Süleyman Karagülle
Kader
15.06.2013
7969 Okunma, 7 Yorum

 

Tarihte kader konusu tartışılmıştır.

Ehli Sünnetin kader konusundaki görüşleri şöyledir. Hayır ve şer fiiller Allah’ın kudretiyle olmaktadır. Allah’ın izin vermediği bir şeyin olması da mümkün değildir. Allah bazı konularda kullarını muhayyer bırakmıştır. Nasıl isterlerse Allah onların isteklerini kabul eder ve onu yapar. Yapan insan değil Allah’tır.

Allah duayı yalnız mü’minlerden ve müslimlerden değil, yarattığı bütün insanlardan kabul eder. Dua etmelerine izin verdiği alanlarda kim dua ederse etsin mutlaka kabul eder. Kulun kötülük işlemesi bu suretle mümkün olmaktadır. İnsanın kendisinin herhangi bir gücü yoktur.

Bu konuda bugünkü müsbet ilimle Ehli Sünnet anlayışında herhangi bir ayrılık yoktur.

Kâinatta madde de enerji de sınırlıdır, artmaz ve eksilmez. İnsan ancak bu enerjiyi kullanarak bir iş yapar. Kendi bedeni dâhil insanın maddeye doğrudan herhangi bir müdahalesi yoktur. Bedenini kendisi var etmediği gibi orada kullanılan enerjiyi de kendisi var etmiyor. Ruh sadece komuta ediyor.

Evinizde lamba var, anahtar var. Anahtarı çevirirsiniz yanar, çevirirsiniz söner. Elektrik varsa lamba yanar ve söner, elektrik yoksa lamba yanmaz ve sönmez. Elektrik tesisatı yoksa yanmaz. Önce evinizdeki elektrik tesisatında kullanılan bütün malzeme Allah’ın toprağından alınmıştır. O maddelerin etkili hâle gelmesi için de bütün enerji Güneş enerjisinden ibarettir. İnsanlar sadece anahtar çevirdiler.

İşte, Ehli Sünnetin fail olan Allah’tır demiş olmalarının manası budur. Adamı öldüren attığınız merminin silahı da barutu da hep Allah’ındır. Kimsenin zerre kadar bir katkısı yoktur. Tek katkı anahtarları çevrimedir. O anahtarı da siz onun gücü ile çevirdiniz. Siz sadece beyninizdeki devrelere komuta ettiniz.

Kadercilerin çözmediği nokta şudur.

İnsan kendi kendine mi ister yoksa Allah mı istetir?

Allah insana isteme melekesini vermiştir. Melekeyi veren O’dur ama isteyen insandır. Bu isteğinden dolayı insan sorumludur. Kendisine verilen arabayı kendi sorumluluğunda Allah’ın istemediği yerde kullandığı için sorumludur.

Burada anlaşılmayan bir şey yoktur. Böyle bir insanı yaratamayacağı gibi bir iddia abestir. Hayatımız buna göre tanzim edilmiştir. Kudretinin buna yettiğini kanıtlar. Ayrıca Allah da kitapta bunu bildirmiştir.

Tarihte kalmış tartışmalar bugün müsbet ilim tarafından kesin olarak ispatlanmıştır. Madde ve enerji sakımı kanunu yalnız insanın değil, melek ve cinlerin ve ruhların da yaratamayacağı kabul edilir. Sünnetullah değişmemektedir.

Hâlâ 1300 sene önce o günkü ilimlerle varılan sonuçları bugün tartışmak abesle iştigaldir. Basralı Hasan Ehli Sünnetin itikadını eksik olarak anlatmaktadır. Allah kötülüğü emretmez ama Allah kötülük yapmak isteyene de kötülük yapması için izin verir. O’nun izni olmadan kimse bir kötülük yapamaz. İşte, Basralı Hasan birinci cümleyi doğru söylemiştir ama ikinci cümle eksiktir. Sonraki kelamcılar onu da tamamlamışlar ve bugün müsbet ilimin vardığı sonuca varmışlardır.

Asıl tartışılacak konu şudur. Allah benim ne yapacağımı biliyor mu? Biliyorsa benim iradem söz konusu değildir. Bırakın kendisinin ne yapacağını kendisi biliyor mu? Biliyorsa o zaman iradesi yoktur. İradesi varsa demek her şeyi bilmez. Bu sorunun çözümü insan aklının çözemediği bir sorun olarak hâlâ mevcut olmaktadır.

Buna iki şekilde cevap verilebilir. Kelamcılar da buna yakın fikirler yürütmüşlerdir. Bizim cesaretle söyleyeceğimiz şeyi söyleyememişlerdir.

Birinci cevap; Allah zaman ve mekândan münezzehtir, O’nun geçmişi ve geleceği yoktur. Dolayısıyla insanın ne yapacağını bilebildiği gibi, kedisi için zaten geçmiş ve gelecek olmadığı için iradesi de zaman dışıdır. Bunun ne olduğunu bizim düşünmemiz mümkün değildir. Çünkü bizim zaman ve mekân dışı bir oluşu idrak etmemiz mümkün değildir. Bunun kestirmesi bu hususta bizim aklımız yeterli değildir.

İkinci cevap ise tarafımızdan beyan edilmiştir. Allah her şeyi bilir. Şey olanlardır. Hiç olmazsa zihindeki planlardır, düşünülenlerdir. Olmayanlar şey değildir. Yok, bir varlık değildir. O halde Allah var olanları bilir. Olmayanları bilmesi söz konusu değildir. Demek ki Allah onun olmasını dilememişse ne dileyeceğini bilmez. Çünkü dilenmeyen bir şey değildir. İnsan da eğer daha dilememişse onu da ne insan ne de Allah’ın bilmesi mümkün değildir. Olmayanlar şey değildir. Dolayısıyla “yok”un bilinmesi söz konusu değildir.

Allah’ın kendilerine verdiği büyük imkânları tarihin eksik düşüncelerini ezberlemekle geçirmeleri israftır. Tüm samimi mü’minlere tavsiye ederim; bırakın tarihin kıylu kalini de günümüze gelin, “Adil Düzene Göre İnsanlık Anayasası” üzerinde çalışın.

 

SÜLEYMAN KARAGÜLLE

Yay. Haz.: REŞAT NURİ EROL

www.akevler.org (0532) 246 68 92

 

 


YorumcuYorum
Mete Firidin
18.06.2013
11:29

Yazınızın son 2 bölümüne katılmıyorum.

Allah olan ve olayan fakat olması muhtemel şeyleri de bilir. En uygun duruma göre olmasını ayarlar. Aksi takdirde sonsuz sayıda var olma ihtimallerini ekarte edemez. ve Var oluş gerçekleşemez.

Kader konusu ise şudur: Dünya hayatı bir oyun ve eğlencedir. Aynen bir bilgisayar oyununa benzer. Oyunun kuralları ve seviyeleri Oyunun yazıcısı tarafından belirlenir ve çeşitlendirilir. Fakat oyunu oynayan her kişi kendi yetenek ve tercihine göre bir puan elde eder. Bu her kişinin kendi seceneğine göre belirlenir. Oyunu programlayan isterse oyunun kolaylığını veya zorluğunu belirleyebilir. İstediğine çok puan kazandırır. İstediğine az puan kazandırabilir. Bu O kişinin neye daha layık olduğunu bilmekle ilgilidir. Yani ihlasla ilgilidir. İhlasınız çok ise size çok puan kazandırır. Eğer az ise size yardım etmez ve sizi kendi halinize, yani sadece sizin tutumunuza bırakır.

Kısacası Allah bütün ihtimallerin kombinasyonunu ve bunun doğuracağı sonuçları ilmen ihata etmiştir. Allahın bilmediği veya bilemeceği bir ihtimal yoktur. Eğer olsa idi. Varoluş ve hiçbir düzen gerçekleşemezdi.

Var olan her eşya kuantum teorosi kapsamında bir ihtimaldir. Fakat bu ihtimallerin toplamı gerçek olarak vardır. Öyle ise Allah her şeyi ilmi ile ihata etmiştir. Aksi takdirde bir düzen ve var oluştan bahsedilemez , biz de bu tartışmayı yapamazdık.

Bahattin Ergezen
27.02.2026
10:15

İnsanın diğer bir insana etki edebeleceği iki alan vardır...

- SÖYEM VE EYLEM -

Tevrat Süleyman Meselleri 16

1-Yüreğin düşünceleri insandandır, fakat dilin cevabı Rab'dendir

9-Adamın yüreği kendi yolunu tasarlar; fakat onun adımını Rab kılavuzlar.


Kişinin ağzından çıkan söz de yaptığı hareket de Allah'a aittir... 

Aksi olsaydı insan, Allah'tan bağımsız bir güç olurdu; söz ile dilediğini saptırır eylem ile dilediğini öldürür idi...

İnsan iradesini sadece düşünce dünyasında kullanabilir.

İnsan aklından geçen düşüncelerden sorumlu değildir; kabullenip yüreğine yerleştirmeden o düşünceler insana ait olmaz...

Fakat aklını kullanarak vermiş olduğu hükme ait düşüncenin kalbine yerleşmesinden sorumludur...

Bakara Suresi 

225- Allah sizi kasıtsız yeminlerinizden sorumlu tutmaz; fakat kalplerinizin kazandığından dolayı sorumlu tutar...

Bahattin Ergezen
27.02.2026
14:05

Kişi yüreğine bir düşünce yerleştirdiğinde (bu düşünceden sorumludur) ve bunu dile getirmek istediğinde;

-Kişinin söylemek istediği şey ile Allah'ın kişiye söyletmek istediği şey aynı ise kişi, söylemek istediği şeyi dile getirir.

-Kişinin söylemek istediği şey ile Allah'ın kişiye söyletmek istediği şey farklı ise kişi, Allah'ın kendisine söyletmek istediği şeyi dile getirir...

Kişi, yüreğine yerleştirdiği bir düşünceyi eyleme dönüştürmek istediğinde de aynı süreç yaşanır.

İnsanların birbirlerini etkileyebilecekleri hiçbir alan kalmadığından kul hakkı diye bir şey de söz konusu değildir...

Kişi başına gelen her şeyi hak eder; çünkü başına gelen her şey Allah'tandır..

1-Ceza olarak başına gelen her şeyi hak eder...

2-Mükafat olarak başına gelen her şeyi hak eder...

3-İmtihan olarak başına gelen her şeyi hak eder...

Kişinin başına gelen şeylerin hak olduğunu anlayabilmenin tek yolu da Kuran ve Tevrat'taki reenkarnasyon sisteminin anlaşılmasıyla mümkündür...

Çünkü insan, geçmiş yaşamlarının sonucu olarak hak ettiği bir cezayı kendisine yapılmış bir zulüm olarak algılayabilir...

Bahattin Ergezen
02.03.2026
07:24

Kişinin imanı ya da inkarı; söylediği söz ve yaptığı eylemlerle değil, kalbine yerleştirmek üzere verdiği hükümlerle belirlenir...

Maide Suresi 55 - Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir.

Allah'ın indirdiğiyle (kalbine yerleştirmek üzere) hükmedebilmek için; Allah'ın indirdiğini bilmek, anlamak ve iman etmek gerekir.

KALPTE İMAN OLMADAN AĞIZDAN ÇIKAN SÖZ

Maide Suresi 41 - Kalpleri inanmadığı halde ağızlarıyla inandık diyenlerin küfürde yarışıyor olmaları seni üzmesin!

Ali İmran Suresi 167 - ...O gün onlar, imandan çok küfre yakın idiler. Kalplerinde olmayanı ağızlarıyla söylüyorlar.

KALPTE İMAN OLMADAN YAPILAN EYLEM

Bakara Suresi 264 - Ey iman sahipleri! Allah'a ve ahiret gününe inanmadığı halde, insanlara riya için malını infak eden kişi gibi sadakalarınızı başa kakmak ve eza etmek suretiyle boşa çıkarmayın!

Maun Suresi - Vay haline gaflet içinde namaz kılanların ki onlar riyakarlık eder...

Bahattin Ergezen
02.03.2026
17:55

Kişinin imanı ya da inkarı; söylediği söz ve yaptığı eylemle değil, kalbine yerleştirmek üzere verdiği hükümle belirlenir.

ALİ İMRAN 140 - Bak işte günler! Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri BİLECEK ve sizden tanıklar edinecektir.

TEVBE SURESİ 16 - Allah; içinizden cihat edenleri, Allah'tan, resulünden ve müminlerden başkasını kendisine sırdaş edinmeyenleri BİLMEDEN bırakılacağınızı mı sandınız?

İnsanın bir konuda, kalbine yerleştirmek üzere vereceği hükme ait olasılıkları Allah belirlemiştir...

Allah'ın bilecek olduğu şey; kişinin iradesi dahilinde kalbine yerleştirmek üzere hangi hükmü seçeceğidir.

ÖRNEK

Kuran da mümin bir erkeğin mümin bir kadınla evlenmesi emredilmiştir...

Kişinin iradesinde ve imtihan olan şey; mümin ya da müşrik bir kadınla evlenme konusunda vereceği hükümdür, müşrik kadın hoşuna gitse bile...

BAKARA SURESİ 221 - Müşrik kadınlarla, onlar iman edinceye kadar evlenmeyin! Özgürlüğünden yoksun mümin bir kadın, müşrik bir kadından, o hoşunuza gitse bile daha hayırlıdır.

Mümin bir kadınla evlenmeyi seçmek ve bu seçimi kalbine yerleştirmek senin iraden dahilindeki imtihanındır fakat hangi mümin kadınla evleneceğini belirlemek Allah'ın iradesi dahilindedir; O, senin kalbini hangi mümin kadına ısındırırsa...

Abdülaziz Bayındır'ın ortaya attığı gibi ''Allah senin kiminle evleneceğini bilmez; çünkü bu senin iraden dahilinde olan bir imtihandır.'' tezi yanlıştır..!

Bahattin Ergezen
20.03.2026
22:54

Yazılı olana ismi yazılacak olanlar...

MÜDDESSİR SURESİ 31 - Cehennem ashabını meleklerden başkası yapmadık. Onların sayılarını da kafirler için bir fitneden başka bir şey yapmadık. Ta ki, kendilerine kitap verilenler kesin olarak bilsin ve iman edenlerin imanı artsın. Kendilerine  kitap verilmiş olanlar ve müminler kuşkuya düşmesin. Kalplerinde hastalık olanlar ile kafirler de desinler ki: 'Allah bu örnekle ne demek istedi?' 

Cehennem meleklerinin sayısı cehenneme girecek olanların sayısı kadardır.                                                                    Peki,                                                                                                                                                                              İnsanlar yeryüzüne gönderilmeden önce cehenneme girecek olanların sayısı belirli mi?                                                        EVET                                                                                                                                                                                Cehenneme girecek olanların kimler olduğu belirli mi?                                                                                                        HAYIR

ARAF SURESİ 179 - Andolsun ki biz insanlardan ve cinlerden birçoğunu cehennem için yarattık.                              SECDE SURESİ 13 - Velev dileseydik, her benliğe hidayetini verirdir. Velakin benden şu yolda söz hak olmuştur: 'Cehennemi kesinlikle cinlerden ve insanlardan dolduracağım.'

İmtihan; cehenneme gireceklerin kaç kişi olacağını belirlemek için değil, cehenneme girceklerin kimler olduğunu belirlemek için yapılır...

Bahattin Ergezen
20.03.2026
23:00

Yazılı olana ismi yazılacak olanlar...

MÜDDESSİR SURESİ 31 - Cehennem ashabını meleklerden başkası yapmadık. Onların sayılarını da kafirler için bir fitneden başka bir şey yapmadık. Ta ki, kendilerine kitap verilenler kesin olarak bilsin ve iman edenlerin imanı artsın. Kendilerine  kitap verilmiş olanlar ve müminler kuşkuya düşmesin. Kalplerinde hastalık olanlar ile kafirler de desinler ki: 'Allah bu örnekle ne demek istedi?' 

Cehennem meleklerinin sayısı cehenneme girecek olanların sayısı kadardır.

Peki, insanlar yeryüzüne gönderilmeden önce cehenneme girecek olanların sayısı belirli mi?

EVET                                                                                                                                                                              Cehenneme girecek olanların kimler olduğu belirli mi?

HAYIR                                                                                                        

ARAF SURESİ 179 - Andolsun ki biz insanlardan ve cinlerden birçoğunu cehennem için yarattık.

SECDE SURESİ 13 - Velev dileseydik, her benliğe hidayetini verirdir. Velakin benden şu yolda söz hak olmuştur: 'Cehennemi kesinlikle cinlerden ve insanlardan dolduracağım.'

İmtihan; cehenneme gireceklerin kaç kişi olacağını belirlemek için değil, cehenneme girceklerin kimler olacağını belirlemek için yapılır...





Son Yorumlanan Makaleler
Süleyman Karagülle
Kader
15.06.2013 7969 Okunma
7 Yorum 20.03.2026 23:00
Süleyman Karagülle
MUSA’YA VERİLEN DOKUZ MUCİZENİN GÜNÜMÜZDEKİ MANASI
19.05.2022 4707 Okunma
1 Yorum 20.05.2022 06:41
Süleyman Karagülle
Elveda
21.08.2021 5002 Okunma
2 Yorum 24.08.2021 15:36
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve SON DURUM… (16)
18.04.2021 5109 Okunma
4 Yorum 26.05.2021 00:43
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve İ Ç T İ H A D (13)
31.03.2021 4569 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 22:37
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve Akevler Usulü (12)
31.03.2021 4410 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 22:27
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve DAVET… (11)
31.03.2021 4332 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 22:13
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerleri ve Kur’an Düzeni
31.03.2021 4467 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 22:01
Süleyman Karagülle
Akevler Kur’an Seminerleri ve GÖREV
31.03.2021 4404 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 21:52
Süleyman Karagülle
KUR’AN VE TARİH
31.03.2021 4358 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 21:47
Süleyman Karagülle
KUR’AN VE İLİM SEMİNERLERİMİZ-5
31.03.2021 4414 Okunma
1 Yorum 02.04.2021 21:37
Süleyman Karagülle
Kur’an Seminerlerinin başlangıcı ve (10)
28.02.2021 3612 Okunma
1 Yorum 28.02.2021 11:03
Süleyman Karagülle
KUR’AN VE İLİM SEMİNERLERİMİZ (6)KUR’AN VE TARİH
10.02.2021 3628 Okunma
1 Yorum 12.02.2021 03:46
Süleyman Karagülle
AŞI OLMAYACAĞIM
6.02.2021 4474 Okunma
1 Yorum 09.02.2021 07:53
Süleyman Karagülle
ERDOĞAN’IN ZİYARETLERİ
28.01.2021 3746 Okunma
1 Yorum 30.01.2021 13:34
Süleyman Karagülle
SAADET PARTİSİ
29.01.2021 3764 Okunma
1 Yorum 30.01.2021 13:34
Süleyman Karagülle
KEHANET
13.12.2020 3816 Okunma
1 Yorum 14.12.2020 13:04
Süleyman Karagülle
ALTERNATİF MEDYA
11.12.2020 3818 Okunma
1 Yorum 11.12.2020 14:11
Süleyman Karagülle
ANLAMIYORUM
27.11.2020 3940 Okunma
1 Yorum 27.11.2020 21:44
Süleyman Karagülle
Kudüs Yahudilerindir
18.09.2020 5011 Okunma
1 Yorum 18.09.2020 20:53
Süleyman Karagülle
İki seçim
5.09.2020 3793 Okunma
1 Yorum 06.09.2020 17:06
Süleyman Karagülle
İsabetli Teşhis
2.09.2020 3954 Okunma
1 Yorum 02.09.2020 19:12
Süleyman Karagülle
Yanılgı
20.08.2020 4210 Okunma
3 Yorum 20.08.2020 21:33
Süleyman Karagülle
Acayip bir dünya
18.08.2020 4093 Okunma
2 Yorum 18.08.2020 16:09
Süleyman Karagülle
Geleceğin Dengesi
14.08.2020 3394 Okunma
1 Yorum 16.08.2020 22:05
Süleyman Karagülle
Seçim nasıl olmalı?
10.08.2020 4175 Okunma
1 Yorum 10.08.2020 21:19
Süleyman Karagülle
Ne yapmamız gerekiyor?
6.08.2020 5842 Okunma
4 Yorum 08.08.2020 20:00
Süleyman Karagülle
Kadın Hakları
4.08.2020 4307 Okunma
3 Yorum 04.08.2020 20:47
Süleyman Karagülle
Mısır
23.07.2020 4643 Okunma
2 Yorum 23.07.2020 21:49
Süleyman Karagülle
Hakem kararı
19.07.2020 4290 Okunma
2 Yorum 20.07.2020 11:10
Süleyman Karagülle
15 Temmuz
17.07.2020 4249 Okunma
1 Yorum 17.07.2020 14:12
Süleyman Karagülle
Ayasofya
12.07.2020 4489 Okunma
1 Yorum 13.07.2020 11:51
Süleyman Karagülle
Eleştiri
7.07.2020 4680 Okunma
2 Yorum 08.07.2020 18:40
Süleyman Karagülle
Kimse Anlamak mı İstemiyor, ya da Biz mi Anlatamıyoruz!
31.05.2020 5824 Okunma
5 Yorum 01.06.2020 12:20
Süleyman Karagülle
Koronavirüs Gerçeği
26.05.2020 4308 Okunma
2 Yorum 28.05.2020 09:12
Süleyman Karagülle
Acilen Yapmanız Gerekenler
17.05.2020 4596 Okunma
1 Yorum 25.05.2020 11:25
Süleyman Karagülle
Dolar, Altın Bono ve Krize Çözüm
11.05.2020 5401 Okunma
1 Yorum 14.05.2020 00:57
Süleyman Karagülle
İki Farklı Yayın Organı
3.05.2020 4163 Okunma
2 Yorum 06.05.2020 18:06
Süleyman Karagülle
Koronavirüs bahanesiyle intihara gidiliyor!
13.04.2020 5736 Okunma
4 Yorum 29.04.2020 02:01
Süleyman Karagülle
Kebirlik Yaşı ve ...
26.04.2020 4358 Okunma
3 Yorum 27.04.2020 14:21
Süleyman Karagülle
VİRÜS TUFANINDAN KURTULMAK
12.04.2020 4152 Okunma
2 Yorum 12.04.2020 15:24
Süleyman Karagülle
KORONAVIRÜS VE SEMT KOOPERATIFLERI
6.04.2020 4566 Okunma
1 Yorum 06.04.2020 12:30
Süleyman Karagülle
Çin Virüsü Dünyayı Kurtarabilir!
17.02.2020 7124 Okunma
6 Yorum 23.03.2020 09:49
Süleyman Karagülle
Virüs! (Kovid-19) vs. !!!
22.03.2020 4829 Okunma
1 Yorum 22.03.2020 15:42
Süleyman Karagülle
Suriye Anayasası Önerisi
15.03.2020 5130 Okunma
1 Yorum 18.03.2020 07:45
Süleyman Karagülle
ABDULLAH GÜL: PARLAMENTER SİSTEME DÖNMEK ŞART
15.03.2020 4352 Okunma
1 Yorum 16.03.2020 07:32
Süleyman Karagülle
İstihare Usulüm Nedir?
2.03.2020 4739 Okunma
1 Yorum 10.03.2020 06:52
Süleyman Karagülle
Suriye’de Oyun Devam Ediyor
8.03.2020 4859 Okunma
1 Yorum 09.03.2020 07:10
Süleyman Karagülle
Kanal İstanbul Nasıl Yapılmalı?
25.02.2020 4986 Okunma
1 Yorum 25.02.2020 12:03
Süleyman Karagülle
İdlib’de Savaş ve Yapılması Gerekenler
9.02.2020 4965 Okunma
1 Yorum 09.02.2020 11:36
Süleyman Karagülle
Türkiye ne yapmalı?
30.01.2020 5203 Okunma
1 Yorum 30.01.2020 14:57
Süleyman Karagülle
Kuran ve Çin
5.01.2020 5316 Okunma
2 Yorum 24.01.2020 23:07
Süleyman Karagülle
İran ve Türkiye Ne Yapmalı?
19.01.2020 5030 Okunma
1 Yorum 21.01.2020 06:14
Süleyman Karagülle
İstihare
24.12.2019 5848 Okunma
1 Yorum 24.12.2019 16:14
Süleyman Karagülle
ÇİN, DÜNYA VE ORTAKLIK SİSTEMİ
2.12.2019 6896 Okunma
2 Yorum 03.12.2019 13:52
Süleyman Karagülle
KİŞİ YÖNETİMİ
4.11.2019 5917 Okunma
1 Yorum 29.11.2019 18:57
Süleyman Karagülle
İşçilik Sisteminden Ortaklık Sistemine
27.10.2019 5697 Okunma
1 Yorum 28.10.2019 13:18
Süleyman Karagülle
Ortaklık Sistemi Uygulamaları
27.10.2019 5598 Okunma
1 Yorum 28.10.2019 13:18
Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu: Kim Yapacak?
20.10.2019 5492 Okunma
1 Yorum 20.10.2019 10:50
Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu: Ne Yapmalıyız?
20.10.2019 5645 Okunma
1 Yorum 20.10.2019 10:49
Süleyman Karagülle
İSLAM DÜZENİNDE EKONOMİ
13.10.2019 5847 Okunma
1 Yorum 14.10.2019 16:48
Süleyman Karagülle
BATI DÜZENİNDE EKONOMİ
13.10.2019 5439 Okunma
1 Yorum 14.10.2019 16:48
Süleyman Karagülle
Sermaye’nin Hedefi ve Kur’an’ın Dedikleri
30.09.2019 5936 Okunma
1 Yorum 30.09.2019 10:46
Süleyman Karagülle
BORÇLAR; Biz Borçları Nasıl Ödeyeceğiz?
30.09.2019 5778 Okunma
1 Yorum 30.09.2019 10:46
Süleyman Karagülle
Af Kanunu Taslak Metni Çalışması
14.07.2019 5038 Okunma
1 Yorum 15.07.2019 06:10
Süleyman Karagülle
Nasıl Bir Yeni Partiye İhtiyaç Var?
14.07.2019 4464 Okunma
1 Yorum 15.07.2019 06:09
Süleyman Karagülle
Gelecek
12.07.2019 5159 Okunma
1 Yorum 12.07.2019 11:48
Süleyman Karagülle
Gerçekler
9.07.2019 5588 Okunma
1 Yorum 09.07.2019 16:49
Süleyman Karagülle
Faizli işçilik sisteminde çözüm yoktur
6.07.2019 4768 Okunma
1 Yorum 07.07.2019 09:57
Süleyman Karagülle
Çözüm faizsiz kredileşmeli ortaklık sistemidir
6.07.2019 4882 Okunma
1 Yorum 07.07.2019 09:56
Süleyman Karagülle
Çare
5.07.2019 5387 Okunma
1 Yorum 05.07.2019 23:50
Süleyman Karagülle
Ulaşamıyoruz
3.07.2019 4375 Okunma
1 Yorum 03.07.2019 19:42
Süleyman Karagülle
Yetmez
28.06.2019 5410 Okunma
1 Yorum 28.06.2019 12:33
Süleyman Karagülle
İstanbul’un Enerji Sorunun Çözümü
22.06.2019 4781 Okunma
2 Yorum 24.06.2019 09:12
Süleyman Karagülle
İstanbul Nasıl Organize Olmalı?"
22.06.2019 4781 Okunma
1 Yorum 23.06.2019 10:24
Süleyman Karagülle
Son Sözüm
22.06.2019 4977 Okunma
1 Yorum 22.06.2019 16:14
Süleyman Karagülle
Ben Olsam
16.06.2019 5906 Okunma
1 Yorum 16.06.2019 20:00
Süleyman Karagülle
Geçmişte Ne Oldu, Gelecekte Ne Olacak?
15.06.2019 4592 Okunma
1 Yorum 15.06.2019 22:54
Süleyman Karagülle
Ötesini Biz Değil Allah Yapacaktır
15.06.2019 4503 Okunma
1 Yorum 15.06.2019 22:54
Süleyman Karagülle
Gündem Oluşturma ve Beka Sorunu
9.06.2019 5448 Okunma
1 Yorum 11.06.2019 14:32
Süleyman Karagülle
İBB Seçimi İçin Ortak Aday
9.06.2019 4345 Okunma
1 Yorum 11.06.2019 14:32
Süleyman Karagülle
Tefaul Babı ve Önemli Konular
26.05.2019 6969 Okunma
1 Yorum 28.05.2019 01:13
Süleyman Karagülle
Teavün; Emek Ortaklığı
26.05.2019 3998 Okunma
1 Yorum 28.05.2019 01:12
Süleyman Karagülle
Batı Neleri Yapamadı, Biz Neler Yapmalıyız?
22.05.2019 4567 Okunma
1 Yorum 23.05.2019 04:05
Süleyman Karagülle
İlkel Türkiye’den Uygarlık Tesis Eden Türkiye’ye
22.05.2019 4910 Okunma
1 Yorum 23.05.2019 04:04
Süleyman Karagülle
Başarının sırrı
16.05.2019 6852 Okunma
7 Yorum 17.05.2019 22:22
Süleyman Karagülle
Beka Sorunu ve Çözümü
13.05.2019 4531 Okunma
1 Yorum 14.05.2019 08:50
Süleyman Karagülle
Bekanın Merkezi İstanbul
13.05.2019 4239 Okunma
1 Yorum 14.05.2019 08:49
Süleyman Karagülle
Önemli değil
11.05.2019 7153 Okunma
9 Yorum 13.05.2019 08:00
Süleyman Karagülle
Özgün
10.05.2019 5189 Okunma
1 Yorum 10.05.2019 18:47
Süleyman Karagülle
Yanlış
9.05.2019 4926 Okunma
2 Yorum 10.05.2019 09:31
Süleyman Karagülle
Ekseriyetin marifeti
7.05.2019 6961 Okunma
5 Yorum 08.05.2019 22:07
Süleyman Karagülle
Belediye Başkanlarına Açık Mektup - II
5.05.2019 3975 Okunma
1 Yorum 06.05.2019 01:23
Süleyman Karagülle
İstanbul’un Su Sorunu ve Çözümü-1
28.04.2019 5032 Okunma
1 Yorum 29.04.2019 07:06
Süleyman Karagülle
İstanbul’un Su Sorunu ve Çözümü-2
28.04.2019 4674 Okunma
1 Yorum 29.04.2019 07:06
Süleyman Karagülle
Kur’an ve Tevrat
28.04.2019 5156 Okunma
2 Yorum 28.04.2019 22:12
Süleyman Karagülle
ZORDA OLAN ÖZEL SEKTÖR
25.04.2019 4215 Okunma
1 Yorum 26.04.2019 00:13
Süleyman Karagülle
Allah’tan başka melce yoktur
24.04.2019 7257 Okunma
4 Yorum 25.04.2019 19:00
Süleyman Karagülle
Yenileme
17.04.2019 5145 Okunma
1 Yorum 17.04.2019 13:26
Süleyman Karagülle
Ekonomik Tehlike!
14.04.2019 4331 Okunma
1 Yorum 15.04.2019 06:27


© 2026 - Akevler