Nisa 15. Ayet ve Recm Cezası
Nisa 15.ayet:
وَاللَّاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِنْ نِسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْكُمْ فَإِنْ شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّى يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلًا
Sizin kadınlarınızdan tecavüze uğrayanlara, bunu ispat edecek aranızdan dört şahit getirin, şahadet ederlerse, ölünceye veya Allah onlara bir yol açana kadar evlerde bakıp koruyun.
Bu ayet ile ilgili makalemden sonra bilen birisi şunu soruyu sordu: Peki, neden “dört şahit edinin” emri vardır?
Bunu açıklamadan önce ben de kendisine şu soruyu sormak istiyorum. Bir kadın fahişelik yapmışsa neden toplumuna “Ben fahişelik yaptım” diyerek gelsin ve bunun üzerine onun bu sözüne karşı dört şahit istensin?
Gelelim bilen kişinin sorusuna: Neden 4 dört şahit edinilmelidir?
Bir toplumda bir kadın “Bana tecavüz edildi” şikâyeti ile gelirse, bunun ardından “Kim yaptı ?” sorusu gelmektedir. Bundan sonra ispatlanması gereken şey ise tecavüz olayının gerçekte olup olmadığıdır. Sonrasında ise suç isnat edilen kişi veya kişilerin gerçekten bunu yapmış olduğunun ispatı gerekir. Bu konuların her biri bir uzmanlık gerektirir. Bu nedenle dört bilirkişinin araştırma sonuçları sonunda suç sabit olmaktadır.
İkinci olarak tecavüze uğradığı ispat edilen kadına bu ayet ile çok büyük bir ayrıcalık tanınmış olmaktadır. Bu kadın hayat boyu toplumsal korumanın ve geçinmenin koruyuculuğuna girmektedir. Bu sosyal açıdan bazı insanların elde etmek isteyeceği ayrıcalıktır.
Hepimizin bildiği gibi Kuran’da kadına da erkeğe de zinanın cezası yüz sopadır. Fakat geleneksel Arap toplumunda ve Yahudi hukukunda zinanın cezası ise recm yani taşlayarak öldürülmedir. Muharref Tevrat’ recm cezası vardır. Bu ceza müşrik Arap toplumuna da sirayet etmiş gibi görünmektedir. Acaba Yahudi anlayışına nereden geçmiş olabilir?
Çoğu Müslüman’a sorsak “Kuran’da tecavüzün cezası nedir” desek “yok” diyecektir. Oysa Lut kavminin işlediği suç sadece homoseksüel bir davranış değildir. Aynı zamanda bu davranışı zorla yani tecavüz olarak yapmışlardır. Cezaları başlarına taş yağdırılarak öldürülmek olmuştur.
Oysa Kuran’da iki kişinin homoseksüel fahişeliğine verilen ceza Nisa suresi 16. Ayete göre eziyet edilmesi yani sopa cezasıdır. Homoseksüelliğe eziyet cezası veren Allah, Lut kavmine ise taşlanarak ölüm cezası vermiştir. Çünkü zinada karşılıklı gönül rızası vardır, cezası yüz sopadır. Homoseksüel cinsel fahişelikte de gönül rızası vardır ve cezası zinaya benzer olarak yüz sopa eziyetidir. Ancak Lut kavminin işlediği suçta, zorla yapma yani cinsel tecavüz de vardır. Bu nedenle cezaları taşlanarak öldürülmeleri olmuştur. Allah indinde din yani düzen İslam düzenidir. Hayat anlayışında, düzende, hukukta zorlama yoktur. İslam gönüllü barış demektir. Bu nedenle İslam dininde zorlamak en büyük suçtur. Tecavüz ise en büyük zorlamalardan biridir.
Tevrat’ta Lut kavminin neden ve nasıl cezalandırıldığı yazmaktadır. Bu nedenle eksik değerlendirme sonucu zinaya da recm cezası uyguluyor olduklarını düşünüyorum. Daha sonra bu yanlış uygulama Arap ve İslam toplumlarına da bulaşmıştır.
Sonuçta benim anladığım kadarı ile Kuran’a göre zinanın cezası ve homoseksüel ilişkinin cezası yüz sopadır. Fakat kadına, erkeğe veya çocuğa karşı yapılmış olsun, tecavüzün cezası recm yani taşlanarak öldürülmedir.
Doğrusunu Allah bilir.