Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024
1358 Okunma, 0 Yorum

EBABİL

 

104. Fil Suresi Meali:

  1. O en özgün genele merhametli, o en özgün özele merhametli Allah’ın ismi ile.
  2. Hiç görmez misin, Rabbin Fil Halkına nasıl yaptı?
  3. Onların kötü planlarını hiç boşa çıkarmadı mı?
  4. Ve üzerlerine uçan ebabili (İbilleri) gönderdi.
  5. Onlara kayıtlı taşlar fırlatan.
  6. Ki onları taneleri alınmış (biçilmiş) ekin gibi kıldı.

Daha önce (2013) Fil Suresinde geçen “ebabil” kelimesi ile ilgili bir makale yayınlamıştım. O makalede “ebabil” kelimesinin Sümer efsanelerinde geçen “Gibil” olabileceğini yazmıştım.

Gibil Sümer tabletlerinde “tanrı” diye çevrilen mahlukatlardır. Oysa Sümer dilinde bizim melek dediğimiz kelime yoktur. Onun yerine anunakiler, dingirler vardır. Bizim anlayacağımız bunlar kutsal, tanrısal, mübarek mahlukatlardır. Yine Sümer dininde An, Anu cennetin ve her şeyin yaratıcısı Allah’tır. Diğerleri ise onun yarattığı kutsal yaratıklardır.

Gibil çok eski kutsal yaratıklardandır. (Wiki Gibil) Akkadca Girra (Çıra?) adıyla da bilinen Gibil ( 𒀭𒉈𒄀 ), hem olumlu hem de olumsuz yönleriyle ateşle ilişkilendirilen bir Mezopotamya tanrısıydı . Aynı zamanda ritüel arınmada da rol oynadı . Metinsel kaynaklar onun sembolünün bir meşale olduğunu belirtmektedir, ancak Mezopotamya sanatında onun herhangi bir tasviri tespit edilmemiştir . Ona birden fazla şecere atanabilir. An = Anum tanrı listesi eşinin Ninirigal olduğunu gösterir . Ayrıca Şamaş , Nuska ve Kusu gibi tanrılarla da sık sık ilişkilendiriliyordu . O ilk kez Shuruppak'ın Erken Hanedanlık metinlerinde, örneğin teklif listelerinde tasdik edilmiştir. Aynı zamanda Eridu panteonunun bir üyesiydi . Kassit döneminde Nippur'da ona tapınıldı . Daha sonraki kanıtlar Asur ve Uruk'tan edinilebilir . Ayrıca birçok edebi metinde de yer almaktadır.

Gibil ( d gibil 6 ), çivi yazısıyla d NE-GI (varyant: d GI-NE) olarak yazılan bir teonymin geleneksel okunuşu olarak kabul edilir , ancak Jeremiah Peterson bunun henüz birincil kaynaklar tarafından tam olarak doğrulanmadığını ve bunun Bunun yerine d gira x gi olarak okunması imkansız değildir , bu da muhtemelen Akkadca girru "ateş" kelimesinden türetildiğini yansıtacaktır . [1] Akad dilindeki Girra biçimi doğrudan girru teriminden türetilmiştir . [2] Bu terimler sonuçta *ḥrr kökünden türetilmiştir , "yanmak" veya "yanmak", başka bir isim olan Erra'ya benzer şekilde . [3] Jeremy Black ve Anthony Green, Gibil ve Girra adlarını aynı tanrıya gönderme yapıyormuş gibi ele alıyor. [2] Johanna Tudeau, bunların başlangıçta ayrı olduklarını, ancak Eski Babil döneminde ya da kısa bir süre sonra birbirleriyle tamamen birleştiklerini , Weidner tanrı listesinin Asur kopyaları gibi daha sonraki kaynakların bunların birbirinin yerine kullanıldığını gösterdiğini savunuyor. bir şekle bakın. [4] Gebhard J. Selz  [ de ] Gibil ve Girra'yı, Erken Hanedanlık dönemine ait Lagaş'taki metin külliyatı bağlamında zaten birbirine benzer olarak tanımlıyor . [3] d GIBIL 6'nın Girra olarak okunması amaçlanan bir logogram olarak kullanıldığı örnekler astronomi metinlerinden bilinmektedir. [5] Gibil isminin onaylanmış bir başka yazılışı d GIŠ.BAR'dır. [6] Selz, başlangıçta bunun ayrı bir tanrıya, Gišbar veya Gišbarra'ya atıfta bulunduğunu, Ur III döneminden Ur-Gišbar-izipae gibi teoforik isimlerde tasdik edildiğini ve daha sonra Gibil ile birleştirildiğini ileri sürer. [7]

Emesal metinlerinde Gibil, Mübarra varyant adıyla anılırdı. [8] Ona atfedilen ek isimler veya lakaplar arasında An = Anum tanrı listesinden bilinen Nunbaranna (veya Nunbaruna; çevirisi belirsiz) (tablet II, satır 337), Eski Babil'deki öncüsü ve aynı döneme ait bir dizi büyülü söz; [9] Nunbarḫada ("yanan beyaz gövdeli prens"; An = Anum , tablet II, satır 339), [10] ve Nunbarḫuš ("parlayan vücutlu prens", hem An = Anum'un öncüsünde hem de An'da mevcuttur) = Anum , tablet II, satır 340). [11] Piotr Michalowski, bu isimlerden sonuncusunun aynı zamanda MÖ 1. bin yıla ait sözlük listelerinde ziqtu , yani "meşale" teriminin eşanlamlısı olarak göründüğüne dikkat çekiyor . [12]

Gibil adı aynı zamanda Eski Babil döneminde bir yıldız için bir isim olarak da kullanılmıştı, ancak kimliği belirsizliğini koruyor ve onu Mars gezegeniyle eşanlamlı olarak ele alan geç astronomik metinler nedeniyle karmaşıklaşıyor . [5]

Sümer ve Ur Ağıtı'nda bu kompozisyonda anlatılan yıkım nedenleri arasında Gibil'den de bahsedilmektedir. [47] Görünüşe göre sazlıkları ateşe vermekten o sorumlu. [48] ​​Nili Samet'in belirttiği gibi, bunu anlatan pasaja doğrudan bir paralellik İnanna ve Ebiḫ mitinde mevcuttur ; burada adını taşıyan tanrıça, Gibil'e aynı eylemi gerçekleştirmesini söyleyeceği tehdidinde bulunur. [48]

Kutsal bir yaratık olması ve ekinleri yakması nedeniyle “ebabil” kelimesinin Gibil ile ilişkili olabileceğini düşünmüştüm. Bu düşüncemde Elmalılı Hamdi’nin aşağıda vermiş olduğu “ebabil” kelimesinin kökü ile ilgili bilgiler de etkili olmuştu.

Bu amaçla Elmalılı tefsirinden Fil suresi yorumu ile ilgili bir bölüm aldım. Burada özellikle dikkat edilmesi gereken “Ebabil” kelimesidir. Tayren kelimesi ise “uçan” anlamına gelmekle birlikte “uçan kuş” olarak da anlam verilmiştir.

 

“3. 2- Üzerlerine birçok ebabil kuşları saldı. Alay alay, fırka fırka, bölük bölük, birbiri ardınca, katar katar çeşitli yönlerden.

TAYR, bilindiği üzere uçan kuş demek olan "tair"in çoğuludur. Diye nekre olarak getirilmesi de bunların tanınmadık, garib birtakım kuşlar olduğunu hatırlatır. Gerçekte kuşların o zamana kadar oralarda görülmemiş irili, ufaklı, siyah, yeşil, beyaz, takım takım garip kuşlar olduğu da rivayet edilmiştir.

Hz. Peygamber'in dedesi Hz. Abdülmuttalib "Ne Necd'li, ne de Tihame'li." demiş. "Tayran"den sıfat veya hal veya beyan atfı olması muhtemel olan Ebabil de garibdir. Bir kısım tefsirciler bu Ebabil kelimesi şemati ve abâdîd ve benzerleri gibi müfred (tekil)i olmayan çoğullardandır, fırkalar demektir, demişler. Ferra, Arap'tan tekilini işitmedim, demiş. Ebu Ubeyde, Ma'mer b. Müsenna da, bunun müfredi olduğunu söyleyen görmedim, demiş. "Kamus"ta da fırak (fırkalar) demektir, tekili olmayan çoğuldur, diyor. İbnü Cerir'in naklettiği vechile Abdullah b. Mes'ud'dan: fırak (fırkalar); İbnü Abbas'dan: "Birbiri ardınca." Abdullah b. Haris İbnü Nevfel'den: İbil-i müebbele gibi ekâtı'; yani besi develeri gibi bölük bölük, katar katar. Said b. Abdirrahman Bezzi'den: Müteferrika; Hasen ve Katade'den: Kesire (çok); Mücahid'den yani "çeşitli, ardı ardınca, toplu halde." İbnü Zeyd'den: Şuradan, buradan, her taraftan gelmiş çeşitli, diye rivayet olunmuş ve İbnü Cerir bunları, ayrı ayrı birbiri ardınca çeşitli bölgelerden diye özetlemiştir. Bununla beraber tefsircilerden ve lügatçılardan bir kısmı da: Ebabil'in müfredi (tekili) ibbale veya ibbevl veya ibbil olduğunu söylemişlerdir. Ebu Cafer Revasi, bunun müfredi olarak ibbale'yi işittiğini söylemiş, Kisaî de nahivcilerin ibbevl dediklerini, bazılarının da ibbil dediklerini işittim demiştir. Zemahşerî, ebabil, hazaik (yani cemaat) diye tefsir ettikten sonra der ki: Bunun tekili ibbâledir. Araplar'ın ata sözlerinde tabiri vardır. İbbale büyük demet demektir. Bir kuş topluluğu birbirine sıkışmakta büyük bir demete benzetilmiştir. Abadid, şematil gibi tekili yoktur da denildi. Ragıb da: İbbale odun demetine benzetilmesindendirEbâbil, ibbîlin çoğuludur. Deve bölükleri gibi ayrı ayrı demekir, diyor. "Kamus"ta da şöyle diyor: İbbâle, ibâle, ibbevl, ibbîl, ibîl, kuştan, attan, deveden bir kıt'a (bölük) yahut peyderpey gelen kötülüklerden her biri (ki katar demek) olur ve ibbale huzme (bir bağ) demektir. "Bir bağ üzere bir demet" tabiri de darb-ı mesel (atalar sözü)dir. Bela üzerine bela yerinde söylenir. Ebabil bunlardan birinin çoğulu olduğu şekilde de mânâ: Küme küme, çeşitli bölükler halinde, katar katar, alay alay, birçok kuşlar demek olur ki, bu da İbnü Cerir'in açıkladığı mânâ demektir. Ancak ebabil, ibbalenin çoğulu olduğuna göre bunda darb-ı meselinin mânâsına işaret olarak demek gibi bir mânâ daha muhtemel olur. Zira büyük bela üzerine bir küçük bela daha meâlinde olduğu halde bunda büyük bela üzerine büyük bela, hatta belalar halinde denilmek gibi bir mânâ anlaşılmak gerekir ki, bu "el-Kâria" Sûresi'nde geçtiği üzere "haviye"nin "anası ağladı" tabirinden türemiş olmasına benzer. Yani bu kuşları onlara bela üzerine bela olmak üzere belalar yığını halinde gönderdi, demek olur. Fakat kimse bundan böyle bir mânâ anladığını söylememiştir. Bununla beraber Zemahşerî'nin anılan darb-ı meseli şahit olarak getirmesi buna işaretten uzak olması gerektir. Bu mânâlarca ebabil, tayrın sıfatı veya halidir. Bundan başka ebabil adıyla bilinir olmuş ve kırlangıca benzer bir kuş vardır ki ayaklarının uçları kıvrık olması hasebiyle yere konunca uçamadığından yuvalarını hep yüksek yerlere yapar ve yüksecik yerlerden atılarak uçarlar. "Kamus" şerhçisinin ve tercümesinin zikrettikleri vechile bazıları ebabilin, dağ kırlangıcı dedikleri bu kuş olduğunu kabul etmişlerdir. Çoğunlukla bu kuşların vasfında "kırlangıçlar benzeri", "avuçları köpeklerin avuçları gibi" diye rivayet edilmesi dolayısıyla bu yaygın olmuştur. Bu takdirde ebâbil tayr'a atf-ı beyan demek olur. Ve ebâbil lafzının tekili yoktur denilmesine de uyar. Fakat yukarıda görüldüğü üzere imam tefsirciler ebâbilin böyle bir çeşit kuş ismi olduğunu söylememiş, çeşitli şekilde, bölük bölük, peyderpey gelen sürüleriyle çokluklarını ifade eden bir sıfat veya hal mânâsıyla açıklamış oldukları ve âyetin sevki de özellikle bu kuşların garipliğine işaret ettiği cihetle bunu atf-ı beyan gibi bir kuş ismi olarak anlamak doğru görünmez, müvelled (yapay kelime) olması gerektir. Gerçi söylediğimiz gibi bunların hacimleri kırlangıçlar kadar olduğu yaygın ve hortumları kuş hortumları ve avuçları köpek avuçları gibi diye İbnü Abbas'dan rivayet edilmiş ise de rivayetlerin tamamı bunların hepsi bir çeşit kuş olmayıp, gerek hacim ve gerekse renk itibarıyla çeşitli olduğunu anlatmaktadır. Şu halde çarpışmalarda leşler üzerinde dolaşan kartallar, kara kuşlar gibi irileriyle kargalar gibi ortaları ve sinek avlayan kırlangıçlar gibi küçükleri ve siyah, beyaz, yeşil ve alaca çeşitli renkleriyle türlü türlü ve birbiri ardınca takip ederek gelen çeşitli sürüleriyle irili ufaklı, alay alay kuşlar demek olur ki, bunların Yemen'den doğru ve deniz tarafından geldikleri de vaki olan rivayetler cümlesindendir. Böyle bir fırtına gibi birdenbire bir kuş akımının saldırması acaib bir şekilde onların başına bir bela yağdırdı. Şöyle ki:

4. 3- O kuşlar, onlara (yani fil sahiplerine) siccilden taşlarla atış ediyorlardı.”

 

Birkaç gün önce “ebabil” kelimesi ile ilgili araştırmalarımda Sümer tabletlerinde geçen “ububul” kelimesine rastladım. Bu tablet Sümerli Eyyub’un Ağıtı olarak isimlendirilmişti. Tablette şehri işgal edenlerin Ububul tarafından yok edilmesi isteniyordu ki bu durum Fil Suresindeki tanımlamaya çok uygundu.

Sümerce ububul kelimesinin anlamı: Şimşek çakması, alev, coşkulu ve püstül (zonklayıcı) demektir. Tabletten Ububul’un yıkım gücü olan kutsal bir yaratık veya yaratıklar olduğu anlaşılmaktadır. Çünkü öncesinde Anunaki (melekler) ve Enlil’den (Mikail) bahsedilmektedir.

Aşağıdaki resimde bu tabletin içeriği verilmiştir. Bu tabletin yaşı MÖ 1200-1300 yıları olarak hesaplanmıştır. Diğer bazılarına göre MÖ 2000 yıllarına aittir. Antik Nippur şehrinde bulunmuştur.

LAMENT OF A SUMERİAN JOB (SÜMERLİ EYYUB’UN AĞITI)                              

Ağıtın çevirisi: Noktalı yerler okunamayan kırık yerlerdir.

Sokaklar benden uzaklaştı.

Yok edilmiş halde yatıyor.

Seninle konuşanlar yok edildi.

Tamamen yukarıdan yok etti,

Ben yıkım adamıyım.

Aşağıdan gelen öfkeyle yok etti,

Ben yıkım adamıyım.

Anunaki onları yok etsin.

İşte şehrim yıkıldı.

Oh Enhl, yukarı diyarlardan boyun eğdir.

Ububul onları yok etsin.

 

Eski ve Yeni Ahitte Kuran’daki Fil Suresinin içeriğine benzeyen sadece bir bölüm vardır. Ebabil kelimesi Yahudi ve Hristiyanlarca bilinmemektedir.

3 Makabiler 6:16-21 Yeni Gözden Geçirilmiş Standart Versiyon:

16 Tam Eleazar duasını bitirirken kral, hayvanları ve tüm kibirli kuvvetleriyle birlikte hipodroma geldi. 17 Ve Yahudiler bunu fark ettiklerinde göğe öyle büyük çığlıklar attılar ki, yakındaki vadiler bile kendileriyle çınladı ve ordu üzerinde kontrol edilemeyen bir korku yarattı. 18 Sonra en izzet, her şeye kadir ve gerçek Tanrı, kutsal yüzünü gösterdi ve Yahudiler dışında herkesin görebildiği, korkunç görünüşlü iki muhteşem meleğin indiği göksel kapıları açtı. 19 Düşman kuvvetlerine karşı çıktılar, onları şaşkınlık ve dehşete düşürdüler, onları sarsılmaz prangalarla bağladılar. 20 Kral bile bedeni titremeye başladı ve küstahlığını unuttu. 21 Hayvanlar kendilerini takip eden silahlı kuvvetlere saldırdılar ve onları ayaklar altına alıp yok etmeye başladılar.

Daha önceki makalemde de değindiğim gibi “tayren” kelimesi kuşlar demek değildir. “Uçanlar” anlamındadır. Ebabil kelimesi ise şişek çakması veya ateş çakması anlamındadır. Fil Suresinde gönderilenler şimşek çakması gibi ateş eden silahlara (makinalı tüfek veya lazer silahı gibi) silahlara sahip uçaklara benzemektedir. Veya UFO araçlarına! Biz günümüzde yeryüzü dışından gelen veya gelecek olanlara uzaylılar tanımlamasını kullanmaktayız. Aslında bütün melekler bir tür uzaylıdır.

Allah Sümerlerden önce Nuh Toplumuna, Ad Toplumuna ve Semud Toplumuna da resuller ve bilgiler göndermiş. Zaman zaman da müdahaleler yapmıştır ve yapmaktadır. Eskilerin bunları yorumlamaları farklı olmuştur. Doğruları ve yanlışları vardır. Bizim de!

73. Müddessir Suresi:

32. Ayet meali: Ve biz o ateşte bulunanları meleklerden başkası kılmadık. Ve onların sayısını onlar ki kafirler için fitneden, onlar ki o kitap verilenlerin kesin inanır olmalarından ve onlar ki iman edenlerin imanının artmasından ve onlar ki o kitap verilenlerin ve o müminlerin çelişkiye düşmemesinden başkası için kılmadık. Ve onlar ki kalplerinde hastalık olanların ve o kâfirlerin “Bu benzetme ile Allah ne istemiştir?” demeleri için. İşte onun gibi Allah uygun gördüğünü saptırır ve uygun gördüğüne hidayet eder. Ve Rabbinin ordularını O’ndan başkası bilir değildir. Ve o, o beşer için hatırlatmadan başkası değildir.

Doğrusu Allah bilir.

 

 

 

 






Son Eklenen Makaleler
Mete Firidin
Q Metni
14.11.2024 150 Okunma
Mete Firidin
SWE Kökü
21.10.2024 340 Okunma
Mete Firidin
O Cennet Yaprakları
25.08.2024 373 Okunma
Mete Firidin
Kelime kökü AMD
21.08.2024 339 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü WTD
21.08.2024 315 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü TıWD (Keettevdi)
11.08.2024 875 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 98 (97). Ayet ve Haphephobia
4.08.2024 698 Okunma
Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024 792 Okunma
Mete Firidin
Fil Suresi Tefsiri
1.06.2024 676 Okunma
1 Yorum 05.06.2024 04:38
Mete Firidin
Ebu Leheb
22.05.2024 528 Okunma
Mete Firidin
Cibril
1.05.2024 488 Okunma
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 675 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024 1358 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 159. Ayet ve Pavlus
2.03.2024 714 Okunma
Mete Firidin
Kuran-ı Kerim’de Maide Kelimesi ve Yuvarlak Masa
25.02.2024 887 Okunma
Mete Firidin
İblis Hadisleri
4.02.2024 941 Okunma
Mete Firidin
Dinlerin Kökeninin Sümer’e Dayandığı Safsatası
15.12.2023 788 Okunma
Mete Firidin
Bizden Melekler Kılınması ve Hz. İsa
28.09.2023 761 Okunma
Mete Firidin
İncil ve İnciller
29.04.2023 640 Okunma
Mete Firidin
Nedir İnsanın Yüklendiği Emanet?
19.02.2023 908 Okunma
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 899 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 1064 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Diller ve Anlatım
7.01.2023 609 Okunma
Mete Firidin
O Dalga
20.11.2022 1067 Okunma
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1412 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
İshak Doğduğunda Hz. İbrahim ve Hz. Lut Neredeydi?
15.08.2022 1096 Okunma
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1818 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1875 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2295 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Kıraatler
5.02.2022 1465 Okunma
Mete Firidin
Hz. Mehdi
1.02.2022 1659 Okunma
Mete Firidin
Wav
29.01.2022 1243 Okunma
Mete Firidin
Zulümat
22.01.2022 1772 Okunma
Mete Firidin
Kitap
19.12.2021 1439 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Dönüyor mu?
13.12.2021 1913 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Yuvarlak mı, düz mü?
11.12.2021 2103 Okunma
Mete Firidin
Gondwana
11.12.2021 1318 Okunma
Mete Firidin
Şura Suresi 34. Ayet ve Rüzgâr Gücü
21.11.2021 1840 Okunma
Mete Firidin
Beled Suresi 5. (4.) Ayet ve Adaptasyon
21.11.2021 1632 Okunma
Mete Firidin
Ali İmran Suresi 82. Ayet
7.11.2021 1522 Okunma
Mete Firidin
Zeyd Evlatlık mı?
28.10.2021 1911 Okunma
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2474 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 4457 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Kuran’da Nefs Kelimesinin Anlamı
8.05.2021 1938 Okunma
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3345 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Kâbe, Göbeklitepe, Stonehenge…
16.01.2021 2440 Okunma
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4777 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Kerahat Vakti
12.11.2020 2884 Okunma
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3385 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3630 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3838 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3679 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3698 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Naziat Suresi'ndeki Jeolojik Dönemler
8.04.2020 2850 Okunma
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 4123 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
İsrailoğulları'nın Oğullarının Boğazlanması
28.03.2020 3155 Okunma
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3902 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5481 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4827 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 5483 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
Arapça Kutsal mıdır?
19.10.2019 4160 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 9. (8.) Ayet Meali
19.10.2019 4146 Okunma
Mete Firidin
Ennesi
27.09.2019 4313 Okunma
Mete Firidin
İbrahim Suresi 17. (16.) Ayet
27.09.2019 3628 Okunma
Mete Firidin
Kuran'a Göre Nikah Yaşı Nedir?
27.09.2019 5065 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13969 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Kilisede Mum Dikmek
14.06.2019 3994 Okunma
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5628 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
O İğnenin Deliği ve O Deve
7.06.2019 5166 Okunma
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 5248 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7750 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5335 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9813 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 6016 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7867 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Göğün Yedisindeki Ay
1.03.2019 3698 Okunma
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8471 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Maymun Olan Yahudiler
10.01.2019 5508 Okunma
Mete Firidin
Leucippos Hz. Lokman mı?
27.12.2018 4343 Okunma
Mete Firidin
Nefs, Nefes, Nefah, Nefakh Kelimeleri
17.12.2018 5563 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7613 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
O Melikin Su Kabı!
6.12.2018 3291 Okunma
Mete Firidin
Kuran'da Hardal Kelimesi
25.11.2018 5409 Okunma
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 12268 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8900 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6559 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Hevasını Tanrısı Edinenler
17.07.2018 3702 Okunma
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 5048 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12897 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
2018 Ramazan Bayramı ne zaman?
14.06.2018 3311 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Gündüzün Bölümleri
13.05.2018 4758 Okunma
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6972 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6666 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 18586 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7391 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7542 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 26702 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7865 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
The Wings of Moses the Prophet
24.08.2017 4783 Okunma
Mete Firidin
Quasar and Sure Nur Ayat 35
31.07.2017 3693 Okunma


© 2024 - Akevler