Ramazan Medeniyeti; Medeniyet Tasavvuru Okulu-1
Önce bu yazı dizisindeki başlığı açıklayalım. Yusuf Kaplan, Kur’an Ayı Ramazan başlangıcından itibaren, “Ramazan Medeniyeti” ana başlığı altında yedi yazı yazdı. Son yazısı, “Ramazan Medeniyeti; Medeniyet Tasavvuru Okulu” başlıklı yazımızı yazmaya başladığımız bugün yayımlandı. Yusuf Kaplan yazısını şöyle sona erdirdi. “Bu yazı, “Ramazan Medeniyeti” yazılarımın sonuncusu. Salgın ortamında evlerimize kapandık, çok buruk geçirdik Ramazan’ı. Hayırlısı. Ramazan Bayramınızı şimdiden tebrik ediyorum.”
Malum olduğu üzere, biz de Kur’an Ayı Ramazan başlangıcından itibaren “KUR’AN VE RAMAZAN” merkezli yazılar yazdık…
Bu yazılarımızı yazarken ek bir bilgi verme ihtiyacı hissettik ve yazdık.
Dedik ki…
“KUR’AN VE İLİM seminerleri çalışmaları yapmakta olduğumuzu… Seminer notlarını hazırlamak için her gün bir miktar vaktimizi bu çalışmaya ayırdığımızı ve bunu bin yüz on (geçen hafta 1115’nci haftaya da ulaştık) haftadan beri sürdürdüğümüzü… Kur’an ayı Ramazan vesilesiyle bir kere daha hatırlayalım…”
Kur’an ayı Ramazan’a vasıl olunca, “KUR’AN” merkezli yazılar yazdık…
Kur’an ayı Ramazan’a iki farklı başlık altında, KUR’AN merkezli yazılarla girdik…
“Şehru Ramazan ellezî ünzile fihi’l-KUR’AN” birinci başlığımızdı; 5 yazı yazdık.
“Kur’an ayı Ramazan ve İslam/Kur’an nizamı” ikinci başlığımızdı; 4 yazı yazdık.
“Ya Kur’an nizamı veya kölelikten beter hayat” üçüncü başlığımızdı; 4 yazı yazdık.
“‘Vellezîne âmenû; iman etmiş olan kimseler’” dördüncü başlık oldu; 3 yazı yazdık.
“Kur’an açısından EMEK; 1 Mayıs vesilesiyle…” beşinci başlık oldu; 1 yazı yazdık.
“Kur’an açısından EĞİTİM; özel bir vesilesiyle” altıncı başlık oldu; 2 yazı yazdık.
Son iki yazı başlığımızın vesileleri farklıydı; ne olduklarını yazılarımızda anlattık…
“KUR’AN AYI RAMAZAN VE BAYRAM…” ise KUR’ANA AYI RAMAZAN yazılarımızın son yazı başlığı oldu; bu başlık altında da 4 yazı yazdık…
Bu yazıların bazılarının sonunda da şu dua ve dileğimizi de hep hatırlattık: “KUR'AN'I İLİMLE OKUMA, ANLAMA VE UYGULAMA AYI RAMAZAN, NİCE HAYIRLI GELİŞME, KURTULUŞ VE KURULUŞLARA VESİLE OLSUN, İNŞALLAH...”
Ek bir bilgi daha: Yine bizi yakinen tanıyan ve yakından takip edenlerin de bildiği üzere… Bizim 1967 yılından itibaren, resmen bir “kooperatİf” adı altında kurumsallaşarak başladığımız ilmî ve amelî çalışmalarımız var... Sizler o çalışmaları daha çok Adil Düzen çalışanlarının “Adil Düzen Çalışmaları” olarak biliyorsunuz... Özellikle son on yıllarda yaptığımız haftalık seminerlerimizi duyurduğumuz “Adil Düze Dergisi” yayınımızın ana kapak sayfasında şu bilgileri de hep hatırlatıyoruz…
Biz 1967’den beri 55 yıldır çalışıyor ve
yenİ İslam Medenİyetİnİ kuruyoruz…
Sİzlerİ de bu çalışmalarımıza davet edİyoruz…
“ADİL DÜZEN” ÜÇÜNCÜ BİNYIL KUR’AN MEDENİYETİ PROJESİDİR…
Girizgâhtan sonra, “Ramazan Medeniyeti” ana başlığı altında yedi yazı yazan Yusuf Kaplan’ın bu konudaki dördüncü yazısı olan “Ramazan Medeniyetİ-4: “Kur’ân” olarak Ramazan” başlıklı ve 30 Nisan 2021 tarihli yazısını değerlendirelim…
“Ramazan’ın da, orucun da en temel özelliği, ikisinin de “benzersiz”liğidir. Ramazan ayını da, orucu da “benzersiz” kılan en önemli fenomen, Kur’ân’ın “bu ayda vahyedilmiş” ve bu ayın “Kur’ân ay’ı” olmasıdır. Ancak bu, meselenin yalnızca bir boyutu. Meselenin son derece hayatî bir başka boyutu daha var. Şöyle ki: Parantez içine aldığım yancümlelerin “tamcümle”ye dönüştürülmesi gerekiyor: Ramazan’ın önemli olması, Kur’ân’ın Ramazan ayında nâzil edilmesinden ziyade, Kur’ân’ın bu ayda bihakkın hayata geçiriliyor olmasıdır.
Hatta Ramazan’ın önemi, “Kur’ân” olmasıdır.
Peki, ne demek Ramazan’ın “Kur’ân” olması?” (DEVAMI GELECEK YAZIDA)