İslam inancına birçok Yahudi uydurması asılsız bilgiler karışmıştır. Bunlardan bir kaçı da: İlk yaratılan insanın Âdem olduğu, Âdem’in çamurdan bir heykelin yaratılması gibi yaratıldığı ve Havva’nın Âdemin kaburgasından yaratıldığı gibi tamamen asılsız uydurmalardır. Kuran’ın bu uydurmalar ile hiçbir ilgisi yoktur.
Hatta Kuran’da Havva kelimesi dahi geçmez. Kaburgadan yaratılma diye bir şey de yoktur. Kuran’ın anlatımı tamamen bilimsel ve mucizevidir. Ayetleri okuduğunuzda bu cümleleri yalnız Allah kurabilir dersiniz. Cümleler o kadar mükemmeldir ki her devrin insanları mutlaka doğru bir sonuç çıkarabilir. Fakat ayrıntıları araştıran ayrıntıyı da keşfedebilir.
Nisa suresi 1.ayet
يَاأَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا (1)
Ey İnsanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan, ondan eşini var eden ve ikisinden pek çok erkek ve kadın meydana getiren Rabb’inize hürmetsizlikten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah’ın ve akrabanın haklarına riayetsizlikten de sakının. Allah şüphesiz hepinizi görüp gözetmektedir.
Bu ayette “nefsin vahidetin” kelimesi insan olarak ele alınırsa ilk insanı belirtir. Fakat “canlı” olarak düşünülür ise ilk canlı organizmayı belirtir.
İnsan olarak düşünüldüğünde ise ilk yaratılan hep Hz. Âdem imiş gibi düşünülür! “Tek nefis” ile eşinin de, hep aynı zamanda var olduğu düşünülür. Ama aslında öyle değildir.
Surenin adı olan nisa, kadın yani insan türünün dişisi demektir. Bu ayet Nisa suresinin birinci ayetidir. Bunda bir hikmet olmalıdır!
Bu hikmet bana İnsan suresi birinci ayeti çağrıştırmaktadır: İnsanoğlu, var edilip bahse değer bir şey olana(Hz. Âdem ilk bahse değer insandır) kadar, şüphesiz, uzun bir zaman geçmemiş midir?
Konuyla ilgili diğer bazı ayetlere kısaca bakalım:
Enam 98. Ayet:
وَهُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍفَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ (98)
Sizi bir tek candan(nefsin vahidetin) yaratan O’dur. Sonra sizin için bir karar yeri, bir de emanet yeri vardır. Biz ayetlerimizi, anlayan bir toplum için apaçık beyan ettik.
Bu ayette de bir tek nefis kelimesi tür anlamında kullanılmaktadır. Her insanın kendi anne babası vardır.
Araf 189.ayet:
هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَتْ دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ (189)
Sizi bir nefisten yaratan ve gönlünün huzura kavuşacağı eşini de ondan var eden Allah’tır. Eşine yaklaşınca, eşi hafif bir yük yüklendi ve bu halde bir müddet taşıdı. Hamileliği ağırlaşınca, karı-koca, Rableri olan Allah’a: «Bize kusursuz bir çocuk verirsen, and olsun ki şükredenlerden oluruz» diye yalvardılar.[189]
Bu ayete de bir tek nefis kelimesi tür anlamında kullanılmaktadır. Her insanın kendi anne babası vardır. Eşlerimiz de kardeşlerimiz değildir.
Zümer 6.ayet:
خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ
Sizi bir tek nefisten yaratmış, sonra ondan eşini var etmiştir; sizin için hayvanlardan sekiz çift meydana getirmiştir; sizi annelerinizin karınlarında üç türlü karanlık içinde, yaratılıştan yaratılışa geçirerek yaratmıştır; işte bu Rabbiniz olan Allah’tır. Hükümranlık O’nundur, O’ndan başka tanrı yoktur. Öyleyken nasıl olur da O’nu bırakıp başkasına yönelirsiniz?
Türün dişisinden erkeği (Âdem) yaratılmıştır.
Hucurat 13. Ayet:
يَاأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (13)
Ey insanlar! Doğrusu Biz sizleri bir erkekle bir dişiden yarattık. Sizi milletler ve kabileler haline koyduk ki birbirinizi kolayca tanıyasınız. Şüphesiz, Allah katında en değerliniz, O’na karşı gelmekten en çok sakınanızdır. Allah bilendir, haberdardır.[13]
Bu ayete de bir erkek türü ve dişi türünden üretildiğimiz anlatılmaktadır. Her insanın kendi anne babası vardır. Burada sanki diğer ayetlerle çelişki varmış gibi görünmektedir. Çünkü önceki ayetlerde sizi bir tek nefisten yarattık deniyor. Bu ayette ise bir erkek ve bir dişiden yarattık deniyor. Yani iki nefisten yarattık deniyor! Tutarsızlık varmış gibi görünüyor!
Nisa suresi 1. Ayette geçen: Ey İnsanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan, ondan eşini var eden ve ikisinden pek çok erkek ve kadın meydana getiren Rabb’inize hürmetsizlikten sakının.
Cümlesini ön yargısız bir şekilde, israiliyattan uzak olarak irdeleyelim:
"Ondan (o tek nefisten) eşini de yarattı." ifadesinin zahirinden anlaşılan anlama gelince, bu cümle şunu açıklıyor: O tek kişinin eşi benzerlik anlamında onun türündendir. Yeryüzüne dağılmış olan şu fertlerin hepsi birbirinin benzeri ve tıpkısı olan iki ferde dayanır. O hâlde, ayetin orijinalinde geçen "minha=ondan" kelimesindeki "min" edatı, "nuşuiyye" [=bir şeyin türediği kökü ve kaynağı belirtme] anlamı taşır ve bu ayet ile şu ayetler arasında içerik birliği vardır: "Onun ayet-lerinden biri de yanlarında huzur ve sükûn bulmanız için size kendi nefislerinizden eşler yaratması ve aranıza sevgi ve şefkat koymasıdır..." (Rum, 21) "Allah size kendi nefislerinizden eşler yarattı ve bu eşlerinizden size çocuklar ve torunlar yarattı." (Nahl, 72) "Allah göklerin ve yeryüzünün yoktan var edicisidir. O sizin için kendi türünüzden eşler ve hayvanlardan da çiftler yarattı ve bu düzen içinde çoğalmanızı sağladı..." (Şûrâ, 11) Söz konusu ayetin bir benzeri de şu ayettir: "Biz her şeyi çiftler hâlinde yarattık." (Zâriyat 49)
Buradaki minha kelimesi de dişildir. Yani dişi olandan bir eş(erkek) yaratılmıştır. Bu dişilliği hemen nefis kelimesinin dişil oluşuna bağlayacaklar vardır. Fakat bu onun dişil oluşunu değiştirmez ve dişillik lehinedir. Nefis kelimesine bağlansa da dişillik lehine bir bulgudur. Oysa erkek olduğuna dair hiçbir bulgu yoktur.
Ayrıca Kuran’da “tek nefis” kelimesinin karşılığı olarak “Adem”in olduğuna dair bir delil de yoktur. Oysa “tek nefis”in karşılığının bir nisa yani bir dişi olduğuna dair bilgi mevcuttur. Bu bilgi Al-i İmran 59. Ayettir: Doğrusu Allah katında İsa’nın (yaratılışındaki) durumu, Âdem’in durumu gibidir; onu topraktan yarattı, sonra ona «ol!» dedi, o da oluverdi.[59]
Hepimiz teorik olarak Hz. İsa’nın nasıl yaratıldığını yani “ol” denip oluştuğunu biliyoruz. İsa bir kadının rahminde (ol)uşmuştur. Yani bakire bir kadından mucizevi şekilde topraktan (ham madde olarak) yaratılmıştır. Adem’de bir kadından mucizevi bir şekilde yaratılmıştır. Adem’in babasız yaratıldığı (yaklaşık 60 bin yıl önce) Human Genom Projesi ile bilimsel olarak gösterilmiştir(Y kromozomu Adem’i). Fakat Mitokondrial DNA çalışmaları Adem’in annesinin soyunun en az 200 bin yıllık bir geçmişinin olduğunu da göstermiştir (Mitokondrial Havva).
Bu bilgilerden sonra Nisa suresi 1. Ayette geçen “bir nefsin” bir kadın olduğunu düşünmek daha doğru olacaktır. Aslında nefsin vahidetin "bir türün bir bireyi" anlamına gelmektedir.Yani bin yıllardır var olan homosapiens türü bir kadından 60 bin yıl önce Adem tesfiye ile yaratılmıştır. Tesfiye demek var olan bir şeyi daha iyi hale getirmek demektir.
Homosapiensten tefsiye edilerek yaratılan Adem yine bir homosapiens olan başka bir dişi ile(homosapiens, kromanyon Havva) çiftleşmiş ve yayılmıştır.
Buraya kadar olanı özetlersek: Homosapiens türü, bir kadından türemiştir. Âdem de homosapiens soyundan türetilmiştir. Âdem’in eşi olan homosapiens Havva da O kadının soyundan gelen bir homosapiens dişisidir. Ademin kuzenidir.
Bu günkü insanların yaklaşık %95 Adem ve homosapiens dişisi olan Havva dan gelmektedir. Peki geri kalan yaklaşık %5 hangi soyun devamıdır? Bu soyun da baba tarafı Adem dir. Fakat anne soyu Neandertal veya Denisov insanlarının dişileridir. Neandertal ve Denisov insanlarının dişilerinin anne atası olan “tek nefis” aynı zamanda da homosapiensin de anne atası kadındır. Bu anne ataya bilim dilinde homohabilis dişisi denmektedir. Adem ve kromanyon Havva’nı çocukları Asya ve Avrupa’ya yayılmış, Neandertal dişisi ve Denisov dişileri ile çiftleşmiştir. Onların erkek neslinin tükenmesine de neden olmuşlardır. Ayrıca Ademize olmamış homosapiens türü dişileri Neandertal erkeği ile çiftleşmiş ve hibritler oluşmuştur. Daha sonra bu hibritlerde Ademizasyona uğrayıp günümüze kadar gelmiştir.
Tevrat’ta ve Sümer mitolojisinde (Annunaki) yer alan Tanrı oğullarının insan kızları ile evlenmesi efsanesi buradan kaynaklanıyor olabilir. Âdem’in neslinden olan erkeklerin(peygamber nesli) diğer Homosapiens, Neandertal veya Denisov türünün dişileri ile çiftleşmesinin bir anlatımı olabilir. Âdem’in neslinin yaygınlaşıp diğer türlerin yerini almasına ben Ademizasyon diyorum. Bu olay on binlerce yılda gerçekleşmiştir.
Bir homohabilis dişisi (yetenekli insan demektir, bir türün bir bireyi) Âdem’in ve bu günkü bütün insanların anne atasıdır. Bu günkü bütün insanların baba atası ise yalnızca Hz. Âdem dir.
Âdem’in soyu dışındaki bütün erkekler zaman içinde yok olup gitmişler sadece Âdem’in soyu devam etmiştir.(Y-DNA sonuçlarına göre)
Bu günkü mavi gözlü ve kızıl saçlı Avrupalıların anne atası Neandertaller dir.
Hepimiz Homohabilis dişisinden yaratılmış Adem’in evladı olan insanlarız.
Fakat birçok tutucu dindar bu bilgiyi inkar edip, kardeşler arası enses ilişki gibi iğrenç bir iddiayı savunmaya devam edeceklerdir. Oysa İlk peygamber olan Âdem ve çocukları halife olarak yaratılmış şerefli mahluklardır.
Sonuç olarak bugünkü insanlar tek bir dişiden yani bir homohabilis dişisinden üretilmiştir. Anne tarafı bu kişiden gelmektedir. Baba tarafı da bu kişiden gelmektedir. Fakat baba tarafı temelde bu kişiden gelmekle birlikte, bu kişiden tefsiye ile türetilmiş bir erkektir. İnsanların atası olan türün ilk erkek ve ilk kadın kişiler farklı zamanlarda yaşamıştır. Erkek olan dişinin soyundan gelmektedir. Bir tek Âdem olmasına rağmen birçok Havva’lar vardır.
Hepimiz insanlar olarak "bir türün bir bireyinden" gelmekteyiz. Yani hepimiz akrabayız.
Muhakkak ki gerçeği tam olarak Allah bilir.