Reşat Nuri Erol
‘Sistem kurmak’ ve ‘hazin (vahim) durum’
9.01.2017
11476 Okunma, 8 Yorum

 

‘Sistem kurmak’ ve ‘hazin (vahim) durum’

Bugünkü okumalarımda (08.01.2017), önce “Sİstem kurarken” başlıklı yazı (Ahmet Taşgetiren, Star Gazetesi) dikkatimi celbetti… Yazı ““Rejim değişikliği mi - Sistem değişikliği mi?” tarzında bir tartışma sürüyor.” cümlesiyle başlıyor... Az sonrasında ““Cumhurbaşkanlığı sistemi”ne geçiş…” ifadesiyle devam ediyor…

Uzatmayacağım, “yorum” da yapmayacağım; sadece şu kadarını yazmış olayım: Başlık yani “SİSTEM KURMA” meselesi dikkatimi celbetti dedim ya; yarım yüzyıllık “ADİL DÜZEN” çalışanı olarak elbette dikkatimi celbedecekti ama yazıda aradığımı bulamadım…

Ama her şeyin bir başlangıcı vardır ve ben yine de bu yazıyı o başlangıç sayayım…

Zaten yazının en sonunda o ilk başlangıcın ilk ipuçları da var, şöyle:

Ömer Dinçer pazartesi günü Habertürk’te bir yazı yazdı. Biraz Reina karambolüne gitti. “Başkan mı güçlü yasama mı?”sorusunu soruyordu ve Ak Parti’ye “Meclis’in gücünü artırmanın yollarını araştırmalı” çağrısında bulunuyordu. O Ak Partili bir bakandı. / Abdullah Gül, “Mallara el koyma”yı sakıncalı buluyor. O Ak Parti’nin içinden çıkmış Cumhurbaşkanı idi. / Bence yadırganmamalı bu düşünceler. / Allah korusun dünyanın ne halleri var! Burası Türkiye. Bu coğrafya Ortadoğu.”

(Bu arada bir not daha: Ahmet Taşgetiren’in bundan önceki “Suriye politikasının (başından beri) neresi yanlıştı?” başlıklı yazısı da dikkatimi celbetmişti; tavsiye ederim…)

***

Sonra, “Durum hazİn” başlıklı yazı (Etyen Mahçupyan, Karar Gazetesi) dikkatimi celbetti; “Ekonomide yanlışta ısrar edilmesi Türkiye’ye çok pahalıya mal oldu ve olmaya da devam edecek...” cümlesiyle başlayan bir yazı…

Yazının başında şöyle bir ayrıntı var: “Ayrıca kamu giderek milli gelirin daha büyük kısmını harcıyor. Devlet büyüyor ve kaynakları verimli kullanmıyor. Dolayısıyla tek çıkış ‘yapısal reform’ denen değişim. Yani ihale ve iflas kanunlarını yeniden düzenleyen, emek piyasasında yasa dışı alanı ortadan kaldıran, kurumsal özerkliğe ve liyakate itibar eden ve tüm ekonomik yapıyı hukuksal güvence altına alan bir çerçeve. / Hükümet ise aksi yönde gidiyor...”

Bu bölümü, içinde “YAPISAL REFORM” ve “YENİDEN DÜZENLEME” kavramlarını içerdiği için aynen aktardım. Devamında bir paragrafı aynen aktarayım:

“Peki, hükümet niçin böyle davranıyor? Çünkü kendi ürettiği kısır döngünün içine sıkışmış durumda. Devlete hâkim olmak için onu büyütüyor. Topluma hâkim olmak üzere örneğin medyadan ve yayın dünyasından destek almaya ihtiyaç duyuyor. Ancak bu yeni düzenin finansal gereksiniminin de karşılanması lazım. Dolayısıyla devletin daha da büyümesi ve ‘iş dağıtma’ sisteminin de buna uygun işlev görmesi gerekiyor. Ancak kaynaklar devlette toplandıkça ve verimsiz kullanıldıkça büyüme olmuyor. Oysa büyümeye ihtiyaç var çünkü aksi halde seçim de kazanılamaz. Bu durumda büyüme tüketim ve inşaat üzerinden zorlanıyor. Ne var ki bu da enflasyonun ve faizin yükselmesi demek. Ama faiz yükselince devletin yaptırttığı yatırımlar ve konut pahalılaşıyor. Girişimcilerin korunması uğruna faiz düşsün isteniyor… İşin ironik kısmı şu ki, tam da bu anlatılan döngü nedeniyle faiz düşmüyor, çünkü böyle bir ekonomik yapının riski yüksek.” Sanırım, bu bölüm de gayet net ve açık.

Yazının devamında “faiz, faiz oranları faizin düşmesi, bankalar, hükümet, Cumhurbaşkanı… vs” kelimeleri geçiyor ve “vahim durum” açıklanmaya devam ediyor…

Yazarın yazısı şu uyarılarla sona eriyor: “Faiz indirme çağrıları son derece talihsiz. Faizin inmesi iyi olurdu ama hükümet bunun için gerekeni yapmıyor ve yapmadığı halde insin istiyor... / … rasyonel yönetimin gereği yapılmazsa faiz inse de yatırım olmaz... / AK Parti bu kadar yılda bunu anlamamış ise durum hazin…”

***

Benzer uyarıları yarım yüzyıldan beri genel olarak yaptığımız gibi; özel olarak son 10-15 yılda da yapmaya devam ediyor, “kör-sağır-dilsiz” yöneticilerimizi uyarmaya gayret ediyor; benzer uyarı kırıntılarını görmeye başlayınca da, ‘her şeyin bir başlangıcı vardır’ diyoruz...

 

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
09.01.2017
07:27


MİLLİ GAZETE

Reşat Nuri Erol

Reşat Nuri Erol

09.01.2017 

‘Sistem kurmak’ ve ‘hazin (vahim) durum’

Bugünkü okumalarımda (08.01.2017), önce “Sistem kurarken…” başlıklı yazı (Ahmet Taşgetiren, Star gazetesi) dikkatimi celbetti… Yazı, “Rejim değişikliği mi-Sistem değişikliği mi? tarzında bir tartışma sürüyor” cümlesiyle başlıyor... Az sonrasında “Cumhurbaşkanlığı sistemi’ne geçiş…” ifadesiyle devam ediyor… 
 
Uzatmayacağım, “yorum” da yapmayacağım; sadece şu kadarını yazmış olayım: Başlık yani “SİSTEM KURMA” meselesi dikkatimi celbetti dedim ya; yarım yüzyıllık “ADİL DÜZEN” çalışanı olarak elbette dikkatimi celbedecekti ama yazıda aradığımı bulamadım… 
 
Ama her şeyin bir başlangıcı vardır ve ben yine de bu yazıyı o başlangıç sayayım… 
Zaten yazının en sonunda o ilk başlangıcın ilk ipuçları da var, şöyle: 
“Ömer Dinçer pazartesi günü Habertürk’te bir yazı yazdı. Biraz Reinakaramboluna gitti. ‘Başkan mı güçlü yasama mı?’ sorusunu soruyordu ve AK Parti’ye ‘Meclis’in gücünü artırmanın yollarını araştırmalı’ çağrısında bulunuyordu. O AK Partili bir bakandı. / Abdullah Gül, ‘Mallara el koyma’yı sakıncalı buluyor. O AK Parti’nin içinden çıkmış Cumhurbaşkanı idi. / Bence yadırganmamalı bu düşünceler. / Allah korusun dünyanın ne halleri var! Burası Türkiye. Bu coğrafya Ortadoğu.” 
(Bu arada bir not daha: Ahmet Taşgetiren’in bundan önceki “Suriye politikasının (başından beri) neresi yanlıştı?” başlıklı yazısı da dikkatimi celbetmişti; tavsiye ederim…) 
***
 
Sonra, “Durum hazin” başlıklı yazı (EtyenMahçupyan, Karar gazetesi) dikkatimi celbetti; “Ekonomide yanlışta ısrar edilmesi Türkiye’ye çok pahalıya mal oldu ve olmaya da devam edecek...” cümlesiyle başlayan bir yazı… 
Yazının başında şöyle bir ayrıntı var: “Ayrıca kamu giderek milli gelirin daha büyük kısmını harcıyor. Devlet büyüyor ve kaynakları verimli kullanmıyor. Dolayısıyla tek çıkış ‘yapısal reform’ denen değişim. Yani ihale ve iflas kanunlarını yeniden düzenleyen, emek piyasasında yasa dışı alanı ortadan kaldıran, kurumsal özerkliğe ve liyakate itibar eden ve tüm ekonomik yapıyı hukuksal güvence altına alan bir çerçeve. / Hükümet ise aksi yönde gidiyor...” 
Bu bölümü, içinde “YAPISAL REFORM” ve “YENİDEN DÜZENLEME” kavramlarını içerdiği için aynen aktardım. Devamında bir paragrafı aynen aktarayım: 
“Peki, hükümet niçin böyle davranıyor? Çünkü kendi ürettiği kısır döngünün içine sıkışmış durumda. Devlete hâkim olmak için onu büyütüyor. Topluma hâkim olmak üzere örneğin medyadan ve yayın dünyasından destek almaya ihtiyaç duyuyor. Ancak bu yeni düzenin finansal gereksiniminin de karşılanması lazım. Dolayısıyla devletin daha da büyümesi ve ‘iş dağıtma’ sisteminin de buna uygun işlev görmesi gerekiyor. Ancak kaynaklar devlette toplandıkça ve verimsiz kullanıldıkça büyüme olmuyor. Oysa büyümeye ihtiyaç var çünkü aksi halde seçim de kazanılamaz. Bu durumda büyüme tüketim ve inşaat üzerinden zorlanıyor. Ne var ki bu da enflasyonun ve faizin yükselmesi demek. Ama faiz yükselince devletin yaptırttığı yatırımlar ve konut pahalılaşıyor. Girişimcilerin korunması uğruna faiz düşsün isteniyor… İşin ironik kısmı şu ki, tam da bu anlatılan döngü nedeniyle faiz düşmüyor, çünkü böyle bir ekonomik yapının riski yüksek.” Sanırım, bu bölüm de gayet net ve açık. 
 
Yazının devamında “faiz, faiz oranları faizin düşmesi, bankalar, hükümet, Cumhurbaşkanı… vs” kelimeleri geçiyor ve “vahim durum” açıklanmaya devam ediyor… 
Yazarın yazısı şu uyarılarla sona eriyor: “Faiz indirme çağrıları son derece talihsiz. Faizin inmesi iyi olurdu ama hükümet bunun için gerekeni yapmıyor ve yapmadığı halde insin istiyor... / … Rasyonel yönetimin gereği yapılmazsa faiz inse de yatırım olmaz... / AK Parti bu kadar yılda bunu anlamamış ise durum hazin…”
***
 
Benzer uyarıları yarım yüzyıldan beri genel olarak yaptığımız gibi; özel olarak son 10-15 yılda da yapmaya devam ediyor, “kör-sağır-dilsiz” yöneticilerimizi uyarmaya gayret ediyor; benzer uyarı kırıntılarını görmeye başlayınca da, ‘her şeyin bir başlangıcı vardır’ diyoruz...
 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

TÜM YAZILARI
Ahmet Yücel
09.01.2017
10:55

Sevgili Reşat Nuri Erol hocam,

Faizleri düşürmek isteyen devlet, devlet bankaları kredi faizlerini, faizin düşmesini istedikleri seviyeye kadar düşürse, diğer bankalarda kredi borcu bulunan vatandaşların kredilerini de, devlet bankalarına taşıma imkanı verse...

Bu durumda müşteri kaybetmek istemeyen diğer bankalarda kredi faizlerini düşürmek zorunda kalacaklardır, diye düşünüyorum. Bunun için de Merkez Bankasının faiz oranlarını düşürmesini beklemeye gerek var mı?

Bir diğer konu, katılım bankaları faizsiz bankacılık mı? Konulu araştırma yazısı yazmak istiyordum. Katılım bankalarının da, borcunu erken kapatanlardan, "ERKEN KAPAMA CEZASI" aldıklarını görünce, bu uygulamanın da bir çeşit faiz olduğu görülmektedir. İslamda borcunu vadesinden önce ödeyenden ceza olarak fazladan para almak yoktur. Bu konuyu siz kıymetli hocalarımızın değerlendirmesine arz ediyorum.

Adil Düzende faizsiz bankacılık çalışmaları var. Konut, taşıt, evlenme, eğitim vb konularda taksitli borç verme ve geri ödeme konuları da değerlendirildi mi? 

Yazılarınız için Allah razı olsun.

Reşat Nuri Erol
10.01.2017
15:38


1967...1968...1969...AKEVLER 51 YILDIR ÇALIŞIYOR...2014...2015...2017

BİZLER ÇALIŞIYOR VE YENİ İSLÂM MEDENİYETİ’Nİ KURUYORUZ...

SİZLERİ DE ÇALIŞMALARIMIZA DÂVET EDİYORUZ; BUYURUN, BİRLİKTE ÇALIŞALIM...

ADİL DÜZEN 896

“ADİL DÜZEN” III. BİNYIL MEDENİYETİ PROJESİDİR

BİZE DÜŞEN SADECE MÜBÎN/AÇIK TEBLİĞDİR.” (KUR’AN; Yâsin Sûresi, 36/17)

Haftalık Seminer Dergisi; 896. Hafta - 07 Ocak 2017 - Fiyatı: www.akevler.orga tıklamak!

BU DERGİYİ HER HAFTA OKUTABİLİR.. ÇOĞALTABİLİR.. DAĞITABİLİRSİNİZ...

“ADİL DÜZEN” UYGULAMALARI YAPMAK İÇİN BİZLERE DANIŞABİLİRSİNİZ...

 

*KUR’AN VE İLİM SEMİNERLERİ; 896. SEMİNER

“HİÇ BİLENLER İLE BİLMEYENLER BİR OLUR MU?”      (KUR’AN; Zümer Sûresi, 39/9)

İ L İ M  TALEP ETMEK HER MÜSLÜMANIN ÜZERİNE FARZDIR.”      (Hadis)

Adres: AKEVLER İSTANBUL KOOPERATİFLERİ MERKEZİ,  Zafer Mah. Coşarsu Sk. No: 29 YENİBOSNA / İSTANBUL    Tel: (0212) 452 76 51

Tefsir Seminer Notları Yenibosna’da Cumartesi akşamları okunup tartışılmaktadır.

GAYEMİZ: Bu “SEMİNER NOTLARI”nın İstanbul, Türkiye ve bütün dünyada “OKUNMASI, ANLAŞILMASI VE UYGULANMASI”DIR.     -     ADİL DÜZEN ÇALIŞANLARI  

 

***

 

*“ADİL DÜZEN” DERSLERİ/YORUMLARI

TERÖRE KARŞI YAPMAMIZ GEREKENLER

İkinci Darbe HAZIRLANIYOR!

Süleyman KARAGÜLLE

 

***

 

*SEBÎLU’R-REŞÂD” / MAKALELER

Hazreti Nuh gemisindekiler kadar bir topluluk

Yapıcılar, yıkıcılar, merkezler ve KUR’AN DÜZENİ

HAK gelmeden BATIL gitmez, TERÖR bitmez

Reşat Nuri EROL

 

***

 

İSRA SÛRESİ - 2. Hafta

 أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (1) وَآتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ أَلَّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلًا (2) ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ إِنَّهُ كَانَ عَبْدًا شَكُورًا (3) وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (4)

 

***

 

فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (5) ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا (6) إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (7)

 

***

 

فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (5)

Fa EiÜAv CAvEa VaGDu EUvLAyHuMAv BaGaÇNAv GaLaYKuM GıBAvDan LaNAv EüLIy BaESin ŞaDIyDın Fa CAvSUv PlLAvLa elDiYAvRı Va KAvNa VaGDan MaFGUvLAv

“İkisinden ulâ olanın va’di gelince sizin üzerinize şedid besli kulları ba’s ederiz. Dârların hilalinde ceyesan ederler. Mef’ul bir va’ddir de.”

Bundan önceki ayette, İsrail oğullarına, iki defa fesat çıkaracak ve yükseleceksiniz diye kitapta kaza ettik dedikten sonra, bugün okuyacağımız ayetlerde bu iki fesat çıkarmalarını ve yükselmelerini anlatacaktır.

Bunun ikincisini bugün yaşıyoruz.

Birincisi ise Babil’e sürgün edildikleri zamanı ifade eder.

...



Ahmet Yücel
11.01.2017
04:52

Allah razı olsun hocam. Zaman buldukça Adil Düzen Dergisi ve Seminerlerdeki konuları okuma gayretindeyim. Kısa zamanda dergi ve seminerlerdeki bütün yazıları okuma imkanım yok fakat öncelik verdiğim konuları okumaya çalışıyorum. Tüm sorunlara Kuran ve Sünnetten çözüm önerileri getirilme çabalarınızı takdir ediyor ve dua ediyorum.

Bugün için en önemli konu faizsiz sistem, faizsiz bankacılık konusudur. Bu sorun çözüldüğünde, bir çok sorun da kendiliğinden çözülecektir. Faizli krediler kullanmaktan Müslümanlar kurtulacak, gençlerimiz faizsiz borçlanarak yuvalarını kurabilecekler. Yatırım yapmak isteyenler kar-zarar ortaklığı şeklinde faizsiz borçlanma imkanı elde edecekler. Yeni yatırımlar istihdamı artırırken, üretim artışı sağlayacak,aşırı pahalılık ve enflasyon sorunu olmayacak...

Adil Düzen konularında faizsiz sistem ile ilgili bazı çalışmaları okudum. Emek, sermaye, iş veren ile ilgili ortaya konulmuş çok güzel çalışmalar var. Faizsiz bankacılık konusunun önceki çalışmalarla birlikte yeniden ele alınmasını arzu ediyorum.

İş kurma, yatırım vb dışında taşıt, konut, evlenme, eğitim borçlanmaları ve geri ödeme durumları, taksitleri neye göre belirlenmeli?

Enflasyon oranına göre mi, beyaz eşya artış oranına göre mi?taşıt borçlanmadında taşıt fiyatı artış oranı, konut borçlanmasında konut artış oranı olabilir.

Kısaca bugün faizli bankaların yaptığı işlemlerin hepsini faizsiz olarak yapabilecek bir sistem geliştirilmeli. 

Müslümanlar Müslümanca borçlanabilmeli bir de çocuklarımıza Ana okullarından başlayan dini, ahlaki, manevi eğitimi seviyelere göre uygulamalı olarak verebilirsek çözülemeyecek sorunlarımız kalmayacak, geleceğe ümitle bakabileceğiz.

Tüm çalışmalarınızdan dolayı Allah razı olsun diyorum. Adil Düzen çalışmalarınızı okumaya devam edeceğiz inşallah hocam. Emeği geçen tüm hocalarımıza selam ve sevgilerimi sunuyorum.

Ahmet Yücel/Kulu

ahmetyucel@msn.com


Reşat Nuri Erol
12.01.2017
13:43


       Uygulama yapılmayınca kitaplar ve yazılar biraz sonra unutulur gider.  İslam ekonomisini anlayabilmek ve katkıda bulunmak için klasik Arapça ve Matematiği bilmek gerekir. Prof. Dr. Ahmet Yücel eğer İslam ekonomisini profesörü olmak istiyorsa Üsküdar’da İslam Medeniyeti vakfında haftada iki saat ayırmalı ve seri konferanslar yapmalıdır. Bu arada Matematiğini de ilerletmelidir.  

           Böyle Konferansları vermeyi kabul eder. İslam Medeniyeti de  bu imkânı sağlarsa, ben şahsen bu konferanslara sağlığım müsait olduğu günlerde katılırım. Cuma günü ona ayırırım.  Konuların işlenmesinde yardımcı oluyorum.

          Ortaklık ekonomisi ile ilgili seri çalışma yaptık. On bölümden oluşmuş bu kitabın sekiz bölümünü tamamladık. Hüseyin Kayahan refakat etti. Tayibet Erzen son şeklini verdi. Şimdi bir ilahiyatçının üzerinde çalışmasını istiyorum. Seminerlerde bu çalışmalar seri olarak işlenebilir. Eleştirilerini koyabilir.

         Benim  Faizsiz Banka kitabını okumuş mudur? Kitap doksanlardan önce basıldı Eksiklikleri vardır. Esası değişmemiştir.  Yalnız seminer yapma değil aynı zamanda bir işletme kuruluşunda sorumlu olmalıdır.

      Çalışmalarında başarılar dilerim.

SÜLEYMAN KARAGÜLLE

Ahmet Yücel
22.01.2017
23:41

SEVGİLİ HOCAM.

1995 YILINDA AKİT GAZETESİ VE CUMA DERGİSİ KULU BÖLGE TEMSİLCİLİĞİ YAPARKEN TANIŞMIŞ OLDUĞUM, ALİ BÜLENT DİLEK KARDEŞİMİZ, BURADAKİ YORUMLARIMDAN FAİZSİZ BANKACILIĞA OLAN İLGİMİ GÖRDÜĞÜ İÇİN, MAİL ADRESİME PDF FORMATINDA ÜÇ TANE KİTAP GÖNDERDİ. ALLAH RAZI OLSUN.

1. FAİZSİZ YENİ BİR BANKA MODELİ

Faizsiz kredileşme sistemi

ilmi neşriyat

İSAV(1987)

iSLAMi iLiMLER ARAŞTIRMA VAKFI YAYINLARI

 

2. ALTERNATiF

FAiZSiZ BANKA

SELEM VE KREDİLEŞME

 


3. İSLÂM'DA DENGE

PARA

ALTIN ve GÜMÜŞ


SİZ SEVGİLİ HOCALARIMIZIN EMEĞİ OLAN BU ÜÇ ESERİ OKUYACAĞIM İNŞALLAH. PDF FORMATINDA OLAN BU ÜÇ ESERİ, DÖNÜŞTÜRME PROGRAMI BULUP KURDUKTAN SONRA  WORD FORMATINA ÇEVİREREK OKUMAYA GAYRET EDECEĞİM. GEREKLİ NOTLARI KOPYALAMAK, TEKRAR OKUMAK WORD SAYFASINDA DAHA KOLAY OLUYOR. BU ÜÇ ESERİN BENİM İÇİN ÇOK FAYDALI OLACAĞINA İNANIYORUM.

SEVGİLİ KARAGÜLLE HOCAM.

PROF. DR. AHMET YÜCEL, BU KONU İLE İLGİLENSE, ALLAH İÇİN, VATAN VE MİLLET İÇİN FAYDALI OLACAKTIR. FAKAT İLGİLENMEZSE DE, SAYIN PROF. DR. ARİF ERSOY HOCAMIZ BU KONUDA KATKIDA BULUNABİLİR.

SEVGİLİ KARAGÜLLE HOCAM, SEVGİLİ REŞAT HOCAM ALLAH SİZLERDEN VE ADİL DÜZEN, ADİL EKONOMİK DÜZEN İÇİN ÇALIŞAN TÜM HOCALARIMIZDAN, KARDEŞLERİMİZDEN RAZI OLSUN. KURAN VE SÜNNETE GÖRE SORUNLARA ÇÖZÜM BULMAK İÇİN ÇALIŞIYORSUNUZ. BALIK BİLMEZSE HALIK BİLİR. ALLAH EMEKLERİ ZAYİ ETMEZ. İNŞALLAH ÖNÜMÜZDEKİ ASIR, HAKKIN BATILA ÜSTÜN GELDİĞİ BİR ASIR OLACAKTIR.

BUGÜN MÜSLÜMANLARIN ÇOĞUNDA DÜNYA SEVGİSİ AĞIR BASSA DA, EHLİ KÜFÜR İSLAMI VE MÜSLÜMANLARI YOK ETMEK İÇİN TOP YEKÜN SALDIRDIĞINDA, MÜSLÜMANLAR FARZ OLAN CİHADA SARILACAKLAR, ZİLLETTEN İZZETE YÜKSELİŞ BAŞLAYACAKTIR.

ALLAH'A EMANET OLUNUZ. SELAM, SEVGİ VE HÜRMETLERİMİ SUNUYORUM.

ahmetyucel@msn.com

iletisim@ahmetyucel.net

info@ahmetyucel.net


Ahmet Yücel
23.01.2017
00:24

FAİZSİZ BANKACILIK İLE İLGİLİ BU ÜÇ ESERİ BİLGİSAYARLARINA İNDİRİP OKUMAK İSTEYEN KARDEŞLERİMİZ İÇİN PDF FORMATINDA KİŞİSEL WEB SİTEME EKLEDİM. ALLAH İZİN VERİRSE WORD FORMATINDA DA EKLEMEK İSTİYORUM.

EMEĞİ GEÇEN SEVGİLİ HOCALARIMIZDAN ALLAH RAZI OLSUN.


AGD KULU TEMSİLCİLİĞİ OLARAK, PAZARTESİ-CUMA, BEŞ GÜNLÜK KIŞ ETKİNLİKLERİ PROGRAMIMIZDAN DOLAYI, WORD KİTABA  ÇEVİRME VE EKLEME DURUMU GECİKEBİLİR.

BU ÜÇ KIYMETLİ ESERİ BİZE WORD OLARAK GÖNDEREN KARDEŞİMİZ OLURSA BİR AN ÖNCE SİTEYE EKLEME İMKANIMIZ OLACAKTIR. 

ahmetyucel@msn.com

iletisim@ahmetyucel.net

info@ahmetyucel.net

ALLAH RAZI OLSUN. ALLAH'A EMANET OLUNUZ.

Ahmet Yücel
23.01.2017
00:31

http://www.ahmetyucel.net/?Syf=5&Id=124420 

FAİZSİZ BANKACILIK İLE İLGİLİ BU ÜÇ ESERİ BİLGİSAYARLARINA İNDİRİP OKUMAK İSTEYEN KARDEŞLERİMİZ İÇİN PDF FORMATINDA KİŞİSEL WEB SİTEME EKLEDİM. ALLAH İZİN VERİRSE WORD FORMATINDA DA EKLEMEK İSTİYORUM.

EMEĞİ GEÇEN SEVGİLİ HOCALARIMIZDAN ALLAH RAZI OLSUN.


AGD KULU TEMSİLCİLİĞİ OLARAK, PAZARTESİ-CUMA, BEŞ GÜNLÜK KIŞ ETKİNLİKLERİ PROGRAMIMIZDAN DOLAYI, WORD KİTABA  ÇEVİRME VE EKLEME DURUMU GECİKEBİLİR.

BU ÜÇ KIYMETLİ ESERİ BİZE WORD OLARAK GÖNDEREN KARDEŞİMİZ OLURSA BİR AN ÖNCE SİTEYE EKLEME İMKANIMIZ OLACAKTIR. 

ahmetyucel@msn.com

iletisim@ahmetyucel.net

info@ahmetyucel.net

ALLAH RAZI OLSUN. ALLAH'A EMANET OLUNUZ.





Çok Yorumlanan Makaleler
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Adil Düzen ile Endülüsleşmeyi önler-2
1.04.2023 806 Okunma
17 Yorum 01.04.2023 12:41
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-12
28.04.2023 809 Okunma
17 Yorum 28.04.2023 10:03
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-8
15.04.2023 835 Okunma
17 Yorum 15.04.2023 05:37
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-11
24.04.2023 750 Okunma
17 Yorum 24.04.2023 16:37
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-9
17.04.2023 656 Okunma
16 Yorum 17.04.2023 09:00
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-6
9.04.2023 725 Okunma
16 Yorum 09.04.2023 08:38
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-7
11.04.2023 795 Okunma
16 Yorum 15.04.2023 05:26
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 4
9.05.2023 621 Okunma
16 Yorum 09.05.2023 11:43
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-13
29.04.2023 764 Okunma
16 Yorum 29.04.2023 12:44
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-14
30.04.2023 673 Okunma
16 Yorum 30.04.2023 09:27
Reşat Nuri Erol
Türkiye yani Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-1
1.05.2023 747 Okunma
16 Yorum 01.05.2023 16:35
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-6
29.03.2023 831 Okunma
16 Yorum 29.03.2023 10:51
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-5
27.03.2023 917 Okunma
16 Yorum 28.03.2023 03:38
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı - 4
28.05.2023 663 Okunma
16 Yorum 28.05.2023 12:59
Reşat Nuri Erol
Hocaların Hocası Ali Yakup Cenkçiler Hoca - 4
29.05.2021 3094 Okunma
16 Yorum 30.05.2021 17:12
Reşat Nuri Erol
Seçimden sonra acilen yapılması gerekenler…-1
30.05.2023 633 Okunma
15 Yorum 30.05.2023 10:57
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Adil Düzen ile Endülüsleşmeyi önler-1
31.03.2023 709 Okunma
15 Yorum 31.03.2023 07:12
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-1
2.04.2023 738 Okunma
15 Yorum 02.04.2023 07:23
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-3
4.04.2023 817 Okunma
15 Yorum 04.04.2023 09:59
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-4
5.04.2023 678 Okunma
15 Yorum 05.04.2023 09:50
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-5
6.04.2023 630 Okunma
15 Yorum 06.04.2023 09:38
Reşat Nuri Erol
Türkiye ya da Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-2
2.05.2023 626 Okunma
15 Yorum 02.05.2023 06:15
Reşat Nuri Erol
Türkiye ya da Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-3
3.05.2023 575 Okunma
15 Yorum 03.05.2023 07:58
Reşat Nuri Erol
Türkiye ya da Anadolu Endülüs’e benziyor mu?-4
5.05.2023 613 Okunma
15 Yorum 05.05.2023 09:41
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 1
6.05.2023 649 Okunma
15 Yorum 06.05.2023 08:27
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 2
7.05.2023 576 Okunma
15 Yorum 07.05.2023 11:54
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 3
8.05.2023 668 Okunma
15 Yorum 08.05.2023 10:39
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 5
10.05.2023 584 Okunma
15 Yorum 10.05.2023 10:58
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 6
11.05.2023 557 Okunma
15 Yorum 11.05.2023 10:03
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı-1
25.05.2023 612 Okunma
15 Yorum 25.05.2023 07:01
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı - 2
26.05.2023 627 Okunma
15 Yorum 26.05.2023 09:46
Reşat Nuri Erol
Hemşeri dernekleri kalkınma kooperatifleri olmalı - 3
27.05.2023 680 Okunma
15 Yorum 27.05.2023 09:47
Reşat Nuri Erol
Kur’an ve ilim 1216. hafta seminer notlarından - 1
22.05.2023 532 Okunma
15 Yorum 22.05.2023 10:22
Reşat Nuri Erol
Kur’an ve ilim 1216. hafta seminer notlarından - 2
23.05.2023 589 Okunma
15 Yorum 23.05.2023 11:02
Reşat Nuri Erol
Kur’an ve ilim 1216. hafta seminer notlarından - 3
24.05.2023 583 Okunma
15 Yorum 24.05.2023 05:36
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 7
12.05.2023 678 Okunma
15 Yorum 12.05.2023 07:41
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen; millî restorasyon, yeni bir düzen - 8
13.05.2023 547 Okunma
15 Yorum 13.05.2023 11:41
Reşat Nuri Erol
Deprem; depremden sonra… Seçimden sonra...
14.05.2023 715 Okunma
15 Yorum 14.05.2023 10:08
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-1
15.05.2023 610 Okunma
15 Yorum 15.05.2023 10:22
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-2
16.05.2023 561 Okunma
14 Yorum 16.05.2023 09:16
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-3
18.05.2023 494 Okunma
14 Yorum 18.05.2023 10:52
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-4
19.05.2023 565 Okunma
14 Yorum 19.05.2023 08:35
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-5
20.05.2023 536 Okunma
14 Yorum 20.05.2023 11:17
Reşat Nuri Erol
‘Zulmedenler bilgisizlikle hevalarına uydular’-6
21.05.2023 486 Okunma
14 Yorum 21.05.2023 15:01
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-2
3.04.2023 697 Okunma
14 Yorum 03.04.2023 10:15
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-11
1.11.2023 870 Okunma
14 Yorum 01.11.2023 15:21
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 15
30.11.2023 705 Okunma
14 Yorum 30.11.2023 09:53
Reşat Nuri Erol
Adil Düzen ve “Erbakan’ın mirasçıları” yazısı-10
20.04.2023 741 Okunma
14 Yorum 20.04.2023 06:22
Reşat Nuri Erol
Arif Ersoy; “Yeni Bir Dünya ve Adil Düzen” - 3
5.09.2020 3385 Okunma
13 Yorum 06.09.2020 09:11
Reşat Nuri Erol
Ekonomik problemler ve İslami çözümler… - 2
21.12.2020 2940 Okunma
12 Yorum 22.12.2020 19:58
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 16
3.12.2023 681 Okunma
12 Yorum 03.12.2023 09:55
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-12
2.11.2023 705 Okunma
12 Yorum 02.11.2023 11:18
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-13
4.11.2023 754 Okunma
12 Yorum 04.11.2023 08:49
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-14
5.11.2023 806 Okunma
12 Yorum 05.11.2023 08:30
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 1
6.11.2023 799 Okunma
12 Yorum 06.11.2023 09:11
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 2
8.11.2023 828 Okunma
12 Yorum 08.11.2023 08:20
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 3
11.11.2023 753 Okunma
12 Yorum 11.11.2023 07:01
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 4
12.11.2023 737 Okunma
12 Yorum 12.11.2023 10:44
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 5
13.11.2023 955 Okunma
12 Yorum 13.11.2023 09:19
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 6
16.11.2023 716 Okunma
12 Yorum 16.11.2023 13:08
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 7
18.11.2023 682 Okunma
12 Yorum 18.11.2023 14:46
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 8
20.11.2023 706 Okunma
12 Yorum 20.11.2023 12:31
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 9
22.11.2023 628 Okunma
12 Yorum 22.11.2023 12:46
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 10
23.11.2023 771 Okunma
12 Yorum 23.11.2023 11:03
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 11
25.11.2023 692 Okunma
12 Yorum 25.11.2023 13:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 12
27.11.2023 621 Okunma
12 Yorum 27.11.2023 10:10
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 13
28.11.2023 786 Okunma
12 Yorum 28.11.2023 08:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 14
29.11.2023 665 Okunma
12 Yorum 29.11.2023 13:25
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-2
22.03.2023 724 Okunma
12 Yorum 25.03.2023 11:55
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 1
15.03.2023 795 Okunma
12 Yorum 16.03.2023 14:45
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 2
16.03.2023 729 Okunma
12 Yorum 16.03.2023 14:44
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 3
17.03.2023 615 Okunma
12 Yorum 17.03.2023 11:16
Reşat Nuri Erol
“Onda işiten bir kavim için ayetler vardır…” - 4
18.03.2023 703 Okunma
12 Yorum 19.03.2023 11:26
Reşat Nuri Erol
Ne yapacağını bilmeyen iktidar ve 9 Soru-Cevap
2.10.2018 6286 Okunma
12 Yorum 02.10.2018 19:19
Reşat Nuri Erol
SEBİLÜ’R-REŞAD-3; Niçin SP? Koalisyon! 19.06.2018
21.06.2018 5060 Okunma
11 Yorum 23.06.2018 06:45
Reşat Nuri Erol
Çok önemli hatalar, çok önemli uyarılar ve…
7.10.2018 13696 Okunma
11 Yorum 09.10.2018 00:22
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-1
19.03.2023 693 Okunma
11 Yorum 19.03.2023 11:29
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-3
25.03.2023 603 Okunma
11 Yorum 25.03.2023 11:57
Reşat Nuri Erol
Kur’an Nizamı açısından Millî Görüş Hareketi-4
26.03.2023 843 Okunma
11 Yorum 26.03.2023 09:44
Reşat Nuri Erol
“İza zülzileti’l-erdu zilzaleha” (Zelzele Suresi) - 8
14.02.2023 587 Okunma
11 Yorum 14.02.2023 10:40
Reşat Nuri Erol
Kur’an 1230. haftalık seminer notlarımızdan - 2
18.10.2023 941 Okunma
11 Yorum 18.10.2023 23:25
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı - 1
19.10.2023 877 Okunma
11 Yorum 19.10.2023 10:00
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-2
20.10.2023 922 Okunma
11 Yorum 20.10.2023 10:14
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-3
21.10.2023 872 Okunma
11 Yorum 21.10.2023 09:39
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-4
24.10.2023 939 Okunma
11 Yorum 24.10.2023 08:35
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-5
25.10.2023 1152 Okunma
11 Yorum 25.10.2023 08:09
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-6
26.10.2023 896 Okunma
11 Yorum 26.10.2023 12:01
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-7
27.10.2023 818 Okunma
11 Yorum 27.10.2023 12:08
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-8
28.10.2023 906 Okunma
11 Yorum 28.10.2023 09:43
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-9
30.10.2023 953 Okunma
11 Yorum 30.10.2023 10:36
Reşat Nuri Erol
İsrail ve yandaş ülkelerin sonunun başlangıcı-10
31.10.2023 733 Okunma
11 Yorum 31.10.2023 11:04
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 28
16.12.2023 524 Okunma
11 Yorum 16.12.2023 12:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 29
17.12.2023 508 Okunma
11 Yorum 17.12.2023 10:58
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 19
6.12.2023 648 Okunma
11 Yorum 06.12.2023 10:45
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 20
7.12.2023 613 Okunma
11 Yorum 07.12.2023 11:39
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 21
9.12.2023 690 Okunma
11 Yorum 09.12.2023 10:47
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 22
10.12.2023 608 Okunma
11 Yorum 10.12.2023 13:08
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 23
11.12.2023 611 Okunma
11 Yorum 11.12.2023 09:55
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 24
12.12.2023 576 Okunma
11 Yorum 12.12.2023 11:19
Reşat Nuri Erol
İstanbul - Kudüs (Gazze, Filistin, İsrail) - Mekke - 25
13.12.2023 600 Okunma
11 Yorum 13.12.2023 13:58


© 2024 - Akevler