Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024
802 Okunma, 0 Yorum

Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı

 

Rum Suresinde bahsedilen “Yeryüzünün daha alçağı veya en alçağı” neresi olabilir? Rum Suresi (ilk 8-9 ayeti)

: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

الم (1) غُلِبَتِ الرُّومُ (2) فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ (3) فِي بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَمِنْ بَعْدُ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ (4) بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (5) وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ (6) يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ (7)

1. O en özgün genele merhametli, o en özgün özele merhametli Allah’ın ismi ile. 2. Elif, Lam, Mim, 3. O Rumlar yenildi. 4. O yeryüzünün daha yakını (alçağı) içinde. Ve onlar yenilgilerinden sonra galip geleceklerdir. 5. Birkaç yıl içinde. Öncesinde ve sonrasında o emir Allah’ındır. Ve o dönem o müminler ferahlarlar. 6. Allah’ın yardımıyla. O, uygun gördüğüne yardım eder. Ve O, o yaptırım güçlüdür, o özel merhametlidir. 7. O Allah’ın vaadidir. Allah vaadini değiştirmez. Ve lakin o insanların çoğu bilmezler. 8. Onlar bu dünya hayatından açıkta olanı bilirler. Ve onlar o ahiretten gafil olanlardır.

3. ayette bahsedilen “fi edna elarz” cümlesindeki “edna” kelimesi "yeryüzünün daha yakını içinde, daha alçağı içinde veya en alçağı, en yakını içinde" anlamlarındadır.

1. Danuدنى

دَنَا, (T, M, Mgh, Mṣb, Ḳ, & c.,) birinci şahıslar.دَنَوْتُ, (T, Ṣ,) aor.يَدْنُو, (T, Mṣb,) inf. N.دُنُوٌّ (T, Ṣ, M, Mṣb, Ḳ) veدَنَاوَةٌ, (M, Ḳ,) O ya da o yakındı ya da yakındı; yaklaştı ya da yaklaştı; (T, M, Mgh, Mṣb, Ḳ;) ayrıcaادنى↓; (IAạr, T, Ḳ;) veدنّى↓, enf. N.تَدْنِيَةٌ; (IAạr, T;) vedanى↓, enf. N.مُدَانَاةٌ; (KL, ancak orada yalnızca inf. n.'den bahsediliyor;) veاِدَّنَى↓, enf. N.اِدِّنَآءٌ: (TA:) ya şahıs olarak, ya madde olarak, ya da durum itibariyle, ve yer ve zamanda: (El-Harállee, TA:) diyorsun ki, دَنَا مِنْهُ , (M, Mgh, Mṣb,) ve دَنَوْتُ مِنْهُ , (T, Ṣ,) veإِلَيْهِ, (M, Mṣb,) veلَهُ, (TA,) veعَلَيْهِSá'ideh'in bir ayetinde anlam olarak geçmektedirمِنْهُ, (M,) O, ya da o ve ben, yakındık ya da öyle olduk , & c., ya da o : (T, M, Mgh, Mṣb :) [ve diğer fiilleri de aynı şekilde kullanıyorsunuz yukarıda belirtilenler hariçdanى↓, hemen tercüme edilir: veya دَنَا مِنْهُ ileدَنَاوَةٌonun için. N. akraba bakımından kendisine yakın olduğu anlamına gelir veya aynı zamanda anlamına da gelir ; onunla akrabaydı: çünkü] دَنَاوَةٌsyn . ile قَرَابَةٌ (Ṣ, M, Ḳ) veقُرْبَى: (M, Ḳ:) diyorsun ki بَيْنَهُمَا دَنَاوَةٌ anlamıقَرَابَةٌ [yani ikisi arasında ilişki vardır ] ; (Ṣ;) ve مَا تَزْدَادُ مِنَّا إِلَّا قُرْبًا وَدَنَاوَةٍ Bize yakınlık ve akrabalıktan başkasını artırmazsın ] . (ISk, T, Ṣ.) Bir rájiz şöyle diyor:

مَا لِى أَرَاهُ دَالِفًا قَدْدُنْىَ لَهُ *

manası دُنِىَ لَهُ [Yani bana ne oldu da onun yavaş yavaş veya kısa adımlarla yürüdüğünü veya yaşının etkisiyle küçülmüş, ölümün yaklaştığını gördüm ?] :دَنَوْتُ, amaveolarak değiştirildiىönündeki kesreh yüzünden ve sonrahayırhareketsiz hale getirildi: ve fiillerin kısaltılmasının benzer örnekleri var: ama [ISd diyor ki] bilmiyorumدُنْىَbu durum dışında; ve Aṣ bunun geçtiği şiir hakkında şöyle derdi: Bu rejez eski değil: bu app. Khalaf El-Ahmar'ın ya da başka bir Muwelled'in. (M.) Biri şunu da söylüyor: دَنَتِ الشَّمْسُ لِلْمَغُرُوبِ veأَدْنَت↓ Güneş batmak üzereydi ya da batmak üzereydi ] . (M.)

Kök:Danu- Giriş: 1.Ayrışma: B

دَنِىَ, (T, M, Ḳ, TA, [CK'da, ما كانَ دَنْيَا ولقد دَنا, yanlışlıkla مَا كَانَ دَنِيًا وَلَقَدْ دَنِىَ yerine kullanılır ,] ) gibiرَضِىَ, (TA,) aor.يَدْنَى, (T,) inf. N.دَنًا (T, M, Ḳ) veدَنَايَةٌ, (T, Ḳ, TA,) veyaدِنَايَةٌ; ( M , TT'ye göre; ve CK'de de aynı şekilde; [burada aşağıdakilerin yanlış anlaşılmasından kaynaklanan bir yanlış transkripsiyon;] )ى [içindeدَنِىَ] yerine geçiyorvekesrenin yakınlığından dolayı; hepsi Lḥ'nin yetkisinde; (M;) veدَنُوَ, aor.يَدْنُو, olmadanء, enf. N.دَنَآءَةٌ, ileء, (ISk, T,) veدُنُوٌّ; (T;) veyaدَنَا, aor.يَدْنُو, enf. N.دَنَاوَةٌiq دَنَأَVeدَنُؤَ; (Mṣb;) [yani] (bir adam, T, M) denildiği gibi oldu veya oldu دَنِىٌّ↓; (T, M, Mṣb, Ḳ;) veدَنِىْءٌ; (Mṣb;) zayıf anlamına gelir ; aşağılık (خَسِيسٌ); kimseye kârlı değil; girdiği her şeyde yetersiz kalan: (T: [gibiمُدَنٍّ:] ) veya düşük, aşağılık veya ortalama; (سَاقِطٌ;) zayıf; (M, Ḳ;) Gece ona gizlilik sağladığında, zayıflığından dolayı yerinden ayrılmayanlar: (M:) veya aşağılık, alçak veya bayağı, (لَئِيمٌ,) eylemlerinde veya davranışlarında; kötü, şeytani veya faul; anlaşma. açıklamasınaدَنَاEs-Sarakustee tarafından: ancak bazıları arasında ayrım yapılıyorدَنِىْءٌVeدَنِىٌّ; birincisinin "düşük, aşağılık veya kötü" anlamına gelmesini sağlamak; (لَئِيمٌ;) ve ikincisi,خَسِيسٌ [uygulama. aşağılık anlamında ] . (Mṣb ve dolayısıyla ikincisi Mgh'da açıklanmaktadır.

 


4. ادنوادنى

ادناهُ Onu ya da onu yakınlaştırdı ya da yakınlaştırdı; yaklaşmak veya yaklaşmak; ona ya da ona yaklaştı ya da yaklaştırdı ; (Ṣ, M, Mgh, Ḳ;) ayrıcaدنّاهُ↓, (M, Ḳ,) inf. N.تَدْنِيَةٌ. (Ḳ.)

Kök:Danu- Giriş: 4.-Anlamı: A2

[O halde,] أَدْنَتْ ثَوْبَهَا عَلَيْهَا ( Kadın elbisesini üzerine indirdi ve onunla örtündü veya örtündü. (Mgh.) Ve أَدْنَيْتُ السِّتْرَ Perdeyi veya perdeyi gizleme amacıyla indirdim . (Mṣb.) Ḳur'da söyleniyor [xxxiii. 59] , يُدْنِينَ عَلَيْهِنّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ Dış elbiselerinin bir kısmını üzerlerine bırakacaklar ] ; (Mgh;) yani, bir ihtiyaçları için yola çıktıklarında, bir gözleri hariç, dış giysilerinin bir kısmını yüzlerine indirecekler . (Jel.)

Kök:Danu- Giriş: 4.Ayrışma: B

ادنىaynı zamanda çeviridir: bkz. 1 , iki yerde.

Kök:Danu- Giriş: 4.-Anlamı: B2

[Buradan,] أَدْنَتْ, bir dişi deve için (Ṣ, TA,) ve bir kadın için (TA,) dedi ki, O doğurmaya yakındı veya oldu. (Ṣ, TA.) Ve أَدْنَتْ عَلَى رَأْسِ الوَلَدِ [ أَضْرَعَتْ عَلَى رَأْسِ الوَلَدِ , qv benzeri bir ifade ] . (TA'da geçen bir ayette geçmektedir.فكه.)

Kök:Danu- Giriş: 4.-Anlamı: B3

Veادنى Kolaylık ve bolluğun ardından dar bir hayat yaşadı (IAạr, T, Ḳ,) . (IAạr, T.)

 

Kuran-ı Kerim konusunda araştırma yapanlar buranın Ürdün Rift Vadisi olduğunu bilirler. Fakat burada tam nerede olduğunu bilmezler. Öte yandan İslam dışı olanlar eleştiri amacıyla bu ayetin Kudüs’ün MS 614 yılında Sasaniler tarafından Roma İmparatorluğundan alınması esnasındaki savaşları kastettiğini bildiklerinden ayetin yanlış bilgi olduğunu iddia ederler. Çünkü Kudüs’ün rakımı yani deniz seviyesinden yüksekliği 630 metredir. Kısacası Kudüs deniz seviyesinden 630 metre daha yüksektedir. Bu durumda nasıl “o yeryüzünün en veya daha alçağında olabilir?

Ürdün Vadisi ( İbranice : בִּקְעָת הַיַרְדֵּן Bīqʿāt haYardēn , Arapça : الغور Al-Ghor veya Al -Ghawr ), Suriye-Afrika Buhranı olarak da adlandırılan Ürdün Vadisi , günümüz İsrail'inde bulunan uzun bir depresyondur . , Ürdün ve Batı Şeria . Bu coğrafi bölge Ürdün Nehri'nin tüm uzunluğunu kapsar ; kaynaklarından Hula Vadisi'ne , Korazim bloğuna, Celile Denizi'ne , (Aşağı) Ürdün Vadisi'ne ve yeryüzündeki en alçak arazi yüksekliği olan Ölü Deniz'e kadar. Dünya - ve sonra kıyı şeridini de içine alan Akabe Körfezi Arabah depresyonu boyunca devam eder ve sonunda Tiran Boğazı'nda Kızıldeniz'e ulaşır .

Tarih ve fiziksel özellikler

Büyük Rift Vadisi'nin kuzey kesimi. Sina Yarımadası merkezde ve Ölü Deniz ve Ürdün Nehri vadisi yukarıdadır

Ürdün Rift Vadisi milyonlarca yıl önce Miyosen döneminde (23,8 – 5,3 Myr önce), Arap Plakasının Afrika'dan kuzeye ve ardından doğuya doğru hareket etmesiyle oluşmuştur. Bir milyon yıl sonra, Akdeniz ile Ürdün Rift Vadisi arasındaki arazi yükseldi ve böylece deniz suyunun bölgeye taşması durduruldu. Alternatif olarak, bağlantının kopmasına neden olan şey deniz seviyesindeki bir düşüş ya da iki fenomenin karışımıydı; araştırmacılar henüz bir fikir birliğine varamadı.

Vadinin Oligosen'deki başlangıcından bu yana jeolojik ve çevresel evrimi, daha derin havzalarda sürekli diziler halinde korunan çeşitli tortul ve magmatik kaya birimlerinde görülebilir. Havzaların etrafında yüzeylenen formasyonlar, alternatif çökelme ve erozyon aşamalarını temsil etmektedir. [1]

Ürdün Rift Vadisi'ndeki en alçak nokta Ölü Deniz'de olup en alçak noktası deniz seviyesinden 790 m (2.590 ft) aşağıdadır. şüpheli – tartışın ] Ölü Deniz'in kıyısı, deniz seviyesinden 400 m (1.300 ft) aşağıda, Dünya üzerindeki en alçak kuru kara noktasıdır. Batıda ve doğuda benzer şekilde deniz seviyesinden neredeyse 1.000 m'ye (3.300 ft) yükselen kanatlarıyla yarık, üzerinden birkaç dar asfalt yolun ve zorlu dağ yollarının geçtiği önemli bir topografik özelliktir. [2] Ölü Deniz'in kuzeyindeki vadi, Ürdün Nehri'nden gelen su ve vadinin yamaçlarında bulunan çok sayıda kaynak nedeniyle uzun zamandır bir tarım alanı olmuştur.

Ürdün Rift Vadisinin Kudüs’ün Sasaniler tarafından işgaliyle ne ilgisi olabilir?

Oysa söz konusu ayetlerde “. O Rumlar yenildi. 4. O yeryüzünün daha yakınının (alçağı) içinde.” denmektedir. Rumlar tam olarak nerede yenilmiştir?

Bu konuda yaptığı araştırmada şu bilgilere ulaştım:

https://military-history.fandom.com/wiki/Sasanian_conquest_of_Jerusalem

Following the outburst of violence in Jerusalem the surviving Jews fled to Shahrbaraz’s encampment at Caesarea. Christians were able to briefly retake the city before the walls were breached by Shahrbaraz’s forces who lay siege to the city.[4]: 207 According to Antiochus Strategos, the abbot Modestos set out to Jericho where he mustered a force from the Byzantine troops which were garrisoned there. However, once the Byzantine troops caught sight of the overwhelming Persian army encamped outside the city walls, they fled, fearing a suicidal battle.[3] Sources vary on how long the siege lasted. Depending on the source it lasted 19, 20 or 21 days.

Kudüs'teki şiddet patlamasının ardından hayatta kalan Yahudiler, Şahrbaraz'ın Kayserya'daki kampına kaçtı . Şehri kuşatan Şahrbaraz'ın güçleri surları aşmadan önce Hıristiyanlar şehri kısa süreliğine geri alabildiler. [4] : 207 Antiochus Strategos'a göre başrahip Modestos , Eriha'ya doğru yola çıktı ve burada garnizonda bulunan Bizans birliklerinden bir kuvvet topladı. Ancak Bizans birlikleri, şehir surlarının dışında kamp kurmuş olan ezici Pers ordusunu gördüklerinde, intiharla sonuçlanacak bir savaş korkusuyla kaçtılar. [3] Kaynaklar kuşatmanın ne kadar sürdüğüne göre değişiklik gösteriyor. Kaynağa bağlı olarak 19, 20 veya 21 gün sürdü.

http://self.gutenberg.org/articles/eng/Siege_of_Jerusalem_(614)

("Dünya Mirası Ansiklopedisi"nden bir makale)

"Antiochus Strategos'a göre, başrahip Modestos, Eriha'ya doğru yola çıktı ve orada garnizon kuran Bizans birliklerinden bir kuvvet topladı. Ancak Bizans birlikleri, şehir surlarının dışında kamp kuran ezici Pers ordusunu görünce korkuyla kaçtılar. Kaynaklar, kuşatmanın ne kadar sürdüğüne bağlı olarak 19, 20 veya 21 gün sürdüğünü belirtiyor.

Dolayısıyla sadece Bizans birlikleri olaya dahil olmadı, aynı zamanda o zamanlar Jericho şehrinde de konuşlanmışlardı; burası aslında yükseklik açısından dünyanın en alçak şehri (aynı zamanda en eskilerinden biridir.

 

 Military History of Late Rome: 602-641 9781399075671, 9781399075688

It is probable that other cities in this area joined the revolt, because Jericho switched sides too. In the account of Eutychius we also find the cities of Ptolemais and Tyre siding with the Romans, which means that there was a widespread revolt against the Persians in the spring of 614. According to the account in the Life of George of Khozeba, the Persians were fighting against each other in the vicinity of Jericho before the city ended in Roman hands.17 It is probable that those who deserted to the Roman side were former Roman soldiers who had previously deserted to serve under Theodosius III. The most ferocious defenders of Jerusalem were naturally the demes, but help was needed. The Patriarch sent his representative Modestus to acquire support from Jericho, just north-east of Jerusalem. This must be the Persian garrison which deserted to the Roman side. When Jerusalem refused to surrender, the Persians encircled the city and began the siege that was to last for 19 or 20 days.18 The relief army from Jericho was of no use because they fled when they saw the size of the Persian army. The defenders caused many casualties with showers of missiles and rocks. The Persians employed every kind of siege technique and stratagem including siege towers (turres, sing.

 

       Bu bölgedeki diğer şehirlerin de isyana katılmış olması muhtemeldir çünkü Eriha da taraf değiştirmiştir. Eutychius'un anlatımında Ptolemais ve Tire şehirlerinin de Romalıların yanında olduğunu görüyoruz, bu da 614 baharında Perslere karşı yaygın bir isyan olduğu anlamına geliyor. Khozebalı George'un Hayatı'ndaki anlatıma göre Persler, şehir Romalıların eline geçmeden önce Eriha civarında birbirleriyle savaşıyorlardı.17 Roma tarafına geçenlerin, daha önce III. Theodosius'un emrinde hizmet etmek üzere firar etmiş eski Romalı askerler olması muhtemeldir. Kudüs'ün en gaddar savunucuları doğal olarak demlerdi ama yardıma ihtiyaç vardı. Patrik, temsilcisi Modestus'u Kudüs'ün kuzeydoğusundaki Eriha'dan destek alması için gönderdi. Bu, Roma tarafına kaçan Pers garnizonu olmalı. Kudüs teslim olmayı reddedince Persler şehri kuşattı ve 19-20 gün sürecek kuşatmaya başladı.18 Eriha'dan gelen yardım ordusu, Pers ordusunun büyüklüğünü görünce kaçtıkları için işe yaramadı. Savunmacılar, füze ve kaya yağmuruyla çok sayıda can kaybına neden oldu. Persler, kuşatma kuleleri (turres, sing.

Kısacası Romalıların Sasaniler karşı MS 614 yılında kaybettiği savaş Jericho’da yani Eriha’da olmuştur. Romalılar savaşmışlar, yenilmişler ve kaçmışlardir. Sonuçta Kudüs’ün düşmesine neden olmuşlardır. Ayette zaten Kudüs’ten bahsedilmemektedir.

Eriha (Jericho) şehri ise Ürdün Rift Vadisinde bulunur. Rakımı yani deniz seviyesine göre eksi 258 metredir. Eriha, Ürdün Vadisi'nde bulunan Vadi Kelt'teki bir vahada deniz seviyesinin 258 metre aşağısında yer almaktadır ve bu da Eriha'yı dünyanın en alçakta bulunan şehri, " En alçak yeri" yapmaktadır.[7][19][93] 

Doğrusunu Allah bilir.

 

 

 

 

 

 

 






Son Eklenen Makaleler
Mete Firidin
Q Metni
14.11.2024 163 Okunma
Mete Firidin
SWE Kökü
21.10.2024 347 Okunma
Mete Firidin
O Cennet Yaprakları
25.08.2024 373 Okunma
Mete Firidin
Kelime kökü AMD
21.08.2024 342 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü WTD
21.08.2024 320 Okunma
Mete Firidin
Kelime Kökü TıWD (Keettevdi)
11.08.2024 880 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 98 (97). Ayet ve Haphephobia
4.08.2024 702 Okunma
Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024 802 Okunma
Mete Firidin
Fil Suresi Tefsiri
1.06.2024 683 Okunma
1 Yorum 05.06.2024 04:38
Mete Firidin
Ebu Leheb
22.05.2024 532 Okunma
Mete Firidin
Cibril
1.05.2024 490 Okunma
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 681 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024 1362 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 159. Ayet ve Pavlus
2.03.2024 717 Okunma
Mete Firidin
Kuran-ı Kerim’de Maide Kelimesi ve Yuvarlak Masa
25.02.2024 889 Okunma
Mete Firidin
İblis Hadisleri
4.02.2024 946 Okunma
Mete Firidin
Dinlerin Kökeninin Sümer’e Dayandığı Safsatası
15.12.2023 792 Okunma
Mete Firidin
Bizden Melekler Kılınması ve Hz. İsa
28.09.2023 762 Okunma
Mete Firidin
İncil ve İnciller
29.04.2023 647 Okunma
Mete Firidin
Nedir İnsanın Yüklendiği Emanet?
19.02.2023 909 Okunma
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 903 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 1070 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Diller ve Anlatım
7.01.2023 610 Okunma
Mete Firidin
O Dalga
20.11.2022 1069 Okunma
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1419 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
İshak Doğduğunda Hz. İbrahim ve Hz. Lut Neredeydi?
15.08.2022 1097 Okunma
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1822 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1878 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2296 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Kıraatler
5.02.2022 1467 Okunma
Mete Firidin
Hz. Mehdi
1.02.2022 1661 Okunma
Mete Firidin
Wav
29.01.2022 1244 Okunma
Mete Firidin
Zulümat
22.01.2022 1775 Okunma
Mete Firidin
Kitap
19.12.2021 1444 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Dönüyor mu?
13.12.2021 1917 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Yuvarlak mı, düz mü?
11.12.2021 2105 Okunma
Mete Firidin
Gondwana
11.12.2021 1320 Okunma
Mete Firidin
Şura Suresi 34. Ayet ve Rüzgâr Gücü
21.11.2021 1841 Okunma
Mete Firidin
Beled Suresi 5. (4.) Ayet ve Adaptasyon
21.11.2021 1633 Okunma
Mete Firidin
Ali İmran Suresi 82. Ayet
7.11.2021 1523 Okunma
Mete Firidin
Zeyd Evlatlık mı?
28.10.2021 1915 Okunma
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2477 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 4460 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Kuran’da Nefs Kelimesinin Anlamı
8.05.2021 1940 Okunma
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3351 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Kâbe, Göbeklitepe, Stonehenge…
16.01.2021 2441 Okunma
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4785 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Kerahat Vakti
12.11.2020 2886 Okunma
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3391 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3633 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3840 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3684 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3701 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Naziat Suresi'ndeki Jeolojik Dönemler
8.04.2020 2852 Okunma
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 4127 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
İsrailoğulları'nın Oğullarının Boğazlanması
28.03.2020 3158 Okunma
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3904 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5484 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4830 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 5490 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
Arapça Kutsal mıdır?
19.10.2019 4163 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 9. (8.) Ayet Meali
19.10.2019 4147 Okunma
Mete Firidin
Ennesi
27.09.2019 4315 Okunma
Mete Firidin
İbrahim Suresi 17. (16.) Ayet
27.09.2019 3629 Okunma
Mete Firidin
Kuran'a Göre Nikah Yaşı Nedir?
27.09.2019 5067 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13977 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Kilisede Mum Dikmek
14.06.2019 3996 Okunma
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5631 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
O İğnenin Deliği ve O Deve
7.06.2019 5171 Okunma
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 5252 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7759 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5337 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9820 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 6018 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7874 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Göğün Yedisindeki Ay
1.03.2019 3700 Okunma
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8477 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Maymun Olan Yahudiler
10.01.2019 5509 Okunma
Mete Firidin
Leucippos Hz. Lokman mı?
27.12.2018 4345 Okunma
Mete Firidin
Nefs, Nefes, Nefah, Nefakh Kelimeleri
17.12.2018 5568 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7617 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
O Melikin Su Kabı!
6.12.2018 3293 Okunma
Mete Firidin
Kuran'da Hardal Kelimesi
25.11.2018 5410 Okunma
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 12283 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8905 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6562 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Hevasını Tanrısı Edinenler
17.07.2018 3703 Okunma
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 5051 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12911 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
2018 Ramazan Bayramı ne zaman?
14.06.2018 3312 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Gündüzün Bölümleri
13.05.2018 4759 Okunma
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6978 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6671 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 18593 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7395 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7548 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 26711 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7874 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
The Wings of Moses the Prophet
24.08.2017 4784 Okunma
Mete Firidin
Quasar and Sure Nur Ayat 35
31.07.2017 3694 Okunma


© 2024 - Akevler