Bu terim büyük orman yangılarında ilerleyen ateşin önünü yeni bir ateş oluşturup yangının ilerlemesini önleme yöntemi olarak kullanılmaktadır.
Sosyal ilişkilerde bu “işi” silah tekelini elinde tutan devlet güvenlik güçleri uygular.
Fakat konu daha alt düzede, bağlamlarına inildiğinde farklıdır;
ateş, yangın, kötülük ,…bunlar ortaya çıktığında
“başlanmış işlemlerdir”. Yani “ateş” ortalığa negatif işlev olarak çıkmıştır. Bundan sonra o söndürülse de artık yüzeydedir; geri çekilir, siner fakat bitmez; daima çıkmak, gelişmek için fırsatları kollar .Artık bir nevi , “yasak ağaçtaki meyve tadılmıştır.”
*
-Birisi dedi ki: kötülüğe iyilikle karşılık verilmesi ilkesi hakkında ne düşünüyorsun?
-Üstad dedi ki: o zaman neyin karşılığını iyilikle vereceksin?
Kötülüğün karşılığını adaletle ver; iyiliğin karşılığını iyilikle.
Chung Tzu
*
Chung Tzu’ nun esin kaynağı Lao Tzu bence
daha farklı düşünüyor; şöyle ki;
Evrensel model,
eylemleri
kaynağına
kaotik yollar ile
İADE SİSTEMİNE
dayanır;
HAK EDİŞ yasası
“Rüzgâr ekip ,
fırtına biçme “
döngüsüyle
BİLENLERCE
bilinir.
Kötülük,
Yapılanı evrensel modelin aynıyla iade ettiğini içsel olarak bilen negatif işçileyenin; üstündeki
“İade” yükünü
panik halleriyle
engelleme çabasından
kaynaklanır.
Yani KORKU ve
KAYGI kötülüğü üretir.
*
Kötülüğe muhatap olan kişi
sebebi
ne olursa olsun;
kaynağı korku ,kaygı olan
kötülüklere
aynı ile karşılık verilirse;
denge (adalet) oluşmaz.
Aksine, kötülüğe aynıyla tepki vererek
korku ve kaygı zincirine yeni bir halka daha ekler.
*
Zıtların birliğini
biliriz; fakat
ZITLARIN FASİTLİĞİNİ
düşünmeyiz.
FASİTLİĞİ kırmak
ya da açmak iki durum
oluşturur.
Fasitliği
OLUMLU yola
açmak için
iyiliği artırmak;
özellikle
kötülüğe karşı iyiliği tercih etmek;
olumsuzluğu karşı tarafa
iade ederek
görece ,kötülüğü niceliksel düzeyde
artırmak ;
görece
TERS EVRİM
yada
astrolojideki gözlenen , tesir veren gezegenin
aldığı yolu tekrar etmesinin tanımı
RETRO etkisini
yani
derslerin tekrar farklı
dönemde farklı öğretmen ve yöntemlerle okunmasını
oluşturur.
*
EVRİM,
olumluda yani
BÜTÜNLÜĞÜN /
AYRIMSIZ GELİŞİMİN
HER ZERREDE İDRAKİNDE
yani
biyo otomasyon
olduğundan;
Olunsuz etkilere karşılık vereceğimiz tepkiler;
BÜTÜNSELLİĞİN,
doğal olanın
tüm varlığın
gelişimi
yönünde olmalıdır;
olumsuz tekrar üretilmemelidir.
*
ADALET ise
bütünsel
hak ediş yasasıdır;
evrimsel döngü
BÜTÜN den
tüm gayrılıkları ve
ayrılık parazitlerini
“ettiğini buldurarak”
yerine getirir.
Tabii
bunların
bir kerelik
bedenlerle
anlaşılması
olanaksızdır
bir uyaran , öneren olduğunda dahi
zordur;
aynı sınıfı
yeniden okumak
bu yüzdendir.
*
Şu örneğe bakalım:
Ağır suçlu kişi,
öldürülmeyip
ömür boyu
hapsedildiğinde;
işlediği suç ve
kendisiyle hapsedilir.
Öldürdüğünde,
ötesi görünmez.
İstisnai olarak suç işleyen kişi
samimi pişmanlık
duyar ve bunu beyan ederse;
affedildiğinde
iyilik- kötülük
fasitliğini
olumlu yöne
açılmasına
sebeplerden biri
ya da son sebep
olarak katkıda bulunur.
ADALET ;
kötülüğe meydan veren ortam ve yaklaşımları kaynağında giderebilecek
vicdani bilinci
sosyal kılarak, yaygınlaştırarak
umut olmaktan
gerçek olmaya dönüştürecek
kararlığı sağlamak olmalıdır.
Adalet meydana çıkmak için insanlıktan bu birlik bilincini göstermesini bekliyor.