bir yıkanma yeterli midir?
Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Bir yıkanma yeterlidir.
Ehli Zahir- İki defa yıkanması gerekir.
Karagülle- Kadın cünüb iken hayızlı olsa bir yıkanma yeterlidir. Abdestsizliğe ve cünüplüğe bir teyemmüm yeterli olduğuna göre iki cünüplüğe bir yıkanma evleviyetle yeterli olur.
SORU:11- Cünüp kimse Kur’an okuyabilir mi?
Numan- El sürmesi haramdır. Ayetin bir kısmını okuyabilir. Bir ayeti okuyamaz.
Malik- El sürmesi haramdır. Bir veya iki ayet okuyabilir.
Şafii ve Ahmet- El sürmesi haramdır. Ezberden de okuyamaz.
Davut- El sürmesi haramdır. Ezberden istediği kadar okuyabilir.
Karagülle- Cünübün Kur’an’a el sürmesi haramdır. Bütün bir ayeti okuyamaz, kısmen okuyabilir. İstediği kadar dinleyebilir.