Sam Adian
AKEVLER - 4
8.02.2013
5263 Okunma, 0 Yorum

MÜLKIYET

 

Karagülle:

  1. Doğal kaynakların bölüştürülmesi ile sosyal güvenlik sağlan bir iddiası da hayaldir. Doğal kaynaklar ancak emekle birleştiği zaman bir değer ifade eder.  Buda tam istihdamla sağlanır. Adil düzen bu mekanizmayı getirmişlerdir. Mesela çalışana kredi sistemi bunu sağlamadır. Onu öğrenip onda katkıda bulunacağına nasıl bir olmayan tarafı bulur da Akevlerin tezini çürütürüm diye uğraşılır. Akevlerin tezini çürütmek yeni tez getirmektir.  Ve hiç bir sonuca gidilemez.

 

  1. Toprak çocuklara da verilmelidir. Toprak işleyene verilir. Çükü toprak yenemez içilmez. Toprağı işleyenden kira payı alırız onu hak sahiplerine bölüştürürüz. Üretim araçları dağıtmak üretimi durdurmak demektir. Toprak işleyenin hakkıdır. Kirasını verecektir.

 

  1. İşgale dayalı mülkiyet tekel gider. İşgale dayalı mülkiyet yoktur. İşgale dayalı yaralanmadır. Üretim yapıyorsan sorun yok. İşçi bulabiliyorsan vergi ödüyorsan piyasa mal sürüyorsan, yeri boş bırakmıyorsan kime en zara vardır. Mülkiyet işgale değil ehyaya dayanıyor. Bunlar bizim kırk yıl önce söylediklerimizdir. Okumadan üstat olunmaz.

 

 

Doğal kaynaklar sosyal güvenlik sağlar demedik. Doğal kaynaklar yaşama hakkı içindir dedik. İkisi çok farklı şeyler.

 

Çalışana krediyi bedava vermiyorsunuz. Oysa dünyaya gelen birinin yaşamaya hakkı vardır ve sizin çalışana kredi sistemi bunu çözmeye yetmediği gibi, yaşama hakkını da garanti altına almıyor. Teminatınız varsa gider bankadan  da kredi alırsınız. Maaşınız varsa banka da size kredi veriyor.  Sizin çalışanın emeğini borsaya açmanız ile, bankanın belli bir faiz karşılığı bunu yapması arasında ne fark var? Bizim derdimiz Akevlerin tezlerini çürütmek değildir ve hiç olmadı. Meseleyi bu çerçevede anlamaya çalışmak büyük bir hata olur.

 

Doğal kaynakların yaşama hakkı için olması ile doğal kaynakların işletilmesi, istihdam gerekliliği farklı şeylerdir. Doğal kaynakların değer ifade etmesini istihdama endekslemeniz dünya realitesini göz ardı etmektir. Emek ile birleştirirseniz “katma değer” oluşur. Bu durum doğal kaynakların kendi değerini ortadan kaldırmaz, tam aksine değer katar. Hiç zorlanmayın, işletilmeyen, toprağın altında saklı olan bir kaynak varsa, Çinli yatırımcılar bu kaynağı satın almak için can atıyorlar. Üstelik istihdam oluşturma garantisi de veriyorlar.  Sizin hiçbir şey yapmanız gerekmez, oturduğunuz yerden doğal kaynaklardan faydalanmış olursunuz.

 

Mülkiyet kavramına yeni bir ilavede bulunuyorsunuz. Çocuklara da verilmelidir diyerek. Ama iki hususu karıştırdığınızı düşünüyoruz. Yaşama hakkı anlamına gelen zorunlu toprak hakkı ile, işletmeye dayalı toprak hakkı başka şeylerdir. Dünyaya gelen bir insanın toprakta hakkı vardır. Bu onun yaşamını idame ettirmesi için zorunlu olan asgari bir haktır. İşletmek için toprak talep etmek ise ayrı bir şeydir. Doğal olarak işletene verilir, talep edene verilir. İstemeyene al bu toprağı işlet denmez.

 

Ancak yaşama hakkı için ayrılmış topraktan vergi alamazsınız. Pay da alamazsınız. Kime tahsis ettiyseniz o dilediğini yapar ve bu onun hakkıdır. Eğer bu kişi işlemek için ayrıca toprak talebinde bulunursa burada oluşacak faydadan pay talep edersiniz. Bu payı da bölüştürmeniz gerekir. Buna bir itirazımız yok. Ancak temel ihtiyaca binaen ayrılması gereken toprak parçası üzerinde ne olusa olsun herhangi bir talepte bulunulamaz. Böyle yaparsanız yaşama hakkını ihlal etmiş olursunuz.

 

İşgale dayalı mülkiyet kavramını, işgale dayalı “yararlanma”ya çevirdiniz. Ama burada da bir problem vardır.  Çünkü mirasa konu olmaktan çıkarmadınız. Kaldı ki, daha önceki ifadelerinizde ve Anayasa önerinizde bu anlama gelecek bir ifadeye biz rastlamadık. “Toprak işgal edenindir” diyorsunuz. Ve bunu mirasa da konu ediyorsunuz. Buradan çıkarılacak sonuç şudur: Kim güçlüyse işgal eder. Dilediği kadar toprağı uhdesine geçirir ve bir toprak imparatorluğu kurar. Zayıf olan da güçlü olana çalışır ve hiçbir zaman toprak sahibi olamaz. Zaten bunun böyle olduğunu tarihsel süreçte gördük, tanık olduk.

 

Oysa Kur’an toprakta mülkiyet olmadığını ve mirasa konu edilemeyeceğini söylüyor. Öyle ise, toprak üzerindeki “ehya” hakkı sınırlıdır. Kim işliyor olursa olsun. Öldüğünde bu hakkı devretmenin yahut mirasa konu etmenin bir gereği de yoktur çünkü çocukların da aynı hakkı  vardır. Eğer toprak işlemek istiyorlarsa onlara da toprak tahsis edilir. Şu halde “ne zararı vardır” demenin bir anlamı yoktur. Bu bir yöntem değildir.

 

Sizin yaptığınız şey şudur: “yararlanma” hakkını mirasa konu ediyoruz diyerek, aslında toprağı mirasa konu ediyorsunuz. Bağımlılığı artırıyor, güçlünün daha güçlü olmasını sağlıyorsunuz. Bu sizin fikriniz olabilir ama Bu Kur’an ın önerisi değildir. Kaldı ki üretim araçlarını nasıl dağıttığınızı da anlamakta zorluk çekiyoruz. Sanki daha önce hiç üreten yokmush gibi hepsini bir anda dağıtıyormuş gibi bir yaklaşım içerisindesiniz. Oysa yeryüzünde hayat süreklilik arzeder. Yani insan doğar, büyür, çoluk çocuk sahibi olur, yaşlanır ve ölür. Bu süreç içerisinde toprağı işleyen birinin çocukları da isterlerse toprağı işlemeye başlamış olacaklardır. Hangi üretim aracını dağıtmış, üretimi durdurmuş oluyorsunuz?  Toprağı miras yoluyla gasp edeceğinize, asıl sahiplerine vermiş olsaydınız dünyada açlıktan söz etmek de mümkün olmazdı.  Bunu yapmıyorsanız şikayet etmeye de hakkınız yok demektir.

 

Ormanda ağaçlar, doğal ortamda kendiliğinden yetişir. Kimse sulamaz. Ama istediğiniz gibi bir ağaç yetiştirmek istiyorsanız bu durumda ona müdahale edersiniz. Müdahale ederseniz sulamanız gerekir, ona bakmanız gerekir.  Bakımdan vazgeçtiğiniz zaman ise yaşama şansı yoktur. Günümüz dünyasında müdahale edilmiş sebzeler tohumlar çoktur. Bunların üretim açısından verimli olması, zararlarını ortadan kaldırmaya yetmiyor.

 

Beşer yeryüzünün ormanıdır. Kainat bilgi üzerine var edilmiştir. Beşerin gıdası da budur. Doğal yollarla gıdasını alır ve gelişir. Siz bu sürece müdahale etmek istiyorsunuz, kendi müctehitlerinizi üretmek. Nasıl düşüneceğini söylediğiniz insanlar.  Dilediğinizi yapabilirsiniz elbette, buna karışmayız. Ancak sezeryanla doğum yaptırmaya çalıştığınızı göz ardı etmemelisiniz. Eğer bahçenizde yer hazırladığınızı söylediğiniz bu insanların doğal gelişim süreçlerine müdahale etmeyecek, onlara herhangi bir dayatmada bulunmayacaksanız bu güzel bir şey olur. Ama onlara usul dayatmayacağınızı, kendi anlam ve yöntemlerinizi enjekte etmeyeceğinizi kim söyleyebilir? Dolaylı yoldan rainalar üreteceksiniz. Bunlardan geçmişte çok vardı. Yetmemiş olmalı ki siz yenilerini üretmek istiyorsunuz.

 

Biz siyasal çekişmelerin tarafı olmak istemiyoruz. Politize edilmiş fikirler değersizleşir.  İlim, ilim olmaktan çıkar. Kaldı ki, politika, dünyanın pek çok yerinde ülkenizdeki gibi değil. Kimse siyaset haberleri ile yatıp dedikodularla uyanmıyor. Bunlar kimseyi ilgilendirmiyor, herkes işine bakıyor. Politize olmak size zarar verir. Adil düzen imajını sorgulamalısınız. Politize edilmesine izin verdiğiniz ve bunu sürdürdüğünüz için değersizleştirildi. Bu imajı düzeltmeniz çok zordur.

 

“Meslek körlüğü” bir vakıadır. Biz bu ifadeyi, kimseyi küçümsemek anlamında kullanmadık. İtham etmek amacıyla da kullanmadık.

 

Bizim tuzumuz kuru değil. Endişelerimiz olmasaydı bir şeyler yapmak zorunda hissetmezdik. Kur’an ın öğrettiklerine biz de inanıyoruz. Ama bu kimseye bir ayrıcalık kazandırmaz. Allah’ın her şeyi biliyor olması mühtemeldir ve zaten kaçınılmazdır. Ama bunun bize bir yararı yoktur. Biz bilmediğimiz sürece hiçbir işimize yaramaz çünkü biz Allah değiliz. Biz ancak bildiğimiz kadar var oluruz. Ne yazık ki her şeyi bilmemiz mümkün değil. Ama hiç olmazsa bilebileceklerimizin önünü kapatmamak gerekir.

 

 

Vesselam

 

 






Son Yorumlanan Makaleler
Sam Adian
EKIMUS SALAT - Namaz bir Ritüel midir?
1.02.2012 18510 Okunma
15 Yorum 03.05.2020 12:00
Sam Adian
HAMR ve HUMR
25.02.2012 51369 Okunma
18 Yorum 10.01.2020 12:34
Sam Adian
... VE NIHAYET RAB
12.10.2012 5223 Okunma
1 Yorum 19.06.2019 01:06
Sam Adian
KIYAMET GÜNÜ.....
21.12.2012 6706 Okunma
1 Yorum 19.06.2019 00:43
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - TOPRAK VE DOĞAL KAYNAKLAR, 18
4.06.2017 5095 Okunma
1 Yorum 05.06.2017 09:35
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - IKTISADI FAKTORLER - 15
2.06.2017 11993 Okunma
3 Yorum 03.06.2017 14:51
Sam Adian
THE THEORY OF ISLAMIC ECONOMIC SYSTEM - 3
25.05.2017 4643 Okunma
1 Yorum 26.05.2017 00:55
Sam Adian
BIRKAÇ NOT
15.01.2014 7472 Okunma
4 Yorum 25.07.2014 16:22
Sam Adian
DÜZEN MESELESI ve AKEVLER
3.02.2013 6165 Okunma
1 Yorum 06.02.2013 22:28
Sam Adian
YUNUS-NUH : Mitolojiden Vahye
13.12.2012 11696 Okunma
4 Yorum 14.12.2012 14:59
Sam Adian
El-Lehu, Lehu ve Mülkiyet
9.12.2012 7172 Okunma
1 Yorum 12.12.2012 11:42
Sam Adian
MÜLKIYET MESELESI ve DÜZEN
6.11.2012 7457 Okunma
7 Yorum 21.11.2012 17:28
Sam Adian
FINANSMAN MESELESI VE ZEKAT
8.11.2012 26618 Okunma
45 Yorum 18.11.2012 00:41
Sam Adian
SLT NEDIR?
3.11.2012 9183 Okunma
2 Yorum 04.11.2012 00:19
Sam Adian
KARAGÜLLE FELSEFESİ.....
13.10.2012 7341 Okunma
8 Yorum 23.10.2012 03:34
Sam Adian
RUBUBIYET....
6.09.2012 6415 Okunma
2 Yorum 12.10.2012 11:34
Sam Adian
IŞLEVSIZ TANRI...!
9.09.2012 14772 Okunma
42 Yorum 18.09.2012 01:06
Sam Adian
Varlığın Rabbi....
28.08.2012 11819 Okunma
24 Yorum 05.09.2012 10:43
Sam Adian
.... VE TANRI! - 3
15.08.2012 6154 Okunma
1 Yorum 15.08.2012 21:16
Sam Adian
.... VE TANRI! - 1
12.08.2012 6636 Okunma
10 Yorum 14.08.2012 07:50
Sam Adian
.... VE TANRI! - 2
13.08.2012 6637 Okunma
6 Yorum 14.08.2012 03:44
Sam Adian
ORUCUN FAZILETLERI....
9.08.2012 6790 Okunma
4 Yorum 13.08.2012 13:58
Sam Adian
TANRI'NIN BEDENI....
2.08.2012 7273 Okunma
13 Yorum 08.08.2012 18:26
Sam Adian
CINSELLIK VE AKIT
19.07.2012 7771 Okunma
11 Yorum 30.07.2012 06:11
Sam Adian
BIR EYLEM OLARAK ZINA
14.07.2012 33774 Okunma
24 Yorum 24.07.2012 09:50
Sam Adian
MATERYALIST NIKAH
22.07.2012 5283 Okunma
2 Yorum 24.07.2012 03:40
Sam Adian
UTANMAZLIK ZINA MIDIR?
13.07.2012 13795 Okunma
16 Yorum 14.07.2012 21:14
Sam Adian
HADIM'DAN ZINAYA
12.07.2012 10989 Okunma
18 Yorum 13.07.2012 10:00
Sam Adian
EN IYI ANAYASA YAZILI OLMAYANDIR.....
7.07.2012 13001 Okunma
34 Yorum 10.07.2012 22:30
Sam Adian
ORTAK REFERANSLAR ve BIR ÖNERI
11.04.2012 8324 Okunma
9 Yorum 21.06.2012 16:27
Sam Adian
ADEM VE TOPLUMU - 1
4.05.2012 6662 Okunma
3 Yorum 04.05.2012 15:03
Sam Adian
YARATILIŞ VE SÜREÇ
2.05.2012 5290 Okunma
1 Yorum 03.05.2012 07:38
Sam Adian
BAZI ELEŞTIRILER
29.04.2012 5271 Okunma
2 Yorum 02.05.2012 20:51
Sam Adian
YARATILIŞ
29.04.2012 6811 Okunma
2 Yorum 02.05.2012 13:07
Sam Adian
KUR'AN'DA CEZA KAVRAMI
14.04.2012 16587 Okunma
3 Yorum 19.04.2012 20:21
Sam Adian
ANLAMADA YÖNTEM
12.04.2012 5727 Okunma
2 Yorum 14.04.2012 16:04
Sam Adian
KAT'A ve NEFY
31.03.2012 13595 Okunma
22 Yorum 11.04.2012 01:44
Sam Adian
YAPISAL ILKELER - DIN FAKTÖRÜ
1.04.2012 6572 Okunma
11 Yorum 09.04.2012 23:53
Sam Adian
KAT'a ve NEFY - KAVRAMLAR
7.04.2012 12460 Okunma
32 Yorum 09.04.2012 18:02
Sam Adian
ŞURA
6.04.2012 8977 Okunma
7 Yorum 06.04.2012 20:27
Sam Adian
YAPISAL ILKELER - DEVLET ve IKTIDAR
4.04.2012 9343 Okunma
7 Yorum 06.04.2012 09:59
Sam Adian
YAPISAL ILKELER - KARAR MEKANIZMALARI
29.03.2012 11155 Okunma
15 Yorum 31.03.2012 20:26
Sam Adian
CRITICS
27.03.2012 5299 Okunma
2 Yorum 28.03.2012 22:17
Sam Adian
YAPISAL ILKELER - KURUMSALLIK
26.03.2012 6135 Okunma
3 Yorum 27.03.2012 20:01
Sam Adian
YAPISAL ILKELER - INSAN VE DEVLET
26.03.2012 9090 Okunma
9 Yorum 27.03.2012 16:28
Sam Adian
EKONOMIDEKI ENSTRUMANLAR - 2
25.03.2012 4181 Okunma
1 Yorum 25.03.2012 05:43
Sam Adian
EKONOMIDEKI ENSTRUMANLAR - 1
24.03.2012 4986 Okunma
2 Yorum 24.03.2012 23:10
Sam Adian
"ADIL DÜZEN"IN ÇAĞRIŞTIRDIKLARI
20.03.2012 5092 Okunma
7 Yorum 23.03.2012 18:49
Sam Adian
SOSYAL KAPITALIZM.
21.03.2012 13970 Okunma
23 Yorum 23.03.2012 04:25
Sam Adian
Metod ve uygulama
18.03.2012 5301 Okunma
9 Yorum 21.03.2012 10:01
Sam Adian
ANLAMAK.....
15.03.2012 6204 Okunma
5 Yorum 16.03.2012 18:21
Sam Adian
HMR ve SONUÇ
16.03.2012 11918 Okunma
18 Yorum 16.03.2012 18:08
Sam Adian
RIBA'nın UNSURLARI
11.03.2012 12407 Okunma
12 Yorum 15.03.2012 16:14
Sam Adian
HMR HAKKINDA - 2
14.03.2012 6839 Okunma
7 Yorum 15.03.2012 08:14
Sam Adian
INSANLIK ANAYASASI HAKKINDA-1
12.03.2012 3803 Okunma
2 Yorum 12.03.2012 17:32
Sam Adian
DARB-I MESEL VE YETKI GASPI
8.03.2012 10126 Okunma
22 Yorum 11.03.2012 16:10
Sam Adian
RIBA ve EKONOMI-1
9.03.2012 6671 Okunma
7 Yorum 10.03.2012 19:31
Sam Adian
SÖYLEYECEKLERIMIZ VAR
1.03.2012 4430 Okunma
5 Yorum 10.03.2012 08:24
Sam Adian
RIBA VE EKONOMI
7.03.2012 12165 Okunma
15 Yorum 09.03.2012 06:04
Sam Adian
DÖRT DELIL
22.02.2012 5077 Okunma
4 Yorum 02.03.2012 07:45
Sam Adian
INSAN VE DÜZEN
1.03.2012 4503 Okunma
6 Yorum 01.03.2012 19:11
Sam Adian
SLT ve SISTEM Toplu değerlendirme ve cevaplar
19.02.2012 10894 Okunma
16 Yorum 24.02.2012 01:08
Sam Adian
SLT-CEMAAT ŞERHI
15.02.2012 4061 Okunma
6 Yorum 16.02.2012 17:53
Sam Adian
SLT ve CEMAAT -
4.02.2012 4100 Okunma
1 Yorum 05.02.2012 08:58
Sam Adian
Allah Nasıl SLT eder?
2.02.2012 4596 Okunma
5 Yorum 03.02.2012 19:11
Sam Adian
SLT ve MESCID
25.02.2012 4042 Okunma
Sam Adian
BAŞÖRTÜSÜ
23.03.2012 5277 Okunma
Sam Adian
YARATILIŞ - 2
30.04.2012 4038 Okunma
Sam Adian
YARATILIŞ KURAMI VE EVRIM
1.05.2012 5409 Okunma
Sam Adian
YARATILIŞ VE DÜZEN
3.06.2012 4669 Okunma
Sam Adian
RAMAZAN ve TARIH
11.08.2012 11765 Okunma
Sam Adian
Ve MUKADDERAT...
14.10.2012 6056 Okunma
Sam Adian
AKEVLER - 1
7.02.2013 5165 Okunma
Sam Adian
AKEVLER - 2
7.02.2013 4755 Okunma
Sam Adian
AKEVLER - 3
8.02.2013 6324 Okunma
Sam Adian
AKEVLER - 4
8.02.2013 5263 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - IKTISADI YONETIM SISTEMI - BANKA - 16
3.06.2017 3477 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - KAYNAK VE YATIRIM YONETIMI - 17
3.06.2017 2930 Okunma
Sam Adian
ARASAT'TAN BIR ARSA
18.12.2012 4574 Okunma
Sam Adian
THE THEORY OF ISLAMIC ECONOMIC SYSTEM - 1
24.05.2017 3857 Okunma
Sam Adian
THE THEORY OF ISLAMIC ECONOMIC SYSTEM - 2
24.05.2017 3306 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - TARIHSEL YANILGILAR - 4
27.05.2017 3865 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - RIBA - BIR OZGURLUK DOLANDIRICILIGI 5
27.05.2017 4255 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - TOPRAK VE MULKIYET - 6
27.05.2017 4092 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - SADAKA : KAMU MALIYESI - 7
27.05.2017 4415 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - KURUMSAL CERCEVE / A - 8
29.05.2017 6068 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - KURUMSAL CERCEVE / B- KOORDINASYON 9
29.05.2017 4315 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - KURUMSAL CERCEVE/C - MEKANIZMALAR 10
29.05.2017 6263 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - ZEKAT - IKTISADI YONETIM SISTEMI - 11
30.05.2017 6386 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - INFAQ - TASARRUF MEVDUATI - 12
31.05.2017 3788 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - KARZ-I HASEN / YATIRIM FONU - 13
31.05.2017 4091 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - IKTISADI PARAMETRELER - 14
2.06.2017 4273 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - URETIM VE ISHLETME - 19
5.06.2017 3915 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - FIYAT ANALIZI / Ucret, Fiyat, Para 20
6.06.2017 6587 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - TUKETIM - 21
7.06.2017 3464 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - SERBEST TICARET ve PIYASALAR - 22
8.06.2017 3413 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - YAPISAL ANALIZ - MAKRO/MIKRO - 23
9.06.2017 3928 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - BUYUME VE ETKILER - 24
10.06.2017 5489 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - IKTISADI DENGELER/REFAH TOPLUMU 25
11.06.2017 3497 Okunma
Sam Adian
IKTISAT TEORISI - IKTISADI EVRIM - 26
12.06.2017 3943 Okunma


© 2024 - Akevler