HACCIN VAKTİ
Hac tüm insanların yıllık kongresidir. Bu kongrenin gökdeki aya göre yapılması nedeni ile hac her mevsime rastlar. Böylece öz titreşim olmaz. Ayrıca her mevsimde insanların bir araya gelmesi demekdir. Her mevsimin hastalıkları ayrı ayrıdır. Böylece mikroplar bütün insanlara yayılmış ve tüm insanlık bütün hastalıklara karşı aşılanmış ve korunmuş olurlar.
Bazı kendilerini akıllı sanıp dünyayı düzeltmek isteyenler, gökdeki ay ile hareketleri bırakıp kendilerinin uydurdukları aylar ile iş yapmaktadırlar. Allah Kur’an’da bunu şiddetle men etmiştir. İnsanlığın periyodik krizler yaşamasının nedeni budur. Şeriat devletini kuracakların ilk yapacakları iş, bütçe ve kongreleri ay takvimine göre düzenlemek olmalıdır.
Bugün müslümanlara bir neşriyat vakfı kurmak farzdır. Bu vakıf kaynakları ile
a)Dünyanın her bölgesinde bin yerde zaman kuleleri kurar ve ölçmeler yaptırır.
b)Mekke boylamında zaman kulesi kurularak merkezi ölçmeler burada yapılır.
c)Zaman kuleleri arasında haberleşme ağı kurulur. Buradan radyo sinyalleri gönderilerek sinyallerin istikameti ile kişi nerede olduğunu kolaylıkla tesbit eder. Bu kıblenin bulunmasına ve yerel saatin hesaplanmasına yardımcı olur. Yolculukta da yol bulunur.
d)Uzaya altı adet yansıtıcı uydu atılır ve bunlar atomdaki elektronvari üç yürünge üzerinde ikişer ikişer dolaşır. Tüm dünyaya yayın yapılır. Bu merkezlere kıtalar için kanallar ayrılır. Her kıta kendi yayınını yapar. Ayrıca devletlere belli saatler verilir.
Burada arapça, matematik, Kur’an’ın tefsiri ve talimi, fıkhın tedrisi ve talimi, tarihi hikayelerin temsili, haberler, ilahiler, zikirler, yarışmalar, kainatı tanıtma ve ülkeleri tanıtma gibi programlar yapılır. Değişik mezheplerin etkinlikleri dile getirilir.
f)Bütün dünya dillerinden eserler arapçaya çevrilir ve her millet kendi diline arapçadan çeviri yapar.
g)Her hafta Mekke’de insanlık metni arapça olarak hazırlanır, devletlerden gelen metinler de arapçaya çevrilerek bir dergide yayınlanır, bölgelere gönderilir. Bölgeler bunları ülkelerinin dillerine çevirir kendi illerinden gelen yazıları da birleştirerek ilçelere gönderir, ilçelerde abonelere verilir. İlçe temsilcileri halktan aldıkları haber ve yazıları illere iletir, iller devlet merkezlerine, onlar da Mekke’ye ileterek insanlarla devamlı diyalok sağlanı. Kur’an’daki “saili nehy etme, sailin hakkı vardır” daki “sail” işte bu tür vakıfları kuracak saillerdir.
SORU:1- Haccın şartları nelerdir?
Numan, Malik, Şafii, Ahmet ve Karagülle- Haccın mekan ve zaman şartı vardır. Ancak o zaman ve o yerde hac yapılabilir.
SORU:2- Haccın zaman şartı nedir?
Numan, Malik, Şafii, Ahmet ve Karagülle- Haccın zaman şartı hac aylarıdır. İhram yani, hacca başlama ve bitirme o vakitler içinde olmalıdır.
SORU:3- İhram nedir?
Numan, Malik, Şafii, Ahmet ve Karagülle- İhram namazdaki tekbir ve selam gibidir. İhrama giren kimseye birçok fiiller haram olur; ayrıca, namazın veya haccın tamamlanması için ihramda iken bazı fiilleri yapması gerekir.
SORU:4- Hac ayları hangi aylardır?
Numan- Ramazandan sonra gelen üç aydır. Üçüncü ay yılın son ayıdır. Üçüncü ayın ilk on günü hac günleridir. Bayramın birinci gününden sonra hac mevsimi biter.
Malik- Ramazandan sonra gelen üç aydır. Üçüncü ay yılın son ayıdır. Üçüncü ayın tamamı hac ayıdır.
Şafii- Ramazandan sonra gelen üç aydır. Üçüncü ay yılın son ayıdır. Üçüncü ayın on gecesi hac mevsimidir.
Ahmet- Ramazandan sonra gelen üç aydır. Üçüncü ay yılın son ayıdır. Üçüncü ayın ilk onbir günü hac günleridir. Bayramın ikinci gününden sonra hac mevsimi biter.
Karagülle- Hac ayları ramazandan sonra gelen üç aydır. Üçüncü ay yılın son ayıdır. Üçüncü ayın tamamı hac ayıdır. İhramdan geç çıksa da caizdir. Üçüncü aydan sonra ihram biter. Kendiliğinden çıkar ve kurban gerekir. Hac ayından önce ihram yapsa ihrama girmemiş olur, umre olur. Hacca dönüştürdüğü için kurban keser. Ancak arefe günü bir gündür. Arafat’da her bölge (medine)ye bir yer ayrılır.
İki bayram arası 70 gündür. 59 gün iki ay, on gün de hac günüdür. Toplam yetmiş gün eder. Elli haftanın beşte biri teemmül müddetidir. İçtihat yapmak isteyenler içtihattan önce istişare etmekle mükelleftir. Müctehid, ramazan bayramında içtihadını açıklar, kurban bayramına kadar gelen cevapları değerlendirir ve içtihat o tarihten sonra yürürlüğe girer. İcmalar başkanlar tarafından ramazan bayramında ilan edilir, kurban bayramına kadar muhalif çıkmazsa icma tamamlanmış olur.
Ramazan bayramına kadar gelen gelirler, toplanır. Kurban bayramından sonra harcanmaya başlar veya dağıtılır. O ara hesaplama zamanıdır.
SORU:5- Ramazan bayramından önce ihrama girilebilir mi?
Numan, Malik ve Ahmet- Girilirse geçerlidir; fakat, mekruhtur.
Şafii- Geçerli değildir, umreye ihram olur.
Davud- Geçerli değildir, ne umre ne de hac olur. Mekruhtur.
Karagülle- Ramazan bayramından önce ihrama girilirse geçerli değildir, umre için ihrama girilmiş olur. Kurban kesilmesi gerekir.
SORU:6- Mekkeliler için ihram yeri neresidir?
Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Mekan itbariyle ihramın yeri Mekke’nin içidir.
Karagülle- Mekkeliler için mekan itbariyle ihramın yeri Mekke’nin içidir. Mekke’nin çevresi vardır. Bu iki merhaledir ve 60 kilometre civarındadır. Mekke ile Medine ortasını alabiliriz. Beş merhale 150 kilometredir. Dışarıdan gelenler burada ihrama girerler ve artık av avlayamazlar. Bir de Harem’in içi vardır ki, burada ihramda olmayanlar av avlayamaz. Mekkeliler ihrama girmeden önce bunun dışına çıkar, ihrama girer, sonra Mekke’ye girerler.
SORU:7- İhrama nerden girmek daha iyidir?
Numan- Evinden çıkarken ihrama girmek daha iyidir. Ancak Mikat’tan önce ihrama girilirse birşey gerekmez.
Malik ve Ahmet- Evinden Mikat’ta ihrama girmek daha iyidir.
Şafii- Evinden çıkınca ihrama girmek daha iyidir. Ancak Mikat’tan önce ihrama girerese birşey gerekmez.
Karagülle- Hacılar, sabah namazında ihrama girerek mescitlerine gelirler, ocak halkı ile birlikte sabah namazı kılar sonra cuma mescidine giderler. Kısmen veya tamamen yaya yürümeleri daha iyidir. Öğle namazlarını bucak mescidinde kılarlarlar. Cuma günü çıkmaları daha iyidir. Arabalarına biner, ilçede toplanırlar. İlde konvoy oluşturup bölgeye varırlar. Hac yoluna en yakın bölgede toplanır, hac yoluna girerler.
Hac yolu, Güney Amerika, Kuzay Amerika, Bering Boğazı’ndan Orta Asya, Avrupa ve İstanbul’dan Mekke’ye gider. Bişkek’te Pekin yolu eklenir. Sina’da Afrika kolu eklenir, Avustralya, Hindistan kolu Bağdat’tan gelir.
Evinden ihrama girmeyenin sevabı az olur. Ancak Mikat’tan sonra ihrama girmeyen, Harem’e girmeden önce geri dönmek zorundadır. Hareme giren hille döner ve bir kurban keser.
SORU:8- Mikat’ı ihramsız geçen ne yapar?
Numan, Malik, Şafii ve Ahmet- Geriye döner, Mikat’tan önce ihrama girer.
Nehai ve Basri- Mikat’tan ihrama girmek şart değildir.
Karagülle- Mikat’ı ihramsız geçen geriye döner, Mikat’tan önce ihrama girer.
Yabancı bir ülkeye girmeden önce giriş kapısında durulur. Oradaki siyasi partilerden birinden izin alınır, öyle girilir. Yerli bir kimsenin izin vermesi yeterlidir. Bir yere girerken kime gittiğini beyan etmesi yeterlidir. O kişi haberdar edilir, kabul etmezse izinsiz girmiş olur.
SORU:9- Mikat’a ihramsız girilse ne yapılır?
Numan- Mekke’ye girerse kaza gerekir
Malik, Şafii ve Ahmet- Birşey gerekmez.
Said- Mikat’a geri dönmezse ihrama girmiş olmaz.
Karagülle- Mikat’ı ihramsız geçen Harem’e gelmemiş ise geriye döner, ihrama girer. Geriye dönmeden Mikat’a girerse Mekke hillinde ihrama girer ve kurban keser.
Başka bir devlete giren de hudutta vize alır. Vizeyi nöbet tutan herkes verebilir. Hududu izinsiz geçen geriye dönüp vize alır. Sınırı izinsiz geçene engel olunmaz; ancak, can ve mal güvenliği korunmaz. Sonra bölgeye ulaştığında orada vize alır ve ceza öder. Ceza miktarı devletçe belirlenir. Bu vize ile tüm bölgeleri gezebilir.
İle girilirken de vize alınır. Bu vize ile o ilin tüm ilçeleri gezilebilir.
Bucaklara girilirken de vize alınır. Bu vize ile o bucağın tüm köyleri dolaşılabilir.
Ocağa girmek isteyen beyanda bulunur.