Kullanıcı Adı:
Parola:
Üye Kayıt
Üye Aktivasyon
Parolamı Unuttum

Captcha image
Show another code

Giriş
Nazlı Ilıcak - Sabah Fatma Karuç
Satılık kız!
1478 Okunma, 6 Yorum

Halis Toprak'ın 17 yaşındaki bir genç kızla, kızın ailesinin rızasını alarak evleneceğini okuyunca kanım dondu. Bu evlilik nasıl gerçekleşebilir? Bir genç kızın istikbaliyle ailesi nasıl böyle oynayabilir? Belli ki, kızlarını satıyorlar. O kız da, yetişme şartları yüzünden, anne ve babasına itiraz edemiyor. Hüseyin Üzmez vakasını andıran bir durumla karşı karşıyayız. Orada da, aile, masum kızı Üzmez'in kucağına atmıştı. Burada da, belli ki maddi menfaat mukabilinde kızlarını satılığa çıkarmışlar.
Toprak'ın çocukları, "Babamızın akli dengesi yerinde değil" diye evliliği durdurmaya çalışıyorlar. Aslında, akli dengesi yerinde olmayan taraf, 17 yaşındaki kızlarını kendisinden 54 yaş büyük olan bir adama veren anne ve baba. Para hırsı gözlerini bürümüş. Bence TMSF de devreye girmeli.
Öyle ya, Halis Toprak borçlu. Bu kızı baştan çıkaracak parayı nereden bulup da, aileye vaat ediyor?
Bana öyle geliyor ki, TMSF Başkanı Ahmet Ertürk vaziyete el koysa, kızı kurtarabilir.
Aile, bırakınız paralanmayı, sonuçta, borçlu çıkacağını anladığı takdirde, herhalde, evliliğe onay vermekten vazgeçecektir.

 

Yorum:

Ben yazarın yorumuna burada katılmıyorum. Bu evlilik nasıl gerçekleşir diye yazmış? O zaman soruyorum niye gerçekleşemez? Gerçekleşmemesi için sebep yaş farkı mı?

İnsanlar evliliklerini yasal yollarla alenen yapınca sorun oluyor da gizli saklı yapınca neden sorun olmuyor. Halis toprak bu kızla birlikte yaşasa, gizli kapaklı iş yapsa, kızı metres tutsa kimse buna ses çıkarmazdı. Çünkü piyasada o kadar çok ki kendi yaşından küçük kızlarla gizli saklı gönül eğlendirip gününü gün eden. Parayla ya da gönül rızasıyla sonuçta adam evlenmiş ve nikâhı altına almış. Herkese de bu hanım benim eşim diyebiliyorsa, bunda bir sakınca görmüyorum.

Ben konuya bakarken helal mi, haram mı diye bakarım. Helal diyorsanız tartışacak bir şey yok. Haram diyorsanız neye dayanarak haram diyorsunuz. Olamaz böyle bir şey diyorsunuz, bunu neye dayanarak söylüyorsunuz?

Bazıları bunu eşler arasında denklik olmalı diye savunuyor. Neye göre denklik olmalı? Kuran da belirtilen denklik şu ayettedir:

 

وَلاَ تَنْكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَلاَ تُنْكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّى يُؤْمِنُوا وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ أُولَئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ (221)

Allah’a eş koşan kadınlarla onlar imana gelinceye kadar evlenmeyin. İnanan bir cariye, hoşunuza gitse de ortak koşan bir kadından daha iyidir. İnanmalarına kadar; ortak koşan erkeklerle mümin kadınları evlendirmeyin. İnanan bir köle, hoşunuza gitmiş olsa da, ortak koşan bir erkekten daha iyidir. İşte onlar ateşe çağırırlar, Allah ise izniyle cennete ve mağfirete çağırır ve insanlara ibret alsınlar diye ayetlerini açıklar.[221]

 

Bu ayette aranacak denklik anlatılıyor. Ben Kuran’da “eşler arasında denklikten kasıt nedir” hiçbir yerde bulamadım. Denklik kelimesini fıkıhçılar “evlilikte küfüvvet esastır” diye açıklamış ama hangi ayete dayanarak yorumlamış bunu da bulamadım. Kuranda denklik yani küfüvvet sadece İhlas suresi 4. Ayette geçiyor onu da Allah için kullanılmış. “O’na hiç denk yoktur” diyor. Ben başka bulamadım.

 

Ahzap suresi 50 ve Maide suresi 5. Ayette ve buna benzer olarak Kuran’da birçok ayette kimler haram kılınmış kimler helal kılınmış, gayet güzel açıklıyor ama eşler arasındaki yaş farkından hiçbir yerde bahsetmiyor.

 

يَاأَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أَجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ

عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُؤْمِنَةً إِنْ وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَنْ يَسْتَنْكِحَهَا خَالِصَةً لَكَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (50)

Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiği cariyeleri, seninle beraber hicret eden amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını, teyzelerinin kızlarını ve Peygamber nikâhlanmayı dilediği takdirde müminlerden ayrı, sırf sana mahsus olmak üzere kendisinin mehrini Peygambere hibe eden mümin kadını almanı helal kılmışızdır. Bir zorluğa uğramaman için; müminlerin eşleri ve cariyeleri hakkında onların üzerine neyi farz kılmış olduğumuzu bildirmiştik. Allah bağışlayandır, merhamet edendir.[50]

 

الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلٌّ لَهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ وَمَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ (5)

Bugün, size temiz olanlar helal kılındı. Kitap verilenlerin yemeği size helal, sizin yemeğiniz de onlara helaldir. İnanan hür ve iffetli kadınlar ve sizden önce kitap verilenlerin hür ve iffetli kadınları -zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın ve mehirlerini verdiğiniz takdirde- size helaldir. Kim imanı inkar ederse, şüphesiz amelleri boşa gider. O, ahirette de kaybedenlerdendir.[5]

 

Evlilik ile ilgili bütün ayetleri tek tek inceledim ama hiçbirinde evlilikte yaştan bahsetmemiştir. Şayet olmuş olsa idi yani yaş sınırlaması getirilmiş olsa idi, peygamber efendimiz kendinden 25 yaş büyük olan Hz. Hatice ile ve kendinden kaç yaş küçük olan Hz. Aişe ile evlenmezdi. Peygamber efendimiz her konuda bize örnek olduğu gibi evlilik müessesesinde de bize ışık tutmaktadır.

O yüzden insanları sapıklıkla suçlarken biraz daha dikkatli olmak ve delillere dayanarak suçlamak gerektiğine inanıyorum.

Bir de Halis Toprak’ın çocuklarına gelince, onları rahatsız eden babalarının 17 yaşındaki bir kızla evlenmesi mi, yoksa bu kıza resmi nikâh kıyarak mirasa ortak etmesi mi? Halis Toprak bu kızla resmi nikâhla evlenmiş değil de metres tutmuş olsa idi, çocukları ona deli der miydi veya hak iddia eder miydi? Babamız gönlünü eğlendiriyor diye mi bakarlardı bu olaya, merak ediyorum.

 

Fatma Karuç

Yorumcu 
Yorum 
Lütfi Hocaoğlu
26.07.2009
16:43

Allah Halis Toprak’tan razı olsun. Çünkü onun durumunda olan zengin kimselerin genellikle yaptığı bu yaştaki kızlarla evlenmek değil, bu yaştaki kızlarla bir veya bir kaç geceliğine birlikte olmaktır.

Ülkemizde bir grup ilerici(!) aynı kızın yaşıtı bir erkekle "çıkmasını" hoş karşılarken, "evlenmesini" niçin hoş karşılamaz, şaşıyorum. Yani Allah’ın helal ettiği her şey kötü, helal etmediği her şey iyi mi demek istiyorlar.

Evlenmede yaş farkı için ne islamiyette ne hiç bir dinde ne de kanunlarda bir engel yoktur. Hatta Hz. Muhammed hem kendisinden çok büyük kadınlarla hem de çok çok küçük kadınlarla evlenmiştir.

Halis Toprak’a bu şekilde hücum eden zihniyet acaba Hz. Muhammed bugün yaşasa ve 14 yaşındaki cariyesi Mary’den çocuğu bugün doğsa, ona nasıl saldırırdı, merak ediyorum.

Onların ellerinde olsa evlenmeye yaş farkı kısıtlaması koyarlar. Ama evlilik dışı ilişkileri ne yapacaklar merak ediyorum. Bu yaş kısıtlaması kaç olmalı, onu da merak ediyorum. Aradaki yaş farkı 5 mi, 10 mu, 30 mu, kaç olmalı. Bu farkın gerekçesi ne olmalı, onu da merak ediyorum.

Televizyonlara çıkıp psikologları konuşturuyorlar, işte kızın psikolojisi bozulurmuş vs vs. Kıza sordunuz mu?

Eğer kişi, ölçüsünü batının tuhaf mantığı olarak alırsa ve buna da ilericilik derse, yani kitabı "batı yaşamı" ise böyle garip durumlara düşer.

Süleyman Karagülle
26.07.2009
21:26

Dikkat ettiniz mi 7 kızı var. Oğul yok herhalde. Hepsinin soyadı Toprak. Yani evlenmemişler. Babaları zenginlikte ün tutmuş, onlar asıl borçlu olan, babaları değil. Babaları 7 kız yetiştirmekle borcunu çoktan ödemiş. Asıl borçlu olan 7 kızı. Geldiler yediler içtiler, borçlandılar ve ölecekler. 7 kız şimdi akılları başına gelse biz zenginiz. 50 60 yaşlarında koca alıyoruz. Geçim sıkıntısı çeken evli erkeğini bize ortak eden, çocukları olan, hayızdan kesilmiş kadın varsa, biz onlara birer milyon TL veririz derse ve bunlar ikinci olarak bu kocalara varsalar ne olur?

Geçim sıkıntısını çeken çocuklarını okutamayan veya çocuklarına iş bulamayan 7 kadın saadetlere erer. 7 aile ekonomiye ve sosyal yapıya katılmış olur. Kendileri de böyle babalarını mahkemeye vereceklerine çocuklar doğursa; mesela üçer çocuk doğursa, onlar da büyüyüp aile kursalar, kendileri analık zevki yanında topluluğa olan borçlarını da ödemiş olurlar.

17 yaşındaki kıza acıyorlar. Bekarken niye acıyıp evlendirmediler? Kaç 17, hatta 27 yaşında kız var. Evlenememiş. Bırakın annelik zevkini cinsi ilişki zevkinden de mahrum kalarak bu dünyayı terk etmek durumundadır. Bu zavallı kızlarıda yüzde doksan cinsi ilişkide bulunmamışlardır. Çektikleri bu sıkıntı ne? Bu kızlardan ricamız vardır. Gelsinler bu tartışmalara katılsınlar. Sonunda görecekseniz, ikna olup ikinci olarak kocaya razı olup insan olacaklardır. Şimdi hayvandan da beterdirler.

betül
27.07.2009
13:51

Ben burda fatma hanıma katılıorum çünkü o kadar insanlar var ne nikah kıyıyorlar ne de eş gözüyle bakıyorlar bence çok normal her iki tarafta kabul ettıkten sonra yaşın hiç bir önemi yok karşı taraf eşine sahip cıktıktan sonra helal de bidaha helal........

aliboraakkoc
29.07.2009
21:38

Bu konuda benden önce yorum yapan yorumcuların hiçbirine katılmıyorum. Açıklayayım. Bence Halis Toprak ile eşi arasında aile birliğini oluşturamayacak kadar fazla yaş farkı vardır. Şimdi Halis Beyin gücü kuvveti yerinde peki beş sene sonra gücü kuvveti yerinde olmayınca ne olacak. Süleyman Beyin dediği gibi bu kızcağızın cinsel ilişki zevkini kim tatmin edecek. Şimdi diyecekseniz ki tekrar evlenir. Bu çok mu etik. 1. Eşinden bir çocuk 2. Eşinden bir çocuk sonra o da ölünce 3. Eşinden bir çocuk, ortaya çok güzel bir çorba çıkar. Toplumun bu şekilde aile ilişkileri ile çoğalması çok sağlıksız olacaktır. Kendine hayrı olmyan insanlardan kimseye hayır gelmez. Para ile kendini satmışmıdır. Bence hayır. Bence parası için birkaç yıllığına Halis Bey Hakkın rahmetine kavuşuncaya kadar “dişini sık kızım şunun şurasında çok çok 2-3 yıl yaşar” diye geçirmediğini nereden biliyoruz.

Lütfi bey konuyu biraz daha açarak Hz Muhammed’in eşi Mary yi örnek vermiş. Bu konuda Halis Toprak bir sünnet olarak da bu benimsemiş sanırım. Çocuğunun adını İbrahim koyarsa bunu bu sünneti de yerine getirmiş olur sanırım. Peki neden Hz Muhammed’in yaptığı gibi - ki evliliklerinin çoğu bu şekilde- kendinden yaşça çok büyük kadınla evlenmiyor.

Çok bildiğiniz gibi Hz. Muhammed 50 küsür yaşına kadar tek eşle evli kalıyor ,her türlü dünyevi teklifleri reddediyor ve 50 yaşından sonra genç ve zengin bir çok kız yerine koruma ve tebliğ amacını güden , karşılıklı rızaya dayanan evlilikler yapıyor. Ayrıca Hz Muhammed 11 evli iken Kuran-ı Kerim ancak 4 evliliğe izin veriyor.

Günümüz şartlarında 17 yaşında bir kızın kendi kararlarını verebiliyor olması çok düşük bir ihtimal. Bu söylerken hukuki anlamda değil zihin ve beden yaşı oalrak söylüyorum. Bu devirde 30-40 yaşına kadar kadınların ve erkeklerin evlenmemelerini pek benimsemiyorum ancak sonuçta bu insanın kendi özgür iradesidir.

Lütfi Hocaoğlu
29.07.2009
23:20

Önemli olan baktığınız yer ve referans noktanızdır.

Siz kendi kendinize bazı fikirler oluşturursunuz, aile yapısı şöyle olursa sağlıklıdır, böyle olursa sağlıklıdır vs vs.

Bunların bana göre önemi yoktur. Önemli olan inandığınız şeydir. Katolik iseniz katolik mezhebi sizin için referanstır. Ben Kuran ve sünnete inanırım ve benim için referans budur. Hz. Muhammed’in çoğu eşi kendisinden küçüktür. Burada Bora Bey 11 hanımı olduğu için Kuran’da 4 hanıma müsade ettiği için Hz. Muhammed’in hayatı örnek olamaz demek istiyor.

Bu noktada yanılıyor. Kuran 4 hanımla sınır koymuyor. Kuran o ayette özel bir durum vardır ve o koşullarda dörde kadar almayı mecbur tutuyor, sonrası için zorlama yapmıyor. Aksi halde Hz. Muhammed’in hayatı örnek olur mu? Ya da şu durumu diyebilirsiniz, o ayet geldikten sonra 4’e kadar sınırlı tuttuğu için önceki yaşamı müminler bağlamaz, bu da kabul edilebilir. Ancak diğer bir ayette Hz. Muhammed’in evlatlığı olan Zeyd karısını boşadıktan sonra karısı Zeynep’in (aynı zamanda Hz. Muhammed’in halasının kızıdır) Hz. Muhammed ile evlendirilme sebebinin mümin erkeklerin evlatlıklarının boşadığı hanımları almaları için zorluk olmaması için olduğu söylenmektedir. Yani Hz. Muhammed’in aile hayatının en uç örneğinin bile müminler için örnek olduğunu belirtmektedir.

Siz kendi inancınıza göre sağlıklı aile modelleri kafanızda kurarsınız, ama ben müminim diyorsanız şuna inanırsınız: En sağlıklı aile modeli Hz. Muhammed ve sahabenin aile modelidir. Buna inanmak zorunda değilsiniz. İnanmazsanız kabul etmez ve uygulamazsınız, dersiniz ki ben müslümanım, ben bunu uygulamam, uygulayanın kendi sorunu.

Bu aile modeli için bir sürü şey söyleniyor, kızın kocası yaşlı, ölünce ne olacak falan diye. Peki nikahsız olarak kendilerinden çok büyük erkeklerin sevgilisi olan kadınları niçin kimse düşünmüyor. Asıl onların ki kötüdür, zinadır, fuhuştur. Allah’ın hoşlanmadığı şeylerdir ve bana göre çok kötüdür. Halis Toprak’ın yaptığı bu iş helaldir ve ne sebeple olursa olsun Allah razıdır.

Batı aile modeli için Hz. Muhammed aile modeli örneği çok tuhaftır, onu bırakın bugünkü aile modelinde yaş farkı bile rahatsızlık doğururken evlilik dışı ilişkiler gayet normaldir.

Bizi Allah yarattı, o öldürecek ve tekrar o diriltecek. Bunun için bana göre Allah’ın dedikleri ve bize gösterdiği Hz. Muhammed’in aile modeli en iyisidir ve en iyi örnektir. Sizin inancınız farklı ise, peygamberiniz farklı ise ona göre davranabilirsiniz.

Lütfi Hocaoğlu
30.07.2009
00:49

Bir yanlış bilgiyi daha düzeltmek için yazıyorum. Bora Bey’in yorumunda:

"Çok bildiğiniz gibi Hz. Muhammed 50 küsür yaşına kadar tek eşle evli kalıyor ,her türlü dünyevi teklifleri reddediyor ve 50 yaşından sonra genç ve zengin bir çok kız yerine koruma ve tebliğ amacını güden , karşılıklı rızaya dayanan evlilikler yapıyor. "

40 yaşında peygamber olduktan bir kaç sene sonra Hz. Hatice ölünce kendinden yaşça büyük Sevde ile evlendi. Ancak bundan hemen sonra hiç bir korumaya muhtaç olmayan, Mekke’nin en zenginlerinden olan EbuBekir’in henüz yeni ergen olmuş kızı Ayşe ile evlendi. Ayşe’nin rızasını mı aldı, yoksa babasının rızasını mı aldı? Bugün bu evliliği yapsa nasıl da saldırırlardı, satılık kız mı derlerdi, başka şey mi derlerdi merak ediyorum.

Aslında olan şu: İnsanların Hz. Muhammed’in hayatı hoşlarına gitmiyor. Bunun için de islamiyette asla yeri olmayan resmi fetvacılara çeşitli fetvalar verdiriyorlar. Yok şunun için yaptı, yok bunun için yaptı. Sonra bunları da gerçekmiş gibi halka anlatıyorlar. Aslını araştırmayan kimselerde bunlara inanıyor. Bunlar gerçek değildir.



YorumYap

Sayı: 7 | Tarih: 26.7.2009
Nazlı Ilıcak
Satılık kız!
1478 Okunma
6 Yorum
Fatma Karuç
Mehmet Şevket Eygi
Bazı Bid'atlar
874 Okunma
13 Yorum
Hasan Koç
Oktay Ekşi
Deyimlerin önemi
842 Okunma
4 Yorum
Vahap Alma
Ahmet Hakan
Bir değişimin anatomisi
820 Okunma
4 Yorum
Lütfi Hocaoğlu
Abdullah Büyük
Sosyal buhranlar ve ilahi teselli
789 Okunma
Sedat Aksakal
İskender Pala
Şiirimizin Târihî Yolculuğu
780 Okunma
1 Yorum
Kadir Pürde
Fehmi Koru
Ruhban okulu ve ihl meselesi
756 Okunma
10 Yorum
Ahmet Kirtekin
Ahmet Turan Alkan
Aşkımızın büsküvit tenekesi
752 Okunma
Emine Hocaoğlu
Hakan Albayrak
Kelime-i Tevhid, özgürlük ve güvenlik parolasıdır”
735 Okunma
2 Yorum
Veysel İpekçi
Ruşen Çakır
Devlet kimi muhatap alacak?
724 Okunma
Tayibet Erzen
Ertuğrul Özkök
O soru bana sorulsaydı
711 Okunma
Süleyman Akdemir
Fikret Bila
Suriye ile iki devlet, bir hükümet modeli
703 Okunma
Harun Özdemir
Mahir Kaynak
Yakışmıyor! Yakışmıyor!
699 Okunma
7 Yorum
Süleyman Karagülle
Murat Bardakçı
İkoncan dediğin sereserpe yatamaz, boyluboyunca uz
688 Okunma
Recep Yıldırım
Ahmet Taşgetiren
İlginç bir mukayese
677 Okunma
1 Yorum
Zübeyir Erol
Hayrettin Karaman
Katsayı meselesi
677 Okunma
2 Yorum
Hilmi Altın
Türker Alkan
Takdiri ilâhi ve teknoloji
671 Okunma
Mehmet Seyyar
Mümtazer Türköne
'Kürt sorunu'nu HSYK çözer
665 Okunma
Arif Ersoy
Yılmaz Özdil
İmam hatip adaletsizliği
654 Okunma
1 Yorum
Leyla Okta
Reşat Nuri Erol
Parada neler oluyor?
629 Okunma
1 Yorum
Ilker Ardic
Bekir Berat Özipek
Yargıtay kararları da temyiz edilir!
598 Okunma
Bünyamin Demir
Bekir Coşkun
Rock çocukları...
574 Okunma
3 Yorum
Ersoy Kılıç
Mehmet Altan
İmam-Hatip'teki Papaz
573 Okunma
1 Yorum
Mehmet Hikmetumut
Cengiz Çandar
Kürtlerin “saklı” coğrafyasından...
520 Okunma
1 Yorum
Ekrem Fildişi