Sistemin Fazileti
1278 Okunma, 2 Yorum
Oktay Ekşi - Hürriyet
Vahap Alma

Sistemin fazileti


BİZİM medyada bir âdet vardır. O konuyu yazan muhabir eğer aynı tür bir olayı daha önce duymamış, okumamışsa yazdığı konunun “ilk defa meydana geldiği” yolunda bir ibare ekler. Oysa biraz incelese belki on, belki yirmi örneğin daha önce yaşanmış olduğunu görür. Başbakan Tayyip Erdoğan'ın “Başkanlık rejimi” önerisi ona benziyor.

Erdoğan eğer Türkiye'yi Başkanlık sistemine götürebilirse çok yararlar sağlayacağımızdan dem vuruyor. Sözlerinden de sistemin artısını eksisini değil, kendi siyasi özlemleri yönünden doğru olup olmadığını ön plana aldığı anlaşılıyor.

Hepimiz yasama-yargı-yürütme üçlüsünün birbirinin alanına müdahale etmesine karşı değil miyiz? Yani “kuvvetler ayrılığı” ilkesini savunmuyor muyuz? Başkanlık sistemi bunu en iyi şekilde gerçekleştiren rejimdir.


Eee... O halde neden bu güzel sistemi almayıp da “Parlamenter sistem” denen ve yıllardır bol laf-az iş ürettiğinden yakındığımız sisteme bağlı kalalım? Hem de Başbakan Tayyip Erdoğan gibi -bazılarına göre- “değişimci” bir lider ülkeyi bu sisteme götürme şansını yakalayacakmış gibi görünürken.

Düşünün siz, o sisteme geçersek hepimiz öylesine dinamik bir yönetime kavuşuruz ki -Benzetirsek acaba ayıp mı olur?- hani 1933 yılında iktidara gelen Adolf Hitler sadece 6 senede ülkesini tüm Avrupa'yla savaşacak kadar güçlü hale getirmişti ya...

Alimallah biz onlardan bile hızla güçlenir dünyaya meydan okuruz.

Evet ama acaba madalyonun arka yüzünde ne var?

 

     Yorum:

 

     Sistem…

 

Başkanlık Sistemi:

Başkanlık rejiminde başbakan ya da cumhurbaşkanı makamı yerine başkanlık makamı bulunuyor. Başkan meclis tarafından seçilmeyip doğrudan halk tarafından seçiliyor. Meclis de halk tarafından seçiliyor ve başkanlık sisteminin en önemli özelliği olarak meclis de başkan da birbirine üstünlük kurmaya çalışmıyor.

Bakanları, başkan atıyor ya da görevden alıyor. Üstelik başkanın bakanları meclis içinden seçme zorunluluğu da yok. Meclis yasaları hazırlanması ve bütçenin oluşturulması konusunda yetkiliyken başkan tüm politikayı ve uygulamayı belirleme yetkisine sahip. Ancak başkan, yönetime karışmasına izin vermediği Meclis’in denetimi altında çalışıyor.

Başkanlık rejiminde birbirine karışamayan ama denetleyen başkan ile Meclis arasındaki hakemliği yüksek yargı, yani Anayasa Mahkemesi yapıyor. Yani başkan ile meclis birbirinden bağımsızken Anayasa Mahkemesi her ikisinden bağımsız olarak hakemlik görevi yürütüyor. Bu nedenle başkanlık sistemine kesin kuvvetler ayrılığı deniyor.

 

Küçüktük… İlk namaza utanarak başladık. Bize, namazda okunması farz olan şeyler ezberletildi. Manasını bilmiyorduk. Öğrenmeye de ihtiyacımız yoktu. Nasılsa iyi bir şeydir diye! Sonra elimize Elif-Ba verildi. Arapça harfleri öğrendik. Kur’an’ın kısa surelerinden başlayarak öğrendik Kur’an okumayı. Abdestsiz tutamazdık, ürkerdik. Ama Türkçe meallisini tutabiliyorduk. Onu taşırdık bazen. Türkçesini okuduğumuzdan değil, abdestsiz taşıyabiliyor oluşumuzdandı bu. Türkçesini okuyup anlamayı boşa zaman harcamak diye nitelendirirdik. Çünkü Arapçası daha hayırlıydı. Allah Türkçe okumayı kabul etmiyordu ve anlamayı istesek bile bunu Kur’an’dan araştırmaya gerek yoktu. Çünkü bizim yerimize düşünüp, bizden daha akıllı alimler(!) nasılsa yalamış yutmuştu Kur’an’ı.

 

Bize Arapça harfleri öğreten imam, aynı zamanda evlere gidip mevlid okurdu insanlara. Bu sayede insanların malları bereketlenir ve onların evine bela gelmezdi. Yeni evliye, doğana, ölene ve askerden gelene mevlid okutmak farzdı. O mevlide zengin dostlarımızı çağırıp et yedirmek ayrı bir sevaptı.

 

En güzelini o imam bilirdi. Ona göre Kur’an duvardaki en üst köşede asılmalıydı. O Kur’an’ın tek bir görevi vardı. O da ölmüşlere hatim, yeni doğanın baş ucunda koruyucu beklemek ve mezarlıklarda Yasin’di. Çok kutsaldı ve odanın en kıymetli yerinde işlemeli kılıfında asılıydı. Açıp okuyup anlamak mı istersin? Sakın ha! Kafayı yersin. Sen kimsin ki anlayacaksın? Senin görevin sadece ölünün arkasından okumaktı. Hoca vaaz verdiğinde Kur’an hükümlerinden bazılarını açıklamaya çalışırı. ‘Hocam neden uygulamıyoruz?’ derdik. O da sistemden bahsederdi. Kur’an hükümleri sadece şeriatla yönetilen ülkelerde geçerliydi ve kendi ülkemizde sisteme yerleştirmek için çalışmak konsepti bozardı. Mesela elektrik kaçağı helaldi. Çünkü şeriat ile yönetilmiyorduk. Çünkü imam haram deseydi kullanamayacaktı! Kur’an sistemini böyle yaşamak zorundaydık. Ne de olsa bu düzen kalsa din adamlığı müessesesi ayakta kalacak, şeyh ve din adamlarına akan ganimetler eksilmeyecek ve itibarları zedelenmeyecekti.

 

Camide kıldırdıkları namaz karşılığında aldıkları paralar onların hakkıydı. Çünkü namaz kıldırmak zor bir işti. Evet işleri namaz kıldırmaktı sadece. Çünkü insanlar  ilim konusunda epeyce ilerdeydi ve öğrenecek şeyleri kalmamıştı. Camilerin bakıma falan da ihtiyacı yoktu. Müslümanlarımız çok temizdi. Tuvaletler hijyenik ve ayaklar kokmuyordu. Ne güzel bir dindi yaşadığımız din! Temizlik(!) dini işte. İmanın da yarısıydı ha o zamanlar.

 

Peygamberimiz de çok önemliydi bizim için. Allah’ın adının yanıonda O’nun da adını yazdırmak ve duvara asmak ne büyük bir şerefti. Mucizelerini birbirimize anlatıp övünürdük. En büyük peygamber bizimkiydi. Ayette geçen peygamberler arasına bir fark koyulmadığı ibaresi bizim için önemsizdi. Biz ne kadar kötü olursak olalım O kurtarırdı bizi. O ümmetini çok severdi ya.Bize de sadece O’na salavat getirmeyi emretmişti. O’nun giydiklerini giymeli, sakal ve saçlarımızı O’na benzetmeliydik. Kim takar güzel ahlakını, siyasi yönünü ve Kur’an mucizesini. O bir başkan mıydı? Bize ne!

 

Peki dinimizin bütün bu güzellikleri varsa bizde, neden hala Amerika’nın özgürlükçülüğüne gıpta ile bakıyoruz? Ya da Avrupa’da  ambulansın hemen gelişine, kimsenin vergi kaçırmayışına… Neden hala kurtarıcı bekliyoruz? Mehdi ile avunuşumuz neden? Hayatımızı insan merkezli bir sisteme dayatıyoruz. Kainatın Yaratıcısı Kur’an’ı asılı dursun diye mi indirdi? İnen bu şeyin hükümlerini melekler mi inip hayata geçirecek? Başkanlık sistemi ile birlikte  envay çeşit kanunları Kur’an’dan bihaber gerçekleştirecekler de başarılı mı olacaklar? 

 

Bunca zamandır sistemin bizi ittiği hurafeler diyarından ayrılıp, ezberlerin beyinlerde çakılı çivisini sökme zamanı gelmedi mi?

 

 

Vahap Alma


YorumcuYorum
Lütfi Hocaoğlu
28.04.2010
14:39

Allah razı olsun. Çok güzel bir yorum.

Başkanlık sistemini getirmekten bahsedenler getirdikleri veya getirecekleri sistemin Kuran’a uygunluğundan hiç bahsetmiyorlar.

Aynen yorumda çok güzel bir şekilde özetlendiği gibi bir mantıkla hareket ediyor koca koca siyasiler. Kuran ve sünnet bir cebe, hayat diğer cebe. İkisi asla ve asla birbiriyle karışmayacak, karşılaştırmayacak.

Vahap Alma
28.04.2010
15:41

Allah senden de razı olsun Lütfi Hocam.

Sistemi çokça eleştirip kendimize toz kondurmamak için türlü fetvalarımız var. Değerlendirmeleri daha adil yaparsak, bu sistemin asıl suçlusu, Kur’an’a aldırış etmeden kendilerini Kur’an ehli olarak niteleyenlerdir.

Saygılar





Sayı: 46 | Tarih: 25.04.2010
Can Ataklı
Başkanlık sistemi ile federal devlete geçiş
4838 Okunma
Mesut Karaaytu
Ebubekir Sifil
İslami Kristoloji
2110 Okunma
16 Yorum
Zafer Kafkas
Ahmet Hakan
Çarpıt babam çarpıt
1568 Okunma
9 Yorum
Lütfi Hocaoğlu
Ali Bulaç
Kerim devlet
1404 Okunma
2 Yorum
Ahmet Yasir Erol
Reşat Nuri Erol
Tarımda faiz, icra ve iflas
1348 Okunma
4 Yorum
Ilker Ardic
Nazlı Ilıcak
AK Parti yalnız kaldı
1284 Okunma
5 Yorum
Fatma Karuç
Oktay Ekşi
Sistemin Fazileti
1278 Okunma
2 Yorum
Vahap Alma
Mehmet Altan
Dışişleri soykırımına nasıl bakar?
1267 Okunma
Mehmet Hikmetumut
Rahmi Turan
Bize uymayan bir sistem
1251 Okunma
Serdar Turan
Dücane Cündioğlu
Ahlaklı ama Edepsiz
1244 Okunma
Abdülkadir Altınhan
Mahir Kaynak
Başka bir Yöntem
1236 Okunma
Süleyman Karagülle
Ruşen Çakır
İki yumruk: Benzerlik ve farklılıklar
1232 Okunma
Tayibet Erzen
Zülfü Livaneli
Grass’ın İstanbul’u...
1215 Okunma
Ali Bülent Dilek
Mehmet Şevket Eygi
Başörtüsü Düşmanlarına On Bir Tokat
1211 Okunma
Emine Hocaoğlu
Mümtazer Türköne
Savaştan barış çıkartmak
1203 Okunma
1 Yorum
Arif Ersoy
Toktamış Ateş
İlk Meclis'ten portreler
1201 Okunma
Osman Eskicioğlu
Fehmi Koru
Batılı değerler: Çifte standart ve dinî ayrımcılık
1162 Okunma
Ahmet Kirtekin