Reşat Nuri Erol
Hakkı batıl, batılı hak sayma ve sorunlarımız…
13.08.2020
2135 Okunma, 5 Yorum

 

Hakkı batıl, batılı hak sayma ve sorunlarımız…

“ALTIN” gündemde… “DOLAR” gündemde… “SORUNLAR” gündemde…

AMA o “sorunların TEK ÇARE VE ÇÖZÜMÜ” gündemde değil!!!

“ADİL DÜZEN, ADİL EKONOMİK DÜZEN” gündemde değil!!!

“SOSYAL TUFAN” mı bekleniyor; gündeme almak için!!!

***

Hakkı batıl, batılı hak saymak” demek ne demektir?

Çok kritik günlerdeyiz, çok daha kritik günler gelecek gibi görünüyor...

Çünkü tüm dünyada “faiz ve karşılıksız para basma ekonomisi” tamamen çöktü…

Türkiye’de kurtuluş seçeneği var; hatta yalnızca Türkiye’de var: Adİl Düzen.

Ama ne yazık ki birileri hala çözümü faizli sistemin palyatif yöntemlerinde arıyorlar!!!

“Karşılıksız para, faiz, swap vb.” gibi akla zarar saçmalıklarla çözümler arıyorlar…

Sonra da ‘şahlanacağız’ diyorlar!

Bir kere Allah’ın kitabına baksalar, bir kere onun doğru yazdığına iman etseler de çözümü faizlerde, swaplarda aramasalar, kurtulacaklar.

Kuran’ı mehcur edinmek ayeti bu konuda çok önemlidir.

Kur’an’ı rehber edinmeliyiz, hidayetimiz olmalı ki çözümleri onda bulalım.

“Çözüm Adil Düzen’de” diyoruz ya; demek istediğimizi açıklayalım.

Adil Düzen’de, Adil Ekonomik Düzen’de böyle Dolar’la, faizle, enflasyonla oyunlar oynayamazlar. Adil Düzen reeldir yani haktır. Çözümleri Kur’an’dan ilmi metotlarla getirir. Hayaller değil, reel gerçekler üretir. Komik olan ise hakkı batıl, batılı hak saymalarıdır. Çok daha komiği bizi komik görmeleri, ‘hayalci’ demeleri, ‘sizden hiçbir şey çıkmaz’ demeleri, alay etmeleridir. Ancak kimin komik durumda olduğu ortadadır…

***

“Kur’an’ı mehcur etmek” konusu ile devam edelim…

Önce ilgili Kur’an ayeti: “Resul dedi ki, ‘Ey rabbim, kavmim bu Kur’an’ı bırakıp gidilen edindiler. / Ve kâle’r-rasûlu ‘yâ rabbi inne kavmî-itteḣażû hâżâ’l-kur’âne mehcûran’” (Furkan, 30) Bu ayet bize pek çok şey anlatmaktadır. Bu ayetteki “haza’l-kur’âne” ifadesi Kur’an’ın tamamıdır. Kur’an’da Kur’an’ın tamamı anlatıldığında başında “haza” gelir.

Bu ayetteki “resul” Hz. Muhammed değildir, çünkü onun kavmi Kur’an’ı bırakıp da gitmemiştir, tam tersine Kur’an’ı sahiplenmiştir. Bu ayette “Kur’an’ı mehcur edindiler” denmektedir, “Kuran’ı mehcur kıldılar” denmemektedir. Aslında anlam olarak beklediğimiz “cealû hâżâ’l-kur’âne mehcûran şeklindeki bir ifadedir. Eğer bu şekilde “kıldılar” deseydi, Kur’an’ı bırakıp gittiler anlaşılırdı.

“Edinme” ile “mehcur” kelimesi çelişmektedir. “Mehcur” bırakıp gidilendir. “Mehcur olarak edinme” çok şaşırtıcıdır. Hem bırakıp gideceksin hem de edineceksin.

O zaman Kur’an niçin “edindiler” demiştir de “kıldılar” dememiştir.

“Edindiler” demekle Kur’an’ı sahipleniyorlar, “bizim Kur’an’ımız” diyorlar ama onu kullanmıyorlar demektir. Kur’an’ın verdiği öğütlere uymuyorlar, emirlerine ve yasaklarına uymuyorlar, helallerini helal saymıyor, haramlarını haram saymıyorlar demektir. Kur’an’ın getirdiği çözümlerle ilgilenmiyorlar demektir. Kısacası, Kur’an ellerinde duruyor, üzerine el basıp yemin bile edebiliyorlar ama içeriği ile ilgilenmiyorlar demektir.

Tam da günümüzü anlatmaktadır.

Ayetteki resul günümüzdeki resuldür. Yani gelecek olan resuldür. Kur’an’ın elçisidir. Geldiği zaman veya ahirette geçmiş zaman olarak bu ifadeleri söyleyecektir.

Bu resul kavme özgüdür, ayette ‘kavmim’ demektedir, tüm insanlık için resul değildir.

Allah bizi Kur’an’ı mehcur edinmekten korusun... Allah bizi Kuran’la yaşatsın... Allah bizi Kur’an’ın emirlerini uygulayan, Kur’an’ın çözümleri ile yaşayan bir topluluk kılsın…

(Bütün bunları hatırlamamıza ve hatırlatmamıza vesile olan Adil Düzen Çalışanı Dr. Lütfi Hocaoğlu arkadaşımıza teşekkürler; ilgili ve yetkililerimizi uyarmaya devam ediyoruz…)

 

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
13.08.2020
08:55

MİLLÎ GAZETE

https://www.milligazete.com.tr/makale/5106827/resat-nuri-erol/hakki-batil-batili-hak-sayma-ve-sorunlarimiz

Hakkı batıl, batılı hak sayma ve sorunlarımız…

“ALTIN” gündemde… “DOLAR” gündemde… “SORUNLAR” gündemde…

AMA o “sorunların TEK ÇARE VE ÇÖZÜMÜ” gündemde değil!!!

“ADİL DÜZEN, ADİL EKONOMİK DÜZEN” gündemde değil!!!

“SOSYAL TUFAN” mı bekleniyor; gündeme almak için!!!

***

“Hakkı batıl, batılı hak saymak” demek ne demektir?

Çok kritik günlerdeyiz, çok daha kritik günler gelecek gibi görünüyor...

Çünkü tüm dünyada “faiz ve karşılıksız para basma ekonomisi” tamamen çöktü…

Türkiye’de kurtuluş seçeneği var; hatta yalnızca Türkiye’de var: Adil Düzen.

Ama ne yazık ki birileri hâlâ çözümü faizli sistemin palyatif yöntemlerinde arıyorlar!!!

“Karşılıksız para, faiz, swap vb.” gibi akla zarar saçmalıklarla çözümler arıyorlar…

Sonra da ‘şahlanacağız’ diyorlar!

Bir kere Allah’ın kitabına baksalar, bir kere onun doğru yazdığına iman etseler de çözümü faizlerde, swaplarda aramasalar, kurtulacaklar.

“Kur’an’ı mehcur edinmek” ayeti bu konuda çok önemlidir.

Kur’an’ı rehber edinmeliyiz, hidayetimiz olmalı ki çözümleri onda bulalım.

“Çözüm Adil Düzen’de” diyoruz ya; demek istediğimizi açıklayalım.

Adil Düzen’de, Adil Ekonomik Düzen’de böyle dolarla, faizle, enflasyonla oyunlar oynayamazlar. Adil Düzen reeldir, yani haktır. Çözümleri Kur’an’dan ilmi metotlarla getirir. Hayaller değil, reel gerçekler üretir. Komik olan ise hakkı batıl, batılı hak saymalarıdır. Çok daha komiği bizi komik görmeleri, ‘hayalci’ demeleri, ‘sizden hiçbir şey çıkmaz’ demeleri, alay etmeleridir. Ancak kimin komik durumda olduğu ortadadır…

***

“Kur’an’ı mehcur etmek” konusu ile devam edelim…

Önce ilgili Kur’an ayeti: “Resul dedi ki, ‘Ey Rabbim, kavmim bu Kur’an’ı bırakıp gidilen edindiler. / Ve kâle’r-rasûlu‘yâ rabbi innekavmî-ittehazû hâzâ’l-kur’âne mehcûran’” (Furkan, 30) Bu ayet bize pek çok şey anlatmaktadır. Bu ayetteki “haza’l-kur’âne” ifadesi Kur’an’ın tamamıdır. Kur’an’da Kur’an’ın tamamı anlatıldığında başında “haza” gelir.

Bu ayetteki “resul” Hz. Muhammed değildir, çünkü onun kavmi Kur’an’ı bırakıp da gitmemiştir, tam tersine Kur’an’ı sahiplenmiştir. Bu ayette “Kur’an’ı mehcur edindiler” denmektedir, “Kur’an’ı mehcur kıldılar” denmemektedir. Aslında anlam olarak beklediğimiz “cealûhâzâ’l-kur’âne mehcûran” şeklindeki bir ifadedir. Eğer bu şekilde “kıldılar” deseydi, Kur’an’ı bırakıp gittiler anlaşılırdı.

“Edinme” ile “mehcur” kelimesi çelişmektedir. “Mehcur” bırakıp gidilendir. “Mehcur olarak edinme” çok şaşırtıcıdır. Hem bırakıp gideceksin hem de edineceksin.

O zaman Kur’an niçin “edindiler” demiştir de “kıldılar” dememiştir.

“Edindiler” demekle Kur’an’ı sahipleniyorlar, “bizim Kur’an’ımız” diyorlar ama onu kullanmıyorlar demektir. Kur’an’ın verdiği öğütlere uymuyorlar, emirlerine ve yasaklarına uymuyorlar, helallerini helal saymıyor, haramlarını haram saymıyorlar demektir. Kur’an’ın getirdiği çözümlerle ilgilenmiyorlar demektir. Kısacası, Kur’an ellerinde duruyor, üzerine el basıp yemin bile edebiliyorlar ama içeriği ile ilgilenmiyorlar demektir.

Tam da günümüzü anlatmaktadır.

Ayetteki resul günümüzdeki resuldür. Yani gelecek olan resuldür. Kur’an’ın elçisidir. Geldiği zaman veya ahirette geçmiş zaman olarak bu ifadeleri söyleyecektir.

Bu resul kavme özgüdür, ayette ‘kavmim’ demektedir, tüm insanlık için resul değildir.

Allah bizi Kur’an’ı mehcur edinmekten korusun... Allah bizi Kur’an’la yaşatsın... Allah bizi Kur’an’ın emirlerini uygulayan, Kur’an’ın çözümleri ile yaşayan bir topluluk kılsın…

(Bütün bunları hatırlamamıza ve hatırlatmamıza vesile olan Adil Düzen çalışanı Dr. Lütfi Hocaoğlu arkadaşımıza teşekkürler; ilgili ve yetkililerimizi uyarmaya devam ediyoruz…)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

13 Ağustos 2020
TwitlePaylaş

Yorumlar

(1)

Serkan - Allah razı olsun Allah’a emanet olun inşallah

Reşat Nuri Erol
13.08.2020
08:56


1967...1968...1969...AKEVLER 54 YILDIR ÇALIŞIYOR...2018...2019...2020

BİZLER ÇALIŞIYOR VE YENİ İSLÂM MEDENİYETİ’Nİ KURUYORUZ...

SİZLERİ DE ÇALIŞMALARIMIZA DÂVET EDİYORUZ; BUYURUN, BİRLİKTE ÇALIŞALIM...

ADİL DÜZEN 1076

“ADİL DÜZEN” III. BİNYIL MEDENİYETİ PROJESİDİR

“VE BİZE DÜŞEN SADECE MÜBÎN/AÇIK TEBLİĞDİR.” (KUR’AN; Yâsin Sûresi, 36/17)

Haftalık Seminer Dergisi; 1076. Hafta - 08 Ağustos 2020 - Fiyatı: www.akevler.orga tıklamak!

BU DERGİYİ HER HAFTA OKUTABİLİR.. ÇOĞALTABİLİR.. DAĞITABİLİRSİNİZ...

“ADİL DÜZEN” UYGULAMALARI YAPMAK İÇİN BİZLERE DANIŞABİLİRSİNİZ...

*KUR’AN VE İLİM SEMİNERLERİ; 1076. SEMİNER

“HİÇ BİLENLER İLE BİLMEYENLER BİR OLUR MU?” (KUR’AN; Zümer Sûresi, 39/9)

İ L İ M TALEP ETMEK HER MÜSLÜMANIN ÜZERİNE FARZDIR.” (Hadis)

AdresAKEVLER İSTANBUL KOOPERATİFLERİ MERKEZİZafer Mah. Coşarsu Sk. No: 29 YENİBOSNA / İSTANBUL Tel: (0212) 452 76 51

Tefsir Seminer Notları Yenibosna’da Cumartesi akşamları okunup tartışılmaktadır.

GAYEMİZ: Bu “SEMİNER NOTLARI”nın İstanbul, Türkiye ve bütün dünyada “OKUNMASIANLAŞILMASI VE UYGULANMASI”DIR. - ADİL DÜZEN ÇALIŞANLARI

***

*“ADİL DÜZEN” DERSLERİ/YORUMLARI

GELECEĞİN DENGESİ

Süleyman KARAGÜLLE

***

*SEBÎLU’R-REŞÂD” / MAKALELER

Ayasofya açıldı; artık sorunları ÇÖZELIM mi?

Ayasofya açıldı; artık sorunları ‘çö-ze-lim’ mi?-2

Ayasofya açıldı; artık sorunları ‘çö-ze-lim’ mi?-3

Ayasofya açıldı; artık sorunları ‘çö-ze-lim’ mi?-4

Ayasofya açıldı; artık sorunları ‘çö-ze-lim’ mi?-5

Reşat Nuri EROL

***

ŞUARA SÛRESİ- 16. Hafta

أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

طسم (1) تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ (2) لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (3) إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ (4) وَمَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنَ الرَّحْمَنِ مُحْدَثٍ إِلَّا كَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِينَ (5) فَقَدْ كَذَّبُوا فَسَيَأْتِيهِمْ أَنْبَاءُ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (6) أَوَلَمْ يَرَوْا إِلَى الْأَرْضِ كَمْ أَنْبَتْنَا فِيهَا مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ (7) إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (8) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (9) وَإِذْ نَادَى رَبُّكَ مُوسَى أَنِ ائْتِ الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (10) قَوْمَ فِرْعَوْنَ أَلَا يَتَّقُونَ (11) قَالَ رَبِّ إِنِّي أَخَافُ أَنْ يُكَذِّبُونِ (12) وَيَضِيقُ صَدْرِي وَلَا يَنْطَلِقُ لِسَانِي فَأَرْسِلْ إِلَى هَارُونَ (13) وَلَهُمْ عَلَيَّ ذَنْبٌ فَأَخَافُ أَنْ يَقْتُلُونِ (14) قَالَ كَلَّا فَاذْهَبَا بِآيَاتِنَا إِنَّا مَعَكُمْ مُسْتَمِعُونَ (15) فَأْتِيَا فِرْعَوْنَ فَقُولَا إِنَّا رَسُولُ رَبِّ الْعَالَمِينَ (16) أَنْ أَرْسِلْ مَعَنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ (17) قَالَ أَلَمْ نُرَبِّكَ فِينَا وَلِيدًا وَلَبِثْتَ فِينَا مِنْ عُمُرِكَ سِنِينَ (18) وَفَعَلْتَ فَعْلَتَكَ الَّتِي فَعَلْتَ وَأَنْتَ مِنَ الْكَافِرِينَ (19) قَالَ فَعَلْتُهَا إِذًا إِذًا وَأَنَا مِنَ الضَّالِّينَ (20) فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْمًا وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ (21) وَتِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّهَا عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرَائِيلَ (22)  قَالَ فِرْعَوْنُ وَمَا رَبُّ الْعَالَمِينَ (23) قَالَ رَبُّ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا إِنْ كُنْتُمْ مُوقِنِينَ (24) قَالَ لِمَنْ حَوْلَهُ أَلَا تَسْتَمِعُونَ (25) قَالَ رَبُّكُمْ وَرَبُّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ (26) قَالَ إِنَّ رَسُولَكُمُ الَّذِي أُرْسِلَ إِلَيْكُمْ لَمَجْنُونٌ (27) قَالَ رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَمَا بَيْنَهُمَا إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (28) قَالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهًا غَيْرِي لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ (29) قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكَ بِشَيْءٍ مُبِينٍ (30) قَالَ فَأْتِ بِهِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (31) فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُبِينٌ (32) وَنَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِيَ بَيْضَاءُ لِلنَّاظِرِينَ (33) قَالَ لِلْمَلَأِ حَوْلَهُ إِنَّ هَذَا لَسَاحِرٌ عَلِيمٌ (34) يُرِيدُ أَنْ يُخْرِجَكُمْ مِنْ أَرْضِكُمْ بِسِحْرِهِ فَمَاذَا تَأْمُرُونَ (35) قَالُوا أَرْجِهْ وَأَخَاهُ وَابْعَثْ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ (36) يَأْتُوكَ بِكُلِّ سَحَّارٍ عَلِيمٍ (37) فَجُمِعَ السَّحَرَةُ لِمِيقَاتِ يَوْمٍ مَعْلُومٍ (38) وَقِيلَ لِلنَّاسِ هَلْ أَنْتُمْ مُجْتَمِعُونَ (39) لَعَلَّنَا نَتَّبِعُ السَّحَرَةَ إِنْ كَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ (40) فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَةُ قَالُوا لِفِرْعَوْنَ أَئِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِنْ كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ (41) قَالَ نَعَمْ وَإِنَّكُمْ إِذًا لَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ (42) قَالَ لَهُمْ مُوسَى أَلْقُوا مَا أَنْتُمْ مُلْقُونَ (43) فَأَلْقَوْا حِبَالَهُمْ وَعِصِيَّهُمْ وَقَالُوا بِعِزَّةِ فِرْعَوْنَ إِنَّا لَنَحْنُ الْغَالِبُونَ (44) فَأَلْقَى مُوسَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ (45) فَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ سَاجِدِينَ (46) قَالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِينَ (47) رَبِّ مُوسَى وَهَارُونَ (48) قَالَ آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ إِنَّهُ لَكَبِيرُكُمُ الَّذِي عَلَّمَكُمُ السِّحْرَ فَلَسَوْفَ تَعْلَمُونَ لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلَافٍ وَلَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ (49) قَالُوا لَا ضَيْرَ إِنَّا إِلَى رَبِّنَا مُنْقَلِبُونَ (50) إِنَّا نَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لَنَا رَبُّنَا خَطَايَانَا أَنْ كُنَّا أَوَّلَ الْمُؤْمِنِينَ (51) وَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِي إِنَّكُمْ مُتَّبَعُونَ (52) فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ (53) إِنَّ هَؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ (54) وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَ (55) وَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ (56) فَأَخْرَجْنَاهُمْ مِنْ جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (57) وَكُنُوزٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ (58) كَذَلِكَ وَأَوْرَثْنَاهَا بَنِي إِسْرَائِيلَ (59) فَأَتْبَعُوهُمْ مُشْرِقِينَ (60) فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَى إِنَّا لَمُدْرَكُونَ (61) قَالَ كَلَّا إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ (62) فَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنِ اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ فَكَانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ (63) وَأَزْلَفْنَا ثَمَّ الْآخَرِينَ (64) وَأَنْجَيْنَا مُوسَى وَمَنْ مَعَهُ أَجْمَعِينَ (65) ثُمَّ أَغْرَقْنَا الْآخَرِينَ (66) إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (67) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (68)وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ إِبْرَاهِيمَ (69) إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا تَعْبُدُونَ (70) قَالُوا نَعْبُدُ أَصْنَامًا فَنَظَلُّ لَهَا عَاكِفِينَ (71) قَالَ هَلْ يَسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ (72) أَوْ يَنْفَعُونَكُمْ أَوْ يَضُرُّونَ (73) قَالُوا بَلْ وَجَدْنَا آبَاءَنَا كَذَلِكَ يَفْعَلُونَ (74) قَالَ أَفَرَأَيْتُمْ مَا كُنْتُمْ تَعْبُدُونَ (75) أَنْتُمْ وَآبَاؤُكُمُ الْأَقْدَمُونَ (76) فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِي إِلَّا رَبَّ الْعَالَمِينَ (77) الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ (78) وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ (79) وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ (80) وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ (81) وَالَّذِي أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ (82) رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ (83) وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ (84) وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ (85) وَاغْفِرْ لِأَبِي إِنَّهُ كَانَ مِنَ الضَّالِّينَ (86) وَلَا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ (87) يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ (88) إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ (89) وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ (90) وَبُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِلْغَاوِينَ (91) وَقِيلَ لَهُمْ أَيْنَمَا كُنْتُمْ تَعْبُدُونَ (92) مِنْ دُونِ اللَّهِ هَلْ يَنْصُرُونَكُمْ أَوْ يَنْتَصِرُونَ (93) فَكُبْكِبُوا فِيهَا هُمْ وَالْغَاوُونَ (94) وَجُنُودُ إِبْلِيسَ أَجْمَعُونَ (95) قَالُوا وَهُمْ فِيهَا يَخْتَصِمُونَ (96) تَاللَّهِ إِنْ كُنَّا لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (97) إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعَالَمِينَ (98) وَمَا أَضَلَّنَا إِلَّا الْمُجْرِمُونَ (99) فَمَا لَنَا مِنْ شَافِعِينَ (100) وَلَا صَدِيقٍ حَمِيمٍ (101) فَلَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (102) إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (103) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (104)كَذَّبَتْ قَوْمُ نُوحٍ الْمُرْسَلِينَ (105) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلَا تَتَّقُونَ (106) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (107) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (108) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ (109) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (110) قَالُوا أَنُؤْمِنُ لَكَ وَاتَّبَعَكَ الْأَرْذَلُونَ (111) قَالَ وَمَا عِلْمِي بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (112) إِنْ حِسَابُهُمْ إِلَّا عَلَى رَبِّي لَوْ تَشْعُرُونَ (113) وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ (114) إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُبِينٌ (115) قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَانُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِينَ (116) قَالَ رَبِّ إِنَّ قَوْمِي كَذَّبُونِ (117) فَافْتَحْ بَيْنِي وَبَيْنَهُمْ فَتْحًا وَنَجِّنِي وَمَنْ مَعِيَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (118) فَأَنْجَيْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ (119) ثُمَّ أَغْرَقْنَا بَعْدُ الْبَاقِينَ (120) إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (121) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (122) كَذَّبَتْ عَادٌ الْمُرْسَلِينَ (123) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَلَا تَتَّقُونَ (124) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (125) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (126) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ (127) أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ (128) وَتَتَّخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَّكُمْ تَخْلُدُونَ (129) وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَّارِينَ (130) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (131) وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدَّكُمْ بِمَا تَعْلَمُونَ (132) أَمَدَّكُمْ بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ (133) وَجَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (134) إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ (135) قَالُوا سَوَاءٌ عَلَيْنَا أَوَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُنْ مِنَ الْوَاعِظِينَ (136) إِنْ هَذَا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِينَ (137) وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ (138) فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْنَاهُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (139) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (140)كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِينَ (141) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ (142) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (143) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (144) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ (145) أَتُتْرَكُونَ فِي مَا هَاهُنَا آمِنِينَ (146) فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (147) وَزُرُوعٍ وَنَخْلٍ طَلْعُهَا هَضِيمٌ (148) وَتَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا فَارِهِينَ (149) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (150) وَلَا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ (151) الَّذِينَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ (152) قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (153) مَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (154) قَالَ هَذِهِ نَاقَةٌ لَهَا شِرْبٌ وَلَكُمْ شِرْبُ يَوْمٍ مَعْلُومٍ (155) وَلَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَظِيمٍ (156) فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ (157) فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (158) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (159) كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ (160) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ (161) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (162) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (163) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ (164) أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ (165) وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ (166) قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَالُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ (167) قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقَالِينَ (168) رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ (169) فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (170) إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ (171) ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (172) وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا فَسَاءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ (173) إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (174) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (175) كَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ (176) إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ (177) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (178) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (179) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ (180) أَوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (181) وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ (182) وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (183) وَاتَّقُوا الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالْجِبِلَّةَ الْأَوَّلِينَ (184) قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (185) وَمَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا وَإِنْ نَظُنُّكَ لَمِنَ الْكَاذِبِينَ (186) فَأَسْقِطْ عَلَيْنَا كِسَفًا مِنَ السَّمَاءِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (187) قَالَ رَبِّي أَعْلَمُ بِمَا تَعْمَلُونَ (188) فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمْ عَذَابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ إِنَّهُ كَانَ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ (189) إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (190) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (191)وَإِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعَالَمِينَ (192) نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ (193) عَلَى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ (194) بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ (195) وَإِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الْأَوَّلِينَ (196) أَوَلَمْ يَكُنْ لَهُمْ آيَةً أَنْ يَعْلَمَهُ عُلَمَاءُ بَنِي إِسْرَائِيلَ (197) وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَى بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ (198) فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ مَا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ (199) كَذَلِكَ سَلَكْنَاهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ (200) لَا يُؤْمِنُونَ بِهِ حَتَّى يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ (201) فَيَأْتِيَهُمْ بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ (202)

***

فَيَقُولُوا هَلْ نَحْنُ مُنْظَرُونَ (203) أَفَبِعَذَابِنَا يَسْتَعْجِلُونَ (204) أَفَرَأَيْتَ إِنْ مَتَّعْنَاهُمْ سِنِينَ (205) ثُمَّ جَاءَهُمْ مَا كَانُوا يُوعَدُونَ (206) مَا أَغْنَى عَنْهُمْ مَا كَانُوا يُمَتَّعُونَ (207) وَمَا أَهْلَكْنَا مِنْ قَرْيَةٍ إِلَّا لَهَا مُنْذِرُونَ (208) ذِكْرَى وَمَا كُنَّا ظَالِمِينَ (209) وَمَا تَنَزَّلَتْ بِهِ الشَّيَاطِينُ (210) وَمَا يَنْبَغِي لَهُمْ وَمَا يَسْتَطِيعُونَ (211) إِنَّهُمْ عَنِ السَّمْعِ لَمَعْزُولُونَ (212)

***

فَيَقُولُوا هَلْ نَحْنُ مُنْظَرُونَ (203)

“‘Biz munzerun muyuz?’ diye kavl ederler.”

1. Buradaki فَ nereye atfetmektedir?

-Buradaki فَ harfi فَيَأْتِيَهُمْ (202. ayet) ifadesine atfetmektedir. Azap gelince bu sefer haklı imişsiniz derler. “Gelmez, gelmez” dedikleri azap artık gelmiştir. Azap marife gelmiştir. Demek ki bilinmektedir. Gelen tanıdık birisidir. Kimin geleceği belli değil ama gelecek kimse bildiğimiz kimse ise ve biz onlardan birini bekliyorsak yine de kelimeyi marife olarak kullanabiliriz.

Buradaki فَ bekleneni bildiren azaptır. Bundan yıllarca önce bu konuda yaptığımız bir konuşmada demiştik ki;

a) Faiz enflasyonu doğurur, enflasyon faizi artırır, sonunda faiz sarmalı ortaya çıkar.

b) Enflasyon, fiyat ve ücret anarşisini ortaya çıkarır.

c) Fiyat ve ücret anarşisi işsizliğe sebep olur.

d) İşsizlik açlığa sebep olur.

e) Açlık yolsuzluğu zorunlu kılar, herkes meşru olmayan yollarla yaşamaya başlar.

f) Görevlilerin maaşları da yetmez olur, onlar da rüşvet almak zorunda kalırlar, bir müddet rüşvetle denge kurulur.

g) Sonra halk rüşvet vermez veya veremez olur, görevliler zulüm yapmaya başlar, yolsuzluk yapmayan görevliler halkın malına, canına saldırmaya başlar.

h) Sonunda halk isyan eder ve o devlet yıkılır.

Bu konuşmalarım sırasında Konya’da holdingler kuruldu ve Adil Düzen ortaya çıktı. Anadolu kaplanları oluştu. Türkiye nefes aldı. Sonra söylediklerim dünyayı sarmaya başladı. Erbakan’ın dünyaya anlattığı teşhis ve tedavi ile insanlık bugün ayaktadır ama korona virüs ile insanlık uçuruma gidiyor; virüsle değil, virüsten bin defa daha etkili olan zoraki maske taktırıp insanları zehirletme ile, sokağa çıkma yasakları ile ve diğer anormalliklerle bütün beşeriyet korkunç akıbete doğru gitmektedir.

...

DEVAMI VE TAMAMI

"SEMİNERLER"DE... 



Reşat Nuri Erol
13.08.2020
08:57


http://islammedeniyetivakfi.com/  



İSLAM MEDENİYETİ dergimiz yeni/den yayımlandı...

(HAKEMLİ AKADEMİK DERGİ olarak yayımlandı)

Dergiye yukarıdaki linklerden ulaşabilirsiniz... 
Tüm istediklerinize ulaştırabilirsiniz...
Selam ve sağlık dualarımızla...
İslam Medeniyeti Vakfı
Başkan Reşat EROL 

(Vakıf başkanının sunumu derginin 14-15. sayfalarındadır.) 

***

Not:

Bu çalışmamızı da daima değerlendirebilirsiniz; 

(İSLAM MEDENİYETİ VAKFI - KUR'AN'I ANLAMA USULÜ ÇALIŞMALARI)

https://www.youtube.com/channel/UCFo3tKrGvXdcWpcpSXwpLfg


KUR'AN ÜZERİNDE ÇALIŞMANIN 

DAHA DA DEĞERLENDİĞİ GÜNLERDEYİZ...

ALLAH, KUR'ANI ANLAMA USULÜ ÜZERİNDE ÇALIŞMAYI VE

GEREĞİNİ YAPMAYI YANİ UYGULAMAYI CÜMLEMİZE NASİP EYLESİN...



Reşat Nuri Erol
13.08.2020
08:58


Arama Sonuçları

Web sonuçları


Reşat Nuri Erol - Biyografya

www.biyografya.com › biyografi
Reşat Nuri Erol. Araştırmacı, Yazar. Doğum. 00 Şubat, 1950 · Kosova. Eğitim. Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Riyad Üniversitesi Arap Dili ...

Reşat Nuri Erol - Milli Gazete

www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Reşat Nuri Erol isimli yazarımızın makale arşivi.

Reşat Nuri Erol - Kitapyurdu

www.kitapyurdu.com › yazar › resat-nuri-erol
Reşat Nuri Erol yazarına ait tüm eserleri ve kitapları inceleyebilirsiniz.

Reşat Nuri Erol Kimdir? - Gazete Oku

www.gazeteoku.com › resat-nuri-erol-kimdir
18 Oca 2019 - Reşat Nuri Erol Kimdir? REŞAT NURİ EROL MİLLİ GAZETE. BAZI YAZILARI. Evet, 'İSLAMİ NİZAM' yani ADİL DÜZEN… 11 Şubat 2018 | 238 ...

Reşat Nuri Erol köşe yazıları - QOSHE

qoshe.com › yazar › resat-nuri-erol
Reşat Nuri Erol. Milli Gazete. We use cookies to provide some features and experiences in QOSHE More information . Close. Ayasofya açıldı; artık sorunları ...

reşat nuri erol - ekşi sözlük

eksisozluk.com › resat-nuri-erol--1322780
30 Tem 2005 - reşat nuri erol. şükela: tümü | bugün · milli gazete köşe yazarı. terör olaylarının allah'ın izniyle yapıldığını ve insanlığı 'adil düzen' için uyardığını ...

Erbakan ve Adil Düzen-Prof. Dr. Sabri Tekir-Reşat Nuri Erol ...

www.esam.org.tr › erbakan-ve-adil-duzen-prof-dr-sabri...
Dr. Sabri Tekir ve Reşat Nuri Erol olacaktır. Konferans, 22 Şubat 2017 Çarşamba Günü saat: 18.30'da ESAM Genel Merkez Konferans salonunda icra edilecektir ...

Reşat Nuri Erol | Tüm Köşe Yazıları Yazaroku.Com'da !

www.yazaroku.com › yazar › resat-nuri-erol
Reşat Nuri Erol yazıları dahil, Türk medyasında çıkan tüm köşe yazıları, 7 x 24 takip edilip, tek bir adresten topluca yayınlanıyor.

En çok okunan haberler

Süleyman El-Racihi; büyük bir hayırsever… - 2
Milli Gazete·5 saat önce
Reşat Nuri Erol
14.08.2020
13:36


13 Ağustos 2020 - Perşembe 08:55
 
Hakkı batıl, batılı hak sayma ve sorunlarımız…
Reşat Nuri EROL - Araştırmacı- Yazar - Adil Düzen Çalışanı

http://www.bncmedyahaber.com/yazar-hakki-batil-batili-hak-sayma-ve-sorunlarimiz-142.html








Son Eklenen Makaleler
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-6; kooperatiflerin dünyadaki durumu
25.04.2024 233 Okunma
1 Yorum 25.04.2024 09:57
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-5; sürdürülebilir kalkınma modelidir...
24.04.2024 245 Okunma
1 Yorum 24.04.2024 07:28
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-4; Akevler ve kooperatiflerin özellikleri…
23.04.2024 265 Okunma
7 Yorum 23.04.2024 06:29
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-3; Kooperatif tasarruf ettirerek kazandırır
22.04.2024 263 Okunma
7 Yorum 22.04.2024 09:12
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 118 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-1; kısa tarihçe, tarif, özellik, öneriler
20.04.2024 317 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 07:04
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-2; özellikleri anlamaya devam edelim
20.04.2024 312 Okunma
8 Yorum 21.04.2024 07:05
Reşat Nuri Erol
‘Adil Düzene Göre İnsanlık Anayasası’ çalışması
18.04.2024 289 Okunma
1 Yorum 18.04.2024 09:47
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
BİR FİLMİN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
17.04.2024 253 Okunma
Reşat Nuri Erol
‘Yol varsa budur, bilmiyorum başka çıkar yol’
17.04.2024 282 Okunma
1 Yorum 17.04.2024 10:08
Reşat Nuri Erol
“Yeni Bir Anayasa” ve anayasa seminerlerimiz
16.04.2024 308 Okunma
1 Yorum 16.04.2024 08:29
Reşat Nuri Erol
Seçim, seçim sonrası ve İsrail’de savaş sirenleri!
15.04.2024 306 Okunma
1 Yorum 15.04.2024 08:56
Hilal Çekmen
ADİL DÜZEN AÇISINDAN KENTSEL DÖNÜŞÜMDE TEMEL İLKELER-2
14.04.2024 184 Okunma
Özer Ataç
Seçim-3
14.04.2024 1563 Okunma
Reşat Nuri Erol
2024 seçimlerine emekliler damgasını vurdu!
14.04.2024 282 Okunma
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Araplar, İslâm âlemi bayram yaptı mı?-2
11.04.2024 361 Okunma
1 Yorum 13.04.2024 07:52
Mete Firidin
Ebabil
10.04.2024 957 Okunma
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Araplar, İslâm âlemi bayram yaptı mı?
10.04.2024 393 Okunma
1 Yorum 14.04.2024 11:10
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 6
10.04.2024 296 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 5
9.04.2024 292 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 4
8.04.2024 366 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 3
7.04.2024 381 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 2
4.04.2024 332 Okunma
1 Yorum 04.04.2024 09:25
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 1
3.04.2024 403 Okunma
1 Yorum 03.04.2024 10:18
Ahmet Yücel
EMEKLİ ÖĞRETMENDEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
3.04.2024 102 Okunma
2 Yorum 05.04.2024 23:45
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 7
1.04.2024 297 Okunma
Özer Ataç
Seçim-2
31.03.2024 817 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 6
28.03.2024 327 Okunma
1 Yorum 28.03.2024 05:54
Yasin Kılar (Karar Danışmanı - Mentor)
SİNAN OĞAN KADAR OLABİLMEK
27.03.2024 177 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 5
26.03.2024 396 Okunma
7 Yorum 26.03.2024 09:06
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 4
25.03.2024 401 Okunma
1 Yorum 25.03.2024 09:00
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 3
24.03.2024 410 Okunma
1 Yorum 24.03.2024 05:49
Süleyman Karagülle
BİR YETKİLİ YÜKSEK HAKİM DEDİ Kİ: 09.09.2000
23.03.2024 97 Okunma
Süleyman Karagülle
AHŞAP EV ÇALIŞMALARI 09 EYLÜL 2000
23.03.2024 46 Okunma
Süleyman Karagülle
Sana ruhtan soruyorlar 09 EYLÜL 2000
23.03.2024 66 Okunma
Süleyman Karagülle
SİSTEMATİK HATA 09 EYLÜL 2000
23.03.2024 57 Okunma
Süleyman Karagülle
ŞERİAT VE MEMUR KARARNAMESİ 02.09.2000
23.03.2024 44 Okunma
Süleyman Karagülle
Heisenberg’in meşhur “kuvantum teorisi” 02.09.2000
23.03.2024 59 Okunma
Süleyman Karagülle
DEPREMİN FIKHI 26 AĞUSTOS 2000
23.03.2024 65 Okunma
Süleyman Karagülle
Z E L Z E L E 26 ağustos 2000
23.03.2024 42 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 2
23.03.2024 432 Okunma
1 Yorum 23.03.2024 10:16
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” işbirliği - 1
21.03.2024 427 Okunma
7 Yorum 21.03.2024 09:35
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 29
20.03.2024 319 Okunma
Yasin Kılar (Karar Danışmanı - Mentor)
YENİDEN HATA PARTİSİ
18.03.2024 266 Okunma
Hilal Çekmen
ADİL DÜZEN AÇISINDAN KENTSEL DÖNÜŞÜMDE TEMEL İLKELER
17.03.2024 295 Okunma
Bahaeddin Sağlam
Oruç ile İlgili Beş Kavram
17.03.2024 204 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 28
17.03.2024 345 Okunma
7 Yorum 17.03.2024 07:53
Özer Ataç
Seçim-1
16.03.2024 1598 Okunma
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 27
16.03.2024 361 Okunma
5 Yorum 16.03.2024 11:10
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 26
15.03.2024 403 Okunma
5 Yorum 15.03.2024 09:14


© 2024 - Akevler