Peygamberi devre dışı yapan bir din,kısa devre ya
1322 Okunma, 1 Yorum
Yusuf Kaplan - Yeni Şafak
Ali Bülent Dilek

Peygamberi devre dışı bırakan bir din, kısa devre yapar!

Yusuf kaplan

04 ocak 2015

Hz. Peygamber (sav)’in kendisinin (=”kişisel tarihi”nin) ve mesajının, bütün insanlık, özellikle de tarihlerinin en zorlu dönemlerinden birini yaşayan biz Müslümanlar için neler “söylediğini”, ne anlam ifade ettiğini anlamaya, kavramaya ve hayata geçirmeye her zamankinden daha çok ihtiyaç hissediyoruz.

Hz. Peygamber’i, bir insan ve bir peygamber olarak bütün veçheleriyle, bütün yapıp-ettikleriyle, yani “kişisel tarihi”yle bir bütün olarak anlamadan Kur’ân’ın söylemini de, sadece Müslümanlara değil bütün insanlığa hitap eden İslam’ın mesajını ve vaadlerini de anlayabilmek ve idrak edebilmek mümkün değil.

İşte bu nokta, İslâm’ı, içi/özü boşaltılmış, başkalaştırılmış, aslî dinamikleri aşındırılmış diğer muharref dinlerden, dünya görüşlerinden ayıran; şartlar ne olursa olsun, tarihin farklı dilimlerinde yaşayan bütün Müslümanlar’a dinamizm kazandıran, dinamizmlerini sürgit canlı kılan İslâm’ın en özgün, nev-i şahsına münhasır en hayatî noktalarından biridir.

……………….

Peygamberimiz, İslâm’ı, Kur’ân’ın bütün insanlığa, bütün âlemlere, hayatın her alanına hitabeden (ama) bütünlüklü söylemini, bizzat hayata aktaran, nasıl aktarılabileceği konusunda fiilen örneklik eden, kılavuzluk yapan bir insan ve bir peygamber.
Peygamberimiz'in, peygamber olduktan sonraki “kişisel tarihi”, İslâm’ın anlam ve sembol haritalarının, kök-paradigmalarının, anlamlandırma pratiklerinin değişik zamanlarda ve mekanlarda nasıl anlaşılıp, idrak edilip hayata aktarılabileceğini “gösteren” bir “zaman dilimi” olduğu için, İslâm’ın “özü, özeti’’dir.

İşte Müslümanlara düşen şey, insan ve elçi olarak Peygamberimiz’le, Peygamberimiz’in “kişisel tarihi”yle özetlenen, örneklenen, İslâm’ın özüne, değişik zamanlarda ve mekanlarda bihakkın nüfûz ederek yeniden-hayata geçirmek ve yepyeni şekillerde hayatiyet kazandırmaktır.
İslâm’ın, Hz. Peygamber'in bir insan ve peygamber olarak ‘’kişisel tarihi”nde özetlenmesi ve örneklenmesi, İslâm’ın her şart ve durumda geçerli olabilecek aslî özelliklerini, mahiyetini de kendiliğinden ele veriyor.

Sadece İslâm’a özgü olan bu özgün durum, İslâm’ın aynı anda hem beşerî hem ilahi olanı; hem fizikseli, hem fizikötesini; hem burayı ve şimdiyi, hem de ‘’öte’’yi aynı anda meczeden, kucaklayan, ihata eden bir din, bir tasavvur, bir hayat anlayışı olduğunu gösteriyor.
Bu durum, bütün zamanlarda ve mekanlarda İslâm’ın insana, hayata, kâinâta ve bunlar arasındaki ilişkilere ilişkin olarak her zaman yepyeni şeyler söyleyebilecek bir dinamizme, bir duyarlığa sahip olduğunu ortaya koyması bakımından çok önemli.
Bu nedenledir ki, İslam’ın, bir din, bir tasavvur, bir hayat anlayışı olarak, insanı da, hayatı da, toplumu da, kâinâtı da parçalamasını, parçalı olarak algılamasını, dolayısıyla bir Müslümanın hangi şartlar altında ve hangi zaman diliminde yaşarsa yaşasın, ontolojik bir güvensizlik duygusu yaşamasını önlüyor.

Böylelikle, bura ile öte, fizik ile fizikötesi, “din” ile dünya arasında yaratıcı, imajinatif bir irtibat kurulduğu için, Müslüman, bir yandan kendisini, eşyayı, dünyayı tanrılaştırmaya, putlaştırmaya aslâ kalkışamıyor; öte yandan da bir Müslümanın doğayı, diğer insanları, diğer âlemleri ve kültürleri kontrol etmeye, kendi süflî çıkarları için kullanmaya veya tahrip etmeye ya da yok etmeye kalkışması imkânsızlaşıyor.

DİNE, ZAMANLAR VE MEKÂNLAR ÜSTÜ ÖZELLİĞİNİ PEYGAMBER KAZANDIRIR

Bu teorik arkaplanın pratiğe nasıl aktarılabileceği konusunda ise Peygamberimiz'in “kişisel tarihi” bize örneklik teşkil ediyor.

Peygamberimiz’in “kişisel tarihi”, İslâm’ın salt zamanlar ve mekanlar üstü bir veçheye değil, aynı zamanda zamansal ve mekansal bir veçheye sahip olduğunu da gösteriyor: Kur’ân’ın aynı zamanda, peyderpey, 23 yıllık bir zamana yayılarak vahyedilmesi, bu açıdan çok önemli.
İşte bu, İslâm’ın fiilî durumlara uygulanması gereken bir mesajı ve niteliği olduğunu gösteriyor. Bu süreçte Peygamberimiz, sadece Kur’ân’ı aktarmakla kalmıyor; aynı zamanda gerek yaşadığı coğrafyada, gerekse komşu coğrafyalarda hâkim olan kültürlerle de ilişkiye geçerek İslâm’ın mesajını hayata geçiriyor.
Bizzat Peygamberimiz'in “kişisel tarihi”, İslâm’ın bu kişisel tarih’le özetlenmesi, örneklenmesi, İslâm’ın aynı zamanda güçlü bir tarih ve zaman nosyonuna, diyalojik bir niteliğe sahip olduğunu ortaya koyuyor.

İşte Peygamberimiz'in kendi kişisel tarihi boyunca, değişenle değişmeyen, görünür olanla görünür olmayan, ilahî olanla beşerî olan arasında kurduğu bu özgün ilişki ve iletişim biçimi, biz Müslümanların değişen zaman ve mekânlarda İslâm’ı nasıl idrak edip hayata geçirebileceğimiz konusunda önemli ipuçları veriyor bize.
Bu durum, aynı zamanda, İslâm’ın, kendine özgü bir dinamizme sahip olduğunu, bu dinamizmin her hâl ve şartta yeniden harekete geçirilebileceğini kendiliğinden ortaya koyuyor. Yeter ki biz, sahip olduğumuz idraki müdrik olalım.
O yüzden, son söz olarak şunu söylüyorum: Peygambersiz, din anlaşılmaz. İyice anlaşılmaz hâle gelir.

Peygamberi devre dışı bırakan bir dinin kısa devre yapması ve hayattan çekilmesi mukadderdir. Tarihe bakın göreceksiniz bu gerçeği.
twitter.com/yenisafakwriter

http://www.yenisafak.com.tr/yazarlar/yusufkaplan/peygamberi-devre-disi-birakan-bir-din-kisa-devre-yapar-2006973

yorum;

Akevler usûlü olmadan asla!

İnsanlara daima kendi aklı en doğru görünür.

İşte Allah Kur’an’ı kerimi göndermekle bu görüntü

yanlışını düzeltmiş ve inananlarına

“el kıstas ül müstekim”i, en doğruyu ve değişmez doğruyu

inzal etmiştir.

Ama gel gör ki Kur’an’a inanalar bile bunu anlayamamışlardır.

İşte bu problemi Kur’an getirdiği en temel

özelliği olan içtihat ve icma prensibiyle çözmüştür.

Çevremizdeki bazı Müslümanların “içtihat ve icma”

Müessesesini kabul etmedikleri görüyoruz.

Ve böylece Kur’an ve sünneti uygulanamaz hale

getirmiş oluyorlar.

Ve böylece belalarını aramış oluyorlar.

İşin garibi bazı alimim diyenler bile “içtihat ve icma”

müessesesini kabul ettikleri halde uygulanmasını

yapmıyorlar hem kendilerinin hem de Müslümanların

yollarında takoz olmaya devam ediyorlar.

Yazarımıza ve bütün Müslümanlara

Akevler usulünü ve özellikle resul=başkan

Konusunu  anlamalayı  nasibetmesini

Yüce Mevlamdan niyaz ediyorum…

 

 

 

Ali Bülent Dilek


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
07.01.2015
09:50

Dün kuruluşunu gerçekleştirdiğimiz...

GENEL HİZMET KOOPERATİFİMİZ hayırlı olsun...

*

Diğer iki AKEVLER iSTANBUL KOOPERATİFLERİMİZİ 2000 Ocak ayında kırmuştuk...

Yeni kooperatifimizi de 15 yıl sonra yani 2015 Ocak ayında kurmuş oluyoruz...

Demek ki her şey takdir-i ilâhi diyebileceğimiz zaman sürecindedir...

Vakti zamanı gelince olması gerekenler oluyor, elhamdülillah...

*

ALLAH DAHA NİCELERİNİ NASİP ETSİN...

selam ve dua ile..

reşad





Sayı: 290 | Tarih: 4.01.2015
Ahmet Hakan
Türkiye'nin en aciz kuruluşu: TÜSİAD
Mücrim gibi titremek
1710 Okunma
1 Yorum
Lütfi Hocaoğlu
Yusuf Kaplan
Peygamberi devre dışı yapan bir din,kısa devre ya
Akevler usûlü olmadan asla!
1322 Okunma
1 Yorum
Ali Bülent Dilek
Mahir Kaynak
Ne Yapalım?
Türkiye’de Gelişme
1262 Okunma
3 Yorum
Süleyman Karagülle
Can Dündar
Karanlık Bir Yılı Noktalarken…
Aydınlığa İnat
1100 Okunma
1 Yorum
Vahap Alma
Mehmet Barlas
Avrupa kültüründeki ve bizdeki yabancı düşmanlığı
Adil Düzen’i Beklerken
1097 Okunma
1 Yorum
Tayibet Erzen


© 2024 - Akevler