11.01.2014
Gelişmişliğin bir göstergesi de, galiba toplumların gündemlerini işgal eden skandalların farklılığından bulunabilir.
Örneğin bizim coğrafyamızdaki bitmez tükenmez skandal türlerinden biri "Hukuksuzluk" ya da "Taraflı yargı" çizgisi üzerinde oluşur... Örneğin hâlâ "İstiklal Mahkemeleri"ni yahut "Yassıada Divanı"nı konuşmuyor muyuz?
Bugün de gündemin ana konusunu zihinlerimizi kurcalayan "Acaba son dönemdeki yargı kararlarından hangileri, gerçekten adaletin tecelli ettiğinin somut kanıtlarıydı" şeklindeki kuşku oluşturmuyor mu?
Teşebbüs aşamasında kalan darbelerin faillerinin yargılanıp mahkûm olduklarını, ama gerçekleşmiş 28 Şubat post-modern darbesini azmettirenlerin, şimdi yeni darbe çeşitlerinin arayışı içinde bulunduklarını ve bir nevi dokunulmazlığa sahip kılındıklarını görmüyor muyuz?
Tamamı için http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/barlas/2014/01/11/skandal-turlerini-secmek-mumkun-olsaydi
Yorum:
Algı değişmeli
‘Skandal’ kavramının sınırları bir toplumun ahlak düzeyini göstermesi açısından önemlidir. Ahlak seviyesi yüksek bir toplumda miktar çok düşük bile olsa rüşvet almak çok kötü bir davranıştır, görevi kötüye kullanma ve haksızlık yapma da hakeza. Bizde seviye çok düşük olsa gerek ki milyon dolarlar söz konusu olunca rüşvetten, yüzlerce insan ölünce ihmalden, on yıllar kaybedilince yargı yetersizliğinden bahsediliyor.
Rüşveti ele alacak olursak neredeyse her kurumda iş yapmanın yolu memuru memnun etmekten geçiyor. Bu parasal bir beklentiyle olmasa bile psikolojik bir baskıyla yer ediniyor. Memur sözleri ve tavırlarıyla size “Bana muhtaçsın, işinin görülmesini istiyorsan benimle tersleşmeyeceksin.” diyor. Saatlerce bekletiyor, oradan oraya yolluyor. Senin başka işin yok. O gününü bir imzaya adamışsın ve her çileye de katlanacaksın, elin mahkum.
Bu bile kurumların ne şekilde işlediğini gösterir ki, mevzu bahis olan bu da değildir. Yüksek meblağ rüşvetlerden, gizli çekişmiş kasetlerden, tacizlerden, şantajlardan bahsediliyor.
Bilmediğiniz bir şeyden bahsetmeyeceğim. Düzen kötü, yöneticilerin Müslüman olması da bir şeyi düzeltmiyor. Bu nihayetinde bir totem değil. Ortada bir realite var. Doğru olursan, doğru yaparsın ama Müslüman da olsan doğrudan uzaklaşırsan sonuç bellidir, Allah zalimi korumayacaktır.