Hz. Musa’nın dokuz mucizesi ve çağımız… - 2
Geçen yıl Mayıs ayı sonunda vefat eden Üstadımız Süleyman Karagülle’yi farklı şekilde anmaya devam ediyor, en son çalışmalarından birini sunuyor ve sözü çağımızın sorunlarının mucizevî çözümlerine getiriyoruz; aynen üç aylardan beri yaptığımız üzere…
İkinci Ayet: Yed/El
*Musa elini koltuğuna koyuyor, el herhangi bir arıza göstermeden beyaz olarak çıkıyor. Bugünkü dünyamızı da YED/EL temsil ediyor. Bugünkü “yed/el” nedir?
“Cebub” doğadır, “ceyb” ambar, “cenah” işyerleri, “yed” ise emektir.
* “Yedini cenahına koy” ne demektir? (Taha 20/22)
- Emeğini işyerine koy, makinalardan ve iş yerinden yararlanarak üretim yap demektir. Böylece emek ve tesis ortaklığı üretimi gerçekleştirecektir.
* “Elini ceybine idhal et.” ne demektir? (Neml 27/12)
- Emeğinin elde ettiğini ambara koy demektir. Tesislerde üretilen mallar ambarlara idhal edilir, orada saklanır ve karşılığında “mal senedi/belgesi” alınır.
* “Elini ceybine süluk et” ne demektir? (Kasas 28/32)
- Ambara mal iki şekilde konur. Ya üstüne kişinin adı yazılır öyle konur, içinde ne olduğu belirtilmez, alınan belge malı koyana verilir. O da başkalarına devreder. Belgeyi getirene ambar malı veya sandığı açılmamış şekilde teslim eder. İşte bu “süluk”tur.
‘Duhul etme’ ise verilen malın içeriği etikette yazılıdır demektir. Ambara misliyat olarak verilir. Alınan belgeyi getirene o mal verilmez, o malın misli yani aynı özelliği taşıyan verilir. Böylece şimdi teslim ettiğin malın mislini aylar sonra alabilirsin. Buna “duhul” denmekledir. “Emeğin payıdır” anlamındadır. Yani emeğini ortaya koyuyorsun, yıllarca orada kalıyor. Sen onun karşılığında başka emek alıyorsun.
* “Cenahını sana (kendine) dammet” diyor. Bu ne demektir? (Kasas 28/32)
- Oradaki makinalardır. Çalışan önce tesisin makinalarından birini kiralar, sonra onun üzerinde iş yapar. Makina belli saatlerde kiralanır. O saatlerde başkaları o makinada çalışmaz. Ayet bu işletmelere işaret etmektedir.
* Elin beyaz çıkması ne demektir? (Taha 20/22)
- Emek değerlenmiş olarak yani mamul olarak ortaya çıkar. Hammadde olarak girer, mamul olarak çıkar. Beyaz çıkma demek emeğin mala dönüşmesi anlamındadır. “Gayri sûin” demek, “yed”e yani ele bir şey olmaz demektir. Üretime girer ve girdiği gibi sağlam çıkar. Mamul madde içinde elin zaman girişi olur. Ayetlerde bu tekrar edilmektedir.
* Ayette “uhrâ” diyor. (Tâhâ 22) Bu ne demektir?
“Asa ve yed” tesis ve emektir, asıl değerler bunlardır. Sermaye ve emek bugünkü iki sorundur. Allah’ın Hz. Musa’ya verdiği mucizelerle o gün bu sorunları çözdüler. Bugün de biz bu konudaki sorunları çözeceğiz. İki şey bugün ayettir; biri “tesisler-teknoloji”, ikincisi ise “emek”tir. Kur’an bu ikisine önde işaret etmektedir.
* Neden dokuz ayet içinde diyor? (Neml 27/12)
- Dokuz ayetten ikisi önemlidir; tesİsler ve emek.
Diğer ayetler onların tamamlayıcısıdır.
Çağımızın iki sorunu çözülmelidir.
Bunlar “emek ve sermaye sorunu”dur.
“Asa/sopa” sermayeyi, “yed/el” ise emeği temsil etmektedir.
*Firavun ve kavmine diyor. Bugün bu iki ayet nedir, Firavun’un kavmi nedir?
- İki ayetten biri “bono”dur; altın, buğday, demir ve toprak bonolarıdır.
Ayetlerden diğeri de mal senetleridir. Ambara giren veya komisyoncuya teslim edilen taşınmazların belgeleridir, malların belgeleridir.
Piyasada borç ve alacakları, bonoları; malları ise mal bonoları temsil eder.
Bu 2 ayet çağımızda insanlığın muhtaç olduğu yenİ dünya düzenİnİ kurar.
(Devamı var…)