Mete Firidin
Evrim Teorisi
29.04.2010
7802 Okunma, 4 Yorum

Dünyadaki bütün canlılar doğal uyum ve seçim sonucu kendiliğinden ve rastgele mi çeşitlenmiştir?

Ortama uyum sağlayamayan canlılar yok olmuştur. Buna doğal seleksiyon denir. Ortama uyum sağlayanlar yaşamışlar ve soylarını devam ettirmişlerdir. Bunun sonucunda değişimleri genleri ile diğer nesillere aktarılmıştır. Buna da adaptasyon denir.

Değişimler canlının bilgisayar programları yazılımı gibi olan genlerinde olmaktadır. Bu değişime mutasyon denir. Mutasyonlar zamanla türden türe birikerek çok yeni türleri oluşturmaktadır.

Dünya gezegeni yaşam için gerekli uygun konumdadır. Galakside uygun konumdadır.

Güneş'e uzaklığı bakımından uygun konumdadır. Kütle olarak uygun konumdadır. Güneş'e göre dönme eyleminde de uygun konumdadır. Yani kutuplardan herhangi biri sürekli Güneş'e dönük olsaydı Dünya döndüğü halde sürekli bir taraf ısınacak, bir taraf soğuk kalacak ve hayat olmayacaktı.

Yine tam dik olarak kalsa mevsimler olmayacak bazı yerler hep sıcak kalırken diğer yerler hep soğuk kalacaktı.

Hayatın oluşması için en gerekli maddelerden birisi sudur. Dünyamızın % 71’i sudan oluşur. Oysa bizim Güneş sistemimizdeki diğer gezegenlerde dünyadakinin binde biri kadar su yoktur. Eğer suyun mevcudiyeti tesadüfi olsaydı Mars’ta, Venüs’te hatta Ay’da Dünya’ya yakın oranda su bulunması gerekirdi.

İyi ki Ay var. Ay olmasa idi yeryüzü meteor saldırılarına açık olacaktı. Ay meteor saldırılarını çok büyük oranda engellemektedir. Ayın diğer çok önemli bir fonksiyonu da dünyanın salınım hareketini sınırlayıp dengede tutmasıdır. Ayın bu fonksiyonu olmasaydı Dünya sarhoş insanlar gibi salınacak ve çok düzensiz günlük ısınma ve soğumalar olacaktı. Bir gün yaz, bir gün sonra kış olacak ve bir saat sonra gündüz, bir saat sonra gece olacaktı. Yani hiçbir düzen, mevsim, gece, gündüz tutarlılığı olmayacaktı.

Dünyada bulunan milyonlarca çeşitte mükemmel fotosentez yapabilen uçabilen, yüzebilen, yürüyebilen hatta konuşabilen, düşünebilen, sevebilen, merhamet edebilen, dünyayı şekillendirebilen canlılar mevcuttur. Kısacası ne yapmasını ve ne yapmamasını gerektiğini bilen canlılarla doludur. Ayrıca bütün canlılar birbirine bağımlı ve denge içinde olan ekosistem şekline gelmiştir. Her bir canlı sistemin devamı için gereklidir. Yani bir diğerine besin sağlar, onun atıklarını bertaraf eder. Yeniden kullanılır düzeye getirir. Mesela bitkiler oksijen üretir, bunun sayesinde hayvanlar oksijene sahip olur. Hayvanlar karbondioksit üretir. Bitkiler karbondioksiti şekere çevirir. Böylece hayvanlar için zehirli olan karbondioksit faydalı şekilde azaltılmış olur. Hayvanların ürettiği diğer artıklar mikroorganizmalar tarafından parçalanır ve bitkilerin kullanabileceği hammaddeye dönüştürülür. Bu sistemdeki her canlı olmazsa olmazlardandır. Bu ahenk içinde hayat sürüp gitmektedir, otomatik sistemler gibi.

Demek ki her şey bir hesaba göre programlanmıştır.

Doğada genel bir kural vardır. Her şey zamanla yıpranır ve yok olur. Mesela kocaman bir dağ veya bina veya alet edevat zamanla eskir, yıpranır ve yok olur. Canlılar da yaşlanır, yıpranır ve nihayetinde ölür. Her madde yüksek enerjiden alçak enerjiye doğru akar. Sofistike olandan basit olana doğru evrilir. Fakat canlılık bunun tersini yapabilmek için üremeyi kullanır. Canlılık varlığını herhangi bir üreme şeklini kullanarak kendini yeniler ve canlılık devam ettirilir.

Üreme canlılığın en temel ilkesidir. Çok çok yüksek bilgi ve marifet gerektirir.

Her aşaması büyük bilgi birikimi ve tecrübe içerir. Mesela insanda 23 çift kromozom (genler topluluğu) vardır. Bunların yarısı anneden yarısı babadan gelir. Her bir gende de on binlerce DNA dizilimi yani yazılımı mevcuttur. Üreme hücreleri oluşurken bu genler her bir hücreye eşit sayıda ve fakat değişik özellikler içeren yazılımlar olarak kopya edilir. Her bir yazılım diğerinin çalışmasını destekler, asla programı bozmaz. En ufak bir bozukluk varsa bu bir hastalığa veya sakatlığa neden olur. Bu tip bozuk hücrelerin birleşmesi ile oluşan canlı taslağı gebeliğin ilk 3 ayında düşük şeklinde elimine edilir. Kromozomların eşit şekilde dağıtılmasında eğer bir aksaklık olur ve yavruya bir kromozom, kromozom parçası fazladan gitse sakat, zeka geriliği olan, birçok hastalığa sahip çocuklar meydana gelir. Örneğin Down sendromu. Yahut eksik bir parça kromozom gelmiş olsa yine hastalıklı ve sakat, hayatını idame ettiremeyecek nesiller meydana gelir.

Anomali (doğuştan sakatlık) oranı % 2’dir. Yani doğan canlıların %98 i sağlıklı doğmaktadır. Eğer bu oran tersine olsa idi tesadüfi bir hayattan söz edilebilirdi. Fakat hayat bilinçli olarak % 98 gibi sağlıklı doğuma programlanmıştır.

Tesadüfi olan bir yaşam toplum oluştursa bile % 98 sakat doğum ile o toplum ve canlı türü hemen yok olacaktır.

Fakat evrim teorisi adaptasyonun genlere nasıl aktarıldığını açıklayamaz. İlk canlının nasıl yaratıldığını da açıklayamaz. Sadece canlıların yapı taşını oluşturan aminoasitlerin dünya şartlarında bulunabileceğini ispatlar. Canlılığın gerçek özelliği olan neslini sürdürmeyi sağlayan DNA’nın oluşumunun yanına bile yaklaşamaz. Oysa canlının canlılığını sağlayan ve bu bilgileri diğer nesillere aktaran DNA’dır. Yani bugünkü bilgilerimizle bilgisayar yazılımıdır.

Canlılarda binlerce gen bulunur. Bu genler bilgisayardaki işlemcilere benzer ve her birinin ayrı ve sofistike yazılımı yani DNA dizilimi mevcuttur. Ayrıca bu genler kendi aralarında bir başka üst yazılım bilgilerine de sahiptir. Kısacası Windows programları gibi programları da içerirler. Böylece duygu ve düşünce gibi soyut şeyleri bile oluşturabilecek düzeyde çok karmaşık bir yazılımları vardır.

Bu yazılımdaki en küçük harf hataları bile (mutasyon) programların çalışmasını engelleyen ölümcül hastalıklara neden olabilir. Kanser, lösemi ve bütün genetik hastalıklar mutasyonlar nedeni ile oluşur.

Sadece bağışıklık sistemi antikor oluşturmak için bilinçli şekilde mutasyonu kullanır. Buradaki tesadüf bile canlının yararına olmak üzere programlanmıştır.

Kısacası canlıların her biri DNA’lar ile programlanmış mükemmel zeka ve bilgiye sahip programcı tarafından yazılmıştır.

Evrimcilerin mantık hatası sanırım şöyle başlamaktadır. Bulunduğunuz yerdeki eşyaları basitten karmaşık olana doğru sıralarsanız ve bunların nasıl oluştuğunu düşünürseniz bunların oluşumundaki zeka ve gücü görmemezlikten gelirseniz şöyle düşünebilirsiniz: “Terlikten ayakkabı, ondan sandalye, ondan masa, ondan radyo, ondan televizyon ve ondan da bilgisayar oluştu” diyebilirsiniz. Ama nasıl diye sorarlarsa “zamanla” diye cevap verebilirsiniz. Halbuki hepsinin arkasında insan zeka ve teknolojisi vardır.

Evrimciler eski fosillerin evrimsel tesadüfi yaratılmanın kanıtları sayarlar: Biliyoruz ki bugün var olan canlılar ve bütün elektronik aletler aynı atomlardan oluşmuştur. Canlılar hele hele insan bugünkü elektronik aletlerden milyonlarca kez daha karmaşık ve sofistikedir.

Hayat madem tesadüfidir, neden hiç elektronik eşya tarzı fosillerde bulamıyoruz.

Ya da düşünün, bundan 200 milyon yıl öncesine ait bir hesap makinesi bulsak, bunu geçin, abaküs bulsak, bunun tesadüfi olduğunu düşünür müyüz? Tabi ki hayır, çünkü anlarız ki bu bir zeka ve teknoloji ürünüdür.

Teknolojik ürünler birbirine benzer. Benzer yazılım, benzer parçalar içerir. Bir bilgisayar diğerine % 99 oranında benzer fakat bazısının özellikleri daha da üstündür. Bu birinin diğerinden tesadüfen evrildiğini göstermez. Biliriz ki hepsinin arkasında insan zekası ve teknolojisi vardır.

İnsan genetik olarak % 50 oranında koyuna, % 60 oranında ineğe, % 95 oranında domuza, % 98 oranında maymunlara benzeyebilir. Bu oran bunlardan tesadüfen evrildiğini göstermez. Sadece aynı bilgi ve teknolojinin ürünü olduğunu gösterir.

Gelelim insan maymun ilişkisine. Yeryüzünde yaşayan bütün canlılar birbirine az çok benzemek zorundadır. Çünkü nihayet aynı ekosistem içinde yaşamaktadırlar. Bu nedenle birçok yapısal ve genetik benzerliklerin olması gerekir. Mesela insanda bulunan bir gen bir mikropta da vardır. Çünkü ikisi de şekeri kullanmalı, ikisi de proteinleri kullanmalıdır. Yani aynı dünyada nimetlenip üremektedirler.

Maymunlarda insana benzemektedirler. Çünkü aynı dünyada yaşamaktadırlar. Aynı yiyecekleri yemektedirler, benzer şartlara maruz kalmaktadırlar ve aynı ekosistemin parçasıdırlar.

İlginç şekilde aynı kan grubunu bile paylaşabilirler. Mesela goriller genellikle B kan grubu taşırlar nadiren O grubudurlar. Asla A grubu değillerdir.

Şempanzeler genellikle A grubudurlar. Nadiren O grubudurlar. Asla B grubu değillerdir. Orangutanlarda bu gruplar yoktur.

İnsanda ise A grubu, B grubu, O grubu ve AB grubu vardır.

Buna göre maymun ve insan aynı atadan gelmemektedir.

Çünkü aynı atadan gelse idi insanda da sadece A veya sadece B grubu yada hiç olmaması gerekirdi. Fakat şunu diyebiliriz ki maymunlar insandan türemiştir. Hatta goriller bir kol, şempanzeler diğer bir koldur.

Evrende ve dünyamızda bir değişim ve bir gelişim olmuştur, olmaktadır, olacaktır. Fakat bu bir zeka ve kudret ile vardır.

Kısacası bütün hayat değişimi de içeren çok büyük ve harika bir bilgisayar oyunudur. Kaderimiz oyunun yazılımının içindedir. Cüzi irademiz oyun içinde kullandığımız yetenek, çaba ve yaklaşımımızdır.

Bütün övgüler Allah’adır.

 

 


YorumcuYorum
Mete Firidin
04.05.2010
13:04

Cevap

1.www.eupedia.com sitesin de bulabilirsiniz.

2.Hayır.Fakat İnsanın yaradılması tesadüfi bir evrilme değildir.Bilinçli müdahaledir.Yaradan bir canlıyı alıp tamamen farklı bir canlı oluşturmaktadır.Burada anlaşılması gereken o dur. Oluşturur iken tabiatta mevcut ,yani diğer canlılarda da bulunan özellikleri verdiği gibi ,Tamamen farklı ve tabiatta bulunmayan özellikler de vermektedir.Mesela Adem peygamber 60 bin yıl önce aniden ortaya çıkmıştır.Eğer babası o dönemde yaşayan hergangi bir cromanyon insanı olsa idi. Ademin de geçmişi en az 200 bin yıllık olması gerekirdi. Bu olay babasız doğduğunun ispatıdır. Aynen İsa peygamber gibi.

3.Ben bu fikri başkasından almadım.Fakat edindiğim kurani bilgi ve bilimsel bilgiyi imani olarak böğle yorumladım.Çünkü yaratma kavramı sihirbaz deyneği ile yaratma şeklinde düşünülüyor. Oysa Kuran dan da anlayacağımız gibi insan bir baba ve anneden elde edilen iki yarım hüçreden üretiliyor.Bu zahiri anlamda

böyle olsada gerçekte Allah tarafından yaratılıyor.

4.Karagüllenin fikrini tam bilmiyorum.Fakat benim düşündüğüm insanın yaradılması Teknolojik aletlerin yaradılması gibi.Burada herdaim bir zeka ,irade ve güç vardır.Üretim bandında maymunla ortak bir geçmiş olabilir veya olmayabilir.Bu sadece teferruattır.İnsanın anne karnında yaradılması merhale merhaledir. Adem de bir müdahale ile önceki insanlardan yaradılmıştır.Yani tesfiye edilmiştir.

Ama çok farklı bir unsur eklenmiştir.Kan grubunda da maymunlarda farklı farklı olan bazı özellikler insanda toplanmıştır.Basit bir olay değil.Yani basit bir silsile takibi yok.Her maymun grubu bir özellik barındırıyor.oysa insan üç özelliğide barındırıyor.Bunu genetik dallanma ile açıklayamasınız.Burada birisi bu özellikleri biliçli olarak bir araya topluyor.Kısacası öğle bir bilgisayar yapılmıştırki en iyi özellikleri içeren bilgisayar özellikleri bunda toplanmış ve diğerlerin de olmayan birçok özellik de verilmiştir.

Bu özellikleri vermesini isa peygamberde olduğu gibi cebrail eli ile olmuş olabillirmi? Burada şüphem var . Çünkü Allah:kendi elimle tesfiye ettiğim

Diyor.Burada Allah bizzat meleklerin aracılığı olmadan yaratmış olabilir.Ve kendinden bir özellik te vermiş olabilir.

Doğrusunu Allah bilir.

Mete Firidin
04.05.2010
13:12

Cevap

1.www.eupedia.com sitesin de bulabilirsiniz.

2.Hayır.Fakat İnsanın yaradılması tesadüfi bir evrilme değildir.Bilinçli müdahaledir.Yaradan bir canlıyı alıp tamamen farklı bir canlı oluşturmaktadır.Burada anlaşılması gereken o dur. Oluşturur iken tabiatta mevcut ,yani diğer canlılarda da bulunan özellikleri verdiği gibi ,Tamamen farklı ve tabiatta bulunmayan özellikler de vermektedir.Mesela Adem peygamber 60 bin yıl önce aniden ortaya çıkmıştır.Eğer babası o dönemde yaşayan hergangi bir cromanyon insanı olsa idi. Ademin de geçmişi en az 200 bin yıllık olması gerekirdi. Bu olay babasız doğduğunun ispatıdır. Aynen İsa peygamber gibi.

3.Ben bu fikri başkasından almadım.Fakat edindiğim kurani bilgi ve bilimsel bilgiyi imani olarak böğle yorumladım.Çünkü yaratma kavramı sihirbaz deyneği ile yaratma şeklinde düşünülüyor. Oysa Kuran dan da anlayacağımız gibi insan bir baba ve anneden elde edilen iki yarım hüçreden üretiliyor.Bu zahiri anlamda

böyle olsada gerçekte Allah tarafından yaratılıyor.

4.Karagüllenin fikrini tam bilmiyorum.Fakat benim düşündüğüm insanın yaradılması Teknolojik aletlerin yaradılması gibi.Burada herdaim bir zeka ,irade ve güç vardır.Üretim bandında maymunla ortak bir geçmiş olabilir veya olmayabilir.Bu sadece teferruattır.İnsanın anne karnında yaradılması merhale merhaledir. Adem de bir müdahale ile önceki insanlardan yaradılmıştır.Yani tesfiye edilmiştir.

Ama çok farklı bir unsur eklenmiştir.Kan grubunda da maymunlarda farklı farklı olan bazı özellikler insanda toplanmıştır.Basit bir olay değil.Yani basit bir silsile takibi yok.Her maymun grubu bir özellik barındırıyor.oysa insan üç özelliğide barındırıyor.Bunu genetik dallanma ile açıklayamasınız.Burada birisi bu özellikleri biliçli olarak bir araya topluyor.Kısacası öğle bir bilgisayar yapılmıştırki en iyi özellikleri içeren bilgisayar özellikleri bunda toplanmış ve diğerlerin de olmayan birçok özellik de verilmiştir.

Bu özellikleri vermesini isa peygamberde olduğu gibi cebrail eli ile olmuş olabillirmi? Burada şüphem var . Çünkü Allah:kendi elimle tesfiye ettiğim

Diyor.Burada Allah bizzat meleklerin aracılığı olmadan yaratmış olabilir.Ve kendinden bir özellik te vermiş olabilir.

Doğrusunu Allah bilir.

Birde şunu ilave etmek istiyorum.Allah bunu niye böyle yapmıştır.

Benim Kuran dan anlaya bildiğim kadar:Allah yeri ve göğü 6 devirde yaratmıştır.

Bundaki amaç :Zahiri dünyada bir gerçek olsun.bilim olsun ,akıl sahipleri anlasın,görsün bilimini yapsın,herşeyin bir hesabı olsun,yöntemi olsun ,geçmişi ve geleceği olsun diye mehale merhale yaratmıştır.Aksi taktirde hiçbirşey anlaşılamaz olurdu.

Mete Firidin
04.05.2010
13:16

Kısacas bütün bunlar zahirdekini görüp Batını keşfetmek içindir.

Mete Firidin
04.05.2010
13:33

Dünyanı yaradılışını düşüdüğünüzde bunu hangi evrimle veya adaptasyon ve seleksiyonla açıklayabilirsiniz.Açıklayamasınız.Dünyadaki suyun nereden ve nasıl geldiğini hangi evrimle açıklayabilirsiniz.Açıklayamasınız.Dünyayı insanların yaşaması için bir düzende tutan atmosferik olayları,deniz akıntılarını,Dünyanın açısını, volkanik organizasyonu,manyetik kutbu hangi evrimle açıklayabilirsiniz.Bunların hiçbiri canlı değildir.fakat canlı gibi ayarlanmıştır(gaia teorisi).Şimdi rabbinizin hangi nimetlerini inkar edersiniz.





Son Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Cehennem Etimoloji
1.04.2025 958 Okunma
5 Yorum 11.05.2025 18:20
Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024 1269 Okunma
1 Yorum 22.04.2025 13:31
Mete Firidin
Fil Suresi Tefsiri
1.06.2024 1422 Okunma
1 Yorum 05.06.2024 04:38
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 1231 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 1533 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 1235 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Hz. İbrahim’deki Çare
7.01.2015 7513 Okunma
2 Yorum 24.12.2022 20:53
Mete Firidin
Dünya’nın ve Evren’in Yaşı
26.02.2017 6226 Okunma
1 Yorum 13.12.2022 01:10
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1757 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 2270 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 2297 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2673 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Ashabı Kehf
3.02.2014 8579 Okunma
7 Yorum 12.10.2021 20:56
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 19313 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Hz. Meryem Hermafrodit mi?
12.11.2014 18199 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:06
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2896 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 4876 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Cidiha ?
10.01.2014 5709 Okunma
4 Yorum 14.08.2021 16:33
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 40118 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Hz. Adem'in Annesi
3.06.2017 20321 Okunma
1 Yorum 24.04.2021 16:56
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3711 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 5530 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 13281 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 17163 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3762 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3980 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 4233 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 8478 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 4039 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 68899 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 4032 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 16003 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Nuh Tufanı
9.10.2010 9823 Okunma
2 Yorum 21.05.2020 00:29
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7727 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 19092 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
Nuh Peygamberin Kâfir Oğlunun Salı
26.06.2014 8096 Okunma
7 Yorum 17.04.2020 20:41
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 13501 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 31284 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 122337 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 4435 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 57900 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Hz. İbrahim Ne Zaman Yaşadı?
28.02.2011 85346 Okunma
4 Yorum 25.03.2020 18:59
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 92446 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 4234 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 5242 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 8034 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5911 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hz. Lut’un Kızları
7.06.2011 40172 Okunma
4 Yorum 01.02.2020 21:22
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 32536 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 26267 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 114206 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 6303 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
İmhotep Hz.Yusuf mu?
27.10.2011 23009 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:59
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 14527 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
İnşallah ne demek?
6.06.2015 15250 Okunma
1 Yorum 14.07.2019 09:13
Mete Firidin
Hz.İsa Geldi !
16.05.2011 7738 Okunma
4 Yorum 26.06.2019 09:48
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 6057 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 5649 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 5331 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 8178 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5707 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 10346 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Selected Elected
16.03.2014 6215 Okunma
2 Yorum 20.03.2019 23:28
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 21498 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 6357 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Midian Medyen Medine
3.05.2015 10645 Okunma
8 Yorum 02.02.2019 10:15
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8968 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Ayete Göre Kutuplarda Namaz
25.01.2015 15614 Okunma
3 Yorum 16.01.2019 16:40
Mete Firidin
Bakara Suresi Meali
28.08.2015 8911 Okunma
4 Yorum 16.01.2019 16:36
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Recm Cezası
22.07.2015 10479 Okunma
1 Yorum 14.01.2019 12:41
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Fuhuş
21.07.2015 13215 Okunma
3 Yorum 15.12.2018 16:41
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 9303 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Mars Hayali
7.01.2017 9725 Okunma
7 Yorum 12.10.2018 00:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6920 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Kabe Kavseyni Ev Edna
15.06.2012 33263 Okunma
1 Yorum 22.05.2018 01:32
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 7029 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 7369 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 12559 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 8019 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 34336 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11949 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Küsküt
10.07.2016 11070 Okunma
2 Yorum 25.11.2017 15:40
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 8266 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
Azap
10.07.2016 9726 Okunma
4 Yorum 11.07.2016 18:20
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 13052 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Şeytan
3.07.2016 13702 Okunma
2 Yorum 04.07.2016 20:17
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16910 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Varsayım Yapanlar Öldürüldü!
3.02.2016 8870 Okunma
1 Yorum 06.02.2016 17:26
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 25235 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Cenaze Töreni
24.01.2016 9315 Okunma
1 Yorum 25.01.2016 12:25
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18926 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14994 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Taqwa Kelimesi
15.10.2015 9104 Okunma
1 Yorum 19.10.2015 14:11
Mete Firidin
Qyl Kökü Ve Anlamı
22.09.2015 8739 Okunma
2 Yorum 02.10.2015 19:38
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 16588 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 19867 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Fecrin Beyaz ve Karanlık İpliği
29.06.2015 11872 Okunma
2 Yorum 02.07.2015 10:06
Mete Firidin
Fatiha suresi meal
28.06.2015 10005 Okunma
2 Yorum 28.06.2015 18:37
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 21818 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 11302 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59


© 2025 - Akevler