Mete Firidin
Allah’ın İki Eli
5.12.2013
13483 Okunma, 8 Yorum

Allah’ın İki Eli

Sad suresi 75. Ayet:

قَالَ يَاإِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَنْ تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْعَالِينَ

Ey İblîs! buyurdu: o benim iki elimle yarattığıma secde etmene ne mani’ oldu sana? Kibirlenmek mi istedin? Yoksa Alîlerden misin?[75]

Ayette Adem’in yaratılıp, Allah’ın ruhundan üflemesinden sonra meleklerin secde etmesi fakat İblisin secde etmemesi anlatılmaktadır. Bu ayette benim dikkatini çeken iki kısım vardır. Birincisi “iki elimle” ifadesidir; ikincisi ise “Alilerden misin? İfadesidir.

İkincisini yani Elaliler (Üstün olanlar) Elruhu (Ruhül Kudüs, Cibril, Cebrail, Ruhul Emin) da kapsamaktadır. Bunu nereden çıkarıyorum? Aşağıdaki ayetlerden bu anlaşılacaktır.

Bakara 34.ayet:

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ

Meleklere, «Adem’e secde edin» demiştik, İblis müstesna hepsi secde ettiler, o ise kaçındı, büyüklük tasladı ve inkar edenlerden oldu.[34]

Bu ayette “biz” “Adem’e secde edin demiştik” ifadesi mevcuttur. Bu şu anlama gelmektedir. Meleklere secde etmeleri emri Elaliler tarafından iletilmiştir. Elalilere secde emredilmemiştir. Sad suresi 75. Ayette İblisin secde etmemesi nedeni ile söylenen “Alilerden misin?” sorusu. İblisin Elalilerden olmadığını ortaya çıkarmaktadır.

Burada şunu belirtmek gerekir. Allah bir şeyi direkt değil, Elaliler aracılığı ile yapıyorsa “biz” zamirini kullanır. El Ruh da “biz” zamirinin içinde yer alır. Elaliler Yahudi ve Hıristiyan kültüründe Arş melekleri olarak bilinir.

Diğer ifade ise “iki elimle” ifadesidir. Tabi ki Allah bütün eksikliklerden münezzehtir. Yani bizim gibi iki eli olmaktan da münezzehtir. El yaratılmış bir şeydir. Peki, öyleyse bu iki el nedir?

Kuran’da ve Semitik dillerde “yed” kelimesi el-kol anlamına geldiği gibi destek ve kuvvet anlamına da gelmektedir.

Fetih suresi 10.ayet meali:

 Şüphesiz sana baş eğerek ellerini verenler (biat edenler), Allah’a baş eğip el vermiş sayılırlar. Allah’ın eli onların ellerinin üstündedir. Verdiği bu sözden dönen, ancak kendi aleyhine dönmüş olur. Allah’a verdiği sözü yerine getirene, Allah büyük ecir verecektir.[10]

Bunu daha iyi anlayabilmek için başka bazı ayetlere bakmak gerekir. “iki el” ifadesinin geçtiği ayet (Sad 75.) Adem’in yaratılmasını ifade etmektedir. Başka bir ayette ise Ademin yaratılması İsa peygamberin yaratılmasına benzetilmektedir.

Ali İmran 59. Ayet:

إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ

Allah’ın katında İsa’nın durumu kendisini topraktan yaratıp sonra ol demesiyle olmuş olan Adem’in durumu gibidir.[59]

İsa’nın yaratılmasından yola çıkarak Adem’in de nasıl yaratıldığını anlayabiliriz.

İsa nasıl yaratılmıştır?

Meryem 17.ayet:

فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا

Onların öte yanlarında (kendisine) bir perde edinmişti. Artık Biz de ona ruhumuzu (Cibrîl-i Emîn) gönderdik de onun için tam bir beşer sûretinde görünüvermişti.[17]

Maide 110:

 Allah, «Ey Meryem oğlu İsa! Sana ve anana olan nimetimi an» demişti, «Seni Ruhul Kudüs ile desteklemiştim; beşikte ve yetişkin iken insanlarla konuşuyordun; sana Kitap’ı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretmiştim. Sen iznimle, çamurdan kuş gibi bir şey yapmış ona üflemiştin de iznimle kuş olmuştu; anadan doğma körü, alacalıyı iznimle iyi etmiştin. Ölüleri iznimle diriltiyordun. İsrailoğullarına belgelerle geldiğinde, onlardan inkar edenler, ’Bu apaçık bir büyüdür’ demişlerdi de Ben onların sana zarar vermelerini önlemiştim.»[110]

Yukarıdaki ayetlerden İsa’nın yaratılması Ruhül Kudüs (Cebrail)aracılığı ile olduğu anlaşılmaktadır.

Ayrıca İsa peygambere destek ile ilgili ayetlerde de ءيد kelimesi (eyed: destek olmak) kelimesi geçmektedir. Bakara 87:

وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَقَفَّيْنَا مِنْ بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَكُلَّمَا جَاءَكُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَى أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقًا تَقْتُلُونَ

And olsun ki, Musa’ya kitap verdik, ondan sonra ard arda peygamberler gönderdik. Meryem oğlu İsa’ya belgeler verdik, onu Ruhul Kudüs ile destekledik. Size bir peygamber nefsinizin hoşlanmadığı bir şey getirdikçe, büyüklük taslayarak, bir kısmını yalancı sayıp, bir kısmını öldürür müsünüz?[87]

Bakara 253:

تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِنْهُمْ مَنْ كَلَّمَ اللَّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا اقْتَتَلَ الَّذِينَ مِنْ بَعْدِهِمْ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَلَكِنِ اخْتَلَفُوا فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ وَمِنْهُمْ مَنْ كَفَرَ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا اقْتَتَلُوا وَلَكِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ

İşte bu peygamberlerden bir kısmını diğerlerinden üstün kıldık. Onlardan Allah’ın kendilerine hitab ettiği, derecelerle yükselttikleri vardır. Meryem oğlu İsa’ya belgeler verdik, onu Ruhul Kudüs’le destekledik. Allah dileseydi, belgeler kendilerine geldikten sonra, peygamberlerin ardından birbirlerini öldürmezlerdi. Fakat ayrılığa düştüler, kimi inandı, kimi inkar etti. Allah dileseydi birbirlerini öldürmezlerdi, lakin Allah istediğini yapar.[253]

Maide 110:

إِذْ قَالَ اللَّهُ يَاعِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنْفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي وَتُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتَى بِإِذْنِي وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنْكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ

Allah, «Ey Meryem oğlu İsa! Sana ve anana olan nimetimi an» demişti, «Seni Ruhul Kudüs ile desteklemiştim; beşikte ve yetişkin iken insanlarla konuşuyordun; sana Kitap’ı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretmiştim. Sen iznimle, çamurdan kuş gibi bir şey yapmış ona üflemiştin de iznimle kuş olmuştu; anadan doğma körü, alacalıyı iznimle iyi etmiştin. Ölüleri iznimle diriltiyordun. İsrailoğullarına belgelerle geldiğinde, onlardan inkar edenler, ’Bu apaçık bir büyüdür’ demişlerdi de Ben onların sana zarar vermelerini önlemiştim.»[110]

Anlaşıldığı gibi Allahın “iki elimle yaratığım” dediği elin biri Ruhul Kudüs (Cebrail) tür. Çünkü Allah Ali İmran 59 da İsa içinde, Adem içinde “ol” emrini kullanmıştır. Fakat Meryem 17. Ayette İsa’yı yaratmak için Ruhül Kudüs’ün gönderildiği aşikardır. Bu el kudret elidir; Kudret desteğidir.

İkinci el nedir?

Bakara 98:

مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ

 

Her kim Allah’a, Allah’ın meleklerine, peygamberlerine, Cebrail ile Mîkâil’e düşman olursa, iyi bilsin ki, Allah da o kâfirlerin düşmanıdır.[98]

Mikail ise tabiat olaylarını idare(Mikail vekil olan anlamına gelmektedir) eden El Alilerdendir.

O halde Adem peygamberi yaratan Allah’ın bir eli kullarından Cebrail diğer eli doğa olaylarını gerçekleştiren kullarından Mikail’dir. Bir el Cebrail aracılığı ile müdahaleyi gerçekleştirir. İkinci el Mikail ile doğal dediğimiz unsurları gerçekleştirir. Yani Tabiatın doğal işleyişinden Mikail, müdahale işlerinden Cebrail sorumludur.

İsa’nın yaratılmasının bir kısmı bize göre doğal yani bir anneden kaynaklanırken, diğer kısmı Cebrail’in müdahalesi ile mucizevidir. Aynı şekilde Adem’in yaratılmasında da bir annesinin olması doğal bir olayken, babasız ve Cebrail’in müdahalesi ile hamilelik gelişmesi bir mucizedir.

Doğrusunu Allah bilir.

 


YorumcuYorum
Hüseyin Kayahan
05.12.2013
22:53

selam ve teşekkür ile...

Konu oldukça girift.

. Meleklere "ademe secde edin/iscudû ademe" demiyor; "adem İÇİN secde edin/iscudû Lİ ademe" deniyor. Secde etmek, onun için görevli olmak, onun için çalışmak demektir. Başka ayette "NECM ve ŞECER YESCÜDÂNDIR" deniyor. Gök cisminin ve ağacın (bizim anladığımız manada) secde edemeyeceği aşikardır.

. "yedeyye/iki elim" ifadesini Allah'ın zatı dışında başka vasıtalar için anlarsak; sizin de belirttiğiniz "NA/biz" ve "TÜ/ben" zamirlerinde çelişki olur. Zira kullandığında bizatihi kendisi, na kullandığında ise vasıta olduğunu siz de belirtmektesiniz.

. "El Âlî/YÜCELER/ULULAR" anlamında isabet var. El Âlî olanların secde/hizmet ile görevli olmadıkları anlaşılıyor. Çoğul olduklarına göre üçten fazladırlar. Belirttiğiniz gibi İKİLİ SİSTEM GEREĞİ ya bunlar ikinin katları mesela DÖRTTÜRLER ya da METRİK SİSTEM GEREĞİ ONDURLAR...

. Belki mana "büyüdün mü (kebirlerden mi oldun), yoksa sen zaten ululardan mıydın? şeklinde olabilir ve ister kebir/büyük, ister âlî/ulu olan kendisinden altta olanlara hizmet ile görevli değildir.

. Ali imran/59 da ve başka yerlerde de "ademin turabtan halkından sonra ona kün denilip feyekün oluvermesi arasında geçen zamanı gözteren "sümme" ifadesi, oldukça uzun zamanlar için kullanılan bir kelimedir. Aynı sahnede olup biten bir olay değildir. Bu durumda "halaka" ibaresi, "TASARIM/KURGU" KELİMESİ İLE KARŞILANABİLİR.

. Keza aynı ayette "inde Allah" demesine gerek yoktu. "İnne meseli İsâ, ke meseli Âdem" deseydi yine aynı şeyi anlamaz mıydık? Neden bu ibareyi araya soktu? Yani bu olay, Allahın indinde başka, başkasının indinde başka türlü müdür? Bu ibare izaha muhtaçtır.

. "Er Ruh ve RuhuNA" marifedir. Cibrilin ayrı adı vardır. Bu kelimeler Cibril değildir.

. Bakara/98 de; "...Lillahi ve Malaiketihi ve rusulihi, ve cibrile ve mikaile..." denmektedir. ATIF MATUFDAN FARKILIDIR ki, Cibril ve Mikail Meleklerden sayılmamış ve ayrıca zikredilmiştir. Meleklerin içinde olsaydılar, "melâiketihi" kelimesi onları da kapsardı ve ayrıca söylenmezdi.

. "Ruhül Kudüs" kutsal ruh değildir, EL KUTSAL'IN RUHUDUR, ibare sıfat-mevsuf değil, izafet, yani isim tamlamasıdır. (Bir makalemde ruhül kudüsün, HALKIN DESTEĞİ, KAMU OYU DESTEĞİ olduğunu yazmıştım) El Kudüs, marifedir. Mukaddes dediğimiz şey, topluluğa ait olan, topluluk tarafından oluşturulan şey, topluluk tarafından TANINAN şey demektir. Türkçedeki KUT, KUTSAL kelimeleri göksel, tanrısal olarak anlaşılmaktadır ama unutmayınız ki nasıl Kuran'da Allah aynı zamanda TOPLULUK MANASINDA ise, Türkçede de öyledir. Kut ve kutsallık bütün topluluğun onu aynı şekilde tanıması olayıdır. KDS aynı zamanda toplanma demektir. Bugün İsrail sınırları içinde kalan Kudüs, Mekke gibi toplanma yeridir. Mekke bütün insanların toplanma yeri, Kudüs ise BÜTÜN İBRAHİMÎLERİN toplanma yeridir. Kudusü işaretleyen Yakup peygamber yani İsraildir. Biz hiç bir peygamberi ayırt etmediğimiz için orası da bizim için kutsaldır. Musevi ve İseviler için ise kesindir.

Saygılarımla.

H.Kayahan

Mete Firidin
06.12.2013
07:13

Mikail ve cebrail melek değildir. Fakat Alilerdendir." Biz" ifadesinin içinde Cebrail ve Mikail de vardır. Yani Allah bunlara kendi adına bir görev yaptırmaktadır.

Halaka kelimesi şekillendirmektir. şekilendirme den sonra sewwe ve ruh üflenmesi vardır. "Sewwe ve ruh üflenmesi" halakadan sonra olmuştur. Buda Ademin bir insan olarak yaratıldığını fakat sonrasında tesfiye edilip ,ruh üflendiği anlamına gelir. Bu dönem buluğ çağından sonra 25 li yaşlar civarıdır. Tesfiye 25 li yaşlar da bitmiş ve ruh yani entellektüel akıl ozaman "kün" olmuştur.

İnde Allah, hakikatte yani gerçekliği bildirmektedir.

Başka ayetlerden Cibrilin El ruh ile aynı olduğu yani birçok özelliği olan bir Ali olduğu anlaşılmaktadır.

Mete Firidin
06.12.2013
07:56

secde suresi : الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسَانِ مِنْ طِينٍ (7) ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ مَاءٍ مَهِينٍ (8) ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ

Yarattığı her şeyi güzel yaratan ve insanı yaratmaya bir çamurdan başlayan O’dur.[7] Sonra da onun soyunu süzülmüş bir özden, değersiz bir sudan yaratmıştır.[8] Sonra onu düzenli bir şekle sokup, içine kendi ruhundan üfürdü. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller var etti. Siz pek az şükrediyorsunuz![9]

halaka olayı İlk canlıdan itibaraen başlanmıştır. İlk canlının yaratılması ile Ademin yaratılması planlanmıştır. Adem diğer insanlar gibi şekillendirilmiş belli bir yaşa gelincede : Sümme "kün fe yekün" denmiş. Ruh yani entellektüel şuur üflenmiştir.

Hüseyin Kayahan
07.12.2013
07:28

Cibril ce Mikail, Allah'ın iki eli olabilir. İki elden kasıt bu iki varlık olabilir, ona itiraz etmiyorum. Bir kelimeyi analiz ederken zikredildiği bütün ayetlere bakmak lazım. "...yedullahe fevka eydihim.../...Allah'ın eli onların ellleri üzerindedir..." dediğinde, hadi birinci yedi Cibril veya Mikail olarak alalım, ikinci yed, "onların elleri" kimlerdir?

Halakayı yalnızca canlılar için kullanmaz, hemen hemen her tür varlık için kullanır.

Ruhun üfürülmesini daha önce yazmıştım. Buradaki RUH sadece ALLAH ve İNSANda olan bir programdır. Doğumdan (belki de ceninden, zira anne karnında sesleri işitmektedir) itibaren yüklenen ve sürekli gelişen, bizim tarafımızdan da ilaveler yapılan çok kompleks bir programdır.

Nasıl Dr. Lütfi Ruhul Kuranı devamlı geliştiriyor, dataları ekliyor, yen, kodlar yazıyor, bizim ruhumuzu da bizler farkında olarak veya olmayarak sürekli besleriz. Beş duyu hatta 6. duyu ile gelen verileri, öğrenerek ve içtihat (analiz ve sentez) ederek ulaştığımız netileri hep ekleriz. Bu hep devam eder durur.

Saygılarımla.

H.Kayahan

Mete Firidin
07.12.2013
07:43

"Allahın eli onların elinin üzerindedir" deki el "destek" manasındadır. Bu destek muhtemelen Cebraildir.

Ruh üflenmesi Adem doğup büyüdükten sonra tamamlanmaktadır. Bu yaş en az 25. yaştır diyorum. Nöronal yani Sinir hücrelerinin gelişimini tamamlandığı yaştır. Aksi takdirde "sewwe ve ruh üflenmesi" tamamlanmamıştır.

Mete Firidin
07.12.2013
07:46

Sewwe ve ruh üflenmesi işi Ademden sonraki insanlar için de doğal bir süreç haline gelmiştir. Bu nedenle Mikailin görevidir. Diyorum?

hakansarilar
12.12.2013
01:53

ruh ve beyin aynı şeydir diyorsunuz yani. 25 yaş beyin gelişimi için de söylenir de...

Mete Firidin
12.12.2013
07:13

Ruh beyinde bulunan bir programdır. Entellektüel şuurdur.





Çok Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Kuran'da Kölelik
27.12.2013 63075 Okunma
86 Yorum 08.01.2014 17:16
Mete Firidin
Hz. Adem’in Kaburgası
25.04.2012 22483 Okunma
59 Yorum 28.04.2012 13:42
Mete Firidin
Miras ve Kelale Ayetleri
13.02.2014 27575 Okunma
53 Yorum 28.02.2014 13:04
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 23780 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Adem'in ve Havva'nın Hatası
2.03.2014 29355 Okunma
34 Yorum 10.03.2014 00:48
Mete Firidin
Amen ve Senetin
15.11.2012 34626 Okunma
31 Yorum 30.11.2012 13:47
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 30952 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 30078 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Nutfetin Emşâcin (99)
14.05.2013 28811 Okunma
24 Yorum 17.05.2013 15:16
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 37153 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 11264 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 20477 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Kuran’da Tasavvuf ve Lahid Köklü Kelimeler
8.05.2014 13913 Okunma
18 Yorum 10.05.2014 11:22
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 20470 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12255 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 33229 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9417 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Hamr ve Humr
12.04.2012 13217 Okunma
14 Yorum 02.05.2012 15:51
Mete Firidin
Rahmet ve Şeriat
19.03.2012 8695 Okunma
14 Yorum 27.03.2012 21:05
Mete Firidin
Müslüman
19.12.2013 10691 Okunma
13 Yorum 21.12.2013 10:35
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13328 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
Bilqıst
23.04.2014 12135 Okunma
13 Yorum 26.04.2014 14:44
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 11739 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 25184 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Zülkarneyn'in Doğu Seferi
3.06.2012 14854 Okunma
12 Yorum 19.06.2012 10:13
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16142 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 113021 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
Karadelik ve Cehim
14.05.2012 8819 Okunma
11 Yorum 15.05.2012 09:07
Mete Firidin
Meteorit (Asteroid) Yağmuru
25.08.2013 12677 Okunma
11 Yorum 27.08.2013 15:07
Mete Firidin
Ayn Ra Ya Kökü Yoksunluk
9.03.2014 8760 Okunma
11 Yorum 13.03.2014 20:08
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8171 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8630 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18163 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11084 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 17945 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 103131 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Fecr ve İmsak
18.07.2013 18615 Okunma
10 Yorum 20.07.2013 22:19
Mete Firidin
Arş
3.03.2013 7845 Okunma
10 Yorum 09.03.2013 18:42
Mete Firidin
% 100 Cotton
28.09.2012 6372 Okunma
10 Yorum 02.10.2012 11:59
Mete Firidin
Şecer
23.01.2014 9270 Okunma
10 Yorum 25.01.2014 09:30
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 65454 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Hz. Musa ve Hızır'ın Buluştukları Yer
16.03.2012 21164 Okunma
10 Yorum 17.03.2012 10:03
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 17741 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
İbni Arabi ve Araf 175-176. Ayetler
16.11.2011 28154 Okunma
9 Yorum 19.11.2011 17:29
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 52102 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 10641 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59
Mete Firidin
Petra Yalanı
28.04.2015 70672 Okunma
9 Yorum 02.05.2015 13:07
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6428 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5147 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7376 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Midian Medyen Medine
3.05.2015 9905 Okunma
8 Yorum 02.02.2019 10:15
Mete Firidin
Ümmi Peygamber
4.06.2014 7835 Okunma
8 Yorum 12.06.2014 12:02
Mete Firidin
Harut ve Marut
6.02.2012 12641 Okunma
8 Yorum 08.02.2012 19:35
Mete Firidin
Kuran’da Yağış Kelimeleri
29.11.2013 11321 Okunma
8 Yorum 01.12.2013 18:50
Mete Firidin
Allah’ın İki Eli
5.12.2013 13483 Okunma
8 Yorum 12.12.2013 07:13
Mete Firidin
Ruh ve Ruhun Üflenmesi
11.04.2013 19177 Okunma
8 Yorum 14.04.2013 13:43
Mete Firidin
Necm ve İdbar
3.10.2013 14011 Okunma
8 Yorum 09.10.2013 16:19
Mete Firidin
Sarsar, Salsal
27.08.2013 8236 Okunma
7 Yorum 12.10.2013 17:06
Mete Firidin
Ashabı Kehf
3.02.2014 7661 Okunma
7 Yorum 12.10.2021 20:56
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 87494 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 14985 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Nuh Peygamberin Kâfir Oğlunun Salı
26.06.2014 7601 Okunma
7 Yorum 17.04.2020 20:41
Mete Firidin
İblis Yees Gına
29.08.2014 7725 Okunma
7 Yorum 10.09.2014 19:06
Mete Firidin
Mars Hayali
7.01.2017 9183 Okunma
7 Yorum 12.10.2018 00:32
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 15624 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 12375 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4554 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7247 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7301 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
Haqaben Ehqaben
16.04.2015 8577 Okunma
6 Yorum 18.04.2015 10:06
Mete Firidin
Kutsal Yaşam Ağacı
21.12.2011 14786 Okunma
6 Yorum 25.12.2011 16:12
Mete Firidin
GPS ve Enam 97
9.05.2012 6406 Okunma
6 Yorum 23.06.2012 15:46
Mete Firidin
Meleklerin Hızı
20.11.2013 13017 Okunma
6 Yorum 24.11.2013 19:02
Mete Firidin
Cimaletun sufrun
3.02.2013 6081 Okunma
6 Yorum 06.02.2013 20:29
Mete Firidin
Şehri Ramazan
18.08.2012 5729 Okunma
5 Yorum 19.08.2012 08:58
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 15914 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
Şeytani Felsefe
5.05.2013 7095 Okunma
5 Yorum 14.06.2013 07:53
Mete Firidin
El Musawwir
8.12.2013 3802 Okunma
5 Yorum 15.12.2013 20:00
Mete Firidin
Sihir Öğreten İki Melek?
15.12.2013 8858 Okunma
5 Yorum 17.12.2013 07:54
Mete Firidin
Tevbe Suresi 30. Ayet
1.06.2014 9321 Okunma
5 Yorum 04.06.2014 16:12
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7118 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5306 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 4949 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 699 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6685 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
Azap
10.07.2016 9021 Okunma
4 Yorum 11.07.2016 18:20
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7593 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
Bakara Suresi Meali
28.08.2015 8360 Okunma
4 Yorum 16.01.2019 16:36
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14187 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Sünnetler ve Ayetlerin Tam Anlaşılması
1.05.2014 6733 Okunma
4 Yorum 09.05.2014 15:47
Mete Firidin
Havariler Ve Huriler
29.10.2014 7079 Okunma
4 Yorum 29.10.2014 19:00
Mete Firidin
Yırtıcı ve Hastalıklı Hayvanların Haramlığı
3.03.2015 8347 Okunma
4 Yorum 14.04.2015 18:05
Mete Firidin
Cidiha ?
10.01.2014 5125 Okunma
4 Yorum 14.08.2021 16:33
Mete Firidin
Harun’un Kız Kardeşi Miryem
1.09.2013 12308 Okunma
4 Yorum 11.09.2013 07:57
Mete Firidin
Kudret Helvası Menne
13.11.2013 102321 Okunma
4 Yorum 15.11.2013 03:46
Mete Firidin
Ğasaq
18.10.2013 5729 Okunma
4 Yorum 19.10.2013 06:52
Mete Firidin
Şecer ve Güç
28.01.2014 3516 Okunma
4 Yorum 04.02.2014 23:04
Mete Firidin
El Hadid ve Besmele
13.01.2013 12559 Okunma
4 Yorum 17.01.2013 08:36
Mete Firidin
Kitap ve CERN
1.01.2012 5251 Okunma
4 Yorum 19.02.2012 08:44
Mete Firidin
Hz. Lut’un Kızları
7.06.2011 38658 Okunma
4 Yorum 01.02.2020 21:22