18.11.2011
Yok, çünkü: Tevarüs edilmiş ya da edilmemiş herhangi bir asalet iddiasına ve böbürlenmesine kıl olurum.
Yok, çünkü: Babadan oğula geçen bir imtiyaza nostaljik bir bakışla bile olsa rıza göstermem.
Yok, çünkü: Demokrasiyle taçlandırılmış bir cumhuriyeti, demokrasiyle taçlandırılmış bile olsa monarşiye tercih ederim.
Yok, çünkü: Padişah demek, biraz da pek geçişken olmayan bir hiyerarşi demektir ve ben bu türden hiyerarşiden haz etmem.
Yok, çünkü: “Atalar” diye övünmeye başlandığın anda “atalar” diye utanmaya da başlarsın.
Yok, çünkü: Tarihle barışmayı, padişah sevgisi geliştirmek olarak algılamıyorum.
Yalansa yalan deyin
CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün diyor ki:
Dersim katliamının sorumlusu devlettir.
Katliamın yapıldığı tarihte tek parti iktidarı vardı, CHP iktidardaydı.
Atatürk’ün olaydan haberdar olmaması imkânsızdır.
Bir grup CHP milletvekili, bu sözlere isyan ediyor.
Bakıyoruz Haluk Koç, Nur Serter, İsa Gök gibi isyancı milletvekillerine...
Hiçbiri “Böyle bir şey olmamıştır” demiyor.
Hiçbiri “O dönem tek parti iktidarı yoktu” demiyor.
Hiçbiri “Atatürk’ün olaydan haberi yoktu” demiyor.
Kısacası...
Hüseyin Aygün’ün söylediklerine tek kelimeyle olsun itirazda bulunmuyorlar.
Peki ya ne diyorlar?
Söyledikleri şu:
“Hüseyin Aygün sussun... Hüseyin Aygün susturulsun...”
Oysa isyancı CHP’lilerin önünde iki yol var:
Ya “Hüseyin Aygün’ün söyledikleri bir kuru yalandan ibaret” diyecekler.
Ya da söylenenlere “el mecbur” katlanacaklar.
Başka bir seçenek yok.
Çünkü...
“Sussun” ya da “susturulsun” şeklindeki “gerici seçenek”, yeryüzünde epey bir zamandan beri kullanışlı olmaktan çıktı.
Yazının tamamı için tıklayınız.
Yorum:
Ata’lara sevgi ve saygı
Yukarıda Ahmet Hakan’ın iki yorumu var. İlk yorum padişah atalara olan sevgi, ikinci yorum kurucu Ata’ya olan saygı ile ilgili.
İlk grubun Ata’ları vardır, ikinci grubun Ata’sı vardır.
İlk grup Ata’larına ecdâd der. İkinci grup doğrudan Ata der.
Ecdâd da hata yapmaz, Ata da hata yapmaz.
Eğer ecdâdın açık bir hatası varsa, örneğin beşikteki kardeşini öldürmüşse, onun bir gerekçesi vardır, bir bildiği vardır, devletin bekası için beşikteki tehlikeyi (!) yok etmiştir. Sonra da bunu kanun haline getirse bile bu şer’en yanlış değildir. Eğer Ata’nın açık bir hatası varsa, bu hata değildir. Yeni devletin bekası için yapmıştır, tehlikeyi yok etmiştir.
Ecdâdın hatalarını söylemek küfürdür. Ata’nın hatalarını söylemek saygısızlıktır.
Ecdâdın hatalarını söyleyen susmalıdır. Susmazsa, tövbe etmezse dışlanmalıdır. Ata’nın hatalarını söyleyen de susturulmalıdır. Susmazsa, özür dilemezse dışlanmalıdır.
Ecdâdın yanlışını söyleyenin söylediği ile ilgilenmezler. Söyleyenle ilgilenirler. Söyleyeni küçümserler. Ata’nın yanlışını söyleyenin söylediğiyle ilgilenmezler. Söyleyeni küçümserler.
İnsanların genel huyudur. Geçmişte yaşayanları kutsallaştırırlar. Eskilerin söylediklerini doğru kabul ederler. Yeni birisi eski birisinin söylediğinin tersini söylerse, yeni birisinin söylediği yanlıştır. O yeni birisi büyük bir hata içindedir, günahtadır, yolunu şaşırmıştır.
Allah her iki gruba da Ata’larının dinine değil, Allah’ın dinine uymayı nasip etsin.