CHP ve kara çarşaf
1076 Okunma, 1 Yorum
Nazlı Ilıcak - Sabah
Fatma Karuç

Andy-Ar şirketinin, araştırma sonuçları geçtiğimiz günlerde "En Son Haber" isimli sitede yayınlandı. Burada çarpıcı bir bulgu mevcut. MHP, CHP'yi geçerek, ikinci parti konumuna yerleşiyor. Daha önce A&G şirketinin de, MHP'nin oylarının arttığına dair tespitleri vardı. A&G, etnik çatışma temelindeki kutuplaşmanın, milliyetçi partileri güçlendirdiğini belirlemişti: Bir yandan MHP, bir yandan da, daha ziyade Kürtleri temsil eden BDP'de ilerleme göze çarpıyordu.

***

Ya CHP? Andy-Ar'a göre, kararsızlar dağıtıldıktan sonra, CHP'nin oy oranı sadece % 17.8. (AK Parti % 35.1; MHP % 19.2, Sarıgül % 6.5, Saadet % 5.4, BDP % 5.1)
Bunun sebebi, partinin, halkımızın değerlerinden kopuk bir söylemi benimsemesi. Yönetim, bastırmak istese bile, zaman zaman, bazı işaretler gün ışığına çıkıyor. Mersin Kadın Kolları, "Karabulutları dağıtıyoruz" diye, pazarda çarşaf toplarını çekiştirerek parçaladı. Çağdışı bir manzaraydı bu... CHP yetkilileri, anında tepki verdi ve failleri disipline sevk etti. Bu arada, kadın kollarından istifalar oldu.
Geçmiş günler aklıma geldi. Tam da, Milli Güvenlik Kurulu'nun 28 Şubat kararları öncesinde, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile Atatürkçü Düşünce Derneği gibi malum kuruluşlar, "Şeriata Hayır" mitingi düzenlemişti. Bu yürüyüşte taşınan bir pankart vardı. Hatırlayınız... Üzeri çarpıyla çizilmiş çarşaflı bir kadın vinyeti. Yürüyüşe, Bülent Ecevit destek vermedi. Anavatanlılar da katılmadı. Ama Deniz Baykal, Yılmaz Ateş, Birgen Keleş, Oya Araslı gibi partinin ağır toplarıyla birlikte eyleme sahip çıktı. Bu pankartın varlığını bile bile yürüyüşe katıldıklarına göre, çarşaflı kadını, herhalde bir gericilik sembolü gibi görüyorlardı. Özellikle bugünden düne baktığımızda, söz konusu eylemin tıpkı Fadime Şahin ve Müslüm Gündüz senaryoları gibi, 28 Şubat'a zemin hazırlamak üzere düzenlendiği ortaya çıkıyor. "Eyvah! laiklik elden gidiyor" tavrını pekiştirmek amacıyla kadınlar, ÇYDD ve ADD önderliğinde sokağa dökülmüştü. Deniz Baykal ve CHPliler, onlara destek verdi.
Bu yüzden, hiç şaşırmıyoruz CHP'nin oyları niye geriliyor diye. Ve CHP'li kadınların, "çağdaşlık" adına çarşafları yırtmasına da hayret etmiyoruz. Yıllar yılı onların zihinlerine bu kavramlar çakıldı. Aslında Deniz Baykal, medeni bir insan, iyi okumuş, güzel konuşuyor. Fakat bir türlü, CHP'nin o statükocu mazisinden kendini kurtaramıyor. Ecevit'e benzer bir dönüşüm geçiremiyor. 2009 Mart'ında, mahalli seçimler öncesinde, ufak bir çarşaf açılımı yapmıştı ama bu davranışın samimiyetsizliği göze batıyordu. Nitekim çarşafları yırtan kadınlar, kendi asıllarına rücu ettiler: Dogmatizm, müsamahasızlık, halka tepeden bakma ve herkes için en doğru olanı sadece ben bilirim edası.

Yorum

Evet, ne kadar CHP seçimlerde çarşaflılara ve örtülülere rozet takıp bakın biz bunları da içimize aldık ayrımcılık yapmıyoruz dese de, diğer taraftan miting alanlarında kapalılar tartaklanıp hor görülüyor. Bunları hepimiz gördük ve yaşadık. Onların gözünde her zaman; Onlar çağdaş, örtülüler gerici ve yobaz. Bu gerçeği hiçbir şey değiştiremez. Her ne yaparlarsa yapsınlar onların zihni ve görüşü hiçbir zaman değişmedi değişmeyecekte. Birkaç kişiye göstermelik rozet takmakla zihniyet değişmiyor. Birde artık şu örtüyü kullanarak kimse karşımıza oy istemeye gelmesin. Çünkü onların hepsini gördük hiçbir hükümet buna çözüm bulamadı bulamayacakta. Bulacağız bak yasa çıkaracağız deyip de ortalığı daha da karıştırmasınlar yeter. Örtü lafı ne zaman gündeme gelse örtülü kardeşlerimiz daha çok eziyete maruz kalıyor daha çok sıkıntı yaşıyor. Mümkünse kimse bizim örtümüze dokunmasın kimse bizim örtümüzle uğraşmasın, kimse bize dalaşmasın, kimse bizim örtümüzü kullanarak oy peşinde koşmasın. Allah bunun hesabını sorar soracakta.

YorumcuYorum
08.03.2010
20:36

Biz kimseyi çıkarlarımız için kazanç için desteklemiyoruz Hakan bey. Tabi mutlaka onlardanda sorulacaktır. ondan hiç şüphem yok.