Cengiz Demirci
Bakara Model
28.10.2009
5639 Okunma, 1 Yorum

Fıkıh ilmi kişinin yararına ve zararına olanların bilgisini verir.

 

Kısımları

 

  1. İbadetler: İslamın mükelleflere yüklediği emir ve yükümlülükleridir. Şehadet, Temizlik, Namaz, Oruç, Zekat, Hac, Kurban, Sakada, Fıtra, Yemin, Adak, Cihad
  2. Münakehat: evlenme – boşanma
  3. Muamelat: kişiler arası ilişkiden doğan işlemlerdir: ivazlı işlemler (karşılıklı muamelelet: büyu, icarat, kefalet, havale, rahin, hibe, gasb, hacr, ikrah, Şuf”a , şirket, kısmet, muhayee, hıtan ve ciran, ihya, mudarabe, muzarea, musakat, vekalet, sulh ve ibra, ikrar, mefkud, vakıf, sarf), emanetler (vedia-vade, ariyet, lukata, lakit), akitler, muhasama, vasiyyet, miras
  4. Ukubat: suç ve ceza konuları: haddler (zina, kazif, şarhosluk, hırsızlık, yağma, yol kesme, irtidat, isyan), kısas ve diyet (katl, şibhi amd, hataen katl, tesebbüben katl, yaralama, organı tatil), tazir (had, kısas ve diyet dışı cezalar), keffaret (oruç, zıhar, ihram, hataen öldürme, yemin), tevbe

 

Bakara süresinde tüm bu fıkhın dalları ile ilgili örnek model hükümler vardır. İbadetlerler ilgili şehadet, gıdalarda yenilebilir tahirleri, namaz, oruç, zekat, hac, kurban, sadaka, yemin, cihad tüm bu konularla ilgili örnek uygulamalar vardır. Münakehatla ilgili hayız, kasıt dışı yemin, boşanma, iddetler, mihirler hüküm olarak bahsedilmiştir. Muamelatla ilgili bey-riba farkı, borçlanma, muamelat hizmetlerinin mekanizması, vasiyyet, miras, karzı hasen, tedayün gibi temel muamelat hükümlerinden cinsine örnekleri anlatılmaktadır. Ukubattan ise haddlerden, kısastan, diyetten, keffaretten, yeminlerden, tevbeden örnek olabilecek model tipler geçmektedir. Demek ki Düzen kısmı tamamiyle örnek tip modellerle detaylı olarak, kıyasa konu olmak bakımından icmalen anlatılmaktadır.  

 

 

Burada taksim şöyle:

 

  1. Kitap kristali
  2. Mükellefler kristali
  3. Hilafet Kristali
  4. Örnek uygarlık : Beni israil kristali
  5. Örnek uygarlık : Silm kristali

a)      İman kristali

b)      Nesh kristali

c)      Musalla kristali

d)      Kıble kristali

e)      Birr kristali

f)        Namaz kristali

g)      Zekat kristali

h)      Ahidleşme kristali

i)        Yiyecekler kristali

j)        Ukubatta örnek: Katlada kısas kristali

k)      Sıyam kristali

l)        Mukatele kristali

m)    Hac kristali

n)      Hurumat kristali

o)      Karzı hasen kristali

p)      Velayet kristali

q)      Bey ve riba kristali

r)       Tedayün kristali

s)       İçtihad kristali

 

Birinci örnek hilafet uygulamasını beni israil yaptı. Musa mısırdan topluluk olarak ayrıldı ki topluluğunun üyelerinin mısır uygarlığının nimetleri ile bağlantısı kalmasın böylece yeni vadedilen uygarlık için tüm gerisi ile irtibatı kesilen topluluk çaresiz biçimde yeni uygarlığın gerektirdiği yaşam formlarını hayata geçirsin.

 

İlk olarak yeni uygarlık mısırdaki gibi tarıma dayalı olmayacak, toprağa bağlı kalmayacaktı, bu yüzden bu hayat formunun gerekliliklerinin yeni yaşam modelinde yeri yoktur. İkinci olarak yeni medeniyet hayvancılığa da bağlı olmayacaktır. Tarım ve hayvancılığın ortak gereci olan bakara kurban edilecek ve artık biri hayvani temelli digeri bitkisel menseli standart olan bir iki üründe (menn=kudret helvasi ve selva=bildircin kebabi) uzmanlaşılacak ve bu ürünler en iyi standartlara göre üretilecek, bunlar geçici olarak tüketilecek ve asıl sermaye olarak kullanılıp pazara götürülüp beni israilin uzmanlaştığı marka ürün olarak satılacak kazanılan deger ile diğer topluluk ve milletlerin üretip getirdiği tüm ürünler alınacaktır. Böylece bir üründe uzmanlaşılacak tüm ürünlere sahip olunacaktır. Musa sadece bu ürünü öğretmedi bunu nasıl değerlendireceklerini de öğretti. İşte üretilen ürün mısır denen kıta merkezine götürülecek orada satılıp orada tüm yurtlardan gelen ürünlerde değiştirilecek bu arada değişim işlemlerinin tüm muamelatı musa tarafından furkan usulüyle (musanın tevrattan hüküm çıkartma ve fıkhi problemleri çözmede kullandığı usul) tevrata dayalı oluşturulan kitapta yazılmıştı. Tüm bunları eski mısır devletinde yapmak imkansızdı, çünkü tarım medeniyeti rahat bir medeniyetti, yeni usulle tarım birarada gidemezdi. Tarım ve topraktan sanayi tipi üretime geçiş şarttı.

 

İkinci olarak menn ve selva markalı iki ürün tipi geliştirdiler ama bunu kendileri tükettiklerinden aynı ürünü yemekten bıktılar oysa bunu mısıra (kıta merkezine=istanbula) götürüp satıp gereken çeşitli ürünlerle takas etmeleri gerekiyordu, böylece mısra inin dendi.

 

Üçüncü olarak musa ve haruna furkan ve kitap demen bizim bugünkü adil düzendeki bilgisayarlı fıkıh sistemine eşdeğer bir fıkhi muamelat sistemi verildi, bu tevrat degil ama ondan mülhem uygulamaları içerirdi. Tevrat ona inananların kitabı idi ama musaya verilen ve kitap denen yazılar ise ticari uygulamaları içeren ve ticaret yapan tarafları ilgilendiren hükümleri içeriyordu.

 

Diğer bir adım ise icl denen tarım ve hayvancılığın ortak ürünü ineğin kurban edilmesi idi ki artık beni israil ne hayvancılık ile ne de tarım ile irtibatları kalsın sadece menn ve selvanın üretimine yönelsinler.

 

Tüm bunlardan başka birde beni israil topluluk olarak ahidleştiler ve kendi topluluklarını bu yeni yaşam tarzına göre kurumsallaştırmaya ahdettiler. Böylece üretecek zenginleşecek ve aralarındaki alt tabakaları da gözeterek yaşam tarzını yaygın ve süratle kalkındıracaklardı, bu ilk adımdı refahı ve yaşanabilir bir Türkiyeyi simgeler, sonrası ise tüm dünyayı Pazar ekonomisine entegre ederek, gelişi güzel değil talebe pazara dayalı üretimin dünyada planlamasını yapacaklardı ki bu da yeniden büyük Türkiye ve yeni bir dünya demek idi.

 

Tüm bu okuyuşlarda bize ilham veren akevlerin bilgisayarlı yeni fıkıh sistemi, milad market teşebbüsü ve ahşap evler  teşebbüsleri ve bunlar etrafında gelişen tartışmalardır. Musa da buna benzer süreçleri yaşamış olmalı. Küçük bir ahşap evler işletmesi, market işletmesi ve AD muhasebe sisteminin önemini kimse kestiremiyor ama tüm yeni dünyanın nüveleri bunlar. Bu yüzden tabir yerindeyse tüm meşgaleleri bırakıp vaktin tamamını bu işlere ayırmak farz olmakta bunun dışındaki zaruret haricindeki tüm işler ve çalışmalar haram olmaktadır.

 

Menn ve selva iki üründür. Birincisi kudret helvası denen bir ürün adından zirai menşeli bir ticari marka hissi veriyor. Nitekim koska helvası bir markadır, zirai bir takım ürünlere yeni tip bir teknikle ticari marka verilmektedir. Selva ise bıldırcın kebabıdır ki hayvani menşeli bir ürün yeni bir sınai teknikle tüketime sunulmuştur. Buna benzer dondurulmuş et sektörü bugün büyük bir alandır. Bizim ahşap evler zirai menşeli sınai bir üretimdir, ne zaman markalaşıp belli bir teknik patentle üretime başlarsa o zaman zirai menşeli ticari bir ürün haline gelir. Milad market ise ticari bir işletmedir, kendisi belli bir üretim yapmadan sadece siparişe göre üretileni pazarlamaya yarar, burada ise devreye ticari markalaşma girer, burada milad pastırma diye yeni teknikle üretilen bir hayvani gıda maddesi üretilirse, bu da hayvani menşeli ticari bir ürün olur. 

 

Böylece dört üretim ortaya çıkar: zirai, sınai, hayvani ve ticari üretim. Zirai üretim, soğan, sarımsak, bakla, kabak mercimek ve kıyasları olan toprağın çıkardıklarıdır. Havyani üretim hayvancılık ve onun yan ürünleri olan et, süt, deri, yün ve onun kıyasları türevleridir. Sınai üretim ise bu iki tip üründe seri üretime geçirilen ve kendin iç tüketim için değil de pazar için üretilen mamüllerdir. Ticari üretim ise markalı ürünlerdir ki ürünün kendisi değil markasıdır önemli olan, herkes yağ üretebilir ama sanayağ ticari üretimdir. Buluşlar ve yeni teknikler patent ile patent vakfına verildiği için yeni bir tekniği herkes uygulayabilir sadece patent vakfına satıştan pay verir ve bu pay belirli bir usule göre buluşu yapan da dahil olmak üzere paylaştırılır. 

 

Bu dört tip üretim için sistem gerekir: bu da ahid, tevrat, furkan, kitaptır. Ahid yeni hayat biçiminin formlarıdır. Tevrat bunların ilham kaynağıdır. Menn ve selva üretilip pazara sunulacak ve ticareti yapılacak işte buradaki Pazar mısırdır (kıta merkezi), satışlar ve ticari işlemler belli bir hukuka dayanacak işte kitap budur. Bu ticari işlemler yetersiz gelirse yeni sorunlar belli bir usule göre çözülecek işte bu da furkandır.

 

Ahit tevratladır, kitap ise furkanladır. Ahdin konuları ibadetler (=yükümlülükler), muamelat (=karşılıklı ameli işlemler), münakehat (=akitler ve şirketler), ukubat (=cezalar, yaptırımlar).

 

Yeni medeniyette kan dökmek yok bunun nedeni hasımlık ve toprak kavgaları idi. Hasımlık diğer topluluğu yurttan çıkartmayı gerektirirdi, bunun yerine uyum geldi. Toprak kavgaları yerine dayanışma geldi ki her topluluk kendi ürününü üretir geririr pazarda satar yeni ürünler alır ve böylece birbirlerine hasım değil ihtiyaç duyan topluluk tipi gerekliydi. Bu yüzden katl yok tehcir yok, belki savunma ve hicret var.

 

Ahitte anababa, akraba, yetim ve miskinlere ihsan, nasa güzel söz (pazarda yüzün sirke satmayacakki müşteri gelsin), namazı ikame, zekatı ita yükümlülükleri getirildi, kan dökmek ve tehcir yasaklandı yerine işbirliği içinde mısra giriş emredildi.

 

 Bu sistem tam anlamıyla sonraki dönemlerde talut ve calut kıssası ile başlayan devletleşme aşamasından sonra kurulabildi. Davut calutu öldürüp kafirleri yok etti, devletleşip yerleştiler, üretime başladılar, kudus kıta merkezi hükmünde ürünlerin dünyadan gelip pazarlandığı merkez oldu, tüm akdenizde ticari koloniler kurulup yerel pazarların üretimi planlandı, getirilip küdüste pazarlandı. Üreten kudüs için üretti, satın alan kudüsten aldı. Sonraki dönemlerde yahudiler üretimi bıraktılar, diğer milletlere kendi belirledikleri standartta malları ürettirdiler ve kendi markalarıyla satmaya başladılar. Kendileri sadece ticaret yapmaya başladılar.

 

 

 

Ahid

Hayvani

Ticari

Zirai

Sinai

Tevrat

Namaz

Hurumat

Ihsan

Zekat

Furkan

Ibadat

Ukubat

Muamelat

Munakehat

Kitap

Menn

Milad Pastirma

Selva

Ahsapev

 

Patent

Marka

Icl

Nebat

 

 


YorumcuYorum
Kazım Erten
03.11.2009
23:47

selam ile,

milli görüş ile milleti yeniden ayağa kaldırmayı başaran Erbakan ile,

adil düzen ile, insanlık anayasası çerçevesinde Adaleti 21 yüzyılda evrensel kriterle ortaya koyan Karagüllenin anlaşılması çerçevesinde önemli,özgün yazı.

vahyin dili,semboller,tarih,arkeoloji,fıkıh usulu vb.unsurlar ile entegre paradigmanın oluşum sürecinde olduğunu görmek umut verici!

Kazım Erten





Son Yorumlanan Makaleler
Cengiz Demirci
İşletme hesap düzeni
20.04.2016 6618 Okunma
2 Yorum 22.04.2016 09:03
Cengiz Demirci
Sam'ın Hakem Davası
27.01.2016 10181 Okunma
5 Yorum 07.02.2016 11:43
Cengiz Demirci
Emetün Mümine
15.11.2015 8617 Okunma
8 Yorum 21.11.2015 22:55
Cengiz Demirci
Hakem Olayının Tümegelimle Kurandaki Döngüsü
30.08.2015 7724 Okunma
1 Yorum 30.08.2015 19:28
Cengiz Demirci
Fatih Kanunnameleri
15.08.2015 7924 Okunma
3 Yorum 18.08.2015 12:15
Cengiz Demirci
Helal Gıda
7.06.2015 11932 Okunma
11 Yorum 15.06.2015 14:07
Cengiz Demirci
Süleyman Akdemir'in Erbakan Vakfına Teklifi
4.02.2015 16572 Okunma
21 Yorum 17.02.2015 09:32
Cengiz Demirci
Kutadgu Bilig (Devlet Düzeni)
23.11.2014 8269 Okunma
4 Yorum 24.11.2014 10:31
Cengiz Demirci
Süpermarkete müşteri kredisi faiz ilişkisi
3.07.2014 6658 Okunma
1 Yorum 10.07.2014 17:32
Cengiz Demirci
Girdiler Ortaklıkları
6.02.2014 7378 Okunma
1 Yorum 10.02.2014 20:44
Cengiz Demirci
Para kitabı veresiye satış bölümü
2.02.2013 6539 Okunma
2 Yorum 09.02.2013 23:04
Cengiz Demirci
İlk karzı hasen kooperatifi
3.01.2013 20942 Okunma
25 Yorum 06.02.2013 20:31
Cengiz Demirci
Kul Düzeni ve Köle Düzeni
5.01.2013 7027 Okunma
3 Yorum 30.01.2013 09:33
Cengiz Demirci
Sam Adiyanı hakeme davet ediyorum
10.07.2012 13660 Okunma
34 Yorum 15.01.2013 10:44
Cengiz Demirci
KARAGÜLLE VE AKDEMİRİN YENİ ANAYASA TEKLİFİNE ELE
4.11.2012 6477 Okunma
1 Yorum 04.11.2012 18:33
Cengiz Demirci
Rahman - Mercan - Reyhan
17.10.2012 7172 Okunma
5 Yorum 18.10.2012 10:05
Cengiz Demirci
Meyve ve Hurma ve Nar
13.10.2012 6702 Okunma
1 Yorum 14.10.2012 13:41
Cengiz Demirci
Fetih Sünneti
12.10.2012 6788 Okunma
1 Yorum 12.10.2012 11:18
Cengiz Demirci
KURUCU YASA ÖNERİSİ
30.05.2012 5555 Okunma
1 Yorum 06.06.2012 18:28
Cengiz Demirci
ruh ve evrim
3.05.2012 6216 Okunma
1 Yorum 03.05.2012 07:16
Cengiz Demirci
Örtünme
23.03.2012 5744 Okunma
1 Yorum 23.03.2012 14:10
Cengiz Demirci
Samın namaz makalesine eleştiri
25.02.2012 6823 Okunma
1 Yorum 25.02.2012 09:55
Cengiz Demirci
Karagülle eleştiri: Teşhisin gecikmesi israftır
6.02.2012 5842 Okunma
1 Yorum 07.02.2012 16:05
Cengiz Demirci
Karagülle eleştiri: Tümdenvarım
31.01.2012 5649 Okunma
1 Yorum 02.02.2012 21:09
Cengiz Demirci
Tasavvuf - Arınma
21.02.2010 7687 Okunma
1 Yorum 01.03.2010 13:30
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Introduction 2
20.02.2010 4614 Okunma
1 Yorum 25.02.2010 11:15
Cengiz Demirci
Bakara Model
28.10.2009 5639 Okunma
1 Yorum 03.11.2009 23:47
Cengiz Demirci
Bakara - Kitap
2.11.2009 3957 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara - Hilafet
8.11.2009 4938 Okunma
Cengiz Demirci
İsra ve Miraç
19.11.2009 6921 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara - Silm Modeli
23.11.2009 5648 Okunma
Cengiz Demirci
Bakara kuranin beynidir
3.12.2009 3975 Okunma
Cengiz Demirci
Necm Suresi - Kelimeyi Tevhid Kiyasi
27.12.2009 13120 Okunma
Cengiz Demirci
Usul ve Ekoller
31.12.2009 12520 Okunma
Cengiz Demirci
Oruc Zekat Analojisi
31.12.2009 5447 Okunma
Cengiz Demirci
Money in the Just Order
2.01.2010 4035 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Whole text
19.02.2010 5273 Okunma
Cengiz Demirci
RÜYALAR
10.03.2010 4044 Okunma
Cengiz Demirci
Geçiş Fıkhı - Medeni Hukuk Düzeni
23.05.2010 4362 Okunma
Cengiz Demirci
Geçiş Fıkhı Genel
24.05.2010 4556 Okunma
Cengiz Demirci
Peygamberlik Mührü
14.06.2010 8462 Okunma
Cengiz Demirci
Hak ve Velayet Müessesesi
14.09.2010 4792 Okunma
Cengiz Demirci
Enfal Suresi
17.02.2011 4942 Okunma
Cengiz Demirci
Sebebi Nüzül
24.08.2011 5935 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Public Duties
20.02.2010 3327 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Public Duties
20.02.2010 3248 Okunma
Cengiz Demirci
Constitution of Humanity - Public Duties
20.02.2010 3221 Okunma
Cengiz Demirci
Constituion of Humanity - General Services
20.02.2010 4022 Okunma
Cengiz Demirci
Karagülle kritik: Hak - Batıl
4.02.2012 4548 Okunma
Cengiz Demirci
Karagüllle eleştiri: Hakkın Kaynakları
11.02.2012 4096 Okunma
Cengiz Demirci
Sünnetin Fatihayı anayasalaştırması
8.07.2012 3448 Okunma
Cengiz Demirci
Zina - Mut`a - Nikah
27.07.2012 4783 Okunma
Cengiz Demirci
Ayakkabı üstüne mest
17.09.2012 4374 Okunma
Cengiz Demirci
Milli Görüş Adil Ekonomik Düzeni: Temel Esaslar
22.11.2012 9360 Okunma
Cengiz Demirci
Müçtehit YETİŞME Merkezi
16.12.2012 5100 Okunma
Cengiz Demirci
Mümini hataen öldürmek
2.01.2013 4278 Okunma
Cengiz Demirci
ilk selem
3.01.2013 6042 Okunma
Cengiz Demirci
İstikbali Pazarın Kuruluşu
8.02.2013 5347 Okunma
Cengiz Demirci
Mal Parası
11.02.2013 6168 Okunma
Cengiz Demirci
İşletme imamı
2.06.2013 4467 Okunma
Cengiz Demirci
Adil Düzen Aşireti
7.07.2013 5721 Okunma
Cengiz Demirci
Vitesli ekonomi
14.12.2013 4237 Okunma
Cengiz Demirci
Başkanın sürme yetkisi
29.12.2013 5838 Okunma
Cengiz Demirci
Hakem Olayının Tümegelimle kurgusu
18.01.2015 6001 Okunma
Cengiz Demirci
Bağımsız Adaylık
3.02.2015 3943 Okunma
Cengiz Demirci
Bağımsız Adaylık
3.02.2015 5958 Okunma
Cengiz Demirci
Erbakan Vakfı - Şehzade Sancağı
1.03.2015 7066 Okunma
Cengiz Demirci
Kıyasa kıyas olur mu ?
22.06.2015 5654 Okunma
Cengiz Demirci
Mecelle ve İnsanlık Anayasası
15.08.2015 6021 Okunma
Cengiz Demirci

30.08.2010 9 Okunma
Cengiz Demirci
Çoklu Ceza Hukuku
17.09.2016 11411 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukukunda Cinsel Suçlar
23.09.2016 6734 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukuku Maddi ve Mali Suçlar
27.09.2016 4402 Okunma
Cengiz Demirci
Ceza Hukukunda Cinayet Suçları
22.10.2016 3610 Okunma
Cengiz Demirci
"İnsanın maymundan türeme imkanı yoktur"
25.03.2017 4214 Okunma
Cengiz Demirci
Adil Düzen gümüş motorla başlar
13.04.2017 3756 Okunma
Cengiz Demirci
Milli Tarım Politikası
2.05.2017 5643 Okunma
Cengiz Demirci
Siyasi Cihat Namazı'nın Fıhkı
9.05.2017 5567 Okunma
Cengiz Demirci
İnsanlık Anayasası değil Ümmül Kitab
19.06.2017 9734 Okunma
Cengiz Demirci

6.09.2010 0 Okunma
Cengiz Demirci
Mecelle madde 1: Fıkhın tarifi
6.09.2015 9465 Okunma
Cengiz Demirci
Altın ve Gümüş para
6.11.2015 4632 Okunma
Cengiz Demirci
Para Vakıfları ve Faiz
8.11.2015 6763 Okunma
Cengiz Demirci
CEZA HUKUKUNDA CEZALARIN EŞDEĞER HALE GETİRİLMESİ
15.02.2016 4358 Okunma
Cengiz Demirci
Arapça - Türkçe Gelecek Zaman Mukayesesi
2.03.2016 7640 Okunma