Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015
20519 Okunma, 17 Yorum

Cennetteki Khamr

Khamr kelimesi Kuranda 6 kez içecek olarak geçmektedir. Yedinci olarak aynı kökten türetilen (خمر), Khumur olarak, Nur suresi 31. Ayette, çoğul anlamda, başörtüleri demektir.

Khamr kelimesinin “içki” yani “sarhoş edici mayalanmış içecek” anlamında kullanıldığı ayetler aşağıda verilmiştir. Burada dikkat edilmesi gereken ise: Bu ayetlerde geçen khamr kelimesi marifedir. Yani belli bir mayalanmış içecek anlamındadır. Kısacası bizim içki dediğimiz kelime anlamındadır.

Bakara 219:

. يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (219)

Sana içki ve kumarı sorarlar, de ki: «İkisinde hem büyük günah ve hem insanlara bazı faydalar vardır. Günahları faydasından daha büyüktür». Ne sarf edeceklerini sana sorarlar, de ki: «Artanı». Böylece Allah, dünya ve ahiret hususunda düşünesiniz diye size ayetleri açıklar [219].

Maide 90:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90)

Ey İnananlar! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi kargaşa sebebidir, bunlardan kaçının ki sorunsuzluğa eresiniz [90].

Maide 91:

إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (91)

Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah’ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan men olanlar oldunuz mu?[91].

 

Bu ayetlerden içki anlamına gelen kelimenin elkhamr kelimsi olduğu açıkça anlaşılmaktadır.

 

Khamr kelimesinin geçtiği diğer ayetler ise:

Yusuf 36:

وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانِ قَالَ أَحَدُهُمَا إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا وَقَالَ الْآخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزًا تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ (36)

Hapse, onunla beraber, iki genç daha girdi. Biri, «Rüyamda mayalanacak üzüm sıktığımı gördüm» dedi; diğeri «Başımın üzerinde, kuşların yediği bir ekmek taşıdığımı gördüm» dedi. «Bize bunu yorumla; senin iyi bir kimse olduğunu görüyoruz»[36].

Bu ayette geçen khamren kelimesi genellikle “şaraplık” olarak çevrilmektedir. Oysa kelime nekre yani belirsizdir. Mayalamak anlamındadır. Burada sıkılan üzüm suyu muhtemelen şıra veya sirke yapımında kullanılacaktır.

Yusuf 41:

يَاصَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْرًا وَأَمَّا الْآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْ رَأْسِهِ قُضِيَ الْأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ (41)

«Ey mahpus arkadaşlarım! Biriniz efendinize mayalanmış içecek sunacak, diğeri asılacak ve kuşlar başından yiyecektir. Sorduğunuz iş işte böylece kesinleşmiştir.»[41].

Muhammed 15:

مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاءً حَمِيمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ (15)

Allah’a karşı gelmekten sakınanlara söz verilen cennet şöyledir: Orada temiz su ırmakları, tadı bozulmayan süt ırmakları, içenlere lezzet veren mayalanmış içecek ırmakları, süzme bal ırmakları vardır. Onlara orada her türlü ürün ve Rablerinden mağfiret vardır. Bunların durumu, ateşte temelli kalan ve bağırsaklarını parça parça edecek kaynar su içirilen kimselerin durumu gibi olur mu?[15].

Buradaki “mayalanmış içecek” anlamına gelen nekre khamren kelimesi yine yanlış olarak şarap şeklinde çevrilmektedir. Oysa buradaki anlam “içki” değil mayalanmış içecektir.

Aşağıdaki ayet bu bilgiyi doğrulamaktadır.
Vakıa suresi 18-19:

بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ (19)

Sarnıçlarından kaplar, bardaklar ve kadehlerle.[18] Ondan ne başları ağrıtılır, ne de akılları giderilir [19].

Görüldüğü gibi burada sunulan içecekler sarhoş edici, baş ağrıtıcı değildir. Yani alkollü içecek özellikleri yoktur. Fakat yinede mayalanmış içeceklerdendir. Ayran, şıra, sirke gibi fakat çok daha lezzetli ve mutluluk vericidir.

Doğrusunu Allah bilir.

 


YorumcuYorum
Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
00:33

Başına harfi tarif gelmekte mana değişmez.

lamı tarif uç anda amaç için gelir:

1.Ahd için: Önceden cümlede gelmiştir ya da muhatap tarafından kastedilen anlaşılmaktadır.

2.Cins için: Kelimenin ifade ettiği kavramın cinsini anlatır.

3.İstiğrak için: O kavramın tüm fertlerini ifade eder.

Hamr başına El gelince başka mana kazanmaz. Bu örneklerde El ile gelenler türü ifade eder. Nekre gelenler ise herhangi bir veya bir çeşit anlamındadır.

Cennetteki ile buradaki hamr aynıdır. Farklı olan cennettekilerin genetiğidir. Artık hamr sarhoş etmemekte ve zarar vermemektedir.


Mete Firidin
29.05.2015
07:58
Değerli şeyhim çok iyi bilirsiniz ki bir kelimenin başına harfi tarif gelince ona özel anlam kazandırır.
mesela salat kelimesi destek demektir. Essalat ise namazı ifade eder. Oruçta aynı şekildedir. Ve Kuranda yüzlerce tanımda bu şekildedir.
Bunun gibi khar fermente içecek anlamında iken, elhamr ise içki anlamındadır. Kuranda 3 yerde de bu şekilde geçmektedir. Hiç bir ifade tesadüfi değildir.
Bunu Türkçede şöyle anlıyoruz. İçecek ve o tip içecek (içki), yani sarhoş edici özelliği olan fermente içecek demektir.
Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
10:31

 

Harf-i tarifin en önemli görevi marifeliktir. Harf-i tarif manayı ya daraltır, ya genişletir. Genişletince umumu içerir, daraltınca tek ferdi içerir ama anlamı değiştirmez.

 

 

1.Ahd için (العهدية): Muhatap tarafından bilinen bir varlığı, zarfı veya durumu işaret etmek için kelimenin başına harf-i tarif gelmesidir. Üçe ayrılır:

                a.Ahdi zikri (العهد الذكري): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, zarf veya durum muhatap tarafından sözün öncesinde geçmesi ile biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

                b.Ahdi zihni (العهد الذهني): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, zarf veya durum muhatap tarafından zihnen biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

                c.Ahdi huzurî (العهد الحضوري): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, söz söylendiği sırada orada hazır olarak bulunuyorsa, ifade edilen zaman söz söylendiği sıradaki zamansa, ifade edilen mekan söz söylenildiği sıradaki mekan olmasından dolayı muhatap tarafından biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

 

2.Cinsin beyanı için (الجنسية): Muhataba varlığın veya kavramın hakiki beyanı için kelimenin başına harf-i tarif gelmesidir.

                a.Cins için (لام الجنس): Bir kelimenin bir varlığın tamamını ya da bir ferdini değil, o varlığın cinsini ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                b.Hakikilik için (لام الحقيقة): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden bir varlığı ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                c.Hakiki istiğrak için (لام الاستغراق الحقيقي): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden olan bütün varlıkları ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                d.Örfi istiğrak için (لام الاستغراق العرفي): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden olan bir bölgedeki bütün varlıkları ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

 

 

 

 

 


Mete Firidin
29.05.2015
11:02

             b.Hakikilik için (لام الحقيقة): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden bir varlığı ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

Cins = fermente içecekler= Khamr. Cinsin alt türü: Elkhamr: Sarhoş edici fermente içecekler.

Sarhoş edici fermente içecek :ElKhamr ise , diğerleri khamr olarak bahsediliyorsa: Khamer sarhoş edici özelliği olmayan fermente içecekler anlamına gelir.


Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
11:17

Buradaki cins biyolojideki cins değil. Biyolojideki terminoloji ile gramerdeki farklıdır.

Eğer öyle olsaydı Errecul deyince adamın üst türü olan bir tür manasına gelecekti, reculun deyince adam manasına gelmesi gerekirdi ki saçma olur.

Bu harf-i tarif kulanımının benzeri Türkçede de vardır:

Çocuk geldi derseniz karşıdaki biliyordur hangi çocuk olduğunu (marife): ahd-i zihni.

Bir çocuk geldi derseniz herhangi bir çocuk geldi (nekre).

Çocuk iyidir derseniz cinsi bildirir. Yani çocuk cinsini ifade eder. Yani gramerdeki cins biyolojideki cins-tür- familya ... demek değildir.

Gramerdeki "cins" onun özel terminolojisidir.

Yoksa Tıflun deyince (nekre) çocuk manası verilecek, EtTıfl deyince başka mana mı vereceğiz. Bunun manası çocuk olmayacak mı?

Çocuğun üst türü olan bir varlık mı var da o manayı vereceğiz.


Harf-i tarifle mana değişmesi tamamen dil kurallarına aykırıdır.

Mete Firidin
29.05.2015
11:29

errecul denince "o adam" anlarıız. hangi adam "hani sarhoş adam varya, işte o şarhoş adam". anlarız.

khamr denince fermente içecekler anlarız.

Elkhamr değince de "o içecekler" yani "içki" yani " o fermente içecekler, hani sarhoş eden fermente içecekler var ya" onu anlarız..

Mete Firidin
29.05.2015
11:32

Allah ve melekler peygambere salat eder. Allah ve melekler peygambere namaz mı kılar?
Oysa salat destek, essalat namaz demektir.


Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
11:36

Eğer hamra fermente içecek dersen elhamr da fermente içecek olur.

Eğer hamr sarhoş eden fermente içecekse elhamr da sarhoş eden fermente içecek olur.

Burada El harf-i tarifine sıfat manası vermiş oluyorsunuz. Hem de sıfatsal kelime ortada yokken, yani hayali olarak bu El şu manadadır demiş oluyorsunuz. El: sarhoş edici manasındadır demiş oluyorsunuz ki dayanağı yoktur.


Sizin mantıkla:

Recul adam, er-recul: kötü adam manasındadır, peki "iyi adam"ı nasıl ifade edeceğiz. İyi ya da kötü bir sıfattır. Sıfat tamlaması ile ifade edilir.

Ben de er-recul kelimesine uzun adam manası veririm, öbürü kısa adam manası verir.

El harf-i tarifine sıfat manası verilmesinin dille bir ilgisi yoktur. "El" hiçbir zaman sıfat manası kazandırmaz. Vasıf kazandıran kelimelere "sıfat" denir.

Bu mantıkla Kuran'da istediğiniz kelimelere istediğiniz manayı verirsiniz. Önünüzde hiç bir engel kalmaz. Bunun başında El var bu manadadır dersiniz. Şunun başındaki "El" ise bu manadadır dersiniz.

Mete Firidin
29.05.2015
11:54

Nebiçim şehsin cennete kaçak içki sokmaya çalışıyorsun:

Çocuk dedinmi bütün çocuklar anlaşılır. El çocuk dedinmi cocuklar içinde bir özelliği olan çocuk anlaşılır. O çocuk senin bahsettiğin veya başka bir özelliği olan çocuktur. 

Khamr fermente içecektir. Elkhamr ise sarhoş etme özelliği olan fermente içecek demektir.  Marifelik gurup içindeki ayrı bir özelliği göstererek, faklılığı belirtir.

recul adamdır. Errecul ise adamlar içinde bizim açımızdan bir özelliği olan adamdır. O adam adamdır fakat bir yanı ile bize daha özel durumdadır.


Mete Firidin
29.05.2015
12:01

zaten vakı 18-19 da bu içeceğin khamer olduğu ve sarhoş etmediği yazar. Öyleyse sarhoş eden elkhamr dir . Khamr zaten sarhoş etmeyen olur. Diğer ayetlerden kötü özelliğin sarhoş edici etki olduğunu zaten biliyoruz. öyleyse elkhamr sarhoş edici içecek, yani içkidir.

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
12:20

Çocuk dedinmi bütün çocuklar anlaşılır. El çocuk dedinmi cocuklar içinde bir özelliği olan çocuk anlaşılır. O çocuk senin bahsettiğin veya başka bir özelliği olan çocuktur.

Elçocuk deyince bir özelliği olan çocuk anlaşılmaz. O zaman El'e bir özellik, bir sıfat manası vermiş olursun. Belirli bir çocuğu ifade eder ama belirli özelliği olan çocuğu asla ve asla ifade etmez.

Khamr fermente içecektir. Elkhamr ise sarhoş etme özelliği olan fermente içecek demektir.  Marifelik gurup içindeki ayrı bir özelliği göstererek, faklılığı belirtir.

Burada da El'e sıfat manası veriyorsun. Yani EL=sarhoş eden diyorsun. Geçmiş olsun. Ben de El'lere istediğim manaları verreceğim :).

recul adamdır. Errecul ise adamlar içinde bizim açımızdan bir özelliği olan adamdır. O adam adamdır fakat bir yanı ile bize daha özel durumdadır.

Burada da El'e sıfat manası veriyorsun. Yani EL=bir özelliktir diyorsun.

zaten vakı 18-19 da bu içeceğin khamer olduğu ve sarhoş etmediği yazar.

Vakıa 18-19'da hamr'dan bahsetmez.

يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ (19)

Burada nerede Hamr var?

Allah ve melekler peygambere salat eder. Allah ve melekler peygambere namaz mı kılar?
Oysa salat destek, essalat namaz demektir.

Allah ve melekleri salat eder diye bir ifade yok. Oradaki isim değildir, fiildir. Zaten harf-i tarif almaz. Orada tef'îl babından tasliye eder denmektedir.

Kısaca "El" harf-i tarifi sıfat değildir. Sıfat manası ile manalandırmak çok büyük bir yanlıştır. Manasal tahrifin en kolay yoludur. Bunu daha önce Hamr konusunu tartıştığımız kimseler de bolca yapmaktadır. EL ile gelene, nekre olana başka manalar vermektedirler.

Mete Firidin
29.05.2015
14:37

Demogoji yapıyorsun. elkhamra şarhoş edici mayalı içecek anlamını ben vermiyorum kuran veriyor. Kullanıldığı 3 yerdede sarhoş edici içecek anlamında.


Essalat neden namaz, salat destek iken. Bunun yüzlerce örneği var kuranda. Ahzab 56: 

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Burada nerede fiil değil??????????

Vakıa suresinde ise sarhoş olmazlar diyor. Kadehten bahsediyor. Bunlar size gazozumu düşündürüyor?

Mete Firidin
29.05.2015
14:41


وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
16:30

Demogoji yapıyorsun. elkhamra şarhoş edici mayalı içecek anlamını ben vermiyorum kuran veriyor. Kullanıldığı 3 yerdede sarhoş edici içecek anlamında.

Hamr kullanıldığı her yerde aynı anlamda. Sadece ayetlere uyuyor diye El harfi tarifine sıfatsal mana vermek çok büyük bir yanlıştır.

 

Essalat neden namaz, salat destek iken. Bunun yüzlerce örneği var kuranda. Ahzab 56: 

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Burada nerede fiil değil??????????

Zaten ben de fiil diyorum. Fiil olduğu için isim manası verilmesi yanlış diyorum. Salat ederleri burada nekre kullanmış ve bu nedenle destek olurlar diyorsun. Burada nekre kullanım yok. Burada kullanılan fiildir. Fiiller de isim olmadıkları için El harfi tarifini almazlar. Burada SLV kökü tef’îl babına geçtiği için anlam değişikliği ortaya çıkmış. Destek olmak manası bâb değişikliğinden kaynaklanıyor. Harf-i tarfile alakası yok, zaten fiiller harf-i tarif almazlar.

 

Vakıa suresinde ise sarhoş olmazlar diyor. Kadehten bahsediyor. Bunlar size gazozumu düşündürüyor?

Burada sarhoş olmazlar demiyor. Sekr fiili geçmiyor. Başları ağrıtılmaz ve nezf etmezler diyor. Nezfin manası tükenmek, kesintiye uğramaktır (يدلُّ على نَفاد شيءٍ وانقطاع). Sarhoş etmez fiili geçse bile burada hamr geçmediği için bu gazoz da olabilir, meyve suyu da olabilir, hamr da olabilir.


Netice olarak cennetteki hamr dünyadaki ile aynı hamrdır ama cennetteki insanların yapısı, genetiği başkadır. Örneğin karaciğerlerindeki alkol dehidrogenaz daha güçlü olabilir ve bu durumda hamr zarar vermez, sarhoş da etmez.

 

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Buradaki isimdir. Es-salattır ve harf-i tarfisiz gelse de manası aynıdır.

Ancak bir kelimenin birden fazla manası olabilir. Hem salat hem de destek manası verebilirsiniz. Ancak bunun sebebi “El” harf-i tarifi değildir. Kelimenin birden çok mana içermesidir. Bunun çok sayıda örneği mevcuttur. Ama sadece “El” geldi diye mananın değiştiğine dair hiçbir örnek yoktur. Sadece mananın kapsadığı fertler değişir, mana aynı manadır. Daha önceki yorumumda bunu şekillerle açıkladım.

Mete Firidin
29.05.2015
18:36

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Buradaki isimdir. Es-salattır ve harf-i tarfisiz gelse de manası aynıdır.

Ancak bir kelimenin birden fazla manası olabilir. Hem salat hem de destek manası verebilirsiniz. Ancak bunun sebebi “El” harf-i tarifi değildir. Kelimenin birden çok mana içermesidir. Bunun çok sayıda örneği mevcuttur. Ama sadece “El” geldi diye mananın değiştiğine dair hiçbir örnek yoktur. Sadece mananın kapsadığı fertler değişir, mana aynı manadır. Daha önceki yorumumda bunu şekillerle açıkladım.


Siyam kökü kendini tutmak. Essiyam oruç.

Zeka temizlemek. Ezzekat : zekat.

haram kısıtlı demek. mesidi haram kabe civarı.

medine şehir demek. El medine Medine.

....
Demekki kökleri hep farklı. Güldürme beni şeyh.


Mete Firidin
29.05.2015
18:40


KHamr : mayalı.mayalanan, mayalamak için. mayalı içecek.

Elkhamr: Mayalılardan alt tür. Mayalılardan içki özelliği olanlar, mayalı Şarhoşluk verenler. İçki.

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
19:00

Önce el ile sıfat anlamı kazandılar. Şimdi de terminolojik anlam kazandı bu kelimeler.

Bu harfli tarif her nerede lazım olursa orada istediği manayı verebiliyor.

Maalesef çok saçma.

Dilbilgisi ve gramer çöp oldu.





Son Eklenen Makaleler
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 118 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024 957 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 159. Ayet ve Pavlus
2.03.2024 447 Okunma
Mete Firidin
Kuran-ı Kerim’de Maide Kelimesi ve Yuvarlak Masa
25.02.2024 594 Okunma
Mete Firidin
İblis Hadisleri
4.02.2024 656 Okunma
Mete Firidin
Dinlerin Kökeninin Sümer’e Dayandığı Safsatası
15.12.2023 542 Okunma
Mete Firidin
Bizden Melekler Kılınması ve Hz. İsa
28.09.2023 476 Okunma
Mete Firidin
İncil ve İnciller
29.04.2023 409 Okunma
Mete Firidin
Nedir İnsanın Yüklendiği Emanet?
19.02.2023 681 Okunma
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 640 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 723 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Diller ve Anlatım
7.01.2023 466 Okunma
Mete Firidin
O Dalga
20.11.2022 928 Okunma
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1150 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
İshak Doğduğunda Hz. İbrahim ve Hz. Lut Neredeydi?
15.08.2022 896 Okunma
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1477 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1619 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2041 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Kıraatler
5.02.2022 1321 Okunma
Mete Firidin
Hz. Mehdi
1.02.2022 1473 Okunma
Mete Firidin
Wav
29.01.2022 1064 Okunma
Mete Firidin
Zulümat
22.01.2022 1389 Okunma
Mete Firidin
Kitap
19.12.2021 1291 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Dönüyor mu?
13.12.2021 1716 Okunma
Mete Firidin
Kuran’a Göre Dünya Yuvarlak mı, düz mü?
11.12.2021 1897 Okunma
Mete Firidin
Gondwana
11.12.2021 1212 Okunma
Mete Firidin
Şura Suresi 34. Ayet ve Rüzgâr Gücü
21.11.2021 1682 Okunma
Mete Firidin
Beled Suresi 5. (4.) Ayet ve Adaptasyon
21.11.2021 1457 Okunma
Mete Firidin
Ali İmran Suresi 82. Ayet
7.11.2021 1371 Okunma
Mete Firidin
Zeyd Evlatlık mı?
28.10.2021 1618 Okunma
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2224 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 3955 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Kuran’da Nefs Kelimesinin Anlamı
8.05.2021 1817 Okunma
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3139 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Kâbe, Göbeklitepe, Stonehenge…
16.01.2021 2279 Okunma
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4230 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Kerahat Vakti
12.11.2020 2689 Okunma
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3186 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3425 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3565 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3461 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3491 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Naziat Suresi'ndeki Jeolojik Dönemler
8.04.2020 2676 Okunma
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 3866 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
İsrailoğulları'nın Oğullarının Boğazlanması
28.03.2020 3017 Okunma
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3711 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5182 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4580 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 4923 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
Arapça Kutsal mıdır?
19.10.2019 3966 Okunma
Mete Firidin
Nisa Suresi 9. (8.) Ayet Meali
19.10.2019 4019 Okunma
Mete Firidin
Ennesi
27.09.2019 4210 Okunma
Mete Firidin
İbrahim Suresi 17. (16.) Ayet
27.09.2019 3514 Okunma
Mete Firidin
Kuran'a Göre Nikah Yaşı Nedir?
27.09.2019 4867 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13381 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Kilisede Mum Dikmek
14.06.2019 3780 Okunma
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5335 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
O İğnenin Deliği ve O Deve
7.06.2019 4881 Okunma
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 4976 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7478 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5128 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9467 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 5773 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7413 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Göğün Yedisindeki Ay
1.03.2019 3572 Okunma
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8204 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Maymun Olan Yahudiler
10.01.2019 5296 Okunma
Mete Firidin
Leucippos Hz. Lokman mı?
27.12.2018 4203 Okunma
Mete Firidin
Nefs, Nefes, Nefah, Nefakh Kelimeleri
17.12.2018 5355 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7329 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
O Melikin Su Kabı!
6.12.2018 3185 Okunma
Mete Firidin
Kuran'da Hardal Kelimesi
25.11.2018 5202 Okunma
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 11334 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8651 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6316 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Hevasını Tanrısı Edinenler
17.07.2018 3611 Okunma
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 4885 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12322 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
2018 Ramazan Bayramı ne zaman?
14.06.2018 3209 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Gündüzün Bölümleri
13.05.2018 4595 Okunma
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6712 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6450 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 18022 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7141 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7268 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 25865 Okunma
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7612 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
The Wings of Moses the Prophet
24.08.2017 4589 Okunma
Mete Firidin
Quasar and Sure Nur Ayat 35
31.07.2017 3584 Okunma
Mete Firidin
Nur Surah Ayat 35
31.07.2017 3761 Okunma
Mete Firidin
Hz. Musa'nın Kanatları ve Yaşadığı Dönem
4.06.2017 6780 Okunma
Mete Firidin
Allah'ın Nurunun Meseli
3.06.2017 4403 Okunma
Mete Firidin
Hz. Adem'in Annesi
3.06.2017 18913 Okunma
1 Yorum 24.04.2021 16:56
Mete Firidin
Hz. Nuh, Tufan ve Sümerler
29.05.2017 6928 Okunma
Mete Firidin
Kuran'dan Hz. İsa ve Meryem Hakkında
29.05.2017 13427 Okunma
Mete Firidin
Zülkarneyn Bilimsel Tefsir
29.05.2017 6654 Okunma
Mete Firidin
Dünya’nın ve Evren’in Yaşı
26.02.2017 5785 Okunma
1 Yorum 13.12.2022 01:10
Mete Firidin
Mars Hayali
7.01.2017 9208 Okunma
7 Yorum 12.10.2018 00:32
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11115 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Abdest ve Kuran'a Dokunmak
17.07.2016 6570 Okunma


© 2024 - Akevler