Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018
12319 Okunma, 16 Yorum

Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?

 

Bu makalede kısaca bu konuya değinmek istiyorum. Çünkü bu konu mevcut ve tartışılmakta olan bir konudur. İnsanları açıkça günaha sokabilecek bir konudur.

Klasik kabul adet görmekteyken kadının namaz kılamayacağı ve Kuran okuyamayacağı yönündedir. Oysa günümüzde modernist bazı kimseler bir kadının adet görmekteyken de namaz kılabileceği ve Kuran okuyabileceği yönünde fetva vermektelerdir.

Aslında birkaç ayete dahi baktığımızda net bir cevap hemen ortaya çıkmaktadır.

Kuran’da abdest ile ilgili iki ayet vardır.


Nisa Suresi 43 (44). Ayet:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَى حَتَّى تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّى تَغْتَسِلُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا (43)

Ey İnananlar! Sarhoşken ne dediğinizi bilene kadar ve cünüpken yolcu olan müstesna, gusledene (yıkanana) kadar namaza yaklaşmayın. Ve hastaysanız veya seferde iseniz veya biriniz tuvaletten geldiyseniz veya kadınları okşamışsanız ve hiç su bulamamışsanız ki tertemiz bir toprağa teyemmüm edin de yüzlerinize ve ellerinize sürün. Kesinlikle Allah affedicidir, hoşgörülü olandır.

 

Maide Suresi 6 (7). Ayet:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (6)

Ey İnananlar! Namazı uygulamaya doğru kalktığınızda ki yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi-kollarınızı yıkayın ve başlarınızı mesh edin ve ayak bilek kemiklerine kadar bacaklarınızı. Ve cünüp oldunuzsa ki kendinizi iyice temizleyin. Ve hasta veya sefer üzerindeyseniz veya sizden biriniz o gaita çukurundan geldiyse veya kadınları okşamışsanız da hiç su bulamadıysanız ki temiz bir yamaç yüzeyine teyemmüm edin de yüzlerinizi ve ellerinizi ondan mesh edin. Allah sizin üzerinize sıkıntıdan kılmak için ister değildir. Ve lakin Allah sizi iyice temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Olabilir ki şükredesiniz.

Okuduğunuz gibi iki ayette birinde yıkanın diğerinde ise temizlenin denmektedir.

 

Şimdi şu ayete bakalım:

Bakara suresi 222 (223). Ayet:

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ (222)

Ve sana kadınların aybaşı halini sorarlar, de ki: O bir ezadır (rahatsızlıktır) ki aybaşı halindeki kadınlardan ayrı kalın ve temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Ki temizlendikleri zaman da Allah’ın size emrettiği her yoldan onlara varın. Kesinlikle Allah çok tövbe edenleri sever ve çok temizlenenleri sever.

Bu ayette açıkça görüldüğü gibi aybaşı halinde olma kirli kabul edilmektedir ki “temizlenmelerine kadar” denmektedir. Bu ayette “adetlerini tamamlayıncaya kadar” veya adetleri bitinceye kadar denmiş olsaydı “kirlilik durumunu” iddia edemezdik. Adetli olma durumu, cünüplük gibi apaçık olarak kirlilik kabul edilmektedir. Hatta bu temizlenmenin de Nisa Suresi 43. Ayette belirtildiği gibi gusül abdesti, yıkanmayla olacağı anlaşılmaktadır.

Dışkılama yediğimiz yiyeceklerin atıklarıdır. Ayrıca içinde bir çok mikrop barındırır. İdrar da vücuttan atılan maddelerin oluşturduğu sıvıdır. O da mikrop barındırır ve mikrop bulaştırma için çok uygun bir atıktır.  Kısacası dışkılama ve idrar yapma pis olan ve mikrop üremesine, bulaşmasına neden olacak bir atık eylemidir. Adet kanı da bir vücutsal bir atıktır ve mikrop üremesi, hastalık bulaştırma için aynı durumdadır. Rahim içindeki dokunun ve kanın atık olarak atılmasıdır. Mikroplar için ve vücuttaki mikrobun başkalarına bulaştırılması için çok uygun bir materyaldir.

Sonuç olarak adetliyken bir kadın “temizlenmediğinden, yıkanmadığından veya halin devam etmesi nedeniyle abdestsiz, kirli durumda kabul edilir olduğundan namaz kılamaz.

 

Vakıa Suresi 77-79 (78-80). Ayetlerde:

إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ (78) لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79)

Kesinlikle o mutlaka değerli bir bildiridir. Saklanan bir kitap içindedir. Ona sadece çok temizlenenlerden başkası dokunamaz (farkında olamaz).

Bu durumda abdestsiz kişi ve adetli kadın Kuran’a temas edemez anlamı açığa çıkmaktadır.

 

 


YorumcuYorum
Lütfi Hocaoğlu
16.06.2018
16:50

Bu yorum son derece hatalıdır.

Birincisi bir kadının adet gördüğü ömrünün dörtte birinde pis kabul etmekte olunuyor ki abesle iştigaldir.

İkincisi hiç bir ayette bir kadının adet döneminde namaza yaklaşmaması emri Kuran'da yoktur. İkincil çıkarımlar ve mantık usullerine aykırı bir yaklaşımla bu sonuç çıkarılmıştır.

Temizlenme ile gusletme eşit anlamlı kabul edilmiştir ki eş anlamlı olsaydı Kuran bunun birisini kullanırdı. Kaldı ki kadın adetini tamamlamadan gusletse temizlenmiş olmayacağı için buradaki temizlenme gusletme değildir.

حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ

Burada طهر kökünün ilki sülasi babdandır ve temiz olana kadar demektir. Bu da hayzın tamamlanması demektir. İkincisi tefe'ul babındandır ve kendi kendine temizlenmektir.

Hiç bir ayette doğrudan namazdan hayız sırasında men edilme olmadığından sol kulağı kolunu sağ ayağın altından göstererek elde edilen bir mantıkla çıkarılmış bir sonuçla nehy edilemez.

Diğer taraftan Vakıa suresindeki الْمُطَهَّرُونَ ise tef'il babındandır. Kendini temizlemek olan tefe'ul babından olmadığı için yukarıdaki mantıkla o sonuç yine çıkarılamaz. Burada mutahhirun deseydi temizleyenler olurdu ve zorlayarak kendilerini temizleyenler manasını verebilirdik oysa mutahherun dediği için başkası tarafından temizlenenler demektir ki yukarıda geçen sülasi bab ve tefe'ul babı ile ilgisi yoktur. Yani başkası tarafından temizlenenlerden başkası temas edemez demek hakiki değil mecazidir. Yani Mete Bey'in dediği gibi hakiki anlamda alırsak başkası tarafından abdest aldırılmak zorunda olunurdu Kuran'a dokunmadan önce. Oysa burada Kerim yani cömert demekte sonra da meknun yani kın içinde demektedir. Bu nedenle buradaki temizlik hakiki değil, Allah tarafından beyni temizlenenler anlamında mecazidir.

Mete Firidin
16.06.2018
18:43

Birincisi: Sen Allah değilsin ki Allahın mahlukatının ne durumda ve ömrünün ne kadarında nasıl namaz kılacağına karar verebilesin.
İkincisi Allah su ile 5 kez temizlenmeyi ve cünüpken yıkanmayı Arabistan çöllerinde su sıkıntısı çeken bir ümmete emretmesi yıkanmanın önemini açıklamaktadır. Eğer bütün insanların yıkanmadan temiz kabul edilip her daim namaz kılması istenseydi Arabistan çöllerinde abdest ve yıkanma şartı getirilmezdi. Böylece her insan kolaylıkla abdestsiz namaz kılabilirdi.
Namaz kılmak her durumda olabilseydi. Her bebek ve çocuk namazla sorumlu olurdu. 40 yaşında olan birinin ömrünün en az 1/4 dü çocukluk çağıyla geçmektedir.
İkincisi: Bu emir yukarıda da ispat ettiğim gibi Kuranda vardır. Hikmet çıkarımı olarak vardır. Her yasak için tek tek ayet aramak inek kesmeye engel çıkaran Yahudi'nin meseli gibidir. Fakat Allah hikmetler sahibi Kurandan çıkarım yapmayı her kula nasip etmemiştir.

Üçüncüsü: Temizlenmenin esasının gusletme ile olacağı ayetten apaçık anlaşılmaktadır. Eş anlamı değil, temizlenme yönteminin esasının yıkanma olduğu açıklanmaktadır. Bu da bir hikmettir. Anlayamamanız normaldir.


Dördüncüsü: Bablar kelime kök anlamını değiştirmez. Fail ile meful arasındaki ilişkiyi veya fiilin uygulanışını belirler.
Beşincisi: Cünüplük hayzı da içerir. Yukarıda da belirtiğim gibi Kuranda "tamamlanınca kadar kadar ve sonlanınca" ifadeleri vardır. ne hikmetse bu ayette "temizleninceye kadar" denmiştir. Bu kelime kullanılarak kadın bu durumda kirli kabul edilmiştir. Tabi Cebrail sizin kadar Arapça bilmeye bilir veya ifade yeteneği olmaya bilir???


Altıncısı: Vaka suresindeki " la yemessuhu" cümlesindeki "hu" zamiri Kurana gönderilirse manevi bir temas edememe durumu söz konusudur ki Musafın içindeki mana olan Kurana ulaşamamayı içerir ki sizin durumunuz gibi. "Hu" zamiri kitaba gönderilirse ki bu durumda kitaba dokunmama anlamı çıkar.

Lütfi Hocaoğlu
17.06.2018
16:21


Evet, Allah olmayanlar namaz kılın emrini şu gitme namaz kılınamaz diyemezler. Ancak Allah bunu söyler. Söyleseydi ayette yer alırdı. Yan yorumlarla ulaşılamaz bu hükme.

Abdestin temizlik olduğunun bir delili yoktur. Temizlik olsa yerine teyemmum olmaz.


Lütfi Hocaoğlu
17.06.2018
16:25

Bablar kök anlamı değiştirmez ama anlamı değiştirir. Yoksa bab niye var. Tefil babı İlker gelen mutahherun ismi mefuldur. Yani kendisi temizlenmemiş başkası temizlemiştir. Yani Allah yanlışlıkla mı ismi meful yapmış. Eğer bu abdest olsaydı ismi meful olduğu için Kuran'a dokunmadan önce bir başkası tarafından abdest aldırılmalıydı. Sadece bu bab ve meful olması bile tek başına bu iddiayı çürütür.

 
Mete Firidin
17.06.2018
16:56
وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ  
Bak temizlenmek 2 kez üst üste vurgulanmış. Anla artık.
Ayrıca abdest ayetinde teyemmümün nedeni açıklanmış. Asla su bulamadınızsa.
Süleyman Karagülle
19.06.2018
12:14

Fıkıhçılar ‘taharet’ kelimesini hayızdan çıkma şeklinde tanımlamışlardır.  Her kadının ayrı hayızlık durumu ve müddeti vardır.  Bu müddet değiştiği taktirde gusül etmeyi önermektedir. Ebu Hanife “Mutat günlerde hayızdan çıkarsa ilişki için yıkanma şartı yoktur.” der.

Kadınlar kirli değil, gelen kan kirlidir. Kur’an bu durumu kadın için eziyet kabul etmiştir. Eziyet hastalıktır, kirlilik değildir.

Hayızlı olmak demek cünüp olmak demektir. Cünüp olana namaz farzdır ve teyemmüm ederek namaz kılar. Kadın da teyemmüm eder ve kılar. Nitekim adet dışı kan gelme durumlarında aynı şey yapılıyor. Hayızlı iken yapılmayacağına dair bir delil yoktur. O halde hayızlı kadın, teyemmüm eder ve namazını kılar. Bu ona farzdır.

Peygamber zamanında, kadınların hayızlı kandan korunma olanakları olmadığı için mescide gelmeleri veya Kabe’yi tavaf etmeleri istenmemiştir. O zaman zaruret dolayısıyla ruhsat verilmiştir. Bugün o zaruret mevcut olmadığı için hayızlının namazı terk etmesi caiz değildir.

 

Mete Firidin
19.06.2018
13:36
"Hatta yetmurne" deki temizlenmeye ne diyeceksiniz inatçılar? Neden 2 kez temizlenmek kelimesi ard arda kullanılmıştır?
İslam dünyası sizin gibi basiretsiz inatçı şeytanlar nedeniyle bu durumdadır.
Lütfi Hocaoğlu
19.06.2018
15:57
O zaman iki kere mi gusül alması gerekiyor? Taharet =gusulse öyle olması lazım değil mi? :)
Lütfi Hocaoğlu
19.06.2018
15:58
Taharet=Gusul ise diğer ayette de Kuran'a dokunmadan önce başkası tarafından gusledilmesi gerekiyor o zaman (Mutahherun) :)
Lütfi Hocaoğlu
19.06.2018
16:04

Bir de bunların inatla ilgisi yok. Bunlar içtihatlardır. Siz kendi içtihadınızla bu sonuca varırsınız, ben veya başkası da başka sonuca varır. İlla birisinin diğerinin fikrini kabul etmesi gerekmez.

Bana göre doğrusu budur, Süleyman Beye göre odur, size göre budur.

İlla seninki yanlış, benimki doğru diye tartışmaya gerek yoktur.

Ortak noktada anlaşılamıyorsa herkesin fikri ve içtihadı kendinedir. İsteyen istediğine uyar.

Mete Firidin
19.06.2018
16:54

Taharet temizlenmek demektir. 2 kez ard arda gelmesi "temizlenme olduğunu iyice anlayasınız diyedir. Doğru bir tanedir. Doğrudan sonrakiler batıldır.


Mete Firidin
19.06.2018
16:56

Taharet temizlenmek demektir. 2 kez ard arda gelmesi "temizlenme olduğunu iyice anlayasınız diyedir. Doğru bir tanedir. Doğrudan sonrakiler batıldır.


Mete Firidin
19.06.2018
16:56

طَهَُرَ

طَهَُرَ U ( n. ac. طُهْر 3 , طَهَاْرَة 22t , طُهُوْر 27 ),

a. Was clean, pure.

b. A ( n. ac. طَهْر 1 ), Removed, sent away.

طَهَّرَ

طَهَّرَ II ,

a. Cleaned, cleansed, purified.

b. Circumcised.

تَطَهَّرَ

تَطَهَّرَ V , اِطْتَهَرَ VIII ( T ),

a. Was cleansed, purified; purified himself.

طُهْر

طُهْر 3 ,

a. Cleanness, cleanliness.

b. Purity, chastity.


Mete Firidin
19.06.2018
16:58

١

1 طَهَرَذ and طَهُرَ , (S, A, Msb, K,) aor. of each طَهُرَ , (Msb, K,) inf. n. طَهَارَةٌ, (S, Msb, K,) which is of each verb, (S, Msb,) and طُهْرٌ, (Sb, K,) or the latter is a simple subst., (S, Msb,) It was, or became, clean, free from dirt or filth, or pure. (A, * Msb, K. *) طهارة is of two kinds; [properly] corporeal and [tropically] spiritual. (TA.) ― -b2- And طَهَرَتْ, (M, Mgh, K,) or طَهَرَتْمِنَالحَيْضِ, aor. طَهُرَ ; (Msb;) and طَهُرَتْ, (M, Msb, K,) which is allowable, (IAar,) but of rare occurrence, (Msb,) and طَهِرَتْ, [which is of more rare occurrence;] (M, El-Isnawee;) inf. n. طُهْرٌ and طَهَارَةٌ and طُهُورٌ and طَهُورٌ; (TA;) She was, or became, pure from the menstrual discharge; (Mgh;) her discharge of blood stopped. (Mgh, K.) See also 5. The saying, اـِنَّالشَّاةَتَقْذِىعَشْرًاثُمَّتَطْهُرُ [Verily the ewe, or she-goat, emits a white fluid from her womb during ten nights, and then becomes pure,] is mentioned on the authority of Lh: but ISd says, whether he mentioned this as heard from the Arabs, or did so presumptuously, I know not. (TA.) -A2- طَهَرَهُ, aor. طَهَرَ , (K,) inf. n. طَهْرٌ,) (TK,) signifies He made it, or caused it, to be, or become, distant, or remote; syn. أَبْعَدَهُ: (O, K:) and so طَحَرَهُ; (O, TA;) the ح being substituted for ه. (TA.)

طهّرهُ

2 طهّرهُذ , inf. n. تَطْهِيرٌ, [He cleansed, or purified, him, or it:] (S:) and طهّرهُبِالمَآءِ he washed him, or it, with water: (K:) and ↓ أَطْهَرَهُ signifies the same as طهّرهُ. (Bd in lvi. 78.) ― -b2- طَهِّرَابَيْتِى, in the Kur [ii. 119], Cleanse ye my house [the Kaabeh] of the idols (Aboo-Is-hلk, Bd, Jel) and impurities; and what does not become it: (Bd:) or clear ye it: (Bd:) or cleanse ye my house from [pollution by] disobediences and forbidden actions: (Az:) or, accord. to some, it means an incitement to purify the heart. (TA.) ― -b3- وَثِيَابَكَفَطَهِّرْ, in the Kur [lxxiv. 4], means And cleanse thy clothes from dirt: (Jel:) or shorten thy clothes, to prevent their being rendered dirty by trailing along the ground: (Jel, TA:) or (assumed tropical:) purify thy heart: or (assumed tropical:) thy soul: or (assumed tropical:) make thy conduct right: (TA:) and see other explanations voce ثَوْبٌ. ― -b4- طهّروَلَدَهُ (assumed tropical:) He performed the rite of circumcision upon his son [and so purified him]. (TA.) ― -b5- طهّرهُاللّٰهُ (tropical:) [God purified him from sin]. (A.) ― -b6- طهّرهُالحَدُّ (assumed tropical:) The prescribed punishment, such as stoning &c., cleansed him from his sin. (TA.) ― -b7- لَمْيُرِدِاللّٰهُأَنْيُطَهِّرَقُلُوبَهُمْ, in the Kur [v. 45], means (assumed tropical:) God hath not pleased to cleanse their hearts from infidelity: (Bd, Jel:) or to direct. (TA.)

4 أَطْهَرَ see 2, first sentence.

تطهّر

5 تطهّرذ , inf. n. تَطَهُّرٌ, is sometimes changed into اِطَّهَّرَ, inf. n. اِطَّهُّرٌ, the ت being incorporated into the ط, and this requiring a conjunctive ا, (Sgh, K,) in order that the word may not begin with a quiescent letter: (Sgh:) and طَهُورٌ is also an inf. n. [or rather a quasi-inf. n.] (Sb, K) of تَطَهَّرَ, (Mgh, TA,) like as وَضُوْءٌ is [said to be] of تَوَضَّأَ. (TA.) The meaning is, [He became cleansed, or purified: or he cleansed, or purified, himself: and] he washed himself. (Mgh.) You say, تطهّربِالمَآءِ [He cleansed, or purified, or washed, himself with water]: (S:) he performed the ablution termed الوُضُوْء: and that termed الاِسْتِنْجَآء; (A;) as also تطهّر alone, as used in the Kur ix. 109: (Mgh, TA:) and the same verb, alone, is expl. as signifying he made use of water, or what supplied its place; thus used in the Kur v. 9. (TA.) In the Kur vii. 80 and xxvii. 57, the verb is used derisively. (TA.) You say also, تطهّرت, (Mgh, Msb, K,) and اِطَّهَّرَتْ, (Mgh,) meaning, She cleansed, or purified, herself by washing, from [the pollution of] the menstrual discharge, (Mgh, Msb, K,) &c.; (K;) as also ↓ طَهَرَتْ and طَهُرَتْ; (Msb, * K;) agreeably with what is said in the B, that طَهَرَ and طَهُرَ and اطّهّر and تطهّر have the same signification: (TA:) or تطهّرت and اطّهّرت have this signification; but the unaugmented verb has the signification first assigned to it, or “ her discharge of blood stopped: ” (Abu-l-'Abbلs, IAar:) in the Kur ii. 222, some read حَتَّىيَطْهُرْنَ; and others, حَتَّىيَطَّهَّرْنَ: but the latter reading is the preferable, on account of the difference between the two forms of the verb, just mentioned: (Abu-l-'Abbلs:) or the law which allows not the touching a woman until she has performed the ablution mentioned above shows the two forms of the verb to be the same in signification. (TA.) ― -b2- Also (tropical:) He removed himself far from unclean things, or impurities. (S, Mgh, K. *) ― -b3- (tropical:) He refrained from sin, (K, TA,) and from what was not good: (TA:) he removed himself far from low, or ignoble, habits: and in this sense, accord. to some, it is used in the Kur vii. 80 and xxvii. 57. (TA.) And تطهّرمِنَالاـِثْمِ (tropical:) He removed himself far from sin. (A.)

طُهْرٌ

طُهْرٌذ [see 1: ― -b2- ] Cleanness; freedom from dirt or filth; or pureness. (S, * Msb.) ― -b3- The state of pureness from the menstrual discharge: (S, A, Mgh, Msb:) pl. أَطْهَارٌ. (A, Msb.) And the pl. signifies The days of a woman's state of pureness from the menstrual discharge. (K.)

طَهِرٌ

طَهِرٌذ : see طَاهِرٌ, in three places.

طُهْرَةٌ

طُهْرَةٌذ a subst. from التَّطْهِيرُ [and signifying A cleansing, or purification: and in this sense it was applied by the Christians to baptism]: (Mgh:) or from طَهَّرَهُبِالمَآءِ [and signifying a cleansing, or purification, by water]: (K:) or cleanness, or pureness. (TK.)

طَهُورٌ

طَهُورٌذ inf. n. of 1; as also طُهُورٌ: (TA:) and inf. n. [or rather quasi-inf. n.] of 5. (Sb, Mgh, TA.) ― -b2- A thing [such as water] with which one cleanses or purifies: (T, S, Mgh, Msb, K:) a word similar to فَطُورٌ and سَحُورٌ and وَقُودٌ: (S:) and the author of the “ Matلli' el-Anwلr ” mentions طُهُورٌ also in this sense; but this is strange and anomalous: (En-Nawawee:) the former occurs in the Kur xxv. 50: (S:) or it signifies water with which the ablution termed وُضُوْء is performed: (A, IAth:) or it has the signification next following. (K.) It is said, التَّوْبَةُطَهُورٌلِلْمُذْنِبِ (tropical:) [Repentance is a means of purifying the sinner, or criminal]. (A.) Lth says that it is that which is [accompanied] by the execution of the prescribed punishment, such as stoning &c. (TA.) [See also مَطْهَرَةٌ.] -A2- It is also an epithet, (Mgh, TA,) and signifies Clean and cleansing, or pure and purifying: (Th, T, Mgh, Msb:) whatever God has created descending from the sky, or welling forth from the earth as a spring or river or sea, in which a human being does nothing but drawing water, and of which the colour is not changed by anything mixing with it, nor the taste thereby, is طَهُور: and what is otherwise, as the water of roses and of the leaves of trees, and what flows from the grape-vine, though it be طَاهِر, is not طَهُور: (Esh-Shلfi'ee:) the former removes impurities: the latter, if not at the same time طَهُور, does not: (TA:) or very clean or pure: (A, Msb:) the explanation by Th, if meant to show that the word signifies of the utmost cleanness or pureness, is correct and good: otherwise, it is not so; for فَعُولٌ is not formed from تَفْعِيلٌ: (Mgh, O:) it is also explained as signifying, simply, cleansing, or purifying: (B, TA:) also as syn. with طَاهِرٌ, as in the phrase رِيقُهُنَّطَهُورٌ [their saliva is pure]: but here it is either an intensive epithet or used for طَاهِرٌ for the sake of the measure. (Msb.)

طَهِيرٌ

طَهِيرٌذ : see طَاهِرٌ, in two places.

طَهَارَةٌ

طَهَارَةٌذ [see 1. ― -b2- ] The act of performing the ablution termed الغُسْل, and that termed الوُضُوْء, and that termed الاِسْتِنْجَآء. (Msb, TA.)

طُهَارَةٌ

طُهَارَةٌذ What remains of that with which one has performed the ablution termed طَهَارَة. (TA.)

طَهُورِيَّةٌ

طَهُورِيَّةٌذ The quality of being طَهُور. (Msb.)

طَاهِرٌ

طَاهِرٌذ Clean; free from dirt or filth; or pure; (Msb, K;) as also ↓ طَهِرٌ (IAar, K) and ↓ طَهِيرٌ: (M, K:) fem. طَاهِرَةٌ: (S, A, Msb:) pl. (of طَاهِرٌ, TA) أَطْهَارٌ (K) and طَهَارَى, (S, K,) which latter is anomalous, as though its sing. were طَهْرَانُ, (S,) and, applied to men, طَاهِرُونَ: (TA:) and (of ↓ طَهِرٌ, TA) طَهِرُونَ; (K;) the only form; there being no broken pl.: (TA:) and of طَاهِرَةٌ, طَاهِرَاتٌ (TA) and طَوَاهِرُ. (A.) You say, رَجُلٌطَاهِرٌ and ↓ طَهِيرٌ [A clean, or pure, man]. (O.) And اِمْرَأَةٌطَاهِرَةٌمِنَالنَّجَاسَةِ [A woman pure from dirt or filth]. (S.) And مَآءٌطَاهِرٌ Clean, or pure, water: and also, fit to cleanse or purify with. (Msb.) And ثِيَابٌطَهَارَى [Clean clothes]. (S.) [See also طَهُورٌ.] ― -b2- Pure from the menstrual discharge; in this sense without ة: (IAar:) as also طَاهِرٌمِنَالحَيْضِ. (S, Msb.) ― -b3- هُوَطَاهِرُالعِرْضِ (assumed tropical:) He is clear from vice, or fault. (Msb.) اِمْرَأَةٌطَاهِرَةٌمِنَالعُيُوبِ (assumed tropical:) [A woman pure from vices, or the like]. (S.) And رَجُلٌطَاهِرُالثِّيَابِ, (S, A, TA,) and طَاهِرُالأَثْوَابِ, (TA,) (tropical:) A man free, or far-removed, from low, or ignoble, habits: (S, * A, TA:) and in like manner, طَاهِرُالخُلُقِ, and الخُلُقِطَهِرُ: fem. طَاهِرَة. (TA.)

أَطْهَرُ

أَطْهَرُذ [More, and most, clean or pure]. ― -b2- [Hence,] هُنَّأَطْهَرُلَكُمْ [Kur xi. 80] (assumed tropical:) They are more lawful to you. (O, TA.)

مَطْهَرَةٌ

مَطْهَرَةٌذ and مِطْهَرَةٌ, (S, A, K, &c.,) the former of which is the more approved, (S,) A vessel, (A, K,) or any vessel, (Mgh, Msb,) [for purification, i. e.,] with which one washes himself, (A, Mgh, Msb, K,) and performs the ablution termed وُضُوْء, such as a سَطْل, or رَكْوَة: (TA:) and (A, Mgh, Msb, K) i. q. اـِدَاوَةٌ [a kind of leathern vessel for water]: (S, A, Mgh, Msb, K:) pl. مَطَاهِرُ. (S, Msb.) Hence, [or from مَطْهَرَةٌ as signifying, agreeably with analogy, A means of cleansing or purifying,] the saying, (Msb,) السِّوَاكُمَطْهَرَةٌلِلْفَمِ [The tooth-stick is a means of purifying to the mouth]. (S, Msb.) ― -b2- Also A house, or chamber, in which one washes himself, (K, TA,) and performs the ablutions termed وُضُوْء and غُسْل and اِسْتِنْجَآء. (TA.)

صُحُفًامُطَهَّرَةً

صُحُفًامُطَهَّرَةًذ , in the Kur [xcviii. 2], signifies Writings cleansed from impurities and falsehood. (TA.) ― -b2- And أَزْوَاجٌمُطَهَّرَةٌ, in the same [ii. 23], Wives purified from the pollution of the menstrual discharge and the other natural evacuations. (O, TA.) ― -b3- And لَايَمَسُّهُاـِلَّاالمُطَهَّرُونَ, in the same [lvi. 78], is said by some to mean, (assumed tropical:) None shall attain to the knowledge of its true meanings except those who have purified themselves from the filth of corrupt conduct, and ignorances, and acts of disobedience. (TA.)

وَمُطَهِّرُكَمِنَالَّذِينَكَفَرُوا

وَمُطَهِّرُكَمِنَالَّذِينَكَفَرُواذ , in the Kur [iii. 48], signifies And will take thee forth from those who have disbelieved, and make thee to be far from doing as they do. (TA.)

وَيُحِبُّالمُتَطَهِّرِينَ

وَيُحِبُّالمُتَطَهِّرِينَذ , in the Kur [ii. 222], signifies And He loveth those who purify their spirits. (TA.)

 


Ayşe Göksun
17.04.2020
14:31

Merhaba Mete Bey.

"Dışkılamanın, idrar yapmanın vücuttan yediklerimizin, içtiklerimizin atıkları olması sebebiyle mikrop barındırdığını, adet kanının da aynı şekilde vücut atığı olduğundan mikrop üremesine ve başkalarına bulaştırmaya uygun olduğunu..." söylemişsiniz.

Bu gerekçeyle, yani pis olma ve başkalarına hastalık bulaştırma ihtimalinden dolayı Allah kadınları bazı şeylerden men etmiş olsaydı;

*insanların içine çıkmama, *hiç kimse ile herhangi bir fiziki temasta bulunmama, *sosyal ilişkileri kesip inzivaya çekilme gibi emirler vermiş olmalıydı. Ki böyle bir şey söz konusu değil!

Bu açıklamalarınız sadece "adetli iken neden cinsi münasebet yasak?" sorusuna verilecek mantıklı bir cevap olabilir.

Dediğiniz gibi adetli kadının kanı bir kişiye bulaşıp onu hasta etme riski varsa bu kişi sadece kocası olabilir.  Zaten onu da Allah men ediyor.

Süleyman Karagülle'nin de dediği gibi, Peygamberimiz zamanında kadınların adetli iken kanın kıyafetlerinin dışına veya bulundukları ortama sızmasını engelleye bilmeleri çok da mümkün olmayabilir. Hem bu durumun mahçubiyetini yaşamamaları hem de ağrılı- sancılı olabilen bu dönemlerinde kadınları ibadet için mescide veya tavafa gelmeye zorlanmamaları adına verilmiş bir ruhsat gibi düşünülebilir. 

Ancak günümüzde kadınlar okuma veya çalışma sebebiyle insanlarla bir arada olabiliyor, adetlerini hiçbir şekilde belli etmeden sosyal yaşamlarına devam edebiliyorlar.

Ayrıca namaz konusu Ku'an'da en çok üzerinde durulan konulardan biri iken, yüzün üzerinde namaz ile ilgili ayet var iken hatta savaş sırasında bile müminlerin nasıl namaz kılacağını tarif ediyor iken; sizin dediğiniz gibi Allah, kadının her ayın ortalama bir haftasında huzuruna gelmesini istemeseydi, bunu açıkça bildirir dolaylı yollardan anlamamıza bırakmazdı.

Namazın kılınmamasına veya ertelenmesine Allah müsade ediyor olsaydı, bunu en çok hak edecek durum hayat-memat  durumu olan harp sırasında olurdu.


https://halaakletmeyecekmisiniz.blogspot.com/2020/03/adetli-kadn-namaz-klabilir-mi-klamaz-m.html

Mete Firidin
17.04.2020
16:27
Sayın Ayşe Hanım: Kuran'da ne yazıyorsa onu yazdım. Beğenmiyor olabilirsiniz. Bu Allah ile sizin aranızdadır. Eğer öyle, böyle olsaydı demek yeterli açıklama olmamaktadır. Hayz durumunda namazdan muaf tutmak Allah'ın kararıdır. Kul Allah'ın. Namazda Allah için. Hüküm Allah'a ait.  Erkeği ve kadını farklı yaratan Allah'tır. Farkı yaratan ibadet sorumluluklarını da farklı kılacaktır. Bundan daha doğal bir olay olabilir mi?




Çok Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Kuran'da Kölelik
27.12.2013 63149 Okunma
86 Yorum 08.01.2014 17:16
Mete Firidin
Hz. Adem’in Kaburgası
25.04.2012 22545 Okunma
59 Yorum 28.04.2012 13:42
Mete Firidin
Miras ve Kelale Ayetleri
13.02.2014 27641 Okunma
53 Yorum 28.02.2014 13:04
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 23848 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Adem'in ve Havva'nın Hatası
2.03.2014 29406 Okunma
34 Yorum 10.03.2014 00:48
Mete Firidin
Amen ve Senetin
15.11.2012 34686 Okunma
31 Yorum 30.11.2012 13:47
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 31013 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 30119 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Nutfetin Emşâcin (99)
14.05.2013 28860 Okunma
24 Yorum 17.05.2013 15:16
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 37219 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 11334 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 20510 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Kuran’da Tasavvuf ve Lahid Köklü Kelimeler
8.05.2014 13949 Okunma
18 Yorum 10.05.2014 11:22
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 20517 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12319 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 33278 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9462 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Hamr ve Humr
12.04.2012 13276 Okunma
14 Yorum 02.05.2012 15:51
Mete Firidin
Rahmet ve Şeriat
19.03.2012 8709 Okunma
14 Yorum 27.03.2012 21:05
Mete Firidin
Müslüman
19.12.2013 10709 Okunma
13 Yorum 21.12.2013 10:35
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13378 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Bilqıst
23.04.2014 12149 Okunma
13 Yorum 26.04.2014 14:44
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 11774 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 25223 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Zülkarneyn'in Doğu Seferi
3.06.2012 14877 Okunma
12 Yorum 19.06.2012 10:13
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16176 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 113294 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
Karadelik ve Cehim
14.05.2012 8834 Okunma
11 Yorum 15.05.2012 09:07
Mete Firidin
Meteorit (Asteroid) Yağmuru
25.08.2013 12695 Okunma
11 Yorum 27.08.2013 15:07
Mete Firidin
Ayn Ra Ya Kökü Yoksunluk
9.03.2014 8768 Okunma
11 Yorum 13.03.2014 20:08
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8203 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8651 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18191 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11115 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 18008 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 104228 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Fecr ve İmsak
18.07.2013 18688 Okunma
10 Yorum 20.07.2013 22:19
Mete Firidin
Arş
3.03.2013 7855 Okunma
10 Yorum 09.03.2013 18:42
Mete Firidin
% 100 Cotton
28.09.2012 6379 Okunma
10 Yorum 02.10.2012 11:59
Mete Firidin
Şecer
23.01.2014 9297 Okunma
10 Yorum 25.01.2014 09:30
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 65679 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Hz. Musa ve Hızır'ın Buluştukları Yer
16.03.2012 21192 Okunma
10 Yorum 17.03.2012 10:03
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 17797 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
İbni Arabi ve Araf 175-176. Ayetler
16.11.2011 28207 Okunma
9 Yorum 19.11.2011 17:29
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 52195 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 10668 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59
Mete Firidin
Petra Yalanı
28.04.2015 70836 Okunma
9 Yorum 02.05.2015 13:07
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6449 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5182 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7411 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Midian Medyen Medine
3.05.2015 9936 Okunma
8 Yorum 02.02.2019 10:15
Mete Firidin
Ümmi Peygamber
4.06.2014 7844 Okunma
8 Yorum 12.06.2014 12:02
Mete Firidin
Harut ve Marut
6.02.2012 12667 Okunma
8 Yorum 08.02.2012 19:35
Mete Firidin
Kuran’da Yağış Kelimeleri
29.11.2013 11354 Okunma
8 Yorum 01.12.2013 18:50
Mete Firidin
Allah’ın İki Eli
5.12.2013 13511 Okunma
8 Yorum 12.12.2013 07:13
Mete Firidin
Ruh ve Ruhun Üflenmesi
11.04.2013 19201 Okunma
8 Yorum 14.04.2013 13:43
Mete Firidin
Necm ve İdbar
3.10.2013 14027 Okunma
8 Yorum 09.10.2013 16:19
Mete Firidin
Sarsar, Salsal
27.08.2013 8278 Okunma
7 Yorum 12.10.2013 17:06
Mete Firidin
Ashabı Kehf
3.02.2014 7693 Okunma
7 Yorum 12.10.2021 20:56
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 87727 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 15020 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Nuh Peygamberin Kâfir Oğlunun Salı
26.06.2014 7630 Okunma
7 Yorum 17.04.2020 20:41
Mete Firidin
İblis Yees Gına
29.08.2014 7757 Okunma
7 Yorum 10.09.2014 19:06
Mete Firidin
Mars Hayali
7.01.2017 9208 Okunma
7 Yorum 12.10.2018 00:32
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 15662 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 110 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 12398 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4577 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7268 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7327 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
Haqaben Ehqaben
16.04.2015 8586 Okunma
6 Yorum 18.04.2015 10:06
Mete Firidin
Kutsal Yaşam Ağacı
21.12.2011 14809 Okunma
6 Yorum 25.12.2011 16:12
Mete Firidin
GPS ve Enam 97
9.05.2012 6412 Okunma
6 Yorum 23.06.2012 15:46
Mete Firidin
Meleklerin Hızı
20.11.2013 13047 Okunma
6 Yorum 24.11.2013 19:02
Mete Firidin
Cimaletun sufrun
3.02.2013 6092 Okunma
6 Yorum 06.02.2013 20:29
Mete Firidin
Şehri Ramazan
18.08.2012 5745 Okunma
5 Yorum 19.08.2012 08:58
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 15956 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
Şeytani Felsefe
5.05.2013 7107 Okunma
5 Yorum 14.06.2013 07:53
Mete Firidin
El Musawwir
8.12.2013 3815 Okunma
5 Yorum 15.12.2013 20:00
Mete Firidin
Sihir Öğreten İki Melek?
15.12.2013 8866 Okunma
5 Yorum 17.12.2013 07:54
Mete Firidin
Tevbe Suresi 30. Ayet
1.06.2014 9328 Okunma
5 Yorum 04.06.2014 16:12
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7138 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5334 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 4974 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 722 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6712 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
Azap
10.07.2016 9046 Okunma
4 Yorum 11.07.2016 18:20
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7612 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
Bakara Suresi Meali
28.08.2015 8383 Okunma
4 Yorum 16.01.2019 16:36
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14212 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Sünnetler ve Ayetlerin Tam Anlaşılması
1.05.2014 6741 Okunma
4 Yorum 09.05.2014 15:47
Mete Firidin
Havariler Ve Huriler
29.10.2014 7087 Okunma
4 Yorum 29.10.2014 19:00
Mete Firidin
Yırtıcı ve Hastalıklı Hayvanların Haramlığı
3.03.2015 8355 Okunma
4 Yorum 14.04.2015 18:05
Mete Firidin
Cidiha ?
10.01.2014 5145 Okunma
4 Yorum 14.08.2021 16:33
Mete Firidin
Harun’un Kız Kardeşi Miryem
1.09.2013 12405 Okunma
4 Yorum 11.09.2013 07:57
Mete Firidin
Kudret Helvası Menne
13.11.2013 104771 Okunma
4 Yorum 15.11.2013 03:46
Mete Firidin
Ğasaq
18.10.2013 5738 Okunma
4 Yorum 19.10.2013 06:52
Mete Firidin
Şecer ve Güç
28.01.2014 3527 Okunma
4 Yorum 04.02.2014 23:04
Mete Firidin
El Hadid ve Besmele
13.01.2013 12577 Okunma
4 Yorum 17.01.2013 08:36
Mete Firidin
Kitap ve CERN
1.01.2012 5260 Okunma
4 Yorum 19.02.2012 08:44


© 2024 - Akevler