Hindoz
1172 Okunma, 0 Yorum
Ebubekir Sifil - Milli Gazete
Zafer Kafkas

 

"HİNDOZ"

 

Basına yansıdığına göre bilim adamları yeni bir tür hayvan "tasarlamış". Bu yeni tür, horoz, tavuk, hindi arası bir şeymiş. Tavukla hindinin genlerinin değiştirilmesiyle elde edilen bu türün (Hindoz) başı horoz, boynu hindi, butları tavukmuş. Yumurta ve etinin hem hindininkinden hem de tavuğunkinden daha sağlıklı olduğunu söyleyen bilim adamları, yakında hindozun "seri üretimi"ne başlayacaklarmış.

Olayı birkaç şekilde okumak mümkün:

Mesela şöyle diyenlerimiz olabilir: Bilimde sağlanan ilerleme sonucunda insanoğlu göz kamaştıran sonuçlara imza atıyor. Bizden bir kuşak önce hayal bile edilemeyen gelişmeler bugün mümkün ve hatta sıradan hale geliyor. Bu insanoğlunun zekâ ve yeteneğinin başarısıdır.

Şöyle de düşünebiliriz: Eti ve yumurtası daha sağlıklı, daha besleyici olan hindozun bir an önce "seri üretimi"ne geçilmelidir. Yeni yetişen nesiller daha sağlıklı olacak.

Ben olayı iki açıdan değerlendirmekten yanayım:

1. Modern insan "yaratma" güdüsüyle hareket ediyor.

2. Modern insan fıtri/tabii olan her şeye müdahale ediyor.

Aslında bu iki değerlendirmeyi teke irca ederek şöyle de diyebiliriz: Modern insan tuğyan içinde.

"Tuğyan"ı el-Müfredat sahibi "İsyanda haddin aşılması" olarak tarif ediyor. Bunun anlamı şu: İnsan haddi tecavüz, azgınlık ve isyanda geri dönülmez noktaya geldiğinde "tuğyan" haline intikal ediyor. Geçmiş kavimlerin başlarına gelenlere baktığımızda isyankârlıkta had safhaya vardıklarında helak olduklarını görüyoruz. İlahi azaba muhatap ve helak edilmiş olan helak edilmiş olan Nuh (a.s) kavminin, Semud kavminin, Firavun'un… fiillerinin "tuğyan" olarak ifade buyurulmuş olması anlamlıdır…

Bu noktada biraz duralım ve şöyle bir kontra soru soralım: Bilimsel bir çabanın "tuğyan" olarak ifade edilmesi "tutuculuk, geri kafalılık…" değil midir?

Bu soru, hindozu "tasarlayan" ve "seri üretim"ine geçecek olan anlayışın ideolojik mülahazalardan uzak hareket ettiği varsayımına dayanmaktadır. Hindozu tasarlayanların varlık anlayışında bir problem bulunmadığını söyleyebilir miyiz?

Aslında buradaki "bilimsel çaba", Yaratıcı'nın varlığa hakim kıldığı yasaların keşfinden ve yine o yasaların müsaade ettiği alan içinde hareket etmekten ibaret. Ama "fıtri yasaların müsaade etmesi, o yasaları koyanın "razı olduğu" anlamına gelmiyor!

Elbette mesele daha sağlıklı beslenmenin yollarını araştırmak değil. Bu, işin "garnitür" yanı. Tabiatta tavuk, horoz ve hindi mi tükendi ki böyle bir yola başvurmak zorunda kalındı?

Burada mesele, modern insanın tabiat ve varlığı "yönetme"de olduğu gibi "yaratma"da da ilahi sıfatlarla muttasıf olduğu vehminin tuğyan sınırına ulaşmış olması meselesidir.

"İnsanlar içinde bazıları vardır ki, dünya hayat hakkındaki sözleri senin hoşuna gider. Ve kalbindekine Allah'ı şahit tutar. Halbuki o, İslam hasımlarının en yamanıdır. İş başına geçtiğinde yeryüzünde fesat çıkarmaya, ekini ve nesli helak etmeye çalışır. Oysa Allah fesadı sevmez." (2/el-Bakara, 204-5)

Bu ayette Efendimiz (s.a.v)'e hitap edilmesi, ayetin bize bakan yönünün bulunmadığı anlamına elbette gelmez. "Sebebin hususi olması, hükmün umumi olmasına mani değildir." Bugün "gelişmiş" ülkelerin söyleminin bizi nasıl cezbettiği malum. İslam ve müslümanlar hakkındaki düşünceleri de öyle. Bu iki noktayla birlikte gen alanındaki çalışmaları da hatırlayalım. Genetiği değiştirilmiş gıdalar ekinin, kopyalama yoluyla çoğaltılan hayvanlardan sonra şimdi de "hindoz" gibi garibeler de neslin helakı anlamına geliyor mu gelmiyor mu? Hatta bu alandaki çalışmaların "insan kopyalama"ya kadar vardırılabileceği artık herkes tarafından bilinen bir gerçek…

Ayetteki "helak", hemen önce geçen "fesad"la sıkı biçimde irtibatlıdır. Ayetin sonunda Allah Teala'nın "fesadı" sevmediğinin vurgulanması bu noktayı teyit etmektedir. Yani ekinin ve neslin helakı da son tahlilde "fesad" kapsamı içindedir.

Sözün özü şu:

Modern insan, "Ben de yaratıyor ve yönetiyorum" diyor.

 

Yorum:

İnsanoğlu,  insanı merkeze alarak onun huzurunu , mutluluğunu , rahatını bahane ederek maalesef yeryüzünü kendisi için kötü bir döşek haline getiriyor. Huzur , mutluluk ve güven için yapılan çalışmalar aksine dünya üzerinde açlığı ve hastalıkları artırmakta , güven ve huzur ortamının ortadan kalkmasına yol açmaktadır. Belki iyi niyetle başlayan çalışmalar zamanla fesada yol açmış artık insanlar kendilerinden korkar hale gelmişlerdir.

 

İnsanlar artık salim bir karar alma halinden uzaklaşmış ve kararlarını korkular üzerinden almaya başlamışlardır.Korkuya dayalı alınan kararlar  sonucu işlenenilen ameller , insana yeni korku sebepleri hasıl etmektedir.

 

Çağımızın teknolojik gelişmelerini göz önüne alarak konuya bakacak olursak , aynı teknik bulgularla ,insanlık bambaşka bir gelişmeye yönelebilecekken , korkular yüzünden teknoloji bir tehdit üretimi haline dönüşmüştür. Teknolojik bu gelişme ağırlığını insanlığı toptan imha edebilecek silah üretimine çevirmiştir. İnsan korktuğu için silah üretmekte fakat ürettiği bu silahtan da korkmaktadır.  Bu ve buna benzer örneklerlerle insanın fıtri duygularını ve özelliklerini yanlış kanalize etmesi sonucu fesada doğru nasıl ilerlediğini görebiliriz.

 

Hidnoz ve buna benzer  karışım canlıların üretilme çabası da aslında bilinçaltındaki korkular sonucu ortaya çıkmış bir faaliyettir. İnsana verilen nimetleri dengeli ve adaletli kullanamayan insanlık açlık korkusu ile yeni arayışlara girmekte ve ilerde bu sıkıntıları bertaraf edecek çalışmalar yapmaktadır. Genetiği ile oynanan bitki ve hayvanlar bu korkunun sonucudur. Ama dediğimiz gibi her korku yeni bir korkuyu ortaya çıkarıyor. Genetiği ile oynanmış olan bu canlıların tüketilmesi yine insana zarar vermekte bu seferde sağlık ile ilgili korkular oluşmaktadır. Bu döngü sürekli bu şekilde hareket halinde maalesef. Korku ancak yeni korkulara yol açar.

 

Korku gerçek hakikatine yönlendirilmedikçe bu döngüyü durdurmamız mümkün değil. İnsan , sadece Allah’tan korkar hale gelmedikçe , her şeyden korkmaya devam edecek bu da fesadı git gide artıracaktır.Allah’tan korkmak insanlığı adalete , huzura , barışa ve güvene götürecek yegane korkudur. Bu korku fıtri korkudur ve sorumluluğunun bilincinde olunduğunun göstergesidir.  Tüm korkulardan arınmış ve sadece Allah’tan korkan müminler dünyaya Adil Düzeni getirecektir. İnsan fıtratına uygun fıtri düzen olan Adil Düzen ile her şey hakikatine  rücu edecektir.

 

Uzun yıllardır acı çeken dünya halkları artık huzuru istiyor, güveni istiyor, dün Kaddafinin zulmü ile inleyen Libyalılar yarın başkasının zulmüne düçar olacak, Mısırda , Tunusta olanlar hep güven , huzur isteğinin yansımalarıdır. Dünyada açlık ve zorluk çeken tüm ülkelere Adil Düzeni ihraç edecek duruma gelemediysek bunun hesabını vermemiz gerçekten zor olacak.

 

Zafer Kafkas






Sayı: 93 | Tarih: 20.03.2011
Mahir Kaynak
Model kurmak
1202 Okunma
2 Yorum
Süleyman Karagülle
Ebubekir Sifil
Hindoz
1172 Okunma
Zafer Kafkas
Zülfü Livaneli
Atatürk’ün tarih tezi Birleşmiş Milletler’de
1128 Okunma
Ali Bülent Dilek
Ruşen Çakır
AKP tepeden tırnağa yenilenebilir
1069 Okunma
Tayibet Erzen
Ahmet Hakan
CHP: Biraz oluyor mu ne?
1062 Okunma
Lütfi Hocaoğlu
Mehmet Şevket Eygi
Niçin Milletvekili Olmak İstiyorlar?
1015 Okunma
Emine Hocaoğlu
Ruhat Mengi
Haydi, darbeyi yargılayın!
1012 Okunma
Vahap Alma


© 2024 - Akevler