Reşat Nuri Erol
Erbakan’ı anma haftaları ve ‘ADİL DÜZEN’(10)
26.02.2019
3184 Okunma, 3 Yorum

 

Erbakan’ı anma haftaları ve ‘Adİl Düzen(10)

Bu dizi yazımızın dokuzuncusunda farklı bir şey yaptık ve başlığında dedik ki; “Erbakan’ı anma haftaları ve “Adil Düzen”(9)”. İki yazımızın başlık ve tarihlerini de hatırlattık: “Adil Düzen kurma görevimizi unutmayalım…” (31.12.2018); 2019’un Adil Düzen yılı olması dileklerimizle… (02.01.2019) Yani bizim her yazımız, Erbakan Hocamızın bize göre en önemli projesi olan “Adİl Düzen” üzerinedir, dolayısıyla bu köşede yayımlanan her yazı da “Adİl Düzen” ile ilgilidir. İşte buna istinaden diyoruz ki; biz Erbakan Hocamızı yılda birkaç gün/hafta değil, her gün ve her yazımızla anıyoruz...

Nitekim son günlerde yani son dokuz yazımızda ne diyorduk? Ekonomimiz çıkmazda ya; çare ve çözüm niyetine, ilgilileri ve herkesi Erbakan’ca yani Erbakan Hocamızın metodu ile uyarmaya devam ediyoruz… Evet, Erbakan’ca ‘TEŞHİS VE TEDAVİ’ uyarılarımıza onuncu dizi yazımızla devam edelim…

Faizin Ticaret/Kârdan Farkı, Faizin Kiradan Farkı, Faiz ve Selem Farkı” ve benzeri konular üzerinde duracaktık; duralım… Yani; farklı bir “Adİl Düzen” çalışması olan Dr. Süleyman Akdemir’in “Faizin Yarattığı Toplumsal Sorunlara Yönelik Alternatif Arayışlar: Para Peşin Mal Vadeli Selem Sözleşmelerine Yenilikçi Bir Yaklaşım” çalışması üzerinde kaldığımız yerden durmaya devam ediyoruz…

***

“Görülüyor ki faiz, ticaretten farklıdır. Çünkü ticarette riziko kime aitse kazanç da o kişiye aittir. Sermayeye kâr tanınması muhtemel rizikoların karşılanmasını sağlayabilmek içindir. Gerçekte sermayenin sahibi malın mutlak maliki değildir. Tacir sermaye olan mallarını toplum adına yöneten bir görevli kabul edilir. Esasen toplum adına alır ve toplum adına satar. Sermayesini toplum yararına kullanır. Bu şekliye alıcı, satıcı ve kamu arasında çıkar paralelliği sağlanır. Serbest rekabetle makroda denge kurulur. Kendi mülkü imiş gibi tasarruf yetkisi olmakla veya verilmekle mikroda denge de sağlanır. (‘Faizin Ticaret/Kârdan Farkı’ bu kadar!)

***

Faİzİn Kİradan Farkı / Faiz ticaretten çok kiraya benzetilir. Taşınmaz bir malın başkasına kullandırılması sonunda alınan kira gibi, taşınır bir paranın kullandırılmasından alınan faize benzer görünür. Bu nedenle her ikisinin meşru veya gayri meşru olduğu tartışılır. Ancak doğada iyi şeylerle kötü şeyler ilk bakışta birbirine benzer gözükürler. Örneğin şırayla şarap birbirine benzer ama kısa bir analizle fayda ve zararları birbirinden ayrılır. Faiz ile kira aşağıda sayılan nedenlerle birbirinden farklıdır. · Kirada verilen aynen geri alınırsa da yıpranır. Faizde ise verilen mislen geri alınır ve dolayısıyla yıpranma yoktur. · Kirada şartlar eşittir. Hâlbuki faizde borçlu muhtaç durumdadır. Zira kiraya veren de gayrimenkulün giderlerini karşılayabilmek için kiralamak zorundadır. · Kiralamada gerçekleşmiş bir menfaatin nakli vardır. Faizde ise muhtemel bir kazancın sağlanması söz konusudur. Hatta faizle para alanın zarar etmesi ihtimali de vardır. · Kirada kiralanmış bulunan taşınmazda meydana gelmiş bulunan hasar ve koruma masrafları mal sahibine aittir. Dolayısıyla bu rizikodan dolayı kirayı istihkak eder. Hâlbuki faizde hasar ve koruma külfeti borçluya aittir. Faizin istihkak sebebi yoktur. · Kiralanan şey reeldir, hayalen çoğaltılamaz. Ayn’a müteallik eden bir haktır. Kredi zimmete taalluk eder, hayalen çoğaltılabilir. · Kira ilişkisinde iki taraf da yararlanır. Birinde eksiltme yerine ikisinde de artma vardır. Ancak bu kiralamanın da faize doğru dönüşmemesi için kiralama tüketim araçlarından çok üretim araçlarında olabilir ve kira hasılaya iştirak şeklinde alınabilir, dengeli hale gelir. · Kiralanacak şeylerin kullanılmasında doyma vardır. Nakitte doyma olmaz. · Uzun dönemde taşınmazlarda belli tedbirler alınarak denge kurulabilir. Faiz ise dengesizlik esasına dayandığı için kendisinde denge kurulamaz. · Faizin zararlarının giderilmesi zordur. Kiranın zararları hasıladan kirayı takdir etmek ve faizsiz mesken kredisini tanımak suretiyle giderilebilir. · Faiz rantı azaltıcı bir harekete sahiptir. Kira rantı arttırıcıdır.” (‘Faiz ve Selem Farkı’ ile devam edeceğiz…)

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
26.02.2019
03:27


MİLLÎ GAZETE

Erbakan’ı anma haftaları ve ‘ADİL DÜZEN’ (10)

Bu dizi yazımızın dokuzuncusunda farklı bir şey yaptık ve başlığında dedik ki; “Erbakan’ı anma haftaları ve ‘Adil Düzen’ (9)”. İki yazımızın başlık ve tarihlerini de hatırlattık: “Adil Düzen kurma görevimizi unutmayalım…” (31.12.2018); “2019’un Adil Düzen yılı olması dileklerimizle…” (02.01.2019) Yani bizim her yazımız, Erbakan Hocamızın bize göre en önemli projesi olan “Adil Düzen” üzerinedir, dolayısıyla bu köşede yayımlanan her yazı da “Adil Düzen” ile ilgilidir. İşte buna istinaden diyoruz ki; biz Erbakan Hocamızı yılda birkaç gün/hafta değil, her gün ve her yazımızla anıyoruz...

Nitekim son günlerde yani son dokuz yazımızda ne diyorduk? Ekonomimiz çıkmazda ya; çare ve çözüm niyetine, ilgilileri ve herkesi Erbakan’ca yani Erbakan Hocamızın metodu ile uyarmaya devam ediyoruz… Evet, Erbakan’ca ‘TEŞHİS VE TEDAVİ’ uyarılarımıza onuncu dizi yazımızla devam edelim…

“Faizin Ticaret/Kârdan Farkı, Faizin Kiradan Farkı, Faiz ve Selem Farkı” ve benzeri konular üzerinde duracaktık; duralım… Yani; farklı bir “Adil Düzen” çalışması olan Dr. Süleyman Akdemir’in “Faizin Yarattığı Toplumsal Sorunlara Yönelik Alternatif Arayışlar: Para Peşin Mal Vadeli Selem Sözleşmelerine Yenilikçi Bir Yaklaşım” çalışması üzerinde kaldığımız yerden durmaya devam ediyoruz…

***

“Görülüyor ki faiz, ticaretten farklıdır. Çünkü ticarette riziko kime aitse kazanç da o kişiye aittir. Sermayeye kâr tanınması muhtemel rizikoların karşılanmasını sağlayabilmek içindir. Gerçekte sermayenin sahibi malın mutlak maliki değildir. Tacir sermaye olan mallarını toplum adına yöneten bir görevli kabul edilir. Esasen toplum adına alır ve toplum adına satar. Sermayesini toplum yararına kullanır. Bu şekliye alıcı, satıcı ve kamu arasında çıkar paralelliği sağlanır. Serbest rekabetle makroda denge kurulur. Kendi mülkü imiş gibi tasarruf yetkisi olmakla veya verilmekle mikroda denge de sağlanır. (‘Faizin Ticaret/Kârdan Farkı’ bu kadar!)

***

Faizin Kiradan Farkı / Faiz ticaretten çok kiraya benzetilir. Taşınmaz bir malın başkasına kullandırılması sonunda alınan kira gibi, taşınır bir paranın kullandırılmasından alınan faize benzer görünür. Bu nedenle her ikisinin meşru veya gayri meşru olduğu tartışılır. Ancak doğada iyi şeylerle kötü şeyler ilk bakışta birbirine benzer gözükürler. Örneğin şırayla şarap birbirine benzer ama kısa bir analizle fayda ve zararları birbirinden ayrılır. Faiz ile kira aşağıda sayılan nedenlerle birbirinden farklıdır. ·Kirada verilen aynen geri alınırsa da yıpranır. Faizde ise verilen mislen geri alınır ve dolayısıyla yıpranma yoktur. ·Kirada şartlar eşittir. Hâlbuki faizde borçlu muhtaç durumdadır. Zira kiraya veren de gayrimenkulün giderlerini karşılayabilmek için kiralamak zorundadır. ·Kiralamada gerçekleşmiş bir menfaatin nakli vardır. Faizde ise muhtemel bir kazancın sağlanması söz konusudur. Hatta faizle para alanın zarar etmesi ihtimali de vardır. ·Kirada kiralanmış bulunan taşınmazda meydana gelmiş bulunan hasar ve koruma masrafları mal sahibine aittir. Dolayısıyla bu rizikodan dolayı kirayı istihkak eder. Hâlbuki faizde hasar ve koruma külfeti borçluya aittir. Faizin istihkak sebebi yoktur. ·Kiralanan şey reeldir, hayalen çoğaltılamaz. Ayn’a müteallik eden bir haktır. Kredi zimmete taalluk eder, hayalen çoğaltılabilir. ·Kira ilişkisinde iki taraf da yararlanır. Birinde eksiltme yerine ikisinde de artma vardır. Ancak bu kiralamanın da faize doğru dönüşmemesi için kiralama tüketim araçlarından çok üretim araçlarında olabilir ve kira hâsılaya iştirak şeklinde alınabilir, dengeli hale gelir. ·Kiralanacak şeylerin kullanılmasında doyma vardır. Nakitte doyma olmaz. · Uzun dönemde taşınmazlarda belli tedbirler alınarak denge kurulabilir. Faiz ise dengesizlik esasına dayandığı için kendisinde denge kurulamaz. ·Faizin zararlarının giderilmesi zordur. Kiranın zararları hâsıladan kirayı takdir etmek ve faizsiz mesken kredisini tanımak suretiyle giderilebilir. ·Faiz rantı azaltıcı bir harekete sahiptir. Kira rantı arttırıcıdır.” (‘Faiz ve Selem Farkı’ ile devam edeceğiz…)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

26 Şubat 2019
Reşat Nuri Erol
26.02.2019
14:14


http://www.haberdurus.com/haber/erbakani-anma-haftalari-ve-adil-duzen-10-30894.html


Erbakan´ı anma haftaları ve ‘ADİL DÜZEN´ (10)
Reşat Nuri Erol
Tarih: 26.2.2019 10:19:37

 

Bu dizi yazımızın dokuzuncusunda farklı bir şey yaptık ve başlığında dedik ki; “Erbakan´ı anma haftaları ve ‘Adil Düzen´ (9)”. İki yazımızın başlık ve tarihlerini de hatırlattık: “Adil Düzen kurma görevimizi unutmayalım…” (31.12.2018); “2019´un Adil Düzen yılı olması dileklerimizle…” (02.01.2019) Yani bizim her yazımız, Erbakan Hocamızın bize göre en önemli projesi olan “Adil Düzen” üzerinedir, dolayısıyla bu köşede yayımlanan her yazı da “Adil Düzen” ile ilgilidir. İşte buna istinaden diyoruz ki; biz Erbakan Hocamızı yılda birkaç gün/hafta değil, her gün ve her yazımızla anıyoruz...

Nitekim son günlerde yani son dokuz yazımızda ne diyorduk? Ekonomimiz çıkmazda ya; çare ve çözüm niyetine, ilgilileri ve herkesi Erbakan´ca yani Erbakan Hocamızın metodu ile uyarmaya devam ediyoruz… Evet, Erbakan´ca ‘TEŞHİS VE TEDAVİ´ uyarılarımıza onuncu dizi yazımızla devam edelim…

 

 

 

“Faizin Ticaret/Kârdan Farkı, Faizin Kiradan Farkı, Faiz ve Selem Farkı” ve benzeri konular üzerinde duracaktık; duralım… Yani; farklı bir “Adil Düzen” çalışması olan Dr. Süleyman Akdemir´in “Faizin Yarattığı Toplumsal Sorunlara Yönelik Alternatif Arayışlar: Para Peşin Mal Vadeli Selem Sözleşmelerine Yenilikçi Bir Yaklaşım” çalışması üzerinde kaldığımız yerden durmaya devam ediyoruz…

***

“Görülüyor ki faiz, ticaretten farklıdır. Çünkü ticarette riziko kime aitse kazanç da o kişiye aittir. Sermayeye kâr tanınması muhtemel rizikoların karşılanmasını sağlayabilmek içindir. Gerçekte sermayenin sahibi malın mutlak maliki değildir. Tacir sermaye olan mallarını toplum adına yöneten bir görevli kabul edilir. Esasen toplum adına alır ve toplum adına satar. Sermayesini toplum yararına kullanır. Bu şekliye alıcı, satıcı ve kamu arasında çıkar paralelliği sağlanır. Serbest rekabetle makroda denge kurulur. Kendi mülkü imiş gibi tasarruf yetkisi olmakla veya verilmekle mikroda denge de sağlanır. (‘Faizin Ticaret/Kârdan Farkı´ bu kadar!)

***

Faizin Kiradan Farkı / Faiz ticaretten çok kiraya benzetilir. Taşınmaz bir malın başkasına kullandırılması sonunda alınan kira gibi, taşınır bir paranın kullandırılmasından alınan faize benzer görünür. Bu nedenle her ikisinin meşru veya gayri meşru olduğu tartışılır. Ancak doğada iyi şeylerle kötü şeyler ilk bakışta birbirine benzer gözükürler. Örneğin şırayla şarap birbirine benzer ama kısa bir analizle fayda ve zararları birbirinden ayrılır. Faiz ile kira aşağıda sayılan nedenlerle birbirinden farklıdır. ·Kirada verilen aynen geri alınırsa da yıpranır. Faizde ise verilen mislen geri alınır ve dolayısıyla yıpranma yoktur. ·Kirada şartlar eşittir. Hâlbuki faizde borçlu muhtaç durumdadır. Zira kiraya veren de gayrimenkulün giderlerini karşılayabilmek için kiralamak zorundadır. ·Kiralamada gerçekleşmiş bir menfaatin nakli vardır. Faizde ise muhtemel bir kazancın sağlanması söz konusudur. Hatta faizle para alanın zarar etmesi ihtimali de vardır. ·Kirada kiralanmış bulunan taşınmazda meydana gelmiş bulunan hasar ve koruma masrafları mal sahibine aittir. Dolayısıyla bu rizikodan dolayı kirayı istihkak eder. Hâlbuki faizde hasar ve koruma külfeti borçluya aittir. Faizin istihkak sebebi yoktur. ·Kiralanan şey reeldir, hayalen çoğaltılamaz. Ayn´a müteallik eden bir haktır. Kredi zimmete taalluk eder, hayalen çoğaltılabilir. ·Kira ilişkisinde iki taraf da yararlanır. Birinde eksiltme yerine ikisinde de artma vardır. Ancak bu kiralamanın da faize doğru dönüşmemesi için kiralama tüketim araçlarından çok üretim araçlarında olabilir ve kira hâsılaya iştirak şeklinde alınabilir, dengeli hale gelir. ·Kiralanacak şeylerin kullanılmasında doyma vardır. Nakitte doyma olmaz. · Uzun dönemde taşınmazlarda belli tedbirler alınarak denge kurulabilir. Faiz ise dengesizlik esasına dayandığı için kendisinde denge kurulamaz. ·Faizin zararlarının giderilmesi zordur. Kiranın zararları hâsıladan kirayı takdir etmek ve faizsiz mesken kredisini tanımak suretiyle giderilebilir. ·Faiz rantı azaltıcı bir harekete sahiptir. Kira rantı arttırıcıdır.” (‘Faiz ve Selem Farkı´ ile devam edeceğiz…)







   

Kaynak: Milli Gazete
Reşat Nuri Erol
27.02.2019
06:49


Bahattin Özdem adlı okurunuzdan mesaj var

Gelen Kutusu
x

Milli Gazete Bildirim <posta@daktilo.com>

00:20 (7 saat önce)
 
Alıcı: ben

Bahattin Özdem (bahattin.ozdem@gmail.com) isimli bir ziyaretçimiz size Erbakan’ı anma haftaları ve ‘adil düzen’ (10) başlıklı yazınız ile ilgili aşağıdaki mesajı gönderdi:

Hocam Selamun Aleyküm.

Ben ekşi sözlükte yazarım.

Bugünkü yazınızdan esinlenerek “kiranın faizden farkı “ isminde bir başlık açtım.

Yazıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://eksisozluk.com/entry/87154247





Son Eklenen Makaleler
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-1
3.06.2025 502 Okunma
1 Yorum 03.06.2025 09:33
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-14
31.05.2025 576 Okunma
1 Yorum 31.05.2025 07:06
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-13
30.05.2025 621 Okunma
1 Yorum 30.05.2025 09:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-12
29.05.2025 640 Okunma
1 Yorum 29.05.2025 06:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-11
28.05.2025 599 Okunma
1 Yorum 28.05.2025 12:02
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-10
27.05.2025 749 Okunma
1 Yorum 27.05.2025 06:50
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-9
25.05.2025 641 Okunma
1 Yorum 25.05.2025 07:13
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-8
24.05.2025 655 Okunma
1 Yorum 24.05.2025 05:35
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-7
23.05.2025 651 Okunma
1 Yorum 23.05.2025 07:35
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-6
22.05.2025 629 Okunma
1 Yorum 22.05.2025 07:01
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-5
21.05.2025 709 Okunma
1 Yorum 21.05.2025 10:24
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-4
20.05.2025 753 Okunma
1 Yorum 20.05.2025 11:22
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-3
18.05.2025 708 Okunma
1 Yorum 18.05.2025 08:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-2
17.05.2025 749 Okunma
1 Yorum 17.05.2025 09:25
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-1
15.05.2025 778 Okunma
1 Yorum 15.05.2025 09:01
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-5
13.05.2025 684 Okunma
1 Yorum 13.05.2025 07:16
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-4
12.05.2025 725 Okunma
1 Yorum 12.05.2025 08:43
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-3
11.05.2025 714 Okunma
1 Yorum 11.05.2025 06:47
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatif- / İsmail Hakkı Satoğlu-2
9.05.2025 702 Okunma
1 Yorum 09.05.2025 06:40
Reşat Nuri Erol
Akevler Kredi ve Yardımlaşma Kooperatifi / İsmail Hakkı
7.05.2025 709 Okunma
1 Yorum 07.05.2025 13:55
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi’nin hafızası Nazif Satoğlu-3
6.05.2025 810 Okunma
1 Yorum 06.05.2025 07:58
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi’nin hafızası Nazif Satoğlu-2
5.05.2025 858 Okunma
1 Yorum 05.05.2025 08:42
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi hafızası Nazif Satoğlu… - 1
4.05.2025 702 Okunma
1 Yorum 04.05.2025 10:41
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-8
3.05.2025 782 Okunma
1 Yorum 03.05.2025 10:21
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-7
2.05.2025 923 Okunma
1 Yorum 02.05.2025 07:32
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-6
30.04.2025 720 Okunma
1 Yorum 30.04.2025 09:32
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-5
29.04.2025 708 Okunma
1 Yorum 29.04.2025 11:19
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-4
28.04.2025 777 Okunma
1 Yorum 28.04.2025 09:34
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-3
27.04.2025 774 Okunma
1 Yorum 27.04.2025 10:59
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-2
26.04.2025 754 Okunma
1 Yorum 26.04.2025 09:53
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-1
25.04.2025 786 Okunma
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-14
24.04.2025 695 Okunma
1 Yorum 24.04.2025 15:21
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-13
23.04.2025 627 Okunma
1 Yorum 23.04.2025 10:04
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-12
22.04.2025 692 Okunma
1 Yorum 22.04.2025 11:29
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-11
20.04.2025 692 Okunma
1 Yorum 20.04.2025 06:53
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-10
19.04.2025 712 Okunma
1 Yorum 19.04.2025 10:05
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-9
18.04.2025 762 Okunma
1 Yorum 18.04.2025 07:39
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-8
17.04.2025 716 Okunma
1 Yorum 17.04.2025 07:19
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-7
16.04.2025 804 Okunma
1 Yorum 16.04.2025 11:10
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-6
15.04.2025 700 Okunma
3 Yorum 15.04.2025 07:20
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-5
14.04.2025 917 Okunma
1 Yorum 14.04.2025 07:47
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-4
13.04.2025 722 Okunma
1 Yorum 13.04.2025 07:28
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-3
12.04.2025 743 Okunma
2 Yorum 12.04.2025 10:09
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-2
11.04.2025 764 Okunma
1 Yorum 11.04.2025 10:18
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-1
10.04.2025 837 Okunma
1 Yorum 10.04.2025 10:53
Reşat Nuri Erol
İslam Medeniyeti Vakfı ‘Salı Seminerleri’ günleri…
9.04.2025 743 Okunma
5 Yorum 09.04.2025 09:09
Reşat Nuri Erol
Dünyanın Geri Kalanı adına yazılan Açık Mektup
8.04.2025 806 Okunma
1 Yorum 08.04.2025 10:33
Reşat Nuri Erol
GAZZE; bu sessizlik çok ağır geliyor bana
7.04.2025 838 Okunma
1 Yorum 07.04.2025 09:02
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-5
6.04.2025 754 Okunma
1 Yorum 06.04.2025 09:09
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-4
5.04.2025 788 Okunma
1 Yorum 05.04.2025 07:30
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-3
4.04.2025 891 Okunma
1 Yorum 04.04.2025 10:14
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-2
3.04.2025 897 Okunma
1 Yorum 03.04.2025 09:35
Reşat Nuri Erol
Faiz sömürüsü yerine ‘Selem Sistemi’ gelecek-1
2.04.2025 841 Okunma
1 Yorum 02.04.2025 10:32
Reşat Nuri Erol
Bir Değerlendirme ve Öneri: Nasıl Belediyecilik?
24.03.2025 804 Okunma
1 Yorum 24.03.2025 13:59
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi-10
23.03.2025 875 Okunma
1 Yorum 23.03.2025 09:50
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 9
22.03.2025 852 Okunma
1 Yorum 22.03.2025 07:10
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 8
21.03.2025 903 Okunma
1 Yorum 21.03.2025 06:54
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 7
20.03.2025 811 Okunma
1 Yorum 20.03.2025 06:16
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 6
18.03.2025 848 Okunma
1 Yorum 18.03.2025 08:14
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 5
17.03.2025 891 Okunma
1 Yorum 17.03.2025 13:21
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 4
16.03.2025 878 Okunma
1 Yorum 16.03.2025 07:09
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 3
15.03.2025 903 Okunma
1 Yorum 15.03.2025 07:21
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 2
14.03.2025 878 Okunma
1 Yorum 14.03.2025 09:30
Reşat Nuri Erol
‘Faizli Sistem’ Yerine ‘Selem Sistemi’ Önerisi - 1
12.03.2025 922 Okunma
1 Yorum 12.03.2025 12:31
Reşat Nuri Erol
Ekonomik küresel krizler ve çözüm önerileri - 3
11.03.2025 841 Okunma
1 Yorum 11.03.2025 06:48
Reşat Nuri Erol
Ekonomik küresel krizler ve çözüm önerileri - 2
9.03.2025 922 Okunma
1 Yorum 09.03.2025 07:05
Reşat Nuri Erol
Ekonomik küresel krizler ve çözüm önerilerimiz
8.03.2025 983 Okunma
1 Yorum 08.03.2025 05:19
Reşat Nuri Erol
‘HAYATI RAMAZAN OLMAYANIN ÖLÜMÜ BAYRAM OLMAZ’
6.03.2025 997 Okunma
1 Yorum 06.03.2025 07:46
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-55
5.03.2025 870 Okunma
1 Yorum 05.03.2025 10:58
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-54
4.03.2025 971 Okunma
1 Yorum 04.03.2025 07:22
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-53
3.03.2025 946 Okunma
1 Yorum 03.03.2025 10:48
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-52
2.03.2025 911 Okunma
1 Yorum 02.03.2025 09:47
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-51
1.03.2025 964 Okunma
1 Yorum 01.03.2025 08:53
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-50
27.02.2025 1010 Okunma
1 Yorum 27.02.2025 09:09
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-49
26.02.2025 1018 Okunma
1 Yorum 26.02.2025 08:45
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-48
25.02.2025 1025 Okunma
1 Yorum 25.02.2025 08:04
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-47
24.02.2025 972 Okunma
1 Yorum 24.02.2025 11:17
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-46
23.02.2025 947 Okunma
1 Yorum 23.02.2025 10:40
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-45
22.02.2025 1056 Okunma
1 Yorum 22.02.2025 05:19
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-44
21.02.2025 956 Okunma
1 Yorum 21.02.2025 11:04
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-43
19.02.2025 1038 Okunma
1 Yorum 19.02.2025 08:34
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-42
18.02.2025 1058 Okunma
1 Yorum 18.02.2025 08:25
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-41
17.02.2025 1109 Okunma
1 Yorum 17.02.2025 08:30
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-40
16.02.2025 1106 Okunma
1 Yorum 16.02.2025 17:52
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-39
15.02.2025 1326 Okunma
1 Yorum 15.02.2025 12:31
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-38
14.02.2025 1130 Okunma
1 Yorum 14.02.2025 08:58
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-37
11.02.2025 991 Okunma
1 Yorum 11.02.2025 11:49
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-36
9.02.2025 926 Okunma
1 Yorum 09.02.2025 09:58
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-35
8.02.2025 1045 Okunma
1 Yorum 08.02.2025 07:45
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-34
7.02.2025 1066 Okunma
1 Yorum 07.02.2025 07:40
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-33
6.02.2025 983 Okunma
1 Yorum 06.02.2025 07:18
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-32
5.02.2025 1019 Okunma
1 Yorum 05.02.2025 06:24
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-31
4.02.2025 1011 Okunma
1 Yorum 04.02.2025 06:51
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-30
3.02.2025 916 Okunma
1 Yorum 03.02.2025 07:03
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-29
1.02.2025 966 Okunma
1 Yorum 01.02.2025 11:36
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-28
31.01.2025 926 Okunma
1 Yorum 31.01.2025 15:15
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-27
29.01.2025 947 Okunma
1 Yorum 29.01.2025 10:25
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-26
28.01.2025 913 Okunma
1 Yorum 28.01.2025 09:36
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-25
27.01.2025 989 Okunma
1 Yorum 27.01.2025 14:35
Reşat Nuri Erol
Yeni yıl ve yeni üç aylar iyiliklere vesile olsun-24
26.01.2025 875 Okunma
1 Yorum 26.01.2025 10:15


© 2025 - Akevler