Ahmet Mermer ( Sosyolog )
" KADINLAR SİZİN TARLANIZDIR” CÜMLESİNİ NASIL ANLIYORUM
4.03.2024
704 Okunma, 0 Yorum

“KADINLAR SİZİN TARLANIZDIR” CÜMLESİNİ NASIL ANLIYORUM .

 

Prof Dr İlhami Güler Bir konuşmasında  öğretmenlik yaptığı kolejde bir kız öğrencisinin kendisine

- Hocam kuranda bir ayet varmış diyormuş ki “Kadınlar sizin tarlalarınızdır “, doğrumu dediğini kendisinin de doğru bu ayetin kuranda var olduğunu belirtiğini ifade ettikten sonra, o kız öğrencinin ben o kitaba inanmıyorum diye cevap verdiğini belirtiyor…

 

O genç kız gibi kuranın bu ayeti ile kadınları bir cinsel obje olarak gördüğü fikrinde olanların asıl maksadı ıskaladığını belirtmek üzere  gerçekte bu ayette kadının önemine ve   değerine işaret edildiğini , kadının kıymetli  olduğunu, kendi bakış açımla ayeti nasıl anladığımı belirtmek için bu makaleyi hazırladım.

 

Konumuz olan ayeti kerime  Bakara suresi 223 ;

“Kadınlar sizin (Tarlanız*) ekeneğinizdir; ekeneğinize nasıl isterseniz öyle yaklaşın. Kendiniz için de önceden hazırlık yapın. Allah'tan sakının ve bilin ki O'na kavuşacaksınız. Müminleri müjdele.” Ayet mealen böyle. (*Tarla : Tarıma elverişli olan, sınırlı ve belirli toprak parçası)

حَرْثٌ   Harsun Arapça sözlükteki karşılığına bakınca;  tarla ,çift sürmek, ekin, ekin ekmek, , hars, kültür, yer sürmek , yeri ekin için sürmek, tohum ekmek, araçla toprağı işlemek anlamlarına geldiği görülmektedir.

 

Birçok tefsirde özetle ayetin maksadının erkeklere eşleriyle doğru bir şekilde birleşmek ile ilgili öğüt vermek olduğu belirtiliyor. Alimlerimizce yapılan çevirileri tartışma niyetinde değilim, Ogün için topluma anlatılmak istenen maksat hasıl olmuş olabilir. Tarla deyince tarlayı bilen insanların zihninde oluşan ile günümüz sosyolojisi içinde hayatında tarla ekin bağ bahçe görmemiş bu işlerle uğraşmamış büyük şehir de yaşayan insanlar arasında  anlayış farklılıklarının olması gayet tabiidir.

 

Türk mitolojisinde de toprak, bolluk ve bereket kaynağı, canlıları içerisinde barındıran, besleyen, koruyan bir yaşam mekânı olarak görüldüğü için bir “ana” olarak kabul edilerek “yer ana”, “toprak ana” kavramlarıyla nitelendirilmiş ve canlı bir varlık olarak düşünülmüştür (Anadolu Türk Halk Hekimliğinde Toprak)

Bir aile ilişkisinde kadının önemini belirtmek için özellikle kadının erkek için tarla (toprak ) gibi olduğu konusuna işaret edilmesini çok anlamlı buluyorum.

Altının kıymetini sarraf bilir atasözünden anlaşılacağı gibi tarlanın kıymetini de çiftçi bilir. Yani Tarla varsa bir de çiftçi olması gerekir, Kadın tarla ise erkek çiftçi olmalıdır.

Konuyu açıklığa kavuşturmak için ailede kadın- erkek ilişkisini ele alırken çiftçinin tarla ile olan ilişkisi olarak ele almak gerektiğini düşünüyorum.

Tarla ile ilgili işlemler anlatılırken tarla tarımı için yapılması gerekenler şöyle sıralanmış; tarla yaban bitkilerinin temizlenmesi, toprağın işlenmesi, hazırlama, ekim, bakım, gübreleme, sulama, büyütme, hasat, harman vb işlemler , üretimin asıl amacı insanlığın karnını doyurmak olduğu ifade edilmiş.

Bu ayetin kadına tarla diyerek aslında İnsanlığın devamını sağlayan, toprak ana , neslin korunması , ailenin muhafazası anlatılmak istenmiş , çiftçinin tarla için gereken emeği sarf ederek her aşamasında tarlada olması yabancılara , kurda kuşa, yaban domuzlarına , bilumum haşerata  karşı önlem alması tarlanın  muhafazası bakım hizmetleri ve her türlü ihtiyacını gidermesi  düşünülürse, Kuranın Kadına ne kadar ehemmiyet verdiği daha iyi anlaşılacaktır.

Ehemmi mühimme tercih etmek gerekir

Hele İnsanların yalnızca birleşme için bir birini partner olarak tanımladığı günümüzde, kadının bir tarla olarak tanımlanması çok değerli ve anlamlıdır.

Tarla;  çiftçi için bir geçim kaynağı, İnsan hayatının devamı için gereken ürünlerin üretilmesi , yaşam için gerekli besinlerin yetiştirilmesi ve Çiftçiler  için olmazsa olmaz  hayatı bir kıymettir.

 

Çiftçi Bağa, bahçeye ve tarlaya nasıl emek verilmeli  ise erkeğinde kadına aynı ehemmiyeti ve emeği vermesi gerekir.

Türk toplum yapısının çekirdeği olan aile için kadın ailenin direğidir , çadırın direğine de bazı yörelerimizde ana derler bu söylem kadının toplumun düzeni için kuvvetli dirayetli düzgün ve erdemli olmasıyla ilişkilidir.

Her yer tarla olabilir mi , bağ bahçe olabilir mi ,  her kadın ile aile kurulabilir mi , her kadın ile bir hayat sürdürülebilir mi ? .

Mal , namus , can emanetini  tek bir  kelimede anlatmak çok müthiş.

Yukardaki bilgiler ışığında Kurandaki Kadın- tarla (toprak) benzetmesinin;

Cinsiyetsizlik ayrımı adı altında Kadını erkekten ayırıp kadını ve erkeği birer cinsel partner olarak, doğacak gayri meşru çocukları ise devletin bakması gereken herhangi bir canlı yavrusu olarak gören anlayışa ve  aile karşıtı gruplara karşı geçmişten kadim bir cevap olduğunu düşünüyorum.

 

Sonuç olarak ; Nasıl ki tarlasız çiftçi düşünülemez ise ,  kadınsız bir aile bir yuva kurulamayacağı aşikardır.

Kadın yoksa o toplumda aileden söz edilemez  .

Merhum Aşık Veyselin

Sen petek misali Veysel'de arı

İnleşir beraber yapardık balı

Ben bir insanoğlu sen bir dut dalı

Ben babamı sen ustanı unutma                

Dizelerinde belirtildiği gibi , Kadın ve erkek beraber bal yapan katma değer üreten, sosyal hayatı birlikte omuzlayan iki kıymet, biri diğerinden daha değerli değil, birlikte değer üretip topluma ve kendilerine fayda sağlayan bireylerdir.

Yine Aşık Veysel’in kara toprak şiirinde seslendiği Benim sâdık yârim kara topraktır ifadesi ile toprağın insan hayatı için kıymeti göz önüne alındığında Kadına tarla , toprak benzetmesinin ehemmiyeti ortaya çıkacaktır.

Kurandaki bir kelimeden bile bu aciz kulun aklına bu kadar şeyi getirerek , yazmasının hikmeti  şu olsa gerek ;  . âyette şöyle buyrulur: “De ki: ‘Rabbimin sözleri için denizler mürekkep olsa ve bir o kadar mürekkep ilâve etseydik dahi rabbimin sözleri bitmeden önce mutlaka deniz tükenirdi.’ "( Kehf sûresi 109)

 

Bakara suresi 223  ayetini menfi yönde kullanan ateist feministler veya kadınları kurandan soğutmak isteyenler , Kuran’nın kadını cinsel obje olarak doğurma nesnesi  gibi gördüğünü belirtip zihin karışıklığı oluşturmak isteyen tüm gruplara  karşılık olarak , bu makalemin sosyolojik gerçekleri dikkate alarak  ayetin asıl maksadının kadına verilen önem ve değeri belirtmek olduğunu  gereğince anlatmayı başarabildiğimi ümit ederim.

Yine Kuranı kerimde verilen misaller için şöyle denilmektedir ;

“Allah insanlara misaller verirki düşünüp öğüt alsınlar” (İbrahim 25)

“Düşünsünler diye insanlara biz böyle misaller veriyoruz” (Haşir 21)

Allah , Hepimizi Allah rızası için düşünenlerden eylesin amin

Selam ve dua ile …

 

 

 

 

 

 

 






Son Eklenen Makaleler
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
SOSYAL ÇÜRÜME BAŞLANGICI OLARAK KÜFÜRLÜ KONUŞMA
18.10.2024 298 Okunma
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
Atanamayan öğretmenler ve Üniversite mezunu işsizler
16.05.2024 548 Okunma
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
Gazzeli Anneler e
10.05.2024 328 Okunma
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
BİR FİLMİN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
17.04.2024 644 Okunma
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
" KADINLAR SİZİN TARLANIZDIR” CÜMLESİNİ NASIL ANLIYORUM
4.03.2024 704 Okunma
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
AVUSTURALYA SİDNEY GEZİM
30.01.2024 1015 Okunma
Ahmet Mermer ( Sosyolog )
EYT Çıkarken
14.01.2023 859 Okunma


© 2024 - Akevler