Mete Firidin
Kuran’da Namaz Vakitleri
28.12.2014
24646 Okunma, 0 Yorum

Kuranda Namaz Vakitleri

Kuran’da bizim namaz olarak bildiğimiz kelime essalat kelimesidir. Fakat bazı ayetlerden zikir ve sebbih kelimesinin de essalat yerine kullanıldığını görüyoruz. Aslında zikir (hatırlama) ve sebbih (otoriter yüceltme) essalatın içindeki kavramlardır.

Kuran’da namaz vakitlerini gösteren, benim saptaya bildiğim ayetler şunlardır:

Bakara 238:

حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَى وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ (238)

Namazlara ve orta namaza devam edin; gönülden boyun eğerek Allah için namaza durun [238].

Orta namazın hangi namaz olduğu makalenin en sonunda anlatılmaya çalışılacaktır.

 

Hud 114:

وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى لِلذَّاكِرِينَ (114)

Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın zamanlarında namaz kıl. Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir. Bu, hatırlayanlara bir hatırlatmadır [114].

Bu ayette gündüzün iki tarafında denerek öğle ve ikindi namazları hatırlatılmaktadır. Ayetin devamında gecenin gündüze yakın kısımlarında denerek çoğul kullanılmıştır. Arapçada çoğul kullanıldığında en az üç sayısı anlaşılır. Bu nedenle gece kılınan namazlar en az üç olmalıdır. Bu namazlar akşam namazı, yatsı namazı ve sabah namazıdır. Kuran’da gece (leyl) kavramı Güneş’in ufukta batması ve ufuktan çıkması arasındaki süredir. Görüldüğü gibi en az beş vakit namaz ifade edilmiştir.

 

İsra 78:

أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا (78)

Güneş’in alçalmaya başlamasından gecenin koyulaşmasına doğru ve günün ağarması zamanlarında namaz kıl; günün ağarması kesinlikle şahit olunandır [78].

Burada ise Güneş’in alçalmaya başlaması (en yüksek zirvesinden aşağıya doğru harekete başlaması) öğlen zamanını ifade etmektedir. Bu zaman özellikle Arapların siesta yani öğle uykusu uyudukları zamandır. Gecenin koyulaşması ise yatsı namazının başlangıcıdır. Qurani fecr ise günün aydınlanmaya başlaması, oruçlunun imsak vaktinin girdiği zamandır. Sabah namazının başlangıcını ifade etmektedir. Burada üç vakit namazdan bahsedilmektedir. Peygamber bu ayeti uygulamış mıdır? Tabiki uygulamıştır. Öğlen ve ikindi, akşam ve yatsı namazlarını cem etmiş. sonrasında da sabah namazını kılmıştır. Yani bu ayetler namazda cem olayına da işaret etmektedir. Görüldüğü gibi cem edilemeyen namaz sabah namazıdır.

 

Taha 130:

فَاصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا وَمِنْ آنَاءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَى (130)

Onların dediklerine sabret; Güneş’in kabarıp yükselmesinden ve batıp sönmesinden önce Rabbini hamd ile tesbih et; gece süresince ve gündüzün tafalarında da tesbih et ki Rabbinin rızasına eresin [130].

Burada da günlük beş vakit namaz ifade edilmektedir. Bu ayette essalat kelimesi yerine sebbih (otoriter yüceltme, tesbih) kelimesi kullanılmıştır. Ayrıca “Güneş’in doğuşu” yerine “Güneş’in kabarıp yükselmesi” tanımı kullanılmıştır. Bu ayet bize Güneş’in tam olarak doğmadığı ve tam olarak batmadığı yerlerde de namazın hangi vakitlerde kılınacağını göstermektedir. Çünkü ayette Güneş’in doğuşunu ifade eden şrq (şarq) kelimesi kullanılmamıştır. Şark kelimesinin asıl anlamı çıkış, doğuştur. Oysa Hicr suresi 73. ve Şuara 60. ayetlerde de müşrikine “Güneş'in doğuş zamanı” kelimesi kullanılmıştır. Taha 130 da ise görüldüğü gibi “tulu Şems den önce” denmektedir. Yani ısrarla Güneş’in ufuktan çıkışı değil, yükselmesi ifade edilmektedir. Bu yükselme ufuktan bağımsız bir yükselmedir. Bu durumda Güneş ufkun altında da olabilir, ufkun üstünde de olabilir. Ama bir yükselmenin olacağı durumu ifade etmektedir. Bu bize kutup dairesinde namaz vakti tayin etmeyi mümkün kılmaktadır. Çünkü Güneş'in yükselmesinden önceki zaman sabah namazını ve alçalıp yaklaşması ise akşam namazını ifade etmektedir. Gece süresince tanımı ise çoğuldur. Bu da gecede en az üç namaz var demektir. Kutuplarda altı ay gece olduğundan bizim yatsı, öğlen ve ikindi namazları gece kılınacak demektir. Yine ayetin devamında gündüzün tarafları kelimesi çoğul olduğundan, kutuplarda altı ay gündüz olduğu dönemde ise yatsı, öğlen ve ikindi gündüz vaktinde kılınacaktır. Bu tahminde aşağı yukarı en yakın yere uyum içinde olmaktadır.

Ayrıca Taha 130 da “gable gurubiha” yani Güneş’in batıp sönmesinden önce denmektedir. Bu”gable grubiha” tanımlamasına birçok mealde “ikindi vakti” anlamı verilmiştir. Bu tamamen yanlıştır. Çünkü bu durumda ayetin devamındaki “ gündüzün iki tarafında” tanımlaması neyi ifade etmiş olmaktadır? Gündüzün iki tarafı öğle ve ikindidir. Burada ikindi namazı iki kez mi ifade edilmiştir? Hayır. Buradaki “gable grubiha” yani “Güneş’in batıp sönmesinden önce”  ifadesi akşam vaktini. Yani Güneş’in ufukta battıktan sonra, ufuktaki kızıl ışınlarının da kaybolduğu zamana kadar olan süreyi göstermektedir. Bunu nereden biliyoruz? Bütün semitik dillerde grub kelimesi akşam zamanını ifade etmektedir. Yine arkeolojik kazılarda bulunan Asur astronomik gözlem tabletlerinde gece üç kısma ayrılmıştır. Güneş’in ufukta batmasından sonra batıda Güneş ışınlarının tamamen kaybolmasına kadar geçen süreye USAN (akşam) demişlerdir. Batıda Güneş ışınlarının kaybolmasından sonraki bölüme ise MURUB demişlerdir. Sonraki 1/3 kısma ise ZULUG (zuluf) demişlerdir. Anlayacağınız gibi ayette “murub dan önce tesbih et” denmektedir. Burada akşam namazının bitiş suresi verilmektedir.

 

Kaf 39:

فَاصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ الْغُرُوبِ (39)

Söylediklerine sabret; Rabbini, Güneşin kabarıp yükselmesinden önce ve batıp sönmesinden önce överek tesbih et [39].

Bu ayette de yine “tulu Şems” ve “elğurub” kelimeleri kullanılmıştır. El ğurub marifedir. Belli bir dönemi ifade etmektedir. Akşamdan sonraki MURUB dönemidir. Yine şark, muşriq kelimesi kullanılmamıştır. Sabah ve akşam namazları anlatılmaktadır. Yine Güneş’in ufukta tam doğmadığı ve tam batmadığı yerlerdeki namazı tanımlamaktadır.

 

Araf 205:

وَاذْكُرْ رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُنْ مِنَ الْغَافِلِينَ (205)

Rabbini gönülden ve korkarak içinden hafif bir sesle sabah akşam an, gafillerden olma [205].

Bu ayette geçen “ğuduv” kelimesi fecrin başlangıcından hemen sonraki bükren den sonra Güneş’in doğuşuna kadar geçen süren sabah saatlerini ifade etmektedir. Asal kelimesi ise kök, asil demektir. Yani bir şeyin kökenini ifade etmektedir. Bu durumda akşam vaktinin Güneş’in hemen batışından sonraki erken akşamı ifade eder. Eğer asal vakti köken ise yatsı, sabah, öğlen, ikindi devamıdır. Bu durumda sabah “vusta” yani orta dır. Salati vusta ise sabah namazıdır. Aslında bu bilinmedik bir durum değildir. Osmanlı’da, Araplarda günün başlangıcı akşam vaktidir. Yani tarihin gün değişimini biz nasıl bu gün saat 24 den sonra yapıyorsak onlarda Güneş’in ufukta batması ile bir sonraki günün tarihini atmaya başlamışlardır. Bunu antik Asur astronomik gözlemlerinde de görmekteyiz. Yani ayın birindeysek ve Güneş battıysa artık ayın ikisi başlamış demektir.

 

İnsan 25:

وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ بُكْرَةً وَأَصِيلًا (25)

Rabbinin adını erken sabah ve erken akşam an [25].

 

Ahzab 42:

وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا (42)

O nu tesbih et erken sabah ve erken akşam.

 

Fetih 9:


لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُعَزِّرُوهُ وَتُوَقِّرُوهُ وَتُسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا (9)

 

Ki, Allah’a ve Resulüne iman edesiniz, ve bunu takviye edip, O’na saygı gösteresiniz ve erken sabah ve erken akşam O’nu tesbih edesiniz [9].

 

Yukarıdaki ayetlerden akşam namazı dediğimiz namazın neden hemen kılınması gerektiği anlaşılmaktadır. Bu namazın Güneş’in batar batmaz kılınması emredilmektedir. Çünkü “erken akşam” denilmektedir.

 

Nur 58:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِيَسْتَأْذِنْكُمُ الَّذِينَ مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ وَالَّذِينَ لَمْ يَبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنْكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ مِنْ قَبْلِ صَلَاةِ الْفَجْرِ وَحِينَ تَضَعُونَ ثِيَابَكُمْ مِنَ الظَّهِيرَةِ وَمِنْ بَعْدِ صَلَاةِ الْعِشَاءِ ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَكُمْ لَيْسَ عَلَيْكُمْ وَلَا عَلَيْهِمْ جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ طَوَّافُونَ عَلَيْكُمْ بَعْضُكُمْ عَلَى بَعْضٍ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (58)

Ey inananlar! Ellerinizin yönetiminiz altında olan kişiler ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar, sabah namazından önce, öğle sıcağında soyunduğunuzda ve yatsı namazından sonra yanınıza gireceklerinde üç defa izin istesinler. Bunlar, sizin açık bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de, onlara da bir sorumluluk yoktur. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilendir, Hakim’dir [58].

 

Bu ayette “salatı işai” den bahsedilmektedir. Aşa (عشو) kısıtlama demektir. Görüşün ve davranışların kısıtlanmaya başladığı zamanı ifade eder. Yani geç akşam vaktidir. Yani yatsı namazının veya Asurluların murub dedikleri zamanın başlangıcıdır.

 

Rum 17-18:

فَسُبْحَانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَحِينَ تُصْبِحُونَ (17)

وَلَهُ الْحَمْدُ فِي السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ وَعَشِيًّا وَحِينَ تُظْهِرُونَ (18)

O halde akşama girdiğiniz zaman ( dünü bitirdiğinizde) da, sabaha girdiğiniz zaman da mutlak otorite Allah’dır. 17] Göklerde ve yerde, akşamın geçinde (gece olunca) de, öğleye erdiğiniz zaman da hamd O’na mahsustur [18].

 

Burada geçen “tumsune” kelimesi geçip gitmek, eriyip bitmek demektir. Ems ise dün demektir. Akşam dün’ün bitip bugünün başladığı zamandır. Bu ayete göre de akşam namazı, günün ilk namazdır. Haliyle sabah namazı orta namaz olmaktadır.

 

Mümin 55:

فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنْبِكَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ (55)

Sabret, Allah’ın verdiği söz şüphesiz gerçektir. Suçunun bağışlanmasını dile; Rabbini akşamın geç vaktinde (yatsı) ve sabahın erken vaktinde tesbih et [55].

 

Doğrusunu Allah bilir.

 

 

 

 

 

 






Çok Okunan Makaleler
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 113037 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 103170 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Kudret Helvası Menne
13.11.2013 102405 Okunma
4 Yorum 15.11.2013 03:46
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 87500 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Hz. İbrahim Ne Zaman Yaşadı?
28.02.2011 84364 Okunma
4 Yorum 25.03.2020 18:59
Mete Firidin
Estetik Ameliyat ve Nisa Suresi 119. Ayet
3.10.2014 72473 Okunma
1 Yorum 03.10.2014 20:39
Mete Firidin
Petra Yalanı
28.04.2015 70674 Okunma
9 Yorum 02.05.2015 13:07
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 65458 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Kuran'da Kölelik
27.12.2013 63077 Okunma
86 Yorum 08.01.2014 17:16
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 52104 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Hz. Lut’un Kızları
7.06.2011 38658 Okunma
4 Yorum 01.02.2020 21:22
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 37154 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Amen ve Senetin
15.11.2012 34626 Okunma
31 Yorum 30.11.2012 13:47
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 33230 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
Lâ mevcûde illâ Hû???
18.12.2010 32704 Okunma
1 Yorum 25.12.2010 15:11
Mete Firidin
Kabe Kavseyni Ev Edna
15.06.2012 31495 Okunma
1 Yorum 22.05.2018 01:32
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 30954 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 30079 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Adem'in ve Havva'nın Hatası
2.03.2014 29355 Okunma
34 Yorum 10.03.2014 00:48
Mete Firidin
Nutfetin Emşâcin (99)
14.05.2013 28811 Okunma
24 Yorum 17.05.2013 15:16
Mete Firidin
İbni Arabi ve Araf 175-176. Ayetler
16.11.2011 28155 Okunma
9 Yorum 19.11.2011 17:29
Mete Firidin
Miras ve Kelale Ayetleri
13.02.2014 27578 Okunma
53 Yorum 28.02.2014 13:04
Mete Firidin
Kevkeb
10.08.2011 26189 Okunma
1 Yorum 28.08.2012 12:03
Mete Firidin
Allah Celle Celalühü Ne Demektir?
30.11.2014 26048 Okunma
1 Yorum 01.12.2014 08:16
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 25780 Okunma
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 25184 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Hz. İbrahim’in Atası ve Nemrut
19.04.2015 25122 Okunma
1 Yorum 20.04.2015 20:48
Mete Firidin
Kuran’da Namaz Vakitleri
28.12.2014 24646 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yunus ve Ambergris
12.12.2012 24330 Okunma
2 Yorum 13.12.2012 13:23
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 23781 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Hz. İsa’nın Doğum Günü
2.01.2015 23168 Okunma
Mete Firidin
Kuran'da Tecavüzün Cezası
18.02.2015 22764 Okunma
2 Yorum 21.02.2015 17:19
Mete Firidin
Hz. Adem’in Kaburgası
25.04.2012 22484 Okunma
59 Yorum 28.04.2012 13:42
Mete Firidin
İmhotep Hz.Yusuf mu?
27.10.2011 21746 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:59
Mete Firidin
Hz. Musa ve Hızır'ın Buluştukları Yer
16.03.2012 21166 Okunma
10 Yorum 17.03.2012 10:03
Mete Firidin
Yecüc ve Mecüc
27.02.2010 20530 Okunma
2 Yorum 10.06.2010 15:12
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 20478 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 20471 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Ruh ve Ruhun Üflenmesi
11.04.2013 19177 Okunma
8 Yorum 14.04.2013 13:43
Mete Firidin
Hz. İbrahim ve Lisan
23.04.2015 18935 Okunma
1 Yorum 24.04.2015 09:49
Mete Firidin
Hz. Adem'in Annesi
3.06.2017 18801 Okunma
1 Yorum 24.04.2021 16:56
Mete Firidin
Fecr ve İmsak
18.07.2013 18616 Okunma
10 Yorum 20.07.2013 22:19
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18163 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 17945 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 17934 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 17743 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
Hz. Meryem Hermafrodit mi?
12.11.2014 17067 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:06
Mete Firidin
Hacc Suresi 15. Ayet Ve Deist
23.10.2014 17053 Okunma
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16143 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Hz.İsa’nın Büyüdüğü Yer
8.07.2014 16142 Okunma
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 15914 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 15625 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Bakara 58. Ayet Ve Hititler
17.01.2011 15063 Okunma
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 14985 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Zülkarneyn'in Doğu Seferi
3.06.2012 14854 Okunma
12 Yorum 19.06.2012 10:13
Mete Firidin
Kutsal Yaşam Ağacı
21.12.2011 14787 Okunma
6 Yorum 25.12.2011 16:12
Mete Firidin
İnşallah ne demek?
6.06.2015 14527 Okunma
1 Yorum 14.07.2019 09:13
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14187 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Siyon Mekke mi?
4.03.2011 14079 Okunma
Mete Firidin
Necm ve İdbar
3.10.2013 14011 Okunma
8 Yorum 09.10.2013 16:19
Mete Firidin
Kuran’da Tasavvuf ve Lahid Köklü Kelimeler
8.05.2014 13914 Okunma
18 Yorum 10.05.2014 11:22
Mete Firidin
Hz. Musa’nın Kanatları
28.01.2012 13787 Okunma
2 Yorum 19.02.2012 08:24
Mete Firidin
Ayete Göre Kutuplarda Namaz
25.01.2015 13726 Okunma
3 Yorum 16.01.2019 16:40
Mete Firidin
Allah’ın İki Eli
5.12.2013 13485 Okunma
8 Yorum 12.12.2013 07:13
Mete Firidin
Musa Peygamberi Evlat Edinen Firavun
13.04.2015 13478 Okunma
Mete Firidin
İki Doğu Ve İki Batı
19.03.2015 13468 Okunma
3 Yorum 22.03.2015 22:01
Mete Firidin
Kuran'dan Hz. İsa ve Meryem Hakkında
29.05.2017 13403 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13329 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Kıyamet Suresi 16. Ayet ve Hadisler
22.03.2015 13282 Okunma
1 Yorum 22.03.2015 21:54
Mete Firidin
Hamr ve Humr
12.04.2012 13219 Okunma
14 Yorum 02.05.2012 15:51
Mete Firidin
Meleklerin Hızı
20.11.2013 13021 Okunma
6 Yorum 24.11.2013 19:02
Mete Firidin
Şeytan
3.07.2016 13021 Okunma
2 Yorum 04.07.2016 20:17
Mete Firidin
Meteorit (Asteroid) Yağmuru
25.08.2013 12677 Okunma
11 Yorum 27.08.2013 15:07
Mete Firidin
Harut ve Marut
6.02.2012 12641 Okunma
8 Yorum 08.02.2012 19:35
Mete Firidin
El Hadid ve Besmele
13.01.2013 12560 Okunma
4 Yorum 17.01.2013 08:36
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Fuhuş
21.07.2015 12506 Okunma
3 Yorum 15.12.2018 16:41
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 12376 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Neden Buzağıya Taptılar ?
16.03.2011 12337 Okunma
1 Yorum 18.03.2011 09:21
Mete Firidin
Harun’un Kız Kardeşi Miryem
1.09.2013 12309 Okunma
4 Yorum 11.09.2013 07:57
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12257 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Bilqıst
23.04.2014 12135 Okunma
13 Yorum 26.04.2014 14:44
Mete Firidin
Kur'an İncil ve Tevratı Onaylar mı?
11.07.2011 11878 Okunma
1 Yorum 23.07.2011 17:45
Mete Firidin
Hz. İsa'nın Doğduğu Mevsim
31.12.2014 11799 Okunma
1 Yorum 01.01.2015 11:03
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 11740 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
Kuran’da Kalp
29.05.2010 11666 Okunma
1 Yorum 19.02.2012 11:49
Mete Firidin
Kuran’da Yağış Kelimeleri
29.11.2013 11322 Okunma
8 Yorum 01.12.2013 18:50
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 11267 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Musa Ve Firavun Zamanı
31.03.2015 11166 Okunma
Mete Firidin
Fecrin Beyaz ve Karanlık İpliği
29.06.2015 11157 Okunma
2 Yorum 02.07.2015 10:06
Mete Firidin
İrimu (İrem Şehri)
21.10.2012 11111 Okunma
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11084 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Ad Kavmi Atlantis Ay
7.03.2011 11026 Okunma
Mete Firidin
Nur Suresi 35. Ayet Yenilenmiş Makale
14.07.2012 10958 Okunma
2 Yorum 03.08.2012 18:57
Mete Firidin
Subhân'Allah
23.11.2014 10909 Okunma
2 Yorum 29.11.2014 17:01
Mete Firidin
Meryem Suresi 26. Ayet
23.02.2011 10848 Okunma
Mete Firidin
Müslüman
19.12.2013 10691 Okunma
13 Yorum 21.12.2013 10:35
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 10641 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59
Mete Firidin
Felek, Hunnes, Kunnes
6.03.2012 10630 Okunma
Mete Firidin
Küsküt
10.07.2016 10549 Okunma
2 Yorum 25.11.2017 15:40
Mete Firidin
Ebabil ve UFO
25.06.2013 10377 Okunma