15:29 - Ben, onun yaratılışını tamamladığım ve ona ruhumdan üflediğim zaman, siz hemen onun için secdeye kapanın."
26. وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ
27. وَالْجَآنَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُومِ
28. وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَراً مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ
29. فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ
İnsanı mesnun bir hameden olan salsaldan halketmiştik. (İnsanı DNA dizilerinden oluşan genlerden müteşekkil kromozom yolu ile yarattık).
Cannı ise öncesinde semüm bir nardan halkettik.
Rabbin melaikeye mesnun bir hameden olan salsalden bir beşer yaratıcıyım demişti.
Onu tesviye ettim ve onun içine ruhumdan nefhettim. (beşerin seviyesini denkledim ve ruhumdan üfledim)
Ayetlerin devamında ibrahime ve luta gelen misafir ve mürsellerden bahsedilir.
(Bu misafir ve mürseller melek değil ruhlardır. Bir insan bedeni ile görevlerini ifa etmektedirler)
16:2 - Kendi emrinden ruh ile melekleri, kullarından dilediği peygamberlere indirip şu gerçeği insanlara bildirin, buyuruyor: Benden başka hiçbir ilâh yoktur. Ancak benden korkun.
1. أَتَى أَمْرُ اللّهِ فَلاَ تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ
2. يُنَزِّلُ الْمَلآئِكَةَ بِالْرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنذِرُواْ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنَاْ فَاتَّقُونِ
3. خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ تَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ
4. خَلَقَ الإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِيمٌ مُّبِينٌ
10. هُوَ الَّذِي أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً لَّكُم مِّنْهُ شَرَابٌ وَمِنْهُ شَجَرٌ فِيهِ تُسِيمُونَ
11. يُنبِتُ لَكُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّيْتُونَ وَالنَّخِيلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
64. وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلاَّ لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُون
65. وَاللّهُ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَحْيَا بِهِ الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَسْمَعُونَ
Allahın emri geldi onu istical etme, onu tesbih et ve şirk koştuklarınızdan beridir.
Ondan başka ilah yoktur, benden ittika edin diye uyarman için kullarından dilediği kimseye emrinden ruh ile melaikeyi inzal etti.(Ruh ile melekler insanlar üzerine tenezzül eder ve uyarır)
Sema ve ardı hak ile halketti şirk koştuklarından beridir.
İnsanı bir nutfeden halketti de o açık bir hasım kesildi. (İnsanı nutfeden yarattı)
Sizin için kendisinden şerab ve tesim olan suyu semadan inzal eden odur. Onunla sizin için zer’i zeytini nahli ve üzümü ve semeratın her türünden inbat eder. (Rüzgar alçak basınçtan yüksek basınca olan hava hareketi ile oluşur. Rıh bulutları sürükler toplar ve semadan su inzal olur. Bu su ile tabiat canlanır. )
Semadan suyu inzal eden ve ölümünden sonra yeri ihya eden odur. (Rıhin etkisi ile ard hayat bulur)
17:85 - Ey Muhammed! Sana ruhtan soruyorlar. De ki: "Ruh Rabbimin bildiği bir iştir ve size ilimden ancak az bir şey verilmiştir."
85. وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلاً
(Ruh tekamülle ilgilidir. Bedenin ve insanın tekamül işleri ruhun işlevlerindendir.)
32:9 - Sonra onu düzenli bir şekle sokup, içine kendi ruhundan üfürdü. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller var etti. Siz pek az şükrediyorsunuz!
7. الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِينٍ
8. ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِن سُلَالَةٍ مِّن مَّاء مَّهِينٍ
9. ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِن رُّوحِهِ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِيلاً مَّا تَشْكُرُونَ
27. أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاء إِلَى الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً تَأْكُلُ مِنْهُ أَنْعَامُهُمْ وَأَنفُسُهُمْ أَفَلَا يُبْصِرُونَ
Yarattığına her şeyi ihsan etti ve insanın hilkatine tın’den başladı.
Sonra onun neslini mehin bir sudan oluşan sülaleden kıldı.
Sonra onu denkledi ve kendi ruhundan içine nefhederek sizin için kulaklar gözler ve kalpler kıldı.
(İnsanın hilkatinde tüm gereken fonksiyonları ihsan etti, insanı tın’den yaratmaya başladı, sonra türün kalıtımı için neslin devamını sağlayacak fonksiyonları oluşturdu, ardından ruhundan nefhetti ve böylece duyular işlerlik kazandı)
38:72 - "Onu tesviye edip, düzeltip de ruhumdan ona üfledim mi derhal ona secdeye kapanın."
71. إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَراً مِن طِينٍ
72. فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ
73. فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ
74. إِلَّا إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنْ الْكَافِرِينَ
Meleklere tın’den bir beşer yaratıcıyım dedi.
Onu düzenledim ve ruhumdan içine nefhettim.
66:12 - Irzını korumuş olan, İmrân kızı Meryem'i de Allah örnek gösterdi. Biz, ona ruhumuzdan üfledik ve Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti. O, gönülden itaat edenlerdendi.
12. وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِن رُّوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِكَلِمَاتِ رَبِّهَا وَكُتُبِهِ وَكَانَتْ مِنَ الْقَانِتِ
(Meryem fercini korudu, biz de fercin içine ruhumuzdan nefhettik ve meryem, tekamül ettiren meryemin rabbinin kelimelerini ve rabbinin kitaplarını tasdik etti. Ruhdan olan şey fercin içine nefhediliyor. Bu ruhdan olan şey ise Allahın ruhundan değil ruhanilerin ruhundan. Buna gore meryeme gelen kelimeler ve meryemin vucut fonksiyonları uyumlulaştırılıyor. )
Özet:
İnsan beden ve ruhtan oluşmaktadır. Beden hayat ile ruh ise nefis ile insanla ilişkisini kurar. Bu bütünün adı insandır.
Birinci özellik, insanın bedenini DNA zincirinden oluşan genler ihtiva etmesi ve bunların kromozom zincirini oluşturmasıdır. Salsal kromozomun üçlü boğumuna da işaret eder.
Sonra bu bedene ruh gönderilir ve bedeni duyular işlev kazanır. Bedenin duyuları ve bilinci ruh ile oluşturulmaktadır. Beden bir araba ruh şofördür. Ruhsuz beden hareket yetisi kazanamaz. Bitkisel hayattadır.
İbrahim ve luta gelen ruhani olan misafir ve mürsellerin mekanizması da aynıdır. Ruh bedene gönderilir ve bedenin mekanizmasını kullanır hale gelir. Bedenden çıkar kendi asıl formuna döner. İmtihandaki ruhlar bedene bağlıdır, imtihan dışı olan ruhlar ise bedene bağlı değildir. İmtihanın hikmeti tekamül etmek ve ruhanileşmektir. Ruhanileşmenin yolu kurana ittiba etmektir. Ruh bir modem değildir, beden ölünce yok olmaz, ruhanileşen ve tekamül eden ruhlar emir haline gelerek meşieti ilahiye dahil olur. Dünyada tasarrufları vardır, Allah’ın emri ile iş görürler.
Ruhun bedenle olan meseli rüzgarın tabiatın sui le canlanması ile olan meseli gibidir.
Ruhta tekamül vardır.