Sabri Kaya
KUR’AN IN ÖNGÖRDÜĞÜ TOPLUM
14.11.2018
3285 Okunma, 0 Yorum

AKİBET عاقبة 

Bütün düşüncelerin ve eylemlerin mutlak son her düşünce ve eylemi tetikleyen mutlak amaç

 

UKBA عقبى Ahiret:

Sarp yokuşu göze alanlar ile böyle bir endişe taşımayanların birbirinden ayrılacağı karar günü her iki grubun yaşam süreceği ebedi yurt

İKAB عقاب azap:

 

Sonuçlarını akibetini düşünmeden iş yapanları bekleyen acıklı son

Vahyin temel amacı insanlar arasında doğal ilişkileri işbirliğine dönüştürmektir.Havanın toprağın suyun ve güneşin işbirliği nasıl bir ağaca hayat veriyorsa toplumu oluşturan bireylerin amaçlı işbirliği de insanlara hayat veren ahlaki değerlerin yeşereceği bir topluma hayat verir. Kuran ın örnek toplum modeli bu işbirliği yaratır.

Sarp yokuş böyle bir toplum modeli yaratma arzusunu içinde barındırmaktadır.

Bu toplumun inşasında anahtar kelimelerden biri Tayyibe dir.T-y-b tabe-yetibu kökünden türeyen bu terim bir yandan ideal toplumun ipuçlarını verirken bir yandan da içinde yaşadığımız toplumu derinden eleştirmektedir. Böyle bir mükemmel toplum şu alanlarda oluşturulmaya çağrılmaktadır

 

1-Hayırlı nesil zürriyeten tayyibe ali imran 3/38

2-Yaşanabilir temiz çevre mesakine tayyibe 9/72

3-Temiz hava rihin tayyibe 10/22

4-Güvenli iletişim kelimetün tayyibe 14/24

5-Sağlıklı gıdalar şeceretün tayyibe 14/24

6-Temiz toplum hayatün tayyibe 16/97

7-Sağlıklı etkili iletişim tayiyeten tayyibe 24/61

8-Güvenli binalar/düzenli yerleşim mesakine tayyibe 61/12

İnsanca yaşanabilir bir toplumun bütün unsurlarını Kur’an ı kerim bu terimler üzerinden vermekte ve insanları böyle bir yaşam kurmanın mücadelesine çağırmaktadır. Yaşadığımız toplumun kalitesini yukarıdaki alanlara kıyaslayarak tespit etmemiz mümkündür.

Böyle bir toplumsal yapının yaratılmasında her birey kendi bilgisi ve gücü oranında sorumludur. Bunun içindirki Kur’an toplumsal yapıyı inandım diyen bir mü’minin bu iddiasını test etmesine imkan veren bir laboratuvar olarak sunar.Özgürlüğe ihtiyacı olanı özgürleştirmek, aç olanı giydirmek, hastayı sağaltmak vb. ancak bu toplumsal yapı içinde mümkündür ve insanın imanı bütün bu eylemleri tetikleyen bir iç dinamizme ve sağlamlığa sahip ise sahibini buralara taşıyabilir. Kur’an imanın test edildiği bu alanlara sarp yokuş adını vermektedir.İyilikte bu ilişkiler ağı dikkate alınarak tanımlanmaktadır.

 

 






Son Yorumlanan Makaleler
Sabri Kaya
KUR’AN IN ÖNGÖRDÜĞÜ TOPLUM
14.11.2018 3285 Okunma
Sabri Kaya
Ekolojik Gıda Ürünleri Kooperatifi
14.11.2018 3113 Okunma
Sabri Kaya
Geleneksel Gıda Üretim Ve Tedarik Projesi
15.11.2018 3049 Okunma
Sabri Kaya
Tuzun Bilinmeyen Mucizeleri
23.11.2018 3066 Okunma
Sabri Kaya
Paranın ve Gayrimenkulun Kullanım Bedeli Faiz ve Kira
25.11.2018 3039 Okunma
Sabri Kaya
Şeker hastalığı ve Beslenme
29.11.2018 2914 Okunma
Sabri Kaya
Hasta Olursanız Tıbba Fazla Güvenmeyin
30.11.2018 3374 Okunma
Sabri Kaya
İlim Din dir Din İlim dir
1.12.2018 3026 Okunma
Sabri Kaya
Ahlak Din'inin Temelidir
1.12.2018 2793 Okunma
Sabri Kaya
Şuurun En Yüksek Hali ve Vicdanın Salih Ameli TAKVA
1.12.2018 3049 Okunma
Sabri Kaya
Rafine Şekerin Öldüren Hikayesi
2.12.2018 3100 Okunma
Sabri Kaya
Kanseri Yenebilirsiniz
4.12.2018 3481 Okunma
Sabri Kaya
Fransa da Sarı Yeleklilerin Talepleri
5.12.2018 2861 Okunma
Sabri Kaya
SATILIK HASTALIKLAR HEKİMLİK ÖLDÜ YAŞASIN DOKTORLUK !
19.02.2019 3148 Okunma
Sabri Kaya
BEKA SORUNU NEDİR !..
28.03.2019 3051 Okunma
Sabri Kaya
BİR YAPISAL STRATEJİ
28.03.2019 2861 Okunma


© 2024 - Akevler