Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014
20481 Okunma, 18 Yorum

Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?

 

Dünya Müslümanlarının genelde 2 büyük hatası vardır. Birincisi Kuran’ı bilmemek, ikincisi Kuran üzerinde gereği kadar düşünmemek, akıl yürütmemek. Bir de bunlara gelenekçilik ve ataları kutsama hatası eklenince çık işin içinden çıkabilirsen!

Bu makalede “darabe” kelimesinden bahsetmek istiyorum. Çünkü bu kelimenin yanlış değerlendirilmesi ve üzerinde yeterince düşünülmemesi nedeniyle kadınlara dayak atmak sanki Allahın emriymiş gibi algılanmıştır.

Bazıları beni hemen modernist yaklaşımla suçlayacaklardır. Oysa benim yaklaşımım gerçekçi ve Kuran’a dayanan bir yaklaşımdır.

Kadınların dövülebileceğine delil gösterilen ayet Nisa 34. Ayettir.

Nisa 34:

الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ وَاللَّاتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا (34)

Allah’ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin, mallarından sarf etmelerinden dolayı erkekler kadınlar üzerine hakimdir. İyi kadınlar, gönülden boyun eğenler ve Allah’ın korunmasını emrettiğini, kocasının bulunmadığı zaman da koruyanlardır. Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce’dir, Büyük’tür.[34]

Burada da görüldüğü gibi “darbe” kelimesine dövmek anlamı verilmiştir. Oysa darebe kelimesinin asıl anlamı “ittirmek, dürtmek, dürterek sürmek, harekete geçirmek dürterek bir şey yapmaktır. Türkçede ki karşılığı itmek, kakmak, ötelemek anlamlarına uymaktadır. Zaten Kuran’da 58 kez daha farklı anlamlarda geçmektedir. Çoğunda anlam  “örnek ileri sürmek, ittirerek yol açmak, yola koyulmak, sürüş yapmak (İngilizce drive), ittirerek uyarmak” anlamlarındadır.

Fakat özellikle “vurmak” olarak çevrilen, aslında “ittirme, dürtme” anlamında olan darebe kelimesinden sonra bi (ile) gelmektedir. Bir şey ile dürtme, ittirme anlamındayken “bir şey ile vurma” olarak değerlendirilmektedir. Bunun en güzel örneği

Sad 44. Ayettir:

وَخُذْ بِيَدِكَ ضِغْثًا فَاضْرِبْ بِهِ وَلَا تَحْنَثْ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ (44)

«Ey Eyyub! Eline bir demet sap alıp onunla vur, yeminini bozma» demiştik. Doğrusu Biz onu sabırlı bulmuştuk. Ne iyi kuldu, daima Allah’a yönelirdi.[44]

Burada görüldüğü gibi “fedrib bihi” onunla vur şeklinde çevrilmiştir. Oysa “onunla dürt” anlamındadır. Bu ayete çok dikkat etmek gerekmektedir. Eyyüb peygamber yemin ettiği halde karısını güzelce dövmesine veya ona rahatça vurmasına Allah izin vermemektedir. Sadece yemini yerine gelsin diye bir ot demeti ile dürtmesine müsaade etmektedir. Eyyub’un karısına haklı olduğu halde müsaade etmeyen Allah nasıl diğer kadınların dövülmesine izin vermektedir. Üstelik dövmenin bir yöntemi veya standart’ı belirlenmemişken? Oysa zina işleyen kadınlara yüz sopa vurulmaktadır. Ve bu yüz sopa ile ilgili ayette darebe kelimesi kullanılmamaktadır.

Ayrıca “vurmak” olarak çevrilen darabe kelimelerinin devamında sürekli “bihi” gelmektedir. Mesela Eyyub peygamber kıssasında, Musa’nın denize ve kayayı dürttüğü ayetlerde de hep bihi (onunla)  kelimesi gelmektedir. Oysa Nisa 34. Ayette “edribühünne” kelimesinden sonra “bihi” yani “onunla” kelimesi yoktur. Öyleyse anlam daha farklı olmalıdır.

Nisa 34. Ayetin devamında şöyle denmektedir: “Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün?. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce’dir, Büyük’tür.[34]

 

Yataklarında onları yalnız bırakın” bir izolasyon yani yalnız bırakma cümlesidir. Bu cümleden sonra gelen “edrib” kelimesi ise “bihi” ile gelmediğine göre daha uzaklaştırmak, ileri ittirme, daha ileriye sürmek anlamındadır. Bu anlamı insanlar aslında bilmektedir. Anadolu’da halen uygulanmaktadır. Yani kadın anne-babasının evine ittirilmekte, sürülmektedir. Bu geçici bir göndermedir. Sürgün değildir. Eğer akıllanırsa geri gelir. Bu günkü hukukta ise bu cezanın karşılığı evden uzaklaştırma cezasıdır. Her ne kadar daha çok erkekler için uygulansa da kadınlar içinde geçerlidir.

Hz. Peygamberin hayatı boyunca hiçbir eşine vurmadığı kesinlikle bilinmektedir. Sünnete de olmayan bir şeyin Sünni olduğunu iddia eden kişilerce ısrarla ayettenmiş gibi kabul edilip uygulanması bana iyi niyetli olunmadığını düşündürmektedir. Bu olsa olsa maço bir Kuran tefsiridir.

Doğrusunu Allah bilir.

 

 


YorumcuYorum
Mete Firidin
16.03.2014
18:12

Dövmek tok. kasa suresi 15 de musa "vekeze" deniyor. Yani şamar ,yumruk attı deniyor. Nur 2 de "celdetin" deniyor.

Bi yok , vezeke yok, celdetin yok. Nasıl döveceğiz karıyı.

Tayibet Erzen
17.03.2014
15:00

Dünya Müslümanlarının bazı hataları vardır. Bunlar büyük hatalardır ve İslam'a zarar vermektedir ancak Müslümanların en büyük hatası Allah'ın kitabını ve bu kitabın öngördüğü düzeni beğenmemektir.

Kendi düşüncelerini Kuran'a söyletmeye çalışarak Kuran'ı günümüzün mevcut medeniyet anlayışıyla örtüştürmeye çalışmaları beyhude bir uğraş, dolayısıyla zaman kaybıdır.

Kuran'da:

Gerekli ölçüde dayak da vardır,

Kölelik de vardır,

Çok eşlilik de vardır,

Sürgün de vardır,

İtaat ve aksi halde hicret de vardır.

Bunları kimse beğenmez. Haşa Allah'a yakıştırmaz ama durum budur. Aksini ispatla uğraşmak abesle iştigaldir.

Darabe kökünün bi harfi ceri ile dayak manasına gelmesine gelinceyse; eğer ne ile dövüleceği belli ise bi'yi kullanır. Bu fiil ilk mefulünü yani dövüleni doğrudan alır(ayette hünne olarak geçer), ikinci mefulünü ise bi harfi ceri ile kullanılan aletle getirir. Ayette geçmiyor çünkü bir şey zikretse her zaman onunla dövmek gerekecek, belli ki burada önemi yok.

Mete Firidin
17.03.2014
15:49

Even klasik babaları din anlayışı saldırısı. Şöyle demek istiyor. Zina edeni belli sayıya ve usule göre döv. İtat etmeyeni ise Allah yarattı demeden dövebilirsin, yani ucu açık.

Musanın kıssasında şamar, tokat, zina ayetinde sopa sözü geçiyor. Bu durumda dikbaşlı kadınları ne ile döveceğiz. Kafa mı atacağız, tekme ile mi döveceğiz?

Eyyub un kıssasında eşini bir demet ot ile dövmesinden neden bahsediliyor. Yeminin kefaretini ödese! Yada karısını rahatça dövse ne olur sanki, niye bukadar önemli ki sadece bir demet ot ile dürtüyor.

Taybet hanım günümüz islam dünyası ile sizin hastalığınız aynı, objektif olamıyorsunuz . Atalarınızın çarpık anlayışını devam ettirmeye çalışıyorsunuz.

Mete Firidin
17.03.2014
15:53

Bakara 170:Onlara : Allah'ın indirdiğine uyun, denildiği zaman onlar, "Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız" dediler. Ya ataları bir şey anlamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler?

Zafer Kafkas
17.03.2014
16:15

Atalarımızın hatalı anlayışları üzerinde devam etme hastalığından kurtulma hevesimizin, Kuran'ı kendi arzularımıza ve mevcut dünya anlayışına uydurma hastalığına dönüşmemesi gerekir.

Bir dengenin kurulması şart.

Suçlama olmadan tartışılması bizleri daha fazla aydınlatacaktır.

Tayibet Erzen
17.03.2014
16:16

İşte tam da bunu anlatmaya çalışıyordum.

Mete Bey,

Modern hayatın kabulleri olan atalarınızı bırakın, Kuran'ı dinleyin. Kuran'ın helal dediği helal, haram dediği haramdır. Aksini düşünmek saplantıdır.

Mete Firidin
17.03.2014
16:22

Kitapta Nuhun, Lutun karılarını dövüp yola getirmeye çalışması var mı?

Yusuf 111:Andolsun, onların kıssalarında temiz akıl sahipleri için ibretler vardır. (Bu Kur'an) düzüp uydurulacak bir söz değildir, ancak kendinden öncekilerin doğrulayıcısı, her şeyin 'çeşitli biçimlerde açıklaması' ve iman eden bir topluluk için bir hidayet ve rahmettir.

Mete Firidin
17.03.2014
16:29

Ben gramerden ve içerikten bahsediyorum siz modernlikten bahsediyorsunuz. İlla atalarımızın anladığı doğrudur diyorsunuz. Ozaman dövme miktarı ve aleti neden belirtilmemiş. Eyyup niye sadece bir demet ile ittiriyor. Bunun açıklaması nerede.

Mete Firidin
17.03.2014
16:32

Bir çok hanımı olduğu halde Hz. Peygamber niye böyle bir uygulama yapmamış. Yapmamış olması böyle bir uygulama olmadığının göstergesi niçin olamaz?

Birazcık akledin. Peygamberin yapmamış olması onun sünneti anlamına gelmez mi?

Tayibet Erzen
17.03.2014
16:40

Mete Bey,

Gramer ve içerikten bahsediyor olsaydınız bu makaleyi ele almazdınız çünkü dilbilgisi açısından bir şeyi savunduğunuz yok. Genel anlamda meful alabilen bir fiilin meful ile zikredilme zorunluluğu yoktur. Meful almayınca da anlam değişmiştir demek bir iddia bile değildir.

Peygamber'in uygulamasına gelince; Kuran'da yer alan pek çok şeyi Peygamber uygula(ya)mamıştır. Bu durumda bu hükümleri yok sayabilir miyiz?

Sadece siyeri kaynak alma lüksümüz yoktur. Ana kaynak Kuran'dır. O'nu destekleyen siyer kesitleri ancak bu durumda delil olabilir. Önceliğinizi doğru seçmezseniz böyle sonuçlara varmanız normaldir.

Zafer Bey,

Allah razı olsun çok dozunda bir talepte bulunmuşsunuz. İnşallah hepimiz sınırlarımızı koruyabiliriz.

Mete Firidin
17.03.2014
16:52

Taybet hanım sadece inat ediyorsunu Kuranda 58 kez geçen ve sadece birinde "demet ot" ile vur. olarak "vur" anlamında olan diğer yerlerde hep ileri sürmek anlamında olan kelimeyi ısrarla "vurmak" olarak anlamak şartlanmışlıktır.

Mete Firidin
17.03.2014
18:53

Sevgili taybet darebe filinin anlamları: darebe fi : yolculuk etmek, ilerlemek, drive.

darebe mesel : misal vermek.

Darebe bihi: birşeyle vurmak.

Darebe (yalnız) misal vermek.

Nisa 34 deki darebede bi yok ise vurmak olamaz, ancak "yol vermek" olabilir.

Tayibet Erzen
17.03.2014
19:14

Mete Bey,

Bi olması ne ile vurulacağını gösterir. Burada bi istiane(yardım) manasıyla alet için kullanılır. Bi olmaması ne ile vurulacağının belirtilmediğini gösterir, buradan bir şey kullanmadan vurmak gerektiği yorumu bile yapılabilir, bilemiyorum düşünmek lazım. Türkçe düşünecek olursak:

-Musa asayla denize vurdu.

-Musa denize vurdu (ne ile vurduğu belli değil)

Bu iki cümle arasında fiilin anlamı açısından bir fark var mı?

Tayibet Erzen
17.03.2014
19:26

KÖK BAB H.CER ETKİ ANLAM ضرب 2.bab(birşeye vurmak) بِ istiane, tadiye birşeyle vurmak 2.bab(örnek vermek) لِ tadiye birine örnek vermek 2.bab عَلَى tazmin damgalamak 2.bab فِي tazmin seyahat etmek 2.bab عَنْ tazmin vazgeçmek

Mete Firidin
17.03.2014
19:44

Anlatamıyorum galiba.

darebe fiilinin tek anlamı , dürtmek olsa tamam ama, sürmek, misal vermek gibi anlamları var. Bunlardan hangisi olduğuna karar vermek zor. Eyyüp kıssasındada eline bir demet al ve onunla dürt deniyor. Allah bu ayeti niye indirdi? Eyyubun karısından ve onu nasıl döveceğnden bize ne? Karı dövmek bu kadar önemsiz ise bu ayet niye var? neden burada bir kriter getiriliyor. niye demet kullanılıyor, bu bize neden bildiriliyor.

Sorun şu siz darebeyin tek anlamının vurmak olduğunu düşünüyorsunuz. Musanın eli ile vurmasında niye farklı kelime kullanılıyor. 100 deynekte neden sopa kullanılıyor da. Burada hiç meful yok.

Sizin anladığınız gibi anlarsa bu insanlar: Ozaman silahla vurmakta caizdir. nasıl olsa ayette vurun yazıyor. neyle vurulması gerektiğide yazmadığına göre silahlada vurabilirim demek. Vurmak, çarpmak kuranda hbt kelimesidir. darebe dürtmek , ileri sürmektir. Bu nedenle Allah misal ileri sürer deniyor.

Mete Firidin
17.03.2014
19:51

Hadi diyelim orada gizli bir bi var. O zamanda ancak Eyyuba dendiği kadar vurabiliriz. Bununlada yola gelmeyecek kadın yola gelmez.

Dayakla kadınlar yola gelseydi kadınların çoğu şimdi melek gibi olmuştu. nerdeeeeeeeeee.

Teçrübe.

Mete Firidin
20.03.2014
07:52

Cengiz bey birşeyler biliyorsunuz: Aşağıda bir siteden alınan bir alıntı veriyorum. Darabe eğitmek, terbiye etmek anlamında diyor.

##Proto-Semitic. There is not much further information. Arabic has "daraba, dariba = was accustomed, trained" and "darraba = he accustomed, trained". It is possible that Proto-Semitic used this root "* ד ר ך , D R B" . The final " B " must have maintained its pronunciation in Proto-Semitic. The vowels remain uncertain and may have been " A . A ", but also " A . E " or other.

Serpil Yücel
20.03.2019
10:45

Bu yazının üstünden yıllar geçmiş fakat Hz. Eyyüp hakkında söylediklerinize bir şerh koyma ihtiyacı duydum.

Bu ayetten Hz. Eyyüb'un karısını bir tutam ot ile ittirmesi gerektiğini nasıl çıkarıyoruz? Bu kıssa genel olarak hastalık ve şifadan bahsederken yerden çıkan bir suyun (kaplıca olabilir) hastalığına çare olduğunun anlatıldığı yerde neden bu bir tutam otun da şifalı bitkiler ve bu bitkilerin yaralı bölgeye uygulamasını anlattığını düşünmüyoruz. Tevrat'ın tamamen ahlaktan yoksun anlatılarına gitmeden Hz. Eyyub'un karısını dövmek için neden yemin ettiğini nasıl açıklıyoruz? Hastalık üzerine kurulu bu kıssada tedavi aramamak için yemin etmiş olmasını hangi ayet engelliyor?

Diğer taraftan darabe fiili üzerine anlattıklarınıza tamamen katılıyorum. Bir fiil bir kaç manaya gelebiliyorsa bunu en makul olmayana yormak hatta zorlamak çok gereksiz olsa gerek. Kaldı ki Hz. Musa'nın denize asası ile vurması bile denizi dövmek maksatlı bir vuruş değildi. Hz. Musa denizin içinde daha önce bildiği bir şeyi aramak için asanı ardı ardına sokup çıkararak bir yeri, muhtemelen bir çıkıntıyı arıyordu. Yani O da denize asası ile dürtmeler yapıyordu. 






Son Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 699 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 622 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Hz. İbrahim’deki Çare
7.01.2015 7041 Okunma
2 Yorum 24.12.2022 20:53
Mete Firidin
Dünya’nın ve Evren’in Yaşı
26.02.2017 5769 Okunma
1 Yorum 13.12.2022 01:10
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1126 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1446 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1599 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2003 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Ashabı Kehf
3.02.2014 7662 Okunma
7 Yorum 12.10.2021 20:56
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 17941 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Hz. Meryem Hermafrodit mi?
12.11.2014 17067 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:06
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2204 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 3910 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Cidiha ?
10.01.2014 5126 Okunma
4 Yorum 14.08.2021 16:33
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 37158 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Hz. Adem'in Annesi
3.06.2017 18801 Okunma
1 Yorum 24.04.2021 16:56
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3119 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4165 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 11269 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 15915 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3168 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3406 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3534 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7378 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3440 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 65460 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3469 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 14987 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Nuh Tufanı
9.10.2010 9163 Okunma
2 Yorum 21.05.2020 00:29
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7120 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 17744 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
Nuh Peygamberin Kâfir Oğlunun Salı
26.06.2014 7602 Okunma
7 Yorum 17.04.2020 20:41
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12260 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 30080 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 113045 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 3849 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 52105 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Hz. İbrahim Ne Zaman Yaşadı?
28.02.2011 84364 Okunma
4 Yorum 25.03.2020 18:59
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 87508 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3689 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4556 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7302 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5149 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hz. Lut’un Kızları
7.06.2011 38659 Okunma
4 Yorum 01.02.2020 21:22
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 30955 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 25186 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 103186 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 4893 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
İmhotep Hz.Yusuf mu?
27.10.2011 21746 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:59
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13332 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
İnşallah ne demek?
6.06.2015 14527 Okunma
1 Yorum 14.07.2019 09:13
Mete Firidin
Hz.İsa Geldi !
16.05.2011 7231 Okunma
4 Yorum 26.06.2019 09:48
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5309 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 4951 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 4856 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7428 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5114 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9420 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Selected Elected
16.03.2014 5815 Okunma
2 Yorum 20.03.2019 23:28
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 20481 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 5760 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Midian Medyen Medine
3.05.2015 9910 Okunma
8 Yorum 02.02.2019 10:15
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8173 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Ayete Göre Kutuplarda Namaz
25.01.2015 13726 Okunma
3 Yorum 16.01.2019 16:40
Mete Firidin
Bakara Suresi Meali
28.08.2015 8362 Okunma
4 Yorum 16.01.2019 16:36
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Recm Cezası
22.07.2015 9960 Okunma
1 Yorum 14.01.2019 12:41
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Fuhuş
21.07.2015 12507 Okunma
3 Yorum 15.12.2018 16:41
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8631 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Mars Hayali
7.01.2017 9184 Okunma
7 Yorum 12.10.2018 00:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6291 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Kabe Kavseyni Ev Edna
15.06.2012 31497 Okunma
1 Yorum 22.05.2018 01:32
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6431 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6687 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 11745 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7249 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 33234 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11085 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Küsküt
10.07.2016 10550 Okunma
2 Yorum 25.11.2017 15:40
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7594 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
Azap
10.07.2016 9030 Okunma
4 Yorum 11.07.2016 18:20
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 12377 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Şeytan
3.07.2016 13022 Okunma
2 Yorum 04.07.2016 20:17
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16145 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Varsayım Yapanlar Öldürüldü!
3.02.2016 8433 Okunma
1 Yorum 06.02.2016 17:26
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 23786 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Cenaze Töreni
24.01.2016 8913 Okunma
1 Yorum 25.01.2016 12:25
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18165 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14190 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Taqwa Kelimesi
15.10.2015 8655 Okunma
1 Yorum 19.10.2015 14:11
Mete Firidin
Qyl Kökü Ve Anlamı
22.09.2015 8235 Okunma
2 Yorum 02.10.2015 19:38
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 15627 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 17947 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Fecrin Beyaz ve Karanlık İpliği
29.06.2015 11159 Okunma
2 Yorum 02.07.2015 10:06
Mete Firidin
Fatiha suresi meal
28.06.2015 9522 Okunma
2 Yorum 28.06.2015 18:37
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 20474 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 10649 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59
Mete Firidin
Petra Yalanı
28.04.2015 70675 Okunma
9 Yorum 02.05.2015 13:07
Mete Firidin
Peygamber Eyyub
21.12.2014 7145 Okunma
3 Yorum 30.04.2015 14:55
Mete Firidin
Hz. İbrahim ve Lisan
23.04.2015 18938 Okunma
1 Yorum 24.04.2015 09:49
Mete Firidin
Hz. İbrahim’in Atası ve Nemrut
19.04.2015 25126 Okunma
1 Yorum 20.04.2015 20:48