Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018
12268 Okunma, 19 Yorum

 

 

Daha önce aşağıda da aynen verdiğim bir makale yayınlamıştım. Kuran'da marife olan elhınzır ( الْخِنْزِيرِ) kelimesinin anlamının domuz hayvanı olduğu tereddütsüz doğrudur. Fakat nekre belirsiz gelen hınzır ( خِنْزِيرٍ) kelimesini belirsiz gelmesi nedeniyle “domuzumsu” olarak çevirmiştim. Bu makaleden sonra yaptığım araştırmalarda hınzır kelimesinin ne anlama geldiğini saptadım. Bu nedenle makalenin devamında saptadığım anlamı açıklamaya çalışacağım.

 

Bazı kişiler Enam suresi 145. Ayeti ileri sürerek Kuran’da sadece adı geçen hayvanların haram olduğunu iddia etmekteler. Bunun dışında kedi, köpek, tilki vs. hayvanların helal olduğunu ileri sürmekteler.

Şimdi Enam 145. Ayeti inceleyelim:

قُلْ لَا أَجِدُ فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (145)

Bu ayetin daima yetersiz yapıla gelen meali:

De ki: «Bana vahyolunanda, (bu haram dediklerinizi) yiyen kimse için haram edilmiş bir şey bulamıyorum. Ancak leş, veya akıtılmış kan, yahut domuz eti- ki bu gerçekten pistir yahut Allah’tan başkası adına kesilmiş bir hayvan olursa, bunlar haramdır. Ama kim çaresiz kalırsa, (başkasının hakkına) tecavüz etmemek ve zaruret sınırını aşmamak üzere (bunlardan yiyebilir)» Çünkü Rabbin çok bağışlayandır, merhamet edendir.[145]

Bu durumda yukarıdaki iddiada bulunan haklı olabilir. Oysa Kuran’da diğer ayetlere de dikkat etmek ve öylece bir hüküm çıkarmak gerekir. Mesela:

Maide suresi 3. Ayet:

حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (3)

 

O ölü ve o kan ve o domuz eti ve Allah’tan başkası adına adanmış ve boğulmuş ve vurulmuş ve yüksek bir yerden düşmüş ve boynuzlanmış ve yırtıcı hayvan tarafından yenmiş, kurtarıp tam sağlığına kavuşturduklarınız hariç ve dikili taşlar üzerine boğazlanan (hayvanlar) ve fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı. İşte o fısktır (günahla yoldan sapmadır.) Bugün kâfirler, sizin dininizden (düzeninizi yıkmaktan) umut kesmişlerdir. Artık onlardan çekinmeyin ve benden çekinin. Bugün size dininizi kemale erdirdim ve üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak İslâm’a razı oldum. Kim ki yoksunluk içinde zorda bırakılırsa günaha yeltenmeksizindir. Kesinlikle ki Allah hoşgörülü, özel merhametlidir.

Yukarıdaki mealde de belirtildiği gibi “ve yırtıcı hayvan tarafından yenmiş” yani ısırılmış ve tedavi edilmemiş hayvanı yemek haramdır. Bu durumda yırtıcı hayvan tarafından ısırılan hayvanın yenmesi haramsa, ısıran yırtıcı hayvanı da yemek haramdır sonucu çıkmaktadır. Yani köpek, tilki, kurt gibi yırtıcı hayvanların yenmesi haramdır sonucu çıkmaktadır.

 

Tamam da, Enam suresi 145. Ayetteki durum nedir? Çelişki yok mudur?

 

Şimdi benzer kelimelerin geçtiği müteşabih olan ayetleri inceleyelim.

 

Bakara suresi 173. Ayet:

إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللَّهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (173)

Kesin olan şu ki: O size o ölüyü ve o kanı ve o domuz etini ve Allah’tan başkası adına boğazlananı haram kıldı. Her kim azma ve saldırganlık dışında zorda kalırsa ona günah değildir. Kesinlikle Allah çok hoş görülüdür, özel merhametlidir.

 

 

Maide suresi 60. Ayet:

 

قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولَئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ (60)

 De ki: Allah katında bedel bakımından ondan daha kötüsünü size haber vereyim mi? Allah’ın lanet ettiği ve gazabına uğrattığı ve onlardan o maymunlar ve o domuzlar ve tağuta (Hermetizm, Tasavvuf, Kabalizm) kulluk eden kıldığı kişiler, işte onlar durum bakımından daha kötü durumdalardır ve onlar doğru yol seviyesi olarak daha sapkınlardır.

 

Nahl suresi 115 ayet:

 

إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (115)

Kesin olarak, O sizin üzerinize o ölmüşü olanı ve o kanı ve o domuz etini ve Allah’tan başkası için kurban edileni haram kıldı. Ki kim zorda bırakılırsa haddi aşmadan ve tekrarlamadandır. Ki kesinlikle Allah çok hoşgörülüdür, özel merhametlidir.

 

Yukarıdaki ayetlerde “meyt, ölü” kelimesi yeşil, “dem, kan” kelimesi kırmızı ve “hınzır, domuz” kelimesi mor renkte verilmiştir. Dikkat edildiğinde Enam suresi 145. Ayet dışında bu kelimeler ayetlerde marife olarak verilmiştir. Yani “el” takısı ile gelmektedir. El takısı Kuran’da bir kelimenin en özel anlamını belirler. Yani “ El hinzir ( الْخِنْزِيرِ ) kelimesi domuz türünü ifade etmektedir. Diğer kelimeler de öyledir. Nekre geldiğinde ise genel bir anlamı ifade etmektedir. Fakat Enam suresi 145. Ayette ise hınzı, خِنْزِيرٍ   kelimesi nekre olarak gelmektedir. Bu şu anlama gelmektedir: Domuzumsu, domuz gibi olan, ona benzeyen.

Hayvanlar beslenmelerine göre kabaca üçe ayrılır. Otçul olanlar bitkilerle beslenir. Koyun, keçi, sığır gibi. Etçil olanlar etle beslenir. Aslan, kaplan, kurt, çakal, tilki vs. Ve hepçil olanlar et de yer ot ta. Bunlara örnek Domuz, Maymun, insan, fare vs.

Bu nedenle ayette belirtilen “domuz” kelimesi domuz türünü değil, domuz gibi olan bütün hepçilleri kapsamaktadır ve bu nedenle ayette nekre olarak gelmektedir.

Şimdi Enam suresi 145. Ayet mealini tekrar verelim:

De ki: “Bana vahyolunan içinde her tür ölmüş olan ve her tür akıtılmış kan veya her tür domuzumsu eti ki kesinlikle sorun kaynağıdır veya yoldan çıkarak Allah’tan başkası adına boğazlanmış dışında yiyenin yiyeceğinde haram kılınmış bulamıyorum ki kim zorda kalırsa haddi aşmadan ve saldırmadan”. Ki kesinlikle senin Rabb’in hoşgörülüdür, özel merhamet edendir.

 

Böylece şunu anlayabiliriz ki domuz eti ve domuzumsu insan, maymun, fare eti dâhil bütün hepçillerin ve yırtıcı memelilerin eti haram kılınmıştır.

 

Evet, önceki makalede bu şekilde açıklama çalışmıştım.

Şimdi hınzır kelimesinin semitik dillerdeki kullanımına bakalım ve kelimenin ne anlamlarda kullanıldığından yola çıkarak kök anlamı bulmaya çalışalım.

Aşağıda hınzır kelimesinin Antik Mısır’da içerdiği anlamlar gösterilmektedir.


Yukarıdaki resim Semitic Words in Egyptian Texts of the New Kingdom and Third Intermediate Period

Yazar: James E. Hoch
Kitabından alınmıştır. Devoures kelimesi “Herşeyi yiyip bitiren” demektir.

Aşağıda ise hınzır kelimesinin diğer semitik dillerdeki anlamları verilmiştir.

Proto-Semitic: *ḫV(n)zīr-

Yukarıdaki metinden de anlaşılacağı gibi Semitik dildeki hınzır kelimesi domuz, fare, eşek arısı gibi anlamlara gelmektedir. Bu dillerde Akadça da ise hınzır kelimesi fare için kullanılmıştır. Tigrinya dilinde ise wasp yani eşek arısı anlamında kullanılmıştır.


 

Hınzır kelimesi her şeyi yiyen, domuz, fare, haşere ve eşek arısı anlamında kullanıldığına göre bu kelimelerin ifade ettiği ortak bir anlamı olmalıdır!


Domuz her şeyi yiyen bir hayvandır. Et, leş, ot, ne bulursa yiyen bir hayvandır. Fare de ne bulursa yer. Ot da yer et de yer. Eşek arısı bitki de yer et de yer. Haşereler de aynısıdır. Bu benzerlikten anlaşılacağı gibi hınzır kelimesi semitik dillerde
her şeyi yiyen hayvanlar için kullanılmaktadır. Günümüzde her şeyi yiyebilen hayvanlara bilimsel olarak hepçil demekteyiz. Bu arada insanın da bir hepçil olduğu unutulmamalıdır.

Bu bilgiden sonra şimdi Enam suresi 145. Ayet mealini tekrar verelim:

De ki: “Bana vahyolunan içinde her tür ölmüş olan ve her tür akıtılmış kan veya her tür karasal (dabbe) hepçil hayvan eti ki kesinlikle sorun kaynağıdır veya yoldan çıkarak Allah’tan başkası adına boğazlanmış dışında yiyenin yiyeceğinde haram kılınmış bulamıyorum ki kim zorda kalırsa haddi aşmadan ve saldırmadan”. Ki kesinlikle senin Rabb’in hoşgörülüdür, özel merhamet edendir.

Tapılacak hayranlık Alemlerin Rabbi Allah’a aittir.

 

 


YorumcuYorum
Emrok85
12.11.2018
23:15

Peki Tavuk  ne olacak?

Tavuklar kümesde yem (bitkisel) yer, bahçede gezindiğinde ise sürekli :solucan, kene, böcek arar ve buluncada yer. Yani hepçil. 

Ahmet Yücel
12.11.2018
23:52

''De ki: Allah katında bedel bakımından ondan daha kötüsünü size haber vereyim mi? Allah’ın lanet ettiği ve gazabına uğrattığı ve onlardan o maymunlar ve o domuzlar ve tağuta (Hermetizm, Tasavvuf, Kabalizm) kulluk eden kıldığı kişiler, işte onlar durum bakımından daha kötü durumdalardır ve onlar doğru yol seviyesi olarak daha sapkınlardır. ''

Sayın Mete Firidin hocam,

'Parantez içine yazdığınız ''Tasavvuf'' kelimesinin yukarıdaki ayetle ne ilgisi var?

Tasavvuf ehli kula mı tapıyor, tağuta mı tapıyor?

Kula kulluk eden tasavvuf ehli gördünüz mü, tanıdınız mı? Eğer gerçekten tasavvuf ehli olduğunu söyleyip, kula tapan, kula kulluk eden varsa, onlar tasavvuftan-tarikattan ve şeriattan uzaktır. 

Bir Allah dostunu sevmek, tapmak anlamına, kulluk anlamına gelebilir mi?

Kuran ve sünneti hakkıyla yaşamaya çalışan, yaşayan, yaşantısıyla, ahlakıyla örnek olan bir Allah dostunu tanıyıp, sohbetinde bulundunuz mu? Böyle Allah dostları sevilmez mi? 

Yunus suresi 62 ayeti ve tefsirini bilirsiniz şüphesiz. Allah'ın dostlarına korku yok ve mahzun da olmayacaklarsa... Hadisi şerifte ''Alimler bozulmazsa alem bozulmaz.'' buyurduğunu da bilirsiniz.

Siz de bir alimsiniz, Kuran'da övülen Allah dostlarının mahzun olmayacaklarına dair Allah CC garanti veriyor, siz de ben alimim ben de mahzun olmayacağım, diye, kendiniz için bir garanti verebilir misiniz?

Sözü uzatmak istemiyorum, belki de sehven yazılmıştır parantez içindeki ''Tasavvuf'' kelimesi

Selamlarımı sunuyorum

Mete Firidin
13.11.2018
05:45

Kuran'da canlılar karasal hayvanlar, kuşlar ve deniz hayvanları olarak 3 ayrılmıştır. Diğer ayetlere de bakıldığında. Haram kılınan hepçiller kara hayvanı olan domuz gibi hayvanlardır. Kuş cinsinden olanlarda ise sadece yırtıcı kuş olanlar haramdır.


Mete Firidin
13.11.2018
05:49

http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/1749/CokOk/10153/Mete-Firidin/Kuranda-Tasavvuf-ve-Lahid-Koklu-Kelimeler
Allah'ın velilerinin kim olduğunu yalnız Allah bilir. Siz bilemezsiniz. Allah dostuyuz diyenlerin çoğu şeytanın dostudur. Benden uyarması.


Ahmet Yücel
13.11.2018
14:45

Gerçekten Allah dostu olanlar, ben Allah dostuyum, demezler, demiyorlar. Onlar kendilerini asla övmezler.

Tevbe 119 da, "Ey iman edenler, sadıklarla beraber olunuz." buyuruyor Allah CC. Buradaki sadıklar kamil mürşitler Allah dostlarıdır. Kimse bilemez ise, nasıl sadıklarla beraber olacaklar?

Allah dilediklerini gizler, dilediklerini bildirir.

Bir Allah dostu, "Bir mürşide vardığınızda, şeriatten kıl payı taviz veriyorsa, gökte uçtuğunu da görseniz, terkedip gidiniz." buyurmuşlar.

Ölçü şeriattır. Selamlar.

Mete Firidin
13.11.2018
17:26
Ölçü Kuran'dır.
Ahmet Yücel
13.11.2018
19:47

Ölçü Kuran ve Sünnettir


Mete Firidin
14.11.2018
05:48
Yahudi tasavvufuna göre Allah dostları başkadır. Hıristiyan tasavvufuna göre Allah dostları başkadır. Sünnilere göre Allah dostları başkadır, Şiilere göre Allah dostları başkadır...… herkesin kuruntusu vardır. Allah'ın velilerini Allah'tan başkası bilmez.
Ahmet Yücel
14.11.2018
20:03

Biz Kuran ve Hadisin Müslümanıyız. 

Haberiniz olsun ki, muhakkak Allah Teâlâ'nın velîleri için bir korku yoktur ve onlar mahzun da olmayacaklardır. Yûnus 62

Ey o bütün iyman edenler! Allahtan korkun ve sadıklarla beraber olun.    Tevbe 119

"Benim veli kuluma düşmanlık edene ben harp ilan ederim. Kulum Bana, üzerine farz kıldığım şeylerden daha sevimli hiçbir şeyle yaklaşamaz. Kulum farzlardan sonra nafilelerle yaklaşmaya devam ederse ben onu severim. Ben onu sevince de onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı, düşünen aklı ve konuşan dili olurum." (Buhari Rikak 38)
Kudsi hadis

Benim ümmetimin velileri, Ben-i İsrail peygamberleri derecesindedir.  Hadis-i şerif

Her asırda benim ümmetimden sabikun (önde gelenler) vardır ki, bunlara büdela ve sıddıkun ıtlak olunur (söylenir). Haklarındaki inayet ve merhameti ilahiye o kadar boldur ki, sizler o sayede yer ve içersiniz. Yer yüzü halkı için vukuu tasavvur olunan bela ve musibetler onlarla kaldırılır. Hadis-i Şerif
 

''EVLİYAULLAH O KİMSELERDİR Kİ, GÖRÜLDÜKLERİ ZAMAN ALLAH HATIRLANIR.'' NESAİ


Ey o bütün iyman edenler! Allahtan korkun ve sadıklarla beraber olun.    Tevbe 119

Sadıklar, veliler, Allah dostlarını hiç kimse bilemez ise, nasıl onlarla beraber olacaklar?

Allah elbette dostlarını bilir bir de Allah'ın bildirdiği kullar bilirler.

Osman Gazi, şeyh Edibali hz lerini nasıl bildi, Fatih Sultan Mehmet Akşemseddin hz lerini nasıl bildi, Geylani hz lerini, Nakşibendi hz lerini, Yunus Emre hz lerini, Mevlana hz lerini bilenler nasıl bildiler? Allah'ın velisi Erbakan hocam Mehmed Zahit Kotku hz lerini nasıl bildi? Yoksa veliler ancak öldükleri zaman mı bilinir? Sadıklarla beraber olabilmek için sadıkları bilmemiz gerekir.

Sayın Mete hocam, sizi anlayamıyorum. Ölçü Kuran'dır dediniz, ben de ölçü Kuran ve sünnettir dedim, yukarıdaki cevabı yazdınız.

İnşallah, Peygamber öldü, sünnette öldü, biz sadece Kuran'ı biliriz, diyenlerden değilsinizdir.

İnşallah, Kuran'ı en iyi ben bilirim, diyenlerden de değilsinizdir.

Musa as a, Senden büyük alim var mı, diye sorduklarında. Tevrat bana indi, yok, dedi de. Allah'ın hoşuna gitmedi ''ben'' demesi, sonra Hızır as ile Kuran'da bildirilen olayları yaşadı.

Allah'ın sonsuz ilminin yanında, Peygamber efendimizin ilmi temsili olarak belki bir nokta kadardır, bu noktanın içinde sizin ilminiz ne kadardır?

''Malına güvenme Karun'a bak, malı kurtarmadı. Babana güvenme Nuh as a bak, oğlunu kurtaramadı. İlmine güvenme şeytana bak, ilmi şeytanı kurtarmadı.''

"Utlubul-ilme mine'l-mehdi ile'l-lahd" durma sen 
Bir kaç esma bilmek ile Hakk'ı bildim sanma sen  ''

66

Rabıtamda Hazret-i Pîre dedim "ey Sâmîyâ
Geldiğim bilmem ne içindir bu dünyâdan garaz" 
Hep zuhurat pîrimindir yazdığım aklâmiyâ 
Dedi "ikmâl-i merâtibdir bu süf ladan garaz"

Zikr ü fikr ile ibâdetle varılmaz bu yola
Hizmetinde dâim ol şeyhin rızâsını dile 
Hubb-ı lillah âşık ol gönlüne girmeklik ile 
Sen seni mahv eylemektir "lâ"yı "illâ"dan garaz

Başını top eyleyip gir vahdetin meydânına 
Kıl gazâ-yı Kerbelâ gir kendi nefsin kanına 
Seyr kıl uşşak-ı Mevlâ nice kıyar canına 
Terk-i cân etmektir ancak aşk u sevdadan garaz

Hubb-ı dünya şugl-ı süflâ ile varılmaz yola 
Andelîbi gör nice feryâd eder gonca güle 
Pîre kulluk eyleyüben nefsini bilmek dile 
Mevlâ'yı fehm eylemektir bil ki nefsinden garaz

Çık aradan sen seni terk eyle gör var olanı 
Benliğin imiş göresin hep sana nâr olanı
Kim-durur gör ol zaman da yâr ü ağyar olanı 
Hem budur maksûdun ancak Hakkı danadan garaz

"Utlubul-ilme mine'l-mehdi ile'l-lahd" durma sen 
Bir kaç esma bilmek ile Hakk'ı bildim sanma sen (1)
Sohbet-i Pîre devam et rûz u şeb usanma sen
Zât-ı Hakk'ı anlamaktır binbir esmadan garaz

Künh-i Zât'ı kimse bilmez bu yola etme heves 
Lâl olur dil bu arada bil ki kati olur nefes 
Sen mukayyed Zât-ı Mutlaktan sakın eyleme bahs 
Fark'ı Cem'i anlamaktır bu muammadan garaz

Derdine derman ara gezme cihanda serseri 
Sıdk ile sâlik olup bul Pîr-i Sâmî serveri 
Salihem babında Anın kemterinin kemteri 
Şeyhimin dergâhıdır bizlere mevâdan garaz


Salih Baba Divanı

Garaz = Sebep, niyet, murat

Zuhurat = Hasıl olan, meydana gelen.

Aklâmiya = Sözler.

Ikmal-i meratip = Derece ve mertebeyi tamamlama.

Süfla = Aşağı, hakir, düşük.

Hubb-ı tillah = Allah sevgisi ile.

Başını top eylemek = Her cefaya razı olmak.

Gazây-ı Kerbelâ = Kerbelâ harbi.

Seyri kıl = Seyret, ilerle.

Uşşak-ı Mevlâ = Allah âşıkları.

Hubb-ı dünya = Dünya sevgisi.

Şuğl-ı süfla = Kötülüklerin hasıl ettiği şuğul, kalbden geçen kötü zanlar.

Andelip = Bülbül.

Fehmeylemek = Anlamak.

Yâr-ağyâr = Dost-yabancı.

Maksûd = Maksat, gaye.

Hakkı Dânâ = Hakk'ı bilen, Allah'ı bilen

(1) = 'Beşikten mezara kadar ilim tahsil ediniz'(Hadis)

Esma = Esma-i Hüsna'dan biri, Allah'ın isimlerinden biri

Sohbet-i pir = Pirin sohbeti

Künh-i Zât = Allah'in zatına ait ilim.

Kati = Öldürmek.

Mukayyed Zât-ı Mutlak = Allah'ın zatına mahsûs.

Fark-ı cem = Allah ile yaratiklan arasındaki fark ve bağ.

Kemter = Aşağı, aşağısında.

Me'vâ = Yurt, ev, cennet

Belki sözü fazlaca uzattım Mete hocam, hakkınızı helal ediniz.

Mete Firidin
15.11.2018
05:36

Ve meleklere: “Âdem için secde edin!” dediğimizde de İblis hariç secde ettiler. O cinlerden oldu da Rabb’inin emrinin dışına çıktı ki o size düşmanken onu ve soyunu benden başka veliler mi ediniyorsunuz? O zalimler için ne kötü bir değiştirmedir.

 

Dediler ki: “Sen ilintisiz yegâne egemensin. Senden başka velilerden bir veli edinmek bizim için uygun olamaz. Ve lakin sen onları ve atalarını metalandırdın, sonunda o zikri unuttular ve kalitesiz bir toplum oldular”.


Ve siz yeryüzünde ve gökte aciz bırakanlar değilsiniz. Ve sizin için Allah’tan başka velilerden bir veli ve yardım edicilerden bir yardım edici yoktur.

Allah’tan başka veliler edinenlerin benzerliği ev edinen dişi örümceğin benzerliği gibidir. Ve kesinlikle evlerin en gevşeği örümceğin evidir. Eğer biliyor olsalar?


Allah, O gökleri ve yeri ve ikisi arasında olanları altı dönemde biçimlendirdi. Sonra en temel yapı ve yönetimi kontrolüne aldı. Sizin için ondan başka veli ve şefaat edici yoktur ki hatırlamaz mısınız?

 

 

De ki: Allah size bir kötülük isterse veya bir rahmet isterse, O’na karşı sizi kim hariç tutma hakkına sahiptir? Ve onlar için Allah’tan başka veli ve yardım edici bulamazlar.


Dikkat edin! Halis din Allah’ındır. Ve “Biz onlara başka değil sadece bizi Allah’a yakın olmaya mutlaka çok yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz” diyerek ondan başka veliler edinenler; Kesinlikle Allah, içinde bulunup ihtilaf ettikleri için aralarında hüküm verecektir. Kesinlikle Allah, yalancı kâfir kimseye hidayete etmez.


Ve Allah’tan başka veliler edinenler için Allah’tır onlar üzerlerine kayıt tutan. Ve sen onların üzerine vekil değilsin.


Yoksa ondan başka veliler mi ediniyorlar? Ki Allah, O velidir ve O ölüye can verendir ve O her şeye kadirdir.


Ve kim Allah’a davet edene icabet etmezse ki o yeryüzünde aciz bırakan değildir. Ve onun için ondan başka velilerden bir veli yoktur. İşte onlar, apaçık bir sapıklık içindelerdir.


O sizin kuruntularınıza ve Kitap Ehlinin kuruntularına göre değildir. Kim kötülük işlerse karşılığı onunla verilir. Ve o kendi için Allah’tan başka veli bulamaz ve herhangi bir yardım edecek bulamaz.


De ki: “Gökleri ve yeri ayırıp açığa çıkaran ve O yiyecek sağlayan ve yiyeceğe ihtiyacı olmayan Allah’tan başka veli mi edineyim?”.  De ki: “Kesinlikle ben islâm olanların öncüsü olmakla ve o ortak koşanlardan olmamakla emrolundum”.

Rabb’inizden size indirilene tabi olun ve O’ndan başka velilere tabi olmayın. Düşünüp hatırladığınız ne kadar azdır!

Bir kısmı O’nun doğru yola ilettiğidir ve bir kısmı üzerine o sapkınlık gerçekleşti. Kesinlikle onlar o şeytanları Allah’ın yanında başka veliler edindiler ve kesinlikle onlar doğru yolda olanlardır diye hesap ediyorlar.


Bu ayetler inanıyor musun? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ahmet Yücel
15.11.2018
06:55

Sayın Mete hocam, paylaştığınız ayetlere de, diğer bütün ayetlere de elbette inanıyorum.

Kuran'da veli birden fazla anlamda kullanılmıştır. Yunus 62 de dost anlamında kullanılmıştır.

Yunus 62,63 ve 64 ayet meaallerine ve tefsirine bakınız. Daha önce akevler.org da paylaşmıştım.

Ben size Yunus 62 ve Tevbe 119 ayetlerine inanıyor musunuz, diye sormayacağım çünkü inandığınız kanaatindeyim.

Bu konuda fazla yazmayacağım.

"Velinin yanında kalbini, alimin yanında dilini tut." diye bir söz var. Dilimi tutamamış olduğumun farkındayım. Siz yazacak daha çok şey bulabilirsiniz. Bundan sonra dilimi tutacağım, cevabi yorum yazmayacağım. Son söz sizin olsun. Selamlar.

Nusret Karaca
15.11.2018
09:13

Çok değerli Mete Hocamız yazınızı okudum. Gayet bilimsel bir açıklama yapmışsınız. Değerli Ahmet Hocam; Mete Hoca kolay kolay yazı yazanlardan değildir. yazı yazmadan önce araştırma yapar daha sonra sentez yapar. Mete hoca Kur'an mealinin anlam karışıklığını gidermek ve dikkat çekmek için yazılar yazar. 

Rabbim ona daha çok güç kuvvet versin. Allah yar ve yardımcısı olsun....

SAYGILAR SEVGİLER Nusret KARACA Akevler Çalışanı.....

Ahmet Yücel
15.11.2018
16:00

Sevgili Nusret Karaca kardeşim, biz de Mete hocamızı, akevler. org da yazı ve yorum yazan herkesi seviyor ve sayıyoruz. Tasavvuf, tarikat konularında yanlış anlamalar, yanlış yorumlar olmasın diye paylaşımda bulundum. Allah dostları, ''Kırma, kırılma. İncitme incinme. '' diye tavsiyelerde bulunuyorlar. Bu tavsiyeye uymaya gayret ediyorum. 

Selam, sevgi ve saygılarımı sunuyorum. 

kuranmucizeler
30.01.2021
21:51

Selam,

Sizin mantığınıza göre 17:13 ayetindeki insan kelimesi belirlilik takısı olmadan (إِنسَٰنٍ) geldiği için 'insanımsı' olarak yorumlanmalıdır ki yanlıştır.

17:13. 'Her insanın kuşunu kendi boynuna doladık. Kıyamet günü, yaptıklarının tamamını gösteren kitabı önüne koyarız.'

Bu ayette işaret edilen açıkça insandır. 

'İnsanımsı' diye çevirmeniz gerekir bu ayeti o zaman.

Selametle,



kuranmucizeler
30.01.2021
21:55

Yemek konusunda Kuran'da neyin helal neyin haram edildiği ile ilgili yazıyı aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz,

Mete bey yazılarınızı beğeniyorum. Lütfen devam edin.

https://kuranmucizeler.com/kuran-a-gore-haram-ve-helal-yiyecekler

Selametle,

 

Mete Firidin
31.01.2021
17:24

Marifelik takısı olmadan gelen insan nekredir yani belirsizdir. Herhangi bir insandır. Başında külle yani her, hepsi, bütün insanlar dendiğinden marifelik takısına da gerek yoktur. Marife gelirse belli bir gurup insandan bahsediliyor demektir. Çocuklar ve deliler ve geri zekalıların da eylemleri vardır ama sorumlulukları yoktur.

Hınzır kelimesinin anlamı ise benim yorumum değildir. Semitik etimologların verileridir. Her şeyi yiyen, hepçil demektir. Hepçillerin ise en hepçili domuzdur. Bu nedenle marife gelmiştir.

Yazınızı okudum. yeni bir şey yok. Bu makalede ise tamamen sistemik bir anlatım ve açılım vardır.

Hürmetler. Bir daha itice düşünün derim.


kuranmucizeler
31.01.2021
19:57

Selam,

Benim amacım Kuran ne diyorsa onu yansıtabilmek. Açılım yapma niyetim yok. Yeni bir şey bulma amacım da yok.

Tüm Arapça sözlüklerde domuz anlamında olan bir kelime başa belirlilik takısı almamış diye ‘Semitik etimologların’ görüşlerine göre bu kelimeyi domuz haricinde çok sayıda türü de içine alan hepçil olarak çevirmeniz ve Allah’ın haram kılmadığı şeyleri haram kıldığınız için siz bence daha çok düşünün.

(ٱلْخِنزِيرِ)= ‘o domuz, türü belirli’

(خِنزِيرِ)=‘belirli olmayan herhangi bir tür domuz, her türden domuz’

Domuzlar birçok alt türden oluşmakta.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pig_breeds

141 adet saydım.  

Örnekler: American Yorkshire, Angeln Saddleback, Ankamali, Appalachian English, Arapawa Island…

Yüce Allah o domuzlar derken Arapların o dönem bildikleri domuzları kast etmiş olabilir. Belirlilik takısı olmadan gelen hınzır ise tüm domuz cinslerini kapsar. Bilinmeyen türleri de.

Selametle,

Mete Firidin
31.01.2021
21:18
Kuran ancak bilimsel olarak anlaşılabilir. Etimoloji bir bilimdir. 
Enam Suresi 145. ayeti nasıl anlayabilirsiiniz. Çakal , köpek vs helal midir?
Zekatı ve salatı nasıl anlıcan? zky arınmak demek ezzekat ise bildiğimiz özel bir arınmadır. Maldan. Salat desteklemek demektir. Esselat ise namaz demektir. Özel bir destek türüdür.
Lütfen biraz daha düşünün. 
kuranmucizeler
31.01.2021
23:14

Selam,

Salat, zekât konularına burada girersek konu uzar. Dileyen insanlar benim sitemden okuyabilirler.

Siz çakal, köpek, at, zebra yemiyorsunuz diye Yüce Allah’ın haram mı etmesi gerekiyor. Kuran evrenseldir. Birçok ülkede fare ile protein açığını kapatan milyonlarca insan var. Rusya’da, Alaska’da kunduz, tilki yiyen insanlar var. Afrika’da kirpi, maymun yiyenler var. Köstebek yiyenler var. Hayatlarını gayet iyi de idare ediyorlar.

Belgesel izlemenizi öneririm. Biraz daha geniş düşünün lütfen.

El-hınzır=bilinen domuz

Hınzır=herhangi bir domuz türü

Not: Siz cevap yazdığınızda bana otomatik mail gelmiyor.

Selametle,





Son Eklenen Makaleler
Mete Firidin
Q Metni
14.11.2024 150 Okunma
Mete Firidin
SWE Kökü
21.10.2024 339 Okunma
Mete Firidin
O Cennet Yaprakları
25.08.2024 373 Okunma
Mete Firidin
Kelime kökü AMD
21.08.2024 339 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü WTD
21.08.2024 315 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü TıWD (Keettevdi)
11.08.2024 874 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 98 (97). Ayet ve Haphephobia
4.08.2024 698 Okunma
Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024 792 Okunma
Mete Firidin
Fil Suresi Tefsiri
1.06.2024 676 Okunma
1 Yorum 05.06.2024 04:38
Mete Firidin
Ebu Leheb
22.05.2024 527 Okunma
Mete Firidin
Cibril
1.05.2024 488 Okunma
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 674 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024 1357 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 159. Ayet ve Pavlus
2.03.2024 714 Okunma
Mete Firidin
Kuran-ı Kerim’de Maide Kelimesi ve Yuvarlak Masa
25.02.2024 886 Okunma
Mete Firidin
İblis Hadisleri
4.02.2024 941 Okunma
Mete Firidin
Dinlerin Kökeninin Sümer’e Dayandığı Safsatası
15.12.2023 788 Okunma
Mete Firidin
Bizden Melekler Kılınması ve Hz. İsa
28.09.2023 761 Okunma
Mete Firidin
İncil ve İnciller
29.04.2023 640 Okunma
Mete Firidin
Nedir İnsanın Yüklendiği Emanet?
19.02.2023 908 Okunma
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 898 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 1064 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Diller ve Anlatım
7.01.2023 609 Okunma
Mete Firidin
O Dalga
20.11.2022 1066 Okunma
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1411 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
İshak Doğduğunda Hz. İbrahim ve Hz. Lut Neredeydi?
15.08.2022 1095 Okunma
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1818 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1875 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2294 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Kıraatler
5.02.2022 1464 Okunma
Mete Firidin
Hz. Mehdi
1.02.2022 1659 Okunma
Mete Firidin
Wav
29.01.2022 1243 Okunma
Mete Firidin
Zulümat
22.01.2022 1772 Okunma
Mete Firidin
Kitap
19.12.2021 1439 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Dönüyor mu?
13.12.2021 1913 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Yuvarlak mı, düz mü?
11.12.2021 2103 Okunma
Mete Firidin
Gondwana
11.12.2021 1318 Okunma
Mete Firidin
Şura Suresi 34. Ayet ve Rüzgâr Gücü
21.11.2021 1840 Okunma
Mete Firidin
Beled Suresi 5. (4.) Ayet ve Adaptasyon
21.11.2021 1632 Okunma
Mete Firidin
Ali İmran Suresi 82. Ayet
7.11.2021 1522 Okunma
Mete Firidin
Zeyd Evlatlık mı?
28.10.2021 1911 Okunma
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2474 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 4457 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Kuran’da Nefs Kelimesinin Anlamı
8.05.2021 1938 Okunma
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3345 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Kâbe, Göbeklitepe, Stonehenge…
16.01.2021 2440 Okunma
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4777 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Kerahat Vakti
12.11.2020 2884 Okunma
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3385 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3630 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3838 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3679 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3698 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Naziat Suresi'ndeki Jeolojik Dönemler
8.04.2020 2850 Okunma
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 4123 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
İsrailoğulları'nın Oğullarının Boğazlanması
28.03.2020 3155 Okunma
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3901 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5481 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4827 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 5482 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
Arapça Kutsal mıdır?
19.10.2019 4160 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 9. (8.) Ayet Meali
19.10.2019 4145 Okunma
Mete Firidin
Ennesi
27.09.2019 4313 Okunma
Mete Firidin
İbrahim Suresi 17. (16.) Ayet
27.09.2019 3628 Okunma
Mete Firidin
Kuran'a Göre Nikah Yaşı Nedir?
27.09.2019 5065 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13968 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Kilisede Mum Dikmek
14.06.2019 3993 Okunma
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5628 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
O İğnenin Deliği ve O Deve
7.06.2019 5166 Okunma
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 5248 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7750 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5335 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9813 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 6016 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7867 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Göğün Yedisindeki Ay
1.03.2019 3698 Okunma
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8471 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Maymun Olan Yahudiler
10.01.2019 5508 Okunma
Mete Firidin
Leucippos Hz. Lokman mı?
27.12.2018 4343 Okunma
Mete Firidin
Nefs, Nefes, Nefah, Nefakh Kelimeleri
17.12.2018 5563 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7613 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
O Melikin Su Kabı!
6.12.2018 3291 Okunma
Mete Firidin
Kuran'da Hardal Kelimesi
25.11.2018 5408 Okunma
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 12268 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8900 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6559 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Hevasını Tanrısı Edinenler
17.07.2018 3701 Okunma
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 5048 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12897 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
2018 Ramazan Bayramı ne zaman?
14.06.2018 3311 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Gündüzün Bölümleri
13.05.2018 4758 Okunma
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6971 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6666 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 18586 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7391 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7542 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 26702 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7865 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
The Wings of Moses the Prophet
24.08.2017 4782 Okunma
Mete Firidin
Quasar and Sure Nur Ayat 35
31.07.2017 3693 Okunma


© 2024 - Akevler