Reşat Nuri Erol
Ne yapacağını bilmeyen iktidar ve 9 Soru-Cevap
2.10.2018
6515 Okunma, 12 Yorum

 

Ne yapacağını bilmeyen iktidar ve 9 Soru-Cevap

Çağımızda cehalette kaybolunmuş, ne yapılacağı bilinememektedir...

Suriye’ye girdik, düşmanı kaçırdık ama şimdi ne yapacağımızı bilemiyoruz...

Seçim oluyor, iktidarı kazanıyoruz ama o iktidarı neye kullanacağımızı bilemiyoruz...

Şimdi oturup Kur’an’a müracaat etmek suretiyle geleceğimizi planlamamız gerekir...

Kur’an’da yol gösterici levhalar vardır; tabi Kur’an levhalarını duymak isteyen varsa...

Şu gerçeği iyi bilin ki; Kur’an’da sorduğunuz her şeyin cevabı vardır, Kur’an’dan başka kapısını çalacağınız kaynak da yoktur.

Bu girizgâh, 981. Hafta KUR’AN VE İLİM çalışmamızdan minik bir girizgâh, devamındaki sayfada bir muhalefet liderinin iktidara sorduğu ve bizim verdiğimiz cevaplar var.

Soru 1: ‘Tarımı bitir, çiftçiyi borç batağına sürükle, samandan mercimeğe bütün tarım ürünlerini ithal et’ diyen dış güçler miydi?

- Evet, dış güçlerdi. Bu şartla AK Parti’yi iktidar ettiler. Bazıları kabul etmedi. Ecevit beceremedi. AK Parti kabul etti. Bugünkü duruma böyle geldik. Artık durumun acilen değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin üretilmesi gerekmektedir. Enflasyon etkisiz hale gelmeli, borçlar ödenmeli, her türlü dışa bağımlılıktan tedricen kurtulunmalıdır.

Soru 2: ‘Yandaşlarına Türkiye’nin en büyük ihalelerini dolar endeksli ver, daha çok kazansınlar!’ diyen dış güçler miydi?

- Bu hep böyle yapılıyor. Çünkü içte bunları yapacak firma yoktur. Bundan sonra dış firmalara ihale verilmemelidir. İhaleler mümkün olduğu kadar küçültülmelidir. Mesela, bizim bu haftaki çalışmalarımız arasında, “Kanal İstanbul” ile ilgili olarak, “Kanal Bonosunun çıkarılması” veİSTANBUL KANAL İŞLETMESİ” başlıklı iki önerimiz vardır…

Soru 3: ‘Yandaşlarına verdiğin ihalelere dolarla gelir garantisi ver’ diyen dış güçler miydi?

- Dolar garantisi yanlıştı ama başka türlü de sermaye gelmiyordu. Ulaştırma işletmeleri vakfiyelere çevrilmeli. Bütün işletmeler birleştirilmeli. Yap-işlet-devret uygulaması mevcut işletmelere zarar vermeyecek şekilde düzenlenmeli. Olan olmuştur. Çıkar yol bulunmalıdır.

Soru 4: ‘Yandaşlarının sözleşme değeri 123 milyar dolar olan projelerine devleti kefil et’ diyen dış güçler miydi?

- Devlet garantisi yanlıştır. Dış borçlar nasıl önerilerimiz artık dinlenmeli...

Soru 5: ‘Dövizle borçlanma imkânı olmayan şirketlerin dövizle borçlanmalarına izin ver’ diyen dış güçler miydi?

- Firmalar istedikleri gibi borçlanırlar. Devletin müdahale yetkisi yoktur. Devlet bu gibi firmalara garanti vermemelidir.

Soru 6: ‘Türkiye’yi Londra’daki bir avuç tefeciye teslim et’ diyen dış güçler miydi?

- İş yapana, enflasyona sebep olmuyorsa, faizsiz kredi verilmelidir. Faizli kredi alan kendi bilir, devlet mani olmaz ama desteklemez de.

Soru 7: ‘Merkez Bankası’na müdahale et, bağımsız kurumların bağımsızlıklarını sonlandır, her şeyi sen belirle’ diyen dış güçler miydi?

- Dış güçlerdi, bunda şüphe yok. Merkez Bankası devletin direksiyonudur. Merkez Bankası artık bir an önce dışa bağımlılıktan kurtarılmalıdır.

Soru 8: ‘Borç alan emir alır diyordun’, memleketi bu hale getirmek için emir veren dış güçleri açıklayacak mısın?

- Borç alan daima emir alır. Doğrudur. Hep birlikte borcu bitirmeliyiz, dış borçları sona erdirmeliyiz. Bir kuruş pay vermemeliyiz.

Soru 9: Borç almak için Katar’ın kapısını çalmaya ve yalvarmaya başladın. Şimdi Katar’dan mı emir alacaksın?

- Katar borç vermeyecek, yatırım yapacaktır.

Şimdi iktidarda olanların bu durumda ne yapması gerekir?

Ana muhalefet partisinin 9 sorusuna istişareler yaparak cevap vermelidir. Doğru söylediklerini de kabul etmeli ve gereğini yapmalıdır. 

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
02.10.2018
09:19

MİLLÎ GAZETE


Ne yapacağını bilmeyen iktidar ve 9 soru-cevap

Çağımızda cehalette kaybolunmuş, ne yapılacağı bilinememektedir...

Suriye’ye girdik, düşmanı kaçırdık ama şimdi ne yapacağımızı bilemiyoruz...

Seçim oluyor, iktidarı kazanıyoruz ama o iktidarı neye kullanacağımızı bilemiyoruz...

Şimdi oturup Kur’an’a müracaat etmek suretiyle geleceğimizi planlamamız gerekir...

Kur’an’da yol gösterici levhalar vardır; tabi Kur’an levhalarını duymak isteyen varsa...

Şu gerçeği iyi bilin ki; Kur’an’da sorduğunuz her şeyin cevabı vardır, Kur’an’dan başka kapısını çalacağınız kaynak da yoktur.

Bu girizgâh, 981. Hafta Kur'an ve İlim çalışmamızdan minik bir girizgâh, devamındaki sayfada bir muhalefet liderinin iktidara sorduğu ve bizim verdiğimiz cevaplar var.

Soru 1: ‘Tarımı bitir, çiftçiyi borç batağına sürükle, samandan mercimeğe bütün tarım ürünlerini ithal et’ diyen dış güçler miydi?

- Evet, dış güçlerdi. Bu şartla AK Parti’yi iktidar ettiler. Bazıları kabul etmedi. Ecevit beceremedi. AK Parti kabul etti. Bugünkü duruma böyle geldik. Artık durumun acilen değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin üretilmesi gerekmektedir. Enflasyon etkisiz hale gelmeli, borçlar ödenmeli, her türlü dışa bağımlılıktan tedricen kurtulunmalıdır.

Soru 2: ‘Yandaşlarına Türkiye’nin en büyük ihalelerini dolar endeksli ver, daha çok kazansınlar!’ diyen dış güçler miydi?

- Bu hep böyle yapılıyor. Çünkü içte bunları yapacak firma yoktur. Bundan sonra dış firmalara ihale verilmemelidir. İhaleler mümkün olduğu kadar küçültülmelidir. Mesela, bizim bu haftaki çalışmalarımız arasında, “Kanal İstanbul” ile ilgili olarak, “KANAL BONOSUNUN ÇIKARILMASI” ve “İSTANBUL KANAL İŞLETMESİ” başlıklı iki önerimiz vardır…

Soru 3: ‘Yandaşlarına verdiğin ihalelere dolarla gelir garantisi ver’ diyen dış güçler miydi?

- Dolar garantisi yanlıştı ama başka türlü de sermaye gelmiyordu. Ulaştırma işletmeleri vakfiyelere çevrilmeli. Bütün işletmeler birleştirilmeli. Yap-işlet-devret uygulaması mevcut işletmelere zarar vermeyecek şekilde düzenlenmeli. Olan olmuştur. Çıkar yol bulunmalıdır.

Soru 4: ‘Yandaşlarının sözleşme değeri 123 milyar dolar olan projelerine devleti kefil et’ diyen dış güçler miydi?

- Devlet garantisi yanlıştır. Dış borçlar nasıl önerilerimiz artık dinlenmeli...

Soru 5: ‘Dövizle borçlanma imkânı olmayan şirketlerin dövizle borçlanmalarına izin ver’ diyen dış güçler miydi?

- Firmalar istedikleri gibi borçlanırlar. Devletin müdahale yetkisi yoktur. Devlet bu gibi firmalara garanti vermemelidir.

Soru 6: ‘Türkiye’yi Londra’daki bir avuç tefeciye teslim et’ diyen dış güçler miydi?

- İş yapana, enflasyona sebep olmuyorsa, faizsiz kredi verilmelidir. Faizli kredi alan kendi bilir, devlet mani olmaz ama desteklemez de.

Soru 7: ‘Merkez Bankası’na müdahale et, bağımsız kurumların bağımsızlıklarını sonlandır, her şeyi sen belirle’ diyen dış güçler miydi?

- Dış güçlerdi, bunda şüphe yok. Merkez Bankası devletin direksiyonudur. Merkez Bankası artık bir an önce dışa bağımlılıktan kurtarılmalıdır.

Soru 8: ‘Borç alan emir alır diyordun’, memleketi bu hale getirmek için emir veren dış güçleri açıklayacak mısın?

- Borç alan daima emir alır. Doğrudur. Hep birlikte borcu bitirmeliyiz, dış borçları sona erdirmeliyiz. Bir kuruş pay vermemeliyiz.

Soru 9: Borç almak için Katar’ın kapısını çalmaya ve yalvarmaya başladın. Şimdi Katar’dan mı emir alacaksın?

- Katar borç vermeyecek, yatırım yapacaktır.

Şimdi iktidarda olanların bu durumda ne yapması gerekir?

Ana muhalefet partisinin 9 sorusuna istişareler yaparak cevap vermelidir. Doğru söylediklerini de kabul etmeli ve gereğini yapmalıdır.

# DİĞER MAKALELERİ

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

02 Ekim 2018
Reşat Nuri Erol
02.10.2018
10:05


NE DERSİNİZ?

ABD'Lİ MAKKENZİ Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

YOKSA...

AKEVLER'Lİ SÜLEYMAN KARAGÜLLE Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

ÜSTÜNE ÜSTLÜK...

BİRİNCİSİ (ABD'Lİ) "DOLAR" KARŞILIĞI... 

İKİNCİSİ (AKEVLER'Lİ) "BEDAVA", KARŞILIKSIZ... 

*

BU TEKLİFLERİMİZİ OKURKEN;

BUNLARI DA DÜŞÜNEREK OKUYUNUZ... 

VE;

ELİNİZDEN GELEN GÖREVİ SİZ DE YAPINIZ... 

*

UMARIM...

MARUZATIM ANLAŞILDI... 

ANLAYANLARA SELAM VE DUA OLSUN... 

ANLAMAYANLAR "SOSYAL TUFAN" BEKLESİN... 

Reşat Nuri Erol
02.10.2018
10:15


Reşat Nuri Erol 
01.10.2018 
23:59


https://www.kocaeligazetesi.com.tr/haber/1703595/resat-nuri-erol-tek-cozum-adil-duzen


Reşat Nuri Erol: Tek çözüm adil düzen

Erbakan Vakfı Kocaeli İl Gençlik Kolları tarafından organize edilen “Türkiye Ekonomisi” başlıklı konferansta konuşan Milli Gazete yazarı Reşat Nuri Erol, “Tek çözüm adil düzen, adil ekonomik düzen” dedi.

mask
Haber albümü için resme tıklayın

Erbakan Vakfı Kocaeli İl Gençlik Kolları, Uluslararası Gençlik Merkezi’nde “Türkiye Ekonomisi” başlık bir konferans düzenledi. Milli Gazete yazarlarından Reşat Nuri Erol’un konuşmacı olarak katıldığı konferansa Erbakan Vakfı Doğu Marmara Bölge Sorumlusu Mehmet Aras, Erbakan Vakfı İl Gençlik Kolları Başkanı Harun Kocaoğlu, Erbakan Vakfı il gençlik kolları üyeleri, il ve ilçe yönetim kurulu üyeleri ve vakıf mensupları katıldı.

TEDAVİ REÇETİMİZİ SUNUYORUZ

attachment-280411-1-d38d5351652f1a3eb520867db4fc9f29-1538390722-1538390840.jpeg?

Konferansta konuşan Milli Gazete yazarı Reşat Nuri Erol, “Siyaset yani mevcut yönetim “metal yorgunluğu” kavramı ile ilk itirafını yapmıştı. Siyaset sadece kendi alanında kalsaydı ne iyi olurdu; ama hayatın diğer üç alanına da maalesef “yorgunluğunu” taşıdı ve artık o alanlarda da “yorgunluk” had safhada. Siyasetten bütün sorunları çözmesini bekleyen anlayış da tek kelimeyle “iflas” etmiş durumda ve bunu bizim dışımızda dile getiren yok; ama bir gün “itiraf” edilir, inşallah. Siyaset diye başladık ama asıl dememiz gereken şudur: Sadece “siyaset” değil, “din, ilim, iktisat” yani hayatın diğer alanlarındaki “yorgunluk” ya da “tükenmişlik” aslında “sistemsizlik” sebebiyledir ki; biz buna “sistemin/düzenin iflası” diyoruz, yarım asırdır. Sadece demekle kalmıyor, sadece çağın müzmin hastalığına “teşhis” koymakla iktifa etmiyor, asıl yapılması gerekeni yapıyor, “tedavi” reçetemizi de sunuyoruz oda adil düzendir” dedi.

TARİHE BAKALIM

attachment-280411-5-d38d5351652f1a3eb520867db4fc9f29-1538390724-1538390865.jpeg?

Konuşmalarına devam eden Erol, “Genel olarak Adil Düzen. Özel olarak da Adil Ekonomik Düzen. Böyle dememizin derin gerekçeleri hem yukarıda yazılanlarda hem de bundan sonra aşağıda yazacaklarımızda ve bu gerekçeleri siz de hayatınızda hep yaşıyorsunuz. AKP doları düşürmekle uğraşıyor. Oysa o doları yok saymaları, âlemlerin Rabbi olan Allah’ın dolarını yani altının revacını sağlamalıdır. Tarihe bakalım Kur’an nazil olduğu zaman yeryüzünde iki güç vardı; Romalılar ve Sasaniler. Bunlar çatışıyor, dünya da onlardan kimin galip geleceğini tartışıyordu. Kur’an da dünyaya Kur’an’ın hâkim olacağını anlatıyordu. Mekkeliler buna gülüp geçiyorlardı. Kur’an’ı kabul edenler de böyle bir şeyi akıllarından bile geçirmiyorlardı. Bugün de iki güç var; sermaye ve devletler. Bunlardan hangisinin galip geleceği üzerinde tartışıyorlar. Oysa Kur’an açık ayetleri ile üçüncü binyıla Kur’an’ın hâkim olacağını söylüyor ama Kur’an’a inananlar bile bunu duymuyorlar” şeklinde konuştu.

YAYMAYA DEVAM EDİYORUZ

Erol son olarak, “İnsanlara bakalım insanlarda dört meleke vardır. İlmin dayanağı olan “fikir”, dinin dayanağı olan “his”, ekonominin dayanağı olan “irade” ve yönetimin dayanağı olan “ünsiyet”. Kur’an bunları değişik kelimelerle anlatmaktadır. Bu konferansta bunları anlatacak değiliz ama “Adil Düzen” çalışmalarımızın sonucunda Erbakan Hoca ve bizler birçok vesilelerle bunları anlatıp yazdık, halen de anlatmaya ve yaymaya devam ediyoruz” ifadelerinde bulundu. Ahmet HAZER

Bugün 13:47 TSİ-Siyaset

Muhabir Ahmet Hazer

Reşat Nuri Erol 
02.10.2018 
00:01


https://tr-tr.facebook.com/pg/ErbakanVakfiKcl/posts/


Konferans: 
Türkiye Ekonomisi, Güncel Sorunlar & Adil Düzen

Konuşmacı:
Reşat Nuri Erol ( Araştırmacı - Yazar )

...Devamını Gör
-0:15
229 Görüntüleme
Fatih Yıldırım, Yücel Gök, Muhammed Erkam Gökdemir ve 13 diğer kişi bunu beğendi.
Reşat Nuri Erol 
02.10.2018 
10:06


NE DERSİNİZ?

ABD'Lİ MAKKENZİ Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

YOKSA...

AKEVLER'Lİ SÜLEYMAN KARAGÜLLE Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

ÜSTÜNE ÜSTLÜK...

BİRİNCİSİ (ABD'Lİ) "DOLAR" KARŞILIĞI... 

İKİNCİSİ (AKEVLER'Lİ) "BEDAVA", KARŞILIKSIZ... 

*

BU TEKLİFLERİMİZİ OKURKEN;

BUNLARI DA DÜŞÜNEREK OKUYUNUZ... 

VE;

ELİNİZDEN GELEN GÖREVİ SİZ DE YAPINIZ... 

*

UMARIM...

MARUZATIM ANLAŞILDI... 

ANLAYANLARA SELAM VE DUA OLSUN... 

ANLAMAYANLAR "SOSYAL TUFAN" BEKLESİN... 

Reşat Nuri Erol 
02.10.2018 
10:14


Konferans: 
Türkiye Ekonomisi, Güncel Sorunlar & Adil Düzen

Konuşmacı:
Reşat Nuri Erol ( Araştırmacı - Yazar )

...Devamını Gör
Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, yazı
Yücel Gök, Muhammed Erkam Gökdemir, Emin Serkan Türkmen ve 35 diğer kişi bunu beğendi.
Yorumlar
Mehmet Ali Özer
Mehmet Ali Özer Kuca eli erbakan vakfı na selam olsun
Yönet
Mehmet Ali Özer
Mehmet Ali Özer
mmehmetu76
02.10.2018
10:52
hdpye selam verdi diye chpyi, pkkli ve terörist ve vatan haini ilan eden sizin zihniyet; su 9 sorudan herhangi birini yapmis olsa chp, sorgusuz topraga gömerdi. ama oglan sizden olunca her yaptigina bir kulp uyduruluyor. tipik bir cahiliye zihniyeti. dogruluk, dürüstlük, hakkaniyet, kul hakki..sifir. islam alemi niye böyle kan revan icinde ve dis gücler tarafindan hep sömürülüyorun cevabi bu olsa gerek.
Reşat Nuri Erol
02.10.2018
13:13


mmehmetu76 beyefendi;

CHP-MSP KOALİSYONUNU BİZ YAPTIRDIK...

MSP İzmir İl Başkanı Süleyman KARAGÜLLE

MSP İzmie Gençlik Kolları Başkanı Reşat EROL

SADECE BU AMELİMİZ SİZE KAPAK OLSUN!

BU BÖLÜM BU KADAR!

*

"sizin zihniyet..."

"sizden..."

"cahiliye zihniyeti..." 

"doğruluk, dürüstlük, hakkaniyet, kul hakki.. sifir..."

BU İFADELERİNİZLE BİZİ/BENİ KASTEDİYORSANIZ;

HEPSİNİ AYNEN İADE EDİYORUM/Z;

KEM SÖZ SAHİBİNE AİTTİR.

VE'S-SELAM...

REŞAD

*

SON BİR SÖZ DAHA;

YAZARKEN, BİRAZ EDEP, LÜTFEN...

YANİ: EDEP YA HÛ...

VE DE DUA... 

RNE


Reşat Nuri Erol
02.10.2018
13:16


http://www.haberdurus.com/haber/ne-yapacagini-bilmeyen-iktidar-ve-9-soru-cevap-21366.html


Ne Yapacağını Bilmeyen İktidar ve 9 Soru-Cevap
Reşat Nuri EROL - 02. 10. 2018 Salı
Tarih: 2.10.2018 11:23:10

 

02. 10. 2018 Salı

Çağımızda cehalette kaybolunmuş, ne yapılacağı bilinememektedir...

Suriye´ye girdik, düşmanı kaçırdık ama şimdi ne yapacağımızı bilemiyoruz...

Seçim oluyor, iktidarı kazanıyoruz ama o iktidarı neye kullanacağımızı bilemiyoruz...

Şimdi oturup Kur´an´a müracaat etmek suretiyle geleceğimizi planlamamız gerekir...

Kur´an´da yol gösterici levhalar vardır; tabi Kur´an levhalarını duymak isteyen varsa...

Şu gerçeği iyi bilin ki; Kur´an´da sorduğunuz her şeyin cevabı vardır, Kur´an´dan başka kapısını çalacağınız kaynak da yoktur.

Bu girizgâh, 981. Hafta Kur´an ve İlim çalışmamızdan minik bir girizgâh, devamındaki sayfada bir muhalefet liderinin iktidara sorduğu ve bizim verdiğimiz cevaplar var.

Soru 1: ‘Tarımı bitir, çiftçiyi borç batağına sürükle, samandan mercimeğe bütün tarım ürünlerini ithal et´ diyen dış güçler miydi?

 

 

 

- Evet, dış güçlerdi. Bu şartla AK Parti´yi iktidar ettiler. Bazıları kabul etmedi. Ecevit beceremedi. AK Parti kabul etti. Bugünkü duruma böyle geldik. Artık durumun acilen değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin üretilmesi gerekmektedir. Enflasyon etkisiz hale gelmeli, borçlar ödenmeli, her türlü dışa bağımlılıktan tedricen kurtulunmalıdır.

Soru 2: ‘Yandaşlarına Türkiye´nin en büyük ihalelerini dolar endeksli ver, daha çok kazansınlar!´ diyen dış güçler miydi?

- Bu hep böyle yapılıyor. Çünkü içte bunları yapacak firma yoktur. Bundan sonra dış firmalara ihale verilmemelidir. İhaleler mümkün olduğu kadar küçültülmelidir. Mesela, bizim bu haftaki çalışmalarımız arasında, “Kanal İstanbul” ile ilgili olarak, “KANAL BONOSUNUN ÇIKARILMASI” ve “İSTANBUL KANAL İŞLETMESİ” başlıklı iki önerimiz vardır…

Soru 3: ‘Yandaşlarına verdiğin ihalelere dolarla gelir garantisi ver´ diyen dış güçler miydi?

- Dolar garantisi yanlıştı ama başka türlü de sermaye gelmiyordu. Ulaştırma işletmeleri vakfiyelere çevrilmeli. Bütün işletmeler birleştirilmeli. Yap-işlet-devret uygulaması mevcut işletmelere zarar vermeyecek şekilde düzenlenmeli. Olan olmuştur. Çıkar yol bulunmalıdır.

 

 

Soru 4: ‘Yandaşlarının sözleşme değeri 123 milyar dolar olan projelerine devleti kefil et´ diyen dış güçler miydi?

- Devlet garantisi yanlıştır. Dış borçlar nasıl önerilerimiz artık dinlenmeli...

Soru 5: ‘Dövizle borçlanma imkânı olmayan şirketlerin dövizle borçlanmalarına izin ver´ diyen dış güçler miydi?

- Firmalar istedikleri gibi borçlanırlar. Devletin müdahale yetkisi yoktur. Devlet bu gibi firmalara garanti vermemelidir.

Soru 6: ‘Türkiye´yi Londra´daki bir avuç tefeciye teslim et´ diyen dış güçler miydi?

- İş yapana, enflasyona sebep olmuyorsa, faizsiz kredi verilmelidir. Faizli kredi alan kendi bilir, devlet mani olmaz ama desteklemez de.

Soru 7: ‘Merkez Bankası´na müdahale et, bağımsız kurumların bağımsızlıklarını sonlandır, her şeyi sen belirle´ diyen dış güçler miydi?

- Dış güçlerdi, bunda şüphe yok. Merkez Bankası devletin direksiyonudur. Merkez Bankası artık bir an önce dışa bağımlılıktan kurtarılmalıdır.

Soru 8: ‘Borç alan emir alır diyordun´, memleketi bu hale getirmek için emir veren dış güçleri açıklayacak mısın?

- Borç alan daima emir alır. Doğrudur. Hep birlikte borcu bitirmeliyiz, dış borçları sona erdirmeliyiz. Bir kuruş pay vermemeliyiz.

Soru 9: Borç almak için Katar´ın kapısını çalmaya ve yalvarmaya başladın. Şimdi Katar´dan mı emir alacaksın?

- Katar borç vermeyecek, yatırım yapacaktır.

Şimdi iktidarda olanların bu durumda ne yapması gerekir?

Ana muhalefet partisinin 9 sorusuna istişareler yaparak cevap vermelidir. Doğru söylediklerini de kabul etmeli ve gereğini yapmalıdır.

Reşat Nuri Erol
02.10.2018
13:25


http://www.haberdurus.com/haber/bu-kriz-zaten-mckinseyin-eseri-degil-mi-21368.html


Bu Kriz Zaten McKinsey´in Eseri Değil mi?
Bahadır ÖZGÜR - 02. 10. 2018 Salı
Tarih: 2.10.2018 11:39:29

 

02. 10. 2018 Salı

"McKinsey, tasarruf yapın diyecek, istikrar programı hazırlayacak ve hatta denetim yapacak bir anlayışa sahip değildir. Onun mahareti seçimle ekonomik kriz arasında bocalayanlara kısa vadeli çıkış planları hazırlamak, yerli ve yabancı sermaye ile siyasi iktidar arasında bir çıkar uzlaşması yaratmaktır. Nereden mi biliyoruz? 2003´te hazırladığı ekonomik plana bir bakın, AKP´nin kısa vadeli parlak yıllarının ve bizi bu krize sürükleyen nedenlerini göreceksiniz!"

***

İnternet sitesinde kendi tarihini 1863´e dayandıran Hazine ve Maliye Bakanlığı´nın McKinsey´e dair eleştirilere verdiği uzun yanıttaki şu cümlelere bir bakın: “Türkiye için bir kez daha faydalı bir icraat adımı atıldığında, yakından tanıdığımız aynı koro olayı çarpıtmak, süreci baltalamak için karşımıza çıkmıştır… Geçmişlerini bilmesek yaptıkları çarpıtmayı ‘öküzün altında buzağı arama´ olarak değerlendirebilirdik. Ancak, ortaya atılan iddia ve iftiralar art niyetli provokasyondan başka bir şey değildir.”

Hoyrat bir üslup sadece iktidarın değil, bürokrasinin de dili oldu. O kadar sık kullanılıyor ki, öfke enflasyonunda etkisini yitirmesin diye dilin kendisine dahi şiddet uygulanıyor artık: ‘Art niyetli provokasyon!´ mesela. Kelimenin sahih anlamı yetmiyor, nasıl bir kötülük daha eklerim sarhoşluğu içinde ‘sıfatlar´ tohum gibi savruluyor cümlelerin arasına. Dildeki kural tanımazlık, niyeti de ele veriyor…

Dışişleri ile birlikte devletin en ‘elit´ bürokratik kesiminin bu tehditkar ‘derin devlet´ ağzına en son ne zaman tanık olundu? Anlaşmayı eleştiren Uğur Gürses, Hakan Özyıldız gibi eski Hazineciler karanlık kuytularda komplo mu kuruyorlar? Ya da gizli bir ‘iktisatçı örgütü´ sinsice saldırı hazırlığı mı yapıyor? Nedir bu hiddetin sebebi?

Anlaşmanın kendisinden ziyade iktidarın tavrı şüphe uyandırıyor asıl…

***

McKinsey anlaşması muhalif cephede “yeni Düyun-u Umumiye´den utangaç IMF´ciliğe” geniş bir skalada tartışılıyor. ‘Piyasacı´ diyebileceğimiz kesimlerin düşüncesi ise ‘danışmanlığın doğru, adresin yanlış´ olduğu yönünde. Nitekim yakın zamanda Peru, Güney Afrika, geçmişte Enron pratiği malum. Elini attığı yerdeki kısa vadeli parıltılar hep bir karanlıkla nihayete ermiş. Tesadüf değil yani, mahareti buradan geliyor. İktidarların veya şirketlerin ihtiyaç duyduğu dönemsel başarıyı sunuyor ancak, yarattığı tahribatın faturası da hayli kabarık çıkıyor. Dolayısıyla karanlık dehlizlerde delil aramaya lüzum yok, McKinsey´in Türkiye´de yaptıkları, yapacaklarının teminatı zaten.

Sonda söyleyeceğimizi baştan ortaya koyalım: Bu krizi McKinsey tetiklemiştir. Sadece iktidara sunduğu yol haritasının sonucu değil, bizatihi onun yaklaşımına sahip olanların, onun yetiştirdiği özel sektör yöneticilerinin de eseridir. Nasıl mı?

Gelin 27 Şubat 2003 günü olanları bir hatırlayalım…

2003´TE HAZIRLANAN RAPOR

AKP´nin iktidara gelmesinden üç ay sonra, kalabalık bir gazeteci grubunun önüne çıkan McKinsey´in İstanbul Ofisi Genel Müdürü David E. Meen, “Artık harekete geçme zamanı” diyordu. Ve son derece parlak bir Türkiye vizyonu çiziyordu: “10 yıl içinde büyüme hızının yüzde 8.5´e yükselmesi, 6 milyon ek istihdam ve kişi başına milli gelirin ikiye katlaması mümkün.” Tek şartı vardı, 25´e yakın uzmana hazırlattıkları ve 11 sektörü masaya yatıran planın uygulanması.

Planın adı cazipti: “Türkiye´de Verimlilik ve Büyüme Atılımının Gerçekleşmesi.” Rapora göre, siyasi iradenin ‘kayıt dışılık, devlet tekelleri ve makro ekonomik istikrarsızlık´ olarak belirlenen üç cephede önemli adımlar atması durumunda Türkiye´de yeni bir büyüme dönemi başlayacaktı. David E. Meen, konuşmasının sonunda planı 10 Mart´ta Ankara´ya giderek “Tayyip Bey´e sunacakları”nı söylüyordu. O dönem Başbakan´ın Abdullah Gül olduğunu hatırlatalım.

Neydi Türkiye´yi coşturacak bu plan? Özeti şöyleydi:

* Uzun vadeli konut kredisi pazarı kurulmalı. Kur riskini yönetecek ve konut kredisi piyasasını düzenleyip, oyuncuları denetleyecek Ulusal Konut Kredisi Kurumu oluşturulmalı.

* Bireysel bankacılıkta alternatif kanalların kullanılmasını artıracak kanuni düzenlemeler yapılmalı. Kredi başvuru işlemlerinin verimliliğini artırmak için ortak bir kredi puanlandırma altyapısı kurulmalı.

* Belediyelere arazi geliştirme teşvikleri sağlanmalı.

* Bisküvi ve şekerleme imalatında rekabet kuralları uygulanmalı. Bu sektörde dolaylı ithalat engelleri kaldırılmalı.

* İş Güvencesi Yasası benimsenmeli. Ancak büyük şirketlere eşiğin (10 kişi) üzerinde işçi çıkarabilmelerine olanak tanınmalı.

* Büyük ölçekli perakendecilerin şehir merkezlerine yerleşmelerini engelleyen kısıtlamalardan kaçınılmalı.

Peki ne anlama geliyordu bu maddeler? İpucu Meen´in sözlerindeydi: “Biz açıkçası birçok insanın ‘küçük şirketleri ve küçük işadamlarını öldürmek, onlardan kurtulmak istiyorsunuz´ gibi tepkiler alacağımızı zannediyorduk. Ama birkaç kişinin dışında bu tip tepki almadık.” Yani ‘küçük insanlar´, McKinsey´in inancında büyüğü yaşatmak ve onurlandırmak için verilecek kurbanlardı.
Bugün bu önerilerin hayata geçirilmediğini kim iddia edebilir? Konut ve perakendeye dayalı büyüme AKP´nin ‘parlak yılları´nın dinamiği olmadı mı? Arsa rantının yarattığı inşaat ve perakendeciliğin üzerinden yükselen AVM furyası hükümetin alamet-i farikası değil miydi? Perakende bankacılık dedikleri şey, tüketim gücünü borçla artırmak amacıyla milyonlarca vatandaşın ‘ucuz kredi havuzu´na çekilmesi anlamına gelmiyor muydu? Bisküvi ve şekerleme gibi nokta atışı politikalarla yerli küçük üreticilik bitirilip nişasta bazlı şeker ithalatına dayalı tekelleşmenin önü açılmadı mı?

Sonuçta McKinsey´in dediği oldu; inşaat ve tüketime, krediye dayalı yüksek büyüme ve bunun getirdiği istihdam artışı 10 yıla damgasını vurdu. AKP de karşılığını sandıkta fazlasıyla aldı. Ve bugün yaşadığımız krizin de tetikleyicisi işte o raporla ve raporu hayata geçiren siyasi iradeyle ekonominin temeline yerleştirildi. Krediye dayalı, rant ve tüketim ekonomisi -o kısa parıltılı dönem- ağır bir faturayla sonlanıyor şimdi. McKinsey´den bu dönemde hizmet alan şirketler de inşaata, perakendeciliğe akıttıkları kredileri panikle yapılandırıyorlar.

McKinsey böyle bir şirkettir. ‘Verimlilik´ adı altında işten çıkarmaları ve ‘küçük olanların batması´nı kolaylaştıracak uygulamalar dışında ‘tasarruf yapın´ diyecek, sıkı istikrar programları hazırlayacak ve hatta denetim yapacak bir anlayışa sahip değildir. Mahareti; hem yerli ve yabancı büyük şirket ve bankalar, hem de siyasi iktidar için kısa vadeli kazanç kapıları açmak, onları uzlaştırıp çıkarlarını garantiye almak ve bunu ‘ekonomik canlanma´ ambalajında sunmaktır. İktidarlarla ne zaman iş tuttuğuna bakarsanız eğer, IMF´siz dönemlere denk geldiğini görürsünüz. Sandık kaygısıyla ekonomik kriz arasında bocalayanların, hızla piyasada söz sahibi olmak isteyen şirketlerin ‘kudret helvası´nın hazırlayıcısıdır o. Bir kriz fırsatçısı ve krizi fırsata çevirmek isteyenlerin ‘küçük insanları´ kurban ettiği küresel bir sunaktır.

Ama belki de hepsinden önemlisi bir zihniyettir, belli bir piyasa ideolojisinin taşıyıcısı, ekonomiye insanların ihtiyaçları ve sıkıntıları ekseninde kurulmamış formüllerle bakan üst yönetici erbabının yetiştiği ana okuludur.

MCKINSEY´İN YÖNETİCİ ORDUSU

2003´te Türkiye için o raporu hazırlayan ekibin bugün üçte ikisinin büyük bankaların, Ülker, Fiba gibi şirketlerin yönetim kadrosunda yer almaları tesadüf olmasa gerek. Ekibin içindeki Prof. Daren Acemoğlu´nun da “AKP 2005 öncesi demokratik vizyonuna dönmeli” açıklaması boşuna değildi.

Zira; McKinsey Türkiye Genel Müdürü Özgür Tanrıkulu, asıl güçlü yönlerinin piyasaya yön veren üst düzey yönetici yetiştirmek olduğunu söylüyordu. 2013´te verdiği bir röportajda “Dünyada en büyük bin şirketin 170´ten fazlasının CEO´ları McKinsey kökenli. Bu Türkiye için de geçerli. Son 15 yıl gibi kısa bir süre içinde iş dünyasında önemli roller üstlenen 150´den fazla profesyonel yetiştirdik” diyordu.

Bugün de herhangi bir özel bankanın veya şirketin üst yönetim kadrosuna bakın, mutlaka etkili konumda bir McKinsey´ci görürsünüz. Özellikle 2000´den sonra finans sektörüne yön verenlerin ağırlıklı kısmı bu okulun mezunlarıdır. ABD´de Enron vakasının ardından en fazla tartışılan şey buydu. Yeni yeni skandallarla birlikte hâlâ da sürüyor o tartışma. McKinsey´in ilişki ağı, piyasanın mabedinde dahi pek ahlaki bulunmuyor yani.

Kısaca McKinsey; bu iktidarın da son 15 yılda özel sektöre, bankalara yön verenlerin de bildiği adrestir. Neyi, nasıl yapacaklarını merak edenler yaşadığımız krizin nedenlerine baksın yeter. Geçmişin aynasından gelecekteki muhtemel yıkımın manzarasını ve bu işten kazançlı çıkacak olanların suretini göreceklerdir…

Reşat Nuri Erol
02.10.2018
13:32


NE DERSİNİZ?

ABD'Lİ MAKKENZİ Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

YOKSA...

AKEVLER'Lİ SÜLEYMAN KARAGÜLLE Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

ÜSTÜNE ÜSTLÜK...

BİRİNCİSİ (ABD'Lİ) "DOLAR" KARŞILIĞI... 

İKİNCİSİ (AKEVLER'Lİ) "BEDAVA", KARŞILIKSIZ... 

*

BU TEKLİFLERİMİZİ OKURKEN;

http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/10582/SonEk/0/Suleyman-Karagulle/Kanal-Projesi-1

http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/10583/SonEk/0/Suleyman-Karagulle/Kanal-Projesi-2

VE BUGÜNE KADAR ÖNERDİĞİMİZ DİĞER ONLARCA TEKLİFLERİMİZİ...

BUNLARI DA DÜŞÜNEREK OKUYUNUZ... 

VE;

ELİNİZDEN GELEN GÖREVİ SİZ DE YAPINIZ... 

*

UMARIM...

MARUZATIM ANLAŞILDI... 

ANLAYANLARA SELAM VE DUA OLSUN... 

ANLAMAYANLAR "SOSYAL TUFAN" BEKLESİN... 

Reşat Nuri Erol
02.10.2018
13:38


NE DERSİNİZ?

ABD'Lİ MAKKENZİ Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

YOKSA...

AKEVLER'Lİ SÜLEYMAN KARAGÜLLE Mİ YERLİ VE MİLLÎ?

ÜSTÜNE ÜSTLÜK...

BİRİNCİSİ (ABD'Lİ) "DOLAR" KARŞILIĞI... 

İKİNCİSİ (AKEVLER'Lİ) "BEDAVA", KARŞILIKSIZ... 

*

BU TEKLİFLERİMİZİ OKURKEN;

http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/10582/SonEk/0/Suleyman-Karagulle/Kanal-Projesi-1

http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/10583/SonEk/0/Suleyman-Karagulle/Kanal-Projesi-2

VE BUGÜNE KADAR ÖNERDİĞİMİZ DİĞER ONLARCA TEKLİFLERİMİZİ...

BUNLARI DA DÜŞÜNEREK OKUYUNUZ... 

VE;

ELİNİZDEN GELEN GÖREVİ SİZ DE YAPINIZ... 

*

UMARIM...

MARUZATIM ANLAŞILDI... 

ANLAYANLARA SELAM VE DUA OLSUN... 

ANLAMAYANLAR "SOSYAL TUFAN" BEKLESİN... 

...


mmehmetu76
02.10.2018
13:54

ben de size su soruyu sorayim sayin resat nuri beyefendi,

madem milli görüs, adil düzen ve erbakan vakfindan söz ediyoruz,yerlilikten millilikten dem vuran, dolar yakan, iphone kiran, dolar bozdurun diyen bir yönetim nasil oluyor da ekonominin dümenini dis güc olan, ecnebi olan, siyonist olan bir kurulusa teslim ediyor? onu da mi tayyip yapmadi gitti chp yapti? buna da uydurulacak bir kulp var mi? mübarek erbakan yasasaydi, bunlar israilin evlatlari, bunlar siyonizme hizmet ediyor, bunlar türkiyeyi israilin vilayeti yapacak diye kanal kanal gezip anlatmaz miydi, konferans konferans milleti suurlandirmaz miydi? yoksa kanal istanbul ihale dosyasi mi hazirlardi? biraz gercekleri konusunca, sus, edepli ol, agzini kapat.. tipik bir tayyip zihniyeti.. vardigi son nokta mckinsey.

Reşat Nuri Erol
02.10.2018
14:03


mmehmetu76

BU YAZDIKLARININ BİZİMLE/BENİMLE NE ALAKASI VAR?!. 

Hasbinallah ve nimel vekil nimel mevla ve nimen nasir. 

Ahmet Yücel
02.10.2018
19:19

mmehmetu76 kardeşim,

‘’vardigi son nokta mckinsey’’ e danışılmasına Ak Partiye oy veren bir kişi olarak karşıyım. Yukarıdaki makalelerde sayın Reşat Erol hocamızın da bu konuyu savunduğunu göremedim. Yalnız sizde şunu görüyorum. Hiçbir şeyi beğenmiyorsunuzi her şeyi eleştiriyorsunuz. Eleştirilerinizde haklı yönler de var elbette. Fakat herkes yanlış, her şey yanlış derseniz geriye bir tek doğru olarak siz kalıyorsunuz.

Madem sayın Reşat hocamızın makalesi altına yorum yazdınız Reşat Erol hocamızın size yanlış gelen cümlesini kopyalar, yapıştırır ve eleştirirsiniz. Nefsim sizi de, Adil Düzeni ve Milli Görüşü savunan herkesi de, sayın Erdoğan’ı da Allah için seviyorum. Allah’a emanet olunuz, Selamlar.





Çok Yorumlanan Makaleler
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Adil Düzen ile Endülüsleşmeyi önler-2
1.04.2023 1428 Okunma
17 Yorum 01.04.2023 12:41
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-12
28.04.2023 1322 Okunma
17 Yorum 28.04.2023 10:03
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-8
15.04.2023 1293 Okunma
17 Yorum 15.04.2023 05:37
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-11
24.04.2023 1199 Okunma
17 Yorum 24.04.2023 16:37
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-9
17.04.2023 1010 Okunma
16 Yorum 17.04.2023 09:00
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-6
9.04.2023 1157 Okunma
16 Yorum 09.04.2023 08:38
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-7
11.04.2023 1227 Okunma
16 Yorum 15.04.2023 05:26
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 4
9.05.2023 954 Okunma
16 Yorum 09.05.2023 11:43
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-13
29.04.2023 1189 Okunma
16 Yorum 29.04.2023 12:44
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-14
30.04.2023 1110 Okunma
16 Yorum 30.04.2023 09:27
Reşat Nuri Erol
Türkiye yani Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-1
1.05.2023 1087 Okunma
16 Yorum 01.05.2023 16:35
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-6
29.03.2023 1257 Okunma
16 Yorum 29.03.2023 10:51
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-5
27.03.2023 1392 Okunma
16 Yorum 28.03.2023 03:38
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı - 4
28.05.2023 1237 Okunma
16 Yorum 28.05.2023 12:59
Reşat Nuri Erol
Hocaların Hocası Ali Yakup Cenkçiler Hoca - 4
29.05.2021 3499 Okunma
16 Yorum 30.05.2021 17:12
Reşat Nuri Erol
Seçimden sonra acilen yapılması gerekenler…-1
30.05.2023 965 Okunma
15 Yorum 30.05.2023 10:57
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Adil Düzen ile Endülüsleşmeyi önler-1
31.03.2023 1165 Okunma
15 Yorum 31.03.2023 07:12
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-1
2.04.2023 1262 Okunma
15 Yorum 02.04.2023 07:23
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-3
4.04.2023 1254 Okunma
15 Yorum 04.04.2023 09:59
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-4
5.04.2023 1317 Okunma
15 Yorum 05.04.2023 09:50
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-5
6.04.2023 990 Okunma
15 Yorum 06.04.2023 09:38
Reşat Nuri Erol
Türkiye ya da Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-2
2.05.2023 1069 Okunma
15 Yorum 02.05.2023 06:15
Reşat Nuri Erol
Türkiye ya da Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-3
3.05.2023 870 Okunma
15 Yorum 03.05.2023 07:58
Reşat Nuri Erol
Türkiye ya da Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-4
5.05.2023 952 Okunma
15 Yorum 05.05.2023 09:41
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 1
6.05.2023 1008 Okunma
15 Yorum 06.05.2023 08:27
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 2
7.05.2023 968 Okunma
15 Yorum 07.05.2023 11:54
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 3
8.05.2023 986 Okunma
15 Yorum 08.05.2023 10:39
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 5
10.05.2023 918 Okunma
15 Yorum 10.05.2023 10:58
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 6
11.05.2023 937 Okunma
15 Yorum 11.05.2023 10:03
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı-1
25.05.2023 1099 Okunma
15 Yorum 25.05.2023 07:01
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı - 2
26.05.2023 1048 Okunma
15 Yorum 26.05.2023 09:46
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı - 3
27.05.2023 1238 Okunma
15 Yorum 27.05.2023 09:47
Reşat Nuri Erol
Kur’an ve ilim 1216. hafta seminer notlarından - 1
22.05.2023 813 Okunma
15 Yorum 22.05.2023 10:22
Reşat Nuri Erol
Kur’an ve ilim 1216. hafta seminer notlarından - 2
23.05.2023 996 Okunma
15 Yorum 23.05.2023 11:02
Reşat Nuri Erol
Kur’an ve ilim 1216. hafta seminer notlarından - 3
24.05.2023 909 Okunma
15 Yorum 24.05.2023 05:36
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 7
12.05.2023 984 Okunma
15 Yorum 12.05.2023 07:41
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 8
13.05.2023 776 Okunma
15 Yorum 13.05.2023 11:41
Reşat Nuri Erol
Deprem; depremden sonra… Seçimden sonra...
14.05.2023 1105 Okunma
15 Yorum 14.05.2023 10:08
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-1
15.05.2023 913 Okunma
15 Yorum 15.05.2023 10:22
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-2
16.05.2023 811 Okunma
14 Yorum 16.05.2023 09:16
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-3
18.05.2023 740 Okunma
14 Yorum 18.05.2023 10:52
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-4
19.05.2023 820 Okunma
14 Yorum 19.05.2023 08:35
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-5
20.05.2023 885 Okunma
14 Yorum 20.05.2023 11:17
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-6
21.05.2023 814 Okunma
14 Yorum 21.05.2023 15:01
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-2
3.04.2023 1175 Okunma
14 Yorum 03.04.2023 10:15
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-11
1.11.2023 1337 Okunma
14 Yorum 01.11.2023 15:21
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 15
30.11.2023 1177 Okunma
14 Yorum 30.11.2023 09:53
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-10
20.04.2023 1230 Okunma
14 Yorum 20.04.2023 06:22
Reşat Nuri Erol
Arif Ersoy; “Yeni Bir Dünya ve Adil Düzen” - 3
5.09.2020 3563 Okunma
13 Yorum 06.09.2020 09:11
Reşat Nuri Erol
Ekonomik problemler ve İslami çözümler… - 2
21.12.2020 3100 Okunma
12 Yorum 22.12.2020 19:58
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 16
3.12.2023 1193 Okunma
12 Yorum 03.12.2023 09:55
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-12
2.11.2023 1053 Okunma
12 Yorum 02.11.2023 11:18
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-13
4.11.2023 1135 Okunma
12 Yorum 04.11.2023 08:49
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-14
5.11.2023 1386 Okunma
12 Yorum 05.11.2023 08:30
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 1
6.11.2023 1244 Okunma
12 Yorum 06.11.2023 09:11
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 2
8.11.2023 1304 Okunma
12 Yorum 08.11.2023 08:20
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 3
11.11.2023 1246 Okunma
12 Yorum 11.11.2023 07:01
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 4
12.11.2023 1119 Okunma
12 Yorum 12.11.2023 10:44
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 5
13.11.2023 1458 Okunma
12 Yorum 13.11.2023 09:19
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 6
16.11.2023 1093 Okunma
12 Yorum 16.11.2023 13:08
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 7
18.11.2023 1042 Okunma
12 Yorum 18.11.2023 14:46
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 8
20.11.2023 1197 Okunma
12 Yorum 20.11.2023 12:31
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 9
22.11.2023 1033 Okunma
12 Yorum 22.11.2023 12:46
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 10
23.11.2023 1338 Okunma
12 Yorum 23.11.2023 11:03
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 11
25.11.2023 1185 Okunma
12 Yorum 25.11.2023 13:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 12
27.11.2023 1042 Okunma
12 Yorum 27.11.2023 10:10
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 13
28.11.2023 1237 Okunma
12 Yorum 28.11.2023 08:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 14
29.11.2023 1142 Okunma
12 Yorum 29.11.2023 13:25
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-2
22.03.2023 984 Okunma
12 Yorum 25.03.2023 11:55
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 1
15.03.2023 1235 Okunma
12 Yorum 16.03.2023 14:45
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 2
16.03.2023 1111 Okunma
12 Yorum 16.03.2023 14:44
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 3
17.03.2023 961 Okunma
12 Yorum 17.03.2023 11:16
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 4
18.03.2023 1021 Okunma
12 Yorum 19.03.2023 11:26
Reşat Nuri Erol
Ne yapacağını bilmeyen iktidar ve 9 Soru-Cevap
2.10.2018 6515 Okunma
12 Yorum 02.10.2018 19:19
Reşat Nuri Erol
SEBİLÜ’R-REŞAD-3; Niçin SP? Koalisyon! 19.06.2018
21.06.2018 5239 Okunma
11 Yorum 23.06.2018 06:45
Reşat Nuri Erol
Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…
7.10.2018 13978 Okunma
11 Yorum 09.10.2018 00:22
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-1
19.03.2023 958 Okunma
11 Yorum 19.03.2023 11:29
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-3
25.03.2023 982 Okunma
11 Yorum 25.03.2023 11:57
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-4
26.03.2023 1280 Okunma
11 Yorum 26.03.2023 09:44
Reşat Nuri Erol
“İza zülzileti’l-erdu zilzaleha” (Zelzele Suresi) - 8
14.02.2023 919 Okunma
11 Yorum 14.02.2023 10:40
Reşat Nuri Erol
Kur’an 1230. haftalık seminer notlarımızdan - 2
18.10.2023 1276 Okunma
11 Yorum 18.10.2023 23:25
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı - 1
19.10.2023 1315 Okunma
11 Yorum 19.10.2023 10:00
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-2
20.10.2023 1398 Okunma
11 Yorum 20.10.2023 10:14
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-3
21.10.2023 1329 Okunma
11 Yorum 21.10.2023 09:39
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-4
24.10.2023 1413 Okunma
11 Yorum 24.10.2023 08:35
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-5
25.10.2023 1604 Okunma
11 Yorum 25.10.2023 08:09
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-6
26.10.2023 1256 Okunma
11 Yorum 26.10.2023 12:01
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-7
27.10.2023 1272 Okunma
11 Yorum 27.10.2023 12:08
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-8
28.10.2023 1323 Okunma
11 Yorum 28.10.2023 09:43
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-9
30.10.2023 1478 Okunma
11 Yorum 30.10.2023 10:36
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-10
31.10.2023 1118 Okunma
11 Yorum 31.10.2023 11:04
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 28
16.12.2023 969 Okunma
11 Yorum 16.12.2023 12:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 29
17.12.2023 975 Okunma
11 Yorum 17.12.2023 10:58
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 19
6.12.2023 1118 Okunma
11 Yorum 06.12.2023 10:45
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 20
7.12.2023 1159 Okunma
11 Yorum 07.12.2023 11:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 21
9.12.2023 1245 Okunma
11 Yorum 09.12.2023 10:47
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 22
10.12.2023 1030 Okunma
11 Yorum 10.12.2023 13:08
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 23
11.12.2023 1120 Okunma
11 Yorum 11.12.2023 09:55
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 24
12.12.2023 1032 Okunma
11 Yorum 12.12.2023 11:19
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 25
13.12.2023 1087 Okunma
11 Yorum 13.12.2023 13:58


© 2024 - Akevler