Kur’an’ı Anlamak İçin Oluşan Tefsir İlimleri-2
Kanaatimce bu konu çok ama çok önemli; önemine binaen ikinci yazı ile devam…
Önceki yazımızın en sonunda ne dedik?
“ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI” ile devamı var…
Ne diyorduk, neler yaptık/yazdık; tekrar hatırlayalım…
Kur’an Ayı Ramazan boyunca “Kur’an Nizamı ve Mucizeleri” yazılarımızı (18 yazı) yazdık ve bu çalışmamız kemal erdiğinde kitaplaşacağı müjdesini verdik…
“Fukahanın içtihatları ve dört delil” üzerinde durduk…
“Usulcülerin (Fıkıh Usulü) Kuralları ve Şeriat” başlıklı yazımızla devam ettik…
Devamında -istifade edilmesi dua ve dileklerimizle- “Dil İlimleri” ile “Fen İlimleri” yazılarımızı yazdık; bu ilimlerin önemini bir kere daha hatırlatmış olduk…
- “Kur’an’ı Anlama Usulü için Oluşan Dil İlimleri”…
- “Kur’an’ı Anlama Usulü İçin Oluşan Fen İlimleri”…
Ve…
“Kur’an’ı Anlamak İçin Oluşan Tefsir İlimleri” üzerinde durmaya başladık…
Evet…
“ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI” ile devamı var dedik…
Ama en önemli çalışma olarak “ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI” çalışması yazılmıştır; yayın sitemizde yayındadır...
***
“ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI” neden önemlİdİr?
Önemlidir…
- Çünkü Fıkıhçılar yönetimle ilgili içtihatları yapmamışlar veya yaptırılmamıştır...
Önemlidir…
- Çünkü onların dönemlerinde saltanat devri vardı; saltanat sistemi yaptırmadı...
Önemlidir…
- Çünkü onlar zamanında hükümdarlar ülkelerini şeriata göre yönetmiyorlardı ve o hükümdarlardan bazıları bu konuda o kadar ileri gitmişlerdir ki, içtihat kapılarını kapatmışlar ve bin sene insanlığı eski içtihatlarla yönetmişlerdi...
Önemlidir…
- Çünkü imparatorluklar oluşmuş ama Devlet Yönetiminin Fıkhı yapılmamıştır.
Bu hususta Avrupa’daki çalışmalar kiliseye ve krallığa karşı direnmelerle başlamıştır.
Oysa…
İlk yazılı anayasa yani “Medİne Anayasası/SÖZLEŞMESİ” Hazreti Muhammed aleyhisselam tarafından Medine’ye hicret edildiğinde yazılmış ve sadece yazılmakla kalmamış aynı zamanda bizzat Hazreti Peygamber tarafından uygulanmıştır.
-Medine kabileleri bu anayasaya kendi rızaları ile imza koydular.
-Medine kabileleri bu sözleşmeye kendi istekleri ile katıldılar.
-Bu anayasa kıyamete kadar insanlığa örnek anayasadır.
-Nitekim günümüzde anayasası olmayan devlet yoktur.
Medine’de var olan Müslümanlar, müşrikler, Hıristiyanlar ve Yahudiler Hazreti Muhammed’in devlet başkanlığını kendi istekleri ile kabul ettiler.
Böylece bu anayasa -günümüzdeki “demokrasi” kavramı açısından ele alınıp değerlendirildiğinde de- demokratiktir ve Hazreti Peygamber’in başkanlığı da demokratiktir.
Bundan sonra demokratik seçimler ilk dört halife zamanında yapılmaya çalışılmış ama yönetim şekli Emeviler ve Abbasiler’den itibaren daha sonra saltanata dönüşmüştür...
SONUÇ olarak…
“ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI” Kur’an’ın öğrettiği anayasadır; Kur’an, III. binyılın başında kendi Tefsir ve Fıkıh Usulü ile ikinci kez devreye girmektedir ve III. Binyıl Kur’an Medeniyetini de kuracaktır... Ve’s-SELAM…