Kullanıcı Adı:
Parola:
Üye Kayıt
Üye Aktivasyon
Parolamı Unuttum

Captcha image
Show another code

Giriş
Cengiz Demirci
Kul Düzeni ve Köle Düzeni
5.1.2013
4246 Okunma, 3 Yorum

KUL DÜZENİ ve KÖLE DÜZENİ

 

Hükümler:

 

İslam düzeni Allah’a kulluk düzenidir, batı düzeni ise kölelik düzenidir.

 

Islam şeriatında hürler ve köleler vardır. Kölelik hangi konu ile ilgili ise o konuda kısıtlı olmak, ruhsatlı olmaktır.

 

İşçilik köleliktir, ortaklık hür olmaktır.

 

Emek, kredili sistem ile depolanabilir hale getirilebilir.

 

Statik ekonomik büyüme yerine dinamik ekonomik büyüme modeli getirilerek emek pazarındaki karzlı hareketler köleliğe dönüşmeden büyümeyi sağlayabilir.

 

İslam düzeni, köleliği engellemenin kurumsal sistematiğini içinde barındırır.

 

Mümini hataen öldüren bir mümin köle azat eder. Ruhsatı iki ay oruç tutmaktır.  Kıyasen ağır suçların tümünde.

 

Yalan yere yemin eden bir köle azat eder. Ruhsatı üç gün oruç tutmaktır. Kıyasen hafif suçların tümünde.

 

Zıhar edip karısına dönen köle azat eder.

 

Köle azat etmenin bir yolu karzı hasen kooperatifine vakfetmektir. Ağır suçlarda ve hafif suçlarda 2 aylık iaşe karşılığı, ya da hafif suçlarda 3 günlük iaşe karşılığını kendi ailesine harcadığı kadarı ile bağışlamak köle azat etmeye denktir. Bu bağışlar emek karşılığı önden avans olarak verilir, enflasyona sebep olmadan talep yönlü büyüme sağlanmış olur. İslam düzeni ruhsatlar fıkhından azimetler fıkhına geçirici çareleri içinde barındırır.

 

Açıklamalar:

 

İslam literatüründe kulluk ve kölelik iki ayrı kavram olarak vardır. Kuranda birincisi abd, ikincisi rakabe olarak geçer.

 

İbadet yanlız Allah’adır. Rakabe ise sadece ruhsatlılık halidir, normal kölelerdir.

 

Osmanlıdaki kapıkulları, abd kavramından türetilmiştir. Sadece padişaha has özel hizmetlilerdir. Bugün kamu hizmetlilerine abd diyoruz. Kamu ile ilişkili tüm faaliyetler ibadet kapsamındadır.

İslam şeriatında iradesi hür olan ve azimetler fıkhının gereğini serbest seçimleri ile yüklenebilen, herhangi bir kısıtlılığı olmayan kimselere hür kişi denir. Herhangi bir neden ile azimetler şeriatına göre serbest seçimlerle yaşayamayanlar ruhsata binaen konusuna göre o meselede hür olmayan sınıfındadır. Bu kısım en basitinden en ağırına doğru hatta hatta tam kısıtlılık hali olarak köleliğe kadar gider. Kapitalizm ve sosyalizm insanları bir takım nedenlerle ve şartlarla iradesini kullanamaz hale getirerek köleleştirir. Bugünkü düzen kölelik düzenidir.

Ekonomik hayatta yaptığı iş kendi iradesine dayanmayan ya da yaptığı işi kendi iradesi ile değerledirmeyen kimselere işçi denir. Buna şeriatta derecesi her ne olursa olsun rakabe denir. Fıkıhta kölelik bahsidir. Emeğini götürü pazarlayanlar gibi. Üretim yapar, bu üretimi kendi iradesi ile pazarın iradesinde teraziye koyup değerlendirmezler. Üretimlerini başka birinin isteği ile yapar, emeklerinin karşılığı olan ücreti üretimi pazara sunulmadan önce belirlenen miktarda alıp, riski paylaşmayanlardır. Bu sistem ruhsata binaen meşrudur. Her kişi için şartları ortadan kalktığında meşruiyeti biter.

 

Ekonominin temeli üretim ve paylaşımdır. Üretici emek, payını alır ve bunu ya pazarda satarak değerlendirir, ya da ürettiğini ambara kor, mal mukabili kredi alır, bununla geçimini sağlar ve malı uygun zamanda satarak kredisini kapatır. İşçi ise, bu riske girmez, üretime yaptığı katkı karşılığı emek payını belirlenen miktarda alır, üretimin sahibi olan kimsede Pazar riskini yüklenerek iradesi ile iş yapar.  

 

Emek depolanamaz, fakat bunu gerçekleştirmek için emek karşılığı kredi sistemleri geliştirildi. Karzı hasende de bu kullanım vardır. Kapitalizmde avans sistemi getirildi. Bu sistem yerinde kullanılamadığında köleliğin ana kaynağı haline gelir. Matematikte artı sayılar vardır eksi sayılar vardır: eksi sayılar emek pazarı için emeğin ön bedelle satılmasıdır. Piyasada denge, fiyat olarak para ile mal arasında kurulur. Talep fazlası üretim enflasyona neden olmaması için ya ihraç edilmeli, ya nufüs artışı olmalı, ya da ihtiyacı olup alım gücü olmayanlar yeni bir tip müşteri portföyü olarak organize edilmeli ve onlara kredi olarak satılmalıdır. Bu satış ile piyasadan mal çekilir, talep göreceli olarak artmıştır. Üretim artışı olur, buna mukabil işsizlik azalır. Büyüme ile birlikte kronik artış ve düşüşün önü alındığında faize neden olmaz. Böylece kredili sistem büyümeyi tetikleme potansiyeline sahiptir.  Büyüme ise enflasyon olmaması için nüfus artışını tetikler. Gelişme olur.  

 

Sosyalizm kölelik düzenidir. Herkes işçidir. İradi çalışma güdüsü yoktur. Fazla çalışma enayilik olarak görülür. Bu ise büyüme ve gelişmeyi önler. Herkes fakir kalır. Ekonomide üretim talebe göre değil, hesaba göredir. Geçinebilecek kadarını yeterli görür ve fazlasını çalışma güdüsünü yok eder. Paylaşım da buna göre az olur.

 

Köleliği engelleyici hukuki dayanaklar:

 

1. Bir mümini öldüren kişinin diyeti ile birlikte köle azat etmek

2. Yalan yemin etmenin cezası

3. Zıharın cezası

 

Deliller:

 

) وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ أَن يَقْتُلَ مُؤْمِنًا إِلَّا خَطَأً ۚ وَمَن قَتَلَ مُؤْمِنًا خَطَأً فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ وَدِيَةٌ مُّسَلَّمَةٌ إِلَىٰ أَهْلِهِ إِلَّا أَن يَصَّدَّقُوا ۚ فَإِن كَانَ مِن قَوْمٍ عَدُوٍّ لَّكُمْ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ ۖ وَإِن كَانَ مِن قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ فَدِيَةٌ مُّسَلَّمَةٌ إِلَىٰ أَهْلِهِ وَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ ۖ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ تَوْبَةً مِّنَ اللَّهِ ۗ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا

 (  سورة النساء  , An-Nisa, Chapter #4, Verse #92)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(2) لَا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَـٰكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا عَقَّدتُّمُ الْأَيْمَانَ ۖ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَاكِينَ مِنْ أَوْسَطِ مَا تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ ۖ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ ۚ ذَ‌ٰلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمَانِكُمْ إِذَا حَلَفْتُمْ ۚ وَاحْفَظُوا أَيْمَانَكُمْ ۚ كَذَ‌ٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

 (  سورة المائدة  , Al-Maeda, Chapter #5, Verse #89)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(3) كَيْفَ وَإِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لَا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً ۚ يُرْضُونَكُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَىٰ قُلُوبُهُمْ وَأَكْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ

 (  سورة التوبة  , At-Taubah, Chapter #9, Verse #8)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(4) لَا يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً ۚ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ

 (  سورة التوبة  , At-Taubah, Chapter #9, Verse #10)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(5) قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي ۖ إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي

 (  سورة طه  , Taha, Chapter #20, Verse #94)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(6) فَأَصْبَحَ فِي الْمَدِينَةِ خَائِفًا يَتَرَقَّبُ فَإِذَا الَّذِي اسْتَنصَرَهُ بِالْأَمْسِ يَسْتَصْرِخُهُ ۚ قَالَ لَهُ مُوسَىٰ إِنَّكَ لَغَوِيٌّ مُّبِينٌ

 (  سورة القصص  , Al-Qasas, Chapter #28, Verse #18)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(7) فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا يَتَرَقَّبُ ۖ قَالَ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ

 (  سورة القصص  , Al-Qasas, Chapter #28, Verse #21)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(8) وَالَّذِينَ يُظَاهِرُونَ مِن نِّسَائِهِمْ ثُمَّ يَعُودُونَ لِمَا قَالُوا فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مِّن قَبْلِ أَن يَتَمَاسَّا ۚ ذَ‌ٰلِكُمْ تُوعَظُونَ بِهِ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ

 (  سورة المجادلة  , Al-Mujadila, Chapter #58, Verse #3)

 (Arabic, Transliteration, Urdu, Yusuf Ali, Shakir, Picthal, Mohsin Khan, French, Spanish, Indonesian, Malay, German, Bosnian, Russian)

(9) فَكُّ رَقَبَةٍ

 (  سورة البلد  , Al-Balad, Chapter

 

 

 


Yorumcu 
Yorum 
Zafer Kafkas
27.01.2013
17:19

"Ekonomik hayatta yaptığı iş kendi iradesine dayanmayan ya da yaptığı işi kendi iradesi ile değerledirmeyen kimselere işçi denir. Buna şeriatta derecesi her ne olursa olsun rakabe denir. Fıkıhta kölelik bahsidir. Emeğini götürü pazarlayanlar gibi. Üretim yapar, bu üretimi kendi iradesi ile pazarın iradesinde teraziye koyup değerlendirmezler. Üretimlerini başka birinin isteği ile yapar, emeklerinin karşılığı olan ücreti üretimi pazara sunulmadan önce belirlenen miktarda alıp, riski paylaşmayanlardır."

Adil düzende kendi istediğini nasıl üretecek çalışan?Veya halk kendi istediği malı üretecek,kendi istediği malı tüketecektir. Bu nasıl olacak?

Sabit ücreti faiz olarak kabul ediyoruz , mal üretilmeden ücretlerin alınmasının fiyat dengesini olumsuz etkileyeceğini biliyoruz. Çalışma kredisi dediğimiz işçilerin derecelerine göre verilen kredi sabit ücret değil midir? İşletme kar da etse zarar da etse işçi bankadan ücreti almaktadır. İşletme zarar ettiği halde işçi ücretini alarak kar etmiş olmuyor mu? Yine mal üretilmeden ücretini alıp piyasada harcamaya başlayan işçi dengeyi olumsuz etkilemez mi?

"Çalışma kredisi ile ilgili olarak işverene çalıştırdığı işçi nisbetinde hammadde kredisi yine sağlansa fakat mal üretildikten sonra ortaklıkta olduğu gibi işçi ile ürün üzerinden pay alma şeklinde anlaşılsa bahsi geçen sabit ücret ve ürünün üretilmeden işçinin piyasaya para ile sokması gibi olumsuzluklar ortadan kalkar diye düşünüyorum."

Zafer Kafkas
27.01.2013
17:55

Geçiş dönemi uygulaması ve ruhsatlar fıkhı çerçevesinde mi düşünmeliyiz çalışma kredisini?

Çalışma kredisi üretim sonucunda mal artışını sağlasa da üretim sonuçlanmadan ücretlerin verilmesi denge formülünü bozucu etkiye sahip gibi görünüyor.

Ortaklıkta üretilen üründen pay alan emek riske girmiş oluyor fakat çalışma kredisinde bu şekilde bir riske girmiyor.

İşletmelere çalıştıracağı işçi nispetinde hammadde kredisi sağlanıp mal üretildikten sonra emek ile müteşebbis anlaşma çerçevesinde malı paylaşsalar denge kuruluyor gibi.

Cüneyt Özcan
30.01.2013
09:33

Asıl olan ortaklık sistemidir. Çalışma kredisi tam istihdamı sağlamak için gerekli bir yan sistemdir. Yan sistem olarak çalışma kredisi belli bir dönem fiyat dengesini bozabilir ancak daha sonradan bu denge sağlanacaktır.

MalxFiyat=EmekxÜcret ==> karşılıksız çıkan para sonucu başlangıçta fiyatlar artar ancak daha sonra mal artarak fiyatları aşağı çeker.

Ancak çoğunluk çalışma kredisine kayarsa fiyat dengesi hepten bozulur. Fiyat dalgalanmaları da piyasada normal bir durumdur. Ancak dengeyi üretmeden tüketmeye dönüştürecek oranda olmaması gerekmektedir.

Asıl olan ortaklık sistemidir.



YorumYap

Son Eklenen Makaleler
Cengiz Demirci
İnsanlık Anayasası değil Ümmül Kitab
19.6.2017 889 Okunma
Cengiz Demirci
Siyasi Cihat Namazı'nın Fıhkı
9.5.2017 1189 Okunma
Cengiz Demirci
Milli Tarım Politikası
2.5.2017 1738 Okunma
Cengiz Demirci
Adil Düzen gümüş motorla başlar
13.4.2017 1646 Okunma
Cengiz Demirci
"İnsanın maymundan türeme imkanı yoktur"
25.3.2017 1749 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukukunda Cinayet Suçları
22.10.2016 1637 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukuku Maddi ve Mali Suçlar
27.9.2016 2247 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukukunda Cinsel Suçlar
23.9.2016 4332 Okunma
Cengiz Demirci
Çoklu Ceza Hukuku
17.9.2016 1128 Okunma
Cengiz Demirci
İşletme hesap düzeni
20.4.2016 3936 Okunma
2 Yorum 22.04.2016 09:03
Cengiz Demirci
Arapça - Türkçe Gelecek Zaman Mukayesesi
2.3.2016 4492 Okunma
Cengiz Demirci
CEZA HUKUKUNDA CEZALARIN EŞDEĞER HALE GETİRİLMESİ
15.2.2016 2374 Okunma
Cengiz Demirci
Sam'ın Hakem Davası
27.1.2016 7216 Okunma
5 Yorum 07.02.2016 11:43
Cengiz Demirci
Emetün Mümine
15.11.2015 5694 Okunma
8 Yorum 21.11.2015 22:55
Cengiz Demirci
Para Vakıfları ve Faiz
8.11.2015 4535 Okunma
Cengiz Demirci
Altın ve Gümüş para
6.11.2015 2489 Okunma
Cengiz Demirci
Mecelle madde 1: Fıkhın tarifi
6.9.2015 4711 Okunma
Cengiz Demirci
Hakem Olayının Tümegelimle Kurandaki Döngüsü
30.8.2015 5113 Okunma
1 Yorum 30.08.2015 19:28
Cengiz Demirci
Mecelle ve İnsanlık Anayasası
15.8.2015 3640 Okunma
Cengiz Demirci
Fatih Kanunnameleri
15.8.2015 5218 Okunma
3 Yorum 18.08.2015 12:15
Cengiz Demirci
Kıyasa kıyas olur mu ?
22.6.2015 3349 Okunma
Cengiz Demirci
Helal Gıda
7.6.2015 8789 Okunma
11 Yorum 15.06.2015 14:07
Cengiz Demirci
Erbakan Vakfı - Şehzade Sancağı
1.3.2015 2710 Okunma
Cengiz Demirci
Süleyman Akdemir'in Erbakan Vakfına Teklifi
4.2.2015 12087 Okunma
21 Yorum 17.02.2015 09:32
Cengiz Demirci
Bağımsız Adaylık
3.2.2015 1979 Okunma
Cengiz Demirci
Bağımsız Adaylık
3.2.2015 2034 Okunma
Cengiz Demirci
Hakem Olayının Tümegelimle kurgusu
18.1.2015 3798 Okunma
Cengiz Demirci
Kutadgu Bilig (Devlet Düzeni)
23.11.2014 3882 Okunma
4 Yorum 24.11.2014 10:31
Cengiz Demirci
Süpermarkete müşteri kredisi faiz ilişkisi
3.7.2014 4044 Okunma
1 Yorum 10.07.2014 17:32
Cengiz Demirci
Girdiler Ortaklıkları
6.2.2014 4700 Okunma
1 Yorum 10.02.2014 20:44
Cengiz Demirci
Başkanın sürme yetkisi
29.12.2013 3700 Okunma
Cengiz Demirci
Vitesli ekonomi
14.12.2013 2240 Okunma
Cengiz Demirci
Adil Düzen Aşireti
7.7.2013 3396 Okunma
Cengiz Demirci
İşletme imamı
2.6.2013 2296 Okunma
Cengiz Demirci
Mal Parası
11.2.2013 3829 Okunma
Cengiz Demirci
İstikbali Pazarın Kuruluşu
8.2.2013 3118 Okunma
Cengiz Demirci
Para kitabı veresiye satış bölümü
2.2.2013 3869 Okunma
2 Yorum 09.02.2013 23:04
Cengiz Demirci
Kul Düzeni ve Köle Düzeni
5.1.2013 4246 Okunma
3 Yorum 30.01.2013 09:33
Cengiz Demirci
İlk karzı hasen kooperatifi
3.1.2013 15089 Okunma
25 Yorum 06.02.2013 20:31
Cengiz Demirci
ilk selem
3.1.2013 3697 Okunma
Cengiz Demirci
Mümini hataen öldürmek
2.1.2013 2208 Okunma
Cengiz Demirci
Müçtehit YETİŞME Merkezi
16.12.2012 2914 Okunma
Cengiz Demirci
Milli Görüş Adil Ekonomik Düzeni: Temel Esaslar
22.11.2012 5556 Okunma
Cengiz Demirci
KARAGÜLLE VE AKDEMİRİN YENİ ANAYASA TEKLİFİNE ELE
4.11.2012 3855 Okunma
1 Yorum 04.11.2012 18:33
Cengiz Demirci
Rahman - Mercan - Reyhan
17.10.2012 4450 Okunma
5 Yorum 18.10.2012 10:05
Cengiz Demirci
Meyve ve Hurma ve Nar
13.10.2012 3929 Okunma
1 Yorum 14.10.2012 13:41
Cengiz Demirci
Fetih Sünneti
12.10.2012 4152 Okunma
1 Yorum 12.10.2012 11:18
Cengiz Demirci
Ayakkabı üstüne mest
17.9.2012 2322 Okunma
Cengiz Demirci
Zina - Mut`a - Nikah
27.7.2012 2611 Okunma
Cengiz Demirci
Sam Adiyanı hakeme davet ediyorum
10.7.2012 9277 Okunma
34 Yorum 15.01.2013 10:44
Prev[1]2Next