Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu ve Başkanlık
12.12.2015
6589 Okunma, 3 Yorum

AK Partililer ‘Başkanlık sistemini tartışalım’ diyorlar...

Elinizde kamu ve özel televizyonlarınız vardır. Tartışmayı başlatın. Muhalifleri çıkarın. Bu konuda baş muhalifiniz benim. Herhangi bir televizyonda 22-24 saatleri arasını verin. Tartıştırmayı başlatalım. Birini görevli kılın, ikimiz bu programı yönetelim. ‘Tartışalım, tartışalım’ deyip medyayı muhaliflere kapatmak sadece istismardır.

Önce ‘PARLAMENTER SİSTEM’ NEDİR, bunu kavramamız gerekir.

DEVLET BAŞKANI’NIN TARTIŞILMASI devleti zayıflatır. Dolayısıyla Devlet Başkanı tartışmaya katılmasın diye BAŞBAKANLIK VE BAKANLIK SİSTEMİ icat edilmiştir. Halk ve meclisler konuları hükümetle tartışırlar. Onu denetlerler. Gerekirse indirirler. Ama Devlet Başkanı’na toz kondurmazlar. Devlet Başkanı tartışmaz ama sonunda kararı o verir. Yasaları ve kararları o imzalar. Onun dediği uygulanır. Böylece DEVLET YIPRANMAZ ama tartışmalar olur.

Bu sistemi icat edenler Abbasilerdir. Sonra Selçuklular kullandılar. Osmanlılar ise tamamen sistemleştirdiler. Sultan mührü sadrazama (başbakana) verir ve artık o hiçbir işe karışmaz, sadece perde arkasından çalışmalarını takip eder. Hükümet zor duruma gelince onu değiştirir. Hatta halkın heyecanını yatıştırmak için suçsuz olan sadrazamını öldürtür.

Bir savaşa girer de ordu mağlup olursa suç ne padişahın ne de askerindir; suç sadrazamındır, asılır! Merzifonlu Kara Mustafa Paşa böyle asılmıştır. Böylece devletin ve ordunun zafiyeti korunur. Osmanlı İmparatorluğu tek hanedanla 600 sene böyle yaşadı.

BATILILAR bu sistemi aynen aldılar. Hükümeti düşürmeyi meclise verdiler, asılmasını da yargıya bıraktılar. Böylece sistem sürüp gitmektedir. Buna uymayan ABD vardır. Bazı ülkelerde yasalarına aykırı olarak fiilen başkanlık sistemi ile yönetilen devletler vardır. Bugün ABD dışında Rusya da fiilen başkanlık sistemi ile yönetiliyor. Suriye, Azerbaycan, Mısır ve Türkiye de fiilen başkanlık sistemi ile yönetiliyor.

SURİYE SORUNU bugün dört devletin sorunu haline gelmiştir; Suriye, Türkiye, Rusya ve ABD. Dördü de fiilen başkanlık sistemi ile yönetiliyor. SURİYE üzerindeki tartışma başkanlar arasında cereyan ediyor. Yanlışlıkları yüklenecek bir günah keçisi bulunamıyor, dolayısıyla Suriye sorunu çözülemiyor. Birbirleriyle her gün televizyonla çatışan liderlerin barışması veya sorunu çözmesi mümkün mü?!

İşte sorunu bu duruma getiren ortak düşman SERMAYE, Suriye sınırında düşürülen uçak sorunu ile zaferini kazanmıştır. Rusya ambargo koyarak Rusya ekonomisini ve Türkiye ekonomisini felç etmiş, belki yüz milyarlara varan zararlar ortaya çıkmıştır. Bu sayede tüm eski dünyayı ekonomik krize sokmaktadır. Çözüm bulunamıyor. Dört lider hala televizyonlara çıkıp gereksiz konuşmalar yapmaktadırlar.

Rusya’da Gorbaçov müdahale ederek kısmen düzeltme yolunu açmıştır.

PARLAMENTER SİSTEMDE DURUM NASIL ÇÖZÜLÜRDÜ?

Devletlerin hükümetleri bugün cereyan eden olayları aynen yaşarlardı. Çünkü bu olayları çıkaran devletler değil tarihi gelişmedir. Her devlet kendisini koruma durumundadır. Bu durumda devlet başkanlarının yaptığını hükümet başkanları yaparlardı, bakanlar yaparlardı. Yine sonunda uçak düşerdi. Olayların iyiye gitmediğini herkes yaşayarak görürdü. Herkes çözüm aramaya başlardı. Yara deşilmiş ve irin akıtılmıştır; artık sıra yarayı sarmaya ve iyileştirmeye gelmiş olurdu.

Ne var ki Putin, Esed, Erdoğan ve Obama hiç konuşmamış olarak olayların akışını beklemiş olurlardı. Artık herkes devlet başkanlarının diyeceklerine bakar durumda olurdu. O zaman Erdoğan Putin’e telefon eder ve ‘görüşelim’ derdi. Putin de bunu seve seve kabul ederdi. Otururlar ve artık deşilip akıtılmış yarayı nasıl saracaklarını tartışırlardı. Putin Obama’ya, Edoğan da dostu Esed’e telefon eder, bir araya gelip sorunları çözerlerdi. Dünya bu sayede şimdi olduğu gibi meçhuller içinde yüzmezdi.

Buyurun; gücünüz varsa bu makalemi tartışalım...

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
14.12.2015
09:41




Süleyman Karagülle
Süleyman Karagülle


Suriye sorunu ve başkanlık

Son güncelleme: 14 Aralık 2015 07:00

AK Partililer ‘Başkanlık sistemini tartışalım’ diyorlar... 

Elinizde kamu ve özel televizyonlarınız vardır. Tartışmayı başlatın. Muhalifleri çıkarın. Bu konuda baş muhalifiniz benim. Herhangi bir televizyonda 22-24 saatleri arasını verin. Tartıştırmayı başlatalım. Birini görevli kılın, ikimiz bu programı yönetelim.  

Önce ‘PARLAMENTER SİSTEM’ NEDİR, bunu kavramamız gerekir. 

DEVLET BAŞKANI’NIN TARTIŞILMASI devleti zayıflatır. Dolayısıyla Devlet Başkanı tartışmaya katılmasın diye BAŞBAKANLIK VE BAKANLIK SİSTEMİicat edilmiştir. Halk ve meclisler konuları hükümetle tartışırlar. Onu denetlerler. Gerekirse indirirler. Ama Devlet Başkanı’na toz kondurmazlar. 

Devlet Başkanı tartışmaz ama sonunda kararı o verir. Yasaları ve kararları o imzalar. Onun dediği uygulanır. Böylece DEVLET YIPRANMAZ ama tartışmalar olur. 

Bu sistemi icat edenler Abbasilerdir. Sonra Selçuklular kullandılar.Osmanlılar ise tamamen sistemleştirdiler. 

Sultan mührü sadrazama (başbakana) verir ve artık o hiçbir işe karışmaz, sadece perde arkasından çalışmalarını takip eder. Hükümet zor duruma gelince onu değiştirir. Hatta halkın heyecanını yatıştırmak için suçsuz olan sadrazamını öldürtür. 

Bir savaşa girer de ordu mağlup olursa suç ne padişahın ne de askerindir; suç sadrazamındır, asılır! Merzifonlu Kara Mustafa Paşa böyle asılmıştır. Böylece devletin ve ordunun zafiyeti korunur. Osmanlı İmparatorluğu tek hanedanla 600 sene böyle yaşadı. 

BATILILAR bu sistemi aynen aldılar. Hükümeti düşürmeyi meclise verdiler, asılmasını da yargıya bıraktılar. Böylece sistem sürüp gitmektedir. Buna uymayan ABD vardır. Bazı ülkelerde yasalarına aykırı olarak fiilen başkanlık sistemi ile yönetilen devletler vardır. Bugün ABDdışında Rusya da fiilen başkanlık sistemi ile yönetiliyor. Suriye, Azerbaycan, Mısır ve Türkiye de fiilen başkanlık sistemi ile yönetiliyor. 

SURİYE SORUNU bugün dört devletin sorunu haline gelmiştir; Suriye, Türkiye, Rusya ve ABD. Dördü de fiilen başkanlık sistemi ile yönetiliyor.SURİYE üzerindeki tartışma başkanlar arasında cereyan ediyor. Yanlışlıkları yüklenecek bir günah keçisi bulunamıyor, dolayısıyla SURİYE SORUNU çözülemiyor. Birbirleriyle her gün televizyonla çatışan liderlerin barışması veya sorunu çözmesi mümkün mü?! 

İşte sorunu bu duruma getiren ortak düşman SERMAYE, Suriye sınırında düşürülen uçak sorunu ile zaferini kazanmıştır. Rusya ambargo koyarak Rusya ekonomisini ve Türkiye ekonomisini felç etmiş, belki yüz milyarlara varan zararlar ortaya çıkmıştır. Bu sayede tüm eski dünyayı ekonomik krize sokmaktadır. Çözüm bulunamıyor. Dört lider hâlâ televizyonlara çıkıp gereksiz konuşmalar yapmaktadırlar. 

Rusya’da Gorbaçov müdahale ederek kısmen düzeltme yolunu açmıştır. 

PARLAMENTER SİSTEMDE SORUN NASIL ÇÖZÜLÜRDÜ? 

Devletlerin hükümetleri bugün cereyan eden olayları aynen yaşarlardı. Çünkü bu olayları çıkaran devletler değil tarihi gelişmedir. Her devlet kendisini koruma durumundadır. Bu durumda devlet başkanlarının yaptığını hükümet başkanları yaparlardı, bakanlar yaparlardı. Yine sonunda uçak düşerdi. Olayların iyiye gitmediğini herkes yaşayarak görürdü. Herkes çözüm aramaya başlardı. Yara deşilmiş ve irin akıtılmıştır; artık sıra yarayı sarmaya ve iyileştirmeye gelmiş olurdu. 

Ne var ki Putin, Esed, Erdoğan ve Obama hiç konuşmamış olarak olayların akışını beklemiş olurlardı. Artık herkes devlet başkanlarının diyeceklerine bakar durumda olurdu. O zaman Erdoğan Putin’e telefon eder ve ‘görüşelim’ derdi. Putin de bunu seve seve kabul ederdi. Otururlar ve artık deşilip akıtılmış yarayı nasıl saracaklarını tartışırlardı. Putin Obama’ya, Edoğan da Esed’e telefon eder, bir araya gelip, sorunları çözerlerdi. Dünya bu sayede şimdi olduğu gibi meçhuller içinde yüzmezdi. 

Buyurun; gücünüz varsa bu makalemi tartışalım... 

Not: “TAHİR ELÇİ’Yİ KİM ÖLDÜRDÜ” makalemi de tavsiye ederim; www.akevler.org sitemizin “Makaleler” bölümünden okuyabilirsiniz. 



Reşat Nuri Erol
15.12.2015
08:04


http://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/suleyman-karagulle/suriye-sorunu-ve-baskanlik-13045.html

BUGÜN BU SAATE KADAR

Bu makale 2.502 kez okundu



Reşat Nuri Erol
20.12.2015
07:10




http://haber.star.com.tr/yazar/baskanlik/yazi-1077360

Başkanlık


STAR, YİĞİT BULUT20 Aralık 2015 Pazar

Sözü uzatmayalım ve sorunun ardından tespitler yapalım; Coğrafyamız neden önemli? 

Fatih, Roma’nın duvarlarını vura vura yıktığında Roma 1100 yıl burada Dünya düzenine hükmetmişti... YIKILAN ROMA idi asla Bizans değil! Bizans’ın kalıntıları belki hala içimizde saklanıyor!

Osmanlı 700 seneye yakın dünya denklemini buradan şekillendirdi...

Geriye doğru gidersek, Osmanlı’dan önce de bu bölgeye hakim olan GÜÇ, bölge ve “periferisini” yönetti, Dünya Düzeni ile Denklemine “sözünü” geçirdi...

EN ÖNEMLİSİ; YUKARIDA ADI GEÇEN SİSTEMLER HEP LİDERLİK-BAŞKANLIK İLE YÖNETİLDİ!

Daha açık yazalım; bu yapıların ana bir unsuru vardı; iyi kurulmuş bir “kontrol-denge” mekanizması içinde öne çıkan “LİDERLİK”, bugünün diliyle; BAŞKANLIK!

Bu topraklar üzerinde yaşayanlar yani “bizlerin” ataları güçlü liderlerin peşinde hayatlarını vermişler ve “liderini” seven bir yapı bizim DNA’larımıza işlemiş... Bu coğrafya LİDER seviyor!

Ve işin garibi ne zaman liderler güçlenmiş, sistemin zayıfladığı her dönemde özellikle YERLEŞİK DÜZEN’in halkın aleyhine gelişmeye başladığı 1854 sonrası, “Düzen, sistemi yenerek liderini elinden almış”! Buna 1933 sonrası da dahil! 2001 krizinden 2013 darbe denemelerine kadar detaylara İstanbul-Mısır-Şam üçgeninde çok dikkatli bakın!

Doğal lideri olan ve toplumu kucaklayan siyasi hareketler 100-150 yılda bir ortaya çıkar ve SİYASAL SİSTEM bu liderliği taşıyacak şekilde kurgulanmalı ve doğal akışın yolunu açmalıdır...

Başkanlık, bu yolda gelinebilecek “en noktası” olup, Türkiye’nin daha hızlı hareket etmesi için gerekli adımlar gecikmeden atılmalıdır...

Toplumların LİDER eksikliğini derinden hissettiği bir dönemde, Türkiye 100. yılına girerken “en noktasına” çıkabilir ve LİDER’in vizyonu, TOPLUMSAL bir uzlaşma içinde sistemin taçlandırılmasıyla kalıcı bir hale gelebilir...

Başkanlık şahıslar için değil bu coğrafya ve toplum için “en noktasına” giden doğru adımdır. Başkanlık, ülke için, sistem için ve en önemlisi YERLEŞİK DÜZEN’in her zaman fırsat bulduğunda kanını-canını emdiği bizler yani bu toprakların insanları için sigorta olacaktır...

TARTIŞALIM..
.





Çok Yorumlanan Makaleler
Süleyman Karagülle
ABD Başkanlık Seçimi
19.11.2016 41465 Okunma
28 Yorum 19.12.2016 21:41
Süleyman Karagülle
D E R G I !
29.04.2017 9356 Okunma
18 Yorum 16.05.2017 08:11
Süleyman Karagülle
Kesin Sonuç
7.06.2018 6062 Okunma
12 Yorum 12.06.2018 03:32
Süleyman Karagülle
Görevimiz
22.02.2014 27326 Okunma
12 Yorum 05.02.2016 21:44
Süleyman Karagülle
İnsanlık anayasası - Sam Adian'a cevap
24.02.2016 12992 Okunma
10 Yorum 26.02.2016 00:34
Süleyman Karagülle
Ne değil, Nasıl
26.05.2018 4639 Okunma
10 Yorum 28.05.2018 13:30
Süleyman Karagülle
İstihare; “EVET/HAYIR” manası nedir?
26.02.2017 10422 Okunma
9 Yorum 04.08.2017 21:52
Süleyman Karagülle
Adil Düzen Partisi'nin kuruluş tartışması
6.08.2011 19435 Okunma
9 Yorum 06.02.2016 17:34
Süleyman Karagülle
Çözüm 100 lojmanlı işyerleri
30.03.2013 9686 Okunma
9 Yorum 13.04.2013 08:44
Süleyman Karagülle
Önemli değil
11.05.2019 5476 Okunma
9 Yorum 13.05.2019 08:00
Süleyman Karagülle
Merkezi Yönetim
28.03.2019 4081 Okunma
8 Yorum 29.03.2019 15:10
Süleyman Karagülle
İstişare
2.11.2013 9448 Okunma
8 Yorum 13.11.2013 11:10
Süleyman Karagülle
KABİR AZABI
25.02.2014 28752 Okunma
8 Yorum 05.03.2014 21:24
Süleyman Karagülle
Dershaneler
7.12.2013 10021 Okunma
8 Yorum 08.04.2014 09:25
Süleyman Karagülle
Milli Güvenlik Kurulu
5.06.2018 4040 Okunma
8 Yorum 05.06.2018 19:35
Süleyman Karagülle
İlkeler
12.03.2018 5040 Okunma
8 Yorum 18.03.2018 14:30
Süleyman Karagülle
Hatalarımız
10.03.2018 4388 Okunma
7 Yorum 11.03.2018 21:45
Süleyman Karagülle
Denge
23.04.2018 4541 Okunma
7 Yorum 25.04.2018 13:00
Süleyman Karagülle
Dolar ve Faiz Oyunu
3.06.2018 4375 Okunma
7 Yorum 04.06.2018 03:17
Süleyman Karagülle
Sermaye’nin sözcüsü
8.03.2019 5135 Okunma
7 Yorum 09.03.2019 00:46
Süleyman Karagülle
Başarının sırrı
16.05.2019 5091 Okunma
7 Yorum 17.05.2019 22:22
Süleyman Karagülle
İleriyi Görmek
4.04.2019 4555 Okunma
6 Yorum 05.04.2019 21:43
Süleyman Karagülle
Çin Virüsü Dünyayı Kurtarabilir!
17.02.2020 5259 Okunma
6 Yorum 23.03.2020 09:49
Süleyman Karagülle
Seçim sonuçları
3.06.2018 4244 Okunma
6 Yorum 04.06.2018 12:33
Süleyman Karagülle
Huy
6.05.2018 4789 Okunma
6 Yorum 07.05.2018 15:06
Süleyman Karagülle
Hesaplar yanlış
3.04.2018 4906 Okunma
6 Yorum 03.04.2018 22:20
Süleyman Karagülle
Yapacaklarımız
10.03.2018 4317 Okunma
6 Yorum 12.03.2018 16:33
Süleyman Karagülle
Oyuna Oyun
31.07.2018 4759 Okunma
6 Yorum 01.08.2018 23:59
Süleyman Karagülle
Kaşıkçı hikayesi
1.11.2018 4362 Okunma
6 Yorum 01.11.2018 21:26
Süleyman Karagülle
Ekrem Şama’ya; Seninki Hiç Olmaz!
3.06.2017 5871 Okunma
6 Yorum 30.07.2017 00:29
Süleyman Karagülle
Darbeyi Kim Yaptı?
8.10.2016 11327 Okunma
6 Yorum 11.10.2016 13:15
Süleyman Karagülle
Vergisiz Ekonomi
27.05.2017 6080 Okunma
6 Yorum 31.05.2017 01:20
Süleyman Karagülle
Davet
25.04.2015 10916 Okunma
6 Yorum 27.04.2015 10:03
Süleyman Karagülle
İdam ve Öcalan
25.06.2016 11587 Okunma
6 Yorum 02.07.2016 12:02
Süleyman Karagülle
Akevler
14.07.2013 17850 Okunma
6 Yorum 22.07.2017 20:36
Süleyman Karagülle
Fıkha Göre Yeni Hükümet
14.06.2015 13851 Okunma
5 Yorum 28.06.2015 16:16
Süleyman Karagülle
Putin Müslüman Oldu
21.03.2015 13195 Okunma
5 Yorum 24.03.2015 11:50
Süleyman Karagülle
Çanlar kimin için çalıyor?
19.07.2014 9057 Okunma
5 Yorum 22.07.2014 09:12
Süleyman Karagülle
Niçin?
4.07.2018 5292 Okunma
5 Yorum 04.07.2018 22:58
Süleyman Karagülle
Kim yönetiyor?
30.06.2018 4714 Okunma
5 Yorum 01.07.2018 21:57
Süleyman Karagülle
Siyaset ve kurallar
5.04.2018 5092 Okunma
5 Yorum 06.04.2018 08:13
Süleyman Karagülle
Gül Adil Düzen’e sahip çıkmalı
6.04.2018 4845 Okunma
5 Yorum 06.04.2018 23:39
Süleyman Karagülle
İstishab gerek
20.04.2018 4492 Okunma
5 Yorum 21.04.2018 11:30
Süleyman Karagülle
Kimse Anlamak mı İstemiyor, ya da Biz mi Anlatamıyoruz!
31.05.2020 4338 Okunma
5 Yorum 01.06.2020 12:20
Süleyman Karagülle
Avrupa Birliği
14.03.2019 5155 Okunma
5 Yorum 16.03.2019 22:33
Süleyman Karagülle
Ekseriyetin marifeti
7.05.2019 5486 Okunma
5 Yorum 08.05.2019 22:07
Süleyman Karagülle
Allah’tan başka melce yoktur
24.04.2019 5502 Okunma
4 Yorum 25.04.2019 19:00
Süleyman Karagülle
Anormal Türkiye
7.02.2019 4724 Okunma
4 Yorum 10.02.2019 10:37
Süleyman Karagülle
Sermaye’nin oyunu
7.11.2018 5439 Okunma
4 Yorum 08.11.2018 00:13
Süleyman Karagülle
Ne yapmamız gerekiyor?
6.08.2020 3860 Okunma
4 Yorum 08.08.2020 20:00
Süleyman Karagülle
Koronavirüs bahanesiyle intihara gidiliyor!
13.04.2020 4121 Okunma
4 Yorum 29.04.2020 02:01
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve SON DURUM… (16)
18.04.2021 3152 Okunma
4 Yorum 26.05.2021 00:43
Süleyman Karagülle
Hesap Sorma
5.03.2018 4093 Okunma
4 Yorum 07.03.2018 11:58
Süleyman Karagülle
Yenilik
6.03.2018 3765 Okunma
4 Yorum 07.03.2018 23:36
Süleyman Karagülle
VARSAYIM-2
2.05.2018 4169 Okunma
4 Yorum 02.05.2018 23:12
Süleyman Karagülle
Anketler
16.05.2018 3385 Okunma
4 Yorum 16.05.2018 23:37
Süleyman Karagülle
KİM KAZANACAK?
8.06.2018 3635 Okunma
4 Yorum 11.06.2018 00:24
Süleyman Karagülle
Seçim sonrası
21.06.2018 3486 Okunma
4 Yorum 21.06.2018 14:09
Süleyman Karagülle
Mümin Olmak; Mümin Kimdir?
3.06.2017 5274 Okunma
4 Yorum 05.06.2017 10:41
Süleyman Karagülle
Başkanlık Sistemi
26.11.2016 10085 Okunma
4 Yorum 29.11.2016 07:17
Süleyman Karagülle
AK Parti'nin Medine Dönemi!
13.09.2014 7382 Okunma
4 Yorum 16.09.2014 08:43
Süleyman Karagülle
Başkanlık Sisteminin Delilleri
21.05.2016 11615 Okunma
4 Yorum 22.05.2016 18:44
Süleyman Karagülle
Türkiye Cumhuriyeti Devleti
20.09.2015 11257 Okunma
4 Yorum 23.09.2015 18:43
Süleyman Karagülle
Düşen Uçak ve Suriye Meselesi
29.11.2015 11832 Okunma
4 Yorum 08.12.2015 06:11
Süleyman Karagülle
Kur’an ve İki Lider; Putin ve Erdoğan
2.01.2016 9668 Okunma
4 Yorum 08.01.2016 15:13
Süleyman Karagülle
İran'da zelzele ve teklif
20.04.2013 10162 Okunma
4 Yorum 25.04.2013 18:26
Süleyman Karagülle
Aşiret / Ocak
14.04.2012 7291 Okunma
4 Yorum 20.04.2012 17:06
Süleyman Karagülle
Mümin-Müslim Hakkında Sorular
25.05.2010 10295 Okunma
4 Yorum 07.06.2010 22:20
Süleyman Karagülle
Bundan sonra ne yapmalıyız?
17.03.2012 5694 Okunma
4 Yorum 19.03.2012 21:18
Süleyman Karagülle
REJİMLER
21.03.2012 3223 Okunma
4 Yorum 22.03.2012 20:21
Süleyman Karagülle
SÜRME YETKİSİ
1.04.2012 7381 Okunma
4 Yorum 05.04.2012 21:36
Süleyman Karagülle
AKİD VE AHD
2.04.2012 7552 Okunma
4 Yorum 06.04.2012 18:38
Süleyman Karagülle
100 Daire-2
7.04.2012 5463 Okunma
3 Yorum 08.04.2012 16:45
Süleyman Karagülle
DAYANIŞMA ORTAKLIĞI
11.03.2012 5854 Okunma
3 Yorum 11.03.2012 17:31
Süleyman Karagülle
AB Krizi
19.11.2011 5112 Okunma
3 Yorum 04.12.2011 22:57
Süleyman Karagülle
GİRİŞİM/Cİ (Bir Tartışma Konusu)
31.12.2011 9202 Okunma
3 Yorum 05.01.2012 13:32
Süleyman Karagülle
KÜRT SORUNUNU KİMLER ÇÖZER?
28.03.2012 6573 Okunma
3 Yorum 30.03.2012 13:30
Süleyman Karagülle
TARTIŞMA
25.04.2012 4942 Okunma
3 Yorum 02.05.2012 18:22
Süleyman Karagülle
İşsizlik sorunu
1.09.2012 4666 Okunma
3 Yorum 03.09.2012 13:18
Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu ve Başkanlık
12.12.2015 6589 Okunma
3 Yorum 20.12.2015 07:10
Süleyman Karagülle
Devlet Başkanı ve Yönetimde Uyum
28.11.2015 7371 Okunma
3 Yorum 01.12.2015 08:36
Süleyman Karagülle
Üçüncü Binyıl Uygarlığı
31.10.2015 10813 Okunma
3 Yorum 11.11.2015 11:54
Süleyman Karagülle
PKK, Kürtler ve Yapılması Gereken
7.11.2015 9444 Okunma
3 Yorum 11.11.2015 11:52
Süleyman Karagülle
TAVSİYE: Allah’ın Emrine Uyuyoruz
12.09.2015 6939 Okunma
3 Yorum 22.09.2015 23:48
Süleyman Karagülle
Koalisyon ve Çözüm
4.07.2015 10653 Okunma
3 Yorum 24.07.2015 23:29
Süleyman Karagülle
Çağımızda Cihad
7.07.2015 10399 Okunma
3 Yorum 20.07.2015 09:31
Süleyman Karagülle
Yeniden Seçim
25.07.2015 11783 Okunma
3 Yorum 29.07.2015 03:01
Süleyman Karagülle
Ahmet Davutoğlu’nun Hatası
14.05.2016 13236 Okunma
3 Yorum 17.05.2016 07:37
Süleyman Karagülle
15 Temmuz 2016 Neden Yapıldı?
17.07.2016 13130 Okunma
3 Yorum 19.07.2016 19:47
Süleyman Karagülle
Tesviye mi Tasfiye mi?
1.09.2016 13317 Okunma
3 Yorum 22.09.2016 19:58
Süleyman Karagülle
AK Parti’ye Tuzak!
11.04.2015 10637 Okunma
3 Yorum 13.04.2015 12:32
Süleyman Karagülle
Cumhuriyet’in DNA’ları
14.03.2015 6784 Okunma
3 Yorum 18.03.2015 10:45
Süleyman Karagülle
Kuran'ı Doğru Anlamak
30.05.2015 12939 Okunma
3 Yorum 27.11.2016 18:52
Süleyman Karagülle
Korkunç Kriz ve Çaresi
16.05.2015 10219 Okunma
3 Yorum 22.05.2015 11:29
Süleyman Karagülle
Avrasya Ekonomik Birliği
3.01.2015 10033 Okunma
3 Yorum 14.01.2015 08:18
Süleyman Karagülle
Kur’an Ekonomisi
3.12.2016 11038 Okunma
3 Yorum 05.12.2016 13:19
Süleyman Karagülle
Kuran'a İman ve Uymamız Gereken Dört İlke
5.11.2016 9702 Okunma
3 Yorum 13.11.2016 13:12
Süleyman Karagülle
Kürtler
10.06.2017 3874 Okunma
3 Yorum 11.06.2017 21:26
Süleyman Karagülle
Savaşa Doğru
25.03.2017 4908 Okunma
3 Yorum 25.03.2017 17:59
Süleyman Karagülle
Vikipedi Sorunu: Önce Yapmak… Sonra…
22.07.2017 4738 Okunma
3 Yorum 28.07.2017 11:03


© 2024 - Akevler