Süleyman Karagülle
Kanunlar ve Yeni Anayasa
24.12.2016
7588 Okunma, 1 Yorum

Sermaye dünyaya uygarlığı götürmüş ve oraları dinsizleştirerek sömürmek istemiştir. İslâm ülkelerini de yenmiş, teknik üstünlüğü ile yöneticileri dize getirmiştir. Ne var ki hukuktaki üstünlüğü ve dindeki ileriliği sebebiyle halkı yola getirememiştir. 93 harbi (1878), Balkan Savaşı, Birinci ve İkinci Cihan Savaşları, Osmanlıları devre dışı edip Müslümanları da Avrupa uygarlığının içinde eritmeyi hedeflemiştir. Bunun için önce inkılap adı altında kendi kanunlarını dayatmıştır. Sonra da medreseleri kapatarak İslâmî kanunları unutturmak istemiştir.

Bunun için meclisler oluşturulur, hükümetler kurulur, basın sorunları ortaya koyar, hükümet kanun yapılmasını ister, Adalet Bakanlığı’na havale edilir, Batı’da hazırlanan kanunlar Adalet Bakanlığı Kanunlar Komisyonu’na gelir. Bir görevli onu tercüme eder, parafe eder, şefine verir, o da imzalar. Sonra o da reisine verir, o da imzalar. Bakanlar imzalar, Bakanlar Kurulu’na gelir, Meclis’e gönderilir, komisyonda görüşülür ve Genel Kurul’a gelir. Orada kabul edilerek yürürlüğe girer.

Batı’da hazırlanan kanunlar Türkiye aleyhine hazırlanır. Denetlemeden geçirilirken herkes bir şeyler ekler ve çıkarır. Kanun olmaktan çıkar ve Türkiye’de kanun yerine çelişkiler yumağı hâline gelir. Bunu bilen Mustafa Kemal kanunları aynen kabul etmiş ve Batı için hazırlanmış kanunların zararsız olduğunu düşünmüş, bir devletin müstemlekesi hâline gelmemesi için de değişik kanunları değişik devletlerden tercüme ettirmiştir. Bu durum kanunlar arası uyumsuzluğu doğurmuş ama buna çare bulamamıştır.

1961 ve 1982 Anayasalarını askerler ilim heyetine hazırlatmış ve birlik sağlamaya çalışmışlardır. AK Parti ise Avrupa Birliği’ne gireceğiz diye yasaları ilim heyetiyle değil, yukarıda anlattığım usullerle değiştirmiştir. Örnek olarak Ceza Kanunu’nu kim hazırladı; hangi başkanın yönetiminde hangi ilim heyeti? Sıradan milletvekilleri kanun hazırlayabilir mi?

Şimdiki Anayasa da böyle müellifi olmayan, nerede hazırlandığı bilinmeyen bir anayasadır. Bir arabanın değişik modellerinin parçalarını toplayıp çuvala doldurmakla araba olmaz. Arabanın projesi sonunda bir kaptan çıkmalıdır. Devlet düzenini biraz daha bozacak olan bu Anayasadan vazgeçilmelidir. Başkanlık sistemi getirilecekse bile bir ilim heyetinin bir başkanın başkanlığında çalışması ile getirilmelidir.

Herkesin görüşü alınmalıdır ama sonunda bir beyinde birleştirilmelidir. Anayasanın değişmesi için %5 oy için bir ilim adamı seçilmelidir. Böylece sivillerin oluşturduğu bir heyet oluşturulmalıdır. Bunlar ilim adamı olmalıdır. Devlet Planlama Teşkilatı ve tüm Üniversiteler bunların emrine verilmelidir. Herkesi çalıştırabilmelidirler.

Her ilim adamı bunlardan yararlanarak yirmi değişik Anayasa hazırlanmalıdır. Sonra ikişer ikişer gruplanarak yirmi Anayasa on Anayasa’ya indirilmelidir. Uzlaşamadıkları yerlerde hakemlere gitmelidirler. Hakemler diğer merkezin ilim adamlarından seçilmelidir. Sonra on Anayasa aynı şekilde beş Anayasaya indirilmelidir. Hakemler hep devrede olmalıdır.

Beş kişilik heyet sıralama usulü ile kendisine bir başkan seçmelidir. Başkan istişare ederek kendisi tek metin hâline getirmelidir. Diğer üyelerin hakemlere gitme yetkileri olmalıdır. Sonunda hakemlerin kararları ile denetlenen bir beyin tarafından Anayasa hazırlanıp Meclis’e gönderilmelidir. Meclis Komisyonu’nda ve Meclis’te yeter ekseriyet bulunursa kabul görmelidir. Gerekli görüldüğünde halk oylamasına gidilmelidir.

Ne var ki bir Anayasa birden uygulanamaz, en az on yıllık bir geçiş döneminin geçmesi gerekir. Mevcut heyet ideal Anayasa geçiş maddelerini benzer usullerle hazırlayacak ve geçiş on senede tamamlanacaktır.

Türkiye Cumhuriyeti bir asırdır, iki partiden çok partiye, bütün çabalarına rağmen geçememiştir. Ben yazılarımı halk anlasın çok kimse okusun diye yazmıyorum. Bilenler anlasın ve onlar okusun ve anlasın diyorum. Çok az kimse okuyor. Ne var ki gelecekte okuyanlar olacaktır. Nitekim benim söylediklerimi anlayan Erbakan ve Akayev (Kırgızistan) büyük başarılara imza attılar. Benim söylediklerimi yaptılar demiyorum. Onlar kendi içtihatları ile hareket ettiler. Sadece her söze kulak verdiler, bu arada kulak verdikleri arasında Akevler de vardı. Kimseden benim dediğimi yapmasını istemiyorum. Ama başarılı olabilmeleri için ben anlatmasan da onlar anlamalıdırlar. Benim sözlerim Kur’an’dan anladıklarımdır.

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
26.12.2016
13:41


Süleyman Karagülle
Süleyman Karagülle


http://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/suleyman-karagulle/kanunlar-ve-yeni-anayasa-17670.html

Kanunlar ve yeni anayasa

Son güncelleme: 26 Aralık 2016 06:41

Sermaye dünyaya uygarlığı götürmüş ve oraları dinsizleştirerek sömürmek istemiştir. İslâm ülkelerini de yenmiş, teknik üstünlüğü ile yöneticileri dize getirmiştir. Ne var ki hukuktaki üstünlüğü ve dindeki ileriliği sebebiyle halkı yola getirememiştir. 93 harbi (1878), Balkan Savaşı, Birinci ve İkinci Cihan Savaşları, Osmanlıları devre dışı edip Müslümanları da Avrupa uygarlığının içinde eritmeyi hedeflemiştir. Bunun için önce “inkılap” adı altında kendi kanunlarını dayatmış, sonra da medreseleri kapatarak İslâmî kanunları unutturmak istemiştir.

Bunun için meclisler oluşturulur, hükümetler kurulur, basın sorunları ortaya koyar, hükümet kanun yapılmasını ister, Adalet Bakanlığı’na havale edilir, Batı’da hazırlanan kanunlar Adalet Bakanlığı Kanunlar Komisyonu’na gelir. Bir görevli onu tercüme eder, parafe eder, şefine verir, o da imzalar. Sonra o da reisine verir, o da imzalar. Bakanlar imzalar, Bakanlar Kurulu’na gelir, Meclis’e gönderilir, komisyonda görüşülür ve Genel Kurul’a gelir. Orada kabul edilerek yürürlüğe girer. 

Batı’da hazırlanan kanunlar Türkiye aleyhine hazırlanır. Denetlemeden geçirilirken herkes bir şeyler ekler ve çıkarır. Kanun, kanun olmaktan çıkar ve Türkiye’de “kanun” yerine “çelişkiler yumağı” hâline gelir. Bunu bilen Mustafa Kemal kanunları aynen kabul etmiş ve Batı için hazırlanmış kanunların zararsız olduğunu düşünmüş, bir devletin müstemlekesi hâline gelmemesi için de değişik kanunları değişik devletlerden tercüme ettirmiştir. Bu durum kanunlar arası uyumsuzluğu doğurmuş ama buna çare bulamamıştır. 

1961 ve 1982 Anayasalarını askerler ilim heyetine hazırlatmış ve birlik sağlamaya çalışmışlardır. AK Parti ise Avrupa Birliği’ne gireceğiz diye yasaları ilim heyetiyle değil, yukarıda anlattığım usullerle değiştirmiştir. Örnek olarak Ceza Kanunu’nu kim hazırladı; hangi başkanın yönetiminde hangi ilim heyeti? Sıradan milletvekilleri kanun hazırlayabilir mi?

Şimdiki Anayasa da böyle müellifi olmayan, nerede hazırlandığı bilinmeyen bir anayasadır. Bir arabanın değişik modellerinin parçalarını toplayıp çuvala doldurmakla araba olmaz. Arabanın projesi sonunda bir kaptan çıkmalıdır. Devlet düzenini biraz daha bozacak olan bu Anayasadan vazgeçilmelidir. Başkanlık sistemi getirilecekse bile bir ilim heyetinin bir başkanın başkanlığında çalışması ile getirilmelidir. 

Herkesin görüşü alınmalıdır ama sonunda bir beyinde birleştirilmelidir. Anayasanın değişmesi için %5 oy için bir ilim adamı seçilmelidir. Böylece sivillerin oluşturduğu bir heyet oluşturulmalıdır. Bunlar ilim adamı olmalıdır. Devlet Planlama Teşkilatı ve tüm Üniversiteler bunların emrine verilmeli, herkesi çalıştırabilmelidirler.

Her ilim adamı bunlardan yararlanarak yirmi değişik Anayasa hazırlanmalıdır. Sonra ikişer ikişer gruplanarak yirmi Anayasa on Anayasa’ya indirilmelidir. Uzlaşamadıkları yerlerde hakemlere gitmelidirler. Hakemler diğer merkezin ilim adamlarından seçilmelidir. Sonra on Anayasa aynı şekilde beş Anayasaya indirilmelidir. Hakemler hep devrede olmalıdır.

Beş kişilik heyet sıralama usulü ile kendisine bir başkan seçmelidir. Başkan istişare ederek kendisi tek metin hâline getirmelidir. Diğer üyelerin hakemlere gitme yetkileri olmalıdır. Sonunda hakemlerin kararları ile denetlenen bir beyin tarafından Anayasa hazırlanıp Meclis’e gönderilmelidir. Meclis Komisyonu’nda ve Meclis’te yeter ekseriyet bulunursa kabul görmelidir. Gerekli görüldüğünde halk oylamasına gidilmelidir.

Ne var ki bir Anayasa birden uygulanamaz, en az on yıllık bir geçiş döneminin geçmesi gerekir. Mevcut heyet ideal Anayasa geçiş maddelerini benzer usullerle hazırlayacak ve geçiş on senede tamamlanacaktır.

Türkiye Cumhuriyeti bir asırdır, iki partiden çok partiye, bütün çabalarına rağmen geçememiştir. Ben yazılarımı halk anlasın çok kimse okusun diye yazmıyorum. Bilenler anlasın ve onlar okusun ve anlasın diyorum. Çok az kimse okuyor. Ne var ki gelecekte okuyanlar olacaktır. Nitekim benim söylediklerimi anlayan Erbakan ve Akayev (Kırgızistan) büyük başarılara imza attılar. Benim söylediklerimi yaptılar demiyorum. Onlar kendi içtihatları ile hareket ettiler. Sadece her söze kulak verdiler, bu arada kulak verdikleri arasında Akevler de vardı. Kimseden benim dediğimi yapmasını istemiyorum. Ama başarılı olabilmeleri için ben anlatmasam da onlar anlamalıdırlar. Benim sözlerim Kur’an’dan anladıklarımdır.

Not: “TERÖR VE İLİM” makalemi de tavsiye ederim; http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/7118/SonEk/0/Suleyman-Karagulle/Teror-ve-Ilim





Çok Yorumlanan Makaleler
Süleyman Karagülle
ABD Başkanlık Seçimi
19.11.2016 42407 Okunma
28 Yorum 19.12.2016 21:41
Süleyman Karagülle
D E R G I !
29.04.2017 10104 Okunma
18 Yorum 16.05.2017 08:11
Süleyman Karagülle
Kesin Sonuç
7.06.2018 6422 Okunma
12 Yorum 12.06.2018 03:32
Süleyman Karagülle
Görevimiz
22.02.2014 28080 Okunma
12 Yorum 05.02.2016 21:44
Süleyman Karagülle
İnsanlık anayasası - Sam Adian'a cevap
24.02.2016 13533 Okunma
10 Yorum 26.02.2016 00:34
Süleyman Karagülle
Ne değil, Nasıl
26.05.2018 5070 Okunma
10 Yorum 28.05.2018 13:30
Süleyman Karagülle
İstihare; “EVET/HAYIR” manası nedir?
26.02.2017 10981 Okunma
9 Yorum 04.08.2017 21:52
Süleyman Karagülle
Adil Düzen Partisi'nin kuruluş tartışması
6.08.2011 19942 Okunma
9 Yorum 06.02.2016 17:34
Süleyman Karagülle
Çözüm 100 lojmanlı işyerleri
30.03.2013 10222 Okunma
9 Yorum 13.04.2013 08:44
Süleyman Karagülle
Önemli değil
11.05.2019 5986 Okunma
9 Yorum 13.05.2019 08:00
Süleyman Karagülle
Merkezi Yönetim
28.03.2019 4518 Okunma
8 Yorum 29.03.2019 15:10
Süleyman Karagülle
İstişare
2.11.2013 10044 Okunma
8 Yorum 13.11.2013 11:10
Süleyman Karagülle
KABİR AZABI
25.02.2014 29647 Okunma
8 Yorum 05.03.2014 21:24
Süleyman Karagülle
Dershaneler
7.12.2013 10681 Okunma
8 Yorum 08.04.2014 09:25
Süleyman Karagülle
Milli Güvenlik Kurulu
5.06.2018 4414 Okunma
8 Yorum 05.06.2018 19:35
Süleyman Karagülle
İlkeler
12.03.2018 5603 Okunma
8 Yorum 18.03.2018 14:30
Süleyman Karagülle
Hatalarımız
10.03.2018 4909 Okunma
7 Yorum 11.03.2018 21:45
Süleyman Karagülle
Denge
23.04.2018 5080 Okunma
7 Yorum 25.04.2018 13:00
Süleyman Karagülle
Dolar ve Faiz Oyunu
3.06.2018 4779 Okunma
7 Yorum 04.06.2018 03:17
Süleyman Karagülle
Sermaye’nin sözcüsü
8.03.2019 5561 Okunma
7 Yorum 09.03.2019 00:46
Süleyman Karagülle
Başarının sırrı
16.05.2019 5603 Okunma
7 Yorum 17.05.2019 22:22
Süleyman Karagülle
İleriyi Görmek
4.04.2019 4935 Okunma
6 Yorum 05.04.2019 21:43
Süleyman Karagülle
Çin Virüsü Dünyayı Kurtarabilir!
17.02.2020 5717 Okunma
6 Yorum 23.03.2020 09:49
Süleyman Karagülle
Seçim sonuçları
3.06.2018 4628 Okunma
6 Yorum 04.06.2018 12:33
Süleyman Karagülle
Huy
6.05.2018 5354 Okunma
6 Yorum 07.05.2018 15:06
Süleyman Karagülle
Hesaplar yanlış
3.04.2018 5331 Okunma
6 Yorum 03.04.2018 22:20
Süleyman Karagülle
Yapacaklarımız
10.03.2018 4674 Okunma
6 Yorum 12.03.2018 16:33
Süleyman Karagülle
Oyuna Oyun
31.07.2018 5166 Okunma
6 Yorum 01.08.2018 23:59
Süleyman Karagülle
Kaşıkçı hikayesi
1.11.2018 4737 Okunma
6 Yorum 01.11.2018 21:26
Süleyman Karagülle
Ekrem Şama’ya; Seninki Hiç Olmaz!
3.06.2017 6417 Okunma
6 Yorum 30.07.2017 00:29
Süleyman Karagülle
Darbeyi Kim Yaptı?
8.10.2016 11798 Okunma
6 Yorum 11.10.2016 13:15
Süleyman Karagülle
Vergisiz Ekonomi
27.05.2017 6526 Okunma
6 Yorum 31.05.2017 01:20
Süleyman Karagülle
Davet
25.04.2015 11556 Okunma
6 Yorum 27.04.2015 10:03
Süleyman Karagülle
İdam ve Öcalan
25.06.2016 12193 Okunma
6 Yorum 02.07.2016 12:02
Süleyman Karagülle
Akevler
14.07.2013 18965 Okunma
6 Yorum 22.07.2017 20:36
Süleyman Karagülle
Fıkha Göre Yeni Hükümet
14.06.2015 14346 Okunma
5 Yorum 28.06.2015 16:16
Süleyman Karagülle
Putin Müslüman Oldu
21.03.2015 14114 Okunma
5 Yorum 24.03.2015 11:50
Süleyman Karagülle
Çanlar kimin için çalıyor?
19.07.2014 9492 Okunma
5 Yorum 22.07.2014 09:12
Süleyman Karagülle
Niçin?
4.07.2018 5872 Okunma
5 Yorum 04.07.2018 22:58
Süleyman Karagülle
Kim yönetiyor?
30.06.2018 5186 Okunma
5 Yorum 01.07.2018 21:57
Süleyman Karagülle
Siyaset ve kurallar
5.04.2018 5592 Okunma
5 Yorum 06.04.2018 08:13
Süleyman Karagülle
Gül Adil Düzen’e sahip çıkmalı
6.04.2018 5211 Okunma
5 Yorum 06.04.2018 23:39
Süleyman Karagülle
İstishab gerek
20.04.2018 4972 Okunma
5 Yorum 21.04.2018 11:30
Süleyman Karagülle
Kimse Anlamak mı İstemiyor, ya da Biz mi Anlatamıyoruz!
31.05.2020 4759 Okunma
5 Yorum 01.06.2020 12:20
Süleyman Karagülle
Avrupa Birliği
14.03.2019 5608 Okunma
5 Yorum 16.03.2019 22:33
Süleyman Karagülle
Ekseriyetin marifeti
7.05.2019 5902 Okunma
5 Yorum 08.05.2019 22:07
Süleyman Karagülle
Allah’tan başka melce yoktur
24.04.2019 6039 Okunma
4 Yorum 25.04.2019 19:00
Süleyman Karagülle
Anormal Türkiye
7.02.2019 5143 Okunma
4 Yorum 10.02.2019 10:37
Süleyman Karagülle
Sermaye’nin oyunu
7.11.2018 5781 Okunma
4 Yorum 08.11.2018 00:13
Süleyman Karagülle
Ne yapmamız gerekiyor?
6.08.2020 4378 Okunma
4 Yorum 08.08.2020 20:00
Süleyman Karagülle
Koronavirüs bahanesiyle intihara gidiliyor!
13.04.2020 4578 Okunma
4 Yorum 29.04.2020 02:01
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve SON DURUM… (16)
18.04.2021 3698 Okunma
4 Yorum 26.05.2021 00:43
Süleyman Karagülle
Hesap Sorma
5.03.2018 4535 Okunma
4 Yorum 07.03.2018 11:58
Süleyman Karagülle
Yenilik
6.03.2018 4145 Okunma
4 Yorum 07.03.2018 23:36
Süleyman Karagülle
VARSAYIM-2
2.05.2018 4601 Okunma
4 Yorum 02.05.2018 23:12
Süleyman Karagülle
Anketler
16.05.2018 3901 Okunma
4 Yorum 16.05.2018 23:37
Süleyman Karagülle
KİM KAZANACAK?
8.06.2018 4049 Okunma
4 Yorum 11.06.2018 00:24
Süleyman Karagülle
Seçim sonrası
21.06.2018 3942 Okunma
4 Yorum 21.06.2018 14:09
Süleyman Karagülle
Mümin Olmak; Mümin Kimdir?
3.06.2017 5627 Okunma
4 Yorum 05.06.2017 10:41
Süleyman Karagülle
Başkanlık Sistemi
26.11.2016 10693 Okunma
4 Yorum 29.11.2016 07:17
Süleyman Karagülle
AK Parti'nin Medine Dönemi!
13.09.2014 7891 Okunma
4 Yorum 16.09.2014 08:43
Süleyman Karagülle
Başkanlık Sisteminin Delilleri
21.05.2016 12128 Okunma
4 Yorum 22.05.2016 18:44
Süleyman Karagülle
Türkiye Cumhuriyeti Devleti
20.09.2015 11814 Okunma
4 Yorum 23.09.2015 18:43
Süleyman Karagülle
Düşen Uçak ve Suriye Meselesi
29.11.2015 12467 Okunma
4 Yorum 08.12.2015 06:11
Süleyman Karagülle
Kur’an ve İki Lider; Putin ve Erdoğan
2.01.2016 10095 Okunma
4 Yorum 08.01.2016 15:13
Süleyman Karagülle
İran'da zelzele ve teklif
20.04.2013 10700 Okunma
4 Yorum 25.04.2013 18:26
Süleyman Karagülle
Aşiret / Ocak
14.04.2012 7974 Okunma
4 Yorum 20.04.2012 17:06
Süleyman Karagülle
Mümin-Müslim Hakkında Sorular
25.05.2010 10909 Okunma
4 Yorum 07.06.2010 22:20
Süleyman Karagülle
Bundan sonra ne yapmalıyız?
17.03.2012 6036 Okunma
4 Yorum 19.03.2012 21:18
Süleyman Karagülle
REJİMLER
21.03.2012 3632 Okunma
4 Yorum 22.03.2012 20:21
Süleyman Karagülle
SÜRME YETKİSİ
1.04.2012 7771 Okunma
4 Yorum 05.04.2012 21:36
Süleyman Karagülle
AKİD VE AHD
2.04.2012 7887 Okunma
4 Yorum 06.04.2012 18:38
Süleyman Karagülle
100 Daire-2
7.04.2012 6029 Okunma
3 Yorum 08.04.2012 16:45
Süleyman Karagülle
DAYANIŞMA ORTAKLIĞI
11.03.2012 6265 Okunma
3 Yorum 11.03.2012 17:31
Süleyman Karagülle
AB Krizi
19.11.2011 5796 Okunma
3 Yorum 04.12.2011 22:57
Süleyman Karagülle
GİRİŞİM/Cİ (Bir Tartışma Konusu)
31.12.2011 9657 Okunma
3 Yorum 05.01.2012 13:32
Süleyman Karagülle
KÜRT SORUNUNU KİMLER ÇÖZER?
28.03.2012 7015 Okunma
3 Yorum 30.03.2012 13:30
Süleyman Karagülle
TARTIŞMA
25.04.2012 5470 Okunma
3 Yorum 02.05.2012 18:22
Süleyman Karagülle
İşsizlik sorunu
1.09.2012 4970 Okunma
3 Yorum 03.09.2012 13:18
Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu ve Başkanlık
12.12.2015 7027 Okunma
3 Yorum 20.12.2015 07:10
Süleyman Karagülle
Devlet Başkanı ve Yönetimde Uyum
28.11.2015 7758 Okunma
3 Yorum 01.12.2015 08:36
Süleyman Karagülle
Üçüncü Binyıl Uygarlığı
31.10.2015 11300 Okunma
3 Yorum 11.11.2015 11:54
Süleyman Karagülle
PKK, Kürtler ve Yapılması Gereken
7.11.2015 9889 Okunma
3 Yorum 11.11.2015 11:52
Süleyman Karagülle
TAVSİYE: Allah’ın Emrine Uyuyoruz
12.09.2015 7345 Okunma
3 Yorum 22.09.2015 23:48
Süleyman Karagülle
Koalisyon ve Çözüm
4.07.2015 11301 Okunma
3 Yorum 24.07.2015 23:29
Süleyman Karagülle
Çağımızda Cihad
7.07.2015 10932 Okunma
3 Yorum 20.07.2015 09:31
Süleyman Karagülle
Yeniden Seçim
25.07.2015 12367 Okunma
3 Yorum 29.07.2015 03:01
Süleyman Karagülle
Ahmet Davutoğlu’nun Hatası
14.05.2016 13754 Okunma
3 Yorum 17.05.2016 07:37
Süleyman Karagülle
15 Temmuz 2016 Neden Yapıldı?
17.07.2016 13648 Okunma
3 Yorum 19.07.2016 19:47
Süleyman Karagülle
Tesviye mi Tasfiye mi?
1.09.2016 13885 Okunma
3 Yorum 22.09.2016 19:58
Süleyman Karagülle
AK Parti’ye Tuzak!
11.04.2015 11219 Okunma
3 Yorum 13.04.2015 12:32
Süleyman Karagülle
Cumhuriyet’in DNA’ları
14.03.2015 7257 Okunma
3 Yorum 18.03.2015 10:45
Süleyman Karagülle
Kuran'ı Doğru Anlamak
30.05.2015 13640 Okunma
3 Yorum 27.11.2016 18:52
Süleyman Karagülle
Korkunç Kriz ve Çaresi
16.05.2015 10705 Okunma
3 Yorum 22.05.2015 11:29
Süleyman Karagülle
Avrasya Ekonomik Birliği
3.01.2015 10453 Okunma
3 Yorum 14.01.2015 08:18
Süleyman Karagülle
Kur’an Ekonomisi
3.12.2016 11510 Okunma
3 Yorum 05.12.2016 13:19
Süleyman Karagülle
Kuran'a İman ve Uymamız Gereken Dört İlke
5.11.2016 10140 Okunma
3 Yorum 13.11.2016 13:12
Süleyman Karagülle
Kürtler
10.06.2017 4309 Okunma
3 Yorum 11.06.2017 21:26
Süleyman Karagülle
Savaşa Doğru
25.03.2017 5344 Okunma
3 Yorum 25.03.2017 17:59
Süleyman Karagülle
Vikipedi Sorunu: Önce Yapmak… Sonra…
22.07.2017 5288 Okunma
3 Yorum 28.07.2017 11:03


© 2025 - Akevler