Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015
21051 Okunma, 17 Yorum

Cennetteki Khamr

Khamr kelimesi Kuranda 6 kez içecek olarak geçmektedir. Yedinci olarak aynı kökten türetilen (خمر), Khumur olarak, Nur suresi 31. Ayette, çoğul anlamda, başörtüleri demektir.

Khamr kelimesinin “içki” yani “sarhoş edici mayalanmış içecek” anlamında kullanıldığı ayetler aşağıda verilmiştir. Burada dikkat edilmesi gereken ise: Bu ayetlerde geçen khamr kelimesi marifedir. Yani belli bir mayalanmış içecek anlamındadır. Kısacası bizim içki dediğimiz kelime anlamındadır.

Bakara 219:

. يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (219)

Sana içki ve kumarı sorarlar, de ki: «İkisinde hem büyük günah ve hem insanlara bazı faydalar vardır. Günahları faydasından daha büyüktür». Ne sarf edeceklerini sana sorarlar, de ki: «Artanı». Böylece Allah, dünya ve ahiret hususunda düşünesiniz diye size ayetleri açıklar [219].

Maide 90:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90)

Ey İnananlar! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi kargaşa sebebidir, bunlardan kaçının ki sorunsuzluğa eresiniz [90].

Maide 91:

إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (91)

Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah’ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan men olanlar oldunuz mu?[91].

 

Bu ayetlerden içki anlamına gelen kelimenin elkhamr kelimsi olduğu açıkça anlaşılmaktadır.

 

Khamr kelimesinin geçtiği diğer ayetler ise:

Yusuf 36:

وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانِ قَالَ أَحَدُهُمَا إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا وَقَالَ الْآخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزًا تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ (36)

Hapse, onunla beraber, iki genç daha girdi. Biri, «Rüyamda mayalanacak üzüm sıktığımı gördüm» dedi; diğeri «Başımın üzerinde, kuşların yediği bir ekmek taşıdığımı gördüm» dedi. «Bize bunu yorumla; senin iyi bir kimse olduğunu görüyoruz»[36].

Bu ayette geçen khamren kelimesi genellikle “şaraplık” olarak çevrilmektedir. Oysa kelime nekre yani belirsizdir. Mayalamak anlamındadır. Burada sıkılan üzüm suyu muhtemelen şıra veya sirke yapımında kullanılacaktır.

Yusuf 41:

يَاصَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْرًا وَأَمَّا الْآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْ رَأْسِهِ قُضِيَ الْأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ (41)

«Ey mahpus arkadaşlarım! Biriniz efendinize mayalanmış içecek sunacak, diğeri asılacak ve kuşlar başından yiyecektir. Sorduğunuz iş işte böylece kesinleşmiştir.»[41].

Muhammed 15:

مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاءً حَمِيمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ (15)

Allah’a karşı gelmekten sakınanlara söz verilen cennet şöyledir: Orada temiz su ırmakları, tadı bozulmayan süt ırmakları, içenlere lezzet veren mayalanmış içecek ırmakları, süzme bal ırmakları vardır. Onlara orada her türlü ürün ve Rablerinden mağfiret vardır. Bunların durumu, ateşte temelli kalan ve bağırsaklarını parça parça edecek kaynar su içirilen kimselerin durumu gibi olur mu?[15].

Buradaki “mayalanmış içecek” anlamına gelen nekre khamren kelimesi yine yanlış olarak şarap şeklinde çevrilmektedir. Oysa buradaki anlam “içki” değil mayalanmış içecektir.

Aşağıdaki ayet bu bilgiyi doğrulamaktadır.
Vakıa suresi 18-19:

بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ (19)

Sarnıçlarından kaplar, bardaklar ve kadehlerle.[18] Ondan ne başları ağrıtılır, ne de akılları giderilir [19].

Görüldüğü gibi burada sunulan içecekler sarhoş edici, baş ağrıtıcı değildir. Yani alkollü içecek özellikleri yoktur. Fakat yinede mayalanmış içeceklerdendir. Ayran, şıra, sirke gibi fakat çok daha lezzetli ve mutluluk vericidir.

Doğrusunu Allah bilir.

 


YorumcuYorum
Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
00:33

Başına harfi tarif gelmekte mana değişmez.

lamı tarif uç anda amaç için gelir:

1.Ahd için: Önceden cümlede gelmiştir ya da muhatap tarafından kastedilen anlaşılmaktadır.

2.Cins için: Kelimenin ifade ettiği kavramın cinsini anlatır.

3.İstiğrak için: O kavramın tüm fertlerini ifade eder.

Hamr başına El gelince başka mana kazanmaz. Bu örneklerde El ile gelenler türü ifade eder. Nekre gelenler ise herhangi bir veya bir çeşit anlamındadır.

Cennetteki ile buradaki hamr aynıdır. Farklı olan cennettekilerin genetiğidir. Artık hamr sarhoş etmemekte ve zarar vermemektedir.


Mete Firidin
29.05.2015
07:58
Değerli şeyhim çok iyi bilirsiniz ki bir kelimenin başına harfi tarif gelince ona özel anlam kazandırır.
mesela salat kelimesi destek demektir. Essalat ise namazı ifade eder. Oruçta aynı şekildedir. Ve Kuranda yüzlerce tanımda bu şekildedir.
Bunun gibi khar fermente içecek anlamında iken, elhamr ise içki anlamındadır. Kuranda 3 yerde de bu şekilde geçmektedir. Hiç bir ifade tesadüfi değildir.
Bunu Türkçede şöyle anlıyoruz. İçecek ve o tip içecek (içki), yani sarhoş edici özelliği olan fermente içecek demektir.
Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
10:31

 

Harf-i tarifin en önemli görevi marifeliktir. Harf-i tarif manayı ya daraltır, ya genişletir. Genişletince umumu içerir, daraltınca tek ferdi içerir ama anlamı değiştirmez.

 

 

1.Ahd için (العهدية): Muhatap tarafından bilinen bir varlığı, zarfı veya durumu işaret etmek için kelimenin başına harf-i tarif gelmesidir. Üçe ayrılır:

                a.Ahdi zikri (العهد الذكري): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, zarf veya durum muhatap tarafından sözün öncesinde geçmesi ile biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

                b.Ahdi zihni (العهد الذهني): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, zarf veya durum muhatap tarafından zihnen biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

                c.Ahdi huzurî (العهد الحضوري): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, söz söylendiği sırada orada hazır olarak bulunuyorsa, ifade edilen zaman söz söylendiği sıradaki zamansa, ifade edilen mekan söz söylenildiği sıradaki mekan olmasından dolayı muhatap tarafından biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

 

2.Cinsin beyanı için (الجنسية): Muhataba varlığın veya kavramın hakiki beyanı için kelimenin başına harf-i tarif gelmesidir.

                a.Cins için (لام الجنس): Bir kelimenin bir varlığın tamamını ya da bir ferdini değil, o varlığın cinsini ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                b.Hakikilik için (لام الحقيقة): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden bir varlığı ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                c.Hakiki istiğrak için (لام الاستغراق الحقيقي): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden olan bütün varlıkları ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                d.Örfi istiğrak için (لام الاستغراق العرفي): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden olan bir bölgedeki bütün varlıkları ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

 

 

 

 

 


Mete Firidin
29.05.2015
11:02

             b.Hakikilik için (لام الحقيقة): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden bir varlığı ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

Cins = fermente içecekler= Khamr. Cinsin alt türü: Elkhamr: Sarhoş edici fermente içecekler.

Sarhoş edici fermente içecek :ElKhamr ise , diğerleri khamr olarak bahsediliyorsa: Khamer sarhoş edici özelliği olmayan fermente içecekler anlamına gelir.


Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
11:17

Buradaki cins biyolojideki cins değil. Biyolojideki terminoloji ile gramerdeki farklıdır.

Eğer öyle olsaydı Errecul deyince adamın üst türü olan bir tür manasına gelecekti, reculun deyince adam manasına gelmesi gerekirdi ki saçma olur.

Bu harf-i tarif kulanımının benzeri Türkçede de vardır:

Çocuk geldi derseniz karşıdaki biliyordur hangi çocuk olduğunu (marife): ahd-i zihni.

Bir çocuk geldi derseniz herhangi bir çocuk geldi (nekre).

Çocuk iyidir derseniz cinsi bildirir. Yani çocuk cinsini ifade eder. Yani gramerdeki cins biyolojideki cins-tür- familya ... demek değildir.

Gramerdeki "cins" onun özel terminolojisidir.

Yoksa Tıflun deyince (nekre) çocuk manası verilecek, EtTıfl deyince başka mana mı vereceğiz. Bunun manası çocuk olmayacak mı?

Çocuğun üst türü olan bir varlık mı var da o manayı vereceğiz.


Harf-i tarifle mana değişmesi tamamen dil kurallarına aykırıdır.

Mete Firidin
29.05.2015
11:29

errecul denince "o adam" anlarıız. hangi adam "hani sarhoş adam varya, işte o şarhoş adam". anlarız.

khamr denince fermente içecekler anlarız.

Elkhamr değince de "o içecekler" yani "içki" yani " o fermente içecekler, hani sarhoş eden fermente içecekler var ya" onu anlarız..

Mete Firidin
29.05.2015
11:32

Allah ve melekler peygambere salat eder. Allah ve melekler peygambere namaz mı kılar?
Oysa salat destek, essalat namaz demektir.


Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
11:36

Eğer hamra fermente içecek dersen elhamr da fermente içecek olur.

Eğer hamr sarhoş eden fermente içecekse elhamr da sarhoş eden fermente içecek olur.

Burada El harf-i tarifine sıfat manası vermiş oluyorsunuz. Hem de sıfatsal kelime ortada yokken, yani hayali olarak bu El şu manadadır demiş oluyorsunuz. El: sarhoş edici manasındadır demiş oluyorsunuz ki dayanağı yoktur.


Sizin mantıkla:

Recul adam, er-recul: kötü adam manasındadır, peki "iyi adam"ı nasıl ifade edeceğiz. İyi ya da kötü bir sıfattır. Sıfat tamlaması ile ifade edilir.

Ben de er-recul kelimesine uzun adam manası veririm, öbürü kısa adam manası verir.

El harf-i tarifine sıfat manası verilmesinin dille bir ilgisi yoktur. "El" hiçbir zaman sıfat manası kazandırmaz. Vasıf kazandıran kelimelere "sıfat" denir.

Bu mantıkla Kuran'da istediğiniz kelimelere istediğiniz manayı verirsiniz. Önünüzde hiç bir engel kalmaz. Bunun başında El var bu manadadır dersiniz. Şunun başındaki "El" ise bu manadadır dersiniz.

Mete Firidin
29.05.2015
11:54

Nebiçim şehsin cennete kaçak içki sokmaya çalışıyorsun:

Çocuk dedinmi bütün çocuklar anlaşılır. El çocuk dedinmi cocuklar içinde bir özelliği olan çocuk anlaşılır. O çocuk senin bahsettiğin veya başka bir özelliği olan çocuktur. 

Khamr fermente içecektir. Elkhamr ise sarhoş etme özelliği olan fermente içecek demektir.  Marifelik gurup içindeki ayrı bir özelliği göstererek, faklılığı belirtir.

recul adamdır. Errecul ise adamlar içinde bizim açımızdan bir özelliği olan adamdır. O adam adamdır fakat bir yanı ile bize daha özel durumdadır.


Mete Firidin
29.05.2015
12:01

zaten vakı 18-19 da bu içeceğin khamer olduğu ve sarhoş etmediği yazar. Öyleyse sarhoş eden elkhamr dir . Khamr zaten sarhoş etmeyen olur. Diğer ayetlerden kötü özelliğin sarhoş edici etki olduğunu zaten biliyoruz. öyleyse elkhamr sarhoş edici içecek, yani içkidir.

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
12:20

Çocuk dedinmi bütün çocuklar anlaşılır. El çocuk dedinmi cocuklar içinde bir özelliği olan çocuk anlaşılır. O çocuk senin bahsettiğin veya başka bir özelliği olan çocuktur.

Elçocuk deyince bir özelliği olan çocuk anlaşılmaz. O zaman El'e bir özellik, bir sıfat manası vermiş olursun. Belirli bir çocuğu ifade eder ama belirli özelliği olan çocuğu asla ve asla ifade etmez.

Khamr fermente içecektir. Elkhamr ise sarhoş etme özelliği olan fermente içecek demektir.  Marifelik gurup içindeki ayrı bir özelliği göstererek, faklılığı belirtir.

Burada da El'e sıfat manası veriyorsun. Yani EL=sarhoş eden diyorsun. Geçmiş olsun. Ben de El'lere istediğim manaları verreceğim :).

recul adamdır. Errecul ise adamlar içinde bizim açımızdan bir özelliği olan adamdır. O adam adamdır fakat bir yanı ile bize daha özel durumdadır.

Burada da El'e sıfat manası veriyorsun. Yani EL=bir özelliktir diyorsun.

zaten vakı 18-19 da bu içeceğin khamer olduğu ve sarhoş etmediği yazar.

Vakıa 18-19'da hamr'dan bahsetmez.

يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ (19)

Burada nerede Hamr var?

Allah ve melekler peygambere salat eder. Allah ve melekler peygambere namaz mı kılar?
Oysa salat destek, essalat namaz demektir.

Allah ve melekleri salat eder diye bir ifade yok. Oradaki isim değildir, fiildir. Zaten harf-i tarif almaz. Orada tef'îl babından tasliye eder denmektedir.

Kısaca "El" harf-i tarifi sıfat değildir. Sıfat manası ile manalandırmak çok büyük bir yanlıştır. Manasal tahrifin en kolay yoludur. Bunu daha önce Hamr konusunu tartıştığımız kimseler de bolca yapmaktadır. EL ile gelene, nekre olana başka manalar vermektedirler.

Mete Firidin
29.05.2015
14:37

Demogoji yapıyorsun. elkhamra şarhoş edici mayalı içecek anlamını ben vermiyorum kuran veriyor. Kullanıldığı 3 yerdede sarhoş edici içecek anlamında.


Essalat neden namaz, salat destek iken. Bunun yüzlerce örneği var kuranda. Ahzab 56: 

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Burada nerede fiil değil??????????

Vakıa suresinde ise sarhoş olmazlar diyor. Kadehten bahsediyor. Bunlar size gazozumu düşündürüyor?

Mete Firidin
29.05.2015
14:41


وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
16:30

Demogoji yapıyorsun. elkhamra şarhoş edici mayalı içecek anlamını ben vermiyorum kuran veriyor. Kullanıldığı 3 yerdede sarhoş edici içecek anlamında.

Hamr kullanıldığı her yerde aynı anlamda. Sadece ayetlere uyuyor diye El harfi tarifine sıfatsal mana vermek çok büyük bir yanlıştır.

 

Essalat neden namaz, salat destek iken. Bunun yüzlerce örneği var kuranda. Ahzab 56: 

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Burada nerede fiil değil??????????

Zaten ben de fiil diyorum. Fiil olduğu için isim manası verilmesi yanlış diyorum. Salat ederleri burada nekre kullanmış ve bu nedenle destek olurlar diyorsun. Burada nekre kullanım yok. Burada kullanılan fiildir. Fiiller de isim olmadıkları için El harfi tarifini almazlar. Burada SLV kökü tef’îl babına geçtiği için anlam değişikliği ortaya çıkmış. Destek olmak manası bâb değişikliğinden kaynaklanıyor. Harf-i tarfile alakası yok, zaten fiiller harf-i tarif almazlar.

 

Vakıa suresinde ise sarhoş olmazlar diyor. Kadehten bahsediyor. Bunlar size gazozumu düşündürüyor?

Burada sarhoş olmazlar demiyor. Sekr fiili geçmiyor. Başları ağrıtılmaz ve nezf etmezler diyor. Nezfin manası tükenmek, kesintiye uğramaktır (يدلُّ على نَفاد شيءٍ وانقطاع). Sarhoş etmez fiili geçse bile burada hamr geçmediği için bu gazoz da olabilir, meyve suyu da olabilir, hamr da olabilir.


Netice olarak cennetteki hamr dünyadaki ile aynı hamrdır ama cennetteki insanların yapısı, genetiği başkadır. Örneğin karaciğerlerindeki alkol dehidrogenaz daha güçlü olabilir ve bu durumda hamr zarar vermez, sarhoş da etmez.

 

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Buradaki isimdir. Es-salattır ve harf-i tarfisiz gelse de manası aynıdır.

Ancak bir kelimenin birden fazla manası olabilir. Hem salat hem de destek manası verebilirsiniz. Ancak bunun sebebi “El” harf-i tarifi değildir. Kelimenin birden çok mana içermesidir. Bunun çok sayıda örneği mevcuttur. Ama sadece “El” geldi diye mananın değiştiğine dair hiçbir örnek yoktur. Sadece mananın kapsadığı fertler değişir, mana aynı manadır. Daha önceki yorumumda bunu şekillerle açıkladım.

Mete Firidin
29.05.2015
18:36

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Buradaki isimdir. Es-salattır ve harf-i tarfisiz gelse de manası aynıdır.

Ancak bir kelimenin birden fazla manası olabilir. Hem salat hem de destek manası verebilirsiniz. Ancak bunun sebebi “El” harf-i tarifi değildir. Kelimenin birden çok mana içermesidir. Bunun çok sayıda örneği mevcuttur. Ama sadece “El” geldi diye mananın değiştiğine dair hiçbir örnek yoktur. Sadece mananın kapsadığı fertler değişir, mana aynı manadır. Daha önceki yorumumda bunu şekillerle açıkladım.


Siyam kökü kendini tutmak. Essiyam oruç.

Zeka temizlemek. Ezzekat : zekat.

haram kısıtlı demek. mesidi haram kabe civarı.

medine şehir demek. El medine Medine.

....
Demekki kökleri hep farklı. Güldürme beni şeyh.


Mete Firidin
29.05.2015
18:40


KHamr : mayalı.mayalanan, mayalamak için. mayalı içecek.

Elkhamr: Mayalılardan alt tür. Mayalılardan içki özelliği olanlar, mayalı Şarhoşluk verenler. İçki.

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
19:00

Önce el ile sıfat anlamı kazandılar. Şimdi de terminolojik anlam kazandı bu kelimeler.

Bu harfli tarif her nerede lazım olursa orada istediği manayı verebiliyor.

Maalesef çok saçma.

Dilbilgisi ve gramer çöp oldu.





Çok Okunan Makaleler
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 118764 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
Kudret Helvası Menne
13.11.2013 110965 Okunma
4 Yorum 15.11.2013 03:46
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 107801 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 89813 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Hz. İbrahim Ne Zaman Yaşadı?
28.02.2011 84771 Okunma
4 Yorum 25.03.2020 18:59
Mete Firidin
Estetik Ameliyat ve Nisa Suresi 119. Ayet
3.10.2014 75521 Okunma
1 Yorum 03.10.2014 20:39
Mete Firidin
Petra Yalanı
28.04.2015 71761 Okunma
9 Yorum 02.05.2015 13:07
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 67166 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Kuran'da Kölelik
27.12.2013 63889 Okunma
86 Yorum 08.01.2014 17:16
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 53951 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Hz. Lut’un Kızları
7.06.2011 39392 Okunma
4 Yorum 01.02.2020 21:22
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 38227 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Amen ve Senetin
15.11.2012 35322 Okunma
31 Yorum 30.11.2012 13:47
Mete Firidin
Lâ mevcûde illâ Hû???
18.12.2010 34388 Okunma
1 Yorum 25.12.2010 15:11
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 33745 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
Kabe Kavseyni Ev Edna
15.06.2012 32371 Okunma
1 Yorum 22.05.2018 01:32
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 31654 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 30685 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Adem'in ve Havva'nın Hatası
2.03.2014 30223 Okunma
34 Yorum 10.03.2014 00:48
Mete Firidin
Nutfetin Emşâcin (99)
14.05.2013 29486 Okunma
24 Yorum 17.05.2013 15:16
Mete Firidin
İbni Arabi ve Araf 175-176. Ayetler
16.11.2011 28968 Okunma
9 Yorum 19.11.2011 17:29
Mete Firidin
Miras ve Kelale Ayetleri
13.02.2014 28419 Okunma
53 Yorum 28.02.2014 13:04
Mete Firidin
Allah Celle Celalühü Ne Demektir?
30.11.2014 27688 Okunma
1 Yorum 01.12.2014 08:16
Mete Firidin
Kevkeb
10.08.2011 26992 Okunma
1 Yorum 28.08.2012 12:03
Mete Firidin
Hz. İbrahim’in Atası ve Nemrut
19.04.2015 26775 Okunma
1 Yorum 20.04.2015 20:48
Mete Firidin
Enam Suresi 145. Ayet Ve Haram Yiyecekler!
31.12.2017 26709 Okunma
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 25666 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Kuran’da Namaz Vakitleri
28.12.2014 25206 Okunma
Mete Firidin
Hz. Yunus ve Ambergris
12.12.2012 24820 Okunma
2 Yorum 13.12.2012 13:23
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 24592 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Kuran'da Tecavüzün Cezası
18.02.2015 23942 Okunma
2 Yorum 21.02.2015 17:19
Mete Firidin
Hz. İsa’nın Doğum Günü
2.01.2015 23530 Okunma
Mete Firidin
Hz. Adem’in Kaburgası
25.04.2012 23152 Okunma
59 Yorum 28.04.2012 13:42
Mete Firidin
İmhotep Hz.Yusuf mu?
27.10.2011 22221 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:59
Mete Firidin
Hz. Musa ve Hızır'ın Buluştukları Yer
16.03.2012 21774 Okunma
10 Yorum 17.03.2012 10:03
Mete Firidin
Yecüc ve Mecüc
27.02.2010 21228 Okunma
2 Yorum 10.06.2010 15:12
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 21051 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 20894 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Hz. İbrahim ve Lisan
23.04.2015 20066 Okunma
1 Yorum 24.04.2015 09:49
Mete Firidin
Hz. Adem'in Annesi
3.06.2017 19798 Okunma
1 Yorum 24.04.2021 16:56
Mete Firidin
Ruh ve Ruhun Üflenmesi
11.04.2013 19664 Okunma
8 Yorum 14.04.2013 13:43
Mete Firidin
Fecr ve İmsak
18.07.2013 19231 Okunma
10 Yorum 20.07.2013 22:19
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 18902 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 18592 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18491 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 18376 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
Bakara 58. Ayet Ve Hititler
17.01.2011 17814 Okunma
Mete Firidin
Hacc Suresi 15. Ayet Ve Deist
23.10.2014 17607 Okunma
Mete Firidin
Hz. Meryem Hermafrodit mi?
12.11.2014 17513 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:06
Mete Firidin
Hz.İsa’nın Büyüdüğü Yer
8.07.2014 16694 Okunma
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 16510 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16475 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 16058 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 15437 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Zülkarneyn'in Doğu Seferi
3.06.2012 15142 Okunma
12 Yorum 19.06.2012 10:13
Mete Firidin
Kutsal Yaşam Ağacı
21.12.2011 15062 Okunma
6 Yorum 25.12.2011 16:12
Mete Firidin
İnşallah ne demek?
6.06.2015 14831 Okunma
1 Yorum 14.07.2019 09:13
Mete Firidin
Ayete Göre Kutuplarda Namaz
25.01.2015 14544 Okunma
3 Yorum 16.01.2019 16:40
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14528 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Siyon Mekke mi?
4.03.2011 14468 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Tasavvuf ve Lahid Köklü Kelimeler
8.05.2014 14354 Okunma
18 Yorum 10.05.2014 11:22
Mete Firidin
Necm ve İdbar
3.10.2013 14259 Okunma
8 Yorum 09.10.2013 16:19
Mete Firidin
Hz. Musa’nın Kanatları
28.01.2012 14247 Okunma
2 Yorum 19.02.2012 08:24
Mete Firidin
Allah’ın İki Eli
5.12.2013 14162 Okunma
8 Yorum 12.12.2013 07:13
Mete Firidin
Musa Peygamberi Evlat Edinen Firavun
13.04.2015 14026 Okunma
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13976 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Hamr ve Humr
12.04.2012 13806 Okunma
14 Yorum 02.05.2012 15:51
Mete Firidin
Kuran'dan Hz. İsa ve Meryem Hakkında
29.05.2017 13703 Okunma
Mete Firidin
İki Doğu Ve İki Batı
19.03.2015 13701 Okunma
3 Yorum 22.03.2015 22:01
Mete Firidin
Kıyamet Suresi 16. Ayet ve Hadisler
22.03.2015 13503 Okunma
1 Yorum 22.03.2015 21:54
Mete Firidin
Meleklerin Hızı
20.11.2013 13424 Okunma
6 Yorum 24.11.2013 19:02
Mete Firidin
Şeytan
3.07.2016 13373 Okunma
2 Yorum 04.07.2016 20:17
Mete Firidin
Harut ve Marut
6.02.2012 13118 Okunma
8 Yorum 08.02.2012 19:35
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12905 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Meteorit (Asteroid) Yağmuru
25.08.2013 12902 Okunma
11 Yorum 27.08.2013 15:07
Mete Firidin
El Hadid ve Besmele
13.01.2013 12852 Okunma
4 Yorum 17.01.2013 08:36
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Fuhuş
21.07.2015 12822 Okunma
3 Yorum 15.12.2018 16:41
Mete Firidin
Harun’un Kız Kardeşi Miryem
1.09.2013 12728 Okunma
4 Yorum 11.09.2013 07:57
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 12666 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Neden Buzağıya Taptılar ?
16.03.2011 12640 Okunma
1 Yorum 18.03.2011 09:21
Mete Firidin
Bilqıst
23.04.2014 12347 Okunma
13 Yorum 26.04.2014 14:44
Mete Firidin
Kur'an İncil ve Tevratı Onaylar mı?
11.07.2011 12309 Okunma
1 Yorum 23.07.2011 17:45
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 12278 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 12096 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
Hz. İsa'nın Doğduğu Mevsim
31.12.2014 12056 Okunma
1 Yorum 01.01.2015 11:03
Mete Firidin
Kuran’da Kalp
29.05.2010 12026 Okunma
1 Yorum 19.02.2012 11:49
Mete Firidin
Ad Kavmi Atlantis Ay
7.03.2011 11716 Okunma
Mete Firidin
Kuran’da Yağış Kelimeleri
29.11.2013 11600 Okunma
8 Yorum 01.12.2013 18:50
Mete Firidin
Musa Ve Firavun Zamanı
31.03.2015 11518 Okunma
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11504 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
İrimu (İrem Şehri)
21.10.2012 11504 Okunma
Mete Firidin
Fecrin Beyaz ve Karanlık İpliği
29.06.2015 11428 Okunma
2 Yorum 02.07.2015 10:06
Mete Firidin
Subhân'Allah
23.11.2014 11340 Okunma
2 Yorum 29.11.2014 17:01
Mete Firidin
Nur Suresi 35. Ayet Yenilenmiş Makale
14.07.2012 11179 Okunma
2 Yorum 03.08.2012 18:57
Mete Firidin
Meryem Suresi 26. Ayet
23.02.2011 11049 Okunma
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 10921 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59
Mete Firidin
Müslüman
19.12.2013 10893 Okunma
13 Yorum 21.12.2013 10:35
Mete Firidin
Felek, Hunnes, Kunnes
6.03.2012 10878 Okunma
Mete Firidin
Ebabil ve UFO
25.06.2013 10769 Okunma
Mete Firidin
Küsküt
10.07.2016 10761 Okunma
2 Yorum 25.11.2017 15:40


© 2024 - Akevler