Kutlu Doğum Haftası'nı hararetle savunuyorum
871 Okunma, 6 Yorum
Ahmet Hakan - Hürriyet
Lütfi Hocaoğlu

27.04.2017

SENENİN bir haftasında Peygamberimizin doğru anlaşılması için etkinlikler yapılmasının nesi kötü birader?

FETÖ’nün uydurmasıymış... Eğer öyleyse iyi uydurmuşlar! Ne yani? Bin tane şerlerinin yanında bir tanecik de hayırları olsun be birader!

Önceden yokmuş böyle bir şey... Doğru... Yoktu önceden, sonradan çıktı. E ne var bunda? Sonradan çıkamaz mı? Nedir yani?

Yazının tamamı için tıklayın

 

Yorum:

Şeytan’ın oyuncağı olmak

Peygamberi doğru anlamayı bir haftaya indirmek ne kadar yanlışsa İslamiyet’le ilgisi olmayan Peygamberin doğum gününü kutlamak da o kadar yanlıştır.

Bu saçma uygulamayı kimin çıkardığı önemli değildir. Kim çıkarırsa çıkarsın kötü bir bid’attır.

Kandiller, Kutlu Doğum Haftaları İslamiyet’i dejenere etmek için uydurulmuş Şeytan işi uygulamalardır.

Allah bizi Şeytan’ın oyuncağı etmesin.

 

 

Lütfi Hocaoğlu


YorumcuYorum
Ahmet Yücel
03.05.2017
01:43

Sevgili Lütfi Hocaoğlu kardeşim,

İster doğum günü, ister Anneler günü, babalar günü, sevgililer günü vb. bilmem şu haftası, bu haftası vb. hepsi bidattir. Batıdan gelme adetlerdir bunlar. Hadiste, 'Sizden öncekileri adım adım takip edeceksiniz, onlar bir kelerin deliğine girseler, siz de gireceksiniz.'' buyrulmuştur. Peygamber efendimiz 1400 sene öncesinden bizim bugünkü hallerimizi bildirmişlerdir.

Allah'ın farz kıldığı bir çok ibadeti terk eden Müslüman çoğunluk diğer yandan Allah'ın haram kıldığı pek çok şeyi aleni olarak işlemekle meşgulken, Kutlu Doğum Haftası da bidat olabilir, fakat bu hafta vesilesiyle Peygamber sünnetini işlemeyi de terk etmiş bir çok kişiye ulaşılabiliyorsa ve bir çok Müslümanın gaflet uykusundan uyanmasına sebep olabiliyorsa varsın devam etsin derim. Bu durumda belki bidat-ı hasene olabilir, diye düşünüyorum. Diyanetin sahip çıkma nedeni de bu olsa gerektir. ''Bir kişinin hidayetine neden olmak'' , bir kişinin de olsa Müslümanım ama yaşayamadığımı şimdi fark ettim, diyerek özüne dönmesine vesile olabilmek niyetiyle yapılıyorsa, adına bidat ya da bidatı hasene diyelim, varsın devam etsin.

Batının doğum günü yaşayanlar için yapılıyor, Peygamberimiz ise 632 yılında Hakka, Refiki Ala'ya/Yüce Dosta yürümüştür. Bu batı taklidinden biraz farklı, ikincisi onlar doğum günü kutluyor, biz de hafta olarak alınmış ve Kutlu Doğum Haftası adı altında çeşitli etkinlikler düzenleniyor. Anneler Günü vb kutlanırken, Allah'ın habibi için de Miladi takvime göre senenin bir haftası da, Peygamber efendimizi anlatmak için ayrılsın, haftanın adı değiştirilebilir, ''PEYGAMBER HAFTASI'' olabilir.

Kandiller ise haktır, bidat değildir. Özellikle Kadir Gecesi, Kur'an'da da bahsedilmektedir. 5 Gece Allah tarafından Ümmeti Muhammed'e bahşedilmiştir. Miraç'ta, peygamber efendimiz, diğer ümmetlerinin ömrünün çok olduğundan daha çok ibadet ederek, daha çok sevap aldıklarını, ümmetinin ömrünün kısa olduğunu Allah'a arz edince, Allah CC, ümmetine diğer ümmetlere vermediğim 5 gece verdim, ..............'' şeklinde müjde vermiştir. ''Kadir gecesi bin aydan hayırlıdır.'' Ortalama olarak bir insan ömrüne 82-83 yıl gibi tekabül eder ki, ne büyük nimettir. 

Kandillerde bidat olan şey şudur, şu gece şu ibadeti yapınız, şu gecede şöyle şöyle ibadet ediniz, şu gecede şu kadar rekat namaz kılınız vb yönlendirmeler bidat olmuştur. Peygamber efendimiz şu kadar rekat namaz kılınız, demediyse, başka alimler de dememelidir. Ümmet Allah rızası için, gönlünce dua ve ibadet edebilir. Zikir, şükür, fikir, Kur'an okuma, kendi dilediğince rekat namaz kılma, Ümmeti Muhammed'e, ailesine vb. dua etme, günahlarına tövbe etme gibi değerlendirebilir.

Allah'a emanet olunuz, Selamlar.

Tayibet Erzen
03.05.2017
10:13

Ahmet Bey,

Miraç'ta, peygamber efendimiz, diğer ümmetlerinin ömrünün çok olduğundan daha çok ibadet ederek, daha çok sevap aldıklarını, ümmetinin ömrünün kısa olduğunu Allah'a arz edince, Allah CC, ümmetine diğer ümmetlere vermediğim 5 gece verdim, ..............'' şeklinde müjde vermiştir.

İfadesi tamamen uydurma olup Kuran ile asla örtüşmemektedir. Kuran'da geçen ve özel bir gece olan Kadir gecesi haktır ama bunun dışında Kandiller vs. iyi niyetli bile yaplsa bana göre şeytanın sağdan yaklaşmasıdır ve bidattır. Aksi ilmen ıspat edilmediği sürece de görüş olarak bir değeri yoktur. 

Kandillerin ne tür bir uydurmaca olduğunu anlamanız için aşağıda yer alan linkteki yazıyı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. 

http://www.akevler.org/AdilDuzenDergisi/38/814/Kandil-Uydurmacasi


Hikmet Güveloğlu
03.05.2017
11:38

bir bayan --ateist-- öğretmen arkadaş vardı çalıştığım kurumda. bir gün "hikmet hocam benim bir köpeğim var. onu veterinere götürüp kısırlaştırsam günah olur mu?" demişti bende ona sayın hocam bu sorunun cevabını git beyaz ile yaşar nuriye yahut islamcı!!! yazar ismail nacara sor demiştim.

Ya Allah aşkına Ahmet Hakan gibi bir adamın din üzerine söylediği hiç bir şeyi ciddiye almayın...yorulduğunuza kafa patlattığınıza değmez...saygılarımla Lütfi hocam

Ahmet Yücel
03.05.2017
22:55

Sayın Tayibe Erzen kardeşim, verdiğiniz linke giderek, konu ile ilgili yazıyı okudum. Teşekkür ediyorum.

Ümmeti Muhammedin kadrini, Ümmeti Muhammed'e verilen nimetlerin büyüklüğünü bilen tüm peygamberler, Ümmeti Muhammed'den olmak için dualar etmişlerdir.

Kadir gecesini bu Ümmete bahş eden Allah'ın diğer 4 geceyi, Kurban bayramı arefesini, Kurban bayramı ve Ramazan bayramı gün ve gecelerini, Cuma gününü, Ümmeti Muhammedin af ve mağfiretine sebep kılmak için bahş etmesi, ilgili hadislere de baktığımızda asla bize yanlış gelmiyor. Bir çok sahih hadis kitabında ilgili hadisler var. Bazı hadislerin senedinin zayıf olması, o hadislerin uydurma hadis olduğu anlamına gelmemektedir. Senedi zayıf hadisler ile uydurma hadisler bir tutulamaz.

Recep, Şaban, Ramazan, Muharrem vb aylar yine Ümmet için mübarek aylardır. Allah sonsuz rahmet ve merhamet sahibidir, Peygamber efendimizin ümmetine düşkünlüğü ve duaları hürmetine, Ümmeti Muhammed'e bahş edilen aylar, geceler ve günler bizim için bulunmaz nimettir. Ramazan ayı dışında bazı aylarda peygamberimizin oruç tuttuğunu, bol dua ettiğini ashab bildirmiştir.

Bidat olan kısımlar, şu gece 100 rekat namaz kılınacak, şu gece 200 rekat namaz kılınacak, şöyle şöyle ibadet edilecek vb. denilmesidir. ''Her türlü günahı işle, bu mübarek gecelerde tövbe et, günah çıkar.'' sayın yazarın bu düşüncesine katılmıyorum.

Allah tövbe kapısını açık bırakmış, bu gece samimiyetle tövbe eden bir kul, sabaha eceli gelip ölse. Sayın yazarın cümlesi mi önemli bu durumda, Allah'ın ve Habibinin tövbe ile ilgili bildirdikleri mi? Diyelim ki, 4 gece bidattir. Bu gecenin faziletine inanarak, samimi tövbe eden mi kazançlı olur, yoksa aman bidatmiş, evde televizyon izleyeyim vb. diyen mi kazançlı olur. ''ALLAH'A YAKLAŞMAK İÇİN VESİLE ARAYINIZ.'' Bırakalım Müslümanlar bu gecelerde daha çok ibadet etsinler, dua, zikir, sohbet, tövbe ile meşgul olsunlar. Bundan kimseye zarar gelmez.

Allah dostları, ''HER GECEYİ KADİR BİL.'' diye nasihat ediyorlar. Her geceyi kadir bilerek ihya edebilsek, ne mutlu, edemiyorsak belli başlı mübarek ay, gün ve geceleri ihya etmeye gayret edelim, hiç yoktan iyidir, belki de bu gecelerde yapacağımız dualar hürmetine, bir gün gelir her geceyi ihya etmeye gayret edenlerden oluruz.

Allah'a emanet olunuz.

Lütfi Hocaoğlu
04.05.2017
01:53

Ahmet Bey,

Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

Sizin gibi iyi niyetli düşünenler kandiller konusunda bu hataya düşüyorlar. Kandillerin insanlar için iyi bir vesile olacağını düşünüyorlar.

Aslında bu bir yanıltmacadır. Mesela daha iyi olur diye bir günde 7 vakit namaz kılamayız. Böyle bir bid'at çıkaramayız. Namaz kılma bile olsa zararlıdır. Kuran'da bunun tipik örneklerinden biri mescid-i dırar'dır. Baktığını zaman ne zararı var, insanların namaz kılması için bir yer diye düşünebilirsiniz. Ama ayette yerin dibine geçirilmiş olan bu mescid yıkılmıştır.

Bu kandiller de mescid-i dırarın örneğidir. İnsanları İslamiyet'ten uzaklaştırmak için tıpkı mescid-i dırar gibi üretilmiş leyletü-l dırar'dırlar. (Zarar geceleri)

Bu leyletü-l dırar'ların tıpkı mescid-i dırar gibi yerin dibine geçirilmesi gerekiyor.

Aksi halde insanlar gerçek İslamiyet yerine soft (romantik) bir İslamiyet'i yaşamaya devam edecekler maalesef.


Hikmet Bey,

Size de yorumunuz için teşekkür ediyorum.

Bu konu aslında bakınca hayatımızdaki sorunların yanında lüzumsuz gibi durmakta ve magazinci ilahiyatçılar tarafından eşelenip deşelenmektedir. Bu noktada çok haklısınız.

Ancak nasıl günlük hayatta futbol, müzik gibi insanları uyutan enstrümanlar varsa Kuran'dan uzaklaştırmak için kullanılan enstrümanlardır leyletü-l dırar olan bu kandil geceleri. Bu enstrümanlardan uzak durmak ve bunların yanlışlığını insanlara anlatmak zorundayız.

Reşat Nuri Erol
04.05.2017
10:34

LÜTFİ KARDEŞ...

VE BÜTÜN KARDEŞLER...

HEPİNİZİN "MÜBAREK" HER GÜNÜNÜZ...

HEPİNİZİN "MÜBAREK" HER GECENİZ... 

GÜNLER.. HAFTALAR.. AYLAR VE YILLAR...

YANİ HER YILIN 365 GÜN/GECENİB TAMAMI...

MÜBAREK OLSUN!

YANİ...

HER AN VE HER GÜN/GECE

ALLAH İLE BERABER OLMALIYIZ...

HER AN "ALLAH İÇİN" ÇALIŞMALIYIZ...

HER GÜN "ADİL DÜZEN" ÇA-LIŞ-MA-LI-YIZ...

VE'S-SELAM MEA'D-DUA,, DUA (AMA HER GÜN)

NOKTA!






Sayı: 411 | Tarih: 30.04.2017
Mehmet Barlas
“Tarafsız cumhurbaşkanı” oyunu sonunda perdelerini indi
Göze perde ineli çok oldu
1059 Okunma
6 Yorum
Tayibet Erzen
Ergün Diler
Terör üçgeni
SAVUNMA
998 Okunma
3 Yorum
Süleyman Karagülle
Ahmet Hakan
Kutlu Doğum Haftası'nı hararetle savunuyorum
Şeytan’ın oyuncağı olmak
871 Okunma
6 Yorum
Lütfi Hocaoğlu
Yusuf Kaplan
İslâmcılığı gösteriyorlar ama hedef İslâmî omurganın çö
PAÇALARI TUTUŞTU AMA KİMİN?
837 Okunma
1 Yorum
Ali Bülent Dilek


© 2024 - Akevler