Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011
17797 Okunma, 10 Yorum

Zülkarneyn

Kur’an da kehf süresinde bahsi geçen salih ve bilge aynı zamanda çok güçlü bir imparator da olan bir kişidir. Peygamber olup olmadığı tartışmalıdır.

Zülkarneyn’in kim olduğunu bilmek, Yecüc ve Mecüc ün de kimler olduğunu anlamak açısından çok önemlidir.

Zülkarneyn kelime manası olarak Arapça “iki boynuz sahibi” demektir. Antik dönemlerde boynuz gücü simgelemektedir. Hatta bu günkü krallık taçları da boynuzu yani gücü simgelemektedir.

Süleymaniye vakfının internet sitesinde aşağıda ki bilgiler mevcuttur: Kur’an’da söz konusu edilen Zülkarneyn, gerek özellikleri ve gerekse fethettiği bölgelerin özellikleri sebebiyle çivi yazılı tabletlerde benzer ifadelerle anılan ve iki boynuzlu miğferi ile kabartma resimleri bulunan Akad kralı Naram-Sin, Akad kralı Sargon’un oğlu veya torunudur. 2230-2174 yılları arasında 56 yıl veya 2254-2218 yılları arasında 37 yıl hüküm sürmüş, imparatorluğun sınırlarını dört yönde genişleterek Mezopotamya, İran’ın batı kısımları (Kuzistan), Arabistan’ın kuzey yarısı (veya tamamı), Mısır, Filistin, Lübnan, Suriye, Güney ve Güneydoğu Anadolu, Kıbrıs ve Bahreyn’i fethetmiştir. Naram-Sin’in çok uzun müddet hüküm sürmesi, çok ülkeyi fethetmesi yanında diğer bir önemli özelliği de putperest mabetleri yıkarak, tanrı heykellerini parçalamasıdır. Bu da, Zülkarneyn’in Kur’an’da belirtilen muvahhid oluşuna uymaktadır. İbn Kesir, Kur’an’da zikredilen Zülkarneyn’in İskender olduğunu düşünenlerin büyük hata işlediklerini belirtir. Ona göre Zülkarneyn, salih bir melik (kral), aynı zamanda nebidir. Hâlbuki İskender müşriktir. Zülkarneyn’in peygamber mi yoksa veli mi olduğu tartışmalıdır. Hz. Ali, Zülkarneyn’in salih bir kul olduğunu, Allah’ı sevdiğini ve Allah tarafından sevildiğini ifade etmiştir.

 

Bu bilgilere katkısı olması amacıyla aşağıdaki bilgileri de sunmak istiyorum.

Yukarıda ki resim Akad kralı Naram-Sin’e ait bir kabartmadır. İki boynuzlu miğferi görülmektedir.

 

Dünyanın bilinen en eski haritası babil dünya haritasıdır. Bu harita İMAGO MUNDİ diye de bilinir. M.Ö. 600 lü yıllara tarihlendirilir. Bu harita Babil şehrini, Fırat nehrini ve komşu ülkeleri göstermektedir. Okyanus ise acı nehir olarak( bitter river) adlandırılmıştır. Bu haritada yedi yön “adalar “ olarak adlandırılmıştır.

1.Adalar Arabistan yarım adasını ve okyanusu göstermektedir.

2.Adalar güneşin battığı yönü veya ülkeyi gösterir.

3.Adalar kuşların bile varamayacağı deniz ötesini göstermektedir. Muhtemelen Akdeniz i boylu boyunca tanımlamaktadır. Ulaşılamazdır.

4.Adalar gece parlak yıldızların olduğu kuzey batıyı göstermektedir.

5.Adalar karanlık kuzeyi göstermektedir.

6.Adalar yeni gelenlere saldıran boynuzlu boğanın ülkesini göstermektedir.

7.Adalar güneşin doğduğu yer veya ülkedir.

Yukarıda “Imago Mundi” olarak adlandırılan ve Milattan önce 600 yıllarına ait bir Babil dünya haritasının orjinal hali görülmektedir. Aşağıda ise bu dünya haritasının çizimi ayrıntılı olarak yeniden gösterilmiştir.

Bu haritada özellikle 7. Adada “güneşin doğduğu yer” ve 2. Adada da “güneşin battığı yer” görülmektedir. Yani bu yerlerin her biri bir ülkeyi tanımlamaktadır.

Kuran da ki Zülkarneyn kıssasında Zülkarneyn önce güneşin battığı yöne,  daha sonra güneşin doğduğu yöne ve daha sonra da başka bir yöne gittiği anlatılmaktadır. Bu anlatımda dikkat edilmesi gereken seferler sırasında “batıya” veya “doğuya” sefer yaptı denilmiyor. “Güneşin battığı yer”  veya “güneşin doğduğu yer” deniyor. Bu anlatım İmago mundi haritasının yön tarifi ile uyum içindedir.

Bu harita M.Ö.600 yılına aittir. Fakat naram-Sin M.Ö 2200’ler de yaşamıştır. Bu haritadaki bilgiler muhtemeldir ki binlerce yıldır kabul edilen bilgilere göre gösterilmiştir. Yani Naram-Sin zamanında da aynıdır.

İmago mundi haritasını alalım ve bu günkü Mezopotamya ya yerleştirelim Ve Zülkarneyn nin Birinci seferinde Mısıra, İkinci seferinde Hindistan’a ve üçüncü seferinde Kafkasya ya gittiğini anlayabiliriz.

“sonra başka bir yol tuttu” sözünden kuzey yönü anlaşılmalıdır. Çünkü güney yönü deniz ile kaplıdır.

Dolayısı ile Zülkarneyn üçüncü seferini kuzeye yani Kafkasya’ya yapmıştır ve bu esnada “Yecüc ve Mecüc” yani Maykop uygarlığı insanları ile mücadele etmiş ve onlara karşı bir set yapmıştır.

Aşağıdaki haritada da M.Ö 2800-2500 yıllarında Kafkasya nın kuzeyinde yaşayan ve bu günkü Avrupalıların atasını oluşturan Maykop uygarlığının “Yecüc ve Mecüc’ün “ anavatanları görülmektedir.

 

Zülkarney’nin Naram –Sin olduğunu kabul edersek “Yecüc ve Mecüc”  olan Maykop uygarlık tarihi ile uyum içinde olduğu, ve bugün neden bütün dünyanın Avrupa nın birkaç devletinin sömürgesi olduğunu anlarız.

Maykop uygarlığı çapulcu ve soyguncu bir uygarlıktır. Güneydeki ülkelere saldırıp onları soyan bir ulustur. Zülkarneyn bu kuzeyden gelen ve güneydeki toplumları soyan bu kavmi durdurmak için Kafkas dağlarının hazar denizi ile tam birleştiği yer olan Derbent şehrine bir set inşa eder ve bu kuzeyli soyguncuları engeller. İşte bu nedenle olabilir ki Bundan sonra Maykoplular buradan Avrupa ya göç etmeye başlarlar ve Avrupa yı işgal ederler.

Kesinlikle diyebiliriz ki: Zülkarneyn olması en muhtemel kişi Akad imparatoru Naram-Sin ve Yecüc ve Mecüc de Celtic kökenli Avrupalılardır.

 

 


YorumcuYorum
Tayibet Erzen
27.08.2011
01:27

Gerçekten güneşin battığı yer ifadesini çok güzel yakalamışsınız. Kur’an itnâbı(sözü uzatma) sebepsiz yapmadığından batı

(الْمَغْرِبَ)

yerine güneşin battığı yer(

مَغْرِبَ الشَّمْسِ

) demesi sizin tezinizi güçlendiriyor. Ayrıca Dağıstanda bulunan demir kapı da Kur’andaki anlatımla örtüşüyor. Ancak Zülkarneyn’i Büyük İskender olarak değerlendiriyorlar oysa İskender M.Ö 300’lü yıllarda yaşamış yani Naram-Sin ile aralarında 1500 yılı aşkın bir zaman var. Ansiklopedik bilgilere göre kapı Büyük İskender tarafından yapılmış ancak tarihten bahseden yok. Bana öyle geliyor ki ancak bu seddin ne zaman yapıldığı bilinirse Zülkarneyn’in kim olabileceği netleşecek.

Tayibet Erzen
27.08.2011
02:13

Şimdi bulduğum yabancı bir kaynaktan ilgimi çeken bazı bilgileri paylaşmak istiyorum.

Derbend geçidi olarak bilinen geçit Dağıstanda olup ismi aslen farsçadır ve kapalı kapılar (dar band) manasına gelir. (Başka bir kaynakta bunu ‘dar geçit’ olarak çevirmişlerdi???)Rusyanın en eski şehri olarak kabul edilen Derbent arkeolejik olarak 5000 yılı aşkın bir tarihe ait kalıntılara sahiptir. Bir çok dilde farklı isimlere sahip olmasına rağmen verilen tüm isimler ‘kapı ’ kelimesiyle ilişkilendirilmiş. (Mesela Araplar buraya ‘kapıların kapısı’ diyorlarmış). Coğrafik olarak değerlendirilince şehir dağlardan denize doğru iki duvar arasında oluşmuş vs.

Şehir bu kadar eski olmasına rağmen isminin kapı kelimesiyle ilişkilendirilmesi, Zülkarneyn’in Naram-Sin olma olasılığını güçlendiriyor. Benim anlamadığım neden tüm kaynaklarda ısrarla Büyük İskender ile ilişkilendirildiği?

hudas
18.02.2018
17:30

Hocam yazılarınızdan çok istifa ediyorum, Zülkarneyn hakkındaki yazınıza bayıldım. Zülkarneyn hakkında daha önce bir yazı yazmıştım. Şu linkte mevcuttur. Aydınlatıcı yazılarınıza devam edin lütfen.

https://ateizmdenkurtul.wordpress.com/2018/01/07/zulkarneyn_gunesin_suda-_batmasi/


mscebirque
25.03.2019
14:07

http://www.tuvavadisi.org/zelkarneyn-zulkarneyn-1

Şu sitede başka bir değerlendirme var. Bu da hesaba katılabilir mi? 

Mete Firidin
26.03.2019
11:06
Kuranda bir konuyu tefsir ederken konuyla ilgili ayetlerde geçen her kelimenin ve gramerin tamamen uyum içinde olmasına dikkat etmek gerekir. "Bence böyledir, şöyledir" diye tefsir olmaz. Her kelimenin bilimsel ve gramersel açıklamasının tamamen uyum içinde olması gerekir. Zülkarneyn hadisesi diğer insanların bildiği tarihi bir olaydır. Bu nedenle bununla ilgili tarihi bilgiler ışığında tefsir yapılmalıdır. Bu makaleyi dikkatlice okumanızı tavsiye ederim:
http://www.akevler.org/AkevlerMakaleler/7416/SonEk/10153/Mete-Firidin/Zulkarneyn-Bilimsel-Tefsir
5246kadir
28.04.2020
17:55

Herkese selamlar. Bir konuyu belirtmek için yorum yazma gereği duydum. Zülkarneyn kıssasında geçen matlia ve mağribe kelimeleri ismi zaman-mekan kalıbından türemiş kelimelerdir. Yani mağribe için; güneşin battığı yer anlamı verileceği gibi güneşin battığı zaman anlamı da verilir. Yine matlia için; güneşin doğduğu yer anlamı verileceği gibi güneşin doğduğu zaman anlamına da gelir. Meallerde battığı yer, doğduğu yer şeklinde çevrilmesinin nedenini Zülkarneyn batıya doğuya ve kuzeye sefer yapmıştır ezberinden kaynaklandığını düşünüyorum. Halbuki ayette Zülkarneyn o kadar yol gitti ki artık kaç gün yol aldıysa gittiği yer deniz kenarı bir yer ve o esnada güneş batıyordu. Yine Bir yol tutup  o kadar gitti ki artık kaç gün yol gittiyse gittiği an güneş doğma vaktine geliyor ve bir kavme rastlıyor diye düşünmemize engel bir durum olmadığını düşünüyorum. Ayrıca bu seferleri yaparken aralarında kısa bir süre varmış gibi düşünülmesi de yanlış bence sanki hemen arka arkaya bir çırpıda olmuş gibi insanlar anlıyor. Tabi Mete hocamın düşüncesi de bittabi mümkündür. Doğrusunu Allah bilir

5246kadir
28.04.2020
18:01

Herkese selamlar. Bir konuyu belirtmek için yorum yazma gereği duydum. Zülkarneyn kıssasında geçen matlia ve mağribe kelimeleri ismi zaman-mekan kalıbından türemiş kelimelerdir. Yani mağribe için; güneşin battığı yer anlamı verileceği gibi güneşin battığı zaman anlamı da verilir. Yine matlia için; güneşin doğduğu yer anlamı verileceği gibi güneşin doğduğu zaman anlamına da gelir. Meallerde battığı yer, doğduğu yer şeklinde çevrilmesinin nedenini Zülkarneyn batıya doğuya ve kuzeye sefer yapmıştır ezberinden kaynaklandığını düşünüyorum. Halbuki ayette Zülkarneyn o kadar yol gitti ki artık kaç gün yol aldıysa gittiği yer deniz kenarı bir yer ve o esnada güneş batıyordu. Yine Bir yol tutup  o kadar gitti ki artık kaç gün yol gittiyse gittiği an güneş doğma vaktine geliyor ve bir kavme rastlıyor diye düşünmemize engel bir durum olmadığını düşünüyorum. Ayrıca bu seferleri yaparken aralarında kısa bir süre varmış gibi düşünülmesi de yanlış bence sanki hemen arka arkaya bir çırpıda olmuş gibi insanlar anlıyor. Tabi Mete hocamın düşüncesi de bittabi mümkündür. Doğrusunu Allah bilir

5246kadir
28.04.2020
18:09

Herkese selamlar. Bir konuyu belirtmek için yorum yazma gereği duydum. Zülkarneyn kıssasında geçen matlia ve mağribe kelimeleri ismi zaman-mekan kalıbından türemiş kelimelerdir. Yani mağribe için; güneşin battığı yer anlamı verileceği gibi güneşin battığı zaman anlamı da verilir. Yine matlia için; güneşin doğduğu yer anlamı verileceği gibi güneşin doğduğu zaman anlamına da gelir. Meallerde battığı yer, doğduğu yer şeklinde çevrilmesinin nedenini Zülkarneyn batıya doğuya ve kuzeye sefer yapmıştır ezberinden kaynaklandığını düşünüyorum. Halbuki ayette Zülkarneyn o kadar yol gitti ki artık kaç gün yol aldıysa gittiği yer deniz kenarı bir yer ve o esnada güneş batıyordu. Yine Bir yol tutup  o kadar gitti ki artık kaç gün yol gittiyse gittiği an güneş doğma vaktine geliyor ve bir kavme rastlıyor diye düşünmemize engel bir durum olmadığını düşünüyorum. Ayrıca bu seferleri yaparken aralarında kısa bir süre varmış gibi düşünülmesi de yanlış bence sanki hemen arka arkaya bir çırpıda olmuş gibi insanlar anlıyor. Tabi Mete hocamın düşüncesi de bittabi mümkündür. Doğrusunu Allah bilir

Mete Firidin
28.04.2020
20:20
Zülkarney kitabımı okumalısın. Orada güneşin battığı ve doğduğu zamanın anlamı da açıklanmıştır.
Mete Firidin
28.04.2020
20:20
Zülkarney kitabımı okumalısın. Orada güneşin battığı ve doğduğu zamanın anlamı da açıklanmıştır.




Son Yorumlanan Makaleler
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-6; kooperatiflerin dünyadaki durumu
25.04.2024 15 Okunma
1 Yorum 25.04.2024 09:57
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-5; sürdürülebilir kalkınma modelidir...
24.04.2024 215 Okunma
1 Yorum 24.04.2024 07:28
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-4; Akevler ve kooperatiflerin özellikleri…
23.04.2024 263 Okunma
7 Yorum 23.04.2024 06:29
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-3; Kooperatif tasarruf ettirerek kazandırır
22.04.2024 256 Okunma
7 Yorum 22.04.2024 09:12
Mete Firidin
Abdestsiz Kuran Okumak!
20.04.2024 105 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 20:19
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-2; özellikleri anlamaya devam edelim
20.04.2024 308 Okunma
8 Yorum 21.04.2024 07:05
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-1; kısa tarihçe, tarif, özellik, öneriler
20.04.2024 307 Okunma
7 Yorum 21.04.2024 07:04
Reşat Nuri Erol
‘Adil Düzene Göre İnsanlık Anayasası’ çalışması
18.04.2024 277 Okunma
1 Yorum 18.04.2024 09:47
Reşat Nuri Erol
‘Yol varsa budur, bilmiyorum başka çıkar yol’
17.04.2024 273 Okunma
1 Yorum 17.04.2024 10:08
Reşat Nuri Erol
“Yeni Bir Anayasa” ve anayasa seminerlerimiz
16.04.2024 285 Okunma
1 Yorum 16.04.2024 08:29
Reşat Nuri Erol
Seçim, seçim sonrası ve İsrail’de savaş sirenleri!
15.04.2024 298 Okunma
1 Yorum 15.04.2024 08:56
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Araplar, İslâm âlemi bayram yaptı mı?
10.04.2024 388 Okunma
1 Yorum 14.04.2024 11:10
Reşat Nuri Erol
Türkiye, Araplar, İslâm âlemi bayram yaptı mı?-2
11.04.2024 357 Okunma
1 Yorum 13.04.2024 07:52
Ahmet Yücel
EMEKLİ ÖĞRETMENDEN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
3.04.2024 98 Okunma
2 Yorum 05.04.2024 23:45
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 2
4.04.2024 323 Okunma
1 Yorum 04.04.2024 09:25
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası acilen yapılması gerekenler… - 1
3.04.2024 396 Okunma
1 Yorum 03.04.2024 10:18
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 6
28.03.2024 326 Okunma
1 Yorum 28.03.2024 05:54
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 5
26.03.2024 389 Okunma
7 Yorum 26.03.2024 09:06
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 4
25.03.2024 395 Okunma
1 Yorum 25.03.2024 09:00
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 3
24.03.2024 407 Okunma
1 Yorum 24.03.2024 05:49
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” iş birliği - 2
23.03.2024 429 Okunma
1 Yorum 23.03.2024 10:16
Reşat Nuri Erol
Seçim sonrası “Belediye-Kooperatif” işbirliği - 1
21.03.2024 427 Okunma
7 Yorum 21.03.2024 09:35
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 28
17.03.2024 343 Okunma
7 Yorum 17.03.2024 07:53
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 27
16.03.2024 358 Okunma
5 Yorum 16.03.2024 11:10
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 26
15.03.2024 401 Okunma
5 Yorum 15.03.2024 09:14
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 25
14.03.2024 342 Okunma
1 Yorum 14.03.2024 11:25
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 24
13.03.2024 365 Okunma
1 Yorum 13.03.2024 07:01
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 23
12.03.2024 356 Okunma
5 Yorum 12.03.2024 07:10
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 22
11.03.2024 363 Okunma
5 Yorum 11.03.2024 08:36
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 21
10.03.2024 374 Okunma
1 Yorum 10.03.2024 10:18
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 20
9.03.2024 387 Okunma
8 Yorum 09.03.2024 09:27
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 19
8.03.2024 413 Okunma
8 Yorum 08.03.2024 08:25
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 18
7.03.2024 409 Okunma
1 Yorum 07.03.2024 06:57
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 17
6.03.2024 379 Okunma
1 Yorum 06.03.2024 07:52
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 16
5.03.2024 340 Okunma
9 Yorum 05.03.2024 06:26
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 15
3.03.2024 377 Okunma
7 Yorum 03.03.2024 08:17
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 14
29.02.2024 362 Okunma
7 Yorum 29.02.2024 08:40
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 13
28.02.2024 336 Okunma
1 Yorum 28.02.2024 14:11
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 11
27.02.2024 348 Okunma
7 Yorum 27.02.2024 08:18
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 10
26.02.2024 402 Okunma
1 Yorum 26.02.2024 08:57
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 9
24.02.2024 339 Okunma
7 Yorum 24.02.2024 10:38
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 8
23.02.2024 331 Okunma
1 Yorum 23.02.2024 11:51
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 7
21.02.2024 413 Okunma
1 Yorum 21.02.2024 09:30
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 6
18.02.2024 481 Okunma
7 Yorum 18.02.2024 09:16
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 5
18.02.2024 378 Okunma
7 Yorum 18.02.2024 09:15
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 4
16.02.2024 376 Okunma
7 Yorum 16.02.2024 09:32
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 3
15.02.2024 377 Okunma
5 Yorum 15.02.2024 07:23
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 2
14.02.2024 442 Okunma
5 Yorum 14.02.2024 10:57
Reşat Nuri Erol
Seçim; Millî Görüş Adil Düzen Belediyeciliği - 1
13.02.2024 557 Okunma
5 Yorum 13.02.2024 09:32
Reşat Nuri Erol
MehmetTekelioğlu; Bilge adam Nazif Satoğlu Hakka yürüdü
12.02.2024 312 Okunma
6 Yorum 12.02.2024 14:05


© 2024 - Akevler