Reşat Nuri Erol
Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…
7.10.2018
13698 Okunma, 11 Yorum

 

Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…

Haberin başlığı şöyle: “ERDOĞAN MCKİNSEY DEFTERİNİ KAPATTI: BİZ BİZE YETERİZ!” Devamı: “AK Parti Kızılcahamam kampında partililere seslenen Erdoğan, tartışmalara neden olan McKinsey anlaşması için, "Bakanlarıma talimat verdim, fikri danışmanlık dahi almayın, biz bize yeteriz dedim" dedi.”

Bu konuda ve benzeri ana konularda yazacak çok şey var…

Üstad dün akşamki derste de “çok önemli uyarılar” yaptı, hepimizi uyardı… Sultan Abdülhamit’in hükümdar olduğu dönemde iyi yönetici olduğu söylenir ama “çok önemli hataları” hiç anlatılmaz dedi ve sadece iki örnek verdi… Örnekleri yazmayacağım ama sonuç ve hüküm kısmını sizlerle paylaşmam gerekiyor: Sonuç olarak Sultan Abdülhamit döneminde yapılan “çok önemli hatalar” sebebiyle Osmanlı Devleti yıkıldı…

Üstad sonunda sözü Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne getirdi ve yapılan “çok önemli hatalar” sebebiyle Türkiye’nin de devlet olarak yıkılma aşamasına getirildiğini dile getirdi… Hemen ardından yıkılmadan önce “yapabileceklerimizi ya da yapılması gerekenleri” sıraladı… Yıkılırsa, yeni bir istiklal savaşı ile bu milletin yine devletini kuracak güçte olduğunu söyledi…

Kızılcahamam kampından başka beklentilerimiz de var; bakalım gerçekleşecek mi?

Bugünlük bu minval üzere yazabileceklerim bu kadar; azı çoğa saymanızı isterim…

Başka bir merhaleye geçelim ve bu konuda da diyeceklerimizi diyelim ki; bu konu da yukarıdaki konu ile doğrudan ilgilidir… Bir yazarın son yazıları üzerinde duracağım…

Son yazı başlığı: Şikâyetname! (05 Ekim 2018, Yeni Akit)

Önceki yazı başlığı: Gelecek günler (04 Ekim 2018)

Ondan önceki yazı başlığı: Biz eskiden, eskiden.. (03 Ekim 2018)

Son yazı yani “Şikâyetname!” yazısında dediklerine bakalım…

Bu benim için zor bir yazı oldu. Kaç kez sildim, yeniden yazdım, yumuşattım. Dudaklarımı ısırdım, elim titredi, utandım. Öfkelendim. Sonunda kuşa çevirdim. Buyurun sonuç bu: / Eba Müslim Horasani’nin o malum sözlerini tekrar hatırlatmak isterim: Onlar dostlarını uzaklaştırıp, düşmanlarını dost edindiler. Düşmanları dost olmadı, ama dostlarını geri kazanamadılar ve yıkılmaları mukadder oldu! / Beni ya da benim gibi düşünenleri dışlayıp, Rothchild’leri McKinsey’gilleri dost edinenler, bir gün bazı gerçeklerin farkına vardıklarında çok geç olabilir. / Hiç kimse la yüs’el değildir. Peygamberler dışında kimse masum da değildir. İstişare ayeti savaş şartlarında nazil oldu. Hem de Resulullah’ın ilk görüşü dışında bir görüş üzere karar verildiği halde. Kur’an-ı Kerim yapılan işi doğruladı. / Sahi ne oldu bize!. Siyasete soyunan kardeşler (Allah onları ve beni affetsin) siyasetin en temel “edeb”i olan, “düşman”a karşı “celadet” ve “cesaret”, “mazlum” ve “dost”lara, sıradan insanlara karşı “hilm” ve “tevazu” elbisesini giyinmeliler. Ne demişti Edeb-Alî, Osman Gazi’ye: “Ey Oğul! Beysin! Bundan sonra öfke bize; uysallık sana. Güceniklik bize; gönül almak sana. Suçlamak bize; katlanmak sana. Acizlik bize, yanılgı bize; hüsnü zan sana. Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar, anlaşmazlıklar bize; adalet sana. Kötü göz, şom ağız, haksız yorum bize; bağışlama sana. Bundan sonra bölmek bize; bütünlemek sana. Üşengeçlik bize; uyarmak, gayretlendirmek, şekillendirmek sana.” “Milli” ve “Yerli” olmak için önce bu “alî edeb” şart. / Bu ahlakla ahlaklanmayanların oralarda işi ne o zaman! / Kuraldır: “Basın mensupları, kanaat önderleri, sivil sözcülerin genişletilmiş eleştiri hakkı, siyasilerin ve bürokratların artırılmış tahammül yükümlülükleri vardır.”

Bu son yazı şöyle bitiyor: “AK Parti, içindeki AKP’lilerin sırtına yüklediği bu kamburdan kurtulmadan rahata kavuşmayacak. Bu etrafınızdaki menfaatperest, laf dinlemez siyaset ve bürokrasi bezirgânlarından yakanızı kurtarmazsanız, Allah’ın yardımı bize ulaşmaz. “İçimizdeki beyinsizler” yüzün bir helak gerçekleşebilir. “Allah o zaman işlerimizi sarp dağlara sardırır”. (..) Şikâyet değil, ama siyasette olması gerekenler üzerine yarın da yazmaya devam edeceğim. Daha yazacak çok şey var zira.” (Abdurrahman Dilipak)

Bu “çok önemli hatalar ve uyarılar” konusuna biraz daha devam edebiliriz…

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
07.10.2018
10:56

MİLLÎ GAZETE


Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…

Haberin başlığı şöyle: “ERDOĞAN MCKİNSEY DEFTERİNİ KAPATTI: BİZ BİZE YETERİZ!” Devamı: “AK Parti Kızılcahamam kampında partililere seslenen Erdoğan, tartışmalara neden olan McKinsey anlaşması için, ‘Bakanlarıma talimat verdim, fikri danışmanlık dahi almayın, biz bize yeteriz dedim’ dedi.”

Bu konuda ve benzeri ana konularda yazacak çok şey var…

Üstad dün akşamki derste de “çok önemli uyarılar” yaptı, hepimizi uyardı… Sultan Abdülhamit’in hükümdar olduğu dönemde iyi yönetici olduğu söylenir ama “çok önemli hataları” hiç anlatılmaz dedi ve sadece iki örnek verdi… Örnekleri yazmayacağım ama sonuç ve hüküm kısmını sizlerle paylaşmam gerekiyor: Sonuç olarak Sultan Abdülhamit döneminde yapılan “çok önemli hatalar” sebebiyle Osmanlı Devleti yıkıldı…

Üstad sonunda sözü Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne getirdi ve yapılan “çok önemli hatalar” sebebiyle Türkiye’nin de devlet olarak yıkılma aşamasına getirildiğini dile getirdi… Hemen ardından yıkılmadan önce “yapabileceklerimizi ya da yapılması gerekenleri” sıraladı… Yıkılırsa, yeni bir istiklal savaşı ile bu milletin yine devletini kuracak güçte olduğunu söyledi…

Kızılcahamam kampından başka beklentilerimiz de var; bakalım gerçekleşecek mi?

Bugünlük bu minval üzere yazabileceklerim bu kadar; azı çoğa saymanızı isterim…

Başka bir merhaleye geçelim ve bu konuda da diyeceklerimizi diyelim ki; bu konu da yukarıdaki konu ile doğrudan ilgilidir… Bir yazarın son yazıları üzerinde duracağım…

Son yazı başlığı: Şikâyetname! (05 Ekim 2018, Yeni Akit)

Önceki yazı başlığı: Gelecek günler (04 Ekim 2018)

Ondan önceki yazı başlığı: Biz eskiden, eskiden.. (03 Ekim 2018)

Son yazı yani “Şikâyetname!” yazısında dediklerine bakalım…

“Bu benim için zor bir yazı oldu. Kaç kez sildim, yeniden yazdım, yumuşattım. Dudaklarımı ısırdım, elim titredi, utandım. Öfkelendim. Sonunda kuşa çevirdim. Buyurun sonuç bu: / Eba Müslim Horasani’nin o malum sözlerini tekrar hatırlatmak isterim: Onlar dostlarını uzaklaştırıp, düşmanlarını dost edindiler. Düşmanları dost olmadı, ama dostlarını geri kazanamadılar ve yıkılmaları mukadder oldu! / Beni ya da benim gibi düşünenleri dışlayıp, Rothchild’leri McKinsey gilleri dost edinenler, bir gün bazı gerçeklerin farkına vardıklarında çok geç olabilir. / Hiç kimse la yüs’el değildir. Peygamberler dışında kimse masum da değildir. İstişare ayeti savaş şartlarında nazil oldu. Hem de Resulullah’ın ilk görüşü dışında bir görüş üzere karar verildiği halde. Kur’an-ı Kerim yapılan işi doğruladı. / Sahi ne oldu bize!.. Siyasete soyunan kardeşler (Allah onları ve beni affetsin) siyasetin en temel “edeb”i olan, “düşman”a karşı “celadet” ve “cesaret”, “mazlum” ve “dost”lara, sıradan insanlara karşı “hilm” ve “tevazu” elbisesini giyinmeliler. Ne demişti Edeb-Alî, Osman Gazi’ye: “Ey Oğul! Beysin! Bundan sonra öfke bize; uysallık sana. Güceniklik bize; gönül almak sana. Suçlamak bize; katlanmak sana. Acizlik bize, yanılgı bize; hüsnü zan sana. Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar, anlaşmazlıklar bize; adalet sana. Kötü göz, şom ağız, haksız yorum bize; bağışlama sana. Bundan sonra bölmek bize; bütünlemek sana. Üşengeçlik bize; uyarmak, gayretlendirmek, şekillendirmek sana.” “Milli” ve “Yerli” olmak için önce bu “alî edeb” şart. / Bu ahlakla ahlaklanmayanların oralarda işi ne o zaman! / Kuraldır: “Basın mensupları, kanaat önderleri, sivil sözcülerin genişletilmiş eleştiri hakkı, siyasilerin ve bürokratların artırılmış tahammül yükümlülükleri vardır.”

Bu son yazı şöyle bitiyor: “AK Parti, içindeki AKP’lilerin sırtına yüklediği bu kamburdan kurtulmadan rahata kavuşmayacak. Bu etrafınızdaki menfaatperest, laf dinlemez siyaset ve bürokrasi bezirgânlarından yakanızı kurtarmazsanız, Allah’ın yardımı bize ulaşmaz. “İçimizdeki beyinsizler” yüzünden bir helak gerçekleşebilir. “Allah o zaman işlerimizi sarp dağlara sardırır”. (..) Şikâyet değil, ama siyasette olması gerekenler üzerine yarın da yazmaya devam edeceğim. Daha yazacak çok şey var zira.” (Abdurrahman Dilipak)

Bu “çok önemli hatalar ve uyarılar” konusuna biraz daha devam edebiliriz…

# DİĞER MAKALELERİ

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

07 Ekim 2018
mmehmetu76
07.10.2018
13:44
komik.. berat kötü polis, tayyip iyi polis.. herseyi baskan efendi hazretlerimiz hemen düzeltiyor. zaten bunun icin baskanlik sistemine gecmedik mi? ben de du dümenden tiyatroyu yuttum. peki mckinseyle anlasma yapilirken ne is yapiyordu bizim iyi polis. siz anlasmayi yapin söyle bir icabina bakalim, oglum sen git surdan bir anket yap millet ne diyor.. tepkiler cok büyük efendim millet ates püskürüyor, dilipak bile fittirmis.. bir tek bahceli zavallisi ve yalaka takimi disinda herkes fitil.. öyle mi tamam hemen anlasmayi iptal edin. hay Allah iyi polis yine bizi kurtardi. bu arada hilafet anketi ne zaman yapilacak, milletin ezici cogunlugu hilafet istiyor. ne de olsa anket sistemiyle yönetiliyor memleket..
Reşat Nuri Erol
07.10.2018
15:16

http://www.haberdurus.com/haber/cok-onemli-hatalar-cok-onemli-uyarilar-ve-21712.html

Çok Önemli Hatalar, Çok Önemli Uyarılar ve…
Reşat Nuri EROL - 07.10.2018 Pazar
Tarih: 7.10.2018 11:26:17

 

07.10.2018 Pazar

Haberin başlığı şöyle: “ERDOĞAN MCKİNSEY DEFTERİNİ KAPATTI: BİZ BİZE YETERİZ!” Devamı: “AK Parti Kızılcahamam kampında partililere seslenen Erdoğan, tartışmalara neden olan McKinsey anlaşması için, ‘Bakanlarıma talimat verdim, fikri danışmanlık dahi almayın, biz bize yeteriz dedim´ dedi.”

Bu konuda ve benzeri ana konularda yazacak çok şey var…

Üstad dün akşamki derste de “çok önemli uyarılar” yaptı, hepimizi uyardı… Sultan Abdülhamit´in hükümdar olduğu dönemde iyi yönetici olduğu söylenir ama “çok önemli hataları” hiç anlatılmaz dedi ve sadece iki örnek verdi… Örnekleri yazmayacağım ama sonuç ve hüküm kısmını sizlerle paylaşmam gerekiyor: Sonuç olarak Sultan Abdülhamit döneminde yapılan “çok önemli hatalar” sebebiyle Osmanlı Devleti yıkıldı…

Üstad sonunda sözü Türkiye Cumhuriyeti Devleti´ne getirdi ve yapılan “çok önemli hatalar” sebebiyle Türkiye´nin de devlet olarak yıkılma aşamasına getirildiğini dile getirdi… Hemen ardından yıkılmadan önce “yapabileceklerimizi ya da yapılması gerekenleri” sıraladı… Yıkılırsa, yeni bir istiklal savaşı ile bu milletin yine devletini kuracak güçte olduğunu söyledi…

 

 

 

Kızılcahamam kampından başka beklentilerimiz de var; bakalım gerçekleşecek mi?

Bugünlük bu minval üzere yazabileceklerim bu kadar; azı çoğa saymanızı isterim…

Başka bir merhaleye geçelim ve bu konuda da diyeceklerimizi diyelim ki; bu konu da yukarıdaki konu ile doğrudan ilgilidir… Bir yazarın son yazıları üzerinde duracağım…

Son yazı başlığı: Şikâyetname! (05 Ekim 2018, Yeni Akit)

Önceki yazı başlığı: Gelecek günler (04 Ekim 2018)

Ondan önceki yazı başlığı: Biz eskiden, eskiden.. (03 Ekim 2018)

Son yazı yani “Şikâyetname!” yazısında dediklerine bakalım…

“Bu benim için zor bir yazı oldu. Kaç kez sildim, yeniden yazdım, yumuşattım. Dudaklarımı ısırdım, elim titredi, utandım. Öfkelendim. Sonunda kuşa çevirdim. Buyurun sonuç bu: / Eba Müslim Horasani´nin o malum sözlerini tekrar hatırlatmak isterim: Onlar dostlarını uzaklaştırıp, düşmanlarını dost edindiler. Düşmanları dost olmadı, ama dostlarını geri kazanamadılar ve yıkılmaları mukadder oldu! / Beni ya da benim gibi düşünenleri dışlayıp, Rothchild´leri McKinsey gilleri dost edinenler, bir gün bazı gerçeklerin farkına vardıklarında çok geç olabilir. / Hiç kimse la yüs´el değildir. Peygamberler dışında kimse masum da değildir. İstişare ayeti savaş şartlarında nazil oldu. Hem de Resulullah´ın ilk görüşü dışında bir görüş üzere karar verildiği halde. Kur´an-ı Kerim yapılan işi doğruladı. / Sahi ne oldu bize!.. Siyasete soyunan kardeşler (Allah onları ve beni affetsin) siyasetin en temel “edeb”i olan, “düşman”a karşı “celadet” ve “cesaret”, “mazlum” ve “dost”lara, sıradan insanlara karşı “hilm” ve “tevazu” elbisesini giyinmeliler. Ne demişti Edeb-Alî, Osman Gazi´ye: “Ey Oğul! Beysin! Bundan sonra öfke bize; uysallık sana. Güceniklik bize; gönül almak sana. Suçlamak bize; katlanmak sana. Acizlik bize, yanılgı bize; hüsnü zan sana. Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar, anlaşmazlıklar bize; adalet sana. Kötü göz, şom ağız, haksız yorum bize; bağışlama sana. Bundan sonra bölmek bize; bütünlemek sana. Üşengeçlik bize; uyarmak, gayretlendirmek, şekillendirmek sana.” “Milli” ve “Yerli” olmak için önce bu “alî edeb” şart. / Bu ahlakla ahlaklanmayanların oralarda işi ne o zaman! / Kuraldır: “Basın mensupları, kanaat önderleri, sivil sözcülerin genişletilmiş eleştiri hakkı, siyasilerin ve bürokratların artırılmış tahammül yükümlülükleri vardır.”

 

Bu son yazı şöyle bitiyor: “AK Parti, içindeki AKP´lilerin sırtına yüklediği bu kamburdan kurtulmadan rahata kavuşmayacak. Bu etrafınızdaki menfaatperest, laf dinlemez siyaset ve bürokrasi bezirgânlarından yakanızı kurtarmazsanız, Allah´ın yardımı bize ulaşmaz. “İçimizdeki beyinsizler” yüzünden bir helak gerçekleşebilir. “Allah o zaman işlerimizi sarp dağlara sardırır”. (..) Şikâyet değil, ama siyasette olması gerekenler üzerine yarın da yazmaya devam edeceğim. Daha yazacak çok şey var zira.” (Abdurrahman Dilipak)

Bu “çok önemli hatalar ve uyarılar” konusuna biraz daha devam edebiliriz…

Reşat Nuri Erol
07.10.2018
15:20
mmehmetu76'ya selamlarımla... 

‘Ağabey’ dediğim bir arkadaşım ve de okuyucum, tam da bugünkü yazımı yazmaya başladığımda bir telefon mesajı gönderdi, aynen şöyle:

“Bugünkü yazını okuyorum, McKinsey’den fikri danışmanlıktan vazgeçildi, stratejik ve/ya teknik danışmanlık devam ediyor olmasın.”

Mesajı okuduktan sonra düşünmeye başladım: AK Parti’yi kurarken “Millî Görüş” gömleğini çıkaranlar, “Adil Düzen” ceketini ise en başından itibaren hiç giymeyenler ne yaptılar? Önce AB, sonra ABD kapılarında çözüm aradılar; “SONUÇ” apaçık ortada…

Ve's-selam mea'd-dua... 



Reşat Nuri Erol
07.10.2018
18:09


McKinsey’den

AB’ye ilk başvuru sürecinde,

bankacılık ve özelleştirme alanında,

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) bünyesindeki 8 bankanın satış stratejileri için;

ayrıca TRT'nin yeniden yapılandırılması konusunda, daha önce de defalarca hizmet alımı yapıldı.


Reşat Nuri Erol
07.10.2018
18:12


1967...1968...1969...AKEVLER 52 YILDIR ÇALIŞIYOR...2016...2017...2018

BİZLER ÇALIŞIYOR VE YENİ İSLÂM MEDENİYETİ’Nİ KURUYORUZ...

SİZLERİ DE ÇALIŞMALARIMIZA DÂVET EDİYORUZ; BUYURUN, BİRLİKTE ÇALIŞALIM...

ADİL DÜZEN 982

“ADİL DÜZEN” III. BİNYIL MEDENİYETİ PROJESİDİR

“VE BİZE DÜŞEN SADECE MÜBÎN/AÇIK TEBLİĞDİR.” (KUR’AN; Yâsin Sûresi, 36/17)

Haftalık Seminer Dergisi; 982. Hafta - 06 EKİM 2018 - Fiyatı: www.akevler.orga tıklamak!

BU DERGİYİ HER HAFTA OKUTABİLİR.. ÇOĞALTABİLİR.. DAĞITABİLİRSİNİZ...

“ADİL DÜZEN” UYGULAMALARI YAPMAK İÇİN BİZLERE DANIŞABİLİRSİNİZ...

 

*KUR’AN VE İLİM SEMİNERLERİ; 982. SEMİNER

“HİÇ BİLENLER İLE BİLMEYENLER BİR OLUR MU?”      (KUR’AN; Zümer Sûresi, 39/9)

İ L İ M  TALEP ETMEK HER MÜSLÜMANIN ÜZERİNE FARZDIR.”      (Hadis)

Adres: AKEVLER İSTANBUL KOOPERATİFLERİ MERKEZİ,  Zafer Mah. Coşarsu Sk. No: 29 YENİBOSNA / İSTANBUL    Tel: (0212) 452 76 51

Tefsir Seminer Notları Yenibosna’da Cumartesi akşamları okunup tartışılmaktadır.

GAYEMİZ: Bu “SEMİNER NOTLARI”nın İstanbul, Türkiye ve bütün dünyada “OKUNMASIANLAŞILMASI VE UYGULANMASI”DIR. - ADİL DÜZEN ÇALIŞANLARI

 

***

 

*“ADİL DÜZEN” DERSLERİ/YORUMLARI

AKEVLER VE SOSYAL KOOPERATİFLER

Avukat Faruk Karadağ’ın gönderdiği Ticaret Bakanlığı ile ilgili yazı önemlidir.

***

AKEVLER VE ÇÖZÜM KÜÇÜK IŞLETMELERLE

AVUKAT FARUK KARADAĞ’IN GÖNDERDIĞI, ABDULLAH AYSU’NUN

ÇÖZÜM KÜÇÜK IŞLETMELERLE” ILGILI AÇIKLAMALARI ÜZERINEDIR...

Süleyman KARAGÜLLE

 

***

 

*SEBÎLU’R-REŞÂD” / MAKALELER

Refah Partisi İstanbul İl Sekreteri Yunus Can!

İnsanlık, tarih, Kuran; sermaye, devletler, düzen

Ne yapacağını bilmeyen iktidar ve 9 Soru-Cevap

Görev, sabır, tesbih, ortaklık ve vakit namazları

Dünya Kur’an düzenine kulak verme hazırlığında

Kur’an düzenini uygulamalı olarak sunacağız…

Yedinci yazı: KUR’AN VE ILME kulak verelim

Reşat Nuri EROL

 

***

 

TAHA SÛRESİ - 20. Hafta

...

Ahmet Yücel
07.10.2018
23:21

Mehmet kardeşimize,

‘’komik.. berat kötü polis, tayyip iyi polis.. herseyi baskan efendi hazretlerimiz hemen düzeltiyor. zaten bunun icin baskanlik sistemine gecmedik mi? ben de du dümenden tiyatroyu yuttum. peki mckinseyle anlasma yapilirken ne is yapiyordu bizim iyi polis. siz anlasmayi yapin söyle bir icabina bakalim, oglum sen git surdan bir anket yap millet ne diyor.. tepkiler cok büyük efendim millet ates püskürüyor, dilipak bile fittirmis.. bir tek bahceli zavallisi ve yalaka takimi disinda herkes fitil.. öyle mi tamam hemen anlasmayi iptal edin. hay Allah iyi polis yine bizi kurtardi. bu arada hilafet anketi ne zaman yapilacak, milletin ezici cogunlugu hilafet istiyor. ne de olsa anket sistemiyle yönetiliyor memleket..’’ mmehmetu76 

Her şeye suizanla yaklaşıyorsunuz. Size göre başkan bu şirketle anlaşın, sonra tepki gelirse iptal edeyim mi dedi. Bu yaklaşımla bakanların hiç bir yetkisi yok, bütün icraatlarda önce başkanla anlaşıyorlar, tepki gelmezse devam ediyorlar, diyeceksiniz. Tüm bunlar iddiadan ve zandan öte gitmez.

Eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı, sayın Erdoğan 2012 ve 2016'da, ''DİNDAR NESİL YETİŞTİRECEĞİZ.'' demesine rağmen gelip giden Milli Eğitim bakanları bu konuda hiç bir çalışma yapmadılar, bu sözden bağımsız hareket ettiler. Yine bunun gibi, kadın-erkek eşitliği, kadınlara özgürlük, kadın hakları vb denilerek çıkarılan kanunlar ile ilgili olarak bakanlar çalışma yapmıyorlar, nafaka ile ilgili kanunların illa 100 günlük programa alınması gerekiyor demek ki.

Sayın Erdoğan bakanları seçti, bakanların belli yetkileri var. Her icraat danışıklı olması gerekmiyor. Sayın cumhurbaşkanımız ABD şirketine danışmanlık görevi verilmesine, tepkiler üzerine de gerek yok anlaşmayı iptal edin, demiş olabilir, belki hiç tepki gelmeseydi yine iptal edin diyebilirdi. Sizin sayın cumhurbaşkanımız ile ilgili zannınıza, tayyip demenizi yanlış bulsam da yine pek çok kişinin, SP'lilerin hakaretleri yanında, onlara bakarak size saygı duyuyorum, Allah için seviyorum.

Geçen hafta sonu bir akrabam (aynı zamanda SP teşkilatında görevli) bizim evde, sayın Erdoğan'ı sevip saydığımı bile bile hakaretlerde bulununca tartıştım, onun evinde de bir kaç sene önce iki defa tartışmıştık. SP'nin websitesi iletişim kanalından mail göndererek bunlara eğitim verilmesi gerektiğini vb bildirdim. 

Sayın Recep Tayyip Erdoğan Allah'ın kuludur, hatasız olması imkansızdır. Seven sever, sevmeyen sevmez fakat Müslüman bir lidere münafık demek cahilliktir. Müslüman hatalarından dolayı günahkar olabilir, müslümana münafık denilebilir mi?

Hadisi şerifte, ''Başınıza kulağı kesik siyahi bir köle de geçse, namaz kıldığı sürece itaat ediniz.'' buyruluyor. Yanlış icraatları eleştirmek, düzeltilmesi için çalışmak, sesimizi duyurmaya çalışmak en doğal hakkımızdır. Her neyse bir kaç cümle yazayım dedim, uzattım konuyu, hakkınızı helal ediniz. SELAMLAR.

Av.FarukKaradag
08.10.2018
13:58

Ahmet abi, siz de biraz fazla hüsnü zan sahibisiniz.

Ben bazen çok sinir oluyorum, patron'u boğasım geliyor, bazen acıyorum çevresindeki kuşatmayı görünce, bazen samimi müslümandır diye dua ediyorum. Duygularım gel-git halinde... Ama çoğunlukla kızgınlık ve acıma halindeyim... Nedeni de şu:

16 senede bu ülke 10 kat demeyelim ama 1-2 kat daha iyi idare edilebilir miydi? Şu anda her şey olduğundan 2 misli daha farklı olabilir miydi olumlu yönde? Ya da Süleyman amcamızın Erbakan hakkında bahsettiği gibi, haftada 1 gün belki olmaz ama, ayda 1 gün Akevler (Adil Düzen) kadrosuna tahsis edilerek çalışmalar, istişareler yapılarak her şeyin daha iyi olması mümkün kılınabilir miydi? Vakıfbank hususundaki çalışma sümenaltı edilmese, sizin de çok önem verdiğiniz faizsiz sistem (Bankacılık) hususunda daha ileride olabilir miydik?

Tüm bunları soruyorum, çözümü yine Erdoğan üretecek... Ya bu şekilde zalim sistemde debelenmeye devam edecekler, ya da bir ucundan kıyısından başlayacaklar Akevler gemisine yanaşmaya... Summun-bukmun-umyun tavrının sonu helaktir. Allah korusun...

Ahmet Yücel
08.10.2018
19:03

Muhterem Faruk Karadağ kardeşim, sorularınızda haklısınız. Fakat millet olarak neye layıksak, Allah CC Ak Parti eliyle bize onu veriyor. Faizsiz bankacılık isteyen bizler sadece istemek ve tebliğde kalıyoruz. Bir araya gelerek, hepimiz kendi gücümüz oranında katkı ile faizsiz bir banka kurmuyoruz. Nasıl faizsiz ev ve araba aldıran firmalar var ise, AKEVLER HİZMET KOOPERATİFİ öncülüğünde faizsiz bankacılık faaliyetleri başlatılabilir, biz de soralım, yapılamaz mı? 

Önce niyet, karar ve sonrası uygulama başlatılabilir.

Diyelim ki milletin yüzde sekseni faizli kredilerle iştigal ediyor, iktidar partisi faizsiz banka konusunda adım atmayacaktır. Sadece Vakıfbank katılım vb yine faizli şekilde devam edecektir.

Müslüman idarecilere karşı hüsnü zanda bulunmam, onlara suizanda bulunmamdan hayırlıdır. İnançlarımıza düşman idarecilerden yine hatası çok olan dindar idarecileri, Adil Düzen, Milli Görüş başa gelinceye kadar tercih ederim. Yine de Allah'ın dediği olur, oluyor. "Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz." Ayet

O halde hepimiz doğru bildiğimizi yapmaya gayret edeceğiz. Selam ve saygılarımı sunuyorum.

Av.FarukKaradag
08.10.2018
22:19

Muhterem ağabey, yine müthiş bir hüsnü zan örneği verdiniz. Nasıl olsa “nasılsak öyle yönetiliriz” diye boşlayalım o zaman tüm çabayı.. bu adamlar iktidara gelirken süslü laflarla geliyor, geçenlerde damat bey hâlâ “milletimiz bizim niyetimizi biliyor” şeklinde beyanat veriyor . Tamam berat bey tamam biliyoruz da, biraz da bu niyetin somut tezahürünü görelim olur olmaz yerlerde, laf olarak değil de icraat olarak görelim ama... İnşallah 

saygı ve selamlar bizden..

Ahmet Yücel
09.10.2018
00:22

Muhterem ve Kıymetli Faruk Karadağ kardeşim,  Son cümlemde, ''O halde hepimiz doğru bildiğimizi yapmaya gayret edeceğiz.'' demiştim. Boş vermek yok, herkes kendi doğru bildiğini söylemeye ve yapmaya gayret edecek. Zaten öyle yapmasak kendimizle çelişiriz. Bize göre doğru olup, daha sonra yanlış olduğuna kanaat getirdiğimiz söylem ve işlerimizi de düzelteceğiz. Biz bundan sorumluyuz. Çabamıza rağmen değişmeyenlerin de Haktan olduğunu bileceğiz. Yine Cenabı Allah, ''Nefislerinizde olanı değiştirmedikçe, hakkınızdaki hükmü değiştirmeyiz.'' buyuruyor. Sayın Başkanımız Erdoğan, 2012 ve 2016 yıllarında, ''DİNDAR NESİL YETİŞTİRECEĞİZ.'' demişti, söylemekle de olmuyor, illa bu konuda ciddi bir adım atılması gerekli. Erbakan hocamız da, ''Ağır sanayi hamlemizden daha önemli olan, manevi eğitim reformunun yapılmasıdır.'' demişti. Bugün için ne kadar kaliteli eğitimciler yetiştirilirse yetiştirilsin sonuç yine değişmeyecektir. Nefsim Ak Partinin yanlışlarını da görüyorum, inançlı yöneticilerin hatalarından dönmesi ümit edilir ben de ümidimi yitirmiş değilim. Bekliyorum, beklerken sayın başkanımızın hatalarından dönmesi, hayırlı hizmetler yapması için dua ediyorum. Çoğunluk nasıl yaşarsa öyle idare edileceğiz. ''İçimizdeki beyinsizler yüzünden bizi de helak eder misin''

Bize inandığımız gibi yaşamaya çalışmak düşüyor, istesek de istemesek de takdir neyse o işliyor. Çalışmak ve dua etmek, elimden gelen ancak bu. Allah bizi de, bizi idare edenleri de hesaba çekecek. Bütün işler Allah'ın ise kime sövüp sayayım, Allah kuluna zulmetmez adalet sahibidir. Bana düşen öncelikle kendi nefsimde olanı düzeltmeye, değiştirmeye çalışmak olsa gerek. Yine sözü uzattım yine de anlatmak istediğimi anlatabildim mi, bilemiyorum. Allah sizlerden razı olsun.

Selam ve saygılarımı sunuyorum. 





Çok Okunan Makaleler
Reşat Nuri Erol
M.Tekelioğlu; 15 Temmuz’a doğru: travmadan kurtulmak…
7.07.2017 128697 Okunma
Reşat Nuri Erol
Süleyman Karagülle - Altın Ekonomisine Geçiş
2.11.2013 32556 Okunma
2 Yorum 30.01.2016 22:15
Reşat Nuri Erol
T. C. 1921 ANAYASASI’nın Temel Maddeleri
22.02.2016 17787 Okunma
1 Yorum 22.02.2016 07:19
Reşat Nuri Erol
Şeyma Yavuz ve MAKALESİ… İbn Haldun ve “MUKADDİME”Sİ…
1.07.2015 15752 Okunma
2 Yorum 03.07.2015 00:23
Reşat Nuri Erol
FAİZ imparatorluğu ve ROTHSCHİLD ailesi
29.03.2016 15364 Okunma
1 Yorum 29.03.2016 01:12
Reşat Nuri Erol
Ekrem Dumanlı, Mümtaz’er Türköne, Ali Bulaç ve İSLÂM/cı
2.07.2015 14813 Okunma
7 Yorum 23.07.2015 19:54
Reşat Nuri Erol
Yüz Yıl Önce - Yüz Yıl Sonra; ne değişti?
26.07.2015 14149 Okunma
4 Yorum 03.08.2015 12:51
Reşat Nuri Erol
AKP’yi kim kuşa çevirdi, Erdoğan mı Davutoğlu mu?
26.06.2015 14021 Okunma
6 Yorum 08.07.2015 13:24
Reşat Nuri Erol
Harun Özdemir’den “İSLÂM-CILIK” yazıları
29.07.2015 13891 Okunma
4 Yorum 30.07.2015 11:51
Reşat Nuri Erol
Kahramanlarım: Erbakan, Aliya, Muhammed Ali
7.06.2016 13846 Okunma
2 Yorum 07.06.2016 02:58
Reşat Nuri Erol
Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…
7.10.2018 13698 Okunma
11 Yorum 09.10.2018 00:22
Reşat Nuri Erol
“Asâ Rabbukum En Yerhamekum…”
16.01.2017 13557 Okunma
9 Yorum 17.01.2017 12:20
Reşat Nuri Erol
Tarımda faiz, icra ve iflas
26.04.2010 13499 Okunma
Reşat Nuri Erol
İslam Tarihinde Anayasa; Medine Anayasası ve ...
14.10.2011 13472 Okunma
Reşat Nuri Erol
Suriyeliler “sığınmacı/mülteci” mi, “muhacir” mi?
5.09.2015 13436 Okunma
3 Yorum 05.09.2015 17:56
Reşat Nuri Erol
Hayrettin Karaman; Âdil Düzen Nasıl Olmalıdır?
4.08.2015 13040 Okunma
3 Yorum 04.08.2015 21:11
Reşat Nuri Erol
Sömürü sermayesi ve kuyrukları tövbe ederse…
16.08.2015 12939 Okunma
4 Yorum 19.08.2015 00:56
Reşat Nuri Erol
İkrazatçılık!
9.04.2010 12739 Okunma
Reşat Nuri Erol
Harun Ö. “İslâmcılk” yazıları-10; SAİD-İ NURSÎ
13.08.2015 12702 Okunma
3 Yorum 15.08.2015 17:32
Reşat Nuri Erol
H. Özdemir’İn İSLÂM-CILIK yazıları-2; ERBAKAN FAKTÖRÜ
29.07.2015 12694 Okunma
5 Yorum 30.07.2015 11:44
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ın Türkiye ve dünyadaki inkılâpları
23.02.2015 12692 Okunma
2 Yorum 25.02.2015 11:21
Reşat Nuri Erol
Suruç bombası, sermaye-siyaset çatışması ve IŞİD
24.07.2015 12670 Okunma
2 Yorum 24.07.2015 07:35
Reşat Nuri Erol
Erbakan’a göre Adil Ekonomik Düzen’de VERGİ
14.03.2016 12169 Okunma
3 Yorum 14.03.2016 14:05
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen dışında çözüm reçetesi olan var mı?
8.09.2015 12106 Okunma
2 Yorum 08.09.2015 07:11
Reşat Nuri Erol
R. Tayyip Erdoğan, Bülent Arınç, Abdullah Gül
25.06.2015 11928 Okunma
5 Yorum 28.06.2015 13:16
Reşat Nuri Erol
Çözüm “Âdil Kur’an Düzeni”dir
22.02.2015 11906 Okunma
5 Yorum 23.02.2015 21:48
Reşat Nuri Erol
Ve zekkir fe inne’z-zikrâ tenfeu’l-mü’minîne
10.08.2015 11897 Okunma
2 Yorum 10.08.2015 22:44
Reşat Nuri Erol
Harun Özdemir’den “İSLÂM-CILIK” yazıları-9
10.08.2015 11650 Okunma
3 Yorum 11.08.2015 13:47
Reşat Nuri Erol
Sn. Cumhurbaşkanımıza ve ilgililere açık mektup!
1.08.2015 11605 Okunma
3 Yorum 02.08.2015 08:07
Reşat Nuri Erol
Anlatıp ve nasihat ediyoruz; dinleyip yapsalar…
3.08.2015 11544 Okunma
4 Yorum 03.08.2015 14:50
Reşat Nuri Erol
‘Sistem kurmak’ ve ‘hazin (vahim) durum’
9.01.2017 11476 Okunma
8 Yorum 23.01.2017 00:31
Reşat Nuri Erol
Ya-pa-ma-dı-lar… YA-PA-MA-YA-CAK-LAR…
1.06.2015 11437 Okunma
5 Yorum 02.06.2015 10:49
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ın “ADİL DÜZEN” Söyleminin Teorisi-1
3.03.2016 11376 Okunma
3 Yorum 06.03.2016 14:53
Reşat Nuri Erol
İkrazat yasal tefecilik!
9.04.2010 11343 Okunma
Reşat Nuri Erol
‘E LEYSE MİNKÜM RACULÜN REŞÎD’ (âyet)
14.09.2015 11323 Okunma
2 Yorum 14.09.2015 20:56
Reşat Nuri Erol
Şehit MEHMET HİKMETUMUT’u anlatamamak!
10.07.2015 11182 Okunma
2 Yorum 10.07.2015 06:06
Reşat Nuri Erol
7 Haziran’da oyumuzu bu şuur ile kullanalım
30.05.2015 11089 Okunma
3 Yorum 30.05.2015 16:30
Reşat Nuri Erol
24. Uluslararası Müslüman Topluluklar Birliği Kongresi
1.12.2015 11060 Okunma
1 Yorum 01.12.2015 06:41
Reşat Nuri Erol
Çağımızın Nuh’un Gemisi “ADİL KUR’AN DÜZENİ”dir
29.05.2015 10996 Okunma
4 Yorum 29.05.2015 18:44
Reşat Nuri Erol
“Doğrudan doğruya Kur’an’dan alıp ilhâmı”…
27.12.2018 10966 Okunma
9 Yorum 28.12.2018 08:15
Reşat Nuri Erol
“İSLÂM DÜZENİ” tüm insanlar içindir
5.05.2013 10944 Okunma
Reşat Nuri Erol
Sermayeye ve siyasilere önerimiz var
8.08.2015 10705 Okunma
3 Yorum 10.08.2015 20:14
Reşat Nuri Erol
Seçime kadar “AYG” uyarılarına devam…
20.09.2015 10648 Okunma
4 Yorum 20.09.2015 06:16
Reşat Nuri Erol
İdam, kısas, diyet, anayasa, şeriat, hukuk…
23.11.2012 10639 Okunma
Reşat Nuri Erol
Yine “biz” kazanacağız…
15.08.2015 10577 Okunma
2 Yorum 15.08.2015 15:00
Reşat Nuri Erol
Kur’an Ayında “KUR’AN DÜZENİ” hatırlatmaları-2
5.07.2015 10567 Okunma
2 Yorum 05.07.2015 11:49
Reşat Nuri Erol
Sosyal tufan ve sömürünün çözümü Adil Düzen’dir
10.11.2015 10484 Okunma
2 Yorum 16.11.2015 07:22
Reşat Nuri Erol
Cennet karşılığı mal ve can ile cihad etmek
14.04.2013 10464 Okunma
Reşat Nuri Erol
7 Haziran Seçimi sonucundan alınacak dersler
9.06.2015 10440 Okunma
3 Yorum 15.06.2015 03:15
Reşat Nuri Erol
‘Türkiye’de Değişim Yapmak Neden Bu Kadar Zor?’
3.02.2016 10434 Okunma
1 Yorum 03.02.2016 22:48
Reşat Nuri Erol
‘Sosyal Tufan’a karşı ‘Adil Düzen Gemisi’ inşa ed
27.12.2014 10433 Okunma
4 Yorum 25.05.2015 09:49
Reşat Nuri Erol
Başkanlık sistemi değil, “Adil Düzen” gelmelidir
20.06.2015 10407 Okunma
3 Yorum 20.06.2015 20:30
Reşat Nuri Erol
İman, ilim, amel, fıkıh, fikir, zikir ve ekonomi
30.04.2014 10360 Okunma
Reşat Nuri Erol
VakıfBank “FAİZSİZ BANKA” olmalıdır
25.03.2015 10357 Okunma
2 Yorum 05.04.2015 18:14
Reşat Nuri Erol
Aliya İzzetbegoviç: ‘Kur’an edebiyat değil, hayattır’-4
10.12.2015 10340 Okunma
2 Yorum 10.12.2015 22:22
Reşat Nuri Erol
Mustafa Deniz; Bu düzen adil değil
4.08.2015 10318 Okunma
4 Yorum 04.08.2015 21:06
Reşat Nuri Erol
AK Parti ya “gömlek giyecek” ya da silinecek
28.06.2015 10293 Okunma
3 Yorum 02.07.2015 12:56
Reşat Nuri Erol
Soru-yoruma cevap ve bir aileden gelen yorum
12.08.2015 10243 Okunma
4 Yorum 14.08.2015 07:17
Reşat Nuri Erol
15 Temmuz: Teşhis ve Tedavi; KUR’AN VE İLİM ile
28.08.2016 10235 Okunma
2 Yorum 29.08.2016 20:48
Reşat Nuri Erol
Değişim devam ediyor VE LÂ GÂLİBE İLLALLAH
2.04.2016 10226 Okunma
1 Yorum 02.04.2016 12:53
Reşat Nuri Erol
ADİL DÜZEN ‘gönüllü’ mü , ‘zorla’ mı gelsin?
16.01.2016 10198 Okunma
2 Yorum 16.01.2016 22:08
Reşat Nuri Erol
Esbaba tevessül eder, sonra tevekkül ederiz...
7.09.2014 10165 Okunma
Reşat Nuri Erol
İslâm hukuku, Batı hukuku ve olumsuz etkisi
9.02.2016 10108 Okunma
1 Yorum 09.02.2016 08:10
Reşat Nuri Erol
Faiz meselesi, bankalar ve çözüm önerileri-3
16.02.2015 10081 Okunma
2 Yorum 16.02.2015 08:34
Reşat Nuri Erol
“SOSYAL TUFAN” dediğimiz, İŞTE BUDUR!
23.05.2016 9866 Okunma
1 Yorum 23.05.2016 08:09
Reşat Nuri Erol
MEHMET HİKMETUMUT ve KUR’AN VE İLİM 819. Hafta Seminer
4.07.2015 9855 Okunma
4 Yorum 05.07.2015 14:31
Reşat Nuri Erol
HIZIRLA KIRK SAAT
30.12.2015 9850 Okunma
1 Yorum 31.12.2015 13:01
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ı anlamak, yapılması gerekenleri yapmaktı
6.03.2015 9829 Okunma
1 Yorum 06.03.2015 07:26
Reşat Nuri Erol
ÜSKÜDAR SOHBETLERİ-2 İSLAM MEDENİYETİ VAKFI
7.04.2016 9802 Okunma
1 Yorum 07.04.2016 23:36
Reşat Nuri Erol
IMF’nin alternatifi nedir?
13.03.2010 9798 Okunma
Reşat Nuri Erol
Erbakan’a göre “Selem Senedi Karşılığı Kredi”
13.03.2016 9794 Okunma
1 Yorum 13.03.2016 08:53
Reşat Nuri Erol
ÇARE VE ÇÖZÜM KUR’AN’DA
31.05.2015 9786 Okunma
2 Yorum 15.07.2015 07:10
Reşat Nuri Erol
Çözüm Süreci ve HDP’nin önemli hatası
10.08.2015 9717 Okunma
2 Yorum 11.08.2015 15:48
Reşat Nuri Erol
Prof.S.Tekir: GÜÇLÜ PARA veya PARANIN GÜCÜ
1.09.2016 9679 Okunma
1 Yorum 01.09.2016 09:51
Reşat Nuri Erol
“Emrolunduğun gibi dosdoğru ol!”
4.09.2015 9562 Okunma
1 Yorum 04.09.2015 06:00
Reşat Nuri Erol
Harun Özdemir'den Doğu Perinçek yazısı!
25.10.2015 9498 Okunma
1 Yorum 25.10.2015 20:22
Reşat Nuri Erol
Kooperatif sistemi ile ‘ortaklık sistemi’ gelmekte
17.11.2018 9497 Okunma
5 Yorum 30.11.2018 11:55
Reşat Nuri Erol
Toprak, tarım ve ‘tarım stratejisi’
26.04.2010 9484 Okunma
Reşat Nuri Erol
H. Özdemir’in İSLÂMCILIK yazıları: Atatürk İslâmcılığı
18.10.2015 9466 Okunma
1 Yorum 18.10.2015 10:45
Reşat Nuri Erol
Seçime giderken oynanan oyunlara dikkat!
12.09.2015 9424 Okunma
3 Yorum 13.09.2015 06:45
Reşat Nuri Erol
7 Haziran Seçimi, sorunlar ve mucize Kur’an-1
13.06.2015 9287 Okunma
2 Yorum 14.06.2015 07:41
Reşat Nuri Erol
Sermaye dünyayı ne hâle getirdi; ne yapmalıyız?
30.11.2012 9270 Okunma
Reşat Nuri Erol
Hukuk Düzeni
21.04.2013 9210 Okunma
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM 828. hafta seminer notlarından…
30.08.2015 9199 Okunma
3 Yorum 30.08.2015 11:50
Reşat Nuri Erol
Prof.Dr.Sabri TEKİR: TÜRKİYE VARLIK FONU
10.02.2017 9198 Okunma
3 Yorum 12.02.2017 20:52
Reşat Nuri Erol
KUR’AN ayetleri, Kadıhan, Hülagû ve HALEP!
19.12.2016 9144 Okunma
2 Yorum 19.12.2016 10:27
Reşat Nuri Erol
“Millî Görüş ve Adil Düzen” olmadan bu kadar!
2.10.2015 9063 Okunma
1 Yorum 02.10.2015 07:02
Reşat Nuri Erol
Yargı sorununun çözümü hakemlik sistemidir
19.02.2014 8999 Okunma
Reşat Nuri Erol
MİLLÎ GAZETE için her gün bir şey yapmak
14.01.2016 8930 Okunma
4 Yorum 24.01.2016 23:20
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM bütün sorunları çözer
19.05.2015 8929 Okunma
1 Yorum 19.05.2015 11:17
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ı Adil Düzen’den vazgeçirme raporu (tekrar)
2.12.2018 8805 Okunma
3 Yorum 02.12.2018 12:05
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM 738. Hafta Semineri’nden
17.11.2013 8745 Okunma
Reşat Nuri Erol
Kapitalizm/sermaye III. dünya savaşı derdinde ama
26.10.2015 8731 Okunma
1 Yorum 26.10.2015 22:44
Reşat Nuri Erol
Şehit MEHMET HİKMETUMUT’u anlatamamak!-2
11.07.2015 8716 Okunma
1 Yorum 11.07.2015 03:53
Reşat Nuri Erol
H.Özdemir yazıları; Ak Parti İslamcı mı?
1.08.2015 8713 Okunma
3 Yorum 01.08.2015 16:33
Reşat Nuri Erol
Seçim sonucu ne olursa olsun, Asıl Yapılması Gereken
1.11.2015 8668 Okunma
1 Yorum 01.11.2015 06:05
Reşat Nuri Erol
S. Karagülle; BİR İLİM ADAMININ ERBAKAN TAHLİLİ...
4.08.2015 8656 Okunma
2 Yorum 04.08.2015 21:35
Reşat Nuri Erol
Kapitalizm değerlendirmeleri ve çözüm
30.01.2016 8647 Okunma
1 Yorum 30.01.2016 14:35
Reşat Nuri Erol
Gece, saat üç; bir, iki, üç (yazı)! Ve (dördüncü yazı)
15.12.2016 8601 Okunma
1 Yorum 15.12.2016 02:49
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM 888. Hafta Seminerinden…
15.11.2016 8557 Okunma
3 Yorum 16.11.2016 12:41


© 2024 - Akevler