Reşat Nuri Erol
Mukayeseli Tefsir Merhalesi; Kevser Suresi Tefsiri
5.11.2018
6027 Okunma, 2 Yorum

 

Mukayeseli Tefsir Merhalesi; Kevser Suresi Tefsiri

KUR’AN VE İLİM çalışmalarımız hakkında zaman zaman bilgi veriyorum… MUKAYESELİ TEFSİR çalışmalarımızın da başladığını haber vereyim… KEVSER SURESİ ile başlamış Tefsir Ekibimiz, tebrik ediyorum; nice hayırlı ve bereketli çalışmaların başlangıcı olur inşallah… KUR’AN VE İLİM çalışmalarımızın 986’ıncı haftasını da, 3 Kasım Cumartesi itibariyle tamamladık, elhamdülillah… Nitekim 987 ve 988’inci hafta çalışmalarımızı yapmakta olduğumuzu, bundan önceki “Adil Düzen’siz yeni bir medeniyet olabilir mi?” başlıklı yazımda hatırlatmıştım. Dediğim neydi, tekrar hatırlayalım: “Yirmi yıl yani 987 haftadan beri ‘ADİL DÜZEN’ isimli haftalık bir dergi hazırlıyor ve hemen bu ismin altında ‘Adil Düzen üçüncü binyıl medeniyet projesidir’ ifadesi varsa, elbette ‘İslâm Medeniyetinin Geleceği’ ile ilgili her çalışma dikkatinizi çeker…” Evet, aynen öyle, 987 haftadan beri yayına hazırlamakta olduğum “Adil Düzen Dergisi” bir medeniyet yani üçüncü binyıl medeniyeti projesidir ve bu çalışmalara yeni bir merhale daha eklenmiş bulunuyor…

Nedir o merhale? Mukayeseli Tefsir Merhalesi’ ve ‘Kevser Suresi Tefsiri’…

Bir taraftan 987 haftadır süren çalışmalarımız devam ediyorken, bizlere bu merhaleyi yaşatan çalışma arkadaşlarımızı tebrik ve takdir ediyor, nice hayırlı çalışmalarını bekliyoruz…

Uzunca çalışmanın tadımlık birkaç bölümünü sunmuş olayım…

Meal: 1. “Biz sana sistemi verip kullandırdık.” 2. “O halde Rabbin için namaz kıl ve eğitime/toplantıya katıl.” 3. “Seni ötekileştiren, o beceriksizdir.” Surenin Künyesi: Kur’an-ı Kerim’in 108. suresi olan Kevser’in nüzul sırası 5’tir. Sure ekseri rivayetlere göre Mekki kabul edilir. 42 harf, 10 kelime ve 3 ayetten oluşan surenin bir diğer adı ise Nahr’dır.

Adil Düzen Çalışanı olarak, mealdeki “SİSTEM” kelimesi ve çalışmanın orta yerindeki “SİSTEM” açıklaması dikkatimi çekti: “Sistem, bir sınır içerisinde birbirleri ile etkileşim içinde bulunan ve ortak bir amaca yönelmiş olan öğeler topluluğudur. / Sistem, mantıki bir bütünlüğü ve tutarlılığı olan fikir ve prensipler topluluğu, karşılıklı ilişki ve etkileşim içerisinde bulunan parçaların meydana getirdiği bütün veya belirli kurallara göre işleyen bir mekanizma demektir. / Sistem, belirli parçalardan (alt birimlerden, alt sistemlerden) oluşan, bu parçalar arasında belirli ilişkiler olan, bu parçaların aynı zamanda dış çevre ile de ilişkisi olduğu bir bütündür. / Bu şekliyle Kevser ‘SİSTEM’ demektir. / Bu sistem soyut veya somut olabilir. Bu nedenle “İnnâ E’taynâke” şeklinde gelmiştir. Bu haliyle Allah tarafından doğrudan değil, doğa kanunları veya başka türlü sebep sonuç ilişkileri ile verilmiştir ve kullanmayı da ifade eder. Sistem her yerde kullanılan, kullanışlı bir yapıdır. Günümüzde de neredeyse bütün teknolojiler sistem içerisinde gerçekleşir. Sosyal yapılar da sosyal sistem şeklinde çalışmalıdır. İnsan ve teknik yapılardan oluşan sistemlere sosyo-teknik sistem denir. Bu nedenle aşağıdaki örneklerin her biri de birer Kevser’dir: / İkili sayı sistemi / Onlu sayı sistemi / Hukuk sistemi / Sinir sistemi / Sindirim sistemi / Güneş sistemi / Her türlü organizma, canlı yapılar / Kur’an. / Burada her bir sistemin alt öğelerinin ortak bir amacının olduğu görülmektedir. / Bu ayette “Verip kullandırdık” denmektedir. “Verip kullandırdım” denmemektedir. Bu nedenle Kevser’in verilmesi doğal veya sosyal (türüne göre değişir) olaylar içerisinde belli bir süreç içinde gerçekleşmiştir. Eğer doğrudan tek bir hareketle gerçekleşseydi “Ben verdim” şeklinde gelirdi. / Buna göre Kevser, verilip kullandırılan Kur’an’ı okuyan olarak değerlendirilmelidir. Diğerleri de bu kavram içine dâhildir. Bu nedenle de Kevser dar manalı bir camid isim olmak yerine bir kavram ismi olmalıdır. Herkes için de değişebilir olmalıdır, çünkü herkes Kevser’i farklı sosyal ve doğal olaylar neticesinde almıştır. Bu şekliyle de sistemi ifade etmektedir.” Tamamının okunmasını tavsiye ediyorum…

http://www.akevler.org/AkevlerSeminerler/1118/SonEk/4/Kevser-Suresi-Tefsiri

Tefsir Ekibi: M. Lütfi Hocaoğlu, Tayibet Erzen, Ethem Büyükarıkan, Yaşar Balaban, Emine Hocaoğlu, Leyla Okta, Mücahit Bozbey, Meryem Özket, Recep Erol, Aslıhan Yavuz.

 

Not: Dr. Süleyman Akdemir Hocamızın “Kur’an’ı Anlama Usul Dersleri”, İslam Medeniyeti Vakfı’nda, Cumartesi günleri, saat 10.00-12.00, başladı. (Üsküdar/İST. Tel: 0216 343 97 31)

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
05.11.2018
07:25

MİLLÎ GAZETE


Mukayeseli Tefsir Merhalesi; Kevser Suresi Tefsiri

KUR’AN VE İLİM çalışmalarımız hakkında zaman zaman bilgi veriyorum… MUKAYESELİ TEFSİR çalışmalarımızın da başladığını haber vereyim… KEVSER SURESİ ile başlamış Tefsir Ekibimiz, tebrik ediyorum; nice hayırlı ve bereketli çalışmaların başlangıcı olur inşallah… KUR’AN VE İLİM çalışmalarımızın 986’ıncı haftasını da, 3 Kasım Cumartesi itibariyle tamamladık, elhamdülillah… Nitekim 987 ve 988’inci hafta çalışmalarımızı yapmakta olduğumuzu, bundan önceki, “Adil Düzen’siz yeni bir medeniyet olabilir mi?” başlıklı yazımda hatırlatmıştım. Dediğim neydi, tekrar hatırlayalım: “Yirmi yıl yani 987 haftadan beri ‘ADİL DÜZEN’ isimli haftalık bir dergi hazırlıyor ve hemen bu ismin altında ‘Adil Düzen üçüncü binyıl medeniyet projesidir’ ifadesi varsa, elbette ‘İslâm Medeniyetinin Geleceği’ ile ilgili her çalışma dikkatinizi çeker…” Evet, aynen öyle, 987 haftadan beri yayına hazırlamakta olduğum “Adil Düzen Dergisi” bir medeniyet yani üçüncü binyıl medeniyeti projesidir ve bu çalışmalara yeni bir merhale daha eklenmiş bulunuyor…

Nedir o merhale? ‘Mukayeseli Tefsir Merhalesi’ ve ‘Kevser Suresi Tefsiri’…

Bir taraftan 987 haftadır süren çalışmalarımız devam ediyorken, bizlere bu merhaleyi yaşatan çalışma arkadaşlarımızı tebrik ve takdir ediyor, nice hayırlı çalışmalarını bekliyoruz.

Uzunca çalışmanın tadımlık birkaç bölümünü sunmuş olayım…

Meal: 1. “Biz sana sistemi verip kullandırdık.” 2. “O halde Rabbin için namaz kıl ve eğitime/toplantıya katıl.” 3. “Seni ötekileştiren, o beceriksizdir.” Surenin Künyesi: Kur’an-ı Kerim’in 108. suresi olan Kevser’in nüzul sırası 5’tir. Sure ekseri rivayetlere göre Mekki kabul edilir. 42 harf, 10 kelime ve 3 ayetten oluşan surenin bir diğer adı ise Nahr’dır.

Adil Düzen Çalışanı olarak, mealdeki “SİSTEM” kelimesi ve çalışmanın orta yerindeki “SİSTEM” açıklaması dikkatimi çekti: “Sistem, bir sınır içerisinde birbirleri ile etkileşim içinde bulunan ve ortak bir amaca yönelmiş olan öğeler topluluğudur. / Sistem, mantıki bir bütünlüğü ve tutarlılığı olan fikir ve prensipler topluluğu, karşılıklı ilişki ve etkileşim içerisinde bulunan parçaların meydana getirdiği bütün veya belirli kurallara göre işleyen bir mekanizma demektir. / Sistem, belirli parçalardan (alt birimlerden, alt sistemlerden) oluşan, bu parçalar arasında belirli ilişkiler olan, bu parçaların aynı zamanda dış çevre ile de ilişkisi olduğu bir bütündür. / Bu şekliyle Kevser ‘SİSTEM’ demektir. / Bu sistem soyut veya somut olabilir. Bu nedenle “İnnâE’taynâke” şeklinde gelmiştir. Bu haliyle Allah tarafından doğrudan değil, doğa kanunları veya başka türlü sebep sonuç ilişkileri ile verilmiştir ve kullanmayı da ifade eder. Sistem her yerde kullanılan, kullanışlı bir yapıdır. Günümüzde de neredeyse bütün teknolojiler sistem içerisinde gerçekleşir. Sosyal yapılar da sosyal sistem şeklinde çalışmalıdır. İnsan ve teknik yapılardan oluşan sistemlere sosyo-teknik sistem denir. Bu nedenle aşağıdaki örneklerin her biri de birer Kevser’dir: / İkili sayı sistemi / Onlu sayı sistemi / Hukuk sistemi / Sinir sistemi / Sindirim sistemi / Güneş sistemi / Her türlü organizma, canlı yapılar / Kur’an. / Burada her bir sistemin alt öğelerinin ortak bir amacının olduğu görülmektedir. / Bu ayette, “Verip kullandırdık” denmektedir. “Verip kullandırdım” denmemektedir. Bu nedenle Kevser’in verilmesi doğal veya sosyal (türüne göre değişir) olaylar içerisinde belli bir süreç içinde gerçekleşmiştir. Eğer doğrudan tek bir hareketle gerçekleşseydi “Ben verdim” şeklinde gelirdi. / Buna göre Kevser, verilip kullandırılan Kur’an’ı okuyan olarak değerlendirilmelidir. Diğerleri de bu kavram içine dâhildir. Bu nedenle de Kevser dar manalı bir camid isim olmak yerine bir kavram ismi olmalıdır. Herkes için de değişebilir olmalıdır, çünkü herkes Kevser’i farklı sosyal ve doğal olaylar neticesinde almıştır. “Bu şekliyle de sistemi ifade etmektedir.” Tamamının okunmasını tavsiye ediyorum…

http://www.akevler.org/AkevlerSeminerler/1118/SonEk/4/Kevser-Suresi-Tefsiri

Tefsir Ekibi: M. Lütfi Hocaoğlu, TayibetErzen, Ethem Büyükarıkan, Yaşar Balaban, Emine Hocaoğlu, Leyla Okta, Mücahit Bozbey, Meryem Özket, Recep Erol, Aslıhan Yavuz.

Not: Dr. Süleyman Akdemir Hocamızın “Kur’an’ı Anlama Usul Dersleri”, İslam Medeniyeti Vakfı’nda, Cumartesi günleri, saat 10.00-12.00, başladı. (Üsküdar/İST. Tel: 0216 343 97 31).

# DİĞER MAKALELERİ

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

05 Kasım 2018
Reşat Nuri Erol
07.11.2018
10:14

Mukayeseli Tefsir Merhalesi; Kevser Suresi Tefsiri

BAŞLIKLI YAZIMIN ALTINA SADECE BİR YORUM YAZILDI!

O DA ŞÖYLE:

Yorumlar

(1)
01

ERCAN İLGÜN - İSLAM ALİMLERİ KURAN I KERİMİ TEFSİR ETMEMİŞLER Mİ?TEFSİR EHLİYET İŞİ DEĞİL Mİ?ŞİMDİKİLER BU YETKİYİ KİMDEN ALIYOR?BUGÜN KURANI TEFSİR EDECEK SEVİYEDE ALİM VAR MI?VARSA ADI NEDİR?HERKES KURAN DAN BİR ŞEYLER ÇIKARIYOR KURTULUŞ BENDE DİYOR.ARAPÇA BİLEN MUSHAFI AÇMIŞ OKUYOR ONLAR YANLIŞ ANLAMIŞ DOĞRUSU BUDUR DİYOR.AYNI GAZETEDE YAZANLARDAN BİRİ EBU HANİFE DİYOR ÖBÜRÜ İMAMI AZAM EBU HANİFE DİYOR.HANGİSİ DOĞRU?BİRİ GAZALİ DER BİRİ IMAMI GAZALİ DER.BİRİ DİKKATE ALIR ÖBÜRÜ YOKMUŞ GİBİ DAVRANIR.BUGÜN İCTİHAD EDECEK KİMDİR?ADI NEDİR?HERKES KURTULUŞ BENDDE DİYOR.BEN İSLAM ALİMLERİNE TABİ OLAN KURTULUR BİLİYORDUM.YANLIŞ BİLMİŞİM.

Yanıtla.0Beğen05 Kasım 11:06

!!! !!! !!!

Mâtürîdî toplantılarının hatırlattıkları

07.11.2018 Çarşamba 00:02

Son yıllarda ülkemizde Mâtürîdî ve Mâtürîdiliğe karşı bir ilgi patlaması oldu. Geçtiğimiz hafta sonu M.Ü. İlâhiyat Fakültesi’nde, ondan bir hafta önce de Ankara’da programlar düzenlendi.  

VE YANİ

BUGÜNKÜ (7.11.2018) BİR GAZETEDE

BİR İLAHİYAT PROFESÖRÜ YAZARIN YAZISININ EN SONUNDA YAZDIKLARI...

http://www.karar.com/yazarlar/mustafa-cagrici/maturidi-toplantilarinin-hatirlattiklari-8344#

Ancak şu nokta beni kaygılandırıyor:  

İslâmî ilimlerle uğraşanlarımızın, illa da geçmişten bir referans kaynağı arayıp bulmak gibi şifasız bir kompleksi var. Yani kendimiz bir şey düşünsek bile onu illa da geçmişe onaylatma gereğini hissediyoruz. Bu, tarihten gelen çekingenliğimiz. Kitleleri de böyle şartlandırdığımız için yeni bir fikre karşı ufak bir kampanya bile toplumsal reaksiyonu çabucak harekete geçiyor. Onun için ilgililer genellikle şöyle düşünüyorlar: “Neme lazım; kendim bir şey söylemektense geçmiş bir büyüğe söyleteyim.” Tabii muhtaç olduğumuz her şeyi de “kutsal” geçmişte bulamayınca “dinde yeri yok” diye yeniyi ya reddediyor ya da tevakkuf ediyoruz, yani yerimizde çakılıp kalıyoruz. 

Köklerinin bir ucu Maveraünnehir bereketinden beslenen biz XXI. yüzyılın Müslümanları, elbette Ebû Hanîfe, İmam Mâtürîdî, Hoca Ahmet Yesevî gibi ilim ve gönül insanlarını, kültür ve medeniyetimizin kurucu ve geliştirici şahsiyetlerini tanıyacak, düşüncelerini öğrenecek, öğreteceğiz; saygı ve minnettarlığımızı da hep yaşatacağız. Ama bu saygı ve minnettarlık bizi esir alıp zihnimizde prangaya dönüşünce dogmatik zihniyetten bir türlü kurtulup, geçmişi daha özgür okuyamıyoruz. Unutmayalım ki, yaşadığımız sorunlar bu çağın, bu çağda yaşayan bizim sorunlarımızdır; onları çözmek de bin küsur yıl önce yaşamış âlimlerimizin değil, bizim görevimizdir. 





Son Eklenen Makaleler
Reşat Nuri Erol
Yine orman yangınları yine ‘çözüm önerileri’-3
3.08.2025 647 Okunma
1 Yorum 03.08.2025 06:15
Reşat Nuri Erol
Yine orman yangınları yine ‘çözüm önerileri’-2
2.08.2025 694 Okunma
1 Yorum 02.08.2025 07:28
Reşat Nuri Erol
Yine orman yangınları yine ‘çözüm önerileri’-1
31.07.2025 764 Okunma
1 Yorum 31.07.2025 08:12
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-8
30.07.2025 698 Okunma
1 Yorum 30.07.2025 11:02
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-7
29.07.2025 714 Okunma
1 Yorum 29.07.2025 10:37
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-6
28.07.2025 725 Okunma
1 Yorum 28.07.2025 09:51
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-5
27.07.2025 765 Okunma
1 Yorum 27.07.2025 12:40
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-4
26.07.2025 845 Okunma
1 Yorum 26.07.2025 09:23
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-3
25.07.2025 804 Okunma
1 Yorum 25.07.2025 09:55
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-2
24.07.2025 797 Okunma
1 Yorum 24.07.2025 11:22
Reşat Nuri Erol
‘Erbakan Olsa Yumruğunu Masaya Vururdu’-1
23.07.2025 825 Okunma
1 Yorum 23.07.2025 09:28
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-24
22.07.2025 721 Okunma
1 Yorum 22.07.2025 11:47
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-23
21.07.2025 783 Okunma
1 Yorum 21.07.2025 07:03
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-22
20.07.2025 792 Okunma
1 Yorum 20.07.2025 10:09
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-21
19.07.2025 829 Okunma
1 Yorum 19.07.2025 10:37
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-20
18.07.2025 808 Okunma
1 Yorum 18.07.2025 09:24
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-19
17.07.2025 780 Okunma
1 Yorum 17.07.2025 06:41
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-18
16.07.2025 883 Okunma
3 Yorum 16.07.2025 12:53
Reşat Nuri Erol
Srebrenitsa’da Sırp, Gazze’de Siyonist Yahudi-4
15.07.2025 819 Okunma
1 Yorum 15.07.2025 08:52
Reşat Nuri Erol
Srebrenitsa’da Sırp, Gazze’de Siyonist Yahudi-3
14.07.2025 799 Okunma
1 Yorum 14.07.2025 09:46
Reşat Nuri Erol
Srebrenitsa’da Sırp, Gazze’de Siyonist Yahudi-2
13.07.2025 893 Okunma
1 Yorum 13.07.2025 10:50
Reşat Nuri Erol
Srebrenitsa’da Sırp, Gazze’de Siyonist Yahudi-1
12.07.2025 876 Okunma
1 Yorum 12.07.2025 07:59
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-17
10.07.2025 868 Okunma
1 Yorum 10.07.2025 09:21
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-16
9.07.2025 867 Okunma
1 Yorum 09.07.2025 10:35
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-15
7.07.2025 876 Okunma
1 Yorum 07.07.2025 06:39
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-14
6.07.2025 917 Okunma
1 Yorum 06.07.2025 09:18
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-13
3.07.2025 909 Okunma
1 Yorum 03.07.2025 07:29
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-12
2.07.2025 949 Okunma
1 Yorum 02.07.2025 11:32
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-11
1.07.2025 1127 Okunma
1 Yorum 01.07.2025 09:28
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-10
29.06.2025 1012 Okunma
1 Yorum 29.06.2025 11:37
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-9
28.06.2025 1040 Okunma
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-8
26.06.2025 1074 Okunma
1 Yorum 26.06.2025 09:01
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-7
24.06.2025 1027 Okunma
1 Yorum 24.06.2025 05:58
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-6
23.06.2025 957 Okunma
1 Yorum 23.06.2025 06:27
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-5
22.06.2025 917 Okunma
1 Yorum 22.06.2025 08:18
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-4
21.06.2025 943 Okunma
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-3
19.06.2025 1081 Okunma
1 Yorum 19.06.2025 05:19
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-2
18.06.2025 1245 Okunma
1 Yorum 18.06.2025 08:45
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-1
17.06.2025 1336 Okunma
1 Yorum 17.06.2025 09:26
Reşat Nuri Erol
Müslüman Aile İçin Ahlaki Anayasa - 2
16.06.2025 998 Okunma
1 Yorum 16.06.2025 09:57
Reşat Nuri Erol
Müslüman Aile İçin Ahlaki Anayasa - 1
15.06.2025 1060 Okunma
1 Yorum 15.06.2025 09:44
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-4
14.06.2025 1070 Okunma
1 Yorum 14.06.2025 16:57
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-3
12.06.2025 1079 Okunma
1 Yorum 12.06.2025 09:44
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-2
10.06.2025 1070 Okunma
1 Yorum 10.06.2025 09:24
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-1
3.06.2025 1095 Okunma
1 Yorum 03.06.2025 09:33
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-14
31.05.2025 1074 Okunma
1 Yorum 31.05.2025 07:06
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-13
30.05.2025 1079 Okunma
1 Yorum 30.05.2025 09:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-12
29.05.2025 1004 Okunma
1 Yorum 29.05.2025 06:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-11
28.05.2025 953 Okunma
1 Yorum 28.05.2025 12:02
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-10
27.05.2025 1101 Okunma
1 Yorum 27.05.2025 06:50
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-9
25.05.2025 985 Okunma
1 Yorum 25.05.2025 07:13
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-8
24.05.2025 1008 Okunma
1 Yorum 24.05.2025 05:35
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-7
23.05.2025 1060 Okunma
1 Yorum 23.05.2025 07:35
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-6
22.05.2025 1024 Okunma
1 Yorum 22.05.2025 07:01
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-5
21.05.2025 1035 Okunma
1 Yorum 21.05.2025 10:24
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-4
20.05.2025 1101 Okunma
1 Yorum 20.05.2025 11:22
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-3
18.05.2025 1011 Okunma
1 Yorum 18.05.2025 08:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-2
17.05.2025 1065 Okunma
1 Yorum 17.05.2025 09:25
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-1
15.05.2025 1166 Okunma
1 Yorum 15.05.2025 09:01
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-5
13.05.2025 976 Okunma
1 Yorum 13.05.2025 07:16
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-4
12.05.2025 1043 Okunma
1 Yorum 12.05.2025 08:43
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-3
11.05.2025 994 Okunma
1 Yorum 11.05.2025 06:47
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatif- / İsmail Hakkı Satoğlu-2
9.05.2025 963 Okunma
1 Yorum 09.05.2025 06:40
Reşat Nuri Erol
Akevler Kredi ve Yardımlaşma Kooperatifi / İsmail Hakkı
7.05.2025 961 Okunma
1 Yorum 07.05.2025 13:55
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi’nin hafızası Nazif Satoğlu-3
6.05.2025 1121 Okunma
1 Yorum 06.05.2025 07:58
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi’nin hafızası Nazif Satoğlu-2
5.05.2025 1113 Okunma
1 Yorum 05.05.2025 08:42
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi hafızası Nazif Satoğlu… - 1
4.05.2025 994 Okunma
1 Yorum 04.05.2025 10:41
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-8
3.05.2025 1071 Okunma
1 Yorum 03.05.2025 10:21
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-7
2.05.2025 1201 Okunma
1 Yorum 02.05.2025 07:32
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-6
30.04.2025 1102 Okunma
1 Yorum 30.04.2025 09:32
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-5
29.04.2025 986 Okunma
1 Yorum 29.04.2025 11:19
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-4
28.04.2025 1125 Okunma
1 Yorum 28.04.2025 09:34
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-3
27.04.2025 1090 Okunma
1 Yorum 27.04.2025 10:59
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-2
26.04.2025 1039 Okunma
1 Yorum 26.04.2025 09:53
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-1
25.04.2025 1036 Okunma
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-14
24.04.2025 942 Okunma
1 Yorum 24.04.2025 15:21
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-13
23.04.2025 888 Okunma
1 Yorum 23.04.2025 10:04
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-12
22.04.2025 934 Okunma
1 Yorum 22.04.2025 11:29
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-11
20.04.2025 1002 Okunma
1 Yorum 20.04.2025 06:53
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-10
19.04.2025 993 Okunma
1 Yorum 19.04.2025 10:05
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-9
18.04.2025 1017 Okunma
1 Yorum 18.04.2025 07:39
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-8
17.04.2025 1039 Okunma
1 Yorum 17.04.2025 07:19
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-7
16.04.2025 1130 Okunma
1 Yorum 16.04.2025 11:10
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-6
15.04.2025 1112 Okunma
3 Yorum 15.04.2025 07:20
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-5
14.04.2025 1320 Okunma
1 Yorum 14.04.2025 07:47
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-4
13.04.2025 1002 Okunma
1 Yorum 13.04.2025 07:28
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-3
12.04.2025 1136 Okunma
2 Yorum 12.04.2025 10:09
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-2
11.04.2025 1035 Okunma
1 Yorum 11.04.2025 10:18
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-1
10.04.2025 1171 Okunma
1 Yorum 10.04.2025 10:53
Reşat Nuri Erol
İslam Medeniyeti Vakfı ‘Salı Seminerleri’ günleri…
9.04.2025 977 Okunma
5 Yorum 09.04.2025 09:09
Reşat Nuri Erol
Dünyanın Geri Kalanı adına yazılan Açık Mektup
8.04.2025 1072 Okunma
1 Yorum 08.04.2025 10:33
Reşat Nuri Erol
GAZZE; bu sessizlik çok ağır geliyor bana
7.04.2025 1115 Okunma
1 Yorum 07.04.2025 09:02
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-5
6.04.2025 1031 Okunma
1 Yorum 06.04.2025 09:09
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-4
5.04.2025 1067 Okunma
1 Yorum 05.04.2025 07:30
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-3
4.04.2025 1141 Okunma
1 Yorum 04.04.2025 10:14
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-2
3.04.2025 1177 Okunma
1 Yorum 03.04.2025 09:35
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-1
2.04.2025 1190 Okunma
1 Yorum 02.04.2025 10:32
Reşat Nuri Erol
Bir Değerlendirme ve Öneri: Nasıl Belediyecilik?
24.03.2025 1070 Okunma
1 Yorum 24.03.2025 13:59
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi-10
23.03.2025 1153 Okunma
1 Yorum 23.03.2025 09:50
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 9
22.03.2025 1090 Okunma
1 Yorum 22.03.2025 07:10


© 2025 - Akevler