Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
22.10.2019
4683 Okunma, 5 Yorum

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

  1. Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).
  2. Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).
  3. Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

Bu yazı dizimiz de, önceki ilgili yazılarımızla birlikte, başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Danışmanları olmak üzere, Sayın Hükümet ve ilgili Bakanlara Açık Mektubumuzdur.

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…)

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1.      Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).

2.      Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3.      Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomİk sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetİmlerİn de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

Bu yazı dizimiz de, önceki ilgili yazılarımızla birlikte, başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Danışmanları olmak üzere, Sayın Hükümet ve ilgili Bakanlara Açık Mektubumuzdur.

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…

 

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
22.10.2019
08:05

MİLLÎ GAZETE

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1- Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).

2- Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3- Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

22 Ekim 2019
Reşat Nuri Erol
23.10.2019
08:07


En çok okunan haberler

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
Milli Gazete·1 gün önce
"Reşat Nuri Erol" için diğer sonuçlar



Reşat Nuri Erol
23.10.2019
13:03


Reşat Nuri Erol - Milli Gazete


https://www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Kooperatif-5: Tarım ve ormanda kooperatif... 18.10.19 - Kooperatifler ile ilgili yazı dizimizin ikincisinin en sonunda dedik ki: “Aynı şekilde, yakında sonuçları ...

En çok okunan haberler

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-2
Milli Gazete·12 saat önce
"Reşat Nuri Erol" için diğer sonuçlar

Web sonuçları

Reşat Nuri Erol - Milli Gazete


https://www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Zaman?da, Millî Görüş karşıtlığı itirafnamesi-1. 29.01.14 - 17 Aralık (2013) tarihinden itibaren başlayan süreç, her hafta tarihe not düşülmesini gerektiren ...

Reşat Nuri Erol - Biyografya


https://www.biyografya.com › biyografi
Reşat Nuri Erol. Araştırmacı, Yazar. Doğum. 00 Şubat, 1950 · Kosova. Eğitim. Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Riyad Üniversitesi Arap Dili ...



Reşat Nuri Erol
24.10.2019
11:10

https://parstoday.com/tr/radio/programs-i137538-t%C3%BCrkiye'den_k%C3%B6%C5%9Fe_yazarlar%C4%B1


Reşat Nuri Erol, 22 Ekim tarihli Milli gazetede, "İstihdam Kooperatifleriyle işsizliği %2 düşürmek"başlıklı yazısını okuyucularla paylaşıyor.

"Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim. “Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil. Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim."diyen yazar, yazısının devamında şu ifadelere yer veriyor.

 …***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1- Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır)2- Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3- Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Reşat Nuri Erol
24.10.2019
11:15


26-27 EkimCumartesi-Pazar gecesi,

Saat 22.45'ten itibaren bu programdayım:

https://mahrutibakis.com/akit-tv-ters-kutuplar-sabri-balaman-resat-nuri-erol-murat-alan-omer-ozyilmaz-20-nisan-2019







Çok Okunan Makaleler
Reşat Nuri Erol
M.Tekelioğlu; 15 Temmuz’a doğru: travmadan kurtulmak…
7.07.2017 131132 Okunma
Reşat Nuri Erol
Süleyman Karagülle - Altın Ekonomisine Geçiş
2.11.2013 33263 Okunma
2 Yorum 30.01.2016 22:15
Reşat Nuri Erol
T. C. 1921 ANAYASASI’nın Temel Maddeleri
22.02.2016 18453 Okunma
1 Yorum 22.02.2016 07:19
Reşat Nuri Erol
Şeyma Yavuz ve MAKALESİ… İbn Haldun ve “MUKADDİME”Sİ…
1.07.2015 16427 Okunma
2 Yorum 03.07.2015 00:23
Reşat Nuri Erol
FAİZ imparatorluğu ve ROTHSCHİLD ailesi
29.03.2016 16243 Okunma
1 Yorum 29.03.2016 01:12
Reşat Nuri Erol
Ekrem Dumanlı, Mümtaz’er Türköne, Ali Bulaç ve İSLÂM/cı
2.07.2015 15509 Okunma
7 Yorum 23.07.2015 19:54
Reşat Nuri Erol
AKP’yi kim kuşa çevirdi, Erdoğan mı Davutoğlu mu?
26.06.2015 14740 Okunma
6 Yorum 08.07.2015 13:24
Reşat Nuri Erol
Yüz Yıl Önce - Yüz Yıl Sonra; ne değişti?
26.07.2015 14713 Okunma
4 Yorum 03.08.2015 12:51
Reşat Nuri Erol
Harun Özdemir’den “İSLÂM-CILIK” yazıları
29.07.2015 14586 Okunma
4 Yorum 30.07.2015 11:51
Reşat Nuri Erol
Kahramanlarım: Erbakan, Aliya, Muhammed Ali
7.06.2016 14489 Okunma
2 Yorum 07.06.2016 02:58
Reşat Nuri Erol
Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…
7.10.2018 14408 Okunma
11 Yorum 09.10.2018 00:22
Reşat Nuri Erol
“Asâ Rabbukum En Yerhamekum…”
16.01.2017 14194 Okunma
9 Yorum 17.01.2017 12:20
Reşat Nuri Erol
Suriyeliler “sığınmacı/mülteci” mi, “muhacir” mi?
5.09.2015 14110 Okunma
3 Yorum 05.09.2015 17:56
Reşat Nuri Erol
Tarımda faiz, icra ve iflas
26.04.2010 14099 Okunma
Reşat Nuri Erol
İslam Tarihinde Anayasa; Medine Anayasası ve ...
14.10.2011 14001 Okunma
Reşat Nuri Erol
Hayrettin Karaman; Âdil Düzen Nasıl Olmalıdır?
4.08.2015 13731 Okunma
3 Yorum 04.08.2015 21:11
Reşat Nuri Erol
Sömürü sermayesi ve kuyrukları tövbe ederse…
16.08.2015 13712 Okunma
4 Yorum 19.08.2015 00:56
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ın Türkiye ve dünyadaki inkılâpları
23.02.2015 13604 Okunma
2 Yorum 25.02.2015 11:21
Reşat Nuri Erol
İkrazatçılık!
9.04.2010 13444 Okunma
Reşat Nuri Erol
Harun Ö. “İslâmcılk” yazıları-10; SAİD-İ NURSÎ
13.08.2015 13408 Okunma
3 Yorum 15.08.2015 17:32
Reşat Nuri Erol
Suruç bombası, sermaye-siyaset çatışması ve IŞİD
24.07.2015 13392 Okunma
2 Yorum 24.07.2015 07:35
Reşat Nuri Erol
H. Özdemir’İn İSLÂM-CILIK yazıları-2; ERBAKAN FAKTÖRÜ
29.07.2015 13388 Okunma
5 Yorum 30.07.2015 11:44
Reşat Nuri Erol
Erbakan’a göre Adil Ekonomik Düzen’de VERGİ
14.03.2016 12877 Okunma
3 Yorum 14.03.2016 14:05
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen dışında çözüm reçetesi olan var mı?
8.09.2015 12760 Okunma
2 Yorum 08.09.2015 07:11
Reşat Nuri Erol
R. Tayyip Erdoğan, Bülent Arınç, Abdullah Gül
25.06.2015 12640 Okunma
5 Yorum 28.06.2015 13:16
Reşat Nuri Erol
Ve zekkir fe inne’z-zikrâ tenfeu’l-mü’minîne
10.08.2015 12562 Okunma
2 Yorum 10.08.2015 22:44
Reşat Nuri Erol
Çözüm “Âdil Kur’an Düzeni”dir
22.02.2015 12439 Okunma
5 Yorum 23.02.2015 21:48
Reşat Nuri Erol
Harun Özdemir’den “İSLÂM-CILIK” yazıları-9
10.08.2015 12360 Okunma
3 Yorum 11.08.2015 13:47
Reşat Nuri Erol
Sn. Cumhurbaşkanımıza ve ilgililere açık mektup!
1.08.2015 12201 Okunma
3 Yorum 02.08.2015 08:07
Reşat Nuri Erol
Anlatıp ve nasihat ediyoruz; dinleyip yapsalar…
3.08.2015 12187 Okunma
4 Yorum 03.08.2015 14:50
Reşat Nuri Erol
Ya-pa-ma-dı-lar… YA-PA-MA-YA-CAK-LAR…
1.06.2015 12176 Okunma
5 Yorum 02.06.2015 10:49
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ın “ADİL DÜZEN” Söyleminin Teorisi-1
3.03.2016 12144 Okunma
3 Yorum 06.03.2016 14:53
Reşat Nuri Erol
‘E LEYSE MİNKÜM RACULÜN REŞÎD’ (âyet)
14.09.2015 12139 Okunma
2 Yorum 14.09.2015 20:56
Reşat Nuri Erol
‘Sistem kurmak’ ve ‘hazin (vahim) durum’
9.01.2017 12039 Okunma
8 Yorum 23.01.2017 00:31
Reşat Nuri Erol
İkrazat yasal tefecilik!
9.04.2010 12034 Okunma
Reşat Nuri Erol
“Doğrudan doğruya Kur’an’dan alıp ilhâmı”…
27.12.2018 12001 Okunma
9 Yorum 28.12.2018 08:15
Reşat Nuri Erol
Şehit MEHMET HİKMETUMUT’u anlatamamak!
10.07.2015 11852 Okunma
2 Yorum 10.07.2015 06:06
Reşat Nuri Erol
7 Haziran’da oyumuzu bu şuur ile kullanalım
30.05.2015 11591 Okunma
3 Yorum 30.05.2015 16:30
Reşat Nuri Erol
“İSLÂM DÜZENİ” tüm insanlar içindir
5.05.2013 11586 Okunma
Reşat Nuri Erol
24. Uluslararası Müslüman Topluluklar Birliği Kongresi
1.12.2015 11553 Okunma
1 Yorum 01.12.2015 06:41
Reşat Nuri Erol
Çağımızın Nuh’un Gemisi “ADİL KUR’AN DÜZENİ”dir
29.05.2015 11468 Okunma
4 Yorum 29.05.2015 18:44
Reşat Nuri Erol
Sermayeye ve siyasilere önerimiz var
8.08.2015 11301 Okunma
3 Yorum 10.08.2015 20:14
Reşat Nuri Erol
Seçime kadar “AYG” uyarılarına devam…
20.09.2015 11210 Okunma
4 Yorum 20.09.2015 06:16
Reşat Nuri Erol
İdam, kısas, diyet, anayasa, şeriat, hukuk…
23.11.2012 11163 Okunma
Reşat Nuri Erol
‘Türkiye’de Değişim Yapmak Neden Bu Kadar Zor?’
3.02.2016 11149 Okunma
1 Yorum 03.02.2016 22:48
Reşat Nuri Erol
Sosyal tufan ve sömürünün çözümü Adil Düzen’dir
10.11.2015 11145 Okunma
2 Yorum 16.11.2015 07:22
Reşat Nuri Erol
Cennet karşılığı mal ve can ile cihad etmek
14.04.2013 11111 Okunma
Reşat Nuri Erol
Yine “biz” kazanacağız…
15.08.2015 11094 Okunma
2 Yorum 15.08.2015 15:00
Reşat Nuri Erol
Kur’an Ayında “KUR’AN DÜZENİ” hatırlatmaları-2
5.07.2015 11056 Okunma
2 Yorum 05.07.2015 11:49
Reşat Nuri Erol
7 Haziran Seçimi sonucundan alınacak dersler
9.06.2015 11050 Okunma
3 Yorum 15.06.2015 03:15
Reşat Nuri Erol
İman, ilim, amel, fıkıh, fikir, zikir ve ekonomi
30.04.2014 11020 Okunma
Reşat Nuri Erol
‘Sosyal Tufan’a karşı ‘Adil Düzen Gemisi’ inşa ed
27.12.2014 11013 Okunma
4 Yorum 25.05.2015 09:49
Reşat Nuri Erol
Başkanlık sistemi değil, “Adil Düzen” gelmelidir
20.06.2015 11009 Okunma
3 Yorum 20.06.2015 20:30
Reşat Nuri Erol
VakıfBank “FAİZSİZ BANKA” olmalıdır
25.03.2015 10992 Okunma
2 Yorum 05.04.2015 18:14
Reşat Nuri Erol
Aliya İzzetbegoviç: ‘Kur’an edebiyat değil, hayattır’-4
10.12.2015 10988 Okunma
2 Yorum 10.12.2015 22:22
Reşat Nuri Erol
Mustafa Deniz; Bu düzen adil değil
4.08.2015 10984 Okunma
4 Yorum 04.08.2015 21:06
Reşat Nuri Erol
AK Parti ya “gömlek giyecek” ya da silinecek
28.06.2015 10981 Okunma
3 Yorum 02.07.2015 12:56
Reşat Nuri Erol
ADİL DÜZEN ‘gönüllü’ mü , ‘zorla’ mı gelsin?
16.01.2016 10972 Okunma
2 Yorum 16.01.2016 22:08
Reşat Nuri Erol
Esbaba tevessül eder, sonra tevekkül ederiz...
7.09.2014 10867 Okunma
Reşat Nuri Erol
Değişim devam ediyor VE LÂ GÂLİBE İLLALLAH
2.04.2016 10866 Okunma
1 Yorum 02.04.2016 12:53
Reşat Nuri Erol
Soru-yoruma cevap ve bir aileden gelen yorum
12.08.2015 10846 Okunma
4 Yorum 14.08.2015 07:17
Reşat Nuri Erol
15 Temmuz: Teşhis ve Tedavi; KUR’AN VE İLİM ile
28.08.2016 10796 Okunma
2 Yorum 29.08.2016 20:48
Reşat Nuri Erol
İslâm hukuku, Batı hukuku ve olumsuz etkisi
9.02.2016 10677 Okunma
1 Yorum 09.02.2016 08:10
Reşat Nuri Erol
Faiz meselesi, bankalar ve çözüm önerileri-3
16.02.2015 10634 Okunma
2 Yorum 16.02.2015 08:34
Reşat Nuri Erol
HIZIRLA KIRK SAAT
30.12.2015 10546 Okunma
1 Yorum 31.12.2015 13:01
Reşat Nuri Erol
ÜSKÜDAR SOHBETLERİ-2 İSLAM MEDENİYETİ VAKFI
7.04.2016 10497 Okunma
1 Yorum 07.04.2016 23:36
Reşat Nuri Erol
MEHMET HİKMETUMUT ve KUR’AN VE İLİM 819. Hafta Seminer
4.07.2015 10474 Okunma
4 Yorum 05.07.2015 14:31
Reşat Nuri Erol
IMF’nin alternatifi nedir?
13.03.2010 10469 Okunma
Reşat Nuri Erol
“SOSYAL TUFAN” dediğimiz, İŞTE BUDUR!
23.05.2016 10436 Okunma
1 Yorum 23.05.2016 08:09
Reşat Nuri Erol
Prof.S.Tekir: GÜÇLÜ PARA veya PARANIN GÜCÜ
1.09.2016 10418 Okunma
1 Yorum 01.09.2016 09:51
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ı anlamak, yapılması gerekenleri yapmaktı
6.03.2015 10348 Okunma
1 Yorum 06.03.2015 07:26
Reşat Nuri Erol
ÇARE VE ÇÖZÜM KUR’AN’DA
31.05.2015 10323 Okunma
2 Yorum 15.07.2015 07:10
Reşat Nuri Erol
Erbakan’a göre “Selem Senedi Karşılığı Kredi”
13.03.2016 10321 Okunma
1 Yorum 13.03.2016 08:53
Reşat Nuri Erol
Çözüm Süreci ve HDP’nin önemli hatası
10.08.2015 10262 Okunma
2 Yorum 11.08.2015 15:48
Reşat Nuri Erol
“Emrolunduğun gibi dosdoğru ol!”
4.09.2015 10233 Okunma
1 Yorum 04.09.2015 06:00
Reşat Nuri Erol
Seçime giderken oynanan oyunlara dikkat!
12.09.2015 10156 Okunma
3 Yorum 13.09.2015 06:45
Reşat Nuri Erol
Toprak, tarım ve ‘tarım stratejisi’
26.04.2010 10036 Okunma
Reşat Nuri Erol
Kooperatif sistemi ile ‘ortaklık sistemi’ gelmekte
17.11.2018 10020 Okunma
5 Yorum 30.11.2018 11:55
Reşat Nuri Erol
Harun Özdemir'den Doğu Perinçek yazısı!
25.10.2015 10009 Okunma
1 Yorum 25.10.2015 20:22
Reşat Nuri Erol
H. Özdemir’in İSLÂMCILIK yazıları: Atatürk İslâmcılığı
18.10.2015 9934 Okunma
1 Yorum 18.10.2015 10:45
Reşat Nuri Erol
7 Haziran Seçimi, sorunlar ve mucize Kur’an-1
13.06.2015 9851 Okunma
2 Yorum 14.06.2015 07:41
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM 828. hafta seminer notlarından…
30.08.2015 9834 Okunma
3 Yorum 30.08.2015 11:50
Reşat Nuri Erol
Sermaye dünyayı ne hâle getirdi; ne yapmalıyız?
30.11.2012 9809 Okunma
Reşat Nuri Erol
KUR’AN ayetleri, Kadıhan, Hülagû ve HALEP!
19.12.2016 9783 Okunma
2 Yorum 19.12.2016 10:27
Reşat Nuri Erol
Prof.Dr.Sabri TEKİR: TÜRKİYE VARLIK FONU
10.02.2017 9782 Okunma
3 Yorum 12.02.2017 20:52
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM bütün sorunları çözer
19.05.2015 9751 Okunma
1 Yorum 19.05.2015 11:17
Reşat Nuri Erol
Hukuk Düzeni
21.04.2013 9695 Okunma
Reşat Nuri Erol
“Millî Görüş ve Adil Düzen” olmadan bu kadar!
2.10.2015 9642 Okunma
1 Yorum 02.10.2015 07:02
Reşat Nuri Erol
MİLLÎ GAZETE için her gün bir şey yapmak
14.01.2016 9619 Okunma
4 Yorum 24.01.2016 23:20
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi ve Ortaklık Sistemi Bankaları
22.10.2018 9560 Okunma
4 Yorum 30.11.2018 08:26
Reşat Nuri Erol
Yargı sorununun çözümü hakemlik sistemidir
19.02.2014 9531 Okunma
Reşat Nuri Erol
Erbakan’ı Adil Düzen’den vazgeçirme raporu (tekrar)
2.12.2018 9476 Okunma
3 Yorum 02.12.2018 12:05
Reşat Nuri Erol
Şehit MEHMET HİKMETUMUT’u anlatamamak!-2
11.07.2015 9424 Okunma
1 Yorum 11.07.2015 03:53
Reşat Nuri Erol
S. Karagülle; BİR İLİM ADAMININ ERBAKAN TAHLİLİ...
4.08.2015 9401 Okunma
2 Yorum 04.08.2015 21:35
Reşat Nuri Erol
Seçim sonucu ne olursa olsun, Asıl Yapılması Gereken
1.11.2015 9273 Okunma
1 Yorum 01.11.2015 06:05
Reşat Nuri Erol
KUR’AN VE İLİM 738. Hafta Semineri’nden
17.11.2013 9243 Okunma
Reşat Nuri Erol
H.Özdemir yazıları; Ak Parti İslamcı mı?
1.08.2015 9234 Okunma
3 Yorum 01.08.2015 16:33
Reşat Nuri Erol
Gece, saat üç; bir, iki, üç (yazı)! Ve (dördüncü yazı)
15.12.2016 9234 Okunma
1 Yorum 15.12.2016 02:49
Reşat Nuri Erol
Evet… Asrın idrâkine söyletmeliyiz İSLÂM’ı…
17.03.2018 9201 Okunma
1 Yorum 17.03.2018 07:18
Reşat Nuri Erol
Kapitalizm/sermaye III. dünya savaşı derdinde ama
26.10.2015 9169 Okunma
1 Yorum 26.10.2015 22:44


© 2025 - Akevler