Bu günkü dejenere edilmiş Tevrat’ta binlerce yalan yanlış bilgiler vardır. Bunun kaynağı Yahudilerin Tevrat’ın orijinal metinlerini tahrif etmeleri ve bir çoğununda kaybetmeleridir. Bu kaybetme ve dejenerasyon o kadar ilerlemiştir ki Hz. Musa zamanındaki alfabenin birçok harflerini dahi unutmuşlardır. Daha sonra kafalarında ve ellerinde kalanları kendi sapık düşünceleri ile yeniden yazarak ortaya bir Tevrat çıkarmışlardır. Bu gün yapılan bilimsel araştırmalar ile Tevrat’ın en az birkaç farklı kişi tarafından oluşturulduğu saptanmıştır. Binlerce olan bu tutarsızlıklardan bir tanesine örnek verelim:
Tevrat da Hz. Yakup’un isminin “ İsrail”e değiştirme olayı iki farklı metinde farklı olarak anlatılır.
Tevrat yaradılış 32.bab:
21 Böylece armağanı önden gönderip geceyi konakladığı yerde geçirdi.
22 Yakup o gece kalktı; iki karısını, iki cariyesini, on bir oğlunu yanına alıp Yabbuk Irmağının sığ yerinden karşıya geçti.
23 Onları geçirdikten sonra sahip olduğu her şeyi de karşıya geçirdi.
24 Böylece Yakup arkada yalnız kaldı. Bir adam gün ağarıncaya kadar onunla güreşti.
25 Yakupu yenemeyeceğini anlayınca, onun uyluk kemiğinin başına çarptı. Öyle ki, güreşirken Yakupun uyluk kemiği çıktı.
26 Adam, "Bırak beni, gün ağarıyor" dedi. Yakup, "Beni kutsamadıkça seni bırakmam" diye yanıtladı.
27 Adam, "Adın ne?" diye sordu. "Yakup."
28 Adam, "Artık sana Yakup değil, İsrail denecek" dedi, "Çünkü Tanrıyla, insanlarla güreşip yendin."
29 Yakup, "Lütfen adını söyler misin?" diye sordu. Ama adam, "Neden adımı soruyorsun?" dedi. Sonra Yakupu kutsadı.
30 Yakup, "Tanrıyla yüzyüze görüştüm, ama canım bağışlandı" diyerek oraya Peniel adını verdi.
31 Yakup Penielden ayrılırken güneş doğdu. Uyluğundan ötürü aksıyordu.
32 Bu nedenle İsrailliler bugün bile uyluk kemiğinin üzerindeki siniri yemezler. Çünkü Yakup'un uyluk kemiğinin başındaki sinire çarpılmıştı.
Tevrat yaradılış 35. Bab:
9 Yakup Paddan-Aramdan dönünce, Tanrı ona yine görünerek onu kutsadı.
10 "Sana Yakup diyorlar, ama bundan böyle adın Yakup değil, İsrail olacak" diyerek onun adını İsrail koydu.
11 "Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrıyım" dedi, "Verimli ol, çoğal. Senden bir ulus ve uluslar topluluğu doğacak. Kralların atası olacaksın.
12 İbrahime, İshaka verdiğim toprakları sana verecek, senden sonra da soyuna bağışlayacağım."
13 Sonra Tanrı Yakuptan ayrılarak onunla konuştuğu yerden yukarı çekildi.
14 Yakup Tanrının kendisiyle konuştuğu yere taş bir anıt dikti. Üzerine dökmelik sunu ve zeytinyağı döktü.
15 Oraya, Tanrının kendisiyle konuştuğu yere Beytel adını verdi.
Kuranı kerim aynı zaman da Yahudilere de gelen son kitap olduğundan Tevrat’ta ki hataları da düzeltir. Yukarıda ki olay ile ilgili yanlışlığı da isra suresinde 1. Ayette düzeltmektedir.
İsara süresi 1. Ayet:
1. | subhâne | : o sübhandır, bütün noksanlıklardan münezzehtir |
2. | ellezî | : ki o |
3. | esrâ bi | : gece yürüttü |
4. | abdi-hî | : kulunu |
5. | leylen | : geceleyin |
6. | min el mescidi el harâmi | : Mescid-i Haram'dan |
7. | ilâ el mescidi el aksa | : Mescid-i Aksa'ya |
8. | ellezî | : ki o, ki onu |
9. | bâreknâ | : hayırlı, mübarek ve bereketli kıldık |
10. | havle-hu | : onun etrafını, çevresini |
11. | li nuriye-hu | : ona göstermemiz için |
12. | min âyâti-nâ | : âyetlerimizden |
13. | inne-hu | : muhakkak o |
14. | huve es semîu el basîru | : o en iyi işitendir, en iyi görendir |
İsra gece yürüyüşü demektir. Dikkat edilirse sure “gece kulunu yürüten subhandır” ile başlıyor. Yani güreş gibi şeylerden Allah münezzehdir deniyor. Ayrıca Nisa suresi 158. ayette .Allah İsa'yı kendine yükselti deniyor. Fakat Miraç ile ilgili olduğu söylenen hadiste İsa nın yahya peygamber ile 3. kat gökte olduğu anlatılıyor. Burada İsa peygamber irtifa kaybedip 3. kata mı inmiştir?
Çok ilgi çeken diğer bir durumda Tevrat’ta geçen ve Hz. Lut’un kızları ile ilgili ensest ilişki konusudur. Bu olay bozulmuş Tevrat’ta söyle anlatılır:
Tevrat yaradılış 19. Bab: 1 İki melek akşamleyin Sodoma vardılar. Lut kentin kapısında oturuyordu. Onları görür görmez karşılamak için ayağa kalktı. Yere kapanarak,
2 "Efendilerim" dedi, "Kulunuzun evine buyurun. Ayaklarınızı yıkayın, geceyi bizde geçirin. Sonra erkenden kalkıp yolunuza devam edersiniz." Melekler, "Olmaz" dediler, "Geceyi kent meydanında geçireceğiz."
3 Ama Lut çok diretti. Sonunda onunla birlikte evine gittiler. Lut onlara yemek hazırladı, mayasız ekmek pişirdi. Yediler.
4 Onlar yatmadan, kentin erkekleri -Sodomun her mahallesinden genç yaşlı bütün erkekler- evi sardı.
5 Luta seslenerek, "Bu gece sana gelen adamlar nerede?" diye sordular, "Getir onları da yatalım."
6 Lut dışarı çıktı, arkasından kapıyı kapadı.
7 "Kardeşler, lütfen bu kötülüğü yapmayın" dedi,
8 "Erkek yüzü görmemiş iki kızım var. Size onları getireyim, ne isterseniz yapın. Yeter ki, bu adamlara dokunmayın. Çünkü onlar konuğumdur, çatımın altına geldiler."
9 Adamlar, "Çekil önümüzden!" diye karşılık verdiler, "Adam buraya dışardan geldi, şimdi yargıçlık taslıyor! Sana daha beterini yaparız." Lutu ite kaka kapıyı kırmaya davrandılar.
10 Ama içerdeki adamlar uzanıp Lutu evin içine, yanlarına aldılar ve kapıyı kapadılar.
11 Kapıya dayanan adamları, büyük küçük hepsini kör ettiler. Öyle ki, adamlar kapıyı bulamaz oldu.
12 İçerdeki iki adam Luta, "Senin burada başka kimin var?" diye sordular, "Oğullarını, kızlarını, damatlarını, kentte sana ait kim varsa hepsini dışarı çıkar.
13 Çünkü burayı yok edeceğiz. RAB bu halk hakkında birçok kötü suçlama duydu, kenti yok etmek için bizi gönderdi."
14 Lut dışarı çıktı ve kızlarıyla evlenecek olan adamlara, "Hemen buradan uzaklaşın!" dedi, "Çünkü RAB bu kenti yok etmek üzere." Ne var ki damat adayları onun şaka yaptığını sandılar.
15 Tan ağarırken melekler Luta, "Karınla iki kızını al, hemen buradan uzaklaş" diye üstelediler, "Yoksa kent cezasını bulurken sen de canından olursun."
16 Lut ağır davrandı, ama RAB ona acıdı. Adamlar Lutla karısının ve iki kızının elinden tutup onları kentin dışına çıkardılar.
17 Kent dışına çıkınca, adamlardan biri Luta, "Kaç, canını kurtar, arkana bakma" dedi, "Bu ovanın hiçbir yerinde durma. Dağa kaç, yoksa ölür gidersin."
18 Lut, "Aman, efendim!" diye karşılık verdi,
19 "Ben kulunuzdan hoşnut kaldınız, canımı kurtarmakla bana büyük iyilik yaptınız. Ama dağa kaçamam. Çünkü felaket bana yetişir, ölürüm.
20 İşte, şurada kaçabileceğim yakın bir kent var, küçücük bir kent. İzin verin, oraya kaçıp canımı kurtarayım. Zaten küçücük bir kent."
21 Adamlardan biri, "Peki, dileğini kabul ediyorum" dedi, "O kenti yıkmayacağım.
22 Çabuk ol, hemen kaç! Çünkü sen oraya varmadan bir şey yapamam." Bu yüzden o kente Soar adı verildi.
23 Lut Soara vardığında güneş doğmuştu.
24 RAB Sodom ve Gomoranın üzerine gökten ateşli kükürt yağdırdı.
25 Bu kentleri, bütün ovayı, oradaki insanların hepsini ve bütün bitkileri yok etti.
26 Ancak Lutun peşisıra gelen karısı dönüp geriye bakınca tuz kesildi.
27 İbrahim sabah erkenden kalkıp önceki gün RABbin huzurunda durduğu yere gitti.
28 Sodom ve Gomoraya ve bütün ovaya baktı. Yerden, tüten bir ocak gibi duman yükseliyordu.
29 Tanrı ovadaki kentleri yok ederken İbrahimi anımsamış ve Lutun yaşadığı kentleri yok ederken Lutu bu felaketin dışına çıkarmıştı.
30 Lut Soarda kalmaktan korkuyordu. Bu yüzden iki kızıyla kentten ayrılarak dağa yerleşti, onlarla birlikte bir mağarada yaşamaya başladı.
31 Büyük kızı küçüğüne, "Babamız yaşlı" dedi, "Dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok.
32 Gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunla yatalım."
33 O gece babalarına şarap içirdiler. Büyük kız gidip babasıyla yattı. Ancak Lut yatıp kalktığının farkında değildi.
34 Ertesi gün büyük kız küçüğüne, "Dün gece babamla yattım" dedi, "Bu gece de ona şarap içirelim. Soyumuzu yaşatmak için sen de onunla yat."
35 O gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. Ama Lut yatıp kalktığının farkında değildi.
36 Böylece Lutun iki kızı da öz babalarından hamile kaldılar.
37 Büyük kız bir erkek çocuk doğurdu, ona Moav adını verdi. Moav bugünkü Moavlıların atasıdır.
38 Küçük kızın da bir oğlu oldu, adını Ben-Ammi koydu. O da bugünkü Ammonlular'ın atasıdır.
Kuran da bu konuya açıklık getirilmiş midir? Evet .
Bu konu ile ilgili Hud suresi 78. Ayeti inceleyelim.
Hud suresi 78. Ayet:
1. | ve câe-hu | : ve ona geldi |
2. | kavmu-hu | : onun kavmi |
3. | yuhreûne | : süratle koşarak |
4. | ileyhi | : ona, yanına |
5. | ve min kablu | : ve önceden |
6. | kânû | : idiler |
7. | ya'melûne es seyyiâti | : kötülük yapıyorlar |
8. | kâle | : dedi |
9. | yâ kavmi | : ey kavmim |
10. | hâulâi | : işte bunlar(çoğul) |
11. | benâtî | : kızlarım(çoğul) |
12. | hunne | : onlar(çoğul) |
13. | etharu | : daha temiz |
14. | lekum | : sizin için |
15. | fettekullâhe (fe itteku allâhe) | : artık Allah'a karşı takva sahibi olun |
16. | ve lâ tuhzû-ni | : ve beni utandırmayın, rezil, rüsva etmeyin |
17. | fî dayfî | : misafirlerim arasında, yanında |
18. | e leyse | : değil mi, yok mu |
19. | min-kum | : sizden, sizin içinizden, sizin içinizde, sizin aranızda |
20. | raculun | : bir erkek |
21. | reşîdun | : reşid olan, irşad eden |
Bu ayette Lut un kızları ile ilgili kelimeler üç kez çoğul kullanılmıştır. Arapça da çoğul eki kullanmak için bir şeyin en az üç tane veya daha fazla olması gerekir. Eğer Lut’un kızları iki tane olsaydı ikil kelimeler ve ekler kullanılacaktı. Buradan kesinlikle anlıyoruz ki Lut’un en az üç veya daha fazla kızı vardır.
Böylece Kuran bize Tevrat ta geçen “ Lut’un iki kızı vardı. Ensest ilişki oldu “gibi olayların iftira ve uydurma olduğunu gerçek bir bilgiye dayanmadığını açıklamaktadır.
Tevratın bu bölümünü yeniden yazan Yahudiler kendilerinden olmayan ve düşman oldukları kavimlerin aslının iğrençliğe dayandığı iftirasını Tevrat'a ilave etmişlerdir.