Süleyman Karagülle
Altın Piyasası
29.10.2016
7724 Okunma, 2 Yorum

VE TÜRKİYE İLE RUSYA’NIN ANLAŞMASI

Türkiye ve Rusya anlaştı, Ruble ve TL ile alışverişe başladılar. Rusya ayrı kur, Türkiye ayrı kur uyguluyor. Farklı kur olunca halk ticaret yapmasa da halkın elindeki altın duruma göre Rusya’dan Türkiye’ye veya Türkiye’den Rusya’ya akar. Halk altın yerine Ruble veya Türk Lirasını bulundurur. Dolayısıyla Rusya ve Türkiye Merkez Bankaları zamanla kurlarını eşitleme durumunda kalırlar. Bunun anlamı şudur, Türkiye ve Rusya altın bakımından önemli birer ülke haline gelmişlerdir.

Merkez Bankaları Rubleyi ve TL’yi serbestçe çıkaracak ve gerekli politikayı aynen uygulayacaklardır. Ancak altın fiyatları üzerinde oynayamayacaklardır. Altının değeri paranın günlük enflasyonunu bildirecektir. Halk ödemeleri ulusal para ile yapacak ama borçlanmaları altın değeri üzerinden yaparak kendisini güven altına alacaktır.

Rusya ve Türkiye ekonomilerinin sağlığa kavuştuğunu gören İran da bu sisteme katılacaktır. Çin’in katılması da büyük ihtimal dâhilindedir.

Dünya devletleri ikiye ayrılacak; Merkez Bankaları Türkiye ve Rusya Merkez Bankaları gibi çalışan altın grubu devletler, Merkez Bankaları Batı düzeni ile çalışan dolar devletleri. Böylece ekonomi ikiye ayrılacak; altın ekonomisi ve dolar ekonomisi. Sermaye’nin elinde bol altın rezervi vardır, Dünyaya kabul ettirdiği dolar gücü vardır. Dolayısıyla altın ile dolar arasında çatışma başlayacaktır. ABD Merkez Bankası’nın bolca dolar rezervi olduğu için istediği zaman doları piyasaya sürüp altını çekecek, istediği zaman da aksini yapacaktır. Dolayısıyla altın ile oynayarak Türk ve Rus paralarını ve ekonomisini bozmak isteyecektir.

Türkiye ve Rusya Merkez Bankaları paralarını dolardan ayırmışlardır. Kredileşme çekleri ile de Ruble ve TL’nin değerini gerçek ekonomiye göre ayarlamışlardır. Sermaye doları altına göre pahalandırırsa dolar ülkelerinin ihracatı azalır, ithalatı çoğalır. Altın ülkeye girer, dolar ülkeden çıkar. Aksini yaparsa aksi olur. O halde dolar ülkeleri altın üzerinde oynadıkları zaman altın ülkelerinin ekonomilerine bir zarar veremezler. Sadece altının dolar ülkelerinden altın ülkelerine, altın ülkelerinden dolar ülkelerine geçmesini sağlayabilirler.

Başka bir ifade ile altın ülkeleri alışverişlerini ya daha çok kendi aralarında yaparlar veya dolar ülkeleri ile yaparlar. Kendi ülkeleri arasında yaptıkları zaman birbirlerini zengin ederler, dolar ülkeleri ile yaptıkları zaman tüm insanlığı zengin ederler.

Dünya ikiye bölünmüş olacağı için çıkar paralelliği söz konusudur. Yani Sermaye iki blok arasında ticaret hacmini azaltıp çoğaltır. Buna biz değil o hâkimdir. Ne var ki bunlardan birini uyguladığınız zaman ya iki taraf da zarar eder ya da kâr eder. Dolayısıyla Sermaye kendi kârına uyguladığı siyaseti bizim de kârımıza uygulamış olur. Sermaye altın karşılığı değil de karşılıksız dolar çıkarabilir ve enflasyon siyasetini benimseyebilir. O zaman durum ne olur? Dolar ülkeleri pahalı elde ettikleri malları ucuz olarak bize satarlar. Bizden daha fazla ücret vererek mal alırlar. Bizim lehimize olur. Enflasyon yerine deflasyon politikasını izleyemezler. Çünkü ekonomi kanunları buna manidir. Kimse pahalıya ürettiği malı daha ucuz satmaya devam etmez. Kimse ücretini düşürmez. Dolayısıyla deflasyonist ekonomi çalışmaz. Başka bir ifade ile dünyada 100 bin ton altın varken eğer birden 200 bin tona çıkarsa, altına göre de tüm fiyatlar ve ücretler birden değişirse, hiçbir zararı olmaz, kârı da olmaz. Sadece tüm fiyatlar, ücretler, kiralar ve vergiler aynı oranda değişmiş olur. O halde öyle ekonomi sistemi uygulamalıyız ki birileri altını speküle ederse bize zarar vermesin. Altın ülkeleri fiyat ve ücretleri ulusal paraları ile belirledikleri için iç piyasaya etki etmezler.

Dış piyasaya da etkili olmak istiyorsak “Altın Bonosunu” çıkarmamız gerekir. Devletlerin garantisi ile kuyumcular “Altın Bonosunu” çıkarırlar. Her zaman altınla değiştirilebilir, farksız değiştirilebilir. Piyasada “altın” ile “Altın Bonosu” eşit şekilde revaçta olur. Sermaye piyasaya altın sürdüğü zaman biz altını alırız, altın parasını süreriz, piyasada altın aynı kalır, piyasadan altını çektiği zaman kuyumcular altın parayı alır, altını satar. Dolayısıyla piyasada altın miktarını sabit tutarız. Yani Sermaye kasalarındaki altınları harekete geçirmekte, biz de kuyumculardaki altınları ona göre kullanmaktayız.

Buraya kadar anlattıklarımı ekonomi kültürü olmayanlar zor anlarlar. Üzerinde düşünürseniz kendiniz de çözersiniz. Putin ve Erdoğan İstanbul’da “Araştırma Merkezi” kurmalı, buraya Rus ve Türk âlimleri atamalıdırlar. Akevler modelini yani Adil Düzen modelini yani Kur’an modelini inceleme görevi vermelidirler. Akevler bildiklerini hiçbir karşılık istemeden anlatmaya hazırdır. İlmin verileri ile uygulamaya geçmelidirler...

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
31.10.2016
07:16



Süleyman Karagülle
Süleyman Karagülle


Altın piyasası ve Türkiye ile Rusya’nın Anlaşması

Son güncelleme: 31 Ekim 2016 06:18

Türkiye ve Rusya anlaştı, Ruble ve TL ile alışverişe başladılar. Rusya ayrı kur, Türkiye ayrı kur uyguluyor. Farklı kur olunca halk ticaret yapmasa da halkın elindeki altın duruma göre Rusya’dan Türkiye’ye veya Türkiye’den Rusya’ya akar. Halk altın yerine Ruble veya Türk Lirası’nı bulundurur. Dolayısıyla Rusya ve Türkiye Merkez Bankaları zamanla kurlarını eşitleme durumunda kalırlar. Bunun anlamı şudur, Türkiye ve Rusya altın bakımından önemli birer ülke haline gelmişlerdir. 

Merkez Bankaları Rubleyi ve TL’yi serbestçe çıkaracak ve gerekli politikayı aynen uygulayacaklardır. Ancak altın fiyatları üzerinde oynayamayacaklardır. Altının değeri paranın günlük enflasyonunu bildirecektir. Halk ödemeleri ulusal para ile yapacak ama borçlanmaları altın değeri üzerinden yaparak kendisini güven altına alacaktır.

Rusya ve Türkiye ekonomilerinin sağlığa kavuştuğunu gören İran da bu sisteme katılacaktır. Çin’in katılması da büyük ihtimal dâhilindedir. 

Dünya devletleri ikiye ayrılacak; Merkez Bankaları Türkiye ve Rusya Merkez Bankaları gibi çalışan altın grubu devletler, Merkez Bankaları Batı düzeni ile çalışan dolar devletleri. Böylece ekonomi ikiye ayrılacak; altın ekonomisi ve dolar ekonomisi. Sermaye’nin elinde bol altın rezervi vardır, Dünyaya kabul ettirdiği dolar gücü vardır. Dolayısıyla altın ile dolar arasında çatışma başlayacak. ABD Merkez Bankası’nın bolca dolar rezervi olduğu için istediği zaman doları piyasaya sürüp altını çekecek, istediği zaman da aksini yapacak. Dolayısıyla altın ile oynayarak Türk ve Rus para ve ekonomisini bozmak isteyecek.

Türkiye ve Rusya Merkez Bankaları paralarını dolardan ayırmışlardır.Kredileşme çekleri ile de Ruble ve TL’nin değerini gerçek ekonomiye göre ayarlamışlardır. Sermaye doları altına göre pahalandırırsa dolar ülkelerinin ihracatı azalır, ithalatı çoğalır. Altın ülkeye girer, dolar ülkeden çıkar. Aksini yaparsa aksi olur. O halde dolar ülkeleri altın üzerinde oynadıkları zaman altın ülkelerinin ekonomilerine bir zarar veremezler. Sadece altının dolar ülkelerinden altın ülkelerine, altın ülkelerinden dolar ülkelerine geçmesini sağlayabilirler.

Başka bir ifade ile altın ülkeleri alışverişlerini ya daha çok kendi aralarında yaparlar veya dolar ülkeleri ile yaparlar. Kendi ülkeleri arasında yaptıkları zaman birbirlerini zengin ederler, dolar ülkeleri ile yaptıkları zaman tüm insanlığı zengin ederler.

Dünya ikiye bölünmüş olacağı için çıkar paralelliği söz konusudur. Yani Sermaye iki blok arasında ticaret hacmini azaltıp çoğaltır. Buna biz değil o hâkimdir. Ne var ki bunlardan birini uyguladığınız zaman ya iki taraf da zarar eder ya da kâr eder. Dolayısıyla Sermaye kendi kârına uyguladığı siyaseti bizim de kârımıza uygulamış olur. Sermaye altın karşılığı değil de karşılıksız dolar çıkarabilir ve enflasyon siyasetini benimseyebilir. O zaman durum ne olur? Dolar ülkeleri pahalı elde ettikleri malları ucuz olarak bize satarlar. Bizden daha fazla ücret vererek mal alırlar. Bizim lehimize olur. Enflasyon yerine deflasyon politikasını izleyemezler. Çünkü ekonomi kanunları buna manidir. Kimse pahalıya ürettiği malı daha ucuz satmaya devam etmez. Kimse ücretini düşürmez. Dolayısıyla deflasyonist ekonomi çalışmaz. Başka bir ifade ile dünyada 100 bin ton altın varken eğer birden 200 bin tona çıkarsa, altına göre de tüm fiyatlar ve ücretler birden değişirse, hiçbir zararı olmaz, kârı da olmaz. Sadece tüm fiyatlar, ücretler, kiralar ve vergiler aynı oranda değişmiş olur. O halde öyle ekonomi sistemi uygulamalıyız ki birileri altını speküle ederse bize zarar vermesin. Altın ülkeleri fiyat ve ücretleri ulusal paraları ile belirledikleri için iç piyasaya etki etmezler. 

Dış piyasaya da etkili olmak istiyorsak “Altın Bonosunu” çıkarmamız gerekir. Devletlerin garantisi ile kuyumcular “Altın Bonosunu” çıkarırlar. Her zaman altınla değiştirilebilir, farksız değiştirilebilir. Piyasada “altın” ile “Altın Bonosu” eşit şekilde revaçta olur. Sermaye piyasaya altın sürdüğü zaman biz altını alırız, altın parasını süreriz, piyasada altın aynı kalır, piyasadan altını çektiği zaman kuyumcular altın parayı alır, altını satar. Dolayısıyla piyasada altın miktarını sabit tutarız. Yani Sermaye kasalarındaki altınları harekete geçirmekte, biz de kuyumculardaki altınları ona göre kullanmaktayız. 

Buraya kadar anlattıklarımı ekonomi kültürü olmayanlar zor anlarlar. Üzerinde düşünürseniz kendiniz de çözersiniz. Putin ve Erdoğan İstanbul’da “Araştırma Merkezi” kurmalı, buraya Rus ve Türk âlimleri atamalıdırlar. Akevler modelini yani Adil Düzen modelini yani Kur’an modelini inceleme görevi vermelidirler. Akevler bildiklerini hiçbir karşılık istemeden anlatmaya hazırdır. İlmin verileri ile uygulamaya geçilmelidir... 

Not: Konunun devamı olan “Rusya’nın Teklifi ve Yarım Asırlık Çözüm Yazılarımız” makalemi de tavsiye ederim; http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/7035/SonEk/0/Suleyman-Karagulle/Rusyanin-Teklifi

Reşat Nuri Erol
31.10.2016
07:16

http://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/suleyman-karagulle/altin-piyasasi-ve-turkiye-ile-rusyanin-anlasmasi-17001.html 





Çok Okunan Makaleler
Süleyman Karagülle
ABD Başkanlık Seçimi
19.11.2016 44681 Okunma
28 Yorum 19.12.2016 21:41
Süleyman Karagülle
KABİR AZABI
25.02.2014 31199 Okunma
8 Yorum 05.03.2014 21:24
Süleyman Karagülle
Görevimiz
22.02.2014 29383 Okunma
12 Yorum 05.02.2016 21:44
Süleyman Karagülle
Adil Düzen Partisi'nin kuruluş tartışması
6.08.2011 20972 Okunma
9 Yorum 06.02.2016 17:34
Süleyman Karagülle
Akevler
14.07.2013 20337 Okunma
6 Yorum 22.07.2017 20:36
Süleyman Karagülle
Devlete faiz haram mıdır?
9.11.2013 18801 Okunma
Süleyman Karagülle
İlmîlik Demek “Usul” Demektir
3.10.2015 17634 Okunma
Süleyman Karagülle
Neden Arapça; Neden Kuran Arapçası
9.02.2013 16545 Okunma
1 Yorum 10.02.2013 15:18
Süleyman Karagülle
Fıkha Göre Yeni Hükümet
14.06.2015 15019 Okunma
5 Yorum 28.06.2015 16:16
Süleyman Karagülle
Putin Müslüman Oldu
21.03.2015 14949 Okunma
5 Yorum 24.03.2015 11:50
Süleyman Karagülle
Tesviye mi Tasfiye mi?
1.09.2016 14764 Okunma
3 Yorum 22.09.2016 19:58
Süleyman Karagülle
Akit ve Ahit (Tekrar)
12.04.2012 14625 Okunma
1 Yorum 13.04.2012 17:57
Süleyman Karagülle
İnsanlık anayasası - Sam Adian'a cevap
24.02.2016 14488 Okunma
10 Yorum 26.02.2016 00:34
Süleyman Karagülle
Kuran'ı Doğru Anlamak
30.05.2015 14396 Okunma
3 Yorum 27.11.2016 18:52
Süleyman Karagülle
Ahmet Davutoğlu’nun Hatası
14.05.2016 14386 Okunma
3 Yorum 17.05.2016 07:37
Süleyman Karagülle
15 Temmuz 2016 Neden Yapıldı?
17.07.2016 14353 Okunma
3 Yorum 19.07.2016 19:47
Süleyman Karagülle
R.T.Erdoğan ve F.Gülen
8.02.2014 14309 Okunma
2 Yorum 27.07.2017 01:05
Süleyman Karagülle
Evlilik ve Kanun Önerisi
5.03.2016 14116 Okunma
1 Yorum 06.03.2016 01:18
Süleyman Karagülle
Akhan ve Tokul Ailelerine Açık Mektup!
5.09.2015 13570 Okunma
1 Yorum 05.09.2015 18:43
Süleyman Karagülle
Düşen Uçak ve Suriye Meselesi
29.11.2015 13253 Okunma
4 Yorum 08.12.2015 06:11
Süleyman Karagülle
Yeniden Seçim
25.07.2015 13072 Okunma
3 Yorum 29.07.2015 03:01
Süleyman Karagülle
İdam ve Öcalan
25.06.2016 12996 Okunma
6 Yorum 02.07.2016 12:02
Süleyman Karagülle
Başkanlık Sisteminin Delilleri
21.05.2016 12933 Okunma
4 Yorum 22.05.2016 18:44
Süleyman Karagülle
Kesilen Hayvanlar (Mete Firidin’in görüşü üzerine)
14.04.2015 12731 Okunma
1 Yorum 16.04.2015 20:19
Süleyman Karagülle
Türkiye Cumhuriyeti Devleti
20.09.2015 12631 Okunma
4 Yorum 23.09.2015 18:43
Süleyman Karagülle
Darbeyi Kim Yaptı?
8.10.2016 12570 Okunma
6 Yorum 11.10.2016 13:15
Süleyman Karagülle
Adil Düzen, N.Erbakan - S.Karagülle-1
1.10.2011 12523 Okunma
Süleyman Karagülle
Davet
25.04.2015 12350 Okunma
6 Yorum 27.04.2015 10:03
Süleyman Karagülle
Kur’an Ekonomisi
3.12.2016 12268 Okunma
3 Yorum 05.12.2016 13:19
Süleyman Karagülle
Sam'a cevap: Kuran'daki müşküller, müteşabihler
3.01.2016 12135 Okunma
1 Yorum 16.01.2016 14:15
Süleyman Karagülle
AK Parti’nin Kötülük ve İyilikleri
25.06.2016 12102 Okunma
Süleyman Karagülle
EKONOMİDE TAM İSTİHDAM
3.10.2016 12025 Okunma
Süleyman Karagülle
Koalisyon ve Çözüm
4.07.2015 12020 Okunma
3 Yorum 24.07.2015 23:29
Süleyman Karagülle
Sam Adian'a cevap
15.11.2015 11975 Okunma
2 Yorum 19.11.2015 21:27
Süleyman Karagülle
Üçüncü Binyıl Uygarlığı
31.10.2015 11902 Okunma
3 Yorum 11.11.2015 11:54
Süleyman Karagülle
İki Merkez; Sermaye ve Kur’an
3.10.2015 11877 Okunma
2 Yorum 05.10.2015 08:11
Süleyman Karagülle
Riba/Faiz ve Katılım Bankaları
24.01.2015 11867 Okunma
Süleyman Karagülle
AK Parti’ye Tuzak!
11.04.2015 11842 Okunma
3 Yorum 13.04.2015 12:32
Süleyman Karagülle
İstihare; “EVET/HAYIR” manası nedir?
26.02.2017 11779 Okunma
9 Yorum 04.08.2017 21:52
Süleyman Karagülle
Mümin kimdir?
9.05.2015 11710 Okunma
Süleyman Karagülle
İran'da zelzele ve teklif
20.04.2013 11644 Okunma
4 Yorum 25.04.2013 18:26
Süleyman Karagülle
Türkiye’yi bekleyen tehlike; uçurum!
6.06.2015 11626 Okunma
2 Yorum 09.06.2015 08:56
Süleyman Karagülle
Kuran'ın değeri, Muhammed'in varlığına dair cevaplar
11.06.2016 11612 Okunma
1 Yorum 12.06.2016 17:31
Süleyman Karagülle
Kiralar Neden Yüksek?
31.01.2015 11596 Okunma
Süleyman Karagülle
Çözüm Süreci ve PKK sorununun çözümü
8.08.2015 11588 Okunma
2 Yorum 10.08.2015 12:00
Süleyman Karagülle
Başkanlık Sistemi
26.11.2016 11569 Okunma
4 Yorum 29.11.2016 07:17
Süleyman Karagülle
Mümin-Müslim Hakkında Sorular
25.05.2010 11563 Okunma
4 Yorum 07.06.2010 22:20
Süleyman Karagülle
Çağımızın sorunları
4.05.2013 11546 Okunma
1 Yorum 05.05.2013 09:10
Süleyman Karagülle
Türkiye’nin Yeri ve Görevi
27.06.2015 11543 Okunma
1 Yorum 29.06.2015 14:04
Süleyman Karagülle
Çağımızda Cihad
7.07.2015 11539 Okunma
3 Yorum 20.07.2015 09:31
Süleyman Karagülle
Akit Yorumcularına
21.07.2015 11523 Okunma
1 Yorum 22.07.2015 13:24
Süleyman Karagülle
Söz ver, oy vereyim
9.05.2015 11519 Okunma
1 Yorum 11.05.2015 09:51
Süleyman Karagülle
Medine Vesikası-Taha Akyol’a Cevaplar-2
25.07.2015 11398 Okunma
Süleyman Karagülle
Korkunç Kriz ve Çaresi
16.05.2015 11359 Okunma
3 Yorum 22.05.2015 11:29
Süleyman Karagülle
Dershaneler
7.12.2013 11358 Okunma
8 Yorum 08.04.2014 09:25
Süleyman Karagülle
F. Gülen ve İbtihal
26.03.2016 11207 Okunma
Süleyman Karagülle
Çözüm 100 lojmanlı işyerleri
30.03.2013 11151 Okunma
9 Yorum 13.04.2013 08:44
Süleyman Karagülle
Avrasya Ekonomik Birliği
3.01.2015 11046 Okunma
3 Yorum 14.01.2015 08:18
Süleyman Karagülle
D E R G I !
29.04.2017 11028 Okunma
18 Yorum 16.05.2017 08:11
Süleyman Karagülle
Vergisiz Devlet
26.12.2015 10877 Okunma
2 Yorum 26.12.2015 20:11
Süleyman Karagülle
Vadeli satış, taksit ve murabaha
22.12.2012 10839 Okunma
Süleyman Karagülle
İstişare
2.11.2013 10833 Okunma
8 Yorum 13.11.2013 11:10
Süleyman Karagülle
Kuran'a İman ve Uymamız Gereken Dört İlke
5.11.2016 10768 Okunma
3 Yorum 13.11.2016 13:12
Süleyman Karagülle
Akevler ve AK Parti
14.06.2015 10762 Okunma
Süleyman Karagülle
Mısır’daki İdamlar ve Yapılması Gerekenler
23.05.2015 10745 Okunma
1 Yorum 25.05.2015 10:09
Süleyman Karagülle
Kur’an ve İki Lider; Putin ve Erdoğan
2.01.2016 10648 Okunma
4 Yorum 08.01.2016 15:13
Süleyman Karagülle
Ruslar ve Türkler
20.12.2015 10638 Okunma
2 Yorum 25.12.2015 14:57
Süleyman Karagülle
GİRİŞİM/Cİ (Bir Tartışma Konusu)
31.12.2011 10598 Okunma
3 Yorum 05.01.2012 13:32
Süleyman Karagülle
PKK, Kürtler ve Yapılması Gereken
7.11.2015 10596 Okunma
3 Yorum 11.11.2015 11:52
Süleyman Karagülle
Elektrik Kesintisi ve Çözüm Önerisi
4.04.2015 10581 Okunma
Süleyman Karagülle
Milletvekili Yemini
14.03.2015 10550 Okunma
Süleyman Karagülle
Çanlar kimin için çalıyor?
19.07.2014 10541 Okunma
5 Yorum 22.07.2014 09:12
Süleyman Karagülle
Kenan Evren
16.05.2015 10509 Okunma
1 Yorum 20.07.2015 09:30
Süleyman Karagülle
Yeni Bir Dünya İçin Yapılması Gerekenler
19.11.2016 10457 Okunma
1 Yorum 19.11.2016 22:39
Süleyman Karagülle
Kıssadan hisse ve devlet yönetimi
17.05.2014 10455 Okunma
Süleyman Karagülle
Altın Bono
17.12.2016 10437 Okunma
2 Yorum 19.12.2016 21:21
Süleyman Karagülle
KUR’ANÎ ÇÖZÜM
18.04.2016 10365 Okunma
1 Yorum 18.04.2016 10:52
Süleyman Karagülle
Sermaye ve siyasi güç, para ve silah
24.05.2014 10356 Okunma
Süleyman Karagülle
IŞİD ve PKK ile Neler Oluyor?
1.08.2015 10338 Okunma
Süleyman Karagülle
Son Ümit!
4.07.2015 10258 Okunma
Süleyman Karagülle
Neden matematik?
16.02.2013 10200 Okunma
1 Yorum 17.02.2013 00:40
Süleyman Karagülle
İslâm Hukuku-Taha Akyol’a Cevaplar-1
25.07.2015 10105 Okunma
Süleyman Karagülle
Ayı öldürmek yasak
4.05.2013 10062 Okunma
1 Yorum 05.05.2013 09:25
Süleyman Karagülle
Türkiye ve Çin
1.08.2015 10047 Okunma
1 Yorum 03.08.2015 09:13
Süleyman Karagülle
Vergi indirimi ve vergi iadesi
22.02.2014 9926 Okunma
Süleyman Karagülle
Partilere Tavsiye
30.05.2015 9911 Okunma
1 Yorum 01.06.2015 08:08
Süleyman Karagülle
Adil Kur’an Düzeni ve çağımızın sorunları
5.09.2015 9908 Okunma
2 Yorum 07.09.2015 17:54
Süleyman Karagülle
Rockefeller Ailesi ve Hidrojen Enerjisi
2.04.2016 9832 Okunma
2 Yorum 11.04.2016 08:19
Süleyman Karagülle
Rüya
20.02.2016 9826 Okunma
2 Yorum 21.02.2016 11:34
Süleyman Karagülle
Kur’an Düzeninde Başkanlık
21.05.2016 9711 Okunma
1 Yorum 23.05.2016 08:10
Süleyman Karagülle
PKK Mikrobu Üreten Sebepler ve TEDAVİ
6.02.2016 9698 Okunma
1 Yorum 06.02.2016 23:11
Süleyman Karagülle
Kur’an Düzeni; Çözümü Halk Üretebilir
14.11.2015 9693 Okunma
1 Yorum 16.11.2015 08:32
Süleyman Karagülle
Mehmet Hikmetumut, Ölüm ve Ötesi
5.07.2015 9684 Okunma
1 Yorum 20.07.2015 09:31
Süleyman Karagülle
Yeni Hükümet ve Devlet Başkanı
20.06.2015 9650 Okunma
2 Yorum 23.06.2015 14:03
Süleyman Karagülle
Akevler ve Araştırmacı
12.01.2013 9602 Okunma
Süleyman Karagülle
Bir Adil Düzen Eleştirisi ve Cevabı
15.11.2011 9495 Okunma
Süleyman Karagülle
Erbakan ve Adil Düzen
14.11.2009 9481 Okunma
Süleyman Karagülle
AK Partinin başarıları
16.11.2013 9463 Okunma
Süleyman Karagülle
Tanrı ve Olasılık
3.10.2015 9450 Okunma
Süleyman Karagülle
Akevler Ekolü ve ...
18.04.2015 9391 Okunma
2 Yorum 20.04.2015 17:09


© 2025 - Akevler