Cengiz Demirci
Örtünme
23.03.2012
6045 Okunma, 1 Yorum

Sam Adian

 

Söyler misiniz, Kadınları niçin paketliyorsunuz? Bunu size Allah mı emretti? Allah’ın emretmediği bir şeyi niçin çatışma unsuru haline getiriyorsunuz?

(Temel haklar çerçevesinde dileyen dilediği gibi giyenibilir, hiç bir problem yoktur. söylediğimiz şey yapılan yanlışı hatırlatmaktır)

 

Cengiz Demirci

 

kime hitaben yazdığınızı kestiremedim. Sanki bizden başka birisiyle tartışıyor gibisiniz. "kadınları paketlemek" tabiri bir kafirin ya da müşriğin ifade kalıplarına uygun bir tarz. Allahın bizim için emredip emretmediği bir şeyi sizden öğrenecek değiliz. bunun çatışmasını yapıp yapmamayı da size soracak değiliz. İnsanlar neye inanıyor ve nasıl algılıyorlarsa bu algılarının gereğini yaşama hakları "insan hakları"ndandır. Bu haklarının çalındığını ya da gasbedildiğini görenler de bunun mücadelesini verir. Biz insanların Kurandan neyi nasıl anladıklarını sorgulama hakkını kendimizde görmeyiz. Nasıl algılıyor ve bu talebini nasıl gerçekleştirmek istiyorsa insan hakları çerçevesinde bu kişiye sadece destek oluruz. Bu başı zorla  örtülmek zorunda kalan biri için de böyledir. Kuran okuduğunu ve ondan başka delil kabul etmediğini iddia eden birinin, çoğunluk demokrasisinden dem vurup sonra da "insan hakları vardır sizin dediğiniz hicret demokrasine gerek yoktur orada haklarınız zaten koruma altındadır" demiş olmasına rağmen "insanları niye paketliyorsunuz" şeklinde sorabilmesi dediğimiz tezin doğruluğunu ispatlar. Yani bir kimsenin yaşam ve algı formları kimsenin insafına bırakılamaz. Bize göre insan haklarından dem vuran birinin "insanları niye paketliyorsunuz" diye soracak cesaret bulabilmesi kimsede böyle bir insafın olmadığının göstergesidir. Yanlış anlamış olmayı umuyorum.

 

 

Sam Adian

 

kime hitaben yazdığınızı kestiremedim. Sanki bizden başka birisiyle tartışıyor gibisiniz. "kadınları paketlemek" tabiri bir kafirin ya da müşriğin ifade kalıplarına uygun bir tarz.

 

Bunun sorumlusu siz değilsiniz elbette. Bu “vahim bir yanlışın” tezahürüdür. Sizinle tartışıyorum çünkü siz düzeltmeye talipsiniz. Insani temellerde kim ne isterse o şekilde yaşar dediğimi okumuş olmalısınız. Benim eleştirdiğim başka bir konudur.  Kimle tartışmak gerek? Bin yıl geriye gidip niçin böyle yaptınız mı demeliyiz?

 

Allah’ın neyi emredip neyi emretmediğini benden öğrenecek değilsiniz. Kur’an dan öğreneceksiniz.  

 

Cengiz Demirci

 

bunun çatışmasını yapıp yapmamayı da size soracak değiliz. İnsanlar neye inanıyor ve nasıl algılıyorlarsa bu algılarının gereğini yaşama hakları "insan hakları"ndandır

 

Sam Adian

 

Çok haklısınız. Insan hakkıdır. Peki bu insan hakkını zelil hale getiren kuralların hiç mi suçu yok?

 

Cengiz Demirci

 

Kuran okuduğunu ve ondan başka delil kabul etmediğini iddia eden birinin, çoğunluk demokrasisinden dem vurup sonra da "insan hakları vardır sizin dediğiniz hicret demokrasine gerek yoktur orada haklarınız zaten koruma altındadır" demiş olmasına rağmen "insanları niye paketliyorsunuz" şeklinde sorabilmesi dediğimiz tezin doğruluğunu ispatlar.

 

Sam Adian

 

Doğrusu bu ifadenizin ne manaya geldiğini anlamakta zorluk çekiyorum. Bu sizin de bakış açınızı ispatlar. Anlaşılan o ki,  ideolojiye dokununca hicret etmek gerekiyor.  (Bkz. Yunus 59, Tahrim 1)

 

Cengiz Demirci

 

Yani bir kimsenin yaşam ve algı formları kimsenin insafına bırakılamaz. Bize göre insan haklarından dem vuran birinin "insanları niye paketliyorsunuz" diye soracak cesaret bulabilmesi kimsede böyle bir insafın olmadığının göstergesidir. Yanlış anlamış olmayı umuyorum.

 

Sam Adian

 

Tam olarak ben de sizi yanlış anlamış olmayı umuyorum. Yaşam ve algı formları kimsenin insafına terk edilemezken, yaşam ve algı formlarını dizayn etmek kimin insafına terk edilebilir?  Bu bir cesaret meselesi değil, tam olarak söylenmesi gereken bir zorunluluktur.  

 

 

Sam Adian

 

Bunun sorumlusu siz değilsiniz elbette. Bu “vahim bir yanlışın” tezahürüdür. Sizinle tartışıyorum çünkü siz düzeltmeye talipsiniz.

 

Cengiz Demirci

 

Biz insanların dini algılarını şekillendirmeye talip değiliz. Kim neye inanıyor ve nasıl yaşamak isterse öyle yaşayabileceği bir düzene sahip olsun diye çalışıyoruz. insanların dini hissi ahlaki anlayışlarına saygı duyarız. Bize göre kişilerin yaşam tarzı ve inanışları yanlış da olsa biz onların bu hakkı olduğunu ve hukukun bu hakları ve yaşam tarzını koruma altına alması gerektiğini söylüyoruz. Siz etki altında kalmış olmayasınız.

 

 

Sam Adian

 

Etki altında kalmak? Niçin?

 

İleri demokrasiden sözeden birinin söylemesi gereken şey şu olmalıydı: "Evet bu geçmişin hatasıdır, ancak bugün kişilerin kıyafetleri sebebiyle dışlanması insan hakkının ihlalidir"

 

Bu herhalde benim anlatmak istediğim şeyi de anlatmış olur size.

 

 

 

 

Çok haklısınız. Insan hakkıdır. Peki bu insan hakkını zelil hale getiren kuralların hiç mi suçu yok?

 

Cengiz Demirci

 

İnsan hakkı dedikten sonraki hiçbir sözün önemi yoktur. Eğer bir bayan kendi algısı ve inancı ile hiçbir baskı ve şiddet altında kalmadan tamamen kendi tercihleri ile örtünmek ya da açılmak istiyorsa bunu engellemeye hiç bir hakka dayandığını iddia eden hukukun gücü yetmez. Sizin tartıştığınız konu başkadır. İfadenizi ve cümlelerinizi doğru kurmanızı tavsiye ederim.  

 

Sam Adian

 

"insanları niye paketliyorsunuz"

 

Cengiz Demirci

 

Bu sorunun muhatabı bu sitede değildir. Paketleyenler kimse onlara sorun o zaman. (paketlemekten kasdınızın zorla baskı altında örtmeye zorlamak olarak algılıyorum)

 

Sam Adian

 

Tam olarak ben de sizi yanlış anlamış olmayı umuyorum. Yaşam ve algı formları kimsenin insafına terk edilemezken, yaşam ve algı formlarını dizayn etmek kimin insafına terk edilebilir?

 

Cengiz Demirci

 

Hangi ifademizden bunu çıkardınız ?

 

 

Sam Adian

 

İleri demokrasiden sözeden birinin söylemesi gereken şey şu olmalıydı: "Evet bu geçmişin hatasıdır, ancak bugün kişilerin kıyafetleri sebebiyle dışlanması insan hakkının ihlalidir"

 

Cengiz Demirci

 

Insanlar örtünmek istemiştir veya örtünmemeyi istemiştir. kendileri için olan kararlarıdır. bizim müdahale etmek veya kritiğini yapmak gibi bir görevimiz ve yetkimiz yoktur. biz ihlalleri engellemeye çalışırız. bu sitede bir kaç örtülü bayan vardır. test etmek için bir sorun "kim paketlemiştir" onları...yoksa kendi özgür tercihlerimizidir. biz bu soru bu sitede sorulursa bu sitedeki kişilerin muhatap alındığını düşünür ona göre cevap veririz.  

 

Cengiz Demirci

 

(paketlemekten kasdınızın zorla baskı altında örtmeye zorlamak olarak algılıyorum)

Sam Adian

 

Böyle anlamak istediğinizi biliyorum. Keşke bu kadar basit olsa. (açmaya zorlamak neyse örtmeye zorlamak da odur)

Hayır, kasdettiğim şey "saçından bir teli zina saymaktır"

Kasdettiğim şey bu vehamettir.

 

Sam Adian

 

Bu herhalde benim anlatmak istediğim şeyi de anlatmış olur size.

 

Cengiz Demirci

 

Sizin anlattığınızdan benim anladığım şu: size göre örtünmek kuranın emri değil kişilerin kurandaki ifadeleri yanlış yorumlamalarıdır. Allah emretmediği halde kişiler bu yasağı kendilerine koymaktadırlar. bunun sorumlusu ise yorumculardır. bu yorumcuların kadınları bu içtihatları ile "paketlediğini" düşünüyorsunuz. bunu "paketlemek" ile ifade ediyorsunuz. bunun doğru ya da yanlış olmasının bir önemi yok, bir bayan kendi tercihi ile örtünmeyi seçmiş ise sizin bu tercihi, örtünmenin kuranın emri olmadığı varsayımı ile, "paketlemek" olarak ifade etmeniz bir saygısızlıktır. siz "bana göre örtünmek kuranın bir emri değil" dersiniz, bunu burada tartışabilirsiniz. Ama bu tercihi ister tahkiki ister taklidi olsun "paketlemek" diye küçümseyemezsiniz.   Ben bu durumu ve ifadelerinizi kınıyorum. Demokratik değildir. insan haklarını ihlaldir. saygısızlıktır.

 

Sam Adian

 

Hayır, kasdettiğim şey "saçından bir teli zina saymaktır

 

Cengiz Demirci

 

Aynı seviyede devam ediyorsunuz. Zina olarak algılasın ve bu algısı kurandan olsun. Bu algısı ya da içtihadında da varsın yanlış olsun. Bunu kimsenin eleştirmeye hakkı olamaz. İnançlar tartışma konusu yapılamaz. Bize düşen saygı göstermek ve kendi anlayışımızı saygı sınırları içinde tebliğ etmektir.

 

Sam Adian

 

Haklısınız

sosyolojik vakıa

entellektüel boyutu önemsiz

 

 

Sam Adian

 

Dear Mr. Demirci

1. Kadınların tercihini eleştiren kim onu anlamadım. Ben kadınların TERCIHINI ELEŞTIRMEDIM,

2. Israrla konuyu kadınların TERCIHINE dayandırmanızı da anlamıyorum. (Kadınlar bunu tercih edebilirler, bugün herhangi bir sebepten, ister Kur'an ister başka bir sebepten böyle davranıyor olabilirler konunun bu tarıfını eleştirdiğimi hatırlamıyorum.)

3. Neden ısrarla HATA'yı görme zden gelip meseleyi TERCIH'e dayandırıyorsunuz? Doğrusu anlamıyorum.

4. Hiç kimsenin, hiç bir gerekçeyle, Allah'ın koymadığı bir hükmü, yasaklamadığı bir şeyi, haram saymadığı bir şeyi ne olursa olsun HARAM SAYMAYA HAKKI YOKTUR.

5. Eleştirdiğimiz şey Şeriatın Hükmüdür. Kadınların tercihi değil.

 

Herhalde anlaşılmıştır

Saygılar

 

 

 

Sam Adian

 

4. Hiç kimsenin, hiç bir gerekçeyle, Allah'ın koymadığı bir hükmü, yasaklamadığı bir şeyi, haram saymadığı bir şeyi ne olursa olsun HARAM SAYMAYA HAKKI YOKTUR

 

Cengiz Demirci

 

İşte bu sizin kurandan o konu ile ilgili algıladığınız şeydir. Bunu "benim kurandan algıladığım böyledir" dersiniz. Örtünenler de karşı tezlerini getirirler. bunu tartışırsınız. Ben bu konuda başka birşey algılıyorum. Bir başkası başka birşey algılar. Algılamaların sonu yoktur. Bunu "niye öyle algılıyor" diye küçümsemek yetkisini kendinizde nasıl bulabiliyorsunuz. Sizin bahsettiğiniz "paketlemek" (hem kendi tercihi ile örtünen hem de zorla örtünen) kavramı her iki durumu da kapsıyor. Siz neden baskı ile örtenleri eleştirmek için yanlış anlaşılmaya meydan vermeyecek başka bir kelime seçmeyi denemiyorsunuz ? Baskı ile örtmeye de örtüneni açmaya zorlamaya da karşı olduğumuzu belirttik. Bundan sonra dahi siz "telini göstermeyi zina olarak görüyorlar" diye karşı argümanınızı getirdiniz. Varsın öyle olsun, sizin bu durumu yadırgamaya küçümsemeye bir hakkınız yoktur.

 

Sam Adian

 

Haklısınız algılamanın sonu yoktur.

Dileyen dilediği gibi algılar.

Dileyen dilediği gibi yasaklar koyar

Dileyen dilediği gibi şeriat ileri sürer, israiliyatı Kur’an diye yutturur ama algılamanın sonu yoktur.

 

Dünyadan bi-habersiniz ne yazık ki.

Bizim bu durumu yadırgamaya ve küçümsemeye hakkımız yok öyle mi? Tam aksine, hakkımız var. Hem de sonuna kadar hakkımız var. Hem hakkımız var, hem suçumuz var.

 

2009 yılı itibariyle Endonezya’da onbinlerce Müslüman kadın Kur’an ı terk edip İncil’e sığındılar. Bunlardan bir kısmı intihar etti. (Ne yazık ki tam sayıyı söyleyebilen kimse yok, ve bu süreç halen devam ediyor. ) Benzer problem Filipinlerde de var. Sebeplerini herhalde tahmin edersiniz.

 

Bunun onların hayatlarındaki etkileri, sosyoljik gerekçeleri vs. hiçbir bir anlam ifade etmez. Hangi yorumcunun hangi gerekçeyle yorumladığı da bir anlam ifade etmez. Küçümsemek öyle mi? Bana kalırsa bu kelime yetmez bile. (siz keyfinize göre ısrarla Kadınların tercihi deyip durun, Hangi kitaptan gerçeği öğrenebileceklerini de söyleyin, hangi mealden? Arapça bilmeyen bir insanın bunu öğrenme ve tercih şansının yüzde kaç olduğunu da söyleyin.)

 

Yanlış anlaşılma öyle mi? Siz buna yanlış anlaşılma mı diyorsunuz? İnsan hakkı mı? Zulüm mü? En büyük zulüm budur.  Kadınları paketleyenlerin zulmüdür bu. Paketlemek kelimesi niçin bu kadar zorunuza gitti bilmiyorum ama, zorunuza gitmesi gereken şey, gerçekler olmalıydı. Bunun hesabını sadece o kuralları koyanlar vermeyecek, bunun hesabı bizden de sorulacak. Bu o kadar basit değil.

 

Bir kere daha söylüyorum, ISRARLA, Kadınları Paketlemeyi Allah mı emretti? Bu zulmü Allah mı emretti?

 

İsterseniz oturup düşünün.

 

Cengiz Demirci

 

Ben en baştaki tartışmalarımızdan beri sizinle ilgili fikrimi değiştirmiş değilim.

Siz şeytanın avukatlığı yapıp bir de kurandan delil getirerek insanları aldatmaya çalışırken zaten tercihinizi yaptınız. Ne demek istediğimi elbette siz iyi anlıyorsunuz. sizin endonezyadaki insanlarda ilgili de bir kaygınız yok buna sebep olan bir tip olarak bu sitedesiniz ve siz de kendinize biçilen görevinizi yapmaktasınız. Hoşgeldiniz.

 

Cehalet insanlığın bir sorunudur. Sadece bizim sorunumuz değil. Siz cehalet düzeni devam etsin diye gece gündüz bizimle tartışan birisiniz. burada da insanların cehaletini zavallı kişilere yükleme gayretiniz var. Biz bundan da memnunuz.

 

Paketlemek kelimesi zoruma gitmedi aksine bize everest tapınağından dem vuran bir hoşgörü abidesinin renk vermesini sağladığı için memnun oldum.

 

Siz insanların zihinlerini paketlemek ve uyuşturmak için o kadar zahmet çekip bir de bunun hesabını bizden mi soruyorsunuz.

 

Ben bu hezeyanlara gülümseyerek çayımı içiyorum.

Biz de çok saftık ve bir kez daha aldanmış göründük.

 

Saygılar

 

 


YorumcuYorum
Adnan Göktaş
23.03.2012
14:10

selamlar Cengiz kardeş

siteye yeni üye oldum yakında beton gibi yorumlarımı göreceksin.

Adnan Göktaş





Çok Yorumlanan Makaleler
Cengiz Demirci
Sam Adiyanı hakeme davet ediyorum
10.07.2012 14058 Okunma
34 Yorum 15.01.2013 10:44
Cengiz Demirci
İlk karzı hasen kooperatifi
3.01.2013 21438 Okunma
25 Yorum 06.02.2013 20:31
Cengiz Demirci
Süleyman Akdemir'in Erbakan Vakfına Teklifi
4.02.2015 16977 Okunma
21 Yorum 17.02.2015 09:32
Cengiz Demirci
Helal Gıda
7.06.2015 12226 Okunma
11 Yorum 15.06.2015 14:07
Cengiz Demirci
Emetün Mümine
15.11.2015 8929 Okunma
8 Yorum 21.11.2015 22:55
Cengiz Demirci
Sam'ın Hakem Davası
27.01.2016 10492 Okunma
5 Yorum 07.02.2016 11:43
Cengiz Demirci
Rahman - Mercan - Reyhan
17.10.2012 7473 Okunma
5 Yorum 18.10.2012 10:05
Cengiz Demirci
Kutadgu Bilig (Devlet Düzeni)
23.11.2014 8591 Okunma
4 Yorum 24.11.2014 10:31
Cengiz Demirci
Kul Düzeni ve Köle Düzeni
5.01.2013 7336 Okunma
3 Yorum 30.01.2013 09:33
Cengiz Demirci
Fatih Kanunnameleri
15.08.2015 8246 Okunma
3 Yorum 18.08.2015 12:15
Cengiz Demirci
Para kitabı veresiye satış bölümü
2.02.2013 6796 Okunma
2 Yorum 09.02.2013 23:04
Cengiz Demirci
İşletme hesap düzeni
20.04.2016 6927 Okunma
2 Yorum 22.04.2016 09:03
Cengiz Demirci
KARAGÜLLE VE AKDEMİRİN YENİ ANAYASA TEKLİFİNE ELE
4.11.2012 6744 Okunma
1 Yorum 04.11.2012 18:33
Cengiz Demirci
Girdiler Ortaklıkları
6.02.2014 7681 Okunma
1 Yorum 10.02.2014 20:44
Cengiz Demirci
Süpermarkete müşteri kredisi faiz ilişkisi
3.07.2014 6952 Okunma
1 Yorum 10.07.2014 17:32
Cengiz Demirci
Hakem Olayının Tümegelimle Kurandaki Döngüsü
30.08.2015 8005 Okunma
1 Yorum 30.08.2015 19:28
Cengiz Demirci
Fetih Sünneti
12.10.2012 7081 Okunma
1 Yorum 12.10.2012 11:18
Cengiz Demirci
Meyve ve Hurma ve Nar
13.10.2012 6996 Okunma
1 Yorum 14.10.2012 13:41
Cengiz Demirci
Samın namaz makalesine eleştiri
25.02.2012 7096 Okunma
1 Yorum 25.02.2012 09:55
Cengiz Demirci
Örtünme
23.03.2012 6045 Okunma
1 Yorum 23.03.2012 14:10
Cengiz Demirci
ruh ve evrim
3.05.2012 6523 Okunma
1 Yorum 03.05.2012 07:16
Cengiz Demirci
KURUCU YASA ÖNERİSİ
30.05.2012 5834 Okunma
1 Yorum 06.06.2012 18:28
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Introduction 2
20.02.2010 4891 Okunma
1 Yorum 25.02.2010 11:15
Cengiz Demirci
Karagülle eleştiri: Tümdenvarım
31.01.2012 5908 Okunma
1 Yorum 02.02.2012 21:09
Cengiz Demirci
Karagülle eleştiri: Teşhisin gecikmesi israftır
6.02.2012 6111 Okunma
1 Yorum 07.02.2012 16:05
Cengiz Demirci
Bakara Model
28.10.2009 5948 Okunma
1 Yorum 03.11.2009 23:47
Cengiz Demirci
Tasavvuf - Arınma
21.02.2010 8075 Okunma
1 Yorum 01.03.2010 13:30
Cengiz Demirci
RÜYALAR
10.03.2010 4335 Okunma
Cengiz Demirci
Geçiş Fıkhı - Medeni Hukuk Düzeni
23.05.2010 4633 Okunma
Cengiz Demirci
Geçiş Fıkhı Genel
24.05.2010 4851 Okunma
Cengiz Demirci
Peygamberlik Mührü
14.06.2010 8855 Okunma
Cengiz Demirci
Hak ve Velayet Müessesesi
14.09.2010 5082 Okunma
Cengiz Demirci
Enfal Suresi
17.02.2011 5284 Okunma
Cengiz Demirci
Sebebi Nüzül
24.08.2011 6210 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara - Kitap
2.11.2009 4234 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara - Hilafet
8.11.2009 5262 Okunma
Cengiz Demirci
İsra ve Miraç
19.11.2009 7271 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara - Silm Modeli
23.11.2009 5972 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara kuranin beynidir
3.12.2009 4272 Okunma
Cengiz Demirci
Necm Suresi - Kelimeyi Tevhid Kiyasi
27.12.2009 13737 Okunma
Cengiz Demirci
Usul ve Ekoller
31.12.2009 12921 Okunma
Cengiz Demirci
Oruc Zekat Analojisi
31.12.2009 5735 Okunma
Cengiz Demirci
Money in the Just Order
2.01.2010 4334 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Whole text
19.02.2010 5534 Okunma
Cengiz Demirci
Karagüllle eleştiri: Hakkın Kaynakları
11.02.2012 4359 Okunma
Cengiz Demirci
Karagülle kritik: Hak - Batıl
4.02.2012 4846 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Public Duties
20.02.2010 3575 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Public Duties
20.02.2010 3506 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Public Duties
20.02.2010 3480 Okunma
Cengiz Demirci
Constituion of Humanity - General Services
20.02.2010 4269 Okunma
Cengiz Demirci
Sünnetin Fatihayı anayasalaştırması
8.07.2012 3714 Okunma
Cengiz Demirci
Zina - Mut`a - Nikah
27.07.2012 5084 Okunma
Cengiz Demirci
Ayakkabı üstüne mest
17.09.2012 4681 Okunma
Cengiz Demirci

6.09.2010 0 Okunma
Cengiz Demirci
Mecelle madde 1: Fıkhın tarifi
6.09.2015 9913 Okunma
Cengiz Demirci
Altın ve Gümüş para
6.11.2015 4929 Okunma
Cengiz Demirci
Para Vakıfları ve Faiz
8.11.2015 7060 Okunma
Cengiz Demirci
CEZA HUKUKUNDA CEZALARIN EŞDEĞER HALE GETİRİLMESİ
15.02.2016 4622 Okunma
Cengiz Demirci
Arapça - Türkçe Gelecek Zaman Mukayesesi
2.03.2016 7929 Okunma
Cengiz Demirci
Erbakan Vakfı - Şehzade Sancağı
1.03.2015 7341 Okunma
Cengiz Demirci
Mecelle ve İnsanlık Anayasası
15.08.2015 6293 Okunma
Cengiz Demirci

30.08.2010 9 Okunma
Cengiz Demirci
Kıyasa kıyas olur mu ?
22.06.2015 5931 Okunma
Cengiz Demirci
Milli Görüş Adil Ekonomik Düzeni: Temel Esaslar
22.11.2012 9696 Okunma
Cengiz Demirci
Müçtehit YETİŞME Merkezi
16.12.2012 5391 Okunma
Cengiz Demirci
Mümini hataen öldürmek
2.01.2013 4568 Okunma
Cengiz Demirci
ilk selem
3.01.2013 6348 Okunma
Cengiz Demirci
Hakem Olayının Tümegelimle kurgusu
18.01.2015 6277 Okunma
Cengiz Demirci
Bağımsız Adaylık
3.02.2015 4222 Okunma
Cengiz Demirci
Bağımsız Adaylık
3.02.2015 6268 Okunma
Cengiz Demirci
İstikbali Pazarın Kuruluşu
8.02.2013 5651 Okunma
Cengiz Demirci
Mal Parası
11.02.2013 6456 Okunma
Cengiz Demirci
İşletme imamı
2.06.2013 4755 Okunma
Cengiz Demirci
Adil Düzen Aşireti
7.07.2013 6012 Okunma
Cengiz Demirci
Vitesli ekonomi
14.12.2013 4541 Okunma
Cengiz Demirci
Başkanın sürme yetkisi
29.12.2013 6153 Okunma
Cengiz Demirci
Çoklu Ceza Hukuku
17.09.2016 11680 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukukunda Cinsel Suçlar
23.09.2016 7000 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukuku Maddi ve Mali Suçlar
27.09.2016 4664 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukukunda Cinayet Suçları
22.10.2016 3861 Okunma
Cengiz Demirci
"İnsanın maymundan türeme imkanı yoktur"
25.03.2017 4492 Okunma
Cengiz Demirci
Adil Düzen gümüş motorla başlar
13.04.2017 4012 Okunma
Cengiz Demirci
Milli Tarım Politikası
2.05.2017 5943 Okunma
Cengiz Demirci
Siyasi Cihat Namazı'nın Fıhkı
9.05.2017 5847 Okunma
Cengiz Demirci
İnsanlık Anayasası değil Ümmül Kitab
19.06.2017 9976 Okunma


© 2024 - Akevler