15 Ekim 2013
HÜCCETÜLİSLAM Zeynüddin İmam Gazalî hazretleri buyuruyor: Bir kimse eliyle bir ağaca dokunsa, ağaç altın oluverse, şayet o adamda sahih itikada ve Şeriata aykırı bir hal varsa, onun bu yaptığı keramet değil, istidractır.
Bunu beyandan sonra: Ehl-i Sünnete göre Rahmanın velilerinin kerametleri haktır, doğrudur. Onların kerametleri, bağlısı oldukları peygamberin (Hepsine selam olsun) dolaylı bir mucizesidir.
Gerçek veliler kendilerinden sadır olan kerametleri ve harika halleri duyurmazlar. Duyulursa bundan üzülürler, hayâ ederler.
Hayızlı bir kadının, hayızlı olduğunu söylememesi ve bu halini gizlemesi gibi veliler de kerametlerini gizler.
Gizleyemezlerse kerametleriyle öğünmezler.
Diğer bir konu: Resulullah (Salat ve selam olsun ona) vefat etmiştir ama nasibi olan büyük zatlardan bazısına rüyada ve yakazada görünebilir.
Bu bir nasip ve tecelli meselesidir.
Hiçbir veli bu konuda reklam yapmaz, bu konuyu şahsî ve nefsanî menfaat, nüfuz ve prestij elde etmek için kullanmaz.
Sahih bir itikada sahip olmayan, Şeriat-ı Garra-ı Ahmediyyeye harfiyyen uymayan kimseler gerçek veli değildir ve onlar Resulullah Efendimizi görmez.
Rüyasında veya yakazada görsünler görmesinler bütün gerçek veliler Resulullah Efendimizle irtibatlıdır.
Gerçek ulema, gerçek fukaha, gerçek veliler, yaşadıkları çağda Resul-i Kibriya aleyhi ekmelüttahaya Efendimizin hazretlerinin vekilleri, varisleri, halifeleri durumundadır.
Onlar Efendimizi canlarından fazla severler ve onun müjdelerine ve tahsinlerine nail olmuşlardır.
Ehl-i Sünnet itikadına göre, bütün Peygamberler ve bilhassa Efendimiz Muhammed Mustafa mâsumdur.
Peygamberlerden başkasına masum demek caiz değildir.
Allahü Teala sevdiği kimselerden bazısını hıfz eder, onlar mahfuzdur.
Kur’ana aykırı inançları ve görüşleri olanlar veli değildir.
Zaruriyat-ı diniyyeden birini veya birkaçını inkar ve yanlış tevil eden veli değildir.
Nefsini seven veli değildir.
Kendisinde riyaset ve şöhret sevgisi ve hırsı olan veli değildir.
Veli Haliq için muhlisen lillah hizmet eder ve ücretini mahlukattan değil, O’dan bekler.
Veli bir cemaatin veya tarikatin başında bulunabilir ama asla tarikatçilik ve cemaatçilik yapmaz.
Din ve mukaddesat sömürücüleri veli değildir.
Allahü Teala ruhbanlarını erbab haline getiren ve putlaştıranları kınamıştır.
Müslüman rabbanî alimleri, gerçek fakihleri, gerçek evliyaullahı sever, onlara hürmet eder ama onları kesinlikle rab haline getirmez.
Gerçek din alimlerinin, gerçek fakihlerin, gerçek şeyhlerin, kamil mürşidlerin; keramet, istidrac, Resulullah Efendimizi görmek, ruhbanları erbab haline getirmek gibi konularda Ümmet-i Muhammed’e nasihat etmelerini, uyarmalarını, aydınlatmalarını, bilgilendirmelerini bekleriz.
Hürmetle hepsinin ellerinden öper, hayır dualarına intizar ederiz.
Yazının devamı için;
http://www.milligazete.com.tr/koseyazisi/Peygamber_Efendimizle_Gorusmek/16977
Yorum:
Peygamberimiz de İnsandı
Bazı insanlara Allah, istediği şeyleri göstermesi, gerçekleşmesi yada ayağına kadar gelmesi Allah'ın hikmetindendir. O kişiyi sevmesinden ve yaptığı ibadetlerden hoşnut olmasından dolayı bunlar gerçekleşebilir. Yalnız unutulmamalıdır ki Allah sevdiği kullarının isteklerini yerine getirirken bu istekler olağanüstü şeylerin olmadığıdır. Böyle kişiler kendilerini gizlerler. Asla ben bunu gördüm. Benim istediğim hemen gerçekleşti vb. şeyleri duyurmazlar.
Kendilerini överek olanları çevresine anlatmazlar . Bu muhteşem zatlara yakışmaz. Onlar hep kendilerini gizli tutarlar.
Ayrıca insanlar arasında hep övgü dolu sözlerle kendisini anlatan kişiler, çevresi tarafından rağbet görmezler. İnsanların çoğu bundan hoşlanmazlar.
"Bütün gerçek veliler Resullullah Efendimizle irtibatlıdır" cümlesine katılmıyorum. Bizler peygamberimizin yaptıklarını örnek alırız. Onu sever ve saygı duyarız.Ama onlarla nasıl irtibatlı olunur. Peygamberimiz de bizim gibi bir insandı. Bu yüzden onunla konuşmak ancak ve ancak rüyada olabilir. Üstelik onunla irtibatlı olmayanlar gerçek veli değildir demeyi yanlış buluyorum. Bana göre gerçek veli, bütün kalbiyle Allah'a inanan, Kuran'da yasak ve emirleri gerçekleştiren ve Kuran düzeninin gelmesi için çalışan gayret gösteren kişidir.