Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019
13969 Okunma, 13 Yorum

Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili

 

Kuran’da bulunan kelimelerden iki kelime hep karıştırılır ki çeviri yapılırken dikkat edilmez ve biri diğerinin yerine kullanılır. Bunlar üns (ءنث) ve nisa (نسو) kelimeleridir. Üns kelime kökü Kuranda 30 kez geçer. Nisa kelime kökü toplam 59 kez geçer. Kuran’da Üns kelimesi dişi, dişil anlamda kullanılırken, Nisa kadınlar anlamında kullanılır. Üns kelimesi nisa kelimesini de kapsar fakat nisa kelimesi üns kelimesini kapsamaz. Aşağıda buna sadece ikişer örnek verilmiştir.

 

Nisa Suresi 12. (11.) Ayet:

يُوصِيكُمُ اللَّهُ فِي أَوْلَادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ فَإِنْ كُنَّ نِسَاءً فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَكَ وَإِنْ كَانَتْ وَاحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ وَلِأَبَوَيْهِ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ مِمَّا تَرَكَ إِنْ كَانَ لَهُ وَلَدٌ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلَدٌ وَوَرِثَهُ أَبَوَاهُ فَلِأُمِّهِ الثُّلُثُ فَإِنْ كَانَ لَهُ إِخْوَةٌ فَلِأُمِّهِ السُّدُسُ مِنْ بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَا أَوْ دَيْنٍ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ لَا تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعًا فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا (11)

Allah çocuklarınız içinde o erkeğe o iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Ki kadınlar ikinin üstündeyse de arta kalanın üçte ikisi mutlaka onlarındır. Ve bir ise ki o yarısı onundur. Ve onun ana-babasından her birine ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan sonra toplam kalanın o altıda biridir ki eğer hiç çocuğu yoksa anası-babası ona varis olur ki anasına o üçte bir düşer. Ki erkek kardeşleri varsa o altıda biri annesinindir. Babalarınızdan ve oğullarınızdan faydaca hangisinin size daha yakın olduğunu siz idrak edemezsiniz. O Allah tarafından farzdır. Kesinlikle Allah bilir hâkim olandır.

 

Şura Suresi 50. (49.) Ayet:

لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ الذُّكُورَ (49)

O göklerin ve o yeryüzünün mülkü Allah’ındır. Uygun gördüğünü biçimlendirir. Uygun gördüğü için dişiler hibe eder ve uygun gördüğü için o erkekleri hibe eder.

 

Bakara Suresi 188. (187.) Ayet:


أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَى
نِسَائِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ (187)

Oruç tuttuğunuz o günlerin gecesinde kadınlarınıza cinsel davranışta bulunmanız size helal kılındı. Onlar sizin elbisenizdir ve sizler onların elbisesinizdir. Allah kesinlikle sizin nefsinize ihanet edecek olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul etti ve sizden affetti. Ki şimdi onlara cinsel birleşmede bulunun. Ve Allah’ın sizin için yazdığını araştırın. Ve o gün aydınlanmasından dolayı oluşan o açık görünen hat o koyu görünenden sizce iyice ayırt edilinceye kadar beslenin ve için. Sonra o orucu o geceye kadar tamamlayın. Ve mescitlerde itikâfa kapandığınızda onlarla (eşlerinizle) cinsel temasta bulunmayın. İşte o Allah’ın sınırlarıdır ki ona yaklaşmayın. İşte onun gibi Allah ayetlerini o insanlara açıklar. Olabilir ki onlar önemseyip gereğini yaparlar.

 

Bakara Suresi 223. (222.) Ayet:

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ (222)

Ve sana o aybaşı halini sorarlar, de ki: O bir ezadır (rahatsızlıktır) ki aybaşı halindeki kadınlardan ayrı kalın ve temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Ki temizlendikleri zaman da Allah’ın size emrettiği her yoldan onlara varın. Kesinlikle Allah çok tövbe edenleri sever ve çok temizlenenleri sever.

 

Kısacası Kuran’daki “üns” kelimesi tekildir, “dişi” demektir, çoğulu Kuran’daki “inas” kelimesi “dişiler” demektir. Nisa kelimesi ise çoğuldur “kadınlar” demektir. Kuran’da nisa olarak daima çoğul kullanılır.  Dişi denince bir canlının ergen olmayan ve ergen olan erkek cinsiyetinin diğer eşi anlaşılır. Kadınlar denince de insan türünün ergenliğini aşmış olan dişi bireyleri anlaşılır. Kuran’da bütün kullanım bu şekildedir. Tekil olarak “karısı” anlamında ise مرء kökünden emrat “dişi kişi, kişisi” kelimesi kullanılır. Yaptığım araştırmada Kuran’da daima çoğul kullanılan nisa kelimesinin Semitik dildeki tekilinin “işau” olduğunu saptadım.

Aşağıda bu kaynak kitap verilmiştir.

 

Let us take the word nisā‟u (~ niswatu) “women” «the plural form of imraa-tu “womanfrom a different root» as defined in LA [r. nsy]: cf. Sab. mr‟t, OAram. mr‟t “lady, divine woman”270, etc. Old Arab lexicographers and grammarians derived the word from the root [nsy] “to forget” = OAram. Phoen. nšy, BHeb. naša(h), etc. id. (§2.11.30 above), but its true cognate in Semitic seems to be OAram. nšy “women”. The OAram. sg. form, however, is ‟šh “woman”, a form without /n-/, derived from ‟š “man” by adding the usual fem. suffix *-t (or surface -h) = BHeb. nāšīm pl. of ‟išā “woman” (OT, 700). Thus OAram. nšy is not a derivative of [nšy] “to forget” and, consequently, it may or may not be cognate with CA nisāu.

CA nisā‟u “women” has indeed nothing to do with [nsy] “to forget”. It has been added to this root upon the adoption of the plural affix *n- as part of the word. Like its OAram. cognate, the word is derived from CA *‟āsu “man” (= OAram. ‟š), preserved in a number of compound words such as ba-‟su “strength, might”, from *bin-‟āsu “son of man” > “man” = Ug. bnš, Eth. be‟esī id. (see §2.17.5 above). Based on these facts, we may conclude that CA nisā‟u and OAram. nšy are cognates, and that CA nisā‟u is from *ni-‟isā‟u and its variant niswa-tu from *ni-‟is-wa-tu, thus each containing more than one plural affix.

 

Şimdi gelelim pedofiliye mazeret gösterilen Talak Suresi 4. Ayet’e

Talak Suresi 4. Ayet:

وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِنْ نِسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلَاثَةُ أَشْهُرٍ وَاللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ وَأُولَاتُ الْأَحْمَالِ أَجَلُهُنَّ أَنْ يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا (4)

Vellâ-î ye-isne mine-lmehîdi min nisâ-ikum ini-rtebtum fe’iddetuhunne śelâśetu eşhurin vellâ-î lem yehidn(e)(c) ve ulâtu-l-ahmâli eceluhunne en yeda’ne hamlehun(ne)(c) vemen yetteki(A)llâhe yec’al lehu min emrihi yusrâ(n)

Ve onlar ki kadınlarınızdan o adetten ümit kesenler, çelişkiye düşerseniz ki onların iddetleri ve onlar ki asla adet görmeyenlerin üç aydır. Ve o yükler sahiplerinin (hamilelerin) sonu onların yüklerini ortaya koymalarıdır (doğum yapmalarıdır). Ve kim Allah’ı önemserse O ona işinden kolaylık kılar.

Şimdi meşhur tefsircilerden Elmalılı Hamdi Yazır’ın Tahrim Suresi 4. Ayet ile ilgili tefsirine bakalım ne göreceğiz?

4. Şimdi boşanan kadınların iddetleri, âdetleri yani hayızları hesabıyla Bakara Sûresi'nde geçtiği şekilde üç âdet sayılacak olursa, hayızdan kesilmiş olan yahut hayız görmeyen veya gebe bulunan kadınların iddeti nasıl sayılabilecek denirse onların iddetlerinin de miktarını beyan için buyuruluyor ki hayızdan kesilmiş, yaşı ilerlemiş olup da artık hayız görmekten ümidini kesmiş, "iyas" haline gelmiş kadınlarınızdan boşanmış olanlar, çoğu defa örfe göre hayızdan kesilme yaşı elli beş ve altmış olarak takdir edilmiştir. (Bakara Sûresi'nde bulunan (2/228) âyetinin tefsirine bkz.) Eğer şüphe ediyorsanız, buradaki "Eğer şüphe ediyorsanız" kaydı, ihtirazi (ilerisi için hesaba katılan bir kayıt) değil, bu meseleyi soranların veya soracak olanların meydana gelen veya gelecek olan sorularına göre vukuu (bir hadisenin cereyan tarzı)dur. Bu bir itiraz cümlesi demektir. Yoksa hayızdan kesilip kesilmediklerinde şüphe ediyorsanız demek değildir. Zira sığasıyla hayızdan kesilmenin bilindiği söylendikten sonra, "hayızdan kesilmede şüphe ediyorsanız" demek olmayacağı bellidir. Buna göre mânâ şöyledir: Bunların iddetlerinin nasıl olacağını kestiremeyip de müşkil görüyor, tereddüd ediyor ve soruyorsanız biliniz ki onların iddetleri üç aydır. Üç ay beklerler, bu müddet zarfında hamile oldukları ortaya çıkmazsa sonunda diğer hususlarda olduğu gibi "Ya iyilikte tutun, ya da iyilikle ayrılın." (Talak, 65/2) âyetine göre hareket edilir. Hayız âdeti görmeyenler de öyle üç ay beklerler. Bu yukarıda geçen mübtedasına müfredin atfı suretiyle bağlanıp haberi de "Onların iddeti üç aydır." cümlesinin olması caiz ise de, buna o karine ile başka bir haber takdir edilerek "Âdet görmeyenlerin iddeti de aynı şekilde üç aydır." şeklinde cümleyi cümleye bağlamak da caizdir. Miktarda iştirak itibariyle önceki, hükümde müstakil olma itibariyle de ikincisi daha uygundur. Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır.

Evet okuduğunuz gibi Elmalılı Hamdi de aynı hatayı tekrarlamaktadır. İslam dini işte böyle bozulmuştur. Bu ayet delil gösterilerek ergenliğe girmemiş çocuk kızlarla evlenip onlarla cinsel birleşme yapılabileceği fetvaları verilmiştir.

Oysa aklı selim herhangi bir insan bunun böyle olamayacağını hemen anlamaktadır. Cinsellikten bi haber bir sabi kızın evlendirilmesi aklın alabileceği bir uygulama olmaz. Çünkü bu sabi cinsellik nedir bilemez. Organları buna uygun değildir. Hele hele haleti ruhiyesi hiç uygun değildir.

Boşanma sonrası iddet sayma hamilelik ihtimaline karşı bir tedbirdir. Oysa Allah kendi yarattığı ergenlik öncesinde olan bir kız çocuğunun hamile kalamayacağını bilmemekte midir de bu çocuğa boşanma sonrası üç ay bekleme iddeti koymaktadır? (Subhanallah). Oysa menopoza girdiği düşünülen kadınların az da olsa hamile olma ihtimalleri varken, ergenliğe girmemiş kız çocuklarının böyle bir ihtimali hiç yoktur.

Bir insan nasıl olur da “Kadınlardan hiç adet görmeyenler” cümlesinden çocukları da anlayabilir! Bu durum bir yaşındaki erkek çocuğa köse veya bir aylık çocuğa aptal demekten farksız değildir. Bir çocuk doktoru olarak 18 aylık olana kadar yürüyemeyen çocuğa “yürüyemeyen çocuk” diyemem! Ya da bir aylık çocuğa “konuşamayan çocuk” diyemem! Dersem bana manyak mısın derler ki çok haklılardır. Bu duruma neredeyse binlerce örnek verilebilir. Kısacası bir kıza veya kadına 16 yaşını geçinceye kadar “asla adet görmeyen” tanımlaması kullanılamaz. Talak Suresi 4. Ayette geçen “onlar ki asla adet görmeyenler” tanımlaması ancak 16 yaşını geçmiş ve hiç adet görmemiş kızlar için kullanılabilir.

 

Ayrıca Nisa Suresi 7. (6.) ayette:

وَابْتَلُوا الْيَتَامَى حَتَّى إِذَا بَلَغُوا النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُوا إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ وَلَا تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَنْ يَكْبَرُوا وَمَنْ كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَمَنْ كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَيْهِمْ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا (6)

Vebtelû-lyetâmâ hattâ iżâ belaġû-nnikâha fe-in ânestum minhum ruşden fedfe’û ileyhim emvâlehum(s) velâ te/kulûhâ isrâfen vebidâran en yekberû(c)vemen kâne ġaniyyen felyesta’fif(s) vemen kâne fakîran felye/kul bilma’rûf(i)(c) fe-iżâ defa’tum ileyhim emvâlehum feeşhidû ‘aleyhim(c) vekefâ bi(A)llâhi hasîbâ(n)

Ve o yetimleri sonunda o nikâh çağına erişince deneyin ki onlarda olgunlaşma algılarsanız da onların mallarını onlara salın. Ve büyüyecekler diye onları israf ederek ve tez elden kendinize katmayın.  Ve kim muhtaç değilse de kaçınsın ve kim yoksulsa ki o benimsenen tarzda kendi yararına kullansın. Ki mallarını kendilerine saldığınız zaman da onlara karşı şahit edinin. Ve hesap görmek için Allah yeterlidir.

Gördüğünüz gibi yetimlerden ve o nikah yaşından bahsedilmektedir. Yani ergenliğin bitip yetişkinliğin başladığı özel bir nikah yapma yaşı vardır. Yani o nikah yaşına ulaşmayan hiçbir kız veya erkek evlendirilemez. Bazıları bu ayeti “yetimlerin ergenliğe ulaşması” gibi yorumlamaya çalışırlar ki nikah kelimesi Kuran da 23 kez geçer ve hepsinde “evlenmek” anlamındadır. B u kelime buluğ anlamında da hiç kullanılmamıştır. Ayrıca Kuran’da ergenlik kelimesi Nur Suresi 58. (57.) Ayette kullanılmıştır:


يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِيَسْتَأْذِنْكُمُ الَّذِينَ مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ وَالَّذِينَ
لَمْ يَبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنْكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ مِنْ قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَحِينَ تَضَعُونَ ثِيَابَكُمْ مِنَ الظَّهِيرَةِ وَمِنْ بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَاءِ ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَكُمْ لَيْسَ عَلَيْكُمْ وَلَا عَلَيْهِمْ جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ طَوَّافُونَ عَلَيْكُمْ بَعْضُكُمْ عَلَى بَعْضٍ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (58)

 

Ey onlar ki müminler! O sözleşmeyle malik olduklarınız ve o içinizden ergenlik (elhülem) çağına hiç ulaşmamış olanlar, o fecr namazından önce ve öğleyin soyunduğunuz sürede ve yatsı namazından sonra sizden üç kez izin istesinler. Onlar cinsellik halinde bulunabileceğiniz üç vakittir. O vakitlerin dışında bazınızın bazınız yanına girip çıkmanızda siz ve onlar için bir sakınca yoktur. İşte onun gibi Allah sizin için o ayetleri açıklar. Ve Allah bilendir, hâkimdir.

 

Hepsinden önemlisi yukarıda açıklamaya çalıştığım gibi Talak Suresi 4. Ayetinde “sizin kadınlarınız, nisaiküm” tanımlaması kullanılmıştır ki bu anlam asla ve asla “kız çocukları” anlamını içermemektedir. Nisaiküm, kadınlarınız kelimesinin kullanılması kız çocuklarının anlaşılmasınız engellemek içindir. Çünkü Kuran’da nisa kelimesi insan türünün ergenliği tamamlamış yetişkin dişileri için kullanılır. Oysa sizin dişileriniz, inasiküm kullanılmış olsaydı “kadınlarınız ve kız çocuklarınız olarak da anlaşılabilirdi. Çünkü Kuran’da “üns” kelimesi kız çocukları ve kadınları da içerecek şekilde kullanılmaktadır. Oysa bu ayette böyle bir şey yoktur.

Kısacası Talak Suresi 4. Ayetten kız “çocukları kavramını” çıkarmak pedofilik zihniyetin sapık bir yorumudur.

https://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/11310/SonEk/10153/Mete-Firidin/Kurana-Gore-Nikah-Yasi-Nedir

 

 

 

 

 

 


YorumcuYorum
Hüseyin Kayahan
11.07.2019
17:08

Bizdeki "nikah" kavramı, Kurandaki nikah kavramı ile aynı değildir. Kurandaki nikah, bizdeki nişan ve/veya söz kavramı karşılığıdır.

Bakara 2/237 ayet buna işaret eder. "...Temas etmeden talak ederseniz mihrin yarısını veriniz... Yani söz ve nişan yaptınız ama zifaf yapmadan ayrılmaya karar verirseniz mihrin yarısı vardır. NBikah yapılır yapılmaz duhul icap etmez. Hatta bunun için uzun bir tanışma ve anlaşma süreci gerekir.

Mete Firidin
11.07.2019
19:24

Diyorsun ama yanlış! Bakara 235. ayet :وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا عَرَّضْتُمْ بِهِ مِنْ خِطْبَةِ النِّسَاءِ أَوْ أَكْنَنْتُمْ فِي أَنْفُسِكُمْ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ سَتَذْكُرُونَهُنَّ وَلَكِنْ لَا تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلَّا أَنْ تَقُولُوا قَوْلًا مَعْرُوفًا وَلَا تَعْزِمُوا عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّى يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُوَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنْفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ (235)

Bu ayette söz- nişandan bahsediliyor.

Lütfi Hocaoğlu
12.07.2019
01:44

Bu ayette iki tane اللَّائِي  ifadesi vardır.

İlk اللَّائِي  ifadesi kadınlarınızdan (مِنْ نِسَائِكُمْ) ifadesini kapsar. İkincisinde ise اللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ şeklinde hiç adet görmeyenler denmektedir ve مِنْ نِسَائِكُمْ yoktur. Bu nedenle kadınlarınızdan ifadesi ilk اللَّائِي  deki adetten ümidini kesmiş kadınları kapsar, hiç adet görmeyenlerle ilgili değildir.

Mete Firidin
12.07.2019
05:41
Lütfi Hocam (şeyhim) acaip şaçmalamışsın!
Sizin dediğiniz anlam doğru kabul edilirse
Erkekler hiç adet görmeyendir. Demek ki eş olabilir?
Bitkiler hiç adet görmeyendir. Demek ki eş olabilir?
Memeli hayvanlar adet görmeyendir. Demek ki eş olabilir?

Böylece sapıklıkta atalarından çok daha büyük aşama kaydettiniz!
 
Tebrikler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mete Firidin
12.07.2019
06:11
Memeli hayvanların erkekleri ve adet görmeyen dişiler ve memeli hayvanlar dışındaki diğer bütün hayvanlar ve cansız varlıklar.
Mete Firidin
12.07.2019
09:47
Eğer dediğiniz gibi kabul edersek "onlar ki hiç adet görmeyenler" sizin kadınlarınız olmazlar. Öyleyse bunlar kimin kadınlarıdır? ve niçin iddet beklerler?
Ayrıca "onlar ki hiç adet görmeyenler" "sizin kadınlarınız" değilse başkalarının kadınları mıdır? Zinaya bir cevaz mı vardır?
Onlar ki sizin kadınlarınızdan olmayan "hiç adet görmeyenler" memeli hayvanlar dışındaki diğer bütün canlılar mıdır? 
Bilirsiniz nefs kelimesi dişildir. Buradaki elleti ismi mevsulünü nefs olarak alırsak bu durumda erkek nefisler de anlaşılabilir.

Ahmet Yücel
12.07.2019
12:14

İslam dini bozulmadı ama Müslümanım diyenlerin yaşantısı çoğunluk olarak İslama uygun değil. Biz Müslümanlar bozulduk diyebiliriz. Kuran ve sünnet faizi yasaklamıştır, hacımız, hocamız dahi krediye bulaştık. Faiz bir örnek, bunun gibi örnek çok. Allah'ın yap dediklerini terk ediyoruz, yapma dediklerini yapıyoruz.

Hz. Ali'nin dediği gibi, "İlim bir noktaydı, cahiller çoğalttı."

Bana göre şöyle, bana göre böyle diyenler ilmi çoğaltmışlardır. Halbuki Kuran ve sünnete göre neyse odur.

Lütfi Hocaoğlu
12.07.2019
15:04
Maalesef saçmalığı yapan ben değilim. Ellai'nin anlamını bilerek yazsaydın bunu yazmazdın maalesef.

Benden de tebrikler :))

Lütfi Hocam (şeyhim) acaip şaçmalamışsın!
Sizin dediğiniz anlam doğru kabul edilirse
Erkekler hiç adet görmeyendir. Demek ki eş olabilir?
Bitkiler hiç adet görmeyendir. Demek ki eş olabilir?
Memeli hayvanlar adet görmeyendir. Demek ki eş olabilir?

Ayette Ellai diyor. Ellai akil varlıklar için kullanılan dişil çoğul bir ism-i mevsuldür. Bu nedenle erkekleri de bitkileri de memeli hayvanları da kapsamaz. 

Maalesef saçmalığı yapan ben değilim. Ellai'nin anlamını bilerek yazsaydın bunu yazmazdın maalesef.

Benden de tebrikler :))

Bilirsiniz nefs kelimesi dişildir. Buradaki elleti ismi mevsulünü nefs olarak alırsak bu durumda erkek nefisler de anlaşılabilir.

Ayette geçen Elleti değildir, Ellai'dir. Elleti tekil dişil iken Ellai çoğul dişildir. Bu nedenle erkek anlamaya imkan yoktur.

Yine saçmalayan ben değilim maalesef :)




Mete Firidin
12.07.2019
15:28
Demogoji yapıyorsun. Elletai nefsler kelimesi için de kullanılabilir.
Mete Firidin
12.07.2019
19:16

Bütün ayetler nisanın boşanması ile ilgilidir. Nisanın dışında boşanmayla ilgili başka bir ayet varmıdır ki kız çocuklarının boşanıp iddet sayılması olsun?
Ayrıca ellai çoğulu yerine ellti tekilini kullanmamı yakalamanız çok büyük Başarı!

Öte yandan ellty veya ellai mallar ve soyut kavramlar için de kullanılır bakınız Kuran.

Mete Firidin
15.07.2019
12:14

Güya dindar birine yukarıdaki sebepten dolayı Elmalılı için "sapık" dedim diye bana kızdı! Adam Allah'a, onun dinine ve kitabına pedofilik yaklaşım yakıştırması yapan adama kızmadı da bana kızdı!

Anladım ki onların Allah, din ve Kuran sevgisi atalarına duydukları sevgiden daha az veya aslında  hiç yok.

Oysa rüştüne gelmiş ve bilim sahibi olduğu iddia edilen adamın pedofilik bir yaklaşım sergilemesi bilinçsizce yapılmış bir hata olamaz.

Serpil Yücel
15.07.2019
22:27

Sayın Mete Bey,  yazılarınıza yapılan yorumları keşke saçmalık diye yorumlamasanız. Belki siz bu konularda çok fazla kafa yordunuz ve bu tür yaklaşımlara vakit ayırmak istemiyorsunuz. Ama herkesi bilmem ama ben farklı yorumlar okumak isterim. Bu yaşıma kadar edindiğim bazı ön yargıları, ön kabulleri değiştirecek, farklı bir açıdan bakmamı sağlayacak bir tek satır için internette ne kadar yazı görmem gerektiğini bilseniz daha çok yorum yapılmasını, daha farklı yorumlar yapılmasını isterdiniz. Yazılarından tanıdığım kadarı ile Lütfi Beyin de tek kaygısı Yaradan’ı ile doğru frekansı yakalamak, saçmalamak değil.

Ayeti anlamak için şu örnek cümleden hareket etsek;

‘Kadınlarınızdan gözlüklü dişiler üç ay sonra sağ tarafa geçsin ve hiç gözlük takmamış dişiler ve çantalı dişiler çantasını hedefe ulaştırınca’

Kadınlarınızdan gözlüklü dişiler: 1. grup

hiç gözlük takmamış dişiler: 2. grup

çantalı dişiler: 3. Grup dersek

1. ve 3. Grubun eylemi belli, ilki 3 ay duracak sonra sağa geçecek, 3. Grup çantasını hedefe ulaştıracak sonra sağa geçecek. 2. Grup için net bir eylem söylenmemiş. Çünkü bu grup her iki durumda da bulunabilir. Hem hiç gözlük takmamış, hem çantalı olabilir. Bu yüzden 2. grubun eylemi eğer belirgin olarak hamile (günümüzde testler vs.)  ise son gruptakiler gibi, hamile değilse 1. gruptakiler gibi olmalıdır.

Soru:  ‘lem’den dolayı hiç adet görmemiş ve hiç de görmeyecek manası çıkar mı?

Soru: Hayz görmeyen dişilerin tıbben nisa sayılmamasına neden olacak bir fiziki özelliğe sahip midir?

 

 
Mete Firidin
16.07.2019
05:54
Lem den sonra hiç adet görmeyenlerin ileride de görmemesi beklenir.
Hayz görmeyen dişilerin nisa sayılabilmesi için ergenliğinin tamamlanması ve sekonder sex karakterlerinin tamamlanmış olması gerekir.
Bir kız çocuğu hiç hayz görmemiştir ve sekonder sex karakterleri de yoktur. Ergenliği de tamamlamamıştır. Lem tanımına da uymaz. Çünkü ileride hayz olması beklenir.




Son Eklenen Makaleler
Mete Firidin
Q Metni
14.11.2024 150 Okunma
Mete Firidin
SWE Kökü
21.10.2024 340 Okunma
Mete Firidin
O Cennet Yaprakları
25.08.2024 373 Okunma
Mete Firidin
Kelime kökü AMD
21.08.2024 339 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü WTD
21.08.2024 315 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü TıWD (Keettevdi)
11.08.2024 875 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 98 (97). Ayet ve Haphephobia
4.08.2024 698 Okunma
Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024 792 Okunma
Mete Firidin
Fil Suresi Tefsiri
1.06.2024 676 Okunma
1 Yorum 05.06.2024 04:38
Mete Firidin
Ebu Leheb
22.05.2024 528 Okunma
Mete Firidin
Cibril
1.05.2024 488 Okunma
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 675 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024 1357 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 159. Ayet ve Pavlus
2.03.2024 714 Okunma
Mete Firidin
Kuran-ı Kerim’de Maide Kelimesi ve Yuvarlak Masa
25.02.2024 887 Okunma
Mete Firidin
İblis Hadisleri
4.02.2024 941 Okunma
Mete Firidin
Dinlerin Kökeninin Sümer’e Dayandığı Safsatası
15.12.2023 788 Okunma
Mete Firidin
Bizden Melekler Kılınması ve Hz. İsa
28.09.2023 761 Okunma
Mete Firidin
İncil ve İnciller
29.04.2023 640 Okunma
Mete Firidin
Nedir İnsanın Yüklendiği Emanet?
19.02.2023 908 Okunma
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 899 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 1064 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Diller ve Anlatım
7.01.2023 609 Okunma
Mete Firidin
O Dalga
20.11.2022 1067 Okunma
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1412 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
İshak Doğduğunda Hz. İbrahim ve Hz. Lut Neredeydi?
15.08.2022 1096 Okunma
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1818 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1875 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2295 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Kıraatler
5.02.2022 1465 Okunma
Mete Firidin
Hz. Mehdi
1.02.2022 1659 Okunma
Mete Firidin
Wav
29.01.2022 1243 Okunma
Mete Firidin
Zulümat
22.01.2022 1772 Okunma
Mete Firidin
Kitap
19.12.2021 1439 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Dönüyor mu?
13.12.2021 1913 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Yuvarlak mı, düz mü?
11.12.2021 2103 Okunma
Mete Firidin
Gondwana
11.12.2021 1318 Okunma
Mete Firidin
Şura Suresi 34. Ayet ve Rüzgâr Gücü
21.11.2021 1840 Okunma
Mete Firidin
Beled Suresi 5. (4.) Ayet ve Adaptasyon
21.11.2021 1632 Okunma
Mete Firidin
Ali İmran Suresi 82. Ayet
7.11.2021 1522 Okunma
Mete Firidin
Zeyd Evlatlık mı?
28.10.2021 1911 Okunma
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2474 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 4457 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Kuran’da Nefs Kelimesinin Anlamı
8.05.2021 1938 Okunma
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3345 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Kâbe, Göbeklitepe, Stonehenge…
16.01.2021 2440 Okunma
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4777 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Kerahat Vakti
12.11.2020 2884 Okunma
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3385 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3630 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3838 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3679 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3698 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Naziat Suresi'ndeki Jeolojik Dönemler
8.04.2020 2850 Okunma
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 4123 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
İsrailoğulları'nın Oğullarının Boğazlanması
28.03.2020 3155 Okunma
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3902 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5481 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4827 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 5483 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
Arapça Kutsal mıdır?
19.10.2019 4160 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 9. (8.) Ayet Meali
19.10.2019 4146 Okunma
Mete Firidin
Ennesi
27.09.2019 4313 Okunma
Mete Firidin
İbrahim Suresi 17. (16.) Ayet
27.09.2019 3628 Okunma
Mete Firidin
Kuran'a Göre Nikah Yaşı Nedir?
27.09.2019 5065 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13969 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Kilisede Mum Dikmek
14.06.2019 3994 Okunma
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5628 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
O İğnenin Deliği ve O Deve
7.06.2019 5166 Okunma
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 5248 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7750 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5335 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9813 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 6016 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7867 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Göğün Yedisindeki Ay
1.03.2019 3698 Okunma
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8471 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Maymun Olan Yahudiler
10.01.2019 5508 Okunma
Mete Firidin
Leucippos Hz. Lokman mı?
27.12.2018 4343 Okunma
Mete Firidin
Nefs, Nefes, Nefah, Nefakh Kelimeleri
17.12.2018 5563 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7613 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
O Melikin Su Kabı!
6.12.2018 3291 Okunma
Mete Firidin
Kuran'da Hardal Kelimesi
25.11.2018 5408 Okunma
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 12268 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8900 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6559 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Hevasını Tanrısı Edinenler
17.07.2018 3702 Okunma
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 5048 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12897 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
2018 Ramazan Bayramı ne zaman?
14.06.2018 3311 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Gündüzün Bölümleri
13.05.2018 4758 Okunma
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6972 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6666 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 18586 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7391 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7542 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 26702 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7865 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
The Wings of Moses the Prophet
24.08.2017 4783 Okunma
Mete Firidin
Quasar and Sure Nur Ayat 35
31.07.2017 3693 Okunma


© 2024 - Akevler